Herbas.wmf

 

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2008 m. rugsėjo 9 d. Nr. ADV-769

Kupiškis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin.,1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832;  2003, Nr. 73-3357) 29 straipsnio 5 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2007, Nr. 17-628 ) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779):

1. T v i r t i n u Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Kupiškio rajono savivaldybės administracijoje taisykles (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Kupiškio rajono savivaldybės administratoriaus 2002 m. spalio 18 d. įsakymą Nr. 113 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo rajono savivaldybės administracijoje tvarkos patvirtinimo“;

2.2. Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. rugsėjo 5 d. įsakymą Nr. ADV- 453 „Dėl savivaldybės administratoriaus 2002 m. spalio 18 d. įsakymo Nr. 113 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo rajono savivaldybės administracijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

Administracijos direktorius                                                                                  Žilvinas Aukštikalnis


 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2008 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. ADV-769

 

ASMENŲ PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMO IR JŲ APTARNAVIMO KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Kupiškio rajono savivaldybės   administracijoje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių  asmenų  (toliau  – asmenys) aptarnavimą Kupiškio rajono savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija).

2. Administracijos padaliniai gautus asmenų prašymus, skundus ir kitus dokumentus nagrinėja ir atsakymus į juos rengia vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr.60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2007, Nr. 17-628) ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 ( Žin., 2007, Nr. 94-3779). 

3. Administracijos valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami jų prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo ir subsidiarumo principais, o teikdami asmenims  informaciją – Lietuvos Respublikos  teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme ( Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

4. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra  šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Valstybės tarnautojų  ar darbuotojų  atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus nagrinėti pavedama kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

5. Valstybės tarnautojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo arba skundo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje numatytais atvejais.

6. Administracijoje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas -juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu ar skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

7. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad skundą ar prašymą gavusi institucija galėtų nustatyti prašymą ar skundą sudariusį asmenį, suprasti prašymo ar skundo turinį. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti parengtas ir pasirašytas institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo  taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, nustatyta tvarka.

8. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas - fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas - juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti, Savivaldybės vadovo, Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jų įgalioto asmens sprendimu paliekami nenagrinėti.

9. Nevalstybine kalba gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą gautą prašymą ar skundą išverčia Administracija, jeigu šiuos dokumentus priklauso nagrinėti jai. Pareiškėjui atsakoma valstybine kalba.

10. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

11. Kanceliarijos skyrius prieinamoje vietoje Administracijos patalpose ir interneto tinklalapyje skelbia  Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Kupiškio rajono savivaldybės   administracijoje taisykles bei valstybės tarnautojo ar darbuotojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą telefonu, vardą ir pavardę, telefono numerį. Asmenys aptarnaujami darbo laiku ir dvi papildomas valandas per savaitę pasibaigus darbo dienos laikui pagal Administracijos direktoriaus nustatytą tvarką.

 

II. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į ĮSTAIGĄ, PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

12. Atvykę asmenys aptarnaujami Administracijos padaliniuose pagal jų kompetenciją spręsti asmeniui rūpimus klausimus.

13. Gyventojų priėmimą asmeniniais ir kitais klausimais pas merą, mero pavaduotoją ir Administracijos direktorių organizuoja vyresnysis mero padėjėjas.

14. Asmenys prašymus ir skundus gali pateikti žodžiu, raštu ir elektroniniu būdu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat ir nepažeidžiant asmens ir Administracijos interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

15. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant dalyvauja Administracijos pakviestas vertėjas, sugebantis versti į asmeniui suprantamą kalbą.

16. Asmenų pageidavimu jų aptarnavimo klausimas gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, atsakingi tarnautojai ar darbuotojai apie tai įspėja asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

 

17. Prašymų, skundų registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja Kanceliarijos skyrius.

18. Prašymai ir skundai, gauti tiesiogiai iš asmens ar atsiųsti paštu  bet kuriame Administracijos padalinyje, turi būti užregistruoti atitinkamame Administracijos dokumentų registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, nustatyta tvarka.

19. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami ir jų valdymas organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.

20.. Priėmus prašymą, asmens pageidavimu, įteikiamas prašymo ar skundo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas (registracijos kortelė arba spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija), kuriame nurodoma prašymo ar skundo priėmimo data, prašymo ar skundo registracijos numeris, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti prašymą ar skundą, vardas, pavardė, telefono numeris. Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.

21. Prašymai ir skundai, kuriuos nagrinėti priklauso žemesnėms pagal pavaldumą institucijoms, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas persiunčiami nagrinėti šioms institucijoms, ir apie tai pranešama pareiškėjui.

22. Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik leidus pareiškėjui. Tokiu atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą gavimo datos. Jeigu per institucijos vidaus tvarka nustatytą terminą iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

23. Jeigu administracija neįgaliota spręsti jai paduotame prašyme ar skunde išdėstytų klausimų, prašymas ar skundas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Administracijoje datos persiunčiamas kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis). Persiunčiant prašymus ir skundus, kuriuose yra privačios informacijos, laikomasi Taisyklių  22 punkte nustatytų apribojimų.

Jeigu pareiškėjas prašo informacijos, kuri yra kitoje įstaigoje, prašymas persiunčiamas kitai kompetentingai įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Administracijoje ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas pareiškėjas.

24. Draudžiama perduoti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams ir darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

25. Užregistruoti prašymai ir skundai su mero, Administracijos direktoriaus rezoliucijomis perduodami nagrinėti Administracijos padaliniams, valstybės tarnautojams arba darbuotojams pagal kompetenciją.

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

26. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo
administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą. Prašymai pateikti informaciją nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

27. Asmenų prašymai ir skundai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Administracijoje dienos, išskyrus tuos atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo  Administracijoje datos.

28.. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo datos, administracijos direktorius per 15 darbo dienų nuo šių dokumentų gavimo datos turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki 20 darbo dienų nustatyto termino pabaigos, pareiškėjas  informuojamas  raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodant prašymo ar skundo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

29. Prašymo ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kitos institucijos pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus dėl prašymo ar skundo sprendimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo šiose institucijose datos be atskiro pirmojo adresato prašymo (reikalavimo).

30. Prašymai ir skundai, persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo administracijoje datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

31. Kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad administracijos sprendimas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo ar skundo gavimo administracijoje datos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka.

 

V. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

32. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas, jei asmuo  nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaujamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

33. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka institucijoje.

34. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

34.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti leidimą (licenciją), dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, - atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

34.2. į prašymą pateikti institucijos turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją  iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

34.3. į prašymą priimti administracinį sprendimą – įsakymą, potvarkį ar nustatytąja tvarka kitą nustatytosios formos dokumentą, kuriame išreikšta institucijos valia, – atsakoma pateikiant atitinkamo dokumento kopiją, išrašą ar nuorašą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

34.4. į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie institucijos veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

35. Apie prašymo ar skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta registruotu arba paprastu laišku Savivaldybės vadovų, Administracijos direktoriaus ar jų įgalioto asmens sprendimu elektroniniu paštu (jeigu pareiškėjo prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu), arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai.

36. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

37. Prašymą nagrinėjusi Administracija, gavusi pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdama jas ištaiso ir grąžina asmeniui per 3 darbo dienas ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

38. Pranešime apie nepatenkintą prašymą ar skundą turi būti nurodyti prašymo ar skundo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, kur ir kokia tvarka gali būti apskųstas šis sprendimas.

39. Pareiškėjas, nesutinkantis su atsakymu į  jo prašymą, arba tuo atveju, jei per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą merui, Administracijos direktoriui , kurie privalo jį nagrinėti, laikydamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka. Dėl valdžios ir valdymo institucijų pareigūnų piktnaudžiavimo, biurokratizmo  ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių  viešojo administravimo srityje gali būti paduotas skundas Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024, 2004, Nr. 170-6238) nustatyta tvarka.

 

VI. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

 

40. Taupant asmenų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo laiką, administracijoje už asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas yra Savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyriaus  vyresnysis mero padėjėjas.

41. Darbuotojo, atsakingo už asmenų aptarnavimą telefonu, uždavinys - orientuoti asmenį, kuris kreipiasi į Administraciją, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas. Už asmenų aptarnavimą telefonu atsakingas darbuotojas privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

41.1.  ar Administracija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

41.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu, elektroniniu būdu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

41.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Administracija nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

42. Darbuotojas, aptarnaujantis asmenį telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja institucija ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

43. Aptarnaudamas asmenį telefonu, darbuotojas , atsakingas už asmenų aptarnavimą telefonu, turi laikytis šių taisyklių :

43.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

43.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

43.3. atidžiai išklausyti, prireikus  paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

43.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

43.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

43.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VII. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

44. Administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo organizuoja anoniminę asmenų apklausą, kad sužinotų:

44.1. ar jie pakankamai informuoti apie Administracijos darbo laiką;

44.2. ar jiems patogus Administracijos nustatytas priėmimo laikas;

44.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

44.4. ar mandagiai jie buvo aptarnaujami;

44.5  ar jiems rūpimi klausimai buvo išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

44.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus ir skundus pateikimo terminai;

44.7. ar jie buvo informuoti apie veiksmus, kurių institucija ėmėsi jų klausimams spręsti.

44.8. kitus institucijai rūpimus klausimus, susijusius su asmenų aptarnavimu.

45.Apklausos duomenys ir kita informacija panaudojami asmenų aptarnavimo kokybei gerinti.