PANEVĖŽIO MIESTO TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MIESTO VAIZDINĖS INFORMACIJOS TAISYKLIŲ IR VAIZDINĖS KOMERCINĖS REKLAMOS VIENOS PAROS RINKLIAVŲ DYDŽIO

 

1995 m. vasario 24 d. Nr. 26-4

Panevėžys

 

 

Panevėžio miesto taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti miesto vaizdinės informacijos taisykles ( l priedas).

2. Nustatyti vaizdinės komercinės reklamos vienos paros rinkliavų dydį ( 2 priedas).

3. Sprendimas įsigalioja tik gavus Finansų ministerijos teigiamas ekspertizės išvadas.

 

 

 

Tarybos pirmininkas                                                                                                                    T. Josas


 

Panevėžio miesto tarybos

1995 02 24 sprendimo Nr. 26-4

1 priedas

 

MIESTO VAIZDINĖS INFORMACIJOS TAISYKLĖS

 

Miesto vaizdinės informacijos taisyklės (toliau - taisyklės) nustato reklamos, iškabų, skelbimų bei kitokios trumpalaikės informacijos projektavimo, eksponavimo ir priežiūros tvarką Panevėžyje. Taisyklės yra privalomos visiems fiziniams bei juridiniams asmenims, tarp jų užsienio valstybių asmenims.

1. Sąvokų, vartojamų taisyklėse, paaiškinimas

1.1. Reklama - tai Panevėžio miesto teritorijoje ant įvairių objektų regimoji informacija (apie produkciją, paslaugų rūšis, idėjas, apie objektus, kuriuose vyksta prekyba, teikiamos paslaugos arba organizuojami renginiai), skirta ūkinei veiklai gerinti.

1.2. Iškaba - tai informacija apie įstaigą ar įmonę (pavadinimas), fizinio ar juridinio asmens veiklos pobūdį bei darbo laiką. Užrašas kabinamas ant krautuvės, įmonės ar kitokio atitinkamo objekto fasado arba statoma naudotojui priklausančiame sklype.

1.3. Skelbimai bei kitokia trumpalaikė informacija - tai įvairaus pobūdžio pranešimai, kvietimai, atsišaukimai ir pan.

1.4. Objektas, ant kurio kabinama vaizdinė informacija, vadinamas reklamos laikikliu. Yra dviejų rūšių reklamos laikikliai.

1.5. Specialūs reklamos laikikliai - stendai, skydai, stulpai, transparantai, pastatomos vitrinos, įstiklintos konstrukcijos bei kitokie dizaino objektai (ir nuolatiniai, ir laikini, su šviesomis, garsu arba be jų), plokščiai arba statmenai pritvirtinti, įrengti prie sienų, stulpų, pastatų, fasadų, ant stogų, tvorų, šaligatvių, pastatų languose bei vitrinose, želdynuose, gėlynuose, parkuose, skveruose, prie kelių, geležinkelių, miesto aikštėse, gatvėse, ant tiltų, viadukų, laikinųjų statinių.

1.6. Objektai pritaikyti reklamai - pastatų sienos ir fasadai, stogai, tvoros, šaligatviai, pastatų langai bei vitrinos, viadukai, stulpai (apšvietimo, elektros laidų ir pan.), laikinieji statiniai, visuomeninio transporto priemonės, oro balionai ir kitokie panašūs objektai.

1.7. Vaizdinės informacijos kabintojai - tai fiziniai ar juridiniai asmenys, kuriems priklauso atitinkama reklama ar kurie pageidauja kabinti (išdėstyti) reklamą ar reklamos laikiklį ir kurie yra atsakingi už konkrečios reklamos pakabinimą (išdėstymą).

 

2. Bendrosios taisyklės

 

2.1. Taisyklės numato reklamos, iškabų, skelbimų bei kitokios trumpalaikės informacijos eksponavimą visoje miesto teritorijoje, nepriklausomai nuo to, kieno yra žemė, pastatas ar kitoks objektas.

Šios taisyklės negalioja funkcinei informacijai, t.y. valstybinių bei miesto tarnybų nurodomosioms lentelėms (kelio ženklams, transporto stotelių ženklams, gatvių pavaidinimų lentelėms ir pan.), kurios yra gaminamos pagal iš anksto patvirtintus tipinius etalonus.

2.2. Klausimus dėl šių taisyklių reikalavimų nagrinėja VĮ „Butų ūkis“, Komunalinio ūkio ir Architektūros skyriai. Ginčo atveju klausimą sprendžia miesto Valdyba.

2.3. Teisę iškabinti vaizdinę informaciją miesto Valdybai priklausančioje nuosavybėje turi fiziniai ir juridiniai asmenys, sudarę su Architektūros skyriumi sutartį dėl vaizdinės informacijos kabinimo ir reklamos laikiklio įrengimo, ir nustatyta tvarka sumokėję rinkliavą ( sutarties pavyzdį tvirtina Panevėžio miesto valdyba).

2.4. Nuomos mokesčio klausimus ir santykius su tos žemės, pastato arba kitokio objekto (ant kurio reklamos kabintojas nori iškabinti reklamą) savininku tvarko pats reklamos ar reklamos laikiklio kabintojas.

2.5. Jei pastato, žemės ar kito objekto savininkų, juridinių asmenų yra keletas, tai kabinant reklamą ar reklamos laikiklį turi būti tarpusavio susitarimas. Laisvus reklaminius plotus, neprieštaraujant jų savininkams, gali disponuoti Architektūros skyrius.

2.6. Teisę kabinti iškabą turi fiziniai ir juridiniai asmenys, pateikę iškabos projektą Architektūros skyriui ir nustatyta tvarka gavę atitinkamai įformintą leidimą, leidžiantį kabinti iškabą.

2.7. Architektūros skyrius turi teisę duoti savininkui nurodymus dėl įmonės ir krautuvės vitrinos įrangos sutvarkymo ar pakeitimo, taip pat dėl iškabos ir reklamos objektų sutvarkymo ar pakeitimo, taip pat dėl iškabos ir reklamos objektų sutvarkymo. Šie nurodymai yra privalomi visiems juridiniams bei fiziniams asmenims.

2.8. Jeigu keli reklamos kabintojai pretenduoja į tą pačią reklamos ar jos laikiklio kabinimo vietą, ši teisė nustatoma konkurso būdu. Konkursą organizuoja ir konkurso sąlygas nustato Architektūros skyrius.

2.9. Draudžiama trumpalaikę reklamą kabinti nenumatytose vietose (ant aptvarų, namų fasadų, statomų pastatų, statybų tvorų, apšvietimo stulpų, transformatorių ir pan.). Visokio pobūdžio trumpalaikę reklamą, skelbimus, spausdintus plakatus, afišas, transparantus ir pan. galima kabinti tiktai tam tikslui architektūros skyriaus iš anksto numatytose ir leistose vietose. Trumpalaikę reklamą kabintojas turi pašalinti per 10 dienų po renginio pabaigos ir techniškai bei vizualiai sutvarkyti vietą.

2.10. Ypatingais atvejais (rinkimai, tautos apklausa, referendumas ir kiti renginiai) trumpalaikę reklamą galima kabinti ir kitose vietose, pateikus kabinimo vietų sąrašus ar schemas Architektūros skyriui ir nustatyta tvarka gavus kabinimo leidimą.

2.11. Reklama iš iškabs (reklaminių vartų stogeliai, priestatų kombinacijos ir pan.), kurios bus kabinamos prie pastatų - architektūros, istorijos ir kultūros paminklų, projektavimo metu turi būti suderinamos su Panevėžio miesto Kultūros paveldo inspekcija.

2.12. Jei bus leista kabinti reklamos laikiklį, kiekvieną sykį, kai keičiama reklamos grafinė kompozicija, yra būtinas Architektūros skyriaus leidimas.

2.13. Kabinant reklamą, iškabas, skelbimus bei kitokią trumpalaikę informaciją, reikia vadovautis šiomis taisyklėmis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Valstybinės kalbos įstatymais bei Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimais, Kelių policijos reklamos objektų statymo prie kelių taisyklėmis.

2.14. Reklama, iškabos, viešieji pranešimai, afišos bei plakatai turi būti parašyti taisyklinga kalba.

2.15. Viešieji užrašai greta lietuvių kalbos gali būti pateikiami ir kitomis kalbomis (tik užrašų kitomis kalbomis formatas negali būti didesnis, negu užrašu valstybine kalba) tik šiais atvejais:

jei tai yra būtina saugos požiūriu (perspėjimų bei draudimų informacija),

jei užrašai ar informacija susijusi su tautinių kultūros draugijų bei religinių konfesijų renginiais,

jei užrašas ar informacija susijusi su tarptautiniais renginiais (konferencijomis, parodomis, konkursais, simpoziumais ir pan.).

2.16. Kabinant (išdėstant) reklamą bei reklamos laikiklius, reikia garantuoti Panevėžio miestui būdingos architektūros ir aplinkos išsaugojimą, reklama neturi užgožti reikšmingų objektų ir gražių gamtos vaizdų parkuose bei želdynuose.

2.17. Vaizdinę informaciją ir jos laikiklius kabintojai turi prižiūrėti kad jos būtų techniškai ir vizualiai tvarkingos.

2.18. Reklamą ir iškabas galima kabinti tiktai ant sutvarkytų pastatų fasadų.

2.19. Reklamos laikiklį įrengti ir eksploatuoti yra leidžiama tiktai tada, kai aplinka sutvarkyta.

2.20. Reklamos negalima įrengti arčiau kaip 20 metrų nuo visuomeniškai svarbių kultūros bei istorijos vietų (bažnyčių, paminklų ir pan.). Tai negalioja minėtų objektų reklamai.

 

3. Vaizdinės informacijos eksponavimo tvarka

 

3.1. Asmuo, norintis Panevėžyje eksponuoti vaizdinę informaciją, Architektūros skyriui pateikia prašymą, kuriame nurodo žinias apie save ir vaizdinės informacijos kabinimo vietą (adresą).

Prie prašymo reikia pridėti:

žemės arba pastato savininko, valdytojo ar naudotojo raštišką sutikimą dėl vaizdinės informacijos eksponavimo, vaizdinės informacijos projektą.

3.2. Prašymą nagrinėja Architektūros skyrius ir per l0 dienų duoda atsakymą. Leidimas eksponuoti vaizdinę informaciją duodamas, jeigu būna patenkinti visi šios taisyklėse nurodyti reikalavimai.

3.3. Kai vaizdinė informacija ar reklamos laikiklis būna pagaminti ir atitinka projektą, Architektūros skyrius išduoda leidimą naudoti juos.

3.4. Už projekto įgyvendinimo leidimą imamas Panevėžio miesto valdybos nustatytas 25 Lt. vienkartinis mokestis.

3.5. Reklamos ar reklamos laikiklio kabintojas sudaro nuomos sutartį su Architektūros skyriumi dėl teisės rodyti reklamą ar reklamos laikiklį Panevėžio miesto valdybai priklausančiuose reklaminiuose plotuose.

3.6. Reklamos ar reklamos laikiklio kabintojas reguliariai moka rinkliavą į specialiai sudarytą atsiskaitomąją sąskaitą. Mokėjimo tvarka yra numatoma sutartyje.

Reklamos rinkliavos dydį nustato Panevėžio miesto taryba.

 

4. Projektų pateikimo reikalavimai

 

4.1. Vaizdinės informacijos projektą sudaro:

vietos fotonuotrauka su pažymėta numatoma iškaba arba reklama,

topografinė nuotrauka su objekto bei jo aplinkos apibūdinimu,

architektūrinis, grafinis, spalvinis sprendimas.

4.2. Jeigu kabinimo (pastatymo) leidimas prašomas reklamos laikikliams stacionariai įtvirtinamiems žemėje, tai papildomai reikia pateikti topografinę nuotrauką su inžinerinėmis komunikacijomis.

4.3. Projektas turi būti suderintas su miesto Architektūros, Komunalinio ūkio, Butų ūkio skyriais, miesto kalbininke, o jeigu būtina su Kultūros paveldo inspekcija, kelių policija.

4.4. Ant projekto turi būti autoriaus parašas.

4.5. Pateikiami 2 projekto egzemplioriai.

______________


 

Panevėžio miesto tarybos

1995 02 24 sprendimo Nr. 26-4

2 priedas

 

VIZUALIOSIOS KOMERCINĖS REKLAMOS VIENOS

PAROS RINKLIAVOS DYDŽIAI

 

__________________________________________________________________________

Kategorija                   Vertinimo kriterijai                  Nuomos tarifo Vienos paros

didinimas        kaina Lt. už 1 m 2

__________________________________________________________________________

 

Pirmoji                         atitinka daugiau kaip 5 kriterijus                     4                      48

Antroji                         atitinka 4 kriterijus                                          3                      0,36

Trečioji                       atitinka 3 kriterijus                                       2                      0,24

Ketvirtoji                     kitos vietos                                                      10                    12

__________________________________________________________________________

 

Komercinės reklamos nuomos kategorijos nustatomos pagal šiuos kriterijus:

1. Reprezentacinė zona

2. Geras matomumas

3. Intensyvus pėsčiųjų srautas (120 žmonių per valandą)

4. Intensyvus transporto srautas (300 mašinų per valandą)

5. Estetiška aplinka

6. Paruoštos konstrukcijos reklamai tvirtinti

7. Pagrindiniai įvažiavimai į miestą

8. Miesto centras

Laikinos (nestacionarios) reklamos vienos paros rinkliava už l m 2 - 0,48 Lt, nepriklausomai nuo vietos (Laisvės aikštės ši suma indeksuojama 3 kartus).

Reklamos ant visuomeninio transporto vienos paros rinkliava už l kv. m - 0,48 Lt.

 

Lengvatos:

Siekiant suaktyvinti reklamavimąsi Panevėžio reklaminėje erdvėje bei pritraukti daugiau reklamuotojų, numatomos šios lengvatos:

1. Lietuviškos pramonės gaminių reklamai taikoma 15 % nuolaida.

2. Panevėžio pramonės gaminių reklamai taikoma 25 % nuolaida.

3. Reklamuotojui, įvaldančiam didelius Panevėžio miesto reklaminės erdvės plotus nuolaida taikoma proporcingai nuo įsisavinimo ploto:

a) iki 20 m 2 taikoma nuolaida

b) nuo 20 m 2 iki 100 m 2 taikoma 15 % nuolaida

c) nuo 100 m 2 iki 200 m 2 taikoma 15% nuolaida.

d) nuo 200 ir daugiau taikoma 25 % nuolaida.

 

Kitos nuomos mokėjimo formos:

Kitos miesto reklaminės erdvės nuomos formos, kurios abipusiai naudingos miestui ir reklamuojančiai firmai (gatvės dizaino įrangos, autobusų aikštelių statyba ir kt.) aptariamos atskira sutartimi su Panevėžio miesto Valdyba.

Kiekvieną pusmetį minimalus nuomos tarifas perskaičiuojamas ir indeksuojamas šešiems mėnesiams nustatytu bendruoju kainų ir tarifų indeksu, jei jis ne mažesnis kaip 1,2. Gautas lėšas už vizualiai komercinei reklamai skirtų paviršių nuomą, leidimų išdavimą Architektūros ir urbanistikos skyriui panaudoti Panevėžio miesto estetiniam vaizdui gerinti.

______________