PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ KOMISIJOS

SUDARYMO IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2010 m. birželio 11 d. Nr. A-592

Panevėžys

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo (Žin., 1998, Nr. 155-3230; 2006, Nr. 72-2691; 2009, Nr. 159-7207) 14 straipsnio 5 punktu, Savivaldybių ekstremalių situacijų komisijų tipiniais nuostatais, patvirtintais Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 1-110 (Žin., 2010, Nr. 41-2009) ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi:

1. Sudarau Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisiją pridedama).

2. Tvirtinu Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatus pridedama).

3. Pripažįstu netekusiais galios Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2009 m. kovo 13 d. įsakymo Nr. A-240 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo centro sudėties, struktūros ir nuostatų patvirtinimo" 1.1, 1.2 ir 1.3 punktus.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Vitalijus Žiurlys


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2010 m. birželio 11d. įsakymu Nr. A-592

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲ SITUACIJŲ KOMISIJA

 

Vitalijus Žiurlys - Savivaldybės administracijos direktorius (Ekstremalių situacijų komisijos pirmininkas);

Arūnas Blaževičius - Panevėžio rajono priešgaisrinės tarnybos viršininkas;

Sigita Biveinienė - Architektūros skyriaus vyr. specialistė;

Renata. Valantinienė - Savivaldybės gydytoja (vyr. specialistė);

Albertas Činikas - Vietinio ūkio skyriaus vedėjas;

Antanas Gailiušis - Panevėžio RAAD Panevėžio rajono agentūros vedėjas;

Viktoras Grincevičius - Panevėžio visuomenės sveikatos centro Visuomenės sveikatos saugos skyriaus vedėjas;

Vytautas Kriaučiūnas - Žemės ūkio skyriaus vedėjas;

Eugenijus Lunskis - Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas;

Darius Pliavga - Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato Panevėžio rajono policijos komisariato viršininkas;

Gintaras Raškauskas - VĮ „Panevėžio miškų urėdijos" urėdo pavaduotojas;

Algirdas Kęstutis Rimkus - Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėjas;

Arūnas Tautkevičius - Panevėžio apskrities Priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas;

Žydrūnas Vaišvila - Panevėžio apskrities maisto ir veterinarijos tarnybos Sveikatingumo skyriaus vedėjas;

Aivaras Valantiejus - Savivaldybės civilinės saugos vyr. specialistas.

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2010 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A-592

 

 

 

PANEVĖŽIO rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos nuostatai reglamentuoja savivaldybės ekstremalių situacijų komisijos (toliau – savivaldybės ESK) tikslus, funkcijas, teises ir darbo organizavimo tvarką.

2. Savivaldybės ESK – iš savivaldybės tarybos narių, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, turinčių teisę spręsti atstovaujamos institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius, sudaroma nuolatinė komisija, koordinuojanti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, valdymą, likvidavimą ir padarinių šalinimą savivaldybės teritorijoje.

3. Pagrindiniai savivaldybės ESK steigimo tikslai – pasirengti greitai ir efektyviai valdyti savivaldybės teritorijoje gresiančią ir (ar) susidariusią ekstremalią situaciją bei šalinti jos padarinius savivaldybėje esančiomis civilinės saugos sistemos pajėgomis ir naudojant savivaldybėje turimus arba iš kitų savivaldybių gautus materialinius išteklius.

4. Savivaldybės ESK savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290), Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2009, Nr. 159-7207), šiais tipiniais nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais civilinės saugos sistemos veiklą.

5. Savivaldybės ESK sudėtį ir nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

6. Savivaldybės ESK priimti sprendimai privalomi visoms valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams, dalyvaujantiems likviduojant savivaldybės lygio ekstremalią situaciją ir šalinant jos padarinius.

 

II. savivaldybės ESK funkcijos

 

7. Savivaldybės ESK vykdo šias funkcijas:

7.1. ne rečiau kaip kartą per metus aptaria savivaldybės civilinės saugos sistemos būklę, vertina savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų pasirengimą reaguoti į ekstremalias situacijas ir imasi priemonių šiam pasirengimui gerinti;

7.2. svarsto savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo planą ir teikia jį tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui;

7.3. svarsto savivaldybės pavojingojo objekto išorės avarinį (-ius) planą (-us) ir teikia jį (juos) tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui;

7.4. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos skelbimo ir atšaukimo;

7.5. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo, skiriamo vadovauti visoms civilinės saugos sistemos pajėgoms, dalyvaujančioms likviduojant ekstremalų įvykį ar ekstremalią situaciją ir šalinant jų padarinius ekstremalios situacijos židinyje, kandidatūros;

7.6. gresiant ar susidarius savivaldybės lygio ekstremaliai situacijai teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl antro (sustiprinto) ir trečio (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygių skelbimo ir atšaukimo;

7.7. teikia Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl savivaldybės gyventojų evakavimo iš teritorijų, kuriose gali kilti didelis pavojus jų gyvybei ir (ar) sveikatai;

7.8. priima sprendimus, reikalingus savivaldybėje gresiančiai ar susidariusiai ekstremaliai situacijai valdyti;

7.9. teikia visuomenei informaciją apie savivaldybėje gresiančią ar susidariusią ekstremalią situaciją, padarinių šalinimą ir vykdomas priemones gyventojų ir turto apsaugai užtikrinti;

7.10. atsižvelgdama į gresiančios ar susidariusios ekstremalios situacijos pobūdį ar mastą, teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ekstremalių situacijų komisijos sušaukimo;

7.11. teikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymus dėl valstybės rezervo civilinės saugos priemonių atsargų naudojimo ekstremalių situacijų metu;

7.12. atlieka kitas teisės aktų nustatytas su civilinės saugos sistemos uždavinių įgyvendinimu susijusias funkcijas.

 

III. SAVIVALDYBĖS ESK TEISĖS

 

8. Savivaldybės ESK, vykdydama jai pavestas funkcijas ir pareigas, turi teisę:

8.1. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų išsamią informaciją savivaldybės civilinės saugos parengties, pajėgų ir išteklių, įskaitant maisto ir kitų būtiniausių prekių atsargas, klausimais;

8.2. priimti sprendimus dėl gelbėjimo ir neatidėliotinų darbų organizavimo ir pavesti juos vykdyti valstybės ir savivaldybės institucijoms ir įstaigoms, kitoms įstaigoms ir ūkio subjektams;

8.3. prireikus kviestis Lietuvos ūkio ir mokslo specialistus pavojingųjų objektų veiklos ekspertizei atlikti, avarijų bei stichinių nelaimių padarinių šalinimo darbų vykdymo technologijai patikslinti ir darbams vykdyti;

8.4. teikti Savivaldybės administracijos direktoriui pasiūlymus dėl prašymo gretimos (gretimų) savivaldybės (savivaldybių) pagalbos gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliam įvykiui ar ekstremalioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka;

8.5. ekstremalios situacijos padariniams lokalizuoti ir šalinti, gelbėjimo darbams atlikti panaudoti visas savivaldybės teritorijoje esančias pajėgas ir materialinius išteklius;

8.6. teisės aktų nustatyta tvarka prašyti leidimo panaudoti valstybės rezervo civilinės saugos priemones;

8.7. priimti sprendimus dėl ūkio subjektų ir kitų įstaigų turimų materialinių išteklių pasitelkimo neatidėliotinais atvejais;

8.8. priimti sprendimus dėl gyventojų pasitelkimo atlikti privalomus darbus, būtinus ekstremaliai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti.

 

 

IV. savivaldybės ESK darbo organizavimas

 

9. Savivaldybės ESK darbui vadovauja pirmininkas – Savivaldybės administracijos direktorius, kai jo nėra – vienas iš savivaldybės ESK narių.

10. Savivaldybės ESK pirmininkas, savivaldybėje gresiant ekstremaliai situacijai arba jai susidarius, sušaukia posėdžius ir organizuoja komisijos darbą. Savivaldybės ESK nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis kaip galima greičiau.

11. Savivaldybės ESK posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai savivaldybės ESK narių.

12. Savivaldybės ESK sprendimai priimami dalyvaujančių posėdyje narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas yra savivaldybės ESK pirmininko, o kai jo nėra – komisijai vadovaujančio komisijos nario balsas.

13. Savivaldybės ESK sprendimai įforminami posėdžių protokolais, kuriuos pasirašo posėdžio pirmininkas ir posėdžio sekretorius.

14. Savivaldybės ESK nariui negalint dalyvauti posėdyje, į posėdį gali atvykti kitas jį delegavusios institucijos įgaliotas atstovas.

15. Į savivaldybės ESK posėdį gali būti kviečiami ir kiti asmenys.

16. Savivaldybės ESK pirmininkas:

16.1. vadovauja komisijos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą;

16.2. šaukia planinius ir neeilinius posėdžius, tvirtina jų darbotvarkes;

16.3. kontroliuoja, kaip savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centras vykdo komisijos sprendimus;

16.4. vykdo kitas teisės aktų nustatytas funkcijas.

17. Savivaldybės ESK priimtų sprendimų dėl įvykių, ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja savivaldybės ekstremalių situacijų operacijų centras.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės ESK posėdžių protokolai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

____________________