PANEVĖŽIO MIESTO TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2006 M. LAPKRIČIO 23 D. SPRENDIMO NR.1-57-20 1 PUNKTO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2007 m. rugpjūčio 30 d. Nr. 1-7-12

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. kovo 13 d. įsakymu Nr.A1-67 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr.A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2006 m. lapkričio 23 d. sprendimo Nr.1-57-20 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                          Vitas Matuzas


PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2007 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. 1-7-12

 

 

 

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo kriterijus ir procedūrą, asmens socialinės globos poreikio vertinimą, socialinių paslaugų skyrimą, sustabdymą ir nutraukimą, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos apie asmenis, gaunančius socialines paslaugas, saugojimą ir skundų nagrinėjimo tvarką Panevėžio mieste.

2. Socialinių paslaugų poreikiai nustatomi ir socialinės paslaugos skiriamos asmeniui (šeimai), gyvenančiam ir deklaravusiam gyvenamąją vietą Panevėžio mieste.

3. Aprašas taikomas nustatant individualų socialinių paslaugų poreikį asmenims, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Poreikis socialinėms paslaugoms, kurios teikiamos papildomai asmens (šeimos) pageidavimu, nevertinamas.

4. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinių paslaugų poreikį, kartu nustatomas ir socialinių paslaugų poreikis šeimai.

5. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (Žin., 2006, Nr. 17-589) ir Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 (Žin., 2006, Nr. 43-1570), apibrėžtas sąvokas.

6. Socialinių paslaugų rūšys yra bendrosios ir specialiosios:

6.1. Bendrosioms socialinėms paslaugoms priskiriamos informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, sociokultūrinės, transporto organizavimo, maitinimo organizavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugos bei kt.

6.2. Specialiosioms socialinėms paslaugoms priskiriamos socialinės priežiūros ir socialinės globos paslaugos:

6.2.1. Socialinės priežiūros paslaugos yra pagalbos į namus, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikino apnakvindinimo bei kt.

6.2.2. Socialinė globa yra visuma paslaugų, jomis teikiama kompleksinė pagalba, kuriai reikia nuolatinės specialistų priežiūros. Socialinė globa pagal trukmę skirstoma į dienos, trumpalaikę ir ilgalaikę.

 

II. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

7. Paskiriant socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į jų specializaciją darbui su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetenciją ir gebėjimus, reikalingus vertinimui atlikti.

8. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato socialines paslaugas teikiančios įstaigos, finansuojamos iš savivaldybės biudžeto, socialinis darbuotojas (toliau – socialinis darbuotojas), paskirtas įstaigos direktoriaus įsakymu.

9. Asmeniui (šeimai), pageidaujančiam gauti socialinės globos paslaugas, poreikį, išskyrus 10 punkte išvardytus atvejus, nustato paskirtas Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus socialinis darbuotojas (toliau- Savivaldybės socialinis darbuotojas).

10. Asmens, rengiamo paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos ir pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato šios įstaigos socialiniai darbuotojai, bendradarbiaudami su Panevėžio miesto savivaldybe, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietą ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigą arba kurios teritorijoje gyvena asmens šeima.

11. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, ir ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai ir išvadas pateikia įstaigos vadovui.

 

III. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

12. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes ugdyti savarankiškumą ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

13. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.

14. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas ir atsižvelgiant į asmens poreikių rūšį bei asmens priskyrimą socialinei grupei.

15. Socialinių paslaugų poreikių rūšys yra šios: 15.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra; 15.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

16. Asmenų socialinės grupės: 16.1. likę be tėvų globos vaikai ir jų šeimos; 16.2. socialinės rizikos vaikai ir jų šeimos; 16.3. neįgalūs vaikai ir jų šeimos; 16.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos; 16.5. suaugę neįgalūs asmenys ir jų šeimos; 16.6. socialinės rizikos suaugę asmenys ir jų šeimos; 16.7. socialinės rizikos šeimos; 16.8. kiti asmenys.

17. Socialinių paslaugų poreikio nustatymas vaikui derinamas su ugdymo ir vystymosi poreikiais, atsižvelgiant į vaiko teisių apsaugos tarnybų, švietimo įstaigų, pedagoginės-psichologinės pagalbos tarnybų, sveikatos priežiūros įstaigų ir kitų įstaigų specialistų, kurių rekomendacijos turi įtakos vaiko socialinių paslaugų poreikiui nustatyti, išvadas.

18. Nustatant socialinių paslaugų poreikį vaikui, kuriam nustatyta laikina globa (rūpyba) ir socialinės rizikos vaikui, nustatomas ir socialinių paslaugų jo šeimai poreikis.

19. Vaiko, likusio be tėvų globos, socialinių paslaugų poreikis nustatomas derinant su vaiko laikinosios ar nuolatinės globos (rūpybos) organizavimu, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais vaiko globos ir laikinosios globos organizavimą.

20. Socialinių paslaugų poreikio nustatymas neįgaliesiems (vaikams ir suaugusiems) derinamas su specialiųjų poreikių nustatymu, vadovaujantis Specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo sąlygomis bei taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

21. Socialinės rizikos šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas atsižvelgiant į šeimos narių socialinius įgūdžius ir motyvaciją kurti saugią, sveiką ir darnią aplinką savo namuose, šeimoje, palaikyti socialinius ryšius su visuomene ir užtikrinti šeimoje augančių vaikų visapusišką vystymąsi ir ugdymą, vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais darbo su socialinės rizikos šeimomis bei vaiko laikinosios ir nuolatinės globos (rūpybos) organizavimą. Teikiant socialines paslaugas socialinės rizikos šeimai, turi būti užtikrinamas ir socialinių paslaugų teikimas vaikams.

 

IV. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO PROCEDŪRA

 

22. Dėl socialinės priežiūros (pagalbos į namus) ir socialinės globos gavimo asmuo ( vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius), užpildo prašymą – paraišką (toliau – prašymas) gauti socialines paslaugas (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) ir pateikia šiuos dokumentus: 22.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams); 22.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose).

23. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, sociokultūrinių paslaugų ir kt.) gavimo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštiškas prašymas nebūtinas.

24. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų (transporto organizavimo) ir socialinės priežiūros (socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikino apnakvindinimo) gavimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į Panevėžio socialinių paslaugų centrą, užpildo prašymą gauti socialines paslaugas (forma SP-8) ir pateikia dokumentus, nurodytus 22.1, 22.2 papunkčiuose.

25. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas gali kreiptis ir iš kitos gyvenamosios vietos.

26. Asmuo, rengiamas paleisti iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos gavimo kreipiasi į minėtų įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens prašymą ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš šių įstaigų pateikia savivaldybei, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietą ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę ar kito tipo stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą arba kurios teritorijoje gyvena asmens šeima.

27. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

 

28. Savivaldybės ar įstaigos socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (išskyrus atvejus, kai nustatomas socialinės globos poreikis).

29. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikis nenustatomas.

30. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas pagal asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (1 priedas), kurią užpildo socialinis darbuotojas.

31. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, padaroma išvada, kad socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, atliekamas asmens socialinės globos poreikio nustatymas.

32. Asmens socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos. Prireikus šis terminas gali būti pratęsiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

33. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintomis Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Socialinės rizikos vaiko ir likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikio nustatymo metodika ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika.

34. Socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį pagalbos į namus paslaugoms ir trumpalaikei socialinei globai laikinai iki 6 mėnesių apgyvendinant Panevėžio socialinių paslaugų centre ir dienos socialinei globai apgyvendinant VšĮ Integruotų paslaugų centre, išvadas pateikia įgaliotam asmeniui, priimančiam sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo. Savivaldybės socialinis darbuotojas išvadas dėl ilgalaikės socialinės globos skyrimo ir trumpalaikės socialinės globos skyrimo asmenims, guldomiems į ligoninės socialinės globos lovas, pateikia asmenų apgyvendinimo stacionariose socialinės globos įstaigose komisijai (toliau – komisija), teikiančiai siūlymus dėl socialinių paslaugų skyrimo. Socialinės darbuotojas išvadas dėl dienos socialinės globos skyrimo Panevėžio vaikų abilitacinio ugdymo centre ir Jaunuolių dienos centre pateikia asmens (šeimos) socialinių paslaugų skyrimo komisijai. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima įgaliotas asmuo Socialinės paramos skyriaus vedėjas arba vedėjo pavaduotojas (toliau – įgaliotas asmuo).

35. Sprendimą dėl bendrųjų paslaugų (transporto organizavimo) ir socialinės priežiūros (socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikino apnakvindinimo) paslaugų skyrimo priima paslaugas teikiančios įstaigos vadovas.

36. Sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, kiti asmenys privalo socialiniams darbuotojams nemokamai teikti informaciją (išvadas, pažymas ir kt.), būtiną asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.

37. Jei socialiniams darbuotojams, atliekantiems vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jie gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.

38. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, įgaliotas asmuo priima sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas.

 

V. ASMENS POREIKIO SOCIALINEI GLOBAI VERTINIMAS

 

39. Asmens poreikis socialinei globai nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus.

40. Asmens savarankiškumas vertinamas pagal asmens socialinį savarankiškumą ir asmens fizinį savarankiškumą:

40.1. Vertinant asmens socialinį savarankiškumą, apibūdinamos asmens gyvenimo sąlygos, asmens užimtumas, nustatomas asmens sugebėjimas palaikyti socialinius ryšius (su šeima, mokykla, draugais, kaimynais, bendruomene ir kt.), įvertinama jo motyvacija ir pateikiami socialinių darbuotojų pastebėjimai, apibūdinantys asmens gebėjimus savarankiškai gyventi savo namuose.

40.2. Vertinant asmens fizinį savarankiškumą, atsižvelgiama į jo sveikatos būklę, negalią, organizmo funkcijų sutrikimus, pagalbos reikalingumą, sugebėjimus savarankiškai atlikti būtiniausius buities darbus ir tenkinti būtinuosius poreikius, įvertinamas pagalbos kasdienėje veikloje poreikis.

41. Įvertinus asmens socialinį bei fizinį savarankiškumą, nustatomi šie asmens nesavarankiškumo lygiai:

41.1. dalinai nesavarankiškas;

41.2. visiškai nesavarankiškas.

42. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinės globos poreikį, atsižvelgiama į artimųjų gebėjimus bei motyvaciją pasirūpinti vienas kitu.

 

43. Nustatant asmens socialinės globos poreikį ir įvertinus, jog asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nebūtina, socialinis darbuotojas teikia išvadą socialinės priežiūros teikimo asmeniui.

 

VI. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

44. Sprendimą dėl pagalbos į namus paslaugų skyrimo priima įgaliotas asmuo per 3 darbo dienas nuo socialinio darbuotojo socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo dienos.

45. Sprendimą dėl transporto, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikino apnakvindinimo paslaugų skyrimo priima Panevėžio socialinių paslaugų centro direktorius nustatyta tvarka.

46. Sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo įgaliotas asmuo priima per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo.

 

47. Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir nutraukimo priima socialines paslaugas teikiančios įstaigos direktorius pagal įstatymų ir įstaigoje nustatytą tvarką. Apie socialinių paslaugų nutraukimą per 7 darbo dienas informuoja Socialinės paramos skyrių.

48. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo rengiamam paleisti ar grįžusiam iš laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietos ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, kurios teritorijoje jis gyveno prieš patekdamas į laisvės atėmimo, kardomojo kalinimo vietą ar socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigą, psichiatrijos ligoninę, kito tipo stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą arba kurioje gyvena jo šeima, priima komisijos teikimu įgaliotas asmuo per 30 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadų pateikimo dienos.

49. Paaiškėjus, kad asmuo, kuris kreipiasi dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimas gali būti nutrauktas.

50. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, užpildoma sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių asmeniui skyrimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

51. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti paslaugų rūšį, šios įstaigos vadovas dėl kitų socialinių paslaugų asmeniui skyrimo kreipiasi į Socialinės paramos skyriaus atsakingą darbuotoją.

52. Sprendimo dėl socialinių paslaugų ir specialiosios pagalbos priemonių asmeniui skyrimo kopija per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiama (išsiunčiama) asmeniui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

53. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę, o vaikui, kuriam nustatyta laikinoji globa, ar socialinės rizikos vaikui – trumpalaikę socialinę globą Globos namuose, kurių steigėjas ar dalininkas yra apskrities viršininkas, Socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia šio sprendimo kopiją apskrities viršininko administracijai.

 

VII. ASMENS (ŠEIMOS) TEISĖS IR PAREIGOS

 

54. Asmuo (šeima) turi teisę gauti informaciją, susijusią su socialinių paslaugų teikimu ir į informacijos apie asmenį (šeimą) konfidencialumą.

55. Asmuo, jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniams darbuotojams informaciją, susijusią su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimu.

56. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

 

VIII. INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

57. Asmens (šeimos) duomenys ir duomenys apie socialinių paslaugų skyrimą, nutraukimą asmeniui (šeimai) kaupiami socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS). Duomenis suveda socialines paslaugas skyrusios arba nutraukusios institucijos paskirtas asmuo.

58. Informacijai kaupti Socialinės paramos skyriuje užvedama asmens (šeimos) registracijos kortelė (2 priedas). Kortelėje įrašomos socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvados ir informacija apie socialinių paslaugų skyrimą, pakeitimus ir paslaugų nutraukimą.

59. Registracijos kortelės duomenys turi būti atnaujinami atsižvelgiant į duomenų pasikeitimus. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų, registracijos kortelė turi būti papildoma.

60. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, registracijos kortelės bei dokumentų kopijos persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.

61. Socialinės paramos skyriuje ir socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, kaupiama ir saugoma asmens byloje.

 

IX. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

62. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo, sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui.

63. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo, sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

64. Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas neteisingai įvertino asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikia išvadą Savivaldybės administracijos direktoriui.

65. Socialinis darbuotojas, kaltas dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, gali būti traukiamas drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

66. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už jas vertinimo išvadas, sprendimus dėl šių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.

67. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar jų skyrimo, teikimo, asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už šias paslaugas vertinimo, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas turi kreiptis į Savivaldybės administracijos direktorių ir pareikalauti pašalinti trūkumus.

68. Ginčai dėl savivaldybės institucijos, apskrities viršininko ar Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

______________