RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DEL RADVILIŠKIO RAJONO BAISOGALOS VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATU TVIRTINIMO

 

2008 m. balandžio 3 d. Nr. T-352

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Respublikos  švietimo įstatymo (Žin., 2003 Nr 63-2853; 2004 Nr. 103-3755; 2004, N, 120-4437; 2007, Nr. 81-3323) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007-12-06 įsakymu Nr. ISAK-2349 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybiniu ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007 Nr. 131 -5335) Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Tvirtinti Radviliškio rajono vidurinės vidurinės mokyklos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės vidurinės mokyklos direktorių Alfredą Jasiūną patvirtinti Baisogalos vidurinės mokyklos nuostatus ir per šešis mėnesius įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

3. Laikyti negaliojančiu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 15 d. sprendimo Nr. T-803 „Dėl Radviliškio rajono bendrojo lavinimo mokyklų nuostatų tvirtinimo 1.2 punktą.

 

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylu teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Meras                                                                                                  Antanas Čepononis

 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2008 m. balandžio 3 d.

sprendimu Nr. T-352

 

RADVILIŠKIO RAJONO BAISOGALOS VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Lietuvos Respublikos Radviliškio rajono Baisogalos vidurinė mokykla:

1.1  Baisogalos vidurinė mokykla;

1.2  Mokykla įsteigta ir pradėjo veiklą 1935 m. rugsėjo mėn. (Lietuvos Respublikos Šiaulių apygardos archyvo 1994-09-21 istorinė pažyma, Nr. 2-3-107-B);

1.3  Vidurinė mokykla veiklą pradėjo 1946 m. rugsėjo 1 d.;

1.4  Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, priklausantis Radviliškio rajono savivaldybei;

1.5  Bendrojo lavinimo mokykla;

1.6  Vidurinė mokykla, vykdanti pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

1.7  Buveinė - Mokyklos g. 25, LT-82323 Baisogala, Radviliškio rajonas;

1.8  Mokymo kalba - lietuvių kalba;

1.9  Mokyklos savininkas - Radviliškio rajono savivaldybė, klasifikatoriaus kodas - 111101539, adresas - Aušros aikštė 10, LT-82123 Radviliškis. Savininko teises ir pareigas įgyvendina Radviliškio rajono savivaldybės taryba;

1.10   Mokymo forma - dieninė;

1.11   Pagrindinė veiklos sritis - švietimas;

1.12   Pagrindinė veiklos rūšis - bendrasis vidurinis mokymas, kodas 80. 21. 30;

1.13   Kitos veiklos rūšys - bendrasis pagrindinis mokymas, kodas 80. 21.10;

1.14   Mokykla išduoda šiuos išsilavinimo pažymėjimus:

1.14.1                     Mokymosi pasiekimų pažymėjimą mokiniui, nebaigusiam pagrindinio ugdymo programos (kodas 201001001), vidurinio ugdymo programos (kodas 301001001);

1.14.2                     Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą mokiniui, baigusiam adaptuotą pagrindinio ugdymo programą (kodas 207001002), specialiąją pagrindinio ugdymo programą (kodas 207001003);

1.14.3                     Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą mokiniui, baigusiam adaptuotą vidurinio ugdymo programą (kodas 307001002);

1.14.4                     Pažymėjimą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo programos (kodas 203001001) pirmąją dalį;

1.14.5                     Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo programą (kodas 201001001);

1.14.6                     Brandos atestatą mokiniui, baigusiam vidurinio ugdymo programą (kodas 301001001);

1.14.7                     Brandos atestato priedą mokiniui, baigusiam, vidurinio ugdymo programą (kodas 301001001).

 

II.   MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

2Ugdyti mokinių vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis.

3Lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jų komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti bendrąjį dalykinį, informacinį raštingumą, ugdyti šiuolaikinę socialinę kompetenciją

4Perteikti tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis.

5Sudaryti sąlygas asmeniui įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės kultūros pagrindus, tenkinti mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, plėtoti mokinių gebėjimus.

6Mokykla, vadovaudamasi švietimo sistemos lygių galimybių, kontekstualumo, veiksmingumo ir tęstinumo principais:

6.1     konkretina ir individualizuoja švietimo programas, formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius arba Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas, sudaro šias programas papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenka programų turinio perteikimo būdus;

6.2     laiduoja programų turinio lankstumą, programų turinio ir jų perteikimo būdų dermę, individualizuotų programų ir mokinių poreikių bei gebėjimų vykdomų programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą;

6.3    sudaro mokiniams saugias ir sveikas ugdymosi sąlygas;

6.4     užtikrina geros kokybės švietimą bei mokymo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą;

6.5     vykdo mokyklos, šalies ir tarptautinius švietimo projektus, organizuoja mokinių užimtumą bei socializaciją;

6.6    organizuoja mokinių papildomąjį ugdymą;

6.7    sudaro palankias sąlygas vaikų ir jaunimo organizacijoms veikti;

6.8    organizuoja ugdymo planuose nenumatytą tėvų mokamą popamokinę veiklą;

6.9    atlieka mokyklos vidaus auditą;

6.10   vykdo vaiko minimalios priežiūros priemones;

6.11   vykdo Krizių valdymą mokykloje. Nuolat veikianti Mokyklos komanda, įvykus Krizei mokykloje atkuria įprastą mokyklos bendruomenės veiklą, užtikrina krizės paveiktiems mokyklos bendruomenės nariams reikiamos pagalbos teikimą;

6.12   sprendžia prevencinio darbo klausimus mokykloje, vykdant teisės pažeidimų alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją, įgyvendiną šios srities prevencines programas, organizuoja švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui ir vaiko atstovams pagal įstatymą;

6.13   teikia mokiniams socialinę, pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją, informacinę ar kt. pagalbą;

6.14   vykdo brandos egzaminus, organizuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą;

6.15   organizuoja mokinių pavėžėjimą į mokyklą ir iš jos;

6.16   organizuoja mokamą ir nemokamą mokinių maitinimą įstatymų nustatyta tvarka;

6.17   kuria mokyklą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

6.18   dalyvauja ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;

6.19   organizuoja mokyklos skaityklos veiklą;

6.20   organisuoja ugdomąjį procesą nuo rugsėjo 1 dienos.

 

III.    MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ IR PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ

 

7.   Mokinių priėmimas į mokyklą vykdomas vadovaujantis Priėmimo į Radviliškio rajono bendrojo lavinimo mokyklas tvarka, mokyklų aptarnavimo teritorijų paskirstymu ir Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais teisės aktais.

8Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I ar II dalį pirmumo teise priimami vaikai, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vaikams pageidaujant iš mokyklai nepriskirtos teritorijos į mokyklą priimami tuo atvejų, jei yra laisvų vietų.image2

9Jei į mokyklą mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I ar II dalį jau yra priimti visi norintys vaikai iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos, į likusias laisvas vietas pirmiausia priimami: vaikai turintys globėjus ir rūpintojus; specialiųjų poreikių vaikai; vaikai, kurių broliai ir seserys prašymo pateikimo metu jau mokosi mokykloje; vaikai, kurių tėvai dirba mokyklos aptarnavimo teritorijoje.

10Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimami mokiniai, neatsižvelgant į jų gyvenamąją vietą.

11Jei norinčių mokytis pagal vidurinio ugdymo programą yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmumo tvarka priimami asmenys, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų modulių, kurie buvo pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą; mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus ir kt.).

12Specialiųjų poreikių vaikai ugdytis kartu su kitais vaikais integracijos forma priimami iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos.

13Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys lietuvių kalbos, priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 109-3991).

14Apie atvykusius iš kitų šalių mokinius mokyklos direktorius informuoja Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo skyrių.

15Asmuo, pageidaujantis mokytis, mokyklos direktoriui pateikia prašymą. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų), 14-16 metų vaikas - turintis vieno iš tėvų (globėjų) raštišką sutikimą,

16Prašymai registruojami Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos ir Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus nustatyta tvarka,

17Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I dalį, prie prašymo prideda įgyto išsilavinimo pažymėjimą.

18Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį.prie prašymo prideda mokymosi pasiekimų pažymėjimą.

19Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimamas asmuo, pateikęs mokyklos direktoriui pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.

20Asmuo, pageidaujantis tęsti mokymąsi pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, prie prašymo prideda mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.

21Asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, baigęs specialiojo pradinio ugdymo programą - pagal adaptuotą specialiojo pagrindinio ugdymo programą pateikęs mokyklos direktoriui pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą.

22levams pageidavus, adaptuotos pradinio ugdymo programos specialiųjų poreikių mokinys gali būti priimamos mokytis pagal specialiąją pagrindinio ugdymo programą, o specialiosios pradinio ugdymo programos mokinys - pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.

23Asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs mokyklos direktoriui pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą Asmuo, atvykęs iš kitos mokyklos, pateikia ir pažymą apie pagrindinio ugdymo programos dalykų turinio adaptavimą ir mokymosi pasiekimus (ko išmoko).

23Asmuo, neturintis išsilavinimą ar mokymosi pasiekimus liudijančio dokumento, priimamas mokytis mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka, patikrinus jo žinias bei gebėjimus ir nustačius, kurios klasės programą jos atitinka.

24.   Mokinio kėlimas į aukštesnę klasę, ugdymo programos baigimas ar jos kartojimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarka.

25.   Asmuo, baigęs užsienio šalies pradinio, pagrindinio ugdymo programą arba tam tikrą jos dalį, vidurinio ugdymo programos dalį, priimamas mokytis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

26.   Sutartį pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas egzempliorius segamas į mokinio asmens bylą.

27.   Mokymo sutartis registruojama Mokymo sutarčių registracijos knygoje.

28.   Sudarius mokymosi sutartį, mokinys įtraukiamas į mokyklos mokinių elektroninį žurnalą, formuojama jo asmens byla, kurioje saugomos išsilavinimo pažymėjimų kopijos, mokiniui išduodamas mokinio pažymėjimas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

29.   Vaikas iki 16 metų negali nutraukti mokymosi pagal privalomojo švietimo programas.

30.   Mokinys iš mokyklos iki 16 metų išleidžiamas į kitą mokyklą vienam iš tėvų parašius prašymą

31.   Mokinio išvykimas iš mokyklos įforminamas mokyklos direktoriaus įsakymu.

32.   Mokiniui išvykus iš mokyklos, jo asmens byla lieka mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą prašymą jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama pažyma apie mokymosi rezultatus.

33.   Pagal vidurinio ugdymo programą besimokantys mokiniai, nevykdantys mokymo sutarties reikalavimų gali būti šalinami iš mokyklos.

34.   Jei mokinio, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę mokyklos bendruomenės narių saugumui, mokyklos direktorius, mokinio tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, suderinęs su Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisią apsaugos tarnyba, perkelia jį į kitą mokyklą.

35.   Apie mokinio pašalinimą ir perkėlimą mokykla informuoja mokinio gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos Švietimo skyrių.

 

IV.    MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

36.    Mokinių teisės:

36.1. nemokamai mokytis pagal pagrindinio ir vidurinio mokymo programas;

36.2. nemokamai gauti informaciją apie mokykloje veikiančias švietimo programas,

mokymosi formas;

36.3. mokytis pagal savo gebėjimus ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį bendrąjį

išsilavinimą;

36.4. visus arba pasirinktus dalykus mokytis savarankiškai pagal švietimo ir mokslo

ministro patvirtintą savarankiško mokymosi tvarką;

36.5. sulaukus 14 metų savarankiškai pasirinkti dorinio ugdymo (tikybos arba etikos)

programą;

36.6. gauti geros kokybės švietimą;

36.7. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;

36.8. gauti psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, sveikatos priežiūrą mokykloje;

36.9. gauti informaciją apie savo pasiekimų vertinimą ir kitą su mokymusi susijusią informaciją;

36.10pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančią bei jo saviraiškos poreikius tenkinančių šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas;

36.11. keisti pasirinktų dalykų, modulių, pasirenkamųjų dalykų mokymąsį mokykloje nustatyta tvarka;

36.12. į nešališką mokymosi pasiekimų vertinimą;

36.13dalyvauti ir pareikšti savo nuomonę, svarstant ugdymo proceso organizavimo klausimus;

36.14puoselėti savo kalbą, kultūrą, papročius bei tradicijas;

36.15dalyvauti, kai svarstomas klausimas, susijęs su jo asmeniu;

36.16dalyvauti mokyklos savivaldoje;

36.17burtis į vaikų ir jaunimo organizacijas, lavintis saviugdos ir saviraiškos būreliuose;

36.18gauti nemokamą maitinimą teisės aktų nustatyta tvarka;

36.19ginti savo teises įstatymų nustatyta tvarka;

36.20nemokamai naudotis vadovėliais, jei jis mokosi pagal pagrindinio ugdymo programas;

36.21. būti iš dalies aprūpintam vadovėliais iš mokyklos vadovėlių fondo, įvertinus tėvų ir mokinio socialinę padėtį, jei jis mokosi pagal vidurinio ugdymo programas.

37.    Mokinių pareigos ir atsakomybė:

37.1.   mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų, įgyti žinių ir patirties, kad teisingai pasirinktų tolesnį mokymosi ar profesinės veiklos kelią, būtų pasiruošę savarankiškam gyvenimui;

37.2.   nuolat lankyti mokyklą, laikytis mokinio elgesio ir mokyklos darbo tvarkos taisyklių;

37.3.   laikytis žmonių bendrabūvio normų, pagarbiai bendrauti su mokytojais, tėvais ir kitais bendruomenės nariais;

37.4.   laikytis visų Mokymo sutarties sąlygų;

37.5.   dalyvauti mokyklos organizuojamuose pasiekimų patikrinime ir testuose;

37.6.   vykdyti visus Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme numatytus įpareigojimus, jeigu mokiniui tokios priežiūros priemonės yra paskirtos;

37.7.   sąžiningai ir laiku atlikti skirtas užduotis ir įpareigojimus.

38Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) teisės:

38.1.   reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis lavinimas;

38.2.   gauti informaciją apie savo vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

38.3.   dalyvauti parenkant vaikui ugdymo programą;

38.4.   kartu su mokytojais spręsti vaiko palikimo kartoti kursą klausimus;

38.5.   dalyvauti mokyklos savivaldoje, mokytojų atestacijos komisijos darbe;

38.6.   dalyvauti mokyklos organizuojamuose renginiuose, projektuose, patiems (suderinus su mokykla) vykdyti įvairius projektus, programas;

38.7.   turėti visas Lietuvos Respublikos įstatymų garantuojamas teises, jeigu jam taikomos minimalios priežiūros priemonės.

39Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) pareigos ir atsakomybė:

39.1.   sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo bei mokymosi sąlygas;

39.2.   užtikrinti vaiko mokymąsi pagal pagrindinio ugdymo programą iki 16 metų;

39.3.   apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;

39.4.   užtikrinti, kad vaikas punktualiai ir reguliariai lankytų mokyklą;

39.5.   bendradarbiauti su mokyklos direktoriumi ir pavaduotojais, mokytojais, kitais švietimo pagalbą teikiančiais specialistais, sprendžiant vaiko ugdymo klausimus;

39.6.   parinkti savo vaikui iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos), užsienio kalbos programas;

39.7.   kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

39.8.   kontroliuoti ir vykdyti Mokymosi sutartyje numatytas sąlygas;

39.9.   laiku pateikti dokumentus dėl vaiko nemokamo maitinimo;

39.10aprūpinti mokinį individualiomis mokymosi priemonėmis;

39.11atlyginti mokyklai vaiko padarytą materialinę žalą.

40Mokytojų teisės:

40.1.    pagal mokinių siekius ir galimybes siūlyti individualias programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;

40.2.    dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose ne mažiau kaip 5 dienas per metus ir gauti apmokėjimą už kvalifikacijos tobulinimo išlaidas pagal mokykloje nustatytą Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo(si) tvarką;

40.3.    būti atestuotam ir įgyti kvalifikacine kategoriją;

40.4.    burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;

40.5.    vertinti mokyklos vadovų bei kolegų vadybinę ir pedagogine veiklą:

40.6.    dalyvauti mokyklos savivaldoje, mokytojų atestacijos komisijos veikloje;

40.7.    dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;

40.8.    pedagogų profesinė sąjunga gali dalyvauti sprendžiant pedagogų darbo klausimus mokykloje;

40.9.    dalyvauti mokyklos savivaldoje;

40.10naudotis kitomis Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme numatytomis teisėmis.

41Mokytojų pareigos ir atsakomybė:

41.1.    įgyvendinti mokyklos misiją, tikslus, uždavinius;

41.2.    rengti individualias programas ir teminius planus;

41.3.    užtikrinti geros kokybės ugdymą;

41.4.    skatinti mokinius mokytis, padėti mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų;

41.5.    nešališkai vertinti mokinių mokymosi pasiekimus;

41.6.   siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų, vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis;

41.7.    pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su mokyklos Specialiojo ugdymo komisija;

41.8.   ugdyti tvirtas mokinių dorines, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas,

užtikrinančias jų asmens galių plėtotę;

41.9.    laikytis norminių teisės aktų, mokyklos tvarką reglamentuojančių dokumentų ir šių

nuostatų reikalavimų;

41.10formuoti mokinių sveikos gyvensenos, žmogaus saugos įgūdžius; užtikrinti mokinių saugumą;

41.11pasiruošti pamokoms, papildomojo ugdymo užsiėmimams;

41.12. mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka informuoti tėvus (įtėvius, globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;

41.13gebėti įsivertinti savo pedagoginę veiklą;

41.14bendradarbiauti su kolegomis, dalintis gerąja darbo patirtimi;

41.15tobulinti kvalifikaciją ir nustatyta tvarka atestuotis;

41.16. dalyvauti pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime, brandos egzaminu organizavimo, vykdymo, vertinimo komisijų darbe;

41.17vykdyti alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos

programą;

41.18padėti rengti mokyklos veiklos programą, atlikti mokyklos vidaus auditą;

41.19suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti mokyklos direktorių, socialinį pedagogą ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnybą;

41.20. dalyvauti įvairiuose mokyklos organizuojamuose renginiuose, projektuose, programose;

41.22. vykdyti kitas Švietimo įstatyme ir švietimą reglamentuojančiuose teisės aktuose apibrėžtas pareigas.

42Klasių auklėtojų pareigos ir atsakomybė:

42.1. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialisus (bibliotekininką, psichologą, socialinį pedagogą) iškeltų uždavinių įgyvendinimui;

42.2. pažinti mokinių polinkius, poreikius, interesus;

42.3. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą, puoselėti sveiką gyvenseną;

42.4. formuoti mokinių vertybines nuostatas, ugdyti pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;

42.5. bendrauti su kiekvienų mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus apie jo mokymąsi ir elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti mokyklos nelankymo priežastis;

42.6. suteikti vaikui reikiama pagalbą, pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti mokyklos direktorių;

42.7. padėti mokiniams spręsti iškylančias psichologines, bendravimo, mokymosi ir kt. problemas;

42.8. padėti mokiniams pasirinkti tolesnę mokymosi ar veiklos sritį;

42.9. tvarkyti auklėtinių ugdymosi rezultatus įteisinančius bei kitus su ugdymu susijusius dokumentus.

43Mokyklos psichologo, socialinio pedagogo, logopedo ir kitų ugdymo funkcijas vykdančių specialistų teisės, pareigos ir atsakomybė reglamentuotos jų pareigybių aprašymuose.

 

V.   SAVIVALDA

 

44Mokyklos taryba – aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų ir mokytojų atstovus svarbiausiems mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius.

45Mokyklos tarybą sudaro 5 tėvai, 5 mokytojai ir 5 9-12 klasių mokiniai.

46Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – visuotinis mokinių susirinkimas.

47Mokyklos tarybos pirmininką renka Mokyklos tarybos nariai slapta balsavimu.

48Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

49Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

50Mokyklos taryba atsiskaito ją rinkusiems mokyklos bendruomenės nariams.

51Mokyklos taryba renkama 2 metams, esant reikalui jos sudėtis atnaujinama.

52Mokyklos taryba:

52.1nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja mokyklos strateginį planą, metinę veiklos programą, nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, ugdymo organizavimo tvarką, svarsto Bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir Išsilavinimo standartų pasiekimų klausimus;

52.2aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo;

52.3vertina mokyklos vadovų veiklą, svarsto mokyklos direktoriaus prašymą atestuotis;

52.4inicijuoja mokyklos ir miestelio bendruomenių bendradarbiavimą;

52.5skiria atstovus į mokytojų atestacijos komisiją;

52.6kontroliuoja mokyklos ūkinę finansinę veiklą;

52.8. kartu su mokyklos socialiniu pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir maitinimo klausimus.

52.9. aptaria mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo tvarką.

53.   Mokytojų taryba - nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius ir pavaduotojai, visi mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, sveikatos priežiūros darbuotojai, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogai.

54.   Mokytojų tarybos pirmininkas yra mokyklos direktorius. Sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.

55.   Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, ir prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas ir neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdžiai teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

56.   Mokytojų taryba:

56.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

56.2. svarsto mokyklos metinę veiklos programą, mokyklos strateginį planą, ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;

56.3. svarsto mokinių kėlimą į aukštesnę klasę, ugdymo programų baigimą ar jų kartojimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarka;

56.4. kartu su mokyklos socialiniu ir specialiuoju pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju, psichologu aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.

56.5. renka slaptu balsavimu trejų metų laikotarpiui mokytojus, turinčius ne mažesnę kaip vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją į mokyklos Mokytojų atestacijos komisiją.

57.   Mokinių taryba - nuolat veikianti mokyklos mokinių savivaldos institucija.

58.   5 - 12 klasių susirinkimas renka po vieną mokinį iš klasės į Mokinių tarybą.

59.   Mokinių tarybai vadovauja mokinių prezidentas.

60.   Mokinių taryba:

60.1. tiria mokinių interesus ir poreikius, sprendžia iškilusias problemas, teikia siūlymus Mokyklos tarybai, administracijai, kuria ir puoselėja mokyklos tradicijas;

60.2. palaiko ryšius su rajono, šalies ir užsienio mokiniais bei jų savivaldos institucijomis;

60.3. rengia projektus, skatinančius jaunimo iniciatyvą, atsakomybę, kūrybiškumą;

60.4. planuoja ir organizuoja mokinių popamokinę veiklą ir laisvalaikį;

60.5. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu mokykloje, svarsto mokinių teises ir pareigas;

60.6. svarsto mokyklos veiklą reglamentuojančių dokumentų, ugdymo planų, programų projektus ir teikia siūlymus dėl jų įgyvendinimo Mokyklos tarybai.

61.   Mokinių tarybos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius.

62.   Mokinių Prezidentas:

62.1. mokinių Prezidentą renka 5-12 klasių mokiniai slaptu balsavimu dvejiems metams iš 9-11 klasėse iškeltų kandidatų;

62.2. mokinių Prezidentas vadovaujasi patvirtintais Mokinių tarybos nuostatais.

63.   Klasių tėvų komitetai renkami kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvų susirinkimuose.

64.   Klasių tėvų komitetą sudaro 5-7 nariai:

64.1. klasės tėvų komitetas renka pirmininką;

64.2. klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusius organizacinius ugdymo(si) bei kt. klausimus;

64.3. 5-12 klasių tėvų komitetų siūlo po vieną atstovas iš Mokyklos tėvų komitetų.

65.    Mokyklos tėvų komiteto pirmininką renka Mokyklos Tėvų komiteto nariai.

66.    Mokyklos tėvų komitetas sprendžia mokykloje iškilusias problemas dėl ugdymo organizavimo tvarkos ir metodų, ugdymo kokybės, mokinių pavėžėjimo, sveikatingumo, užimtumo ir kt. klausimus.

67.    Mokyklos metodinė taryba - mokykloje veikianti mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą.

68.    Metodinę tarybą sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir dalykų metodinių grupių pirmininkai. Ji veikia pagal direktoriaus patvirtintą Metodinės tarybos darbo reglamentą.

69.    Metodinei tarybai vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

70.    Metodinė taryba:

70.1. koordinuoja metodinių grupių veiklą, telkdama mokytojus profesinei kompetencijai ugdyti;

70.2. nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus;

70.3. aptaria pedagoginę veiklą reglamentuojančius dokumentus;

70.4. rengia metodines rekomendacijas dėl dalykų teminių planų, programų sudarymo ir teikia siūlymus metodinei tarybai;

70.5. inicijuoja projektų rengimą, naujovių paiešką gerosios patirties sklaidą;

70.6. teikia siūlymus Mokytojų tarybai dėl mokyklos veiklos kaitos, strategijos, aptaria ugdymo kokybę;

70.7. padeda naujai pradėjusiems dirbti mokytojams.

71Metodinės grupės nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus, metodinės veiklos prioritetus, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas mokyklos direktoriui dėl jų tvirtinimo ir atlieka kitas funkcijas, numatytas mokyklos Metodinės tarybos veiklos nuostatuose.

72Mokykloje veikia gamtamokslinių dalykų, užsienio kalbų, matematikos, lietuvių kalbos, 5-7 klasių auklėtojų, 8-12 klasių auklėtojų, meninio, technologinio ir sportinio ugdymo metodinės grupės.

 

VISTRUKTŪRA IR VALDYMAS

 

73Baisogalos vidurinė mokykla - bendrojo lavinimo mokykla, vykdanti pagrindinio ugdymo programą (5-10 klasės) ir vidurinio ugdymo programą (11-12 klasės).

74Mokyklai vadovauja direktorius, atsakantis už demokratinį mokyklos valdymą bendradarbiavimu pagrįstus santykius, skaidriai priimtus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką.

75.    Direktorius:

75.1  telkia mokyklos bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;

75.2. vadovauja mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

75.3. organizuoja brandos egzaminus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;

75.4. rūpinasi palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinį mokyklos valdymą,

paskirsto vadybines funkcijas direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir ūkio reikalams, inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir jas tvirtina;

75.5. inicijuoja mokyklos mokyklos vidaus audito vykdymą; darbo tvarkos taisyklių, mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemos rengimą, organizuoja jų projektų svarstymą;

75.6. organizuoja ir vykdo mokyklos veiklos stebėseną analizuoja, vertina mokyklos

veiklos pokyčius ir rezultatus, mokyklos veiklos metinės ataskaitos rengimą;

75.7. inicijuoja metinės mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatos rengimą ir teikia Radviliškio rajono savivalsybės tarybai tvirtinti, analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę;

75.8.   sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, pedagogams - atestuotis;

75.9.   plėtoja bendradarbiavimą su moksleivių tėvais (vaiko globėjais); palaiko ryšius su mokyklos veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;

75.10.     rūpinasi mokyklos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, priešgaisrine ir žmogaus sauga;

75.11atsako už švietimo ir mokslo ministro įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą;

75.12teikia informaciją apie mokyklos veiklą pagal Viešo skelbimo tvarkos aprašą;

75.13kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir kitos psichotropinės medžiagos, jomis prekiaujama, platinama šia tema nelegali literatūra, spaudiniai ir kt., garantuoja efektyvią diskotekų ir kitų renginių kontrolę. Nustato interesantų ir svečių lankymosi švietimo įstaigoje registravimo tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į mokyklą;

75.14sudaro prevencinio darbo grupę, kuri sprendžia prevencinio darbo klausimus mokykloje, vykdant teisės pažeidimų alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją, įgyvendina šios srities prevencines programas, organizuoja švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui ir vaiko tėvams;

75.15tvirtina Mokyklos prevencinio darbo grupės darbo reglamentą;

75.16organizuoja išplėstinius administracijos pasitarimus, padedančius direktoriui; kolegialiai vadovauti mokyklos bendruomenės veiklai, garantuojančius sistemingą įvairių mokyklos darbo sričių kontrolę, atsako už visą mokyklos veiklą ir jos rezultatus, vertinimą, bei jų kokybę.

76Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

76.1.   prižiūri mokyklos ugdymo plano ir bendrųjų programų vykdymą;

76.2.   sudaro pamokų ir papildomojo ugdymo užsiėmimų tvarkaraščius;

76.3.   organizuoja mokyklos; Specialiojo ugdymo komisijos darbą;

76.4stebi, vertina ir analizuoja mokyklos ugdymo procesą ir pedagogų praktinės veiklos rezultatus;

76.5.   skatina pedagogus tobulinti kvalifikaciją, dalykiškai bendradarbiauti ir atestuotis;

76.6.   vykdo mokinių teisių pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;

76.7.   organizuoja pedagoginį tėvų (vaiko globėjų) švietimą;

76.8.   vadovauja mokyklos prevencinio darbo grupės darbui;

76.9.   tvarko mokymosi pasiekimų, išsilavinimo, kvalifikacijos pažymėjimų apskaitą;

76.10.     organizuoja specialiųjų poreikių mokinių, vaikų, kuriems skirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos darbą;

76.11. atlieka kitas pareigybiniuose aprašuose numatytas funkcijas.

77Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:

77.1.   rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena, saugia ir sveika aplinka;

77.2.   organizuoja aptarnaujančio personalo darbą;

77.3rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, mokyklos sanitarinėmis- higieninėmis sąlygomis;

77.4.   mokyklos pastatų, inventoriaus ir mokymo priemonių apsauga;

77.5.   vykdo kitas pareigybiniame apraše numatytas funkcijas.

 

VII.    PRIĖMIMAS DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS

 

78Mokyklos direktorių skiria ir atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi viešo konkurso organizavimo tvarka.

79Mokyklos darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.

80Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai, Švietimo ir mokslo ministerijos aktai.

 

VIII.     ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

 

81Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui bei mokytojų atestacijos tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.

82Mokytojų kvalifikacijos tobulinimas organizuojamas bei vykdomas pagal Mokyklos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo (si) tvarką.

 

IXPASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI

 

83Mokiniams, baigiantiems pagrindinio ugdymo programą, organizuojamas pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas.

84Mokiniams, baigiantiems vidurinio ugdymo programą, organizuojami brandos egzaminai.

85Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.

 

X. IŠSILAVINIMO, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS

86Pažymėjimai ir brandos atestatai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

87Išsilavinimo dokumentų blankų užsakymą, naudojimą, atsiskaitymą, saugojimą atsakingas direktorius. Pažymėjimai ir brandos atestatai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.

88Mokyklos direktorius supažindina klasės auklėtojus ir dalykų mokytojus su Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos aprašu ir pažymėjimų pildymo reikalavimais.

89Už išsilavinimo dokumentų teisingą užpildymą atsakingi pagrindinio ugdymo programos ir vidurinio ugdymo programos baigiamųjų klasių auklėtojai. Už jų spausdinimą atsakingas mokyklos inžinierius.

90Mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai (baigus Pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), registruojami Mokymosi pasiekimų pažymėjimų apskaitos žurnale.

91Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai registruojami Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimų apskaitos žurnale.

92Brandos atestatai ir jų priedai registruojami Brandos atestatų ir jų priedų apskaitos žurnale.

93Dublikatai registruojami atitinkamame apskaitos žurnale.

94Už pažymėjimų apskaitos knygos tvarkymą atsakingas direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

 

XIMOKYKLOS RYŠIAI

 

95Mokykla bendradarbiauja su Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnyba, Radviliškio rajono policijos komisariatu, Lietuvos kariuomenės arsenalu (Linkaičiuose), Baisogalos pirminės sveikatos priežiūros centro ambulatorija, UAB Baisogalos komunaliniu ūkiu, Baisogalos seniūnija, Baisogalos kultūros namais ir kitais su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis.

96.    Mokykla rengia programas ir projektus, dalyvauja kitų įstaigų organizuojamuose konkursuose, organizuoja bendrus renginius su rajono, respublikos, užsienio švietimo, kultūros, sporto įstaigomis, vietos bendruomene ir kitomis organizacijomis.

 

XII.    MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

97Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

98Valstybinę mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokalo ministerija ir Šiaulių apskrities viršininko viršininko administracijos Švietimo priežiūros skyrius.

99Mokyklos finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontrolės įgaliotos institucijos, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Kontrolieriaus tarnyba.

 

XIIITURTJAS. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS

 

100Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, Radviliškio rajono savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.

101Mokykla savarankiškai tvarko ūkinę finansinę veiklą, yra visiškai išlaikoma iš Valstybės ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.

102Mokykla turi nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

103Mokykloje įsteigtas labdaros ir paramos fondas, kurio kaupimo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.

104Nebiudžetinės lėšos naudojamos mokyklos reikmėms, vadovaujantis mokyklos labdaros ir paramos fondo įstatais.

105Sveikatos priežiūra mokykloje finansuojama Vyriausybės nustatyta tvarka iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, Valstybės ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžetų.

106Finansines operacijas vykdo Baisogalos vidurinės mokyklos buhalterija.

107Mokykla turi paramos gavėjo statusą.

 

XIVNUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

108Mokyklos nuostatus tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba, suderinus su Mokyklos taryba.

109Mokyklos nuostatai keičiami arba atnaujinami vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos reikalavimais savivaldybių mokyklų nuostatams bei Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus iniciatyva.

110Naują nuostatų redakciją arba pataisas tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba, suderinus su Mokyklos taryba.

 

XV.    DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS

 

111Mokyklos dokumentų organizavimą, saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.

 

XVIMOKYKLOS REGISTRAVIMAS

 

112Mokykla registruojama Juridinių asmenų registre Civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.

 

XVII.   MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS

 

113Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu.

114Mokyklą reorganizuojama, likviduojama, ar pertvarkoma, vadovaujantis Bendrojo lavinimo specialiojo ugdymo profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo sąraše, išdėstytais kriterijais ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis.

115Radviliškio rajono savivaldybės taryba apie mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo įvykdyti visus Mokymosi sutartyje numatytus mokyklos įsipareigojimus mokiniams.

_________________________

 

SUDERINTA

Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės mokyklos

tarybos 2008-03-06 posėdžio

protokoliniu nutarimu (protokolo Nr. 1)