KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. rugsėjo 23 d. Nr. TS-235

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008 Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2598), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 (Žin., 2006, Nr. 68-2510; Nr. 2010, Nr. 86-4549), Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 (Žin., 2006, Nr. 110-4163; 2010, Nr. 90-3869), ir Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 (Žin., 2006, Nr. 43-1570; 2010, Nr. 83-4393), Kupiškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. liepos 27 d. sprendimą Nr. TS-151 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2010 m. spalio 1 d.

4. Apie šį sprendimą paskelbti spaudoje, o visą sprendimą – Savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Jonas Jarutis


PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2010 m. rugsėjo 23 d. sprendimu Nr. TS-235

 

MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau - Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimą už socialines paslaugas, pagalbos pinigų mokėjimą, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą.

2.       Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Kupiškio rajono savivaldybė (toliau - Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.

3.       Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

4.       Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

5.       Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

6.       Asmens (šeimos) ir Savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už bendrąsias ir specialiąsias (socialinės priežiūros ir dienos socialinės globos) socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir Kupiškio socialinių paslaugų centro sutartimi.

7.       Asmens (šeimos) ir Savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už specialiąsias (trumpalaikes, ilgalaikes) socialinės globos paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir Savivaldybės administracijos sutartimi.

8.       Sutartyje privalo būti nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos.

9.       Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

10.     Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos

nemokamai.

11.     Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo, transporto organizavimo ir kt.) asmenys (šeimos) moka pagal Kupiškio rajono savivaldybės tarybos patvirtintą tų paslaugų teikimo ir mokėjimo už jas tvarką.

12.     Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

13.     Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

14.     Globos ir rūpybos taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas arba mokestį sumažinti. Globos ir rūpybos tarybos teikimu Kupiškio socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) atleidžiamas nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas arba mokestis sumažinamas.

 

III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

15.     Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

16.     Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

17.     Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.

18.     Asmeniui  (šeimai) socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai:

18.1teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą;

18.2kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už VRP dvigubą dydį;

18.3socialinės rizikos šeimoms, kurios įrašytos į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą - socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos.

19.     Už socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugas asmuo (šeima), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) didesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, už teikiamų paslaugų valandą moka:

19.1jei pajamos nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio - 20 procentų Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

19.2jei pajamos nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio - 40 procentų Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

19.3jei pajamos nuo 4 iki 5 valstybės remiamų pajamų dydžio - 70 procentų Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio;

19.4jei pajamos nuo 5 valstybės remiamų pajamų dydžio ir daugiau- 100 procentų Vyriausybės nustatyto minimalaus valandinio atlygio.

20.     Jei asmuo (šeima) išvyksta iš namų (į svečius, į gydymo įstaigą ir kt.) ilgesniam nei 3 dienų laikotarpiui, už išvykimo laiką moka 20 procentų apskaičiuoto teikiamų paslaugų valandos mokesčio.

21.     Už papildomas socialinės priežiūros (pagalbos į namus) paslaugas ne gyvybinių poreikių tenkinimui visi paslaugų gavėjai, nepriklausomai nuo gaunamų pajamų, už teikiamų paslaugų valandą moka Vyriausybės nustatytą minimalų valandinį atlygį.

22.     Už kitas socialinės priežiūros paslaugas (apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose, laikinas apnakvindinimas, intensyvi krizių įveikimo pagalba ir kt.) asmuo (šeima) moka pagal Kupiškio rajono savivaldybės tarybos patvirtintą mokėjimo už tas paslaugas tvarką.

23.     Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

24.     Globos ir rūpybos taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas arba mokestį sumažinti. Globos ir rūpybos tarybos teikimu Kupiškio socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) atleidžiamas nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas arba mokestis sumažinamas.

 

IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

25.     Pagalbos pinigai, esant lėšų, skiriami suaugusiam asmeniui su negalia ir/ar senyvo amžiaus asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, savo pobūdžiu analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinei priežiūrai.

26.      Pagalbos pinigai asmeniui (šeimai) gali būti skiriami tik tada, kai dėl objektyvių priežasčių negalima suteikti socialinių paslaugų arba bendrąsias ar socialinės priežiūros socialines paslaugas veiksmingiau organizuoti pinigais.

27.      Pagalbos pinigai neskiriami, jei asmeniui nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) ar slaugos poreikis.

28.      Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus tik asmens (šeimos) sutikimu.

29.      Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

30.      Pagalbos pinigų dydis per mėnesį - 1/8 minimalios mėnesinės algos.

31.      Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Savivaldybės administracijos seniūnijų ir Kupiškio socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai.

32.     Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, Kupiškio socialinių paslaugų centro direktoriaus įsakymu pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas. Nutraukus pagalbos pinigų mokėjimą, šie pinigai pakeičiami į bendrąsias ar specialiąsias socialines paslaugas, nustatytas asmeniui (šeimai) vertinant socialinių paslaugų poreikį.

 

V. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

33.     Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į gaunamas asmens (šeimos) pajamas ir paslaugos trukmę.

34.     Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

35.     Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

36.     Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

37.     Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

38.     Asmuo su negalia ir senyvo amžiaus asmuo už teikiamą dienos socialinę globą moka:

 

Mokėjimo už teikiamą dienos socialinę globą dydis

Paslaugos trukmė valandomis

Paslaugos                                   per parą

gavėjai

Nuo 2 iki 4 valandų

Nuo 4 iki 6 valandų

Nuo 6 iki 8 valandų

Vienas gyvenantis asmuo

10 procentų

asmens

pajamų

15 procentų

asmens

pajamų

20 procentų

asmens

pajamų

Asmuo, gyvenantis šeimoje, kurio pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio

10 procentų

asmens

pajamų

15 procentų

asmens

pajamų

20 procentų

asmens

pajamų

Asmuo, gyvenantis šeimoje, kurio pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį

30 procentų

 

asmens

 

pajamų

40 procentų

 

asmens

 

pajamų

50 procentų

 

asmens

 

pajamų

 

 

39.     Globos ir rūpybos taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas arba mokestį sumažinti. Asmuo (šeima), kuriam (-iai) dienos socialinės globos paslaugas teikia Kupiškio socialinių paslaugų centras, šio centro direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) atleidžiamas nuo mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas arba mokestis sumažinamas.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

40.     Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

41.     Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą namuose ar laikino gyvenimo namuose, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

42.     Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

43.     Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

44.     Krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

45.     Globos ir rūpybos taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugas arba mokestį sumažinti. Globos ir rūpybos tarybos teikimu asmuo (šeima), kuriam (-iai) trumpalaikės socialinės globos paslaugos teikiamos Kupiškio socialinių paslaugų centre, šio centro direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugas arba mokestis sumažinamas.

 

VII. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

 

 

46.     Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas ir turtą.

47.     Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

48.     Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos Savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

49.     Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų.

50.     Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

51.     Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

52.     Globos ir rūpybos taryba turi teisę atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas arba mokestį sumažinti. Globos ir rūpybos tarybos teikimu asmuo (šeima), kuriam (-iai) ilgalaikės socialinės globos paslaugos teikiamos Kupiškio socialinių paslaugų centre, šio centro direktoriaus įsakymu asmuo (šeima) atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas arba mokestis sumažinamas.

 

VIII. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

53.     Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

54.     Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.

55.     Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.

56.     Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su prašymu-paraiška skirti socialines paslaugas.

57.     Informacija apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą pateikiama raštu - pildomas prašymas-paraiška suteikti socialines paslaugas, kuriame nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.

58.     Prašymo-paraiškos formą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.

59.     Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Savivaldybės administracijos seniūnijų, Kupiškio socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, kurie nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

60.     Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos tuo pačiu metu, kuriuo nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis.

61.     Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

62.     Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

63.     Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos.

64.     Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

65.     Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius ir Kupiškio socialinių paslaugų centras užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

66.     Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.

67.     Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas privalo pranešti Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui arba Kupiškio socialinių paslaugų centrui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

68.     Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius ir Kupiškio socialinių paslaugų centras, gavę informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtosios informacijos gavimo.

69.     Gavus informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, finansinės jo galimybės iš naujo įvertinamos ne vėliau kaip per vienerius metus nuo minėtosios informacijos gavimo.

70.     Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

 

IX. ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

71.     Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, įskaitomos šios asmens gaunamos pajamos:

71.1su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos, įskaitant išeitines išmokas ir kompensacijas;

71.2individualios įmonės savininko ar tikrosios ūkinės bendrijos ir komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario pajamos, gautos iš šios įmonės ar bendrijos apmokestinto pelno;

71.3individualios veiklos pajamos;

71.4autorinis atlyginimas;

71.5 išmokos žemės ūkio veiklai ar pajamos iš žemės ūkio veiklos, išskyrus pajamas iš žemės ūkio naudmenų, kurių bendras plotas neviršija 1 hektaro;

71.6pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos (valstybinė socialinio draudimo pensija, valstybinė pensija, kompensacija už ypatingas darbo sąlygas, valstybinė signataro renta, valstybinė signataro našlių ir našlaičių renta, artistų renta (kompensacinė išmoka teatrų ir koncertinių įstaigų kūrybiniams darbuotojams), profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, kitos išmokos, mokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; pensijų išmokos; užsienio valstybių pensijos);

71.7valstybinės šalpos išmokos (šalpos pensijos, šalpos našlaičių pensijos, slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, šalpos kompensacijos, tikslinis priedas ir kt.), mokamos pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų įstatymą);

71.8ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, statutiniams valstybės tarnautojams mokamos išmokos ligos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) atveju;

71.9nedarbo socialinio draudimo išmokos,;

71.10.        palūkanos;

71.11.        dividendai;

71.12.        vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą;

71.13.        vaiko išlaikymo lėšos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos vaikų išlaikymo fondo įstatymą;

71.14.        turto nuomos pajamos;

71.15.        netekto darbingumo periodinės kompensacijos;

71.16.        žalos atlyginimo periodinės išmokos;

71.17.        stipendija, išskyrus socialinę stipendiją;

71.18.        transporto išlaidų kompensacija (tais atvejais, kai teikiamos transporto organizavimo paslaugos ar institucinė socialinė globa);

71.19.        išmoka vaikui.

72.     Šio Aprašo 71 punkte nurodytos pajamos imamos po to, kai apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu ir išskaitomos valstybinio socialinio draudimo įmokos.

73.     Pajamas, numatytas šio Aprašo 71.1-71.5, 71.10-71.17 punktuose, nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje skirti socialines paslaugas.

74.     Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius ir Kupiškio socialinių paslaugų centras gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

75.     Duomenis apie šio Aprašo 71.6, 71.8 ir 71.18 punktuose nurodytas pajamas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius gauna iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis. Jeigu tokios sutartys nesudarytos, duomenys gaunami (surenkami) iš pateiktų pažymų.

76.     Skaičiuojant asmens pajamas, imamos vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos.

77.     Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos.

78.     Skaičiuojant vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai socialinės paslaugos teikiamos šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

79.     Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

80.     Apskaičiuotas darbo užmokestis, užmokestis už prastovas ne dėl darbuotojo kaltės ir užmokestis už kasmetines atostogas, pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos, valstybinės šalpos išmokos, ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, nedarbo socialinio draudimo išmokos, stipendijos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

81.     Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, įskaitomos į pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.

82.     Pajamos iš žemės ūkio veiklos ir išmokos žemės ūkio veiklai nustatomos tik tada, kai yra šios veiklos apskaitos dokumentai.

 

X. ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

83.     Asmens turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

84.     Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, įskaitomas šis asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo turėtas turtas:

84.1statiniai (įskaitant nebaigtus statyti statinius);

84.2privalomos registruoti transporto priemonės;

84.3privaloma registruoti žemės ūkio technika;

84.4žemė (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių žemę);

84.5akcijos, obligacijos, vekseliai ir kiti vertybiniai popieriai;

84.6piniginės lėšos.

85.     Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą šio Aprašo 84 punkte nurodytą turtą.

86.     Tais atvejais, kai vertinamas turtas, turėtas per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo, bet šio kreipimosi metu pakeistas į kitą kurį nors šio Aprašo 84 punkte nurodytą turtą, sumuojant visą 84 punkte nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą.

87.     Tais atvejais, kai asmeniui šio Aprašo 84 punkte nurodytas turtas priklauso bendrosios jungtinės nuosavybės teise, į asmens turtą įskaitoma jam tenkanti šio turto dalis.

88.     Tais atvejais, kai asmuo gyvena su šeima ir šios šeimos gyvenamoji patalpa yra jo nuosavybės teise turimas turtas, šios patalpos į asmens turtą neįskaitomos.

89.     Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų apie gyventojų turimą nekilnojamąjį turtą teikimo-gavimo sutartį.

90.     Informaciją apie privalomų registruoti transporto priemonių ir privalomos registruoti žemės ūkio technikos, turimų akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertę bei pinigines lėšas nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje suteikti socialines paslaugas. Prie prašymo-paraiškos pridedami turimi šio turto įsigijimą patvirtinantys dokumentai (pirkimo, pirkimo-pardavimo, dovanojimo sutartys, paveldėjimo dokumentų kopijos ir kita).

91.     Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, savivaldybė gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

92.     Akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertė įskaitoma į viso turto vertės sumą, jeigu jų bendra vertė viršija 2000 litų. Piniginės lėšos, turimos bankuose bei kitose kredito įstaigose ir ne bankuose bei ne kitose kredito įstaigose, gautos (negrąžintos) paskolos, kitiems asmenims paskolintos (negrąžintos) piniginės lėšos į viso turimo turto vertę įskaitomos, jeigu kiekvienos jų suma viršija 2000 litų.

93.     Turto normatyvas asmeniui - 12 kv. metrų būsto naudingojo ploto.

94.     Turto vertės normatyvas nustatomas turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos vidutinės nekilnojamojo turto rinkos vertės.

95.     Turto vertės normatyvui nustatyti taikomos kiekvienų metų vasario 1 d., gegužės 1 d., rugpjūčio 1 d. ir lapkričio 1 d. valstybės įmonės Registrų centro nustatomos ir leidinyje „Valstybės žinios“ skelbiamos vidutinės nekilnojamojo turto rinkos vertės Lietuvos miestuose ir savivaldybių centruose, kitose savivaldybių teritorijose piniginei socialinei paramai nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims gauti.

______________________________