RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RADVILIŠKIO RAJONO BAISOGALOS VIDURINĖS MOKYKLOS PERTVARKYMO IR NUOSTATŲ TVIRTINIMO
2009 m. vasario 26 d. Nr. T-607
Radviliškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; Žin., 2003, Nr. 63-2853) 41 straipsnio 7 dalies 2 punktu, 44 straipsnio 1 dalimi, 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004-06-14 nutarimu Nr. 746 „Dėl bendrojo lavinimo, specialiojo ugdymo, profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymų kriterijų sąrašo tvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 95-3510) patvirtintų kriterijų sąrašo 8.5 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007-12-06 įsakymu Nr. ISAK-2349 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ (Žin., 2004 Nr. 124-4495; Žin., 2007 Nr. 131-5335; Žin., 2008 Nr. 55- 2096), Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2005-04-21 sprendimu Nr. T-510 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos 2005-2012 metų bendrojo plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008-01-29 įsakymu Nr. ISAK- 184 „Dėl vidurinio ugdymo programos, įgyvendinamos mokyklose, 2008 metų akreditavimo plano patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008-12-24 įsakymu Nr. ISAK- 3497 „Dėl Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės mokyklos vidurinio ugdymo programos akreditacijos“ Radviliškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Akreditavus Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės mokyklos vykdomą vidurinio ugdymo programą, Radviliškio rajono Baisogalos vidurinę mokyklą pertvarkyti į Radviliškio rajono Baisogalos gimnaziją.
3. Įgalioti Radviliškio rajono Baisogalos gimnazijos direktorių Alfredą Jasiūną patvirtinti Baisogalos gimnazijos nuostatus ir per šešis mėnesius įregistruoti Juridinių asmenų registre.
4. Laikyti negaliojančiu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2008 m. balandžio 3 d. sprendimą Nr. T-352 „Dėl Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės mokyklos nuostatų tvirtinimo“.
5. Šis sprendimas įsigalioja nuo 2009 m. kovo 2 d.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2009 m. vasario 26 d. sprendimu
Nr. T-607
RADVILIŠKIO RAJONO BAISOGALOS GIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Radviliškio rajono Baisogalos gimnazija:
1.2. Mokykla įsteigta 1935 m. rugsėjo mėn. (Lietuvos Respublikos Šiaulių apygardos archyvo 1994-09-21 istorinė pažyma, Nr. 2-3-107-B);
1.8. Mokyklos savininkas – Radviliškio rajono savivaldybės taryba, identifikavimo kodas – 188685494, adresas – Aušros aikštė 10, LT-82123 Radviliškis;
1.13. Gimnazija išduoda šiuos išsilavinimo pažymėjimus:
1.13.2. Mokymosi pasiekimų pažymėjimą mokiniui, nebaigusiam pagrindinio ugdymo programos (kodas 201001001);
1.13.3. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo programą (kodas 2001001001), asmeniui praradusiam septynmečio mokslo pažymėjimą, aštuonmečio mokslo pažymėjimą, nepilno vidurinio mokslo pažymėjimą, devynmečio mokslo pažymėjimą, 1993 ir 1994 metais išduotą pažymėjimą baigus devintą klasę;
1.13.4. Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą mokiniui, baigusiam adaptuotą pagrindinio ugdymo programą (kodas 207001002), pagrindinio specialiojo ugdymo programą (kodas 207001003);
1.13.5. Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą mokiniui, baigusiam adaptuotą vidurinio ugdymo programą (kodas 307001002);
II. GIMNAZIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
2. Ugdyti visapusiškai išsilavinusį, savarankišką, atsakingai savo gyvenimą kurti gebantį žmogų, turintį tvirtus dorinius pagrindus ir savarankią pasaulėžiūrą.
3. Lavinti gyvenimui svarbius mokinių komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti bendrąjį dalykinį, informacinį raštingumą, ugdyti šiuolaikines socialines kompetencijas.
4. Perteikti tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis.
5. Sudaryti sąlygas asmeniui įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės kultūros pagrindus, tenkinti mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, plėtoti mokinių gebėjimus.
6. Gimnazija, vadovaudamasi švietimo sistemos lygių galimybių, kontekstualumo, veiksmingumo ir tęstinumo principais, atlieka šias funkcijas:
6.1. organizuoja dorinį, tautinį pilietinį, patriotinį ugdymą, kultūrinės ir socialinės brandos ugdymą, pagarbos tėvams, mokytojams, kalbai, kultūrai, talentui ugdymą;
6.3. konkretina ir individualizuoja švietimo programas, formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius arba Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas, sudaro šias programas papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenka programų turinio perteikimo būdus;
6.4. formuoja ir įgyvendina mokinių ugdymo turinį, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka, suderinusi individualius ugdymo planus ir programas, paiso mokinių poreikių įvairovės, sudaro geras sąlygas mokiniams rinktis savo polinkius, gabumus ir siekius atitinkantį ugdymosi kelią, derindama ugdymo turinį, siūlydama ir taikydama skirtingus ugdymo(si) būdus ir tipus;
6.8. vykdo gimnazijos, šalies ir tarptautinius švietimo projektus, organizuoja mokinių užimtumą bei socializaciją;
6.13. vykdo Krizių valdymą gimnazijoje. Nuolat veikianti komanda įvykus krizei gimnazijoje atkuria įprastą gimnazijos bendruomenės veiklą, užtikrina Krizės paveiktiems gimnazijos bendruomenės nariams reikiamos pagalbos teikimą;
6.14. sprendžia prevencinio darbo klausimus gimnazijoje vykdant teisės pažeidimų, alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją, įgyvena šios srities prevencines programas, organizuoja švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui ir vaiko atstovams pagal įstatymą;
6.15. organizuoja specialiųjų poreikių mokinių ugdymą, teikia mokiniams socialinę pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę, specialiąją, informacinę ar kt. pagalbą;
6.21. sudaro sąlygas gimnazijos bendruomenės nariams naudotis biblioteka, skaitykla, interneto ryšio paslaugomis, taip ugdant informacinius, komunikacinius kompiuterinio raštingumo gebėjimus;
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į GIMNAZIJĄ IR PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ
7. Mokinių priėmimas į gimnaziją vykdomas vadovaujantis Priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklas tvarką, mokyklų aptarnavimo teritorijų paskirstymu ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais teisės aktais.
8. Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I ar II dalį pirmumo teise priimami vaikai, gyvenantys gimnazijai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vaikams pageidaujant iš gimnazijai nepriskirtos teritorijos į gimnaziją priimami tuo atveju, jei yra laisvų vietų.
9. Jei į gimnaziją mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I ar II dalį jau yra priimti visi norintys vaikai iš gimnazijos priskirtos aptarnavimo teritorijos, į likusias laisvas vietas pirmiausia priimami: našlaičiai, vaikai, turintys globėjus ir rūpintojus; specialiųjų poreikių vaikai; vaikai, kurių broliai ir seserys prašymo pateikimo metu jau mokosi gimnazijoje; vaikai, kurių tėvai dirba gimnazijos aptarnavimo teritorijoje.
10. Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimami mokiniai, neatsižvelgiant į jų gyvenamąją vietą.
11. Jei norinčių mokytis pagal vidurinio ugdymo programą yra daugiau dalykų nei laisvų mokymosi vietų, pinu ūmo tvarka priimami asmenys, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurie buvo pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą; mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus ir kt.).
12. Specialiųjų poreikių vaikai ugdytis kartu su kitais vaikais integracijos forma priimami iš gimnazijai priskirtos aptarnavimo teritorijos.
13. Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys lietuvių kalbos, priimami mokytis vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d, įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin.. 2005, Nr. 109-3991).
14. Apie atvykusius iš kitų šalių mokinius gimnazijos direktorius informuoja Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo skyrių.
15. Asmuo, pageidaujantis mokytis, gimnazijos direktoriui pateikia prašymą. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų), 14–16 metų vaikas – turintis vieno iš tėvų (globėjų) raštišką sutikimą.
16. Prašymai registruojami Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos ir Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus nustatyta, tvarka.
17. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I dalį, prie prašymo prideda įgyto išsilavinimo pažymėjimą.
18. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį, prie prašymo prideda mokymosi pasiekimų pažymėjimą.
19. Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimamas asmuo, pateikęs gimnazijos direktoriui pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.
20. Asmuo, pageidaujantis tęsti mokymąsi pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, prie prašymo prideda mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
21. Asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą, priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, baigęs specialiojo pradinio ugdymo programą – pagal adaptuotą specialiojo pagrindinio ugdymo programą, pateikęs gimnazijos direktoriui pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą
22. Tėvams pageidavus, adaptuotos pradinio ugdymo programos specialiųjų poreikių mokinys gali būti priimamas mokytis pagal specialiąją pagrindinio ugdymo programą, o specialiosios pradinio ugdymo programos mokinys – pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.
23. Asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs gimnazijos direktoriui pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą. Asmuo, atvykęs iš kitos mokyklos, pateikia ir pažymą apie pagrindinio ugdymo programos dalykų turinio adaptavimą ir mokymosi pasiekimus (ko išmoko).
24. Asmuo, neturintis išsilavinimą ar mokymosi pasiekimus liudijančio dokumento, priimamas mokytis gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka, patikrinus jo žinias bei gebėjimus ir nustačius, kurios klasės programą jos atitinka.
25. Mokinio kėlimas į aukštesnę klasę, ugdymo programos baigimas ar jos kartojimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendroj u lavinimo programas tvarka.
26. Asmuo, baigęs užsienio šalies pradinio, pagrindinio ugdymo programą arba tam tikrą jos dalį, vidurinio ugdymo programos dalį, priimamas mokytis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
28. Sutartį pasirašo gimnazijos direktorius ir, už vaiką iki 14 m., sutartį pasirašo vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), 14–16 vaikas sutartyje pasirašo pats, tik turi turėti vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas egzempliorius segamas į mokinio asmens bylą.
31. Sudarius mokymosi sutartį, mokinys įtraukiamas į gimnazijos mokinių elektroninį žurnalą, formuojama jo asmens byla, kurioje saugomos išsilavinimo pažymėjimų kopijos, mokiniui išduodamas mokinio pažymėjimas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
35. Mokiniui išvykus iš gimnazijos, jo asmens byla lieka gimnazijoje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą, prašymą, jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama pažyma apie mokymosi rezultatus.
36. Pagal vidurinio ugdymo programą besimokantys mokiniai, nevykdantys mokymo sutarties reikalavimų gali būti šalinami iš gimnazijos.
37. Jei mokinio, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę gimnazijos bendruomenės narių saugumui, gimnazijos direktorius, mokinio tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, suderinęs su Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnyba, perkeltąjį į kitą mokyklą.
IV. GIMNAZIJOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
39. Mokinių teisės:
39.3. mokytis pagal savo gebėjimus ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį bendrąjį išsilavinimą;
39.4. visus arba pasirinktas dalykus mokytis savarankiškai pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą savarankiško mokymosi tvarką;
39.7. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
39.8. gauti psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, sveikatos priežiūrą gimnazijoje;
39.10. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančias bei jo saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas;
39.11. keisti pasirinktų dalykų, modulių, pasirenkamųjų dalykų mokymąsi gimnazijoje nustatyta tvarka;
40. Mokinių pareigos ir atsakomybė:
40.1. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų, įgyti žinių ir patirties, kad teisingai pasirinktų tolesnį mokymosi ar profesinės veiklos kelią būtų pasiruošę savarankiškam gyvenimui;
40.3. laikytis žmonių bendrabūvio normų, pagarbiai bendrauti su mokytojais, tėvais ir kitais bendruomenės nariais;
40.6. vykdyti visus Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme numatytus įpareigojimus jeigu mokiniui tokios priežiūros priemonės yra paskirtos;
41. Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) teisės:
41.1. reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis lavinimas;
41.2. gauti informaciją apie savo vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, gimnazijos lankymą ir elgesį;
41.6. dalyvauti gimnazijos organizuojamuose renginiuose, projektuose, patiems (suderinus ,su gimnazija) vykdyti įvairius projektus, programas;
42. Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) pareigos ir atsakomybė:
42.3. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
42.5. bendradarbiauti su gimnazijos direktoriumi ir pavaduotojais, mokytojais, kitais specialistais, švietimo pagalbą teikiančiais specialistais, sprendžiant vaiko ugdymo klausimus;
42.6. parinkti savo vaikui iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos), užsienio kalbos programas;
43. Mokytojų teisės:
43.1. pagal mokinių siekius ir galimybes siūlyti individualias programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
43.2. dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose ne mažiau kaip 5 dienas per metus ir gauti apmokėjimą už kvalifikacijos tobulinimo išlaidas pagal gimnazijoje nustatytą Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo(si) tvarką;
43.4. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
43.7. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
43.8. mokytojų profesinės sąjungos atstovai gali dalyvauti sprendžiant mokytojų darbo klausimus gimnazijoje;
44. Mokytojų pareigos ir atsakomybė:
44.6. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų, vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis;
44.7. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su mokyklos Specialiojo ugdymo komisija;
44.8. ugdyti tvirtas mokinių dorines, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, užtikrinančias jų asmens galių plėtotę;
44.9. laikytis norminių teisės aktų, gimnazijos tvarką reglamentuojančių dokumentų ir šių nuostatų reikalavimų;
44.12. gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka informuoti tėvus (įtėvius, globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;
44.16. dalyvauti pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime, brandos egzaminų organizavimo, vykdymo, vertinimo komisijų darbe;
44.17. vykdyti alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos programą;
44.19. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti gimnazijos direktorių, socialinį pedagogą ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnybą;
45. Klasių auklėtojų pareigos ir atsakomybė:
45.1. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialistus (bibliotekininką, psichologą, socialinį pedagogą) iškeltų uždavinių įgyvendinimui;
45.3. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą, puoselėti sveiką gyvenseną;
45.4. formuoti mokinių vertybines nuostatas, ugdyti pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
45.5. bendrauti su kiekvienu mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus apie jo mokymąsi ir . elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti gimnazijos nelankymo priežastis;
45.6. suteikti vaikui reikiamą pagalbą, pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti gimnazijos direktorių;
V. SAVIVALDA
47. Gimnazijos taryba – aukščiausia gimnazijos savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams), socialiniams partneriams, vietos bendruomenei. Gimnazijos tarybos nuostatus tvirtina gimnazijos direktorius.
49. Mokinių tėvus į Gimnazijos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – visuotinis mokinių susirinkimas.
51. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Posėdžiai vyksta ne rečiau kaip vieną kartą per tris mėnesius.
52. Gimnazijos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja gimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, gimnazijos direktorius prašo svarstyti iš naujo. Gimnazijos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
55. Gimnazijos taryba:
55.1. nustato gimnazijos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja gimnazijos strateginį planą, metinę veiklos programą, nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, ugdymo organizavimo tvarką, svarsto bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir bendrojo išsilavinimo standartų pasiekimų klausimus;
55.7. kartu su gimnazijos socialiniu pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir maitinimo klausimus.
56. Mokytojų taryba – nuolat veikianti gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro gimnazijos direktorius ir pavaduotojai, visi gimnazijoje dirbantys mokytojai, auklėtojai, sveikatos priežiūros darbuotojai, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys. į posėdžius gali būti kviečiami savivaldos institucijų atstovai.
57. Mokytojų tarybos pirmininkas yra gimnazijos direktorius. Sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.
58. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, ir prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas ir neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdžiai teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
59. Mokytojų taryba:
59.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
59.2. svarsto gimnazijos metinę veiklos programą, gimnazijos strateginį planą, ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
59.3. svarsto mokinių kėlimą į aukštesnę klasę, ugdymo programų baigimą ar jų kartojimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarku;.
59.4. kartu su gimnazijos socialiniu ir specialiuoju pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju, psichologu, aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.
63. Mokinių taryba:
63.1. tiria mokinių interesus ir poreikius, sprendžia iškilusias problemas, teikia siūlymus Gimnazijos tarybai, administracijai, kuria ir puoselėja gimnazijos tradicijas;
65. Mokinių Prezidentas:
65.1. Mokinių Prezidentą renka 5–12 klasių mokiniai slaptu balsavimu dvejiems metams iš 9–11 klasėse iškeltų kandidatų;
66. Klasių tėvų komitetai renkami kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvų susirinkimuose.
67. Klasių tėvų komitetą sudaro 5–7 nariai:
67.2. klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusius organizacinius ugdymo(si) bei kt. klausimus;
69. Gimnazijos tėvų komitetas sprendžia gimnazijoje iškilusias problemas dėl ugdymo organizavimo tvarkos ir metodų, ugdymo kokybės, mokinių pavėžėjimo, sveikatingumo, užimtumo ir kt. klausimus.
70. Gimnazijos metodinė taryba – gimnazijoje veikianti mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą.
71. Metodinę tarybą sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir dalykų metodinių grupių pirmininkai. Ji veikia pagal direktoriaus patvirtintą Metodinės tarybos darbo reglamentą.
73. Metodinė taryba:
73.4. rengia metodines rekomendacijas dėl dalykų teminių planų, programų sudarymo ir teikia siūlymus Mokytojų tarybai;
73.6. teikia siūlymus Mokytojų tarybai dėl gimnazijos veiklos kaitos, strategijos, aptaria ugdymo kokybę;
74. Metodinės grupės nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus, metodinės veiklos prioritetus, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas gimnazijos direktoriui dėl jų tvirtinimo, atlieka kitas funkcijas, numatytas gimnazijos Metodinės grupės veiklos nuostatuose.
VI. STRUKTŪRA IR VALDYMAS
76. Baisogalos gimnazija – bendrojo lavinimo mokykla, įgyvendinanti vidurinio ugdymo (11–12 klasės) ir pagrindinio ugdymo (5–10 klasės) programas.
77. Gimnazijai vadovauja direktorius, atsakantis už demokratinį gimnazijos valdymą, bendradarbiavimu pagrįstus santykius, skaidriai priimtus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką, saugią užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką.
78. Direktorius:
78.1 telkia gimnazijos bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;
78.2. vadovauja gimnazijos strateginio plano ir metinių veiklos programų, gimnazijos švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
78.4. skiria vadybines funkcijas pavaduotojams, sudaro galimybes jiems savarankiškai dirbti, organizuoja reguliarų atsiskaitymą už nuveiktą darbą;
78.6. inicijuoja gimnazijos vidaus darbo tvarkos taisyklių rengimą, projektų svarstymą, teikia Gimnazijos tarybai aprobuoti;
78.8. organizuoja brandos egzaminus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
78.9. rūpinasi palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinį gimnazijos valdymą, paskirsto vadybines funkcijas direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir ūkio reikalams, inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir jas tvirtina;
78.10. inicijuoja gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklės įsivertinimą; darbo tvarkos taisyklių, mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemos rengimą, organizuoja jų projektų svarstymą;
78.11. organizuoja ir vykdo gimnazijos veiklos stebėseną, analizuoja, vertina gimnazijos veiklos pokyčius ir rezultatus, gimnazijos veiklos metinės ataskaitos rengimą;
78.12. inicijuoja metinės gimnazijos pajamų ir išlaidų sąmatos rengimą ir teikia Radviliškio rajono savivaldybės tarybai tvirtinti, analizuoja gimnazijos veiklos ir valdymo išteklių būklę;
78.14. plėtoja bendradarbiavimą su moksleivių tėvais (vaiko globėjais); palaiko ryšius su gimnazijos veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis:
78.15. rūpinasi gimnazijos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, priešgaisrine ir žmogaus sauga;
78.16. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą;
78.18. kontroliuoja, kad gimnazijos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir kitos psichotropinės medžiagos, jomis prekiaujama, platinama šia tema nelegali literatūra, spaudiniai ir kt., garantuoja efektyvią diskotekų ir kitų renginių kontrolę. Nustato interesantų ir svečių lankymosi švietimo įstaigoje registravimo tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į gimnaziją;
78.19. sudaro prevencinio darbo grupę, kuri sprendžia prevencinio darbo klausimus gimnazijoje vykdant teisės pažeidimų, alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją, įgyvendina šios srities prevencines programas, organizuoja švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui ir vaiko tėvams;
78.21. organizuoja išplėstinius administracijos pasitarimus, padedančius direktoriui kolegialiai vadovauti gimnazijos bendruomenės veiklai, garantuojančius sistemingą įvairių gimnazijos darbo sričių kontrolę, atsako už visą gimnazijos veiklą ir jos rezultatus, vertinimą, bei jų kokybę;
78.22. sudaro specialiojo ugdymo komisiją, rūpinasi specialiosios pedagoginės psichologinės pagalbos teikimu skirtingų poreikių mokiniams – gabiesiems, patinantiems mokymosi sunkumų, turintiems psichologinių problemų;
78.24. užtikrina, prižiūri ir atsako už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą mokykloje:
78.24.1. supažindina mokyklos bendruomenę su teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko teises, pareigas ir atsakomybę už teisės pažeidimus, mokyklos lankymą, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vaitojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją ir mokinių užimtumą;
78.24.2. prireikus sudaro sutartis su institucijomis, dirbančiomis prevencinį darbą savivaldybėje, kitose vietovėse dėl pagalbos teikimo mokykloje ar užjos ribų;
80. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
80.4. stebi, vertina ir analizuoja gimnazijos ugdymo procesą ir pedagogų praktinės veiklos rezultatus;
80.6. vykdo mokinių teisių pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;
80.10. organizuoja specialiųjų poreikių mokinių, vaikų, kuriems skirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos darbą;
81. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:
81.1. rūpinasi gimnazijos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena, saugia ir sveika aplinka;
VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
82. Gimnazijos direktorių skilia ir atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi viešo konkurso organizavimo tvarka.
83. Gimnazijos darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo gimnazijos direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
85. Gimnazijos direktorius, jo pavaduotojai ugdymui bei mokytojų atestuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
87. Mokiniams, baigiantiems pagrindinio ugdymo programą, organizuojamas pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas.
X. IŠSILAVINIMO, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
90. Pažymėjimai ir brandos atestatai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
91. Už išsilavinimo dokumentų blankų užsakymą, naudojimą, atsiskaitymą, saugojimą atsakingas direktorius. Pažymėjimai ir brandos atestatai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
92. Gimnazijos direktorius supažindina klasės auklėtojus ir dalykų mokytojus su Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos aprašu ir pažymėjimų pildymo reikalavimais.
93. Už išsilavinimo dokumentų teisingą užpildymą atsakingi pagrindinio ugdymo programos ir vidurinio ugdymo programos baigiamųjų klasių auklėtojai. Už jų spausdinimą atsakingas mokyklos inžinierius.
94. Mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai (baigus Pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), registruojami Mokymosi pasiekimų pažymėjimų apskaitos žurnale.
95. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai registruojami Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimų apskaitos žurnale.
96. Brandos atestatai, brandos atestatų priedai, dublikatai registruojami Brandos atestatų ir jų priedų apskaitos žurnale.
XI. GIMNAZIJOS RYŠIAI
98. Gimnazija bendradarbiauja su Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnyba. Radviliškio rajono policijos komisariatu, Lietuvos kariuomenės arsenalu (Linkaičiuose), Baisogalos pirminės sveikatos priežiūros centro ambulatorija, UAB Baisogalos komunaliniu ūkiu, Baisogalos seniūnija, Baisogalos kultūros namais ir kitais su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis.
XII. GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
100. Švietimo stebėseną gimnazija vykdo pagal Gimnazijos švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarką, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais.
101. Valstybinę gimnazijos veiklos priežiūrą vykdo Šiaulių apskrities viršininko administracijos Valstybinės švietimo priežiūros skyrius, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.
XIII. TURTAS. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
103. Gimnazija patikėjimo teise vaido, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja jai priskirta žeme, pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
104. Gimnazija savarankiškai tvarko ūkinę finansinę veiklą, yra visiškai išlaikoma iš Valstybės ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.
105. Gimnazija turi nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
106. Gimnazijoje įsteigtas labdaros ir paramos fondas, kurio kaupimo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių, aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
107. Nebiudžetinės lėšos naudojamos gimnazijos reikmėms, vadovaujantis gimnazijos labdaros ir paramos fondo įstatais.
108. Sveikatos priežiūra gimnazijoje finansuojama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, valstybės ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžetų.
XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
111. Gimnazijos nuostatus, suderinus su Gimnazijos taryba, direktorius teikia tvirtinti Radviliškio rajono savivaldybės tarybai.
112. Gimnazijos nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos reikalavimais savivaldybių mokyklų nuostatams bei Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, gimnazijos direktoriaus iniciatyva.
XV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
XVI. GIMNAZIJOS REGISTRAVIMAS
XVII. GIMNAZIJOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
116. Gimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu. Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu.
117. Gimnaziją reorganizuojant, likviduojant ar pertvarkant vadovaujamasi Bendrojo lavinimo specialiojo ugdymo pro tęsinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo sąraše, išdėstytais kriterijais ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis.
118. Radviliškio rajono savivaldybės taryba arba jos įgaliotas asmuo apie gimnazijos reorganizavimą likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki gimnazijos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo įvykdyti visus Mokymosi sutartyje numatytus gimnazijos įsipareigojimus mokiniams.