RASEINIAI LINIJA

 

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. vasario 19 d. Nr. (5.3) A1-121

Raseiniai

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1054; 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; Žin., 2003, Nr. 63-2853) 53 straipsnio 2 dalimi, Valstybės švietimo stebėsenos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-2240 (Žin., 2005, Nr. 141-5082) 17 ir 23 punktais:

1. P a t v i r t i n u Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u rajono Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo ir sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjui Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintu aprašu organizuoti ir vykdyti savivaldybės lygmens švietimo stebėseną, parengti ir patvirtinti švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą ir jų aprašus.

3. P a n a i k i n u rajono Savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. vasario 14 d. įsakymą Nr. (5.3)A1-148 „Dėl Savivaldybės lygmens švietimo stebėsenos vykdymo“.

 

Administracijos direktorius                                                                             Dainius Baltrušaitis

_____________


 

 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2010 m. vasario 19 d. įsakymu

Nr. (5.3)A1-121

 

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato švietimo stebėsenos tikslą ir uždavinius, objektą, organizavimo ir vykdymo tvarką, disponavimą švietimo stebėsenos informacija bei stebėsenos finansavimą.

2. Švietimo stebėsena – nuolatinė švietimo būklės ir kaitos analizė, vertinimas, prognozavimas.

3. Švietimo stebėsenos paskirtis - sudaryti sąlygas visiems švietimo valdymo subjektams priimti pagrįstus sprendimus ir vykdyti švietimo kokybę laiduojantį valdymą.

4. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Lietuvos Respublikos statistikos įstatymu (Žin., 1993, Nr.54-1048; 1999, Nr. 114-3299), Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), Valstybinės švietimo stebėsenos tvarkos aprašu (Žin., 2005, Nr. 141-5082) ir kitais teisės aktais.

5. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Valstybės švietimo stebėsenos tvarkos apraše vartojamas sąvokas.

6. Švietimo stebėsenos principai:

6.1. tikslingumas – renkami tik tie duomenys ir informacija, kurie yra reikalingi ir tinkami švietimo būklei vertinti, švietimo valdymo subjektų sprendimams priimti;

6.2. sistemingumas – visa švietimo sistema stebima planingai, suderintai ir laikantis tęstinumo;

6.3. nešališkumas – švietimo stebėsena vykdoma be išankstinio nusistatymo, laikantis profesinio nepriklausomumo nuo įvairių interesų grupių;

6.4. patikimumas – duomenys renkami laikantis duomenų rinkimo standartų, skelbiama tikrovę atitinkanti informacija;

6.5. konfidencialumas – skelbiama tik apibendrinto pobūdžio informacija, garantuojanti asmens duomenų anonimiškumą.

 

II. ŠVIETIMO STEBĖSENOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

7. Švietimo stebėsenos tikslas – analizuoti ir vertinti švietimo būklę Raseinių rajono savivaldybėje, prognozuoti jos pokyčius.

8. Švietimo stebėsenos uždaviniai yra šie:

8.1. atsižvelgiant į švietimo valdymo subjektų poreikius, rinkti, integruoti ir kaupti duomenis apie švietimo sistemos būklę ir strateginių švietimo uždavinių įgyvendinimo padėtį;

8.2. analizuoti, vertinti ir prognozuoti švietimo kaitą;

8.3. teikti ir skelbti duomenis ir/ arba analitinę informaciją stebėsenos užsakovams ir vartotojams.

 

III. ŠVIETIMO STEBĖSENOS OBJEKTAS

 

9. Švietimo stebėsenos objektas yra rajono Savivaldybės švietimo būklė atsižvelgiant į švietimui keliamus tikslus, uždavinius ir švietimo kontekstą.

10. Švietimas stebimas įvairiais aspektais:

10.1. švietimo funkcionavimo (indėlis į švietimą, švietimo procesai, švietimo rezultatai ir švietimo pasekmės);

10.2. švietimo sistemos sudėtinių dalių (formalusis švietimas, neformalusis švietimas, savišvieta, pagalba mokiniui, pagalba mokytojui ir mokyklai);

10.3. švietimo programų;

10.4. mokyklų grupių ir tipų.

 

IV. ŠVIETIMO STEBĖSENOS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS

 

11. Švietimo stebėsenos užsakovai ir vartotojai yra Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Švietimo ir mokslo ministerija, kitos ministerijos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigos, rajono Savivaldybės taryba, administracija, mokyklos. Švietimo stebėsenos vartotojai gali būti ir kiti suinteresuoti subjektai.

12. Švietimo stebėsena apima:

12.1. duomenų, rodiklių ir analitinės informacijos poreikių tyrimą;

12.2. rodiklių kūrimą ir atnaujinimą;

12.3. duomenų rinkimo koordinavimą;

12.4. duomenų rinkimą ir teikimą;

12.5. duomenų integravimą;

12.6. duomenų tvarkymą ir apdorojimą;

12.7. rodiklių reikšmių apskaičiavimą;

12.8. duomenų ir rodiklių analizę;

12.9. tyrimų užsakymą ir vykdymą;

12.10. apžvalgų ir ataskaitų rengimą;

12.11. švietimo sprendimų modeliavimą ir jų poveikio analizę;

12.12. stebėsenos vartotojų ir užsakovų informavimą apie švietimo būklę.

13. Švietimo stebėsena organizuojama dviem lygmenimis:

13.1. savivaldybės lygmens švietimo stebėsena apima rajono Savivaldybės pavaldumo

mokyklų teikiamo švietimo būklės ir kaitos analizę, vertinimą, prognozavimą;

13.2. mokyklos lygmens švietimo stebėsena apima mokykloje teikiamo švietimo būklės ir

kaitos analizę, vertinimą, prognozavimą.

14. Švietimo stebėsena vykdoma kasmet, remiantis Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašu ir oficialia švietimo statistika.

15. Už Raseinių rajono savivaldybės švietimo stebėsenos organizavimą ir vykdymą atsakingas rajono Savivaldybės administracijos Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas.

16. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjas:

16.1. organizuoja ir vykdo savivaldybės lygmens švietimo stebėseną;

16.2. tvirtina švietimo stebėsenos rodiklių sąrašą ir jų aprašus.

16.3. paskiria specialistą, atsakingą už švietimo stebėsenos procesų koordinavimą.

17. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vyriausiasis specialistas, atsakingas už švietimo stebėsenos koordinavimą, koordinuoja švietimo stebėsenos rodiklių sąrašo sudarymą, jų atnaujinimą, rodiklių aprašų rengimą, duomenų rinkimą, analitinės informacijos apie rajono Savivaldybės švietimo būklę pateikimą Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vedėjui.

18. Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus vyriausieji specialistai pagal kuruojamas sritis ir priskirtus stebėsenos rodiklius tiria rajono švietimo stebėsenos duomenų ir rodiklių poreikius, renka, kaupia gautus duomenis, atlieka duomenų ir rodiklių kiekybinę ir/ ar kokybinę analizę, naudoja ir analizuoja oficialią statistinę informaciją, teikia siūlymus dėl rodiklių atnaujinimo, rengia rodiklių aprašus ir duomenų pateikimo formas, modeliuoja švietimo sprendimus ir jų poveikį bei kasmet iki sausio 30 d. atsakingam specialistui už švietimo stebėsenos koordinavimą rajono Savivaldybėje, pateikia priskirtų rodiklių statistinius duomenis ir/ arba analitinę informaciją švietimo stebėsenos ataskaitai.

19. Siekiant operatyviai priimti duomenimis ir analitine informacija grįstus sprendimus gali Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyrius organizuoti švietimo stebėseną pagal papildomus konkrečios srities švietimo stebėsenos rodiklius.

20. Mokyklos direktorius:

20.1. mokyklos dokumentuose nustato švietimo stebėsenos organizavimo ir vykdymo tvarką;

20.2. organizuoja ir vykdo mokyklos lygmens švietimo stebėseną, kuri apima mokykloje teikiamo švietimo būklės ir kaitos analizę, vertinimą, prognozavimą;

20.3. vadovaudamasis rajono Savivaldybės švietimo stebėsenos rodiklių sąrašu ir rodiklių aprašais, Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų skyriaus specialistams, pagal kuruojamas sritis ir priskirtus rodiklius, pateikia statistinius duomenis ir/ arba analitinę informaciją rodiklių aprašuose nurodytais terminais;

20.4. užtikrina teikiamų duomenų ir/ arba analitinės informacijos patikimumą.

 

V. ŠVIETIMO STEBĖSENOS RODIKLIAI

 

21. Stebėsenos rodiklių sąrašą sudaro rodikliai, atspindintys švietimo sistemos būklę, skirtumų ir/ ar pokyčių mastą ir svarbiausių rajono Savivaldybės švietimo tikslų įgyvendinimą.

22. Švietimo stebėsenos rodiklių sąrašas peržiūrimas ir, esant būtinybei, atnaujinamas ne dažniau kaip kartą per metus iki kovo 1 d.

23. Rodiklių sąrašo atnaujinimą gali inicijuoti švietimo valdymo subjektai, švietimo teikėjai, stebėsenos subjektai.

 

VI. DISPONAVIMAS ŠVIETIMO STEBĖSENOS INFORMACIJA

 

24. Rajono Savivaldybės organizuojamai švietimo stebėsenai naudojami šie duomenys:

24.1. valstybės lygmens švietimo stebėsenai renkami duomenys apie švietimo dalyvius, įstaigas, programas, aprūpinimą ir rezultatus;

24.2. švietimo statistikos duomenys, renkami pagal oficialią statistikos darbų programą;

24.3. rajono Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių statistiniai duomenys;

24.4. Raseinių pedagoginės psichologinės tarnybos duomenys;

24.5. bendrojo lavinimo ir neformaliojo švietimo mokyklų duomenys.

25. Skirtingų lygmenų švietimo stebėsenos organizatoriai ir vykdytojai bendradarbiauja neatlygintinai keisdamiesi stebėsenos informacija ir patirtimi, siekdami išvengti duomenų rinkimo dubliavimo.

26. Rajono Savivaldybės švietimo būklės rodikliai yra vieši.

 

VII. ŠVIETIMO STEBĖSENOS FINANSAVIMAS

 

27. Kasmetinė švietimo stebėsena finansuojama ją organizuojančių ir vykdančių įstaigų biudžetų lėšomis.

______________