PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO ŽMONĖMS SU NEGALIA

 

2012 m. gegužės 30 d. Nr. A1-541

Palanga

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2009, Nr. 159-7206) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymo Nr. A1-560 (Žin., 2012, Nr. 1-18) 1 punktu, 2, 19, 24, 92 punktais, atsižvelgdama į 2012 m. sausio 18 d. Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo sutartį Nr. BPS/2012/31/5-K:

1. S u d a r a u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją (toliau – Komisija):

Bronius Martinkus

Palangos miesto savivaldybės administracijos   direktoriaus pavaduotojas, Komisijos pirmininkas,

Genutė Kavarzienė

Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus vedėja, Komisijos pirmininko pavaduotoja,

Renata Budrytė

Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus vyriausioji specialistė, Komisijos sekretorė,

Lonija Flaksienė

_

Palangos miesto savivaldybės administracijos Socialinės rūpybos skyriaus vyriausioji specialistė,

Edmundas Kivyta

Palangos miesto savivaldybės administracijos Statybos skyriaus vyresnysis specialistas,

Janina Tulabienė

Neįgaliųjų asociacijos atstovė.

 

 

 

2. T v i r t i n u  Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus (pridedama).

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. būsto pritaikymą neįgaliesiems teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja Socialinės rūpybos ir Statybos skyriai;

3.2. būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimą, dalyvaujant neįgaliųjų asociacijos atstovui, atlieka Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, kurio pareigybės aprašyme yra prašymų žmonėms su negalia būstui pritaikyti nagrinėjimo funkcija, ir Statybos skyriaus specialistas, atsakingas už būsto pritaikymo neįgaliesiems eskizinio brėžinio ir preliminarios išlaidų sąmatos sudarymą;

3.3. Socialinės rūpybos skyriaus specialistas, kurio pareigybės aprašyme yra prašymų žmonėms su negalia būstui pritaikyti nagrinėjimo funkcija:

3.3.1. priima prašymus būstui pritaikyti neįgaliųjų poreikiams, tikrina ar pateikti visi reikalingi dokumentai, ar juose yra visa reikalinga informacija, rengia raštus (atsakymus) pareiškėjams;

3.3.2. organizuoja būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimą, surašo Būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktą;

3.3.3. gautus prašymus būstui pritaikyti neįgaliųjų poreikiams ir kitus turimus būstui

pritaikyti reikalingus dokumentus teikia Komisijai;

3.3.4. planuoja lėšų poreikį būsto pritaikymui neįgaliesiems ir rengia informaciją Neįgaliųjų reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

3.3.5. suveda duomenis apie pareiškėją ir pritaikomą būstą į Būsto pritaikymo žmonėms su judėjimo negalia apskaitos sistemos (BPNAS) programą;

3.3.6. rengia dokumentus būsto pritaikymo neįgaliesiems eilėms sudaryti;

3.4. Statybos skyrius (atsakingas specialistas):

3.4.1. dalyvauja prašomo pritaikyti būsto vertinime;

3.4.2. sudaro defektinius aktus, preliminarias išlaidų sąmatas numatomoms būsto pritaikymo darbų apimtims ir juos teikia Komisijai;

3.4.3. Komisijai priėmus sprendimą dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo,  organizuoja būsto pritaikymą neįgaliojo poreikiams;

3.4.4. organizuoja ir/ar vykdo būsto pritaikymo neįgaliesiems darbų, pritaikytų būstų techninę priežiūrą;

3.4.5. organizuoja pritaikyto būsto apžiūrą ir perdavimą-priėmimą;

3.5. Socialinės rūpybos skyriaus vyriausiasis buhalteris rengia paraiškas valstybės biudžeto lėšoms būsto pritaikymui neįgaliesiems gauti, apmoka būsto pritaikymo išlaidas, vykdo būsto pritaikymui neįgaliesiems skirtų lėšų apskaitą, rengia ir teikia finansines ataskaitas;

3.6. Buhalterija vykdo ilgalaikio turto, įsigyto pritaikant būstą neįgaliesiems, apskaitą.

4. P r i p a ž į s t u  netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės administracijos  direktoriaus 2007 m. liepos 31 d. įsakymą Nr. A1-701 „Dėl Būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos nuostatų“, 2011 m. birželio 9 d. įsakymo Nr. A1-482 „Dėl Būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos sudarymo“ 1 ir 2 punktus.

 

 

Direktorė                                                                                                                  Akvilė Kilijonienė

 


 

patvirtinta

Palangos miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2012 m. gegužės 30 d. įsakymo

Nr. A1-541

2 punktu

 

Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai)  reglamentuoja Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – Komisija) tikslą, funkcijas, Komisijos narių teises ir pareigas, Komisijos darbo organizavimą.

2. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga savivaldybės administracijos direktoriui.

3. Savo veikloje Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašu bei kitais su Komisijos veikla susijusiais teisės aktais ir šiais nuostatais.

4. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II. komisijos tikslas ir funkcijos

 

5. Komisijos tikslas – padėti savivaldybės administracijai organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia.

6. Veikdama pagal savo paskirtį, Komisija atlieka šias funkcijas:

6.1. nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus savivaldybės administracijos pateiktus dokumentus, įvertina būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo neįgaliesiems poreikį;

6.2. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo poreikio tenkinimo ir teikia rekomendacijas savivaldybės administracijai dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo finansavimo, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

6.3. siūlo savivaldybės administracijai dengti dalį būsto pritaikymo išlaidų, kurios susidaro, kai mokestinė būsto vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

6.4. sprendžia dėl valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo būstams pritaikyti teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu yra tik viena ar dvi būsto pritaikymo eilės;

6.5. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pakartotinio pritaikymo neįgaliesiems nuo 7 iki 24 metų tikslingumo;

6.6. nagrinėja skundus dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo organizavimo ir vykdymo;

6.7. dalyvauja priimant perduodamus neįgaliesiems pritaikytus būstus ir gyvenamąją aplinką.

 

III. komisijos narių teisės ir atsakomybė

 

7. Komisijos nariai turi teisę:

7.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius bei kitą su Komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

7.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

7.3. likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio ir posėdžio metu susipažinti su svarstyti pateiktais prašymais pritaikyti būstą ir visais kitais Komisijai pateiktais dokumentais;

7.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei Komisijos sprendimų, prireikus ir savo atskirą nuomonę Komisijos posėdžio protokole;

7.5. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

8. Pagrindinės Komisijos darbo formos yra:

8.1. posėdžiai;

8.2. būsto apžiūros priimant perduodamą pritaikytą būstą ir gyvenamąją aplinką.

9. Komisijos pirmininkas, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas vadovauja Komisijai ir organizuoja jos darbą:

9.1. šaukia posėdžius ir jiems pirmininkauja;

9.2. kviečia Komisijos narius dalyvauti priimant perduodamą pritaikytą būstą ir vadovauja Komisijai apžiūroje.

10. Komisijos sekretorius:

10.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia Komisijos pirmininkui tvirtinti;

10.2. Komisijos pirmininkui, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę apie tai raštu informuoja komisijos narius;

10.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia Komisijos sprendimams priimti;

10.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais;

10.5. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą, saugo Komisijai pateiktus dokumentus ir Komisijos posėdžio protokolų originalus per visą Komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius (baigus) veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda savivaldybės administracijai;

10.6. pateikia kitą reikalingą su svarstomais prašymais pritaikyti būstą susijusią informaciją;

10.7. prireikus ar Komisijos narių prašymu, posėdžio metu pateikia savivaldybės administracijos susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas;

10.8. perduoda savivaldybės administracijai Komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

10.9. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

11. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas.

12. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

13. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

14. Savivaldybės administracija ir Komisija kontroliuoja būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja savivaldybės administracija, gavusi rangovo pranešimą apie būsto pritaikymo darbų pabaigą. Būsto pritaikymo apžiūros laiką savivaldybės administracija suderina su pareiškėju bei su Komisijos nariais.

15. Būsto pritaikymo apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

16. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus ir prireikus teikia savivaldybės administracijai ir rangovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymas, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę Komisijos nariai, parengiamas raštu.

17. Savivaldybės administracija pasirašo būsto pritaikymo darbų priėmimo –perdavimo aktą tik apžiūroje dalyvavusiems Komisijos nariams pritarus.

 

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

18. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti – balsuojant. Balsuojant Komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji Komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

 

VI. KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

19. Komisijos posėdžio bei pritaikyto būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai – apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems Komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

19.1. posėdžio data ir vieta;

19.2. posėdyje dalyvavusieji Komisijos nariai;

19.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

19.4. apžiūrimo pritaikyto būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitikimas patvirtintai būsto pritaikymo darbų sąmatai;

19.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

19.6. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

20. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per Komisijos nustatytą laikotarpį elektroniniu paštu arba raštu pateikia Komisijos nariams derinti. Komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per Komisijos nustatytą laikotarpį. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir posėdžio sekretorius. Protokolas pateikiamas savivaldybės administracijai, o protokolo kopija išsiunčiama visiems Komisijos nariams.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose Komisijos nuostatuose, sprendžia Komisijos pirmininkas.

22. Kiekvienas Komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nuostatų.

 

 

_______________________