PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ VAIZDINĘ KOMERCINĘ REKLAMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR MIESTO TARYBOS 2000 M. GRUODŽIO 13 D. SPRENDIMO NR. 12-5 1.2 PUNKTO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2004 m. rugsėjo 2 d. Nr. 1-21-3

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio vietinės rinkliavos už vaizdinę komercinę reklamą nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto tarybos 2000 m. gruodžio 13 d. sprendimo Nr. 12-5 „Dėl vietinės rinkliavos nuostatų“ 1.2 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                          Vitas Matuzas


 PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2004 m. rugsėjo 2 d. sprendimu Nr. 1-21-3

 

PANEVĖŽIO VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ VAIZDINĘ KOMERCINĘ REKLAMĄ

 

N U O S T A T A I

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Vietinė rinkliava už vaizdinę komercinę reklamą (toliau – vietinė rinkliava) – tai Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta įmoka už išdavimą leidimo įrengti vaizdinę komercinę reklamą ant miesto Savivaldybei priklausančių ar patikėjimo teise valdomų objektų (toliau – objektai).

2.Pagrindinės sąvokos:

Vaizdinė (išorinė) reklama – tai reklama, kurios įrenginiai yra ne patalpose. Tokie įrenginiai gali būti stendai, skydai, stulpai, vitrinos, iškabos, pastatų sienos, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir kt.

Vaizdinė (išorinė) komercinė reklama – tai skelbiama su komercine, ūkine, finansine ar profesine veikla susijusi informacija, kuria siekiama skatinti prekių ir paslaugų, įskaitant nekilnojamąjį turtą, pirkimą (vartojimą).

Vaizdinė (išorinė) nekomercinė reklama – tai reklama, kurioje visuomenei pateikiama nekomercinė informacija apie valstybės ar vietos savivaldos institucijų, visuomeninių organizacijų ir asmenų vykdomą sveikatos, aplinkos, socialinės apsaugos, švietimo, kultūros, mokslo ir kt. politiką, jos įgyvendinimo priemones.

Reklamos naudojimas – veikla, apimanti reklamos užsakymą, gamybą, tarpininkavimą ir skleidimą.

Reklamos veiklos subjektai – reklamos davėjas, reklamos gamintojas, reklamos tarpininkas, reklamos skleidėjas.

Asmuo – juridinis ar fizinis asmuo arba įmonė, neturinti juridinio asmens teisių.

Reklamos davėjas – asmuo, kurio iniciatyva ir interesams naudojama (užsakoma, gaminama, skleidžiama) reklama.

Reklamos gamintojas – asmuo, teikiantis reklamos gamybos paslaugas.

Reklamos tarpininkas – asmuo, tarpininkaujantis užsakant reklamos gamybos ar skleidimo paslaugas.

Reklamos skleidėjas – asmuo, skleidžiantis reklamą bet kokiomis informacijos perdavimo priemonėmis.

Reklamos vartotojas – asmuo, kuriam skiriama arba kurį gali pasiekti reklama.

Inžinerinis derinimas – tai reklamos įrenginio projekto derinimas su institucijomis, atsakingomis už inžinerinių tinklų priežiūrą ir statybos projektų derinimą.

Savivaldybės turtas – Savivaldybei nuosavybės teise priklausantis ar jos valdomas patikėjimo teise objektas.

3.Vietinę rinkliavą moka asmenys, kurie įrengia reklaminius įrenginius ant objektų pagal nustatyta tvarka suderintus projektus ir juose eksponuoja komercinę reklamą.

4.Vaizdinė komercinė reklama įrengiama vadovaujantis galiojančiais teisės aktais, reglamentuojančiais reklamos skleidimą ir reklamos įrenginių įrengimą.

5.Vietinę rinkliavą už vaizdinę komercinę reklamą kontroliuoja Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius.

6.Reklamos įrenginių įrengimą ir jos nuėmimą koordinuoja Savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyrius.

7.Miesto teritorija pagal patrauklumą vaizdinei komercinei reklamai suskirstyta zonomis:

pirma zona – reprezentacinės vietos, miesto centras, kur yra geras matomumas;

antra zona – intensyvaus pėsčiųjų ir transporto srauto vieta, kur yra geras matomumas;

trečia zona – pramoniniai ir gyvenamieji rajonai, kuriuose neintensyvus pėsčiųjų ir transporto srautas.

 

II. VIETINĖS RINKLIAVOS TARIFAI

 

8.Vietinės rinkliavos tarifai, išduodant leidimą įrengti 1 kv.m reklamos ploto, yra šie:

8.1.pirmoje zonoje – 0,60 Lt vienai parai;

8.2.antroje zonoje – 0,40 Lt vienai parai;

8.3.trečioje zonoje – 0,20 Lt vienai parai.

9.Gautas rinkliavos dydis yra apvalinamas ir mokama litais be centų.

 

III. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA

 

10.Vietinės rinkliavos mokėtojai, nustatyta tvarka suderinę reklamos projektą, privalo gauti leidimą, suteikiantį teisę nurodytoje vietoje ir nurodytam laikui įrengti vaizdinės komercinės reklamos įrenginį.

11.Tipinio leidimo įrengti vaizdinę komercinę reklamą formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Leidimus pasirašo dizaineris. Kiekvienas netipinis leidimas tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

12.Nustatyto dydžio vietinė rinkliava mokama ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio antro mėnesio 15 dienos, pervedant pinigus į Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Panevėžio skyriaus atsiskaitomąją sąskaitą. Pavedimų kopijos pateikiamos Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui.

13.Vietinė rinkliava pradedama skaičiuoti nuo leidimo įrengti vaizdinę komercinę reklamą išdavimo dienos.

14.Vietinės rinkliavos tarifai indeksuojami kartą per metus savivaldybės Tarybos sprendimu, taikant metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1.

 

IV. VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

15.Vietinės rinkliavos dydis gali būti sumažintas savivaldybės Tarybos sprendimu pagal atskirą sutartį investicijų į miesto infrastruktūrą dydžiu arba įmonės gali būti visiškai atleidžiamos nuo vietinės rinkliavos, jeigu investicijos į miesto infrastruktūrą (paviljonai, laikrodžiai ir pan.) viršija rinkliavos dydį, įrenginio amortizacijos laikotarpiui.

16.Jeigu nėra komercinės reklamos užsakovų, reklaminiai įrenginiai be reklamos negali būti ilgiau nei 15 parų. Už šį laikotarpį vietinė rinkliava yra mokama pagal nustatytus tarifus. Praėjus 15 parų ir nesant užsakovų, ant reklaminių įrenginių privalo būti eksponuojama už reklamos skleidėjo arba davėjo lėšas pagaminta ir iš anksto nustatyta tvarka suderinta nekomercinė reklama. Vietinė rinkliava nemokama, kai vietoje vaizdinės komercinės reklamos ant objektų eksponuojama nekomercinė reklama.

17.Nekomercinei reklamai pritarti ir ją derinti turi Savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyrius.

 

V. ATSAKOMYBĖ UŽ VIETINĖS RINKLIAVOS NEMOKĖJIMĄ

 

18.Jei rinkliavos mokėtojas nustatytu laiku nesumoka vietinės rinkliavos, jam už kiekvieną pavėluotą dieną skaičiuojami 0,05 proc. delspinigiai nuo laiku nesumokėtos sumos, bet ne ilgiau kaip vieną mėnesį. Nesumokėjus vietinės rinkliavos ilgiau kaip mėnesį, leidimas panaikinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

19.Rinkliavos mokėtojas, eksploatuojantis reklaminį įrenginį be leidimo ir nesumokėjęs vietinės rinkliavos, yra laikomas nelegalios, savavališkai įrengtos reklamos skleidėjas ir baudžiamas reklamos skleidimą ir įrengimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20.Visos pajamos, gautos už vaizdinę komercinę reklamą ant objektų, pervedamos į Panevėžio apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Panevėžio skyriaus atsiskaitomąją sąskaitą. Jos įskaitomos į miesto Savivaldybės biudžetą.

21.Vietinė rinkliava grąžinama tuo atveju, kai sumokėta daugiau nei nustatyta šiuose nuostatuose.

22.Vietinės rinkliavos mokėjimą kontroliuoja Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba, Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius.