RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DEL RADVILIŠKIO RAJONO BAISOGALOS VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATU TVIRTINIMO
2008 m. balandžio 3 d. Nr. T-352
Radviliškis
Vadovaudamasi Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 2003 Nr 63-2853; 2004 Nr. 103-3755; 2004, N, 120-4437; 2007, Nr. 81-3323) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007-12-06 įsakymu Nr. ISAK-2349 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymo Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybiniu ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007 Nr. 131 -5335) Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės vidurinės mokyklos direktorių Alfredą Jasiūną patvirtinti Baisogalos vidurinės mokyklos nuostatus ir per šešis mėnesius įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.
3. Laikyti negaliojančiu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 15 d. sprendimo Nr. T-803 „Dėl Radviliškio rajono bendrojo lavinimo mokyklų nuostatų tvirtinimo 1.2 punktą.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylu teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Radviliškio rajono savivaldybės tarybos
2008 m. balandžio 3 d.
sprendimu Nr. T-352
RADVILIŠKIO RAJONO BAISOGALOS VIDURINĖS MOKYKLOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos Radviliškio rajono Baisogalos vidurinė mokykla:
1.2 Mokykla įsteigta ir pradėjo veiklą 1935 m. rugsėjo mėn. (Lietuvos Respublikos Šiaulių apygardos archyvo 1994-09-21 istorinė pažyma, Nr. 2-3-107-B);
1.9 Mokyklos savininkas - Radviliškio rajono savivaldybė, klasifikatoriaus kodas - 111101539, adresas - Aušros aikštė 10, LT-82123 Radviliškis. Savininko teises ir pareigas įgyvendina Radviliškio rajono savivaldybės taryba;
1.14 Mokykla išduoda šiuos išsilavinimo pažymėjimus:
1.14.1 Mokymosi pasiekimų pažymėjimą mokiniui, nebaigusiam pagrindinio ugdymo programos (kodas 201001001), vidurinio ugdymo programos (kodas 301001001);
1.14.2 Pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą mokiniui, baigusiam adaptuotą pagrindinio ugdymo programą (kodas 207001002), specialiąją pagrindinio ugdymo programą (kodas 207001003);
1.14.3 Vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą mokiniui, baigusiam adaptuotą vidurinio ugdymo programą (kodas 307001002);
1.14.5 Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo programą (kodas 201001001);
II. MOKYKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
2. Ugdyti mokinių vertybines orientacijas, leidžiančias tapti dorais, siekiančiais žinių, savarankiškais, atsakingais, patriotiškai nusiteikusiais žmonėmis.
3. Lavinti dabartiniam gyvenimui svarbius jų komunikacinius gebėjimus, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinti bendrąjį dalykinį, informacinį raštingumą, ugdyti šiuolaikinę socialinę kompetenciją
4. Perteikti tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes, laiduoti sąlygas asmens brandžiai tautinei savimonei, dorovinei, estetinei kultūrai, pasaulėžiūrai formuotis.
5. Sudaryti sąlygas asmeniui įgyti demokratijos tradicijas įkūnijančius pilietinės kultūros pagrindus, tenkinti mokinių saviugdos ir saviraiškos poreikius, plėtoti mokinių gebėjimus.
6. Mokykla, vadovaudamasi švietimo sistemos lygių galimybių, kontekstualumo, veiksmingumo ir tęstinumo principais:
6.1 konkretina ir individualizuoja švietimo programas, formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus bendruosius arba Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus ir bendrąsias programas, sudaro šias programas papildančius bei mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, pasirenka programų turinio perteikimo būdus;
6.2 laiduoja programų turinio lankstumą, programų turinio ir jų perteikimo būdų dermę, individualizuotų programų ir mokinių poreikių bei gebėjimų vykdomų programų ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų atitikimą;
6.5 vykdo mokyklos, šalies ir tarptautinius švietimo projektus, organizuoja mokinių užimtumą bei socializaciją;
6.11 vykdo Krizių valdymą mokykloje. Nuolat veikianti Mokyklos komanda, įvykus Krizei mokykloje atkuria įprastą mokyklos bendruomenės veiklą, užtikrina krizės paveiktiems mokyklos bendruomenės nariams reikiamos pagalbos teikimą;
6.12 sprendžia prevencinio darbo klausimus mokykloje, vykdant teisės pažeidimų alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją, įgyvendiną šios srities prevencines programas, organizuoja švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui ir vaiko atstovams pagal įstatymą;
6.13 teikia mokiniams socialinę, pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją, informacinę ar kt. pagalbą;
III. MOKINIŲ PRIĖMIMAS Į MOKYKLĄ IR PERĖJIMAS Į KITĄ MOKYKLĄ
7. Mokinių priėmimas į mokyklą vykdomas vadovaujantis Priėmimo į Radviliškio rajono bendrojo lavinimo mokyklas tvarka, mokyklų aptarnavimo teritorijų paskirstymu ir Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais teisės aktais.
8. Mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I ar II dalį pirmumo teise priimami vaikai, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vaikams pageidaujant iš mokyklai nepriskirtos teritorijos į mokyklą priimami tuo atvejų, jei yra laisvų vietų.
9. Jei į mokyklą mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I ar II dalį jau yra priimti visi norintys vaikai iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos, į likusias laisvas vietas pirmiausia priimami: vaikai turintys globėjus ir rūpintojus; specialiųjų poreikių vaikai; vaikai, kurių broliai ir seserys prašymo pateikimo metu jau mokosi mokykloje; vaikai, kurių tėvai dirba mokyklos aptarnavimo teritorijoje.
10. Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimami mokiniai, neatsižvelgant į jų gyvenamąją vietą.
11. Jei norinčių mokytis pagal vidurinio ugdymo programą yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmumo tvarka priimami asmenys, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų modulių, kurie buvo pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą; mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus ir kt.).
12. Specialiųjų poreikių vaikai ugdytis kartu su kitais vaikais integracijos forma priimami iš mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos.
13. Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys lietuvių kalbos, priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 109-3991).
14. Apie atvykusius iš kitų šalių mokinius mokyklos direktorius informuoja Radviliškio rajono savivaldybės Švietimo skyrių.
15. Asmuo, pageidaujantis mokytis, mokyklos direktoriui pateikia prašymą. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų), 14-16 metų vaikas - turintis vieno iš tėvų (globėjų) raštišką sutikimą,
16. Prašymai registruojami Lietuvos Respublikos švietimo ministerijos ir Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus nustatyta tvarka,
17. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos I dalį, prie prašymo prideda įgyto išsilavinimo pažymėjimą.
18. Asmuo, pageidaujantis pradėti mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos II dalį.prie prašymo prideda mokymosi pasiekimų pažymėjimą.
19. Mokytis pagal vidurinio ugdymo programą priimamas asmuo, pateikęs mokyklos direktoriui pagrindinio išsilavinimo pažymėjimą.
20. Asmuo, pageidaujantis tęsti mokymąsi pagal pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas, prie prašymo prideda mokymosi pasiekimų pažymėjimą arba pažymą apie mokymosi pasiekimus ankstesnėje mokykloje.
21. Asmuo, baigęs adaptuotą pradinio ugdymo programą priimamas mokytis pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą, baigęs specialiojo pradinio ugdymo programą - pagal adaptuotą specialiojo pagrindinio ugdymo programą pateikęs mokyklos direktoriui pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą.
22. levams pageidavus, adaptuotos pradinio ugdymo programos specialiųjų poreikių mokinys gali būti priimamos mokytis pagal specialiąją pagrindinio ugdymo programą, o specialiosios pradinio ugdymo programos mokinys - pagal adaptuotą pagrindinio ugdymo programą.
23. Asmuo, baigęs adaptuotą pagrindinio ugdymo programą ir pateikęs mokyklos direktoriui pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimą, priimamas mokytis pagal adaptuotą vidurinio ugdymo programą Asmuo, atvykęs iš kitos mokyklos, pateikia ir pažymą apie pagrindinio ugdymo programos dalykų turinio adaptavimą ir mokymosi pasiekimus (ko išmoko).
23. Asmuo, neturintis išsilavinimą ar mokymosi pasiekimus liudijančio dokumento, priimamas mokytis mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka, patikrinus jo žinias bei gebėjimus ir nustačius, kurios klasės programą jos atitinka.
24. Mokinio kėlimas į aukštesnę klasę, ugdymo programos baigimas ar jos kartojimas vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarka.
25. Asmuo, baigęs užsienio šalies pradinio, pagrindinio ugdymo programą arba tam tikrą jos dalį, vidurinio ugdymo programos dalį, priimamas mokytis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.
26. Sutartį pasirašo mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas egzempliorius segamas į mokinio asmens bylą.
28. Sudarius mokymosi sutartį, mokinys įtraukiamas į mokyklos mokinių elektroninį žurnalą, formuojama jo asmens byla, kurioje saugomos išsilavinimo pažymėjimų kopijos, mokiniui išduodamas mokinio pažymėjimas Švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
32. Mokiniui išvykus iš mokyklos, jo asmens byla lieka mokykloje. Gavus mokyklos, kurioje mokinys tęsia mokslą prašymą jai išsiunčiamos prašomų dokumentų kopijos arba pateikiama pažyma apie mokymosi rezultatus.
33. Pagal vidurinio ugdymo programą besimokantys mokiniai, nevykdantys mokymo sutarties reikalavimų gali būti šalinami iš mokyklos.
34. Jei mokinio, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, elgesys kelia realią ir akivaizdžią grėsmę mokyklos bendruomenės narių saugumui, mokyklos direktorius, mokinio tėvams (globėjams, rūpintojams) dalyvaujant, suderinęs su Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisią apsaugos tarnyba, perkelia jį į kitą mokyklą.
IV. MOKYKLOS BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ
36. Mokinių teisės:
36.3. mokytis pagal savo gebėjimus ir įgyti valstybinius standartus atitinkantį bendrąjį
išsilavinimą;
36.4. visus arba pasirinktus dalykus mokytis savarankiškai pagal švietimo ir mokslo
ministro patvirtintą savarankiško mokymosi tvarką;
36.7. mokytis savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančius mokymosi krūvį ir darbo vietą;
36.8. gauti psichologinę ir specialiąją pedagoginę, specialiąją, socialinę pedagoginę, informacinę pagalbą, sveikatos priežiūrą mokykloje;
36.10. pasirinkti formaliojo švietimo programas papildančią bei jo saviraiškos poreikius tenkinančių šių programų modulius, pasirenkamųjų dalykų programas;
37. Mokinių pareigos ir atsakomybė:
37.1. mokytis pagal privalomojo švietimo programas iki 16 metų, įgyti žinių ir patirties, kad teisingai pasirinktų tolesnį mokymosi ar profesinės veiklos kelią, būtų pasiruošę savarankiškam gyvenimui;
37.3. laikytis žmonių bendrabūvio normų, pagarbiai bendrauti su mokytojais, tėvais ir kitais bendruomenės nariais;
37.6. vykdyti visus Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme numatytus įpareigojimus, jeigu mokiniui tokios priežiūros priemonės yra paskirtos;
38. Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) teisės:
38.1. reikalauti, kad jų vaikui būtų teikiamas valstybinius standartus atitinkantis bendrasis lavinimas;
38.2. gauti informaciją apie savo vaiko būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;
38.6. dalyvauti mokyklos organizuojamuose renginiuose, projektuose, patiems (suderinus su mokykla) vykdyti įvairius projektus, programas;
39. Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) pareigos ir atsakomybė:
39.3. apsaugoti vaiką nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;
39.5. bendradarbiauti su mokyklos direktoriumi ir pavaduotojais, mokytojais, kitais švietimo pagalbą teikiančiais specialistais, sprendžiant vaiko ugdymo klausimus;
39.6. parinkti savo vaikui iki 14 metų dorinio ugdymo (tikybos arba etikos), užsienio kalbos programas;
40. Mokytojų teisės:
40.1. pagal mokinių siekius ir galimybes siūlyti individualias programas, pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas;
40.2. dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose ne mažiau kaip 5 dienas per metus ir gauti apmokėjimą už kvalifikacijos tobulinimo išlaidas pagal mokykloje nustatytą Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo(si) tvarką;
40.4. burtis į visuomenines ir profesines organizacijas, savišvietos, kultūrines grupes, dalykines ir metodines sekcijas, būrelius ar susivienijimus;
40.7. dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;
41. Mokytojų pareigos ir atsakomybė:
41.6. siekti, kad kiekvienas mokinys gebėtų bendrauti ir bendradarbiauti, imtųsi atsakomybės, savarankiškai veiktų, vadovaudamasis pilietinėmis nuostatomis;
41.7. pritaikyti integruotiems specialiųjų poreikių vaikams ugdymo turinį, metodus ir mokymo priemones, bendradarbiauti su mokyklos Specialiojo ugdymo komisija;
41.8. ugdyti tvirtas mokinių dorines, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas,
užtikrinančias jų asmens galių plėtotę;
41.9. laikytis norminių teisės aktų, mokyklos tvarką reglamentuojančių dokumentų ir šių
nuostatų reikalavimų;
41.12. mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka informuoti tėvus (įtėvius, globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų būklę, ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, mokyklos lankymą ir elgesį;
41.16. dalyvauti pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinime, brandos egzaminu organizavimo, vykdymo, vertinimo komisijų darbe;
41.17. vykdyti alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevencijos
programą;
41.19. suteikti vaikui reikiamą pagalbą pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti mokyklos direktorių, socialinį pedagogą ir Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnybą;
42. Klasių auklėtojų pareigos ir atsakomybė:
42.1. burti klasėje dirbančius mokytojus ir kitus specialisus (bibliotekininką, psichologą, socialinį pedagogą) iškeltų uždavinių įgyvendinimui;
42.3. domėtis ir rūpintis mokinių sveikata, jų sauga, padėti jiems reguliuoti darbo ir poilsio režimą, puoselėti sveiką gyvenseną;
42.4. formuoti mokinių vertybines nuostatas, ugdyti pilietiškumą, gebėjimą vadovautis demokratiniais bendravimo principais;
42.5. bendrauti su kiekvienų mokiniu ir jo šeima, informuoti tėvus apie jo mokymąsi ir elgesį, neatidėliojant išsiaiškinti mokyklos nelankymo priežastis;
42.6. suteikti vaikui reikiama pagalbą, pastebėjus, kad jo atžvilgiu taikomas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoti mokyklos direktorių;
V. SAVIVALDA
44. Mokyklos taryba – aukščiausia mokyklos savivaldos institucija, telkianti mokinių, jų tėvų ir mokytojų atstovus svarbiausiems mokyklos veiklos tikslams numatyti ir uždaviniams spręsti. Mokyklos tarybos nuostatus tvirtina mokyklos direktorius.
46. Tėvus į Mokyklos tarybą renka visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – Mokytojų taryba, mokinius – visuotinis mokinių susirinkimas.
48. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
49. Mokyklos tarybos nutarimus, kurie prieštarauja mokyklos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, mokyklos direktorius prašo svarstyti iš naujo. Mokyklos tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas įstatymų nustatyta tvarka.
52. Mokyklos taryba:
52.1. nustato mokyklos veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, aprobuoja mokyklos strateginį planą, metinę veiklos programą, nuostatus, darbo tvarkos taisykles, ugdymo planą, ugdymo organizavimo tvarką, svarsto Bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir Išsilavinimo standartų pasiekimų klausimus;
52.8. kartu su mokyklos socialiniu pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir maitinimo klausimus.
53. Mokytojų taryba - nuolat veikianti mokyklos savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro mokyklos direktorius ir pavaduotojai, visi mokykloje dirbantys mokytojai, auklėtojai, sveikatos priežiūros darbuotojai, psichologas, socialinis ir specialusis pedagogai.
54. Mokytojų tarybos pirmininkas yra mokyklos direktorius. Sekretorių renka Mokytojų tarybos nariai.
55. Tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį, ir prasidedant bei baigiantis mokslo metams. Prireikus gali būti sušauktas ir neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdžiai teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
56. Mokytojų taryba:
56.1. aptaria praktinius švietimo reformos įgyvendinimo klausimus, svarsto mokinių ugdymo rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;
56.2. svarsto mokyklos metinę veiklos programą, mokyklos strateginį planą, ugdymo planų, bendrųjų ugdymo programų įgyvendinimo ir valstybės nustatytų išsilavinimo standartų pasiekimo klausimus;
56.3. svarsto mokinių kėlimą į aukštesnę klasę, ugdymo programų baigimą ar jų kartojimą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtinta Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarka;
56.4. kartu su mokyklos socialiniu ir specialiuoju pedagogu, sveikatos priežiūros darbuotoju, psichologu aptaria mokinių sveikatos, saugos darbe, mokymosi, poilsio ir mitybos klausimus.
60. Mokinių taryba:
60.1. tiria mokinių interesus ir poreikius, sprendžia iškilusias problemas, teikia siūlymus Mokyklos tarybai, administracijai, kuria ir puoselėja mokyklos tradicijas;
62. Mokinių Prezidentas:
62.1. mokinių Prezidentą renka 5-12 klasių mokiniai slaptu balsavimu dvejiems metams iš 9-11 klasėse iškeltų kandidatų;
63. Klasių tėvų komitetai renkami kiekvienų mokslo metų pradžioje klasės mokinių tėvų susirinkimuose.
64. Klasių tėvų komitetą sudaro 5-7 nariai:
64.2. klasių tėvų komitetai kartu su klasių auklėtojais planuoja klasės tėvų susirinkimus ir padeda klasės auklėtojams spręsti iškilusius organizacinius ugdymo(si) bei kt. klausimus;
66. Mokyklos tėvų komitetas sprendžia mokykloje iškilusias problemas dėl ugdymo organizavimo tvarkos ir metodų, ugdymo kokybės, mokinių pavėžėjimo, sveikatingumo, užimtumo ir kt. klausimus.
67. Mokyklos metodinė taryba - mokykloje veikianti mokytojų grupė, organizuojanti ir koordinuojanti metodinių grupių veiklą.
68. Metodinę tarybą sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir dalykų metodinių grupių pirmininkai. Ji veikia pagal direktoriaus patvirtintą Metodinės tarybos darbo reglamentą.
70. Metodinė taryba:
70.4. rengia metodines rekomendacijas dėl dalykų teminių planų, programų sudarymo ir teikia siūlymus metodinei tarybai;
70.6. teikia siūlymus Mokytojų tarybai dėl mokyklos veiklos kaitos, strategijos, aptaria ugdymo kokybę;
71. Metodinės grupės nagrinėja ugdymo turinio planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo klausimus, metodinės veiklos prioritetus, aprobuoja mokomųjų dalykų teminius planus ir teikia rekomendacijas mokyklos direktoriui dėl jų tvirtinimo ir atlieka kitas funkcijas, numatytas mokyklos Metodinės tarybos veiklos nuostatuose.
VI. STRUKTŪRA IR VALDYMAS
73. Baisogalos vidurinė mokykla - bendrojo lavinimo mokykla, vykdanti pagrindinio ugdymo programą (5-10 klasės) ir vidurinio ugdymo programą (11-12 klasės).
74. Mokyklai vadovauja direktorius, atsakantis už demokratinį mokyklos valdymą bendradarbiavimu pagrįstus santykius, skaidriai priimtus sprendimus, bendruomenės narių informavimą, sveiką saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką.
75. Direktorius:
75.1 telkia mokyklos bendruomenę valstybinei, regioninei ir Radviliškio rajono savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti;
75.2. vadovauja mokyklos strateginio plano ir metinių veiklos programų, švietimo programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
75.3. organizuoja brandos egzaminus, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, nustatyta tvarka teikia informaciją Nacionaliniam egzaminų centrui;
75.4. rūpinasi palankaus mikroklimato kūrimu, puoselėja demokratinį mokyklos valdymą,
paskirsto vadybines funkcijas direktoriaus pavaduotojams ugdymui ir ūkio reikalams, inicijuoja darbuotojų pareigybių aprašymų rengimą ir jas tvirtina;
75.5. inicijuoja mokyklos mokyklos vidaus audito vykdymą; darbo tvarkos taisyklių, mokinių ir darbuotojų skatinimo sistemos rengimą, organizuoja jų projektų svarstymą;
75.6. organizuoja ir vykdo mokyklos veiklos stebėseną analizuoja, vertina mokyklos
veiklos pokyčius ir rezultatus, mokyklos veiklos metinės ataskaitos rengimą;
75.7. inicijuoja metinės mokyklos pajamų ir išlaidų sąmatos rengimą ir teikia Radviliškio rajono savivalsybės tarybai tvirtinti, analizuoja mokyklos veiklos ir valdymo išteklių būklę;
75.9. plėtoja bendradarbiavimą su moksleivių tėvais (vaiko globėjais); palaiko ryšius su mokyklos veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;
75.10. rūpinasi mokyklos intelektualiniais, materialiniais ir finansiniais ištekliais, priešgaisrine ir žmogaus sauga;
75.13. kontroliuoja, kad mokyklos aplinkoje nebūtų vartojami alkoholiniai gėrimai, narkotinės ir kitos psichotropinės medžiagos, jomis prekiaujama, platinama šia tema nelegali literatūra, spaudiniai ir kt., garantuoja efektyvią diskotekų ir kitų renginių kontrolę. Nustato interesantų ir svečių lankymosi švietimo įstaigoje registravimo tvarką ir griežtai riboja pašalinių asmenų patekimą į mokyklą;
75.14. sudaro prevencinio darbo grupę, kuri sprendžia prevencinio darbo klausimus mokykloje, vykdant teisės pažeidimų alkoholio, tabako, narkotinių ir psichotropinių medžiagų vartojimo, smurto, nusikalstamumo prevenciją, įgyvendina šios srities prevencines programas, organizuoja švietimo pagalbos teikimą mokiniui, mokytojui ir vaiko tėvams;
76. Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:
76.4. stebi, vertina ir analizuoja mokyklos ugdymo procesą ir pedagogų praktinės veiklos rezultatus;
76.6. vykdo mokinių teisių pažeidimų prevenciją, informuoja suinteresuotas institucijas apie vengiančius mokytis vaikus ir įstatymų nustatyta tvarka taiko poveikio priemones;
76.10. organizuoja specialiųjų poreikių mokinių, vaikų, kuriems skirtos minimalios ar vidutinės priežiūros priemonės, ugdymo, socialinės pedagoginės, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios, informacinės ar kitos pagalbos darbą;
77. Direktoriaus pavaduotojas ūkio reikalams:
77.1. rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija ir higiena, saugia ir sveika aplinka;
77.3. rūpinasi mokyklos materialiniais ir informaciniais ištekliais, mokyklos sanitarinėmis- higieninėmis sąlygomis;
VII. PRIĖMIMAS DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS
78. Mokyklos direktorių skiria ir atleidžia Radviliškio rajono savivaldybės taryba, vadovaudamasi viešo konkurso organizavimo tvarka.
79. Mokyklos darbuotojus priima į darbą ir atleidžia iš jo mokyklos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.
VIII. ATESTACIJA. KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS
81. Mokyklos direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui bei mokytojų atestacijos tvarką nustato Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.
IX. PASIEKIMŲ PATIKRINIMAI. EGZAMINAI
83. Mokiniams, baigiantiems pagrindinio ugdymo programą, organizuojamas pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas.
X. IŠSILAVINIMO, PASIEKIMŲ PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
86. Pažymėjimai ir brandos atestatai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
87. Išsilavinimo dokumentų blankų užsakymą, naudojimą, atsiskaitymą, saugojimą atsakingas direktorius. Pažymėjimai ir brandos atestatai išduodami Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka.
88. Mokyklos direktorius supažindina klasės auklėtojus ir dalykų mokytojus su Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo lavinimo programas tvarkos aprašu ir pažymėjimų pildymo reikalavimais.
89. Už išsilavinimo dokumentų teisingą užpildymą atsakingi pagrindinio ugdymo programos ir vidurinio ugdymo programos baigiamųjų klasių auklėtojai. Už jų spausdinimą atsakingas mokyklos inžinierius.
90. Mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai (baigus Pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį), registruojami Mokymosi pasiekimų pažymėjimų apskaitos žurnale.
91. Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai registruojami Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimų apskaitos žurnale.
XI. MOKYKLOS RYŠIAI
95. Mokykla bendradarbiauja su Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi, Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnyba, Radviliškio rajono policijos komisariatu, Lietuvos kariuomenės arsenalu (Linkaičiuose), Baisogalos pirminės sveikatos priežiūros centro ambulatorija, UAB Baisogalos komunaliniu ūkiu, Baisogalos seniūnija, Baisogalos kultūros namais ir kitais su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis.
XII. MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
97. Mokyklos veiklos priežiūrą atlieka Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.
98. Valstybinę mokyklos veiklos priežiūrą vykdo Lietuvos Respublikos švietimo ir mokalo ministerija ir Šiaulių apskrities viršininko viršininko administracijos Švietimo priežiūros skyrius.
XIII. TURTJAS. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS
100. Mokykla patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymų nustatyta tvarka disponuoja priskirta žeme, Radviliškio rajono savivaldybės pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei mokymo priemonėmis.
101. Mokykla savarankiškai tvarko ūkinę finansinę veiklą, yra visiškai išlaikoma iš Valstybės ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžeto pagal asignavimų valdytojo patvirtintą sąmatą.
102. Mokykla turi nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
103. Mokykloje įsteigtas labdaros ir paramos fondas, kurio kaupimo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ir įmonių įnašai, užsienio valstybių organizacijų bei piliečių aukojamos lėšos ir materialinės vertybės.
104. Nebiudžetinės lėšos naudojamos mokyklos reikmėms, vadovaujantis mokyklos labdaros ir paramos fondo įstatais.
105. Sveikatos priežiūra mokykloje finansuojama Vyriausybės nustatyta tvarka iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, Valstybės ir Radviliškio rajono savivaldybės biudžetų.
XIV. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS
108. Mokyklos nuostatus tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba, suderinus su Mokyklos taryba.
109. Mokyklos nuostatai keičiami arba atnaujinami vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos reikalavimais savivaldybių mokyklų nuostatams bei Radviliškio rajono savivaldybės tarybos, mokyklos direktoriaus iniciatyva.
XV. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS
XVI. MOKYKLOS REGISTRAVIMAS
XVII. MOKYKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS
113. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymu.
114. Mokyklą reorganizuojama, likviduojama, ar pertvarkoma, vadovaujantis Bendrojo lavinimo specialiojo ugdymo profesinio mokymo mokyklų, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo sąraše, išdėstytais kriterijais ir Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis.
115. Radviliškio rajono savivaldybės taryba apie mokyklos reorganizavimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam mokiniui ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo įvykdyti visus Mokymosi sutartyje numatytus mokyklos įsipareigojimus mokiniams.
_________________________
SUDERINTA
Radviliškio rajono Baisogalos vidurinės mokyklos
tarybos 2008-03-06 posėdžio
protokoliniu nutarimu (protokolo Nr. 1)