PanevezioHerbas

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO PLĖTROS 2014–2020 METŲ STRATEGINIO PLANO PATVIRTINIMO

 

2013 m. spalio 10 d. Nr. 1-280

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290) 6 straipsnio 22 dalimi ir 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

patvirtinti Panevėžio miesto plėtros 2014-2020 metų strateginį planą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vitalijus Satkevičius

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2013 m. spalio 10 d. sprendimu Nr. 1-280

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO PLĖTROS 2014–2020 METŲ STRATEGINIS PLANAS

 

 

 


TURINYS

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS VIZIJA IR PRIORITETAI                                  4

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS PLĖTROS PRIEMONIŲ PLANAS                    6

 

I PRIORITETINĖ SRITIS. PANEVĖŽIO KONKURENCINIO (METROPOLINIO) POTENCIALO STIPRINIMAS                                                                                                                                6

1.1. Tikslas. Sukurti palankiausią verslui ir investicijoms aplinką Lietuvos šiaurės-rytuose                                                                    6

1.1.1. Uždavinys. Sudaryti palankias sąlygas inovatyviam verslui plėtotis Panevėžyje                     6

1.1.2. Uždavinys. Gerinti bendrą aplinką verslui                                                                                 6

1.1.3. Uždavinys. Sudaryti palankias sąlygas logistikos centrui kurtis Panevėžyje                            7

1.1.4. Uždavinys. Kompleksiškai plėtoti ir atnaujinti viešąją infrastruktūrą                                       7

1.2. Tikslas. Formuoti draugišką verslo ir viešojo administravimo kultūros aplinką regione                                                                                                                                 8

1.2.1. Uždavinys. Plėtoti bendradarbiavimą su viešuoju sektoriumi                                                   8

1.2.2. Uždavinys. Plėtoti bendradarbiavimą su verslo sektoriumi                                                       8

1.2.3. Uždavinys. Skatinti viešos ir privačios partnerystės idėjų įgyvendinimą                                  8

1.3. Tikslas. Formuoti Panevėžio, kaip regiono lyderio, įvaizdį                                                    9

1.3.1. Uždavinys. Įtraukti verslo atstovus į Panevėžio miesto, kaip regiono lyderio, įvaizdžio formavimą                                                                                                                                            9

1.3.2. Uždavinys. Parengti ir įgyvendinti miesto rinkodaros programą                                              9

1.3.3. Uždavinys. Formuoti patrauklaus turizmui miesto įvaizdį                                                      10

II PRIORITETINĖ SRITIS. KOKYBIŠKŲ GYVENIMO SĄLYGŲ IR AUKŠTOS SOCIALINĖS GEROVĖS KŪRIMAS                                                                                                                  11

2.1. Tikslas. Užtikrinti aukštą švietimo paslaugų kokybę ir skatinti jaunimo užimtumą         11

2.1.1. Uždavinys. Didinti švietimo sektoriaus efektyvumą, gerinti paslaugų kokybę ir prieinamumą                                                                                                                                     11

2.1.2. Uždavinys. Skatinti esamas ir sudaryti sąlygas reikštis naujoms jaunimo iniciatyvoms        12

2.2. Tikslas. Didinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą                                               12

2.2.1. Uždavinys. Plėsti kokybiškas ir visiems prieinamas socialines paslaugas                              13

2.3. Tikslas. Paversti Panevėžio miestą kultūros traukos centru                                                14

2.3.1. Uždavinys. Sudaryti sąlygas miesto gyventojams, ypač jaunimui, dalyvauti kultūros ir meno veikloje, ugdyti jų kūrybiškumą ir meninę raišką                                                                              14

2.3.2. Uždavinys. Didinti kultūros ir meno indėlį į miesto gyvybiškumą                                         15

2.3.3. Uždavinys. Sudaryti tinkamas sąlygas profesionalaus meno kūrybai, įkurti ir vystyti kūrybinių industrijų sektorių mieste                                                                                                  15

2.3.4. Uždavinys. Užtikrinti, kad kultūra Panevėžyje būtų aukštos šiuolaikiškos kokybės ir skirtųsi iš kitų miestų                                                                                                                                      15

2.3.5. Uždavinys. Ugdyti pilietiškumą ir patriotizmą, išsaugant kultūros paveldą, sudarant sąlygas jo pritaikymui, panaudojimui ir pažinimui                                                                                        16

2.4. Tikslas. Sudaryti sąlygas kūno kultūros ir sporto veiklų plėtojimui                                   16

2.4.1. Uždavinys. Sistemingai skatinti profesionalaus ir mėgėjiško sporto plėtrą                            16

2.5. Tikslas. Sukurti saugų ir sveiką miestą                                                                                  17

2.5.1. Uždavinys. Prieinamos, kokybiškos ir saugios sveikatos priežiūros paslaugos kiekvienam panevėžiečiui                                                                                                                                     17

2.5.2. Uždavinys. Sveikos gyvensenos principų ir įgūdžių sklaida bendruomenėje                         18

2.5.3. Uždavinys. Vykdyti priemones nusikalstamumo prevencijos srityje                                      18

2.5.4. Uždavinys. Atnaujinti ir plėsti efektyvias, viešąjį saugumą užtikrinančias priemones           18

2.6. Tikslas. Didinti savivaldybės valdymo efektyvumą ir teikiamų viešųjų paslaugų kokybę               19

2.6.1. Uždavinys. Didinti savivaldybės išteklių valdymo efektyvumą                                              19

2.6.2. Uždavinys. Sudaryti sąlygas išmaniajam miestui sukurti                                                        20

2.6.3. Uždavinys. NVO veiklos plėtojimas ir iniciatyvų skatinimas                                                 21

III PRIORITETINĖ SRITIS. DARNI MIESTO TERITORIJŲ IR INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA                                                                                                                                                                                21

3.1. Tikslas. Modernizuoti ir plėsti miesto inžinerinę infrastruktūrą                                         21

3.1.1. Uždavinys. Atnaujinti ir plėsti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūrą             21

3.1.2. Uždavinys. Atnaujinti ir plėsti energetikos infrastruktūrą                                                       22

3.2. Tikslas. Išsaugoti ir gerinti aplinkos kokybę                                                                          22

3.2.1. Uždavinys. Numatyti ir vykdyti aplinką tausojančias priemones                                            22

3.2.2. Uždavinys. Sudaryti prielaidas ekologinio transporto plėtrai                                                  24

3.3. Tikslas. Modernizuoti ir plėsti susisiekimo infrastruktūrą                                                  24

3.3.1. Uždavinys. Gerinti susisiekimo infrastruktūros tinklą                                                            25

3.3.2. Uždavinys. Gerinti viešojo transporto sistemos infrastruktūrą ir efektyvumą                        25

3.4. Tikslas. Atnaujinti ir plėsti miesto viešųjų erdvių infrastruktūrą                                       25

3.4.1. Uždavinys. Kompleksiškai sutvarkyti miesto viešąsias erdves bei atnaujinti/sukurti poilsio ir rekreacinių zonų infrastruktūrą                                                                                                          25

3.4.2. Uždavinys. Miesto centrinės dalies ir pagrindinių įvažiavimų į miestą sutvarkymas             26

 

PLĖTROS PRIEMONIŲ PLANE NAUDOJAMI SUTRUMPINIMAI                                   28

 

 

 

 


PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS VIZIJA IR PRIORITETAI

 

VIZIJOS FORMULUOTĖ (IKI 2022 M.):

 

 

Panevėžys – metropolinis miestas, integruotas į pasaulio, Europos ir Lietuvos pažangą, turintis savitą veidą, atpažįstamas šalyje ir už jos ribų.

 

Svarbiausi Lietuvos šiaurės rytų vartai, strateginis logistikos mazgas, šalies pažangiųjų technologijų ir pramonės centras, patrauklus verslui ir investicijoms, Aukštaitijos sostinė.

 

Panevėžys – miestas, turintis savo charakterį, garsėjantis kultūros, meno, mokslo, sporto ir sveikos gyvensenos tradicijų puoselėjimu. Miestas, kuriame saugu, patogu gyventi ir dirbti.

 

Panevėžys – jaunimo galimybių miestas.

 

Plėtros prioritetinės sritys, tikslai ir uždaviniai:

 

 

1 PRIORITETINĖ SRITIS. PANEVĖŽIO KONKURENCINIO (METROPOLINIO) POTENCIALO STIPRINIMAS

 

1.1. TIKSLAS

 

Sukurti palankiausią verslui ir investicijoms aplinką Lietuvos šiaurės rytuose

 

1.1.1. UŽDAVINYS

 

Sudaryti palankias sąlygas inovatyviam verslui plėtotis Panevėžyje

 

1.1.2. UŽDAVINYS

 

Gerinti bendrą aplinką verslui

 

1.1.3. UŽDAVNYS

 

Sudaryti palankias sąlygas logistikos centrui kurtis Panevėžyje

 

1.1.4. UŽDAVINYS

 

Kompleksiškai plėtoti ir atnaujinti viešąją infrastruktūrą

 

1.2. TIKSLAS

 

Formuoti draugišką verslo ir viešojo administravimo kultūros aplinką regione

 

1.2.1. UŽDAVINYS

 

Plėtoti bendradarbiavimą su viešuoju sektoriumi

 

1.2.2. UŽDAVINYS

 

Plėtoti bendradarbiavimą su verslo sektoriumi

 

1.2.3. UŽDAVINYS

 

Skatinti viešos ir privačios partnerystės idėjų įgyvendinimą

 

1.3. TIKSLAS

Formuoti Panevėžio, kaip regiono lyderio, įvaizdį

 

1.3.1. UŽDAVINYS

Įtraukti verslo atstovus į Panevėžio miesto, kaip regiono lyderio, įvaizdžio formavimą

 

1.3.2. UŽDAVINYS

Parengti ir įgyvendinti miesto rinkodaros programą

 

1.3.3. UŽDAVINYS

 

Formuoti patrauklaus turizmui miesto įvaizdį

 

 

2. PRIORITETINĖ SRITIS. KOKYBIŠKŲ GYVENIMO SĄLYGŲ IR AUKŠTOS SOCIALINĖS GEROVĖS KŪRIMAS

 

2.1. Tikslas

 

Užtikrinti aukštą švietimo paslaugų kokybę ir skatinti jaunimo užimtumą

 

2.1.1. Uždavinys

 

Didinti švietimo sektoriaus efektyvumą, gerinti paslaugų kokybę ir prieinamumą

 

2.1.2. Uždavinys

 

Skatinti esamas ir sudaryti sąlygas reikštis naujoms jaunimo iniciatyvoms

 

2.2. Tikslas

 

Didinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą

 

2.2.1. UŽDAVINYS

 

Plėsti kokybiškas ir visiems prieinamas socialines paslaugas

 

2.3. Tikslas

 

Paversti Panevėžio miestą kultūros traukos centru

 

2.3.1. Uždavinys

Sudaryti sąlygas miesto gyventojams, ypač jaunimui, dalyvauti kultūros ir meno veikloje, ugdyti jų kūrybiškumą ir meninę raišką

 

2.3.2. Uždavinys

 

Didinti kultūros ir meno indėlį į miesto gyvybiškumą

 

2.3.3. UŽDAVINYS

 

Sudaryti tinkamas sąlygas profesionalaus meno kūrybai, įkurti ir vystyti kūrybinių industrijų sektorių mieste

 

2.3.4. UŽDAVINYS

 

Užtikrinti, kad kultūra Panevėžyje būtų aukštos šiuolaikiškos kokybės ir išsiskirtų iš kitų miestų

 

2.3.5. UŽDAVINYS

 

Ugdyti pilietiškumą ir patriotizmą, išsaugant kultūros paveldą, sudarant sąlygas jo pritaikymui, panaudojimui ir pažinimui

 

2.4. TIKSLAS

 

Sudaryti sąlygas kūno kultūros ir sporto veiklų plėtojimui

 

2.4.1. UŽDAVINYS

 

Sistemingai skatinti profesionalaus ir mėgėjiško sporto plėtrą

 

2.5. TIKSLAS

 

Sukurti saugų ir sveiką miestą

 

2.5.1. Uždavinys

 

Prieinamos, kokybiškos ir saugios sveikatos priežiūros paslaugos kiekvienam panevėžiečiui

 

2.5.2. Uždavinys

 

Sveikos gyvensenos principų ir įgūdžių sklaida bendruomenėje

 

2.5.3. UŽDAVINYS

 

Vykdyti priemones nusikalstamumo prevencijos srityje

 

2.5.4. uždavinys

 

Atnaujinti ir plėsti efektyvias, viešąjį saugumą užtikrinančias priemones

 

2.6. tikslas

 

Didinti savivaldybės valdymo efektyvumą ir teikiamų viešųjų paslaugų kokybę

 

2.6.1. UŽDAVINYS

 

Didinti savivaldybės išteklių valdymo efektyvumą

 

2.6.2. UŽDAVINYS

 

Sudaryti sąlygas išmaniajam miestui sukurti

 

2.6.3. UŽDAVINYS

 

NVO veiklos plėtojimas ir iniciatyvų skatinimas

 

 

3. PRIORITETINĖ SRITIS. DARNI MIESTO TERITORIJŲ IR INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA

 

3.1. Tikslas

 

Modernizuoti ir plėsti miesto inžinerinę infrastruktūrą

 

3.1.1. Uždavinys

 

Atnaujinti ir plėsti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūrą

 

3.1.2. Uždavinys

 

Atnaujinti ir plėsti energetikos infrastruktūrą

 

3.2. Tikslas

 

Išsaugoti ir gerinti aplinkos kokybę

 

3.2.1. Uždavinys

 

Numatyti ir vykdyti aplinką tausojančias priemones

 

3.2.2. UŽDAVINYS

 

Sudaryti prielaidas ekologinio transporto plėtrai

 

3.3. Tikslas

 

Modernizuoti ir plėsti susisiekimo infrastruktūrą

 

3.3.1. Uždavinys

 

Gerinti susisiekimo infrastruktūros tinklą

 

3.3.2. UŽDAVINYS

 

Gerinti viešojo transporto sistemos infrastruktūrą ir efektyvumą

 

3.4. TIKSLAS

 

Atnaujinti ir plėsti miesto viešųjų erdvių infrastruktūrą

 

3.4.1. UŽDAVINYS

 

Kompleksiškai sutvarkyti miesto viešąsias erdves bei atnaujinti/sukurti poilsio ir rekreacinių zonų infrastruktūrą

 

3.4.2. UŽDAVINYS

 

Miesto centrinės dalies ir pagrindinių įvažiavimų į miestą sutvarkymas


PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS PLĖTROS PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

Eil. Nr.

 

Priemonė

 

Rezultatas

 

Įgyvendinimo laikas (metai)

 

Atsakinga institucija

1.

 

PANEVĖŽIO KONKURENCINIO (METROPOLINIO) POTENCIALO STIPRINIMAS

 

1.1.

 

Sukurti palankiausią verslui ir investicijoms aplinką Lietuvos šiaurės rytuose

 

1.1.1.

 

Sudaryti palankias sąlygas inovatyviam verslui plėtotis Panevėžyje

1.1.1.1.

Remti inovatyvių įmonių plėtrą, teikti lengvatas naujai steigiamoms įmonėms

Paremtų įmonių skaičius – 3 per metus

2014−2020

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

1.1.1.2.

 

Skleisti verslumo idėjas tarp mokinių, studentų ir jaunimo

Surengtų seminarų, diskusijų skaičius − ≥ 4 per metus; suorganizuotų inovacijų dienų skaičius − ≥ 2 per metus

2014−2020

PMSA, LIC, PMTP, PVKC

1.1.1.3.

Išplėsti Panevėžio mechatronikos centro infrastruktūrą ir veiklą iki regioninio mokslinių bei taikomųjų tyrimų centro, orientuoto į regiono pramonės ir verslo poreikius

Laboratorijų komplektavimas trūkstama įranga; ≤15 nuolatinių darbo vietų mokslo darbuotojams sukūrimas; naujų produktų ar technologijų komercializavimas

2015−2020

Panevėžio mechatronikos centras, KTU PI, PMTP, Panevėžio kolegija

1.1.1.4.

 

Plėsti Panevėžio mokslo ir technologijų parko infrastruktūrą

 

Įkurtas atskiras padalinys Panevėžio mokslo ir technologijų parke

2016−2020

PMTP

1.1.1.5.

Įrengti ir pritaikyti gyventojų ir verslo reikmėms atsinaujinančių energijos šaltinių demonstracinę laboratoriją

Įrengta atsinaujinančių energijos šaltinių demonstracinė laboratorija

2016−2018

Panevėžio kolegija, KTU PI

 

1.1.2.

 

Gerinti bendrą aplinką verslui

1.1.2.1.

Vykdyti rinkodarinę LEZ veiklą siekiant pritraukti investuotojus

LEZ išnuomotų plotų dalis − 100 proc.

2014−2015

PMSA

1.1.2.2.

Administracinės naštos verslui mažinimas bei procedūrų paprastinimas (leidimai, licenzijos, sąlygos)

Priimtų verslo sąlygų pagerinimo sprendimų skaičius − ≥ 2

2014−2020

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo, Architektūros ir urbanistikos skyriai

1.1.2.3.

Nustatyti darbo jėgos, pagal kvalifikacijas ir profesijas, metropolinėje zonoje trūkumą ir paklausą bei mobilumo galimybes

Atliktas tyrimas

2015−2016

Darbo birža, PPAR, verslo struktūros

1.1.2.4.

Inicijuoti ir vykdyti efektyvias mokymosi visą gyvenimą ir kvalifikacijos kėlimo programas

Nedarbo lygis 2020 m. − ≤ 7 proc.

2014−2020

Darbo birža, švietimo įstaigos, verslo struktūros

 

1.1.3.

 

Sudaryti palankias sąlygas logistikos centrui kurtis Panevėžyje

1.1.3.1.

Atlikti lobistinius ir kitus veiksmus dėl „Rail Baltica“ geležinkelio trasos išnaudojimo galimybės Panevėžio miesto ekonominiam augimui

Inicijuotų susitikimų ir priimtų sprendimų skaičius

2014−2018

PMSA

1.1.3.2.

Parengti geležinkelio mazgo studiją, išnaudojant geležinkelių krovinių pervežimą

Parengta geležinkelio mazgo studija

2015

Verslo struktūros, PMSA Investicijų, Miesto ūkio skyriai

1.1.3.3.

Siekti bendradarbiavimo sutarties su Daugpilio verslo struktūromis sudarymo, vystant krovinių pervežimus trasa Panevėžys−Daugpilis− Rusija/Baltarusija

Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis

2015−2016

PMSA Miesto ūkio, Ekonomikos ir turto valdymo, Užsienio ryšių skyriai

1.1.3.4.

Ruošti viešojo logistikos centro koncepciją, formuotojų, investuotojų, operatorių ir naudotojų ratą

Parengta viešojo logistikos centro koncepcija

2015−2016

Verslo struktūros, PMSA Miesto ūkio skyrius

1.1.3.5.

Įkurti logistikos centrą Panevėžio mieste

Įkurtas logistikos centras

2017−2020

Verslo struktūros

1.1.3.6.

Dalyvauti ES kaimynystės politikos realizavimo priemonėse, užmezgant darbinius santykius su Rusijos ir Baltarusijos regionais, transporto bei logistikos institucijomis

Iniciuotų susitikimų ir pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių skaičius

2014−2016

PMSA Miesto ūkio skyrius

1.1.3.7.

Dalyvauti EWTC (East−West Transport Corridor) asociacijos veikloje

Panevėžys – EWTC asociacijos narys

2015−2016

PMSA Miesto ūkio skyrius

 

1.1.4.

 

Kompleksiškai plėtoti ir atnaujinti viešąją infrastruktūrą

1.1.4.1.

Iškelti Panevėžio autobusų stotį iš miesto centro (Savanorių aikštės) į Basanavičiaus gatvę arba atlikti Panevėžio autobusų stoties teritorijos konversiją, pritaikant ją verslo skatinimui, komercinei ir bendruomenių veiklai

Atnaujinta autobusų stotis ir kompleksiškai sutvarkyta aplinka

2014-2020

PMSA,

UAB „Panevėžio autobusų parkas“

1.1.4.2.

Laisvės aikštės, joje esančių pastatų ir jos prieigų (Savanorių a., V. Kudirkos g., Ukmergės g., Elektros g., Vasario 16-osios g., Kranto g., Respublikos g., dalies Klaipėdos g., Birutės g., A. Smetonos ir dalies Vilniaus g.) kompleksinis sutvarkymas

Sutvarkyta Laisvės aikštė ir jos prieigos

2017−2020

PMSA Miesto ūkio, Statybos ir statinių priežiūros skyriai

 

1.2.

 

Formuoti draugišką verslo ir viešojo administravimo kultūros aplinką regione

 

1.2.1.

 

Plėtoti bendradarbiavimą su viešuoju sektoriumi

1.2.1.1.

Parengti Panevėžio ir Šiaulių miestų (kaip tikslinio regiono) bendradarbiavimo programą

Sudarytos sutartys transporto ir logistikos, verslo ir mokslo bendradarbiavimo srityse, parengti bendri projektai

2014−2015

PMSA

1.2.1.2.

Parengti Panevėžio miesto ir Panevėžio rajono savivaldybės bendradarbiavimo gaires

Sudarytos sutartys verslo, logistikos ir kitose srityse

2014−2015

PMSA

1.2.1.3.

Parengti Panevėžio miesto, regiono ir kitų Panevėžio metropolinės zonos savivaldybių bendradarbiavimo gaires

Sudarytos sutartys energetikos, aplinkosaugos, transporto ir logistikos, verslo, turizmo, kultūros ir sporto srityse

2014−2015

PMSA

 

1.2.2.

 

Plėtoti bendradarbiavimą su verslo sektoriumi

1.2.2.1.

 

Parengti verslo plėtros iki 2020 m. programą

Parengta ir įgyvendinama programa

2014−2015

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

1.2.2.2.

 

Vykdyti nuolatinį viešą dialogą su verslo struktūromis

Verslo popiečių skaičius − ≥ 6 per metus

2014−2020

PMSA

1.2.2.3.

 

Skatinti įmonių įsijungimą į miesto, nacionalinius ir tarptautinius klasterius

Įgyvendintų viešinimo priemonių skaičius; ≥ 5 proc. padidėjęs Panevėžio įmonių skaičius

2014−2020

PMSA

 

1.2.3.

 

Skatinti viešos ir privačios partnerystės idėjų įgyvendinimą

1.2.3.1.

 

Parengti studiją dėl Pajuosčio teritorijos panaudojimo verslo ir sportinio turizmo reikmėms

Parengta studija dėl aviacinio turizmo plėtros, didinant aerodromų pritaikymą turizmui ir rekreacijai; suformuotas aviacinio sporto kompleksas

2014−2015

PMSA Architektūros ir urbanistikos, Investicijų, Ekonomikos ir turto valdymo skyriai

1.2.3.2.

Sukurti aktyvaus poilsio ir turizmo infrastruktūrą Ekrano marių pakrantėje

Pastatyta ir įrengta vandens turizmo ir sporto bazė

2016−2018

PMSA Investicijų, Statybos ir statinių priežiūros skyriai, BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

1.2.3.3.

Įrengti kempingą ir jam reikalingą infrastruktūrą  Ekrano marių pakrantėje

Įrengtas kempingas; įrengta aktyvaus poilsio turizmo infrastruktūra

2015−2020

PMSA Investicijų, Statybos ir statinių priežiūros, Ekonomikos ir turto valdymo skyriai

1.2.3.4.

 

Įrengti ir pritaikyti turizmo reikmėms prieplauką šalia Nevėžio upės

Įrengta prieplauka

2015−2020

PMSA Investicijų, Statybos ir statinių priežiūros skyriai

1.2.3.5.

 

Įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę A. Jakšto gatvėje ir kitas antžemines automobilių stovėjimo aikšteles Panevėžio mieste ir jas prižiūrėti

Įrengta požeminė automobilių stovėjimo aikštelė A. Jakšto gatvėje ir prižiūrimos antžeminės automobilių stovėjimo aikštelės Panevėžio mieste

2015-2020

PMSA Miesto ūkio, Statybos ir statinių priežiūros skyriai

 

1.3

 

Formuoti Panevėžio, kaip regiono lyderio, įvaizdį

 

1.3.1.

 

Įtraukti verslo atstovus į Panevėžio miesto, kaip regiono lyderio, įvaizdžio formavimą

1.3.1.1.

 

Sukurti efektyvią bendradarbiavimo su verslo įmonėmis struktūrą, įtraukiant verslą į miesto ir regiono gyvenimą

Sukurta bendradarbiavimo struktūra; bendrų savivaldybės ir verslo iniciatyvų skaičius

2014−2015

PMSA Ryšių su visuomene, Ekonomikos ir turto valdymo skyriai, PPAR

1.3.1.2.

Skatinti ir skleisti išsamią informaciją apie galimybes vystyti verslą potencialiems investuotojams

Informacijos sklaida spaudoje, internete (skaičius); iškomunikuotų sėkmės istorijų skaičius

2014−2020

PMSA Ryšių su visuomene, Ekonomikos ir turto valdymo skyriai

1.3.1.3.

Pristatyti Panevėžį, kaip regiono lyderį, šalies ir užsienio verslo aplinkoje

Mugių ir konferencijų skaičius; leidinių skaičius; įgyvendintų verslo rekomendacijų dėl miesto įvaizdžio gerinimo skaičius

2014−2020

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo, Investicijų, Ryšių su visuomene skyriai, PPAR

 

1.3.2.

 

Parengti ir įgyvendinti miesto rinkodaros programą

1.3.2.1.

Apibrėžti miesto identitetą, numatyti bei įgyvendinti jo išryškinimui reikalingą infrastruktūrą ir komunikacines priemones

Sukurtas Panevėžio miesto logotipas, parengtas jo vadovas, naudojimo taisyklės; pastatytas miesto simbolis; parengtas kasmetinis miesto rinkodaros planas, įgyvendinamos priemonės; parengtos vizualios ir kitos komunikacinės priemonės, akcentuojančios miesto įvaizdžio gerinimą; atliktos apklausos

2014−2020

PMSA Ryšių su visuomene, Architektūros ir urbanistikos skyriai

1.3.2.2.

Numatyti ir taikyti priemones, skatinančias Panevėžio miesto kultūros, sporto, jaunimo organizacijų atstovus aktyviai dalyvauti Panevėžio miesto, kaip patrauklaus kasdieniam gyvenimui, įvaizdžio formavime

Bendrų priemonių, iniciatyvų skaičius

2014−2020

PMSA Ryšių su visuomene, Kultūros ir meno skyriai, NVO specialistas, BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

1.3.2.3.

Organizuoti tarptautinius ir respublikinius renginius mieste, vykdyti jų informacijos sklaidą

Renginių skaičius; straipsnių skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno, Švietimo, Ryšių su visuomene skyriai, BĮ Kūno kultūros ir sporto centras, NVO specialistas, Panevėžio TIC

 

1.3.3.

 

Formuoti patrauklaus turizmui miesto įvaizdį

1.3.3.1.

Kurti naujus, kelių dienų kompleksinius aktyvaus poilsio turizmo produktus, orientuotus į šeimą, moksleivius, verslininkus

Sukurti kelių dienų, kompleksiniai turizmo produktai − ≥ 5

2014−2020

Panevėžio TIC

1.3.3.2.

Kurti bendrus turizmo produktus su verslo, kultūros, sporto įmonėmis ir organizacijomis

Naujai sukurtų produktų skaičius − 1 per du metus

2014−2020

Panevėžio TIC

1.3.3.3.

Užtikrinti turizmo informacijos sklaidą mieste

Nemokamos turizmo informacijos teikimas; leidžiami ir nemokamai platinami turizmo leidiniai; dalyvaujama turizmo parodose ir misijose 2 kartus per metus

2014−2020

Panevėžio TIC

1.3.3.4.

Gerinti ir plėsti turizmo traukos objektų infrastruktūrą

Modernizuojami esami ir kuriami nauji turizmo traukos objektai

2014−2020

PMSA

2.

 

KOKYBIŠKŲ GYVENIMO SĄLYGŲ IR AUKŠTOS SOCIALINĖS GEROVĖS KŪRIMAS

 

2.1.

 

Užtikrinti aukštą švietimo paslaugų kokybę ir skatinti jaunimo užimtumą

 

2.1.1.

 

Didinti švietimo sektoriaus efektyvumą, gerinti paslaugų kokybę ir prieinamumą

2.1.1.1.

Optimizuoti miesto bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų tinklą, sukuriant įvairialypę pasiūlą miesto vaikams ir jaunimui

Patenkinti miesto vaikų ir jaunimo poreikiai; optimizuotas miesto bendrojo ugdymo įstaigų tinklas; optimizuotas miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų tinklas

 

2014−2017

 

2014−2020

PMSA Švietimo skyrius

2.1.1.2.

Užtikrinti aukštą ugdymo įstaigų darbuotojų kompetenciją, vykstant pedagoginio personalo kaitai

Atestuotų mokytojų skaičius − 5 mokytojai per metus

2014−2020

PMSA Švietimo skyrius

2.1.1.3.

Parengti ir įgyvendinti programą mokyklų iniciatyvoms (ugdymo kokybei gerinti ) remti

Savivaldybės biudžete numatytos lėšos programai finansuoti

20142020

PMSA Švietimo skyrius

2.1.1.4.

Atnaujinti (renovuoti, rekonstruoti, remontuoti) ugdymo įstaigų pastatus, patalpas, inžinerinius tinklus ir įrenginius, neatitinkančius keliamų higienos, energetinio efektyvumo, technologinių ir saugumo reikalavimų

Atnaujintos įstaigos pagal patvirtintą planą

2014−2020

PMSA Švietimo skyrius

2.1.1.5.

Atnaujinti (renovuoti, rekonstruoti, remontuoti) švietimo įstaigų sporto aikštynus, sporto bazes ir ikimokyklinio ugdymo įstaigų vaikų žaidimo aikšteles

Atnaujintos įstaigos pagal patvirtintą planą

2014−2020

PMSA Švietimo skyrius

2.1.1.6.

Remti švietimo, verslo ir vietinės valdžios partnerystę, orientuotą į mokinių verslumo, kūrybiškumo ir iniciatyvumo skatinimą, mokslinius tyrimus, atitinkančius Panevėžio miesto poreikius

Įgyvendintų verslumo, kūrybiškumo ir iniciatyvumo skatinimo programų, projektų ir tyrimų skaičius; įtrauktų dalyvių skaičius; teikiamos mokslinės paslaugos verslui

2014−2020

PMSA Švietimo skyrius, Panevėžio verslo subjektai, KTU PI, Panevėžio kolegija

2.1.1.7.

Plėsti suaugusiųjų neformaliojo švietimo paslaugas

PŠC vykdomų programų skaičius −  12; besimokančių suaugusiųjų skaičius − 1200

2014−2020

PŠC; PPAR; KTU PI; Panevėžio kolegija

2.1.1.8.

Plėtoti nuotolinį mokymą

100 proc. besikreipiančiųjų, atitinkančių kriterijus, sudarytos sąlygos mokytis

2014−2016

PMSA Švietimo skyrius

2.1.1.9.

Plėtoti Panevėžio miesto ir regiono ugdymo įstaigų bendradarbiavimą su mieste esančiomis profesinėmis ir aukštosiomis mokyklomis, vietinės valdžios atstovais, organizuojant kasmetinius miesto renginius bei atnaujinant ir kuriant naujas specialybes, atitinkančias Panevėžio miesto poreikius

Naujų specialybių skaičius; studentų, besimokančių pagal naujas adaptuotas programas, skaičius; organizuojamų renginių skaičius

2014–2020

PMSA, švietimo įstaigos, profesinės mokyklos, KTU PI, Panevėžio kolegija, verslo asocijuotos struktūros

 

2.1.2.

 

Skatinti esamas ir sudaryti sąlygas reikštis naujoms jaunimo iniciatyvoms

2.1.2.1.

Skatinti pilietiškumą, savanorišką veiklą, bendravimą ir bendradarbiavimą, informuoti jaunimą jam aktualiais klausimais ir priimtina forma

Veikianti jaunimo informavimo sistema; jaunimo organizacijų veikloje dalyvaujančio jaunimo dalis, nuo bendro jaunimo skaičiaus 30 proc.; 10 bendrų jaunimo ir miesto savivaldos renginių

2014−2020

Panevėžio jaunimo organizacijų sąjunga „Apskritas stalas“, Jaunimo reikalų taryba, Jaunimo reikalų koordinatorius

2.1.2.2.

Organizuoti jaunimo iniciatyvų projektų (programų) rėmimo konkursą

150 finansuotų projektų

20142020

PMSA, Jaunimo reikalų taryba

2.1.2.3.

Nuolatinis jaunimo politikos įgyvendinimo vertinimas

Atlikti 6 jaunimo poreikių tyrimai (apklausos) 

2014−2020

Jaunimo reikalų koordinatorius,

Panevėžio jaunimo organizacijų sąjunga „Apskritas stalas“

2.1.2.4.

Atsižvelgiant į atliekamus tyrimus ir dialogą su jaunimo organizacijomis, formuoti palankią aplinką, skatinančią jaunimą pasilikti Panevėžio mieste ir realizuoti savo idėjas

Įkurtas atviras jaunimo centras; 4 veikiančios atviros jaunimo erdvės

2016−2017

PMSA

 

2.2.

 

Didinti socialinių paslaugų kokybę ir prieinamumą

 

2.2.1.

 

Plėsti kokybiškas ir visiems prieinamas socialines paslaugas

2.2.1.1.

Vystyti socialinių paslaugų tinklą, kuris užtikrintų visų tikslinių grupių poreikius bei gerinti šių paslaugų prieinamumą

Socialinių paslaugų prieinamumo didėjimas

2014−2020

PMSA, PMSA Socialinės paramos skyrius, socialinių paslaugų įstaigos

2.2.1.2.

Panevėžio socialinių paslaugų centro veiklos plėtra

Veikiantis dienos centras socialinės rizikos vaikams; modernizuotas Socialinės priežiūros skyrius; įsteigtas dienos socialinės globos centras suaugusiesiems su negalia ir senyvo amžiaus asmenims; modernizuotas Socialinės globos skyrius (nakvynės namai)

2014−2020

PMSA, Panevėžio socialinių paslaugų centras

2.2.1.3.

Socialinio būsto plėtra ir kokybės gerinimas

Patenkintas būsto poreikis −  ≥ 2 proc.

2014−2020

PMSA

2.2.1.4.

VšĮ Šv. Juozapo globos namų stacionarių ir nestacionarių socialinių paslaugų plėtra

Atnaujinti ir pritaikyti neįgaliesiems jau veikiantys globos namai, išplėstos ilgalaikės socialinės globos paslaugos; vykdoma nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra  (įsteigti savarankiški globos namai, apsaugoto būsto, grupinio gyvenimo namai, dienos centras ir pagalbos namuose tarnyba, kuri teikia ilgalaikę kompleksinę, integruotą sveikatos priežiūros ir socialinių paslaugų pagalbą neįgaliesiems ir senyvo amžiaus asmenims), įsteigtas dienos centras senyvo amžiaus asmenims

2014−2020

PMSA, VšĮ Šv. Juozapo globos namai

2.2.1.5.

Jaunuolių dienos centro plėtra

20 naujų paslaugų gavėjų

2014−2020

PMSA, Jaunuolių dienos centras

 

2.3.

 

Paversti Panevėžio miestą kultūros traukos centru

 

2.3.1.

 

Sudaryti sąlygas miesto gyventojams, ypač jaunimui, dalyvauti kultūros ir meno veikloje, ugdyti jų kūrybiškumą ir meninę raišką

2.3.1.1.

Skatinti, organizuoti ir palaikyti kultūros savanorystę

Įgyvendintų viešinimo priemonių skaičius; suorganizuotų renginių skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius

2.3.1.2.

Plėtoti meninį ugdymą Panevėžyje

Į meninį ugdymą įtrauktų gyventojų skaičius;

paremtų projektų skaičius

2014−2020

PMSA Švietimo, Kultūros ir meno skyriai

2.3.1.3.

Remti naujoviškas sociakultūrines iniciatyvas, susijusias su miesto mikrorajonuose gyvenančiųjų įtraukimu į kultūros kūrimą ir sklaidą

Paremtų projektų skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius

 

2.3.2.

 

Didinti kultūros ir meno indėlį į miesto gyvybiškumą

2.3.2.1.

Pritaikyti miesto viešąsias erdves kultūrinei veiklai

Viešųjų erdvių, pritaikytų kultūrinei veiklai, skaičius; viešųjų erdvių, kuriose įrengtos šiuolaikinio meno instaliacijos, skaičius

2014−2020

PMSA

2.3.2.2.

Remti tradicinius ir unikalius miesto kultūros renginius, akcijas, forumus

Paremtų kultūros renginių, akcijų, forumų skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius

2.3.2.3.

Parengti trimetę menininkų, kultūros specialistų pasikeitimo patirtimi su miestais partneriais programą

Parengta ir įgyvendinama programa

2014−2016

PMSA Užsienio ryšių skyrius

2.3.2.4.

Kelti kultūros darbuotojų kompetencijas

Kvalifikaciją kėlusių darbuotojų skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius, kultūros įstaigos

 

2.3.3.

 

Sudaryti tinkamas sąlygas profesionalaus meno kūrybai, įkurti ir vystyti kūrybinių industrijų sektorių mieste

2.3.3.1.

Skirti stipendijas menininkams

Menininkų, gavusių stipendiją, skaičius per metus

2014−2020

PMSA

2.3.3.2.

Remti iniciatyvas, skatinančias profesionalių menininkų įtraukimą į vietos kultūrinius projektus

Paremtų profesionalaus meno projektų skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius

2.3.3.3.

Parengti kūrybinių industrijų galimybių plėtros studiją ir pagal ją įgyvendinti priemones

Parengta ir įgyvendinama studija

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius

2.3.3.4.

Nuosekliai ir planingai remti tarptautinius profesionalaus meno festivalius vykstančius mieste

Paremtų tarptautinių profesionalaus meno festivalių skaičius

2014−2020

PMSA Kultūros ir meno skyrius

 

2.3.4.

 

Užtikrinti, kad kultūra Panevėžyje būtų aukštos šiuolaikiškos kokybės ir išsiskirtų iš kitų miestų

2.3.4.1.

Modernizuoti kultūros įstaigų fizinę ir informacinę infrastruktūrą

Parengtas kultūros įstaigų modernizavimo planas ir pagal jį sutvarkytos įstaigos

2014−2020

PMSA, kultūros įstaigos

2.3.4.2.

Aktyvinti skaitmeninimo procesus

Skaitmenizuotų įstaigų skaičius

2014−2020

PMSA, kultūros įstaigos

2.3.4.3.

Modernizuoti muziejaus ekspozicijas, diegti interaktyvius kūrybinius sprendimus ir pritaikyti įvairių socialinių bei amžiaus grupių poreikiams

Modernizuotų ekspozicijų skaičius

2014−2016

PMSA, Panevėžio kraštotyros muziejus

2.3.4.4.

Sudaryti infrastruktūrines sąlygas miesto viešųjų bibliotekų paslaugų plėtrai ir kaitai, tenkinant sparčiai modernėjančios visuomenės poreikius, skatinant socialinę ir skaitmeninę integraciją bei neformalų gyventojų mokymąsi

Modernizuotų bibliotekų skaičius

2014−2020

PMSA, Panevėžio miesto savivaldybės viešoji biblioteka

 

2.3.5.

 

Ugdyti pilietiškumą ir patriotizmą, išsaugant kultūros paveldą, sudarant sąlygas jo pritaikymui, panaudojimui ir pažinimui

2.3.5.1.

Užtikrinti nekilnojamojo kultūros paveldo tvarkybą ir pritaikymą visuomenės poreikiams

Parengtas nekilnojamojo kultūros paveldo objektų eiliškumo tvarkymo planas ir pagal jį tvarkomi objektai: 1. Panevėžio Dailės galerijos pastato rekonstravimas; 2. Panevėžio J.Balčikonio gimnazijos palėpių įrengimas; 3. Poeto J.Čerkeso-Besparnio sodybos atstatymas ir pritaikymas; 4. Moigių namų pastatų komplekso ir aplinkos sutvarkymas; 5. Panevėžio V.Žemkalnio gimnazijos senojo pastato sutvarkymas (patalpų išplėtimas palėpėje); 6. Namo, kuriame gyveno G.Petkevičaitė-Bitė, rekonstravimas ir pritaikymas; 7. Panevėžio miesto senųjų, Stačiatikių kapinių, Sovietinių karių kapų sutvarkymas

2014−2020

PMSA Kultūros paveldo skyrius

2.3.5.2.

Skatinti fizinius ir juridinius asmenis sutvarkyti apleistus kultūros paveldo objektus, sudarant sąlygas visuomenei jį pažinti ir juo naudotis

Fizinių ir juridinių asmenų lėšomis sutvarkyti ir visuomenės poreikiams pritaikyti objektai

2014−2020

PMSA Kultūros paveldo skyrius

 

2.4.

 

Sudaryti sąlygas kūno kultūros ir sporto veiklų plėtojimui

 

2.4.1.

 

Sistemingai skatinti profesionalaus ir mėgėjiško sporto plėtrą

2.4.1.1.

Skatinti miesto gyventojus dalyvauti kūno kultūros ir sporto veikloje

Kūno kultūros ir sporto veikloje dalyvaujančių gyventojų skaičius − 6.000 per metus

2014−2020

PMSA

2.4.1.2.

Įkurti regioninį sporto centrą, tobulinant talentingo jaunimo atrankos, ugdymo ir rėmimo sistemą

Įkurtas regioninis sporto centras

2014−2015

BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

2.4.1.3.

Sudaryti sąlygas tarptautinio lygio varžybų organizavimui mieste, organizuoti kasmetinius tradicinius ir naujus kūno kultūros ir sporto renginius

14 suorganizuotų tarptautinio lygio varžybų; suorganizuotų kūno kultūros ir sporto renginių skaičius − 90 per metus; surengtų teminių ekspozicijų (sporto tema) skaičius − 1 per metus

2014−2020

BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

2.4.1.4.

Skatinti miesto sporto šakų komandų dalyvavimą šalies čempionatuose

10 dalyvaujančių komandų

2014−2020

BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

2.4.1.5.

Skatinti kūno kultūros ir sporto klubinės sistemos plėtrą

100 vykdančių veiklą klubų

2014−2020

PMSA, BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

2.4.1.6.

Plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą su miestais partneriais kūno kultūros ir sporto srityje

12 įvykusių bendrų renginių

2014−2020

BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

2.4.1.7.

Modernizuoti, rekonstruoti, renovuoti ir plėsti Panevėžio miesto kūno kultūros ir sporto infrastruktūrą, pritaikyti ją šiuolaikiniams poreikiams

10 atnaujintų objektų; 3 naujai pastatyti objektai

2014−2020

PMSA, BĮ Kūno kultūros ir sporto centras

2.4.1.8.

Atnaujinti ir įrengti naujas sporto aikšteles viešosiose vietose

20 atnaujintų sporto aikštelių; 20 naujai įrengtų sporto aikštelių

2014−2020

PMSA

 

2.5.

 

Sukurti saugų ir sveiką miestą

 

2.5.1.

 

Prieinamos, kokybiškos ir saugios sveikatos priežiūros paslaugos kiekvienam panevėžiečiui

2.5.1.1.

Gerinti ir modernizuoti sveikatos priežiūros įstaigų infrastruktūrą

5 modernizuotos  įstaigos; patalpų plotas − 2000 kv.m.

2014−2020

PMSA, sveikatos priežiūros įstaigos

2.5.1.2.

Atnaujinti savivaldybės sveikatos priežiūros įstaigų medicininę įrangą

5 įstaigos, kuriose atnaujinta medicininė įranga

2014−2020

PMSA Sveikatos skyrius, sveikatos priežiūros įstaigos

2.5.1.3.

Informacinių technologijų diegimas ir tobulinimas sveikatos priežiūros įstaigose

5 įstaigos, kuriose įdiegtos ir patobulintos informacinės technologijos

2014−2020

PMSA Investicijų skyrius, sveikatos priežiūros įstaigos

2.5.1.4.

Siekti, kad kiekvienoje švietimo įstaigoje pilnu etatu dirbtų ne mažiau kaip vienas sveikatos priežiūros specialistas

Švietimo įstaigose dirbančių sveikatos priežiūros specialistų skaičius

2014−2020

PMSA

 

2.5.2.

 

Sveikos gyvensenos principų ir įgūdžių sklaida bendruomenėje

2.5.2.1.

Vykdyti prevencines sveikatos programas, sveikos gyvensenos mokymus, akcijas, konkursus, plėsti gyventojų informuotumą sveikatos klausimais

Vykdomų ir įgyvendintų programų ir projektų skaičius − 30 per  metus

2014−2020

PMSA, sveikatos priežiūros, švietimo įstaigos, VSB

2.5.2.2.

Bendradarbiavimo plėtra tarp socialinių partnerių, visuomeninių organizacijų, sveikatos priežiūros įstaigų, miesto bendruomenių, žiniasklaidos, įgyvendinant bendrus sveikatinimo projektus

Bendradarbiavimo pagrindu įgyvendintų projektų skaičius − 20 per metus

2014−2020

PMSA, VSB, sveikatos priežiūros įstaigos, NVO

2.5.2.3.

Vaikų ir jaunimo fizinio aktyvumo, per neformalaus ugdymo būrelius, didinimas

Išaugęs neformalaus ugdymo (sporto) būrelius lankančių vaikų skaičius

2014−2020

PMSA Švietimo skyrius

2.5.2.4.

Atnaujinti „Žalos mažinimo kabineto“ veiklą ir užtikrinti tęstinumą

Apsilankymų skaičius − 300 per metus

2014−2020

PMSA Sveikatos skyrius

 

2.5.3.

 

Vykdyti priemones nusikalstamumo prevencijos srityje

2.5.3.1.

Vykdyti įvairias prevencines, švietėjiškas programas

Padidėjęs saugumas mieste

2014−2012

PMSA Švietimo skyrius, Panevėžio apskr. VPK

2.5.3.2.

Saugios kaimynystės grupių plėtimas Panevėžio mieste

Saugios kaimynystės grupių skaičiaus didėjimas − 4 naujos grupės per metus

2014−2020

PMSA, Panevėžio apskr. VPK

 

2.5.4.

 

Atnaujinti ir plėsti efektyvias, viešąjį saugumą užtikrinančias priemones

2.5.4.1.

Atnaujinti ir plėsti pažeidimų fiksavimo priemonių infrastruktūrą potencialiai pavojingose miesto teritorijose

Atnaujintos, naujai įrengtos vaizdo kameros, kitos techninės saugumo priemonės

2014−2020

PMSA, Panevėžio apskr. VPK

2.5.4.2.

Diegti eismo saugumą didinančias priemones

Atnaujintas, naujai įrengtas apšvietimas perėjose, greičio ribojimo kalneliai, greičio matavimo prietaisai, kitos techninės, eismo saugumą didinančios, priemonės

2014−2020

PMSA, Panevėžio apskr. VPK

2.5.4.3.

Diegti technines saugumo priemones viešąsias paslaugas teikiančiose įstaigose

Naujai įdiegtos saugumo priemonės viešąsias paslaugas teikiančiose įstaigose

2014−2020

PMSA, Panevėžio apskr. VPK, švietimo, kultūros, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigos

2.5.4.4.

Modernizuoti miesto gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemą

20 modernizuotų centralizuoto valdymo elektros sirenų

2014−2020

PMSA

2.5.4.5.

Vykdyti priemones, susijusias su saugios aplinkos kūrimu

200 gyvenamųjų būstų, kuriuose įrengti gaisro jutikliai; 20 kitų priemonių

2014−2020

PMSA, Panevėžio apskr. PGV

2.5.4.6.

Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro patalpų įrengimas ir aprūpinimas privalomomis techninėmis priemonėmis

Įrengtos ir aprūpintos technine įranga patalpos

2014−2020

PMSA

2.5.4.7.

Įkurti koordinacinę tarybą, kuri koordinuotų ir vykdytų visas saugaus miesto veiklos kryptis

Įkurta koordinacinė taryba; pasiektas „saugios savivaldybės“ indeksas

2014−2020

PMSA, koordinacinė taryba

 

2.6.

 

Didinti savivaldybės valdymo efektyvumą ir teikiamų viešųjų paslaugų kokybę

 

 

2.6.1.

 

Didinti savivaldybės išteklių valdymo efektyvumą

 

2.6.1.1.

Organizuoti specializuotus administracijos darbuotojų ir politikų mokymus pagal tikslines grupes

Suorganizuotų mokymų skaičius: tarybos nariams − ≥ 6, administracijos darbuotojams − 70; asmenų, kėlusių kvalifikaciją, skaičius: 31 tarybos narys, 150 administracijos darbuotojų

2014−2020

PMSA Personalo skyrius

 

2.6.1.2.

Rengti, atnaujinti ir įgyvendinti strateginio planavimo dokumentus

Parengtas, atnaujinamas ir įgyvendinamas ilgalaikis plėtros strateginis planas; kiekvienais metais rengiami ir įgyvendinami strateginiai veiklos planai

2014−2020

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

 

2.6.1.3.

Rengti, atnaujinti ir įgyvendinti sektorines, galimybių studijas, investicinius projektus ir kitus planavimo dokumentus

Rengiami, atnaujinami ir įgyvendinami įvairūs planavimo dokumentai

2014−2020

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo, Investicijų skyriai

 

2.6.1.4.

Rengti, atnaujinti ir įgyvendinti teritorijų planavimo dokumentus

Rengiami, atnaujinami ir įgyvendinami teritorijų planavimo dokumentai

2014−2020

PMSA Architektūros ir urbanistikos skyrius

 

2.6.1.5.

Projekto „Panevėžio miesto plėtros 2014–2020 metų strateginio plano parengimas“ metu parengtų sektorinių studijų rezultatų įgyvendinimas

Įgyvendinti sektorinių studijų rezultatai (priemonės)

2019−2020

PMSA

 

 

2.6.2.

 

Sudaryti sąlygas išmaniajam miestui sukurti

 

2.6.2.1.

Įdiegti 3 ir 4 elektroninių paslaugų brandos lygių viešųjų paslaugų teikimo sistemą

Į internetinį tinklalapį perkeltų elektroninių paslaugų dalis − 100 proc.; 3, 4 brandos lygio paslaugų dalis, nuo visų elektroninių paslaugų − 80 proc.

2014−2020

PMSA Informacinės visuomenės plėtros skyrius

 

2.6.2.2.

Plėsti elektroninės demokratijos priemonių skaičių

2 naujos elektroninės demokratijos priemonės

2014−2020

PMSA Informacinės visuomenės plėtros skyrius

 

2.6.2.3.

Atnaujinti ir plėsti savivaldybės administracijos ir jai pavaldžių įstaigų IT ir ryšių infrastruktūrą

80 įstaigų, kuriose atnaujinta IT ir ryšių infrastruktūra

2014−2020

PMSA Informacinės visuomenės plėtros skyrius

 

2.6.2.4.

Plėtoti įdiegtas informacines sistemas, modernizuojant viešąjį administravimą

Įdiegtos 6 informacinės sistemos

2014−2020

PMSA Informacinės visuomenės plėtros skyrius

 

2.6.2.5.

Plėtoti keitimosi elektroniniais dokumentais, tarp savivaldos ir kitų institucijų, sistemą

Išplėtota 1 keitimosi elektroniniais dokumentais, tarp savivaldos ir kitų institucijų, sistema

2014−2020

PMSA Informacinės visuomenės plėtros skyrius

 

2.6.2.6

Sukurti naujas išmanaus miesto priemones

8 išmanaus miesto priemonės

2014−2020

PMSA Informacinės visuomenės plėtros skyrius

 

 

2.6.3.

 

NVO veiklos plėtojimas ir iniciatyvų skatinimas

 

2.6.3.1.

Plėtoti nevyriausybinių organizacijų tinklą, skatinti šių organizacijų veiklą

Teikiama parama nevyriausybinėms organizacijoms – paremtų projektų skaičius, gavėjų skaičius

2014−2020

PMSA Švietimo, Sveikatos, Socialinės paramos, Kultūros ir meno skyriai

 

2.6.3.2

Palaikyti esamus ir kurti naujus teritorinių bendruomenių centrus

Bendruomenių centrų skaičius

2014−2020

PMSA

 

2.6.3.3.

 

Įkurti dviračių namus

Įkurti dviračių namai

2014−2020

PMSA

 

2.6.3.4.

„Gamtos ir žmogaus susitaikymo parko“ prie Gamtos mokyklos įrengimas ir mokyklos renovavimas

Įrengtas parkas ir renovuota mokykla

2015−2017

Panevėžio gamtos mokykla, vietos bendruomenė, PMSA Švietimo, Investicijų skyriai

 

3.

 

DARNI MIESTO TERITORIJŲ IR INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA

 

 

3.1.

 

Modernizuoti ir plėsti miesto inžinerinę infrastruktūrą

 

 

3.1.1.

 

Atnaujinti ir plėsti vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūrą

 

3.1.1.1.

Vandentiekio tinklų būklės tyrimas, renovacijos plano sudarymas, investicijų poreikio įvertinimas, projekto realizacija

Vandens nuostoliai tinkluose dėl nutekėjimų − ≤ 18 proc.

2014−2020

UAB „Aukštaitijos vandenys“

 

3.1.1.2.

Naujų vandentiekio ir nuotekų tinklų statyba

Užtikrinti, kad daugiau kaip 95 proc. gyventojų būtų aprūpinti viešojo vandens tiekėjo tiekiamu vandeniu ir teikiamomis nuotekų tvarkymo paslaugomis

2014−2020

UAB „Aukštaitijos vandenys“

 

3.1.1.3

Geriamojo vandens kokybės gerinimo įrenginių rekonstrukcija

Geriamojo vandens kokybė atitinka Lietuvos higienos normos HN 24:2003 reikalavimus

2014−2020

UAB „Aukštaitijos vandenys“

 

3.1.1.4.

Nuotekų tinklų būklės tyrimas, renovacijos plano sudarymas, investicijų poreikio įvertinimas, projekto realizacija

Infiltracija − < 36 proc.

2014−2020

UAB „Aukštaitijos vandenys“

 

 

3.1.2.

 

Atnaujinti ir plėsti energetikos infrastruktūrą

 

3.1.2.1.

Panevėžio miesto rajoninės katilinės RK-1 modernizavimas, įvedant į eksploataciją pirmą 12 MW šiluminės galios biokuro katilą

Iš atsinaujinančių energijos išteklių (biokuro) Panevėžio mieste bus pagaminama apie 47 % miestui reikalingos šilumos energijos

2014−2015

AB „Panevėžio energija“

 

3.1.2.2.

Panevėžio miesto rajoninės katilinės RK-1 modernizavimas, įvedant į eksploataciją antrą 12 MW šiluminės galios biokuro katilą

Iš atsinaujinančių energijos išteklių (biokuro) Panevėžio mieste bus pagaminama apie 60 % miestui reikalingos šilumos energijos

2015−2017

AB „Panevėžio energija“

 

3.1.2.3.

Šilumos tinklų trasų būklės tyrimas įvertinant vamzdynų būklę (terminės savybės, pralaidumas, hidrauliniai nuostoliai)

Atliktas šilumos tinklų trasų būklės tyrimas; sudarytas vamzdynų pakeitimo planas

2014−2020

AB „Panevėžio energija“

 

3.1.2.4.

Įvertinti investicijų į tinklų atnaujinimą finansines galimybes ir sudaryti vamzdynų pakeitimo planą

 

3.1.2.5.

Miesto apšvietimo sistemų efektyvumo didinimas

Galimybių studijos (specialiojo plano) parengimas; miesto apšvietimo automatinių reguliavimo sistemų įrengimas, LED šviestuvų įrengimas miesto gatvių apšvietimo sistemose

2017−2020

PMSA

 

3.1.2.6.

Miesto daugiabučių renovacija

>15 proc. naujai renovuotų daugiabučių namų augimas 

2014−2020

PMSA

 

3.1.2.7.

Remti atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo, energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemones viešuosiuose pastatuose ir daugiabučiuose namuose

Parengta savivaldybės atsinaujinančių energijos išteklių plėtros finansavimo programa

2014−2020

PMSA

 

 

3.2.

 

Išsaugoti ir gerinti aplinkos kokybę

 

 

3.2.1.

 

Numatyti ir vykdyti aplinką tausojančias priemones

 

3.2.1.1.

Projektuoti, įdiegti ir renovuoti lietaus vandens surinkimo, valymo ir nuotekų bei drenažo sistemas Panevėžio mieste, ieškant alternatyvių sprendimų infiltracijai

Galimybių studijos parengimas; techninių projektų parengimas; lietaus nuotekų sistemos atnaujinimas ir įrengimas; naftos gaudytuvų įrengimas; drenažo sistemos atnaujinimas ir įrengimas; lietaus vandens infiltracijos įrengimas

2014−2020

UAB „Panevėžio gatvės“, UAB „Aukštaitijos vandenys“, PMSA Miesto ūkio, Ekologijos skyriai

 

3.2.1.2.

Didinti rūšiavimo ir kompostavimo galimybes Panevėžio mieste

Plečiama antrinių žaliavų surinkimo sistema: įrengiama 80 kompostavimo aikštelių, įsigyta 240 kolektyvinio naudojimo antrinių žaliavų konteinerių, 27.000 individualių antrinių žaliavų konteinerių ir 8.000 konteinerių žaliosioms atliekoms kompostuoti individualiuose namų valdose

2014−2020

PMSA Ekologijos, Miesto ūkio skyriai

 

3.2.1.3.

 

Vykdyti aplinkos taršos mažinimo priemones

 

Įgyvendintų priemonių skaičius (vnt.); surinktų bešeimininkių atliekų kiekis (t); surinktų gatvių valymo atliekų kiekis (t); surinktų naudotų automobilio padangų, iš miesto bendrojo naudojimo teritorijų, kiekis (t); išasfaltuotų žvyruotų gatvių skaičius (vnt., km)

2014−2020

PMSA

 

3.2.1.4.

Vykdyti Panevėžio miesto aplinkos monitoringą pagal parengtą programą

Vykdomas monitoringas: aplinkos oro; aplinkos triukšmo; paviršinio vandens; paviršinių nuotekų; požeminio vandens; dirvožemio; kraštovaizdžio; elektromagnetinių laukų; Molainių, buvusių filtracijos, laukų teritorijos dirvožemio, požeminio bei paviršinio vandens; Tyliosios viešosios zonos triukšmo; maudyklų

2014−2020

PMSA

 

3.2.1.5.

Gatvių valymo technologijų gerinimas Panevėžio mieste

Įsigyta technika – 1 prikabinamas gatvių valymo ir surinkimo mechanizmas su sąšlavų sukaupimo bunkeriu

2016−2018

UAB „Panevėžio specialus autotrans-portas“, PMSA Miesto ūkio skyrius

 

3.2.1.6.

Panevėžio miesto savivaldybės aplinkos oro kokybės valdymo 2016−2020 metų programos parengimas

Parengta 1 Panevėžio miesto savivaldybės aplinkos oro kokybės valdymo 2016−2020 metų programa

2015

PMSA Ekologijos skyrius

 

 

3.2.1.7.

 

Vandens telkinių būklės gerinimas Panevėžio mieste

 

Išvalytas 1 vandens telkinys

 

2016−2020

 

PMSA Ekologijos, Miesto ūkio skyriai

 

 

3.2.2.

 

Sudaryti prielaidas ekologinio transporto plėtrai

 

3.2.2.1.

Įrengti elektromobilių krovimo infrastruktūrą, skatinant ekologiško transporto naudojimą − I etapas

Įrengtos 2 stotelės − PC Babilonas, 2 stotelės – Laisvės a.

2014−2016

PMSA

 

3.2.2.2.

Įrengti elektromobilių krovimo infrastruktūrą, skatinant ekologiško transporto naudojimą – II etapas

Įrengtos 2 stotelės − Cido arena, 2 stotelės – Ukmergės g. PC Maxima

2016−2020

PMSA

 

3.2.2.3.

Atnaujinti ekologiško viešojo transporto priemones iš ES skiriamų dalinių lėšų (II etapas)

Įsigytos 9 ekologiškos viešojo transporto priemonės

2014−2020

UAB „Panevėžio autobusų parkas“, PMSA Miesto ūkio, Investicijų skyriai

 

 

3.3.

 

Modernizuoti ir plėsti susisiekimo infrastruktūrą

 

 

3.3.1.

 

Gerinti susisiekimo infrastruktūros tinklą

 

3.3.1.1.

Parengti darnaus judumo planą, išanalizuojant esamą situaciją bei numatant integruotas miesto susisiekimo sistemos vystymo priemones

Parengtas ir įgyvendintas planas

2014−2015

PMSA

 

3.3.1.2.

Modernizuoti ir plėsti miesto vietinės reikšmės kelių ir gatvių infrastruktūrą

Atnaujintų ir naujai įrengtų kelių ir gatvių ilgis (km)

2014−2020

PMSA

 

3.3.1.3.

Pagrindinių dviračių takų infrastruktūros įrengimas ir atnaujinimas

Įrengtų ir modernizuotų dviračių takų ilgis (km)

2016−2020

PMSA

 

3.3.1.4.

Dviračių ir pėsčiųjų takų jungčių nuo Ekrano marių iki Berčiūnų įrengimas ir aplinkos infrastruktūros kompleksinis sutvarkymas

Įrengtos ir sutvarkytos dviračių ir pėsčiųjų takų jungtys nuo Ekrano marių iki Berčiūnų

2016−2020

PMSA

 

 

3.3.2.

 

Gerinti viešojo transporto sistemos infrastruktūrą ir efektyvumą

 

3.3.2.1.

Tobulinti Panevėžio miesto viešojo keleivinio transporto maršrutų tinklą

Optimizuojamas viešojo keleivinio transporto maršrutų tinklas

2014−2020

PMSA

 

3.3.2.2.

Atlikti elektroninio bilieto ir viešojo keleivinio transporto keleivių informavimo sistemų įdiegimo Panevėžio mieste galimybių studiją

Parengta studija

2016−2018

PMSA

 

3.3.2.3.

Įdiegti elektroninį bilietą mieste

Įdiegtas elektroninis bilietas

2019−2020

PMSA

 

3.3.2.4.

Diegti naujas Panevėžio miesto viešojo keleivinio transporto keleivių informavimo priemones

Įdiegtų viešojo keleivinio transporto informavimo priemonių skaičius − ≥ 1

2014−2020

PMSA

 

3.3.2.5.

Dviračių parkavimo vietų įrengimas „Park and ride“ principu

Įrengtų dviračių parkavimo vietų skaičius

2014−2020

PMSA

 

 

3.4.

 

Atnaujinti ir plėsti miesto viešųjų erdvių infrastruktūrą

 

 

3.4.1.

 

Kompleksiškai sutvarkyti miesto viešąsias erdves bei atnaujinti/sukurti poilsio ir rekreacinių zonų infrastruktūrą

 

3.4.1.1.

Miesto parkų, poilsio ir rekreacijos zonų kompleksinis sutvarkymas

Kompleksiškai sutvarkyta: Senvagė, Skaistakalnio parkas, Kultūros ir poilsio parkas, Jaunimo sodas, Berčiūnų miško parkas

2015−2018

PMSA

 

3.4.1.2.

Bendruomenių rūmų ir aplinkos kompleksinis sutvarkymas

Kompleksiškai sutvarkyti Bendruomenių rūmai

2015−2018

PMSA

 

3.4.1.3.

Viešosios paskirties pastatų modernizavimas ir aplinkinės teritorijos kompleksinis sutvarkymas

Modernizuotų pastatų skaičius

2018−2020

PMSA

 

3.4.1.4.

Paplūdimio prie Nevėžio užtvankos įrengimas

Įrengtas paplūdimys

2014−2020

PMSA

 

3.4.1.5.

Nepriklausomybės aikštės viešųjų erdvių kompleksinis sutvarkymas

Kompleksiškai sutvarkytos Nepriklausomybės aikštės viešosios erdvės

2017−2019

PMSA

 

3.4.1.6.

Viešųjų želdynų daugiabučių namų gyvenamuosiuose rajonuose įrengimas, vaikų žaidimo aikštelių įrengimas, šunų vedžiojimui skirtos aikštelės įrengimas

Įrengti želdynai gyvenamuosiuose rajonuose; įrengtos vaikų žaidimo aikštelės; įrengta šunų vedžiojimo aikštelė

2014−2020

PMSA

 

 

3.4.2.

 

Miesto centrinės dalies ir pagrindinių įvažiavimų į miestą sutvarkymas

 

3.4.2.1

Parengti miesto centrinės dalies urbanistinio atnaujinimo koncepciją su detaliomis vizualizacijomis

Parengta koncepcija su detaliomis vizualizacijomis

2014−2017

PMSA Architektūros ir urbanistikos skyrius

 

3.4.2.2.

Įgyvendinti miesto centrinės dalies urbanistinio atnaujinimo koncepciją

Sutvarkyti ir įrengti objektai

2017−2020

PMSA

 

3.4.2.3.

Patikslinti miesto centrinės dalies vystymui reikalingus teritorijų planavimo dokumentus

Patikslinti teritorijų planavimo dokumentai

2014−2017

PMSA Architektūros ir urbanistikos skyrius

 

3.4.2.4.

Savivaldybės turimomis priemonėmis (parama teritorijos valymui, infrastruktūros vystymui, mokestinėmis priemonėmis ir pan.) skatinti privačias investicijas į prioritetines teritorijas centrinėje miesto dalyje

Pritrauktos investicijos į miesto centrinę dalį

2014−2020

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

 

3.4.2.5.

Gerinti reklamos įrenginių kokybę, mažinti reklamos sukeliamą „vizualinę taršą“; tikslinti reklamos įrengimo reglamentavimą

Patikslintos reklamos įrengimo mieste taisyklės

2014

PMSA Architektūros ir urbanistikos skyrius

 

3.4.2.6.

Parengti pagrindinių įvažiavimų į miestą formavimo urbanistinius projektinius pasiūlymus

Parengti projektiniai pasiūlymai

2014−2017

PMSA  Architektūros ir urbanistikos skyrius

 

3.4.2.7.

Miesto riboženklių kompleksinis sutvarkymas, įrengiant informavimo ir paslaugų centrus

3 miesto prieigos, kuriose įrengti riboženkliai

2016−2018

PMSA

 

3.4.2.8.

Sutvarkyti miesto prieigas, lankytinas vietas ir atgaivinti miesto centrą

Miesto informacinės infrastruktūros įrengimas; originalių, išskirtinių lankytinų objektų, vietų sukūrimas arba esamų atnaujinimas (objektų, projektų skaičius); organizuojami renginiai vasaros penktadieniais

2014−2020

PMSA Architektūros ir urbanistikos, Kultūros ir meno, Ekonomikos ir turto valdymo, Ryšių su visuomene skyriai, Panevėžio TIC

 

 


PLĖTROS PRIEMONIŲ PLANE NAUDOJAMI SUTRUMPINIMAI

 

PMSA

Panevėžio miesto savivaldybės administracija

PMTP

Panevėžio mokslo ir technologijų parkas

KTU PI

Kauno technologijos universiteto Panevėžio institutas

LIC

Lietuvos inovacijų centras

PPAR

Panevėžio pramonės prekybos ir amatų rūmai

PVKC

Panevėžio verslo konsultacijų centras

NVO

Nevyriausybinės organizacijos

VSB

Panevėžio visuomenės sveikatos biuras

TIC

Panevėžio turizmo informacijos centras

PŠC

Panevėžio pedagogų švietimo centras

VPK

Vyriausias policijos komisariatas

PGV

Priešgaisrinė gelbėjimo valdyba

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2013 m. spalio 10 d. sprendimu Nr. 1-280

 

 

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO PLĖTROS 2014–2020 METŲ STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 


I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis tvarkos aprašas reglamentuoja Panevėžio miesto plėtros 2014–2020 metų strateginio plano įgyvendinimo priežiūrą, kuri sudaro sąlygas kontroliuoti plano įgyvendinimą, vertinti priemonių poveikį Panevėžio miesto savivaldybei ir prireikus papildyti ar koreguoti plėtros strateginį planą.

2. Plėtros strateginio plano įgyvendinimo priežiūros tvarkos aprašas apibrėžia plano įgyvendinimo institucinę struktūrą, kasmetinį įgyvendinimo darbų ciklą, įgyvendinimo rodiklių sistemą.

3. Šiame tvarkos apraše naudojamos sąvokos:

3.1. Strateginis planavimas – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai vykdyti institucijos misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

3.2. Panevėžio miesto plėtros 2014–2020 metų strateginis planas (toliau – PSP) – strateginio planavimo dokumentas, kuriame išdėstyta Panevėžio miesto vizija, ilgalaikiai prioritetai, tikslai, uždaviniai ir priemonės planui įgyvendinti.

3.3. Panevėžio miesto strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos, siekiami rezultatai, numatomi asignavimai ir žmogiškieji ištekliai.

3.4. Tikslas (strateginis tikslas) – ilgos, vidutinės ar trumpos trukmės planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.

3.5. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.

3.6. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.

3.7. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie PSP įgyvendinimą.

3.8. Panevėžio miesto savivaldybės strateginio planavimo komisija (toliau – SPK) – Panevėžio miesto savivaldybės tarybos, jos įgaliojimų laikui, sudaryta komisija, kurią sudaro tarybos nariai. Komisija stebi ir vertina Savivaldybės strateginių planų rengimo procesą, aprobuoja strateginius tikslus bei programas.

3.9. Socialiniai ir ekonominiai partneriai – Panevėžio miesto savivaldybės interesų grupių (bendruomenių, valstybinių institucijų, asocijuotų verslo ir kitų visuomenės struktūrų) atstovai. Prireikus kviečiami dalyvauti SPK darbe.

 

II. STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS SISTEMA

 

4. PSP įgyvendinimo priežiūros objektai – vizija, prioritetai, tikslai, uždaviniai ir priemonės bei rodiklių sistema, pagal kuriuos yra vykdoma PSP įgyvendinimo priežiūra.

5. PSP įgyvendinimo priežiūros rezultatas – periodiškai teikiama ataskaita, PSP įgyvendinimo priežiūros procese.

6. PSP įgyvendinimo priežiūros institucinę struktūrą sudaro:

6.1. Politinis lygmuo:

6.1.1. Savivaldybės taryba:

6.1.1.1. priima su PSP įgyvendinimo priežiūra ir koregavimu susijusius sprendimus;

6.1.1.2. priima sprendimus dėl Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių šaltinių, reikalingų PSP įgyvendinti.

6.1.2. Savivaldybės tarybos komitetai − svarsto (pagal kompetenciją) su PSP įgyvendinimo priežiūra ir koregavimu susijusius Savivaldybės tarybai teikiamų sprendimų projektus.

6.1.3. SPK:

6.1.3.1. Svarsto, teikia pasiūlymus ir aprobuoja Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus pateiktas PSP įgyvendinimo ataskaitas, gautus pasiūlymus dėl PSP papildymo ir (arba) koregavimo.

6.1.3.2. Svarsto Savivaldybės tarybos komitetams ir tarybos posėdžiams teikiamų sprendimų projektus, susijusius su:

6.1.3.2.1. PSP įgyvendinimo priežiūra ir koregavimu;

6.1.3.2.2. Savivaldybės biudžeto ir kitais finansiniais ištekliais, reikalingais PSP įgyvendinti.

6.1.3.3. SPK sprendimai įforminami protokolais.

6.1.3.4. SPK protokolus pasirašo SPK pirmininkas ir protokolavęs asmuo.

6.1.4. Socialiniai ir ekonominiai partneriai bei asmenys, kurie įgyvendina PSP, prireikus, kviečiami dalyvauti SPK, gali turėti patariamąjį balsą. Pagal kompetenciją teikia informaciją ir pasiūlymus Ekonomikos ir turto valdymo skyriui dėl PSP įgyvendinimo, koregavimo ir ataskaitų.

6.1.5. Visuomenės nariai raštu ar elektroniniu paštu teikia pasiūlymus dėl PSP įgyvendinimo ir koregavimo Ekonomikos ir turto valdymo skyriui.

6.2. Administracinis lygmuo:

6.2.1. Savivaldybės administracijos direktorius atsakingas už PSP įgyvendinimą ir jo įgyvendinimo priežiūrą.

6.2.2. Finansų ir biudžeto skyrius – teikia pasiūlymus ir rengia sprendimų projektus dėl Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių šaltinių, reikalingų PSP įgyvendinti.

6.2.3. Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir turto valdymo skyrius:

6.2.3.1. atlieka skyriaus nuostatuose numatytas funkcijas, susijusias su PSP įgyvendinimu, tikslinimu ir įgyvendinimo priežiūra;

6.2.3.2. techniškai aptarnauja SPK, rengia pasiūlymus;

6.2.3.3. apibendrina ir susistemina Savivaldybės administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų ir visuomeninių įstaigų ar visuomenės atstovų pateiktus pasiūlymus dėl PSP įgyvendinimo, įgyvendinimo priežiūros ir koregavimo;

6.2.3.4. rengia PSP įgyvendinimo ataskaitas ir teikia svarstymui.

 

III. PSP ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS PROCESAS

 

6. PSP įgyvendinimo priežiūros procedūrą sudaro:

6.1. rodiklių apie PSP įgyvendinimą rinkimas;

6.2. rezultatų aptarimas;

6.3. ataskaitų parengimas.

7. Savivaldybė įgyvendina PSP, atsižvelgdama į jame numatytas priemones, rengia SVP, kurį reglamentuoja atskiras dokumentas.

8 Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių vedėjai, Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir Savivaldybės viešųjų įstaigų vadovai (pagal poreikius) skiria už strateginį planavimą atsakingus asmenis.

9. Už strateginį planavimą atsakingi asmenys vykdo PSP įgyvendinimo priežiūrą: renka rodiklius apie PSP vizijos, prioritetų, priemonių įgyvendinimą, analizuoja PSP įgyvendinimo poveikį Panevėžio miesto savivaldybei. Visa Savivaldybės administracijos padalinių, Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir Savivaldybės viešųjų įstaigų surinkta informacija (statistikos bei apklausų duomenys ir pan.) pateikiama Ekonomikos ir turto valdymo skyriui.

10. Kasmet (pagal 1, 2 ir 3 priedus) Ekonomikos ir turto valdymo skyrius rengia informaciją apie vizijos, prioritetų ir priemonių įgyvendinimo lygio rodiklius ir teikia SPK ir Panevėžio miesto savivaldybės tarybai.

 

IV. PSP ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS RODIKLIŲ SISTEMA

 

11. PSP įgyvendinimo priežiūros tvarkos apraše numatyta trijų lygių rodiklių sistema, kuria naudojantis kontroliuojamas PSP priemonių įgyvendinimas:

11.1. vizijos rodikliai yra pirmojo (aukščiausio) lygio, kurį sudaro pagrindiniai rodikliai (1 priedas). Vizijos rodikliai parodo PSP įgyvendinimo poveikį savivaldybės plėtrai ir vizijos pasiekimo lygį. Vizijos rodikliams nustatytos siektinos reikšmės iki 2020 m.

11.2. prioritetų rodikliai yra antrojo (vidurinio) lygio, kurį sudaro rodikliai, parodantys PSP įgyvendinimo poveikį PSP prioritetams (2 priedas);

11.3. priemonių įgyvendinimo rodikliai yra trečiojo (žemiausio) lygio. Priemonių lygiu nurodyti rodikliai leidžia įvertinti priemonių įgyvendinimo lygį per metus (3 priedas).

12. PSP prioritetų rodikliams siektinos reikšmės nenustatomos, priemonių įgyvendinimo rodikliams siektinos reikšmės nustatomos pagal poreikį.

13. Tikslų ir uždavinių lygiu papildomų rodiklių nėra.

14. Rodikliai, nustatyti rengiant PSP, jį įgyvendinant gali būti koreguojami ar papildomi, pagal poreikį.

 

V. PSP KOREGAVIMAS

 

15. PSP koregavimas − tai procedūra, kurios metu PSP prioritetai, tikslai, uždaviniai arba priemonės yra papildomi naujais, keičiami arba atmetami.

16. PSP uždaviniai ir priemonės gali būti keičiami ir peržiūrimi kasmet, tikslai ir prioritetai – ne dažniau negu kas trejus metus.

17. Pasiūlymus raštu dėl PSP koregavimo gali pateikti Savivaldybės tarybos nariai, SPK, Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos padalinių vadovai, Savivaldybės biudžetinės įstaigos, Savivaldybės viešosios įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, socialiniai ir ekonominiai partneriai, visuomenės nariai.

18. Pasiūlymai dėl PSP keitimo teikiami raštu ir (arba) elektroniniu paštu Ekonomikos ir turto valdymo skyriui (pagal 5 priedą).

___________________


 


Panevėžio miesto plėtros

2014–2020 metų strateginio plano

įgyvendinimo priežiūros tvarkos

1 priedas

 

VIZIJOS FORMULUOTĖ (IKI 2022 M.):

 

 

Panevėžys – metropolinis miestas, integruotas į pasaulio, Europos ir Lietuvos pažangą, turintis savitą veidą, atpažįstamas šalyje ir už jos ribų.

 

Svarbiausi Lietuvos šiaurės rytų vartai, strateginis logistikos mazgas, šalies pažangiųjų technologijų ir pramonės centras, patrauklus verslui ir investicijoms, Aukštaitijos sostinė.

 

Panevėžys – miestas, turintis savo charakterį, garsėjantis kultūros, meno, mokslo, sporto ir sveikos gyvensenos tradicijų puoselėjimu. Miestas, kuriame saugu, patogu gyventi ir dirbti.

 

Panevėžys – jaunimo galimybių miestas.

 

VIZIJOS RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Informacijos šaltinis

Esama situacija

2020 m.

1.

Vidutinis metinis gyventojų skaičius

Lietuvos statistikos departamentas

97.589

(2013 m. 01 mėn.)

> 100.000

2.

Jaunų žmonių (iki 29 m. amžiaus) dalis, bendroje gyventojų skaičiaus struktūroje (proc.)

Lietuvos statistikos departamentas

32,8 proc.

(2012 m. 01 mėn.)

> 40

3.

Natūrali gyventojų kaita

Lietuvos statistikos departamentas

-236 (2012 m.)

> 50

4.

Migracijos saldo

Lietuvos statistikos departamentas

-783 (2012 m.)

> 100

5.

Registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis (proc.)

Lietuvos statistikos departamentas

12,8 (2012 m.)

≤ 7,0

6.

Vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis (Lt)

Lietuvos statistikos departamentas

1.955 (2012 m.)

≥ 2.800

7.

Bendrasis vidaus produktas (BVP):

· tenkantis vienam apskrities gyventojui (tūkst. Lt);

· šalies BVP dalis, sukuriama Panevėžio apskrityje (proc.).

Lietuvos statistikos departamentas

26,0 (2011 m.)

≥ 34,0

6,1 (2011 m.)

≥ 7,9

8.

Tiesioginės užsienio investicijos:

· tenkančios vienam gyventojui (Lt);

· proc. nuo Lietuvos vidurkio.

Lietuvos statistikos departamentas

6.577 (2011 m.)

≥ 8.550

1,7 (2011 m.)

≥ 2,2

9.

Materialinės investicijos:

· tenkančios vienam gyventojui (Lt);

· proc. nuo Lietuvos vidurkio.

Lietuvos statistikos departamentas

3.868 (2011 m.)

≥ 5.028

2,5 (2011 m.)

≥ 3,3

 


Panevėžio miesto plėtros

2014–2020 metų strateginio plano

Įgyvendinimo priežiūros tvarkos

2 priedas

 

 

PRIORITETŲ RODIKLIAI

 

Nr.

Rodiklis

Informacijos šaltinis

1. PRIORITETINĖ SRITIS. PANEVĖŽIO KONKURENCINIO (METROPOLINIO) POTENCIALO STIPRINIMAS

1.

Verslas:

· veikiančių ūkio subjektų skaičius, tenkantis 1.000 gyventojų;

· veikiančių mažų ir vidutinių įmonių dalis, nuo visų veikiančių ūkio subjektų (proc.).

Lietuvos statistikos departamentas, PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

2.

Turizmas:

· turizmo informacijos centro lankytojų skaičius (tūkst.);

· apgyvendinimo įstaigose suteiktų nakvynių skaičius (tūkst.).

Lietuvos statistikos departamentas, VšĮ Panevėžio turizmo informacijos centras

2. PRIORITETINĖ SRITIS. KOKYBIŠKŲ GYVENIMO SĄLYGŲ IR AUKŠTOS SOCIALINĖS GEROVĖS KŪRIMAS

1.

Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas:

· ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų skaičius;

· ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigas lankančių vaikų skaičius;

· laisvų vietų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose skaičius.

Lietuvos statistikos departamentas, PMSA Švietimo skyrius

2.

Bendrasis ugdymas:

· bendrojo ugdymo įstaigų skaičius;

· bendrojo ugdymo įstaigas lankančių mokinių skaičius.

Lietuvos statistikos departamentas, PMSA Švietimo skyrius

3.

Sveikatos apsauga:

· veikiančių sveikatos priežiūros įstaigų, su kuriomis Panevėžio teritorinė ligonių kasa yra pasirašiusi paslaugų teikimo ir apmokėjimo sutartis, skaičius;

· vieno gyventojo vidutinis apsilankymų poliklinikose ir ambulatorijose skaičius per metus.

Lietuvos statistikos departamentas, Panevėžio teritorinė ligonių kasa, PMSA Sveikatos skyrius

4.

Socialinė apsauga:

· įregistruotų socialinės rizikos šeimų ir jose augusių vaikų skaičius;

· pagalbą į namus, socialinę globą namuose gavusių asmenų skaičius;

· socialinės pašalpos gavėjų skaičius;

· išlaidos socialinėms pašalpoms (tūkst. Lt).

Lietuvos statistikos departamentas, PMSA Socialinės paramos skyrius

5.

Kultūra ir menas:

· veikiančių kultūros centrų skaičius;

· mėgėjų meno kolektyvų skaičius.

Lietuvos statistikos departamentas, PMSA Kultūros ir meno skyrius

6.

Kūno kultūra ir sportas:

· veikiančių sporto organizacijų skaičius;

· veikiančiose sporto organizacijose sportavusiųjų skaičius;

· sporto bazių skaičius.

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie LR Vyriausybės, BĮ Panevėžio kūno kultūros ir sporto centras

7.

Viešasis saugumas:

· užregistruotų nusikalstamų veikų skaičius;

· ištirtų nusikalstamų veikų dalis (proc.);

· užregistruotų gaisrų skaičius;

· užregistruotų kelių eismo įvykių skaičius.

Lietuvos statistikos departamentas

3. PRIORITETINĖ SRITIS. DARNI MIESTO TERITORIJŲ IR INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA

1.

Inžinerinė infrastruktūra:

· centralizuoto vandens tiekimo tinklų ilgis (km);

· centralizuoto vandens tiekimo paslaugas gaunančių gyventojų dalis (proc.);

· centralizuotų nuotekų surinkimo tinklų ilgis (km);

· centralizuotas nuotekų tvarkymo paslaugas gaunančių gyventojų dalis (proc.);

· centralizuotai tiekiamos šilumos trasų ilgis (km);

· centralizuotai tiekiamos šilumos paslaugas gaunančių gyventojų dalis (proc.);

· renovuotų daugiabučių skaičius.

UAB „Aukštaitijos vandenys“, AB „Panevėžio energija“,

PMSA Miesto ūkio skyrius

2.

Aplinkos kokybė:

· iš stacionarių taršos šaltinių į atmosferą išmestų teršalų kiekis (t);

· į paviršinius vandenis išleistų užterštų ir nepakankamai išvalytų ūkio, buities ir gamybos nuotekų kiekis (tūkst. m3).

Lietuvos statistikos departamentas

3.

Susisiekimo infrastruktūra:

· kelių su patobulinta danga ilgis (km);

· bendras gatvių tankis (km/ 1kv. km);

· dviračių takų ilgis (km).

Lietuvos statistikos departamentas, PMSA Miesto ūkio skyrius

4.

Viešasis transportas:

· miesto viešojo transporto maršrutų skaičius;

· vidutinis autobusų parko autobuso amžius (m.).

UAB "Panevėžio autobusų parkas", PMSA Miesto ūkio skyrius

 

 

Panevėžio miesto plėtros

2014–2020 metų strateginio plano

Įgyvendinimo priežiūros tvarkos

3 priedas

 

PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO LYGIO RODIKLIAI

 

IŠ VISO (VISI PRIORITETAI)

 

 

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Iš viso

Įgyvendintų priemonių dalis (proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Planuota priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Įgyvendinta priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Vykdoma priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. PRIORITETAS. PANEVĖŽIO KONKURENCINIO (METROPOLINIO) POTENCIALO STIPRINIMAS

 

 

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Iš viso

Įgyvendintų priemonių dalis (proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Planuota priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Įgyvendinta priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Vykdoma priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. PRIORITETAS. KOKYBIŠKŲ GYVENIMO SĄLYGŲ IR AUKŠTOS SOCIALINĖS GEROVĖS KŪRIMAS

 

 

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Iš viso

Įgyvendintų priemonių dalis (proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Planuota priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Įgyvendinta priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Vykdoma priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 PRIORITETAS. DARNI MIESTO TERITORIJŲ IR INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA

 

 

2014

2015

2016

2017

2018

2019

2020

Iš viso

Įgyvendintų priemonių dalis (proc.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Planuota priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Įgyvendinta priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

Vykdoma priemonių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO (VISOS PRIEMONĖS)

 

Eil. Nr.

Priemonė

Rezultatas

n-metai

Planuojama

Vykdoma

Įgyvendinta

Lėšų poreikis (tūkst. Lt)

Finansavimo šaltiniai (tūkst. Lt)

Savivaldybės lėšos

Nacionalinio biudžeto lėšos

ES fondai, kita užsienio valstybių parama

Privačios ir kitos lėšos

1.

(PRIORITETAS .....)

1.1.

(Tikslas .....)

1.1.1.

(Uždavinys .....)

1.1.1.1.

(Priemonė .....)

(Rodiklis .....)

 

 

 

 

 

 

 

 

...

...

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Panevėžio miesto plėtros

2014–2020 metų strateginio plano

įgyvendinimo priežiūros tvarkos

4 priedas

 

PSP ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS ATASKAITŲ, RODIKLIŲ IR PASIŪLYMŲ, DĖL KOREGAVIMO PATEIKIMO VEIKLŲ, GRAFIKAS

 

Nr.

Darbo etapas

Pateikimo laikotarpis

Teikėjas

Gavėjas

1.

Vizijos rodiklių pateikimas (1 priedas)

kasmet, liepos 1 d.

PMSA padaliniai

 

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

2.

Prioritetų rodiklių pateikimas (2 priedas)

kasmet, liepos1 d.

PMSA padaliniai

 

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

3.

Priemonių įgyvendinimo rodiklių pateikimas (3 priedas)

kasmet, kovo 1 d.

PMSA padaliniai

 

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

4.

PSP įgyvendinimo metinės ataskaitos projekto parengimas ir pateikimas, svarstymas ir tvirtinimas Savivaldybės taryboje

kasmet, spalio 1 d.

 

PMSA Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

SPK, Tarybos komitetai, Savivaldybės taryba

 


 


Panevėžio miesto plėtros

2014–2020 metų strateginio plano

įgyvendinimo priežiūros tvarkos

5 priedas

 

PANEVĖŽIO MIESTO PLĖTROS 2014–2020 METŲ STRATEGINIO PLANO PRIEMONIŲ SĄRAŠO KOREGAVIMO / PAPILDYMO FORMA

 

1. Panevėžio miesto plėtros 2014–2020 metų strateginio plano priemonių sąrašo (pažymėti reikiamą):

1.1. koregavimas

 

Prioriteto Nr. ______,

Tikslo Nr. ______,

Uždavinio Nr. ______,

Koreguojamos priemonės pavadinimas

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

 

1.2. papildymas nauja priemone

 

Siūlomos priemonės pavadinimas

__________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________

 

2. Pasiūlymą pateikusio asmens vardas, pavardė, darbovietė, pareigos

___________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

 

3. Priemonės koregavimo / papildymo poreikio trumpas pagrindimas

__________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

4. Priemonės aprašymas

 

Eil.Nr.

Priemonė

Rezultatas

Įgyvendinimo laikas (metai)

Atsakinga institucija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________ __________ _____________

(vardas, pavardė)                                            data                                         parašas

 

A.V.