baltos zuvys

ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. gruodžio 31 d. Nr. A-682

Švenčionys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049, Žin., 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779; 2008, Nr. 116-4422):

1. T v i r t i n u Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Švenčionių rajono savivaldybės administracijoje taisykles (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u rajono savivaldybės administracijos Personalo ir kitų skyrių vedėjus bei seniūnijų seniūnus supažindinti pavaldžius valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, su šio įsakymo 1 punkte nurodytomis taisyklėmis pasirašytinai.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                           Vida Rastenienė

 

 

 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2009 m. gruodžio 31 d.

įsakymu Nr. A-682

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Švenčionių rajono savivaldybės administracijoje taisyklės reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau vadinama – asmenys) prašymų nagrinėjimą ir jų aptarnavimą Švenčionių rajono savivaldybės administracijoje (toliau vadinama – Savivaldybės administracija) bei seniūnijose.

2. Šių Taisyklių nustatyta tvarka nagrinėjami asmenų kreipimaisi į Savivaldybės administraciją, seniūnijas, kai išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, informuojama apie valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau vadinama – valstybės tarnautojas), piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, kitokie asmenų kreipimaisi į Savivaldybės administraciją, seniūnijas.

3. Pagal šių Taisyklių nuostatas taip pat priimami asmenų skundai ir pranešimai dėl pažeistų jų teisių ar teisėtų interesų, išsiunčiami administracinės procedūros sprendimai.

4. Asmenų skundai ir pranešimai dėl pažeistų teisių ar teisėtų interesų nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo ir šių Taisyklių nuostatomis.

4. Nagrinėjant asmenų prašymus Savivaldybės administracijoje, seniūnijose šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Prašymassu asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į Savivaldybės administraciją, seniūniją prašant administracinės paslaugos – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą; nustatytąja tvarka pateikti Savivaldybės administracijos, seniūnijos turimą informaciją; priimti administracinį sprendimą – įsakymą, potvarkį ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreiškiama institucijos valia; atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

Skundas – asmens rašytinis kreipimasis į Savivaldybės administraciją, seniūniją, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

Pranešimas – asmens rašytinis kreipimasis į Savivaldybės administraciją, seniūniją, kuriame yra nurodoma, kad yra pažeistos kito asmens teisės ir teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

Prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimas – valstybės tarnautojo ar darbuotojo veikla, apimanti asmens prašymo, skundo ar pranešimo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.

Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, įteikta prašomo administracinio akto kopija, nuorašas ar išrašas, išdėstyta Savivaldybės administracijos, seniūnijos nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) vartojamas sąvokas.

6. Nagrinėdami asmenų prašymus, skundus ar pranešimus, valstybės tarnautojai ir darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

7. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus, skundus ar pranešimus dėl to, kad nėra šią funkciją atliekančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus, skundus ar pranešimus nagrinėti turi būti pavedama kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurie turi tokius įgaliojimus.

8. Savivaldybės administracija organizuoja savo darbą taip, kad asmenys, norintys ar privalantys teisės aktų nustatyta tvarka pateikti prašymus, skundus ar pranešimus, tai galėtų padaryti per visą Savivaldybės administracijos darbo laiką bei papildomas dvi valandas per savaitę pasibaigus Savivaldybės administracijos darbo laikui.

9. Nagrinėjantis prašymą, skundą ar pranešimą valstybės tarnautojas ar darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, skundą ar pranešimą, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus nusišalinimo nuo prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimo priima jis pats arba Savivaldybės meras.

10. Asmenų prašymai nagrinėjami pagal Savivaldybės administracijos, seniūnijos kompetenciją. Jeigu Savivaldybės administracija ar seniūnija, kuriai pateiktas prašymas, neįgaliota spręsti jame išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje išsiunčia prašymą kompetentingai institucijai (pasilikdama kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis.

11. Asmens prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas. Jeigu Savivaldybės administracija, seniūnija nėra pirmasis adresatas, atsakingasis valstybės tarnautojas ar darbuotojas (pavedimo vykdytojas) be atskiro pirmojo adresato prašymo pateikia pasiūlymus dėl prašymo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje dienos.

12. Prašymai, su kuriais tas pats asmuo kreipiasi į Savivaldybės administraciją, seniūniją tuo pačiu klausimu, nenagrinėjami, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas nenagrinėjamas, Savivaldybės administracija, seniūnija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje praneša asmeniui, kodėl jo prašymas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.

13. Savivaldybės administracijoje Personalo skyrius, seniūnijose seniūnai visiems asmenims prieinamoje vietoje Savivaldybės administracijos ir seniūnijos patalpose, o Savivaldybės administracijos Informacinių technologijų skyrius interneto tinklalapyje http://www.svencionys.lt skelbia Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Švenčionių rajono savivaldybės administracijoje taisykles, "vieno langelio" buvimo vietą ir darbo laiką, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atsakingų už asmenų aptarnavimą, pareigas, vardus ir pavardes, telefono numerius.

 

II. PRAŠYMŲ, SKUNDŲ AR PRANEŠIMŲ PATEIKIMAS

 

14. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Savivaldybės administraciją, seniūniją), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Savivaldybės administraciją, seniūniją, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ir elektroniniu būdu.

15. Žodinis prašymas gali būti išdėstomas valstybės tarnautojui ar darbuotojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba aptarnauti asmenis. Jei asmeniui rūpimo klausimo nagrinėjimas nepriskirtas valstybės tarnautojo ar darbuotojo, į kurį buvo kreiptasi, kompetencijai, kviečiamas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kurio kompetencijai priskirtas klausimo nagrinėjimas.

16. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Savivaldybės administracijos, seniūnijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

17. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Savivaldybės administraciją, seniūniją turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą, skundą ar pranešimą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia Savivaldybės administracija, seniūnija arba asmuo, kuris kreipiasi į Savivaldybės administraciją, seniūniją, savo iniciatyva.

18. Asmenų prašymai, skundai ar pranešimai turi būti:

18.1. parašyti valstybine kalba; ši nuostata netaikoma prašymams, skundams ar pranešimams siunčiamiems paštu;

18.2. parašyti įskaitomai;

18.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti.

19. Kai asmens prašymą, skundą ar pranešimą Savivaldybės administracijai, seniūnijai paduoda asmens atstovas, jis Savivaldybės administracijai, seniūnijai pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šių Taisyklių 18 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Savivaldybės administraciją, seniūniją kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme, skunde ar pranešime turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas, skundas ar pranešimas turi atitikti šių Taisyklių 18.1 ir 18.2 punktų reikalavimus.

20. Kai prašymą, skundą ar pranešimą Savivaldybės administracijai, seniūnijai paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 10798 (Žin., 2006, Nr. 118-4477).

21. Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto prašymo, kuris pagal kompetenciją priskirtas nagrinėti Savivaldybės administracijai, viso teksto į lietuvių kalbą vertimą užtikrina Savivaldybės administracija.

22. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

23. Asmens prašymas, skundas ar pranešimas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas pateikimui raštu.

24. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas, skundas ar pranešimas sudaromas taip, kad Savivaldybės administracija, seniūnija galėtų:

24.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

24.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis Savivaldybės administracijos ir seniūnijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

24.3. atpažinti prašymo, skundo ar pranešimo turinį;

24.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą, skundą ar pranešimą pateikusį asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

25. Rašytiniai prašymai, skundai ar pranešimai, pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu, per pasiuntinį ar gauti bet kuriame Savivaldybės administracijos skyriuje, seniūnijose turi būti užregistruoti atitinkamame dokumentų registre, naudojant atitinkamus žurnalus arba elektronines dokumentų valdymo sistemas pagal Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 888 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).

26. Priėmus prašymą, skundą ar pranešimą, asmens pageidavimu įteikiama o jeigu prašymas, skundas ar pranešimas gautas paštu, per 2 darbo dienas nuo prašymo, skundo ar pranešimo gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje asmens nurodytu adresu išsiunčiamas prašymo, skundo ar pranešimo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas ar spaudu pažymėta gauto prašymo, skundo ar pranešimo kopija, išskyrus atvejus, kai prašymas, skundas ar pranešimas patenkinamas iš karto. Spaude turi būti nurodyta prašymo, skundo ar pranešimo priėmimo data ir registracijos numeris. Prašymo, skundo ar pranešimo priėmimo faktą patvirtinančiame dokumente turi būti nurodoma prašymo, skundo ar pranešimo priėmimo data ir registracijos numeris bei valstybės tarnautojo ar darbuotojo, kuriam pavesta jį nagrinėti, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris.

27. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami pagal elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-128 (Žin., 2006, Nr. 7-268).

28. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Savivaldybės administracija, seniūnija per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo kreipiasi į asmenį prašydama per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Savivaldybės administracijos, seniūnijos nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Šių Taisyklių 10 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje.

29. Užregistruoti prašymai, skundai ir pranešimai perduodami nagrinėti valstybės tarnautojams ar darbuotojams Savivaldybės administracijoje Savivaldybės administracijos direktoriaus ar Savivaldybės mero, seniūnijose seniūno pavedimu (rezoliucija).

30. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje.

31. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje, Savivaldybės administracijos direktorius per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 30 punkte nustatyto termino pabaigos, savivaldybės administracija išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydamas prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

32. Nagrinėjant skundą ar pranešimą, sprendimas priimamas tik apklausus asmenį, dėl kurio galimai pažeistų teisių ir teisėtų interesų buvo gautas skundas ar pranešimas ir dėl gauto skundo ar pranešimo pradėta administracinė procedūra. Jei šis asmuo atsisako atvykti į apklausą arba yra kitos objektyvios priežastys, dėl kurių apklausti asmenį per administracinei procedūrai nustatytą laiką neįmanoma, administracinė procedūra nutraukiama.

33. Nagrinėjant skundą ar pranešimą, sprendimas be apklausos priimamas, jei:

34.1. skundas patenkinamas iš karto ir administracinė procedūros sprendimas nepažeidžia kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų;

34.2. jeigu pagal teisės aktų reikalavimus administracinės procedūros sprendimas turi būti priimtas nedelsiant.

35. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, išnagrinėjęs skundą ar pranešimą, surašo teikimą priimti administracinės procedūros sprendimą ir perduoda jį Savivaldybės administracijos direktoriui. Teikime turi būti nurodytos skundo ar pranešimo nagrinėjimo metu nustatytos faktinės aplinkybės, teisės aktai, kuriais vadovaujantis parengtas administracinės procedūros sprendimo projektas, siūlomo administracinės procedūros sprendimo projektas ir teikimo parengimo data.

36. Laikoma, kad prašymas, skundas ar pranešimas išnagrinėtas, jeigu buvo išspręsti visi prašyme, skunde ar pranešime nurodyti klausimai arba motyvuotai atsakyta ir informacija apie pavedimo įvykdymą pateikta valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atsakingam už asmenų aptarnavimą. Už pateiktos informacijos bei duomenų teisingumą atsakingas pavedimo vykdytojas.

37. Asmeniui, dėl kurio pradėta administracinė procedūra, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą ir nurodoma sprendimo apskundimo tvarka.

38. Prašymai, skundai ar pranešimai, pateikti nesilaikant šių Taisyklių 18.2 punkte nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje grąžinami asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Savivaldybės administracija, seniūnija pasilieka prašymo kopiją.

39. Prašymai, skundai ar pranešimai pateikti nesilaikant šių Taisyklių 18.3 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu Savivaldybės administracijoje administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo, seniūnijoje – seniūnas nenusprendžia kitaip.

40. Prašymai, skundai ar pranešimai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 24.1-24.3 punktuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodoma grąžinimo priežastis.

41. Prašymai, skundai ar pranešimai pateikti elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 24.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

42. Pagal dokumentų registracijos duomenis atitinkamuose žurnaluose ar elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje kontroliuojama, kaip laikomasi šių Taisyklių reikalavimų nagrinėjant Savivaldybės administracijoje, seniūnijose gautus dokumentų registre užregistruotus prašymus, skundus ir pranešimus.

 

IV. ASMENŲ APTARNAVIMAS PAGAL „VIENO LANGELIO“ PRINCIPĄ

 

43. Asmenų aptarnavimą pagal „vieno langelio“ principą Savivaldybės administracijoje atlieka Juridinio ir Personalo skyriai, seniūnijose – seniūno paskirtas darbuotojas. Kartą per metus Savivaldybės administracijoje Juridinio ir Personalo skyriai, seniūnijose seniūno paskirtas darbuotojas atlieka asmenų aptarnavimo ir prašymų, skundų ar pranešimų nagrinėjimo taikant „vieno langelio“ principą kokybės analizę ir apie tai informuoja Savivaldybės administracijos direktorių, seniūnijose – seniūną.

44. Savivaldybės administracijoje Juridinio skyriaus atsakingas darbuotojas, seniūnijose seniūno paskirtas darbuotojas:

44.1. priima asmenų prašymus, skundus ar pranešimus,

44.2. užregistruoja gautus prašymus, skundus ir pranešimus elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje ir perduoda juos Savivaldybės merui ar Savivaldybės administracijos direktoriui;

44.3. rengia prašymo, skundo ar pranešimo gavimo faktą patvirtinančius dokumentus ar spaudu „Gauta“ pažymi prašymo, skundo ar pranešimo kopiją, asmens pageidavimu informuoja jį apie prašymą, skundą ar pranešimą nagrinėjantį valstybės tarnautoją ar darbuotoją;

44.4. konsultuoja, informuoja asmenį pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytą kompetenciją;

44.5. rengia pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai gaunamus prašymus.

45. Savivaldybės administracijoje Personalo skyrius, seniūnijose seniūno paskirtas darbuotojas:

45.1. perduoda prašymus, skundus ar pranešimus juos nagrinėti paskirtiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams;

45.2. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

45.3. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo, skundo ar pranešimo nagrinėjimo eigą;

45.4. planuoja ir registruoja elektroninėje dokumentų valdymo sistemoje gyventojų priėmimą pas Savivaldybės merą, Savivaldybės administracijos direktorių ir kitus valstybės tarnautojus;

45.5. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimus.

46. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, kuriam pavesta išnagrinėti prašymą, skundą ar pranešimą (pavedimo vykdytojas) nustato, kokia jų esmė, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, numato, kokią informaciją gali gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių, pavaldžių ir kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Savivaldybės administracija pati negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia.

 

V. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ, SKUNDĄ AR PRANEŠIMĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

47. Į asmenų prašymus, skundus ar pranešimus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, skundas ar pranešimas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą, skundą ar pranešimą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą, skundą ar pranešimą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

48. Atsakymas į prašymą, skundą ar pranešimą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka Savivaldybės administracijoje, seniūnijoje.

49. Atsakymai į prašymą, skundą ar pranešimą parengiami atsižvelgiant į prašymo, skundo ar pranešimo turinį:

49.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

49.2. į prašymą pateikti Savivaldybės administracijos, seniūnijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

49.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą, potvarkį ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreikšta institucijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

49.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius ar susijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

50. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

51. Prašymą, skundą ar pranešimą nagrinėjusi Savivaldybės administracija, seniūnija, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą, skundą ar pranešimą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui per 3 darbo dienas ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos. Jeigu klaida gali turėti esminės įtakos sprendimo vykdymui, institucija, priėmusi administracinės procedūros sprendimą, sustabdo sprendimo vykdymą iki klaidų ištaisymo.

52. Asmuo, nesutinkantis su Savivaldybės administracijos, seniūnijos atsakymu į jo prašymą, skundą ar pranešimą, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka, Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024&; 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VI. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

53. Savivaldybės administracijoje asmenis aptarnauja telefonu valstybės tarnautojas ar darbuotojas, turintis įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus. Uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu. Asmuo gali kreiptis į atsakingus valstybės tarnautojus ar darbuotojus savivaldybės interneto tinklalapyje www.svencionys nurodytais kontaktiniais telefonais arba telefonu 8 387 66372, per kurį su juo galima sujungti.

54. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:

54.1. paaiškinti, ar Savivaldybės administracija kompetentinga nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu;

54.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikėtų pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

54.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu prašymą gavusi institucija nekompetentinga nagrinėti jo prašymo;

54.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja institucija ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

55. Aptarnaudamas asmenį telefonu, valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:

55.1. pakelti telefono rageli prieš trečią skambutį (pageidautina);

55.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

55.3. atidžiai išklausyti skambinančiojo, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

55.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

55.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

55.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VII. ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ, PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMO IR APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

56. Savivaldybės administracijos, seniūnijų patalpose matomoje vietoje turi būti įrengta asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų dėžutė. Savivaldybės administracijoje Personalo skyrius, seniūnijoje seniūnas nagrinėja šioje dėžutėje rastus asmenų pageidavimus, pasiūlymus bei pastabas.

57. Savivaldybės administracijoje Juridinio ir Personalo skyriai kartą per metus organizuoja anoniminę asmenų apklausą apie prašymų, skundų ar pranešimų Savivaldybės administracijoje ir seniūnijose nagrinėjimą ir aptarnavimo kokybę savivaldybės interneto tinklalapyje www.svencionys.lt, siekiant nustatyti:

57.1. ar asmenys pakankamai informuoti apie Savivaldybės administracijos ir seniūnijų darbo laiką;

57.2. ar jiems patogus Savivaldybės administracijoje ir seniūnijose nustatytas asmenų priėmimo laikas;

57.3.ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

57.4. ar mandagiai jie aptarnaujami;

57.5. ar jiems rūpimi klausimai išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

57.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus pateikimo terminai;

57.7. ar jie informuoti apie veiksmus, kurių savivaldybės administracija ir seniūnijos ėmėsi spręsdama jų klausimus;

57.8. kitus Savivaldybės administracijai ir seniūnijoms rūpimus klausimus, susijusius su asmenų aptarnavimu.

58. Apklausos duomenys naudojami asmenų aptarnavimui ir jų prašymų, skundų ar pranešimų nagrinėjimui Savivaldybės administracijoje ir seniūnijose gerinti.

59. Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų, skundų ar pranešimų nagrinėjimo kokybės vertinimo rezultatai kartą per metus skelbiami savivaldybės interneto tinklalapyje www.svencionys.lt.

 

 

__________________