PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIŲ

 

2012 m. lapkričio 14 d. Nr. A1-1153

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Valstybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. V-1201 (Žin., 2012, Nr. 98-5004), 28 punktu:

1. T v i r t i n u Palangos miesto savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklius (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. kovo 26 d. įsakymą Nr. (4.1)-A1-187 „Dėl Palangos miesto savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių“.

 

 

 

Direktorė                                                                                                                  Akvilė Kilijonienė

 

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2012 m. lapkričio 14 d. įsakymo

Nr. A1-1153

1 punktu

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI

 

1. Palangos miesto savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas sudarytas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. rugpjūčio 14 d. įsakymu Nr. V-1200 „Dėl valstybės (strateginių) švietimo stebėsenos rodiklių patvirtinimo“.

2. Į Palangos miesto savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą įtraukti Palangos miesto savivaldybei aktualūs švietimo rodikliai.

3. Palangos miesto savivaldybės švietimo stebėsenos rodikliai suskirstyti grupėmis pagal tai, kurį švietimo sistemos komponentą apibūdina: švietimo kontekstą, aprūpinimą ir organizavimą, personalą, mokinius, dalyvavimą švietime, mokymo ir mokymosi procesus, mokymosi rezultatus, švietimo pasekmes ar švietimo sistemos stebėjimą (metarodikliai).

4. Švietimo konteksto rodikliai (parodo išorines ir vidines sąlygas ir reikmes, darančias poveikį švietimo sistemos procesams):

4.1. švietimo aplinka:

4.1.1. gyventojų skaičiaus pokytis (vienetais);

4.1.2. 0–6, 7–14 ir 15–19 metų vaikų ir jaunimo skaičius bei dalis (%) lyginant su bendru Palangos gyventojų skaičiumi;

4.1.3. pagal privalomojo ugdymo programas nesimokančių 7-16 metų vaikų dalis (%);

4.1.4. 1–6 metų vaikus auginančių ir švietimo pagalbą gaunančių šeimų dalis (%).

5. Indėlio į švietimą rodikliai (parodo pastangas ir (arba) išteklius, reikalingus švietimo sistemai veikti ir tikslams pasiekti):

5.1. besimokančiųjų charakteristikos:

5.1.1. besimokančiųjų pasiskirstymas pagal lytį (%);

5.1.2. besimokančiųjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis (%);

5.1.3. besimokančiųjų, kurie gauna finansinę ir kitokią paramą, dalis (%);

5.2. personalo charakteristika:

5.2.1. vidutinis pedagoginio personalo amžius (metais);

5.2.2. pedagoginio personalo pasiskirstymas pagal lytį (%);

5.2.3. aukštos kvalifikacijos pedagoginio personalo dalis (%);

5.2.4. pedagoginio personalo, kuris dalyvavo tarptautinėse mainų programose per praėjusius 5 metus, dalis (%);

5.2.5. vienam pedagogo etatiniam vienetui tenkančių besimokančiųjų skaičius (vienetais);

5.2.6. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal amžių (%);

5.2.7. švietimo įstaigų vadovų pasiskirstymas pagal lytį (%);

5.2.8. atestuotų mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų dalis (%);

5.2.9. mokyklų vadovų ir jų pavaduotojų, tobulinusių kvalifikaciją per vienerius mokslo metus, dalis (%);

5.3. materialieji ir finansiniai ištekliai:

5.3.1. Savivaldybės biudžeto išlaidos švietimui kaip Savivaldybės biudžeto dalis (%);

5.3.2. mokyklos ūkiui steigėjo skirtų lėšų suma (tūkst. Lt) ir suma, tenkanti vienam mokiniui pagal švietimo įstaigas;

5.3.3. vidutinės vienam besimokančiam asmeniui tekusios lėšos (tūkst. Lt) pagal švietimo įstaigas;

5.3.4. švietimo įstaigų, kurių nė vienai pastato daliai nereikia kapitalinio remonto, dalis (%);

5.3.5. švietimo įstaigų, turinčių standartus atitinkančias laboratorijas ir technikos kabinetus, dalis (%);         

5.3.6. nemokamai maitinamų mokinių dalis (%);

5.3.7. bendrojo lavinimo mokyklų pedagogų kvalifikacijai tobulinti panaudotų ir skirtų mokinio krepšelio lėšų santykis.

6. Švietimo procesų rodikliai (parodo priežastiniais ryšiais susijusių švietimo sistemos pokyčių eigą):

6.1. Mokymas ir mokymasis:

6.1.1. besimokančiųjų dalis amžiaus grupėje (%);

6.1.2. integruotai besimokančiųjų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, dalis (%);

6.1.3. besimokančiųjų Palangoje kitų šalių piliečių skaičius (vienetais);

6.1.4. išlikimo koeficientas (%) pagal klases;

6.1.5. kartojančiųjų kursą (pirmą, antrą kartą) dalis (%);

6.1.6. įgijusiųjų pradinį/pagrindinį/vidurinį išsilavinimą ir tais pačiais metais tęsiančiųjų mokslą dalis bei pasiskirstymas švietimo sistemoje (%);

6.2. ugdymo procesų organizavimas ir valdymas:

6.2.1. pedagogų kontaktinių darbo valandų dalis (%) lyginant su visu pedagogų darbo laiku;

6.2.2. pedagogų ir administracinio bei kito personalo skaičiaus santykis (%);

6.2.3. vidutinis mokinių skaičius klasėje / grupėje (vienetais);

6.2.4. labai gerai / teigiamai įvertintų mokyklų dalis (%).

7. Švietimo rezultatų rodikliai (parodo būvį pasibaigus tam tikram švietimo proceso etapui arba švietimo sukurtą produktą):

7.1. švietimo rezultatas:

7.1.1. asmenų, nutraukusių mokymąsi dalis (%);

7.1.2. pagrindinį išsilavinimą įgijusių mokinių dalis (%), lyginant su bendru besimokančiųjų 10 klasėje mokinių skaičiumi;

7.1.3. vidurinį išsilavinimą įgijusių mokinių dalis (%), lyginant su bendru besimokančiųjų 12 klasėje mokinių skaičiumi;

7.1.4. brandos egzaminų rezultatai;

7.1.5. pagrindinio ugdymo pasiekimų rezultatai;

7.1.6. neformaliojo vaikų švietimo mokyklose dalyvaujančių mokinių dalis (%), lyginant su bendru 1-12 klasių mokinių skaičiumi;

7.2. švietimo pasekmės:

7.2.1. baigusiųjų ir tais pačiais metais tęsiančių mokymąsi kitame švietimo lygmenyje arba įsidarbinusių mokinių dalis (%);

7.2.2. baigusiųjų ir tais pačiais metais darbo biržoje registruotų abiturientų dalis (%);

7.2.3. baigusiųjų ir tais pačiais metais darbo biržoje registruotų pirminio profesinio mokymo absolventų dalis (%).

8. Švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo atnaujinimą inicijuoja, stebėseną kasmet iki metų pabaigos organizuoja ir vykdo Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

_______________________