RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO ŠEDUVOS MOKYKLOS-DARŽELIO TIPO IR

PAVADINIMO BEI NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2007 m. birželio 28 d. Nr. T-111

Radviliškis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 60 straipsnio 1 dalies 5 punktu, 41 straipsnio 11 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 2000. Nr. 74-2262) 17 straipsnio 49 punktu, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000. Nr. 74-2262) 2.46 straipsniu ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. ISAK-1162 „Dėl reikalavimų valstybinių ir savivaldybių mokyklų nuostatams patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 124-4495), Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.  Tvirtinti mokyklos tipą ir keisti pavadinimą: Radviliškio rajono Šeduvos mokyklą-darželį vadinti Radviliškio rajono Šeduvos lopšeliu-darželiu.

2.  Tvirtinti Radviliškio rajono Šeduvos lopšelio-darželio nuostatus (pridedama).

3.  Įgalioti Radviliškio rajono Šeduvos lopšelio-darželio direktorę Virginiją Karanauskienę patvirtinti lopšelio-darželio nuostatus ir per šešis mėnesius įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

4.  Laikyti negaliojančiu Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2006-08 10 spendimą Nr. T-828 „Dėl Radviliškio Šeduvos mokyklos-darželio nuostatų tvirtinimo“.

5Šis sprendimas įsigalioja nuo 2007 metų rugsėjo l dienos.

 

 

Mero pavaduotojas, pavaduojantis

Savivaldybės merą                                                                                                   Jonas Povilaitis


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2007 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-111

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO ŠEDUVOS LOPŠELIO-DARŽELIO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Lietuvos Respublikos Radviliškio rajono Šeduvos lopšelis-darželis.

2.  Lopšelis-darželis įsteigtas 1973-03-05.

3.  Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, veikiantis kaip biudžetinė įstaiga, turinti savo antspaudą ir sąskaitą banke;

4.  Ikimokyklinio ugdymo mokyklos tipas - lopšelis-darželis, vykdantis ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programas.

5.  Lopšelio-darželio buveinė – Šaltinio g. 7, Šeduva, LT-82225 Radviliškio rajonas.

6.  Mokymo kalba – lietuvių kalba.

7.  Lopšelio-darželio savininkas – Radviliškio rajono savivaldybė, klasifikatoriaus kodas 111101539, adresas – Aušros aikštė 10,                     LT-82123 Radviliškis. Savininko teises ir pareigas: įgyvendina Radviliškio rajono savivaldybės taryba.

8.  Ugdymo forma – dieninė.

9.  Pagrindinė veiklos sritis – švietimas.

10.  Pagrindinės veiklos rūšys ikimokyklinis ugdymas (kodas 801010) bei priešmokyklinis ugdymas (kodas 802010).

11.  Lopšelis-darželis savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo įstaigų, biudžetinių įstaigų ir kitais įstatymais, Vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais. Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais. Lietuvos higienos norma HN 75:2002 „Ikimokyklinio ugdymo įstaigos higienos normos ir taisyklės“, steigėjo ir jo institucijų teisės aktais, šiais nuostatais ir lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėmis.

 

II. LOPŠELIO-DARŽELIO TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

12.  Lopšelis-darželis:

12.1. teikia kokybišką, atitinkantį vaiko poreikius, ikimokyklinį, priešmokyklinį ugdymą;

12.2. puoselėja visas vaiko galias (intelektines, emocijų, valios, fizines), tenkina vaikų pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, lemiančius asmenybės brandą ir socializacijos sėkmę;

12.3. ugdo aktyvų, smalsų, savo gebėjimais pasitikintį, pažinti ir mokytis norintį priešmokyklinio amžiaus vaiką;

12.4. užtikrina vaikų sveikatos stiprinimo procesą (judėjimą, natūralų grūdinimą, higieną, saugos įgūdžių ugdymą), skatina vaiko savarankiškumą, iniciatyvą kūrybiškumą skatina atskleisti ir ugdyti įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę;

12.5. padeda vaikams suvokti bendrąsias žmogaus vertybes ir puoselėja vaikų dorą kaip būtiną demokratinės gyvensenos pagrindą;

12.6. ugdo tautinės ir etninės kultūros pagrindus, tradicijas ir vertybes, garantuoja tautos, krašto kultūros tęstinumą, nuolatinį jos vertybių kūrimą;

12.7. skatina vaikų solidarumą su žmonėmis, turinčiais skirtingus gebėjimus, kitokias socialines galimybes nei dauguma, moko teikti socialinę paramą artimiesiems;

12.8. plėtoja mokytojų, ugdytinių, tėvų partneriškumą bendravimą ir bendradarbiavimą;

12.9. tiria, analizuoja ir vertina lopšelio-darželio veiklą.

13.  Lopšelio-darželio funkcijos:

13.1.  formuoja ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines švietimo nuostatas, individualius lopšelio-darželio metinės veiklos tikslus ir vaikų bei jų tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) poreikius;

13.2.  įvairiomis formomis organizuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymą (jei yra tokių lopšelyje-darželyje), pripažindama jų gebėjimus ir potencines galias, ir teikia specialiąją pedagoginę pagalbą pagal galimybes;

13.3.  sudaro higienines, materialines, pedagogines, psichologines sąlygas, laiduojančias psichini, fizinį vaiko saugumą ir asmenybės brandą;

13.4.  kuria lopšelio-darželio vidaus audito sistemą ir atlieka auditą;

13.5.  vykdo tabako, alkoholio, narkotikų ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją.

13.6.  vykdo rajono, šalies ir tarptautinius projektus.

 

III. VAIKŲ PRIĖMIMAS S LOPŠELĮ-DARŽELĮ

 

14.  Vaikai į lopšelį-darželį priimami vadovaujantis Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2006-10-12 sprendimu Nr. T-863 patvirtinta Vaikų priėmimo į Radviliškio rajono savivaldybes ugdymo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes tvarka iš Šeduvos miesto ir apylinkių, tėvams (globėjams, rūpintojams) pateikus prašymą, vaiko gimimo liudijimą, vaiko sveikatos raidos istoriją.

15.  Priimant vaikus į ikimokyklinę įstaigą, prioritetai teikiami specialiųjų poreikių vaikams, socialiai remtinų šeimų vaikams, socialinės rizikos šeimų vaikams, vaikams iš nepilnų šeimų, vaikams iš šeimų, auginančių tris ir daugiau vaikų, vaikams, kurių vienas iš tėvų yra moksleivis ar studentas ir mokosi mokymo įstaigos dieniniame skyriuje, vaikams, kurių tėvas atlieka tikrąją karinę tarnybą, vaikams, kurių vienas iš tėvų yra pirmos ir antros grupės invalidas.

16.  Į priešmokyklinę grupę vaikas priimamas, kai tais kalendoriniais metais jam sueina 6 metai. Priešmokyklinis ugdymas anksčiau gali būti teikiamas tėvų prašymu ir jeigu vaikas yra pakankamai tokiam ugdymui subrendęs, bet ne anksčiau, negu jam sueis 5 metai.

17.  Specialiųjų poreikių vaikai į bendrojo ugdymo grupes priimami pateikus pedagoginės- psichologinės tarnybos išvadą apie vaiko raidos sutrikimą.

18.  Lopšelyje-darželyje vaikų grupės formuojamos iš to paties arba įvairaus amžiaus vaikų kasmet iki rugsėjo l d. Į ankstyvojo amžiaus grupę priimami 1–3 metų vaikai. Maksimalus skaičius lopšelio grupėje – 15. Į darželio grupes priimami 3–5 metų vaikai. Maksimalus skaičius grupėse – 20. Į priešmokyklinio ugdymo amžiaus grupes priimami 5–6 metų amžiaus vaikai.

19.  Vaiko priėmimas ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą įforminamas rašytine lopšelio-darželio direktoriaus ir vaiko tėvo (globėjo, rūpintojo) sutartimi. Sutartyje nurodoma ugdymo programa, jos baigimo forma, šalių įsipareigojimai, sutarties terminas, jos keitimo, nutraukimo pagrindai ir padariniai.

 

IV. BENDRUOMENĖS NARIŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

20.  Vaiko teisės:

20.1.  gauti geros kokybės ugdymą, atskleisti savo gebėjimus ir talentus;

20.2.  ugdytis psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje ir sveikoje aplinkoje turėti higienos reikalavimus atitinkančią vietą veiklai;

20.3.  ugdyti savo kalbą, perimti tautos kultūrą, papročius ir tradicijas;

20.4.  gauti specialiąją pedagogine, socialinę pagalbą (jei tokios pagalbos negali suteikti tėvai), sveikatos priežiūrą lopšelyje-darželyje;

20.5.  į poilsį ir laisvalaikį, atitinkantį jų amžių, sveikatą bei poreikius.

21.  Vaiko pareigos:

21.1.  gerbti savo tėvus, mokytojus ir kitus lopšelio-darželio bendruomenės narius;

21.2.  laikytis grupės elgesio taisyklių.

22.  Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) teisės:

22.1.  dalyvauti lopšelio-darželio savivaldos institucijų veikloje;

22.2.  gauti informaciją apie vaiko ugdymo sąlygas ir rezultatus;

22.3.  prašyti sudaryti sąlygas vaikų papildomajam ugdymui;

22.4.  ugdyti savo vaikus lopšelyje-darželyje gimtąja kalba;

22.5.  naudotis Specialiojo ugdymo įstatymo ir kt. įstatymų nustatytomis teisėmis.

23.  Tėvų (vaiko globėjų, rūpintojų) pareigos:

23.1. sudaryti vaikui sveikas ir saugias gyvenimo sąlygas, apsaugoti jį nuo smurto, prievartos ir išnaudojimo, užtikrinti, kad vaikas laiku pasitikrintų sveikatą;

23.2.  bendradarbiauti su lopšelio-darželio darbuotojais sprendžiant vaiko ugdymo ir globos klausimus;

23.3.  kontroliuoti ir koreguoti vaiko elgesį;

23.5.  vaikui susirgus arba negalint lankyti lopšelio-darželio, pranešti grupės auklėtojai pirmą neatvykimo į įstaigą dieną;

23.6.  laiku pateikti reikiamą informaciją ir reikalingus dokumentus (prašymus, pažymas ir kt.).

24.  Mokytojo teisės:

24.1.  rengti ir siūlyti savo individualias programas; pasirinkti pedagoginės veiklos būdus ir formas, atitinkančias ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo nuostatas;

24.2.  ne mažiau kaip 5 dienas per metus dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo renginiuose;

24.3.  būti atestuotas ir įgyti kvalifikacinę kategoriją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

24.4.  dirbti savitarpio pagarba grįstoje, psichologiškai, dvasiškai ir fiziškai saugioje aplinkoje, turėti higienos reikalavimus atitinkančią ir tinkamai aprūpintą darbo vietą;

24.5.  dalyvauti įstaigos savivaldoje, buitis į visuomenines ir profesines organizacijas;

24.6.  atostogauti įstatymų numatyta tvarka ir naudotis Vyriausybės numatytomis lengvatomis.

25.  Mokytojo pareigos:

25.1.  užtikrinti ugdomų vaikų saugumą, geros kokybės ugdymą;

25.2.  ugdyti tvirtas vaikų dorovės, pilietines, tautines bei patriotines nuostatas, laiduoti jų asmenybės, galių plėtotę;

25.3.  suteikti pagalbą ugdytiniams, turintiems ugdymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių;

25.4.  suteikti vaikui reikiamą pagalbą, pastebėjus, kad jo atžvilgiu yra taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, informuoti apie tai lopšelio-darželio direktorių;

25.5.  padėti vaikams tenkinti jų saviraiškos ir saviugdos poreikius, plėtoti kultūrinius interesus, daryti poveikį socialinei kultūrinei lopšelio-darželio aplinkai, teikti vaikams, tėvams (globėjams, rūpintojams) pedagoginę pagalbą;

25.6.  formuoti ugdytinių sveikos gyvensenos, civilinės saugos, saugos darbe bei buityje įgūdžius;

25.7.  nešališkai vertinti ugdytinių ugdymosi pasiekimus;

25.8.  nuolat informuoti tėvus (globėjus, rūpintojus) apie jų vaikų ugdymosi poreikius ir pasiekimus;

25.9.  tobulinti savo kvalifikaciją;

25.10.  laikytis teisės norminių aktų ir lopšelio-darželio darbo tvarką nustatančių dokumentų.

26.  Mokytojo atsakomybė: mokytojai, kurie neatlieka savo pareigų, fiziškai, psichiškai ir moraliai žaloja vaikus, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

V. SAVIVALDA

 

27.  Lopšelio-darželio savivalda grindžiama švietimo tikslais, vykdomomis neformaliojo švietimo programomis.

28.  Lopšelio-darželio taryba aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, atstovaujanti ugdytiniams, mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei. Už savo veikla lopšelio-darželio taryba atsiskaito ją rinkusiems lopšelio-darželio bendruomenės nariams.

29.  Tarybą sudaro 7 nariai: 3 tėvai, 2 mokytojai, 2 kiti Įstaigos darbuotojai. Nariai į tarybą renkami vadovaujantis demokratiniais rinkimo principais: visuotinimu, periodiškumu, aiškiu procedūrų apibrėžtumu.

30.  Tėvai į tarybą siūlomi visuotinio tėvų susirinkimo metu, mokytojai mokytojų tarybos posėdžio metu. kiti darbuotojai – visuotinio – darbuotojų susirinkimo metu.

31.  Tarybos pirmininką renka tarybos nariai, lopšelio-darželio direktorius negali būti tarybos pirmininkas.

32.  Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 3 kartus per mokslo metus. Esant reikalui gali būti sušauktas neeilinis tarybos posėdis. Be tarybos narių į posėdį gali būti kviečiami su svarstomais klausimais susiję bendruomenės nariai. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 visų jos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančiųjų balsų dauguma.

33.  Lopšelio-darželio taryba renkama 2 metams ir. esant reikalui, jos sudėtis atnaujinama.

34.  Taryba už savo veiklą atsiskaito visuotiniame lopšelio-darželio bendruomenės susirinkime.

35.  Tarybos nuostatus tvirtina lopšelio-darželio direktorius įsakymu.

36.  Lopšelio-darželio taryba:

36.1.  numato įstaigos veiklos perspektyvas, aprobuoja lopšelio-darželio veiklos programą, informaciją apie įstaigos veiklą, nuostatus, darbo tvarkos taisykles;

36.2.  inicijuoja šeimos ir įstaigos bendradarbiavimą;

36.3.  teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui vertinant darbuotojų darbo rezultatus, vertina įstaigos vadovų veiklą, reiškia nuomonę jiems atestuojantis;

36.4svarsto lopšelio-darželio ūkinę ir finansinę veiklą, dalyvauja sudarant ūkinės-finansinės veiklos planą;

36.5svarsto lopšelio-darželio struktūros pakeitimo klausimus;

36.6.  teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių darbo, vaikų ugdymo ir globos sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius ir intelektinius išteklius;

36.7.  siūlo tėvų atstovus į mokytojų atestacijos komisiją;

36.8.  gali sustabdyti kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų priimtų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.

37.  Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro lopšelio-darželio vadovybė, visi dirbantys mokytojai, vaikų sveikatos priežiūros specialistas, logopedas ir kili ugdymo procese vadovaujantys asmenys.

38.  Mokytojų tarybos pirmininkas yra lopšelio-darželio direktorius.

39.  Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 1 kartą per ketvirtį. Prireikus gali būti šaukiamas neeilinis mokytojų tarybos posėdis. Į posėdžius gali būti kviečiami ir kitų įstaigos savivaldos institucijų atstovai.

40.  Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 tuo metu dirbančių tarybos narių. Nutarimai priimami dalyvaujančių balsų dauguma.

41.  Mokytojų taryba:

41.1.  numato lopšelio-darželio veiklos perspektyvas, pagrindines veiklos kryptis;

41.2.  aptaria lopšelio-darželio veiklos ir ugdymo programų realizavimą:

41.3.  analizuoja ugdymo procesą ir numato šio proceso tobulinimo būdus;

41.4.  skatina inovacijų paiešką ir patirties sklaidą;

41.5.  sprendžia vaikų sveikatos, saugios veiklos, poilsio ir mitybos klausimus;

41.6.  siūlo atstovus i lopšelio-darželio tarybą, atestacijos komisiją, specialiojo ugdymo komisiją.

42.  Lopšelyje-darželyje veikia ikimokyklinio ugdymo metodinė grupe. Metodinę grupę sudaro ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai.

43.  Metodinė grupė:

43.1.  aptaria ugdymo turinio planavimą ir įgyvendinimą, nustato grupės veiklos prioritetus;

43.2.  analizuoja ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų įgyvendinimą;

43.3.  inicijuoja mokytojų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą;

43.4.  aptaria ir vertina mokytojų metodinę ir praktinę veiklą;

43.5.  aprobuoja mokytojų parengtus metodinius darbus, metodines priemones, inicijuoja jų sklaidą; aprobuoja metodinių darbų rodiklių sąrašą, mokytojui atestuojantis;

43.6.  aptaria ugdytinių pasiekimus.

 

VI. VALDYMAS

 

44.  Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius.

45.  Direktorius:

45.1.  telkia lopšelio-darželio bendruomenę valstybinei, valstybes, regioninei ir savivaldybės švietimo politikai įgyvendinti, lopšelio-darželio veiklos programai vykdyti, ugdymo procesui organizuoti;

45.2.  vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos programų rengimui, jas tvirtina, vadovauja jų vykdymui ir įgyvendinimui;

45.3.  atsako už demokratini lopšelio-darželio valdymą, užtikrina bendravimu pagristus santykius su visais bendruomenės nariais, mokytojais, skaidriai priimamus sprendimus, pedagoginio ir nepedagoginio personalo kvalifikacijos tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms bei žalingiems įpročiams aplinką;

45.4.  analizuoja lopšelio darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę, inicijuoja lopšelio-darželio vidaus audito vykdymą;

45.5.  rengia lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles, organizuoja jų projektų svarstymą ir teikia lopšelio-darželio tarybai aprobuoti;

45.6.  rūpinasi specialiosios pedagoginės, psichologinės pagalbos vaikams teikimu;

45.7.  nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis bei aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus, skiria jiems veiklos funkcijas, plėtoja bendradarbiavimą su vaiko tėvais (globėjais, rūpintojais);

45.8.  palaiko ryšius su mokyklos veikla susijusiomis institucijomis, vietos bendruomene, rėmėjais, švietimo įstaigomis ir kitomis organizacijomis;

45.9.  atstovauja lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

45.10.  rūpinasi lopšelio-darželio finansiniais, intelektualiniais resursais, labdara, darbų ir civiline sauga;

45.11.  rūpinasi skatinimo ir nuobaudų kūrimo sistema įstaigoje;

45.12.  imasi priemonių, kad laiku būtų atlikta pagalba vaikui, kurio atžvilgiu buvo taikomas smurtas, prievarta, seksualinio ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas;

45.13.  atsako už švietimo ir mokslo ministro įsakymų, Radviliškio rajono savivaldybės tarybos sprendimų. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų, kitų norminių dokumentų vykdymą, užtikrina, kad nebūtų vykdoma nepriimtina veikla su vaiku, galinti pakenkti jo gyvybei, sveikatai, normaliai asmenybės brandai;

45.14.  analizuoja ir atsako už visą lopšelio-darželio veiklą, rezultatus, vertinimą bei jų kokybę.

46.  Direktoriaus pavaduotojas ugdymui:

46.1.  atsako už tinkamą dokumentacijos tvarkymą;

46.2.  atsako už ugdymo programų ir planų įgyvendinimą laiku, vaikų ugdymo kokybę;

46.3.  plėtoja bendradarbiavimą su vaiko tėvais (globėjais), vietos bendruomene;

46.4.  koordinuoja lopšelio-darželio vidaus auditą;

46.5.  teikia profesinę pagalbą mokytojams, prižiūri, kaip vykdomi lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantys dokumentai;

46.6.  atlieka kitas pareiginiuose nuostatuose numatytas funkcijas.

47.  Direktoriaus  pavaduotojas ūkio reikalams:

47.1rūpinasi lopšelio-darželio materialiniais ir informaciniais ištekliais, patalpų paruošimu darbui, sanitarija, higiena, saugia ir sveika aplinka;

47.2organizuoja aptarnaujančio personalo darbą;

47.3rūpinasi lopšelio-darželio pastatų, inventoriaus ir pagrindinių priemonių eksploatavimu, priežiūra ir remontu;

47.4atsako už teisingą dokumentacijos pildymą, inventorizaciją;

47.5atlieka kitas pareiginiuose nuostatuose numatytas funkcijas.

 

VII. PRIĖMIMAS Į DARBĄ IR DARBO APMOKĖJIMAS

48Direktorių skiria ir atleidžia lopšelio-darželio steigėjas, vadovaudamasis viešo konkurso organizavimo tvarka.

49Direktorius priima į darbą ir atleidžia direktoriaus pavaduotojus, mokytojus ir kitą personalą įstatymu nustatyta tvarka.

50Darbo apmokėjimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktai.

 

VIII. ATESTACIJA, KVALIFIKACIJOS TOBULINIMAS

 

51. Lopšelio-darželio direktoriaus, jo pavaduotojų ugdymui ir mokytojų atestacija vykdoma teisės aktų nustatyta tvarka.

52Vadovų atestaciją vykdo lopšelio-darželio steigėjas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Vadovų atestacijos nuostatais.

53Mokytojų atestacija vykdoma Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintais Mokytojų atestacijos nuostatais, nustatyta tvarka.

54Mokytojų kvalifikacijos tobulinimas organizuojamas pagal lopšelyje-darželyje nustatytą Mokytojų kvalifikacijos tobulinimosi tvarką.

 

IX. LOPŠELIO-DARŽELIO RYŠIAI

 

55Lopšelis-darželis bendradarbiauja su jos veikla susijusiais juridiniais ir fiziniais asmenimis (švietimo, sveikatos, vaiko teisių apsaugos institucijomis ir kt.).

56Lopšelis-darželis dalyvauja programose ir organizuoja bendrus renginius su kitomis rajono, respublikos ir užsienio švietimo, kultūros, sporto įstaigomis, vietos bendruomene ir kitomis organizacijomis.

 

X. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

57Lopšelio-darželio veiklą prižiūri Radviliškio rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyrius, o valstybinę švietimo veiktos priežiūrą atlieka švietimo ir mokslo ministras ir apskrities viršininkas.

58Švietimo stebėsena lopšelyje-darželyje vykdoma švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo stebėsenos rodikliais ir nustatyta tvarka.

59Lopšelio-darželio finansinės veiklos kontrolę vykdo Valstybės kontroles įgaliotos institucijos ir steigėjas.

 

XI. TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMAS

 

60Lopšelis-darželis patikėjimo teise valdo, naudojasi ir įstatymu numatyta tvarka disponuoja priskirta žeme. Savivaldybes pastatais, finansiniais ištekliais, inventoriumi bei ugdymo priemonėmis.

61Lopšelis-darželis visiškai išlaikomas iš valstybės ir Savivaldybės biudžeto pagal asignavimu vykdytojo patvirtintą sąmatą.

62Lopšelis-darželis gali turėti nebiudžetinių lėšų. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara, tėvų įnašai ugdomajai veiklai ir higieninėms priemonėms.

63Lopšelis-darželis gali turėti savo fondą, kurio sudarymo šaltiniai yra savanoriški asmenų, organizacijų ar įmonių įnašai, užsienio valstybinių organizacijų ir piliečių įnašai bei materialinės vertybės.

64Nebiudžetinės lėšos naudojamos lopšelio-darželio reikmėms, vadovaujantis Lopšelio- darželio tarybos nutarimu.

65Lopšelio-darželio finansines operacijas vykdo Šeduvos miesto seniūnijos buhalterija.

 

XII. NUOSTATŲ TVIRTINIMAS, KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

66Radviliškio rajono Šeduvos lopšelio-darželio nuostatus, suderintus su Lopšelio-darželio taryba, tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba.

67Lopšelio-darželio nuostatai keičiami ir papildomi pasikeitus bendriesiems nuostatams arba švietimo ir mokslo ministro, steigėjo, Lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.

68Naują nuostatų redakciją arba pataisas, suderintas su Lopšelio-darželio taryba, tvirtina Radviliškio rajono savivaldybės taryba.

 

XIII. DOKUMENTŲ VALDYMAS IR SAUGOJIMAS

 

69Lopšelio-darželio raštvedybos organizavimą, dokumentų saugojimą ir valdymą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Raštvedybos taisyklės, Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklės, Bendrojo lavinimo mokyklų dokumentų saugojimo terminų rodyklė.

 

XIV. LOPŠELIO-DARŽELIO REGISTRAVIMAS

 

70Lopšelis-darželis registruojamas Juridinių asmenų registre Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka.

 

XV. LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PABAIGA IR PERTVARKYMAS

 

71Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu ir Švietimo įstatymu.

72Lopšelio-darželio steigėjas apie įstaigos tipo keitimą, likvidavimą ar pertvarkymą privalo raštu pranešti kiekvienam vaikui, tėvams (globėjams, rūpintojams) ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki lopšelio-darželio reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo pradžios. Jis privalo vykdyti visus ugdymo sutartyje numatytus lopšelio-darželio įsipareigojimus vaikams.

_______________________

 

SUDERINTA

Įstaigos tarybos

2006-06-05 posėdžio

protokoliniu nutarimu Nr. 9