ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS NEPASITURINTIEMS ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS SKYRIMO IR TEIKIMO VYKDANT SAVARANKIŠKĄJĄ SAVIVALDYBĖS FUNKCIJĄ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 12 d. Nr. T-298

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353) 4 ir 23 straipsniais ir vykdydama socialinės pašalpos teikimo savarankiškąją funkciją, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Socialinės pašalpos nepasiturintiems Šiaulių rajono savivaldybės gyventojams skyrimo ir teikimo vykdant savarankiškąją savivaldybės funkciją tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimą Nr. T-65 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. rugpjūčio 1 d. sprendimą Nr. T-187 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-68 „Dėl Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams skyrimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2014 m. sausio 1 d.

4. Paskelbti oficialų pranešimą vietinėje spaudoje apie šio sprendimo priėmimą ir visą šio sprendimo tekstą Šiaulių rajono savivaldybės interneto tinklalapyje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 12 d. sprendimu Nr. T-298

 

SOCIALINĖS PAŠALPOS NEPASITURINTIEMS ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS SKYRIMO IR TEIKIMO VYKDANT SAVARANKIŠKĄJĄ SAVIVALDYBĖS FUNKCIJĄ TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinės pašalpos teikimo nepasiturintiems Šiaulių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo tvarką nepasiturintiems gyventojams, pagrindus, kuriems esant socialinė pašalpa didinama, mažinama, sustabdomas, nutraukiama ar atnaujinamas jos teikimas, socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus, nepasiturinčių gyventojų grupes, minimalius neišmokamos socialinės pašalpos dydžius, socialinę pašalpą gaunančių asmenų teises ir pareigas, savivaldybės administracijos ir bendruomeninių organizacijų teises ir pareigas.

2. Socialinė pašalpa vykdant savarankiškąją savivaldybės funkciją finansuojama iš savivaldybės biudžeto lėšų. Socialinei pašalpai administruoti skirti 7 procentus nuo panaudotų lėšų socialinei pašalpai mokėti.

3. Tvarkos aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems deklaruotoje gyvenamojoje vietoje ar nuomojantiems būstą Šiaulių rajono savivaldybėje arba įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.

4. Socialinė pašalpa teikiama taikant Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr.73-3352; 2013, Nr.57-2861) (toliau - Įstatymas) nuostatas tiek, kiek jų nereglamentuoja Tvarkos aprašas.

5. Socialinė pašalpa teikiama vadovaujantis šiais principais:

5.1. bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Socialinės pašalpos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl socialinės pašalpos, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

5.2. prieinamumo. Socialinė pašalpa teikiama taip, kad būtų užtikrintas socialinės pašalpos prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

5.3. socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Socialinė pašalpa teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

5.4. visapusiškumo. Socialinė pašalpa teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;

5.5. lygių galimybių. Socialinė pašalpa teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

6. Artimieji giminaičiai – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (toliau – Civilinis kodeksas).

7. Bendrai gyvenantys asmenys – sutuoktiniai ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; susituokęs asmuo, su kuriuo teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium yra likę gyventi jų nepilnamečiai vaikai (įvaikiai), arba vienas iš tėvų ir jo vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; neįregistravę santuokos ir bendrą ūkį tvarkantys pilnamečiai ar veiksniais pripažinti nepilnamečiai vyras ir moteris ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į bendrai gyvenančių asmenų sudėtį taip pat įskaitomi dirbantys (taip pat savarankiškai dirbantys), jeigu per mėnesį jų gaunamos pajamos yra mažesnės kaip 1 valstybės remiamų pajamų dydis, arba nedirbantys (taip pat savarankiškai nedirbantys) nesusituokę ir savo vaikų (įvaikių) neauginantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

8. Nepasiturintys gyventojai – bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie, įvertinus jų turimą turtą ir pajamas, Įstatymo nustatyta tvarka turi teisę gauti socialinę pašalpą.

9. Pajamų šaltinio pasikeitimas – įvairios prigimties pajamų, gautų iš fizinių ar juridinių asmenų, įgijimas ir (ar) netekimas.

10. Socialinė pašalpa nepasiturintiems gyventojams (toliau – Socialinė pašalpa) – pinigine ar nepinigine formomis teikiama parama nepasiturintiems gyventojams Įstatymo nustatyta tvarka.

11. Savarankiškai dirbantys asmenys – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme.

12. Socialinė kortelė – dokumentas, kuriuo nepasiturintiems gyventojams suteikiama teisė pirkti maisto produktus ir kitas būtinas prekes, išskyrus alkoholinius gėrimus, tabako gaminius, loterijos bilietus.

13. Socialinė rizika – veiksniai ir aplinkybės, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus patirti jiems socialinę atskirtį: suaugusiųjų socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; vaikų (įvaikių) visapusiško fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas narkotinėmis, psichotropinėmis medžiagomis, alkoholiu, priklausomybė nuo narkotinių, psichotropinių medžiagų, alkoholio, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas, skurdas ir benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas.

14. Vienas gyvenantis asmuo – vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo arba veiksniu pripažintas nepilnametis, kuris yra nesusituokęs (įskaitant santuoką nutraukusius asmenis), taip pat susituokęs, tačiau teismo sprendimu gyvenantis skyrium, neturintis vaikų (įvaikių) arba jų turintis, tačiau teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium ar dėl santuokos nutraukimo vaikai (įvaikiai) yra likę gyventi su kitu sutuoktiniu.

 

III. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINĖS PAŠALPOS

 

15. Šiaulių rajono savivaldybės gyventojai dėl socialinės pašalpos kreipiasi į jų deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos socialinį darbuotoją (prireikus į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau - Socialinės paramos skyrius):

15.1. kreipdamasis dėl socialinės pašalpos, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška) ir prašyme-paraiškoje nurodo socialinės pašalpos skyrimui ir apskaičiavimui būtinus duomenis apie:

15.1.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

15.1.2. veiklos pobūdį;

15.1.3. turimą turtą Įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

15.1.4. gaunamas pajamas;

15.1.5. kitą piniginei socialinei pašalpai gauti būtiną informaciją ar laisvos formos prašymą;

15.2. prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, arba, jeigu pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu;

15.3. prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo     15 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia;

15.4. turto, nurodyto Įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę, vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis, nustato prašymą-paraišką priėmęs socialinis darbuotojas, o jeigu prašymas-paraiška priimta Socialinės paramos skyriuje - Socialinės paramos skyrius;

15.5. seniūnijos socialinis darbuotojas (prireikus Socialinės paramos skyrius) gautą prašymą-paraišką socialinei pašalpai gauti užregistruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Socialinei pašalpai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos Tvarkos aprašo 16.2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos Tvarkos aprašo 16.2 punkte nustatyta tvarka, socialinei pašalpai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos skyrius priima sprendimą neteikti socialinės pašalpos;

15.6. prašymą-paraišką socialinės pašalpos gavėjams rekomenduojama pateikti iki mėnesio 25 dienos asmeniškai, per įgaliotą asmenį, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, kad sprendimas jiems dėl paramos skyrimo būtų priimamas kreipimosi mėnesį;

15.7. jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

15.8. buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į socialinę pašalpą nustatyti.

 

IV. PAJAMŲ SOCIALINEI PAŠALPAI GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

16. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos socialinei pašalpai gauti apskaičiuojamos:

16.1. pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, nurodytas Įstatymo 17 straipsnyje;

16.2. pagal mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, pajamas, jeigu bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, yra gauta vienkartinė išmoka (premija, vienkartinė netekto darbingumo kompensacija, išeitinė išmoka, išmokėta nutraukus darbo sutartį, išeitinė išmoka atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui ir kitos faktiškai gautos vienkartinės pajamos, išskyrus kompensaciją už nepanaudotas atostogas) (toliau – vienkartinė išmoka) ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos arba pasikeitė bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis.

17. Tvarkos aprašo 16.2 punkte nustatyta tvarka netaikoma, jeigu per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama socialinė pašalpa, buvo gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos.

18. Jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo  8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama ir socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

19. Jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų socialinė pašalpa pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiama, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o socialinė pašalpa skiriama likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

 

VI. SOCIALINĖS PAŠALPOS SKYRIMAS IR TEIKIMAS

 

20. Socialinės pašalpos skyrimas:

20.1. seniūnijos socialinis darbuotojas (prireikus Socialinės paramos skyrius) vadovaudamasis Įstatymu ir įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“ nustato bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašapą, suveda duomenis apie šeimos gaunamas pajamas. Socialinės paramos skyriaus specialistai išmokoms (toliau – specialistas išmokai) apskaičiuoja socialinės pašalpos dydį, nustato socialinės pašalpos teikimo laikotarpį bei parengia sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo, kurį pasirašo skyriaus vedėjas;

20.2. socialinė pašalpa skiriama 3 mėnesiams nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos, jeigu kreipimosi ir sprendimo priėmimo metu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į šią pašalpą;

20.3. pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui, dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis per 2 mėnesius su prašymu-paraiška ir pateikti naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas. Socialinė pašalpa skiriama nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 2 mėnesių, einančių po socialinės pašalpos gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl socialinės pašalpos ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriama socialinė pašalpa, turi teisę gauti socialinę pašalpą;

20.4. jeigu pasibaigus paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 2 mėnesių nuo anksčiau paskirtos socialinės pašalpos teikimo laikotarpio pabaigos, socialinė pašalpa skiriama nuo prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio pirmos dienos;

20.5. socialinė pašalpa gali būti skiriama ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis ir (ar) bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens pajamos ir turtas;

20.6. socialinė pašalpa gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita);

20.7. jeigu socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), paskirta socialinė pašalpa skiriama iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybių pasikeitimo;

20.8. jeigu dėl socialinės pašalpos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už 2 ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama tik tam mėnesiui;

20.9. jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriama ir (ar) mokama socialinė pašalpa, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriama arba paskirtosios mokėjimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, Socialinė pašalpa skiriama, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

20.10. socialinė pašalpa 24.2, 24.3 25.2 – 25.9. ir 25.12 punktuose nustatytais atvejais skiriama iš naujo nuo kito mėnesio, kai pasikeitė aplinkybės, o nutraukiama nuo informacijos iš atitinkamų institucijų gavimo mėnesio pirmos dienos;

20.11. sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirta socialinė pašalpa, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos;

20.12. prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu socialinė pašalpa neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos;

20.13. jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, savivaldybės administracija, priėmusi sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

21. Paskirtos socialinės pašalpos teikimas:

21.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui Socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu pakeitus savivaldybę, kurioje deklaruoją gyvenamąją vietą arba nuomoja būstą, Šiaulių rajono savivaldybėje socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas išmokėjus už tą mėnesį, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta arba nuomojamas būstas;

21.2. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl socialinės pašalpos nustatyta tvarka kreipiasi į Šiaulių rajono savivaldybę naujai deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių rajono savivaldybėje arba nuomojasi būstą, ši parama teikiama Tvarkos aprašo 15 punktu;

21.3. socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį;

21.4. paskirta, bet laiku neatsiimta socialinė pašalpa išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa buvo paskirta;

21.5. mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa neišmokama;

21.6. jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 5 litai, socialinė pašalpa neišmokama.

22. Neteisėtai gautos socialinės pašalpos išieškojimas:

22.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo socialinę pašalpą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl socialinės pašalpos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus socialinei pašalpai skirti, arba pašalpos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis;

22.2. negrąžinta neteisėtai gauta socialinė pašalpa išskaičiuojama vadovaujantis savivaldybės administracijos priimtu sprendimu iš socialinę pašalpą gaunančiam asmeniui paskirtos socialinės pašalpos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę pašalpą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

22.3. dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos socialinės pašalpos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

V. SOCIALINĘ PAŠALPĄ GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

23. Socialinę pašalpą gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

23.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

23.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti socialinę pašalpą, ir būtinus socialinei pašalpai gauti dokumentus;

23.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į socialinę pašalpą arba socialinės pašalpos dydžiui;

23.4. savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

23.5. sudaryti seniūnijų socialiniams darbuotojams bei seniūnijų socialiniams klausimams spręsti komisijų nariams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

23.6. dalyvauti savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

V. SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT

SOCIALINĘ PAŠALPĄ

 

24. Socialinės paramos skyrius teikdamas socialinę pašalpą, privalo:

24.1. derinti socialinės pašalpos teikimo bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, formas – nepinigine forma ir pinigais – savivaldybės tarybos nustatyta tvarka. Socialinės pašalpos dydis pinigais negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio;

24.2. 6 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

24.3. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

24.4. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

24.5. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė pašalpa gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

25. Socialinės paramos skyrius, teikdamas socialinę pašalpą, turi teisę:

25.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius socialinę pašalpą bendra šio įstatymo nustatyta tvarka arba gaunančius socialinę pašalpą, nustatytą šioje dalyje, šio straipsnio 3 ir (ar) 4 dalyse (dalyje), ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti;

25.2. 3 mėnesius socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Tvarkos aprašo 23.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo Tvarkos aprašo 23.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka - išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

25.3. 3 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 3 mėnesiams nutraukti jos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo Tvarkos aprašo 23.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo Tvarkos aprašo 23.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė socialinės pašalpos permoka – išmokėta ne didesnė negu apskaičiuota, įvertinus atsiradusias aplinkybes, socialinė pašalpa;

25.4. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Tvarkos aprašo 23.1, 23.4, 23.5, ir 23.6 punktuose nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

25.5. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Tvarkos aprašo 23.1, 23.4, 23.5, ir 23.6 punktuose nustatytų pareigų, socialinės pašalpos ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

25.6. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

25.7. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinės pašalpos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl socialinės pašalpos prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

25.8. 6 mėnesius neteikti socialinės pašalpos ar 6 mėnesiams nutraukti jos teikimą darbingo amžiaus darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiama socialinė pašalpa, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį. Šiuo atveju socialinė pašalpa gali būti skiriama vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;

25.9. 12 mėnesių neteikti socialinės pašalpos ar 12 mėnesių nutraukti jos mokėjimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

25.10. neskirti socialinės pašalpos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu:

25.10.1. nuo 2014 metų jie nesumoka vietinės rinkliavos mokesčių už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą;

25.10.2 turi įsiskolinimą už socialinio būsto nuomą daugiau kaip už 2 mėnesius;

25.11. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kuriems paskirta socialinė pašalpa, tačiau dėl vaikų nepriežiūros jų vaikai (vaikas) apgyvendinti kūdikių namuose, vaikų globos namuose, pas globėją ir kt., socialinė pašalpa tėvų atžvilgiu mokama 50 procentų;

25.12. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme paraiškoje pateiktų duomenų reikalauti papildomų dokumentų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į socialinę pašalpą;

25.13. siekiant įvertinti socialinės pašalpos teikimo veiksmingumą, periodiškai (ne rečiau kaip 1 kartą per metus) vykdyti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu socialinė pašalpa gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas;

25.14. nereikalauti iš socialinę pašalpą gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

25.15. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos teritorijoje veikiančioje seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijoje svarstant klausimus dėl socialinės pašalpos skyrimo.

26. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą bei atsižvelgus į seniūnijos Socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendacijas iš savivaldybės biudžeto lėšų išimties tvarka:

26.1. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka šio įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų;

26.2. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

26.3. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

26.4. skirti socialinę pašalpą, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens vidutinės pajamos per mėnesį ne daugiau kaip 20 procentų viršija valstybės remiamų pajamų dydį ir bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo atitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ir 3 punktuose nustatytus reikalavimus: vienam gyvenančiam asmeniui ir dviem bendrai gyvenantiems asmenims – 25 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; trims ir keturiems bendrai gyvenantiems asmenims – 50 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio; penkiems ir daugiau – 70 procentų valstybės remiamų pajamų dydžio;

26.5. skirti socialinę pašalpą bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems socialinė pašalpa neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

26.6. nemažinti socialinės pašalpos dydžio, kaip nustatyta Įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 1–5 punktuose, jeigu Lietuvos teritorinė darbo birža ar kitos valstybės valstybinė įdarbinimo tarnyba socialinės pašalpos teikimo laikotarpiu nepasiūlė darbo arba nepasiūlė dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse.

27. Sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 26 punkte numatytais atvejais priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Šiaulių rajono savivaldybės Socialinės pašalpos teikimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgdama į seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendaciją.

28. Tuo atveju, kai Komisija priima sprendimą neskirti socialinės pašalpos pagal Aprašo 26 punktą, sprendimas įforminamas minėtos Komisijos protokole, nurodant atsisakymo skirti paramą motyvus.

 

VI. PAGRINDAI, KURIEMS ESANT PINIGINĖ SOCIALINĖ PAŠALPA

SKIRIAMA PAPILDOMAI ARBA JI MAŽINAMA, SUSTABDOMA, NUTRAUKIAMA, ATNAUJINAMA

 

29. Socialinės pašalpos didinimas:

29.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui papildomai skiriama socialinė pašalpa, kurios dydis lygus 50 procentų socialinės pašalpos, mokėtos per praėjusius 12 mėnesių iki įsidarbinimo, vidutinio dydžio, už kiekvieną su darbo ar tarnybos santykiais susijusį mėnesį, bet ne ilgiau kaip 6 mėnesius, jeigu bendrai gyvenantys asmenys atitinka visas šias sąlygas:

29.1.1. vienas gyvenantis asmuo arba bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų įsidarbina ir dirba Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą darbo laiko trukmę ir jam darbo užmokesčio apskaičiuojama ne mažiau už minimaliąją mėnesinę algą arba minimalųjį valandinį atlygį proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui, bet ne daugiau už dvi minimaliąsias mėnesines algas ar du minimaliuosius valandinius atlygius proporcingai dirbtam laikui arba atliktam darbui;

29.1.2. prieš įsidarbinimą 29.1 punkte nurodyti asmenys buvo įsiregistravę Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje ne trumpiau kaip 12 mėnesių iš eilės ir per šį laikotarpį nedirbo arba dirbo mažiau negu nustatyta Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte, arba dirbo viešuosius darbus;

29.1.3. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo buvo socialinės pašalpos gavėjai bent vieną mėnesį per paskutinius 3 mėnesius prieš įsidarbinimą;

29.1.4. vienas gyvenantis asmuo ar kiekvienas vyresnis kaip 18 metų bendrai gyvenantis asmuo arba vaikas (įvaikis) nuo 16 iki 18 metų atitinka bent vieną iš šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytų sąlygų, kurioms esant bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į Socialinę pašalpą.

30. Socialinės pašalpos mažinimas:

30.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui tais atvejais, kai bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo yra darbingo amžiaus darbingas, bet nedirbantis asmuo (išskyrus atvejus, kai nedirbama dėl priežasčių, nurodytų Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 ir 10 punktuose), socialinės pašalpos dydis, apskaičiuotas pagal Įstatymo 9 straipsnį išskyrus socialinę pašalpą vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos:

30.1.1. kai socialinė pašalpa mokama nuo 12 mėnesių iki 24 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 20 procentų;

30.1.2. kai socialinė pašalpa mokama nuo 24 mėnesių iki 36 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 30 procentų;

30.1.3. kai socialinė pašalpa mokama nuo 36 mėnesių iki 48 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 40 procentų;

30.1.4. kai socialinė pašalpa mokama nuo 48 mėnesių iki 60 mėnesių – socialinės pašalpos dydis bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui mažinamas 50 procentų;

30.1.5. gavusiems (gavusiam) socialinę pašalpą ilgiau kaip 60 mėnesių socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims (išskyrus socialinę pašalpą vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) arba vienam gyvenančiam asmeniui 24 mėnesius neskiriama.

31. Tvarkos aprašo 30 punkte nustatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai skaičiuojami nuo 2013 m. birželio 1 dienos sudedant laikotarpius, kuriais buvo mokama socialinė pašalpa. Jeigu Tvarkos aprašo 30 punkte nurodyti asmenys dirbo (taip pat savarankiškai dirbo) 12 mėnesių per paskutinius 24 mėnesius, Tvarkos aprašo 30 punkte numatyti socialinės pašalpos mokėjimo laikotarpiai pradedami skaičiuoti iš naujo.

32. Socialinės pašalpos mokėjimas sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas, kai:

32.1. priimtas sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo ir mokėjimo gali būti sustabdytas arba nutrauktas, gavus informaciją, kad asmuo gauna nelegalias pajamas ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms. Mokėjimas gali būti atnaujinamas tik gavus atsakymą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių institucijų ar kitų institucijų;

32.2. mokėjimas sustabdomas, kai paramos teikimo laikotarpiu siekiant nustatyti faktą ar asmuo tebeatitinka sąlygas, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę pašalpą. Mokėjimas atnaujinamas, išsiaiškinus ir nustačius, kad asmuo ir toliau atitinka sąlygas, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę pašalpą;

32.3. mokėjimas nutraukiamas, kai paramos teikimo laikotarpiu nustatomas faktas, kad asmuo nebeatitinka sąlygų, kurioms esant asmuo turi teisę į socialinę pašalpą;

32.4. socialinės pašalpos mokėjimas sustabdomas, nutraukiamas, atnaujinamas kitais atvejais pagal seniūnijų socialinės paramos teikimo komisijų rekomendacijas.

 

VII. SENIŪNIJOS SOCIALINĖS PARAMOS KLAUSIMAMS SPRĘSTI KOMISIJOS KOMPETENCIJA

 

33. Seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos (toliau – Seniūnijos komisija) sudėtis tvirtinama seniūno teikimu Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

34. Vykdant savarankiškąją savivaldybės funkciją seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos vadovaujasi socialinės pašalpos teikimo nepasiturintiems Šiaulių rajono savivaldybės gyventojams pagrindiniais principais, nurodytais Tvarkos aprašo 5 punkte.

35. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos veikia visuomeniniais pagrindais.

36. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spęsti komisijos vadovaudamosi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktais bei kita turima informacija svarsto socialinės pašalpos skyrimo, neskyrimo, nutraukimo, sustabdymo ar socialinės pašalpos skyrimo tik vaikams šiais atvejais:

36.1. patyrusiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui derina piniginės socialinės paramos teikimo formas-nepinigine forma ir pinigais;

36.2. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo pateikia neteisingus duomenis apie savo socialinę padėtį;

36.3. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Tvarkos aprašo 23.5 punkte nustatytų pareigų, socialinę pašalpą skirti tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), įskaitant pilnamečius vaikus (įvaikius), kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, iki pareigos bus įvykdytos;

36.4. jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Tvarkos aprašo 23.5 punkte nustatytų pareigų, socialinės pašalpos neteikti ar nutraukti jos teikimą iki pareigos bus įvykdytos;

36.5. kai asmenys nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

36.6. santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

36.7. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems socialinė pašalpa neskiriama Tvarkos aprašo 20.9 punkte nustatytu atveju;

36.8. vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims, atsidūrusiems sunkioje materialinėje padėtyje, neturintiems jokio pragyvenimo šaltinio arba gaunantiems nepakankamas pajamas, kai jų gebėjimas patiems pasirūpinti savimi dėl objektyvių, nuo jų nepriklausomų priežasčių yra ribotas.

39. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendacijos galia – patariamojo pobūdžio.

40. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos posėdžiauti renkasi ne mažiau kaip vieną kartą per mėnesį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienam svarstytam atvejui priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, atnaujinimo, nutraukimo. Protokolus pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.

41. Rekomendacijos, kurias pasirašo Seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos pirmininkas ir sekretorius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamos  Socialinės paramos skyriui.

42. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančias socialinės pašalpos teikimo principus ir nuostatas.

43. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijų nariai privalo pasirašyti pasižadėjimą dėl informacijos konfidencialumo užtikrinimo.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

44. Socialinę pašalpą gaunančių asmenų teisės į socialinę paramą užtikrinimas:

44.1. jeigu socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia;

44.2. sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

45. Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų socialinei pašalpai gauti duomenų konfidencialumą.

46. Jeigu sprendimas dėl socialinės pašalpos skyrimo priimtas iki 2014 m. sausio 1 d., socialinės pašalpos dydis neperskaičiuojamas.

47. Skiriant socialinę pašalpą už mėnesius iki Tvarkos aprašo įsigaliojimo, taikomos šio Tvarkos aprašo nuostatos.

48. Tvarkos aprašas keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

__________________________