JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS ŠVIETIMO PAGALBOS, SOCIALINĖS PARAMOS, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANTIEMS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS) TVARKOS
2013 m. sausio 31 d. Nr. T2-9
Jurbarkas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55–1049; 2008, Nr. 113–4290; 2011, Nr. 52–2504) 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23–593; 2003, Nr. 63–2858; 2011, Nr. 38–1804) 7 straipsnio 5 dalimi, 8 straipsnio 4 dalimi, Vaikų nuo gimimo iki privalomo mokymo pradžios gyvenimo ir ugdymo sąlygų gerinimo modelio aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. lapkričio 11 d. nutarimu Nr. 1509 (Žin., 2009, Nr. 138–6073), 15.11 ir 15.12 punktais ir Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. V-20688/A1-467/V-946 (Žin., 2011, Nr. 134–6387), 5 punktu, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų Jurbarko rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašą (pridedama).
2. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą laikraštyje „Mūsų laikas“, o visą sprendimą – savivaldybės interneto svetainėje www.jurbarkas.lt.
PATVIRTINTA
Jurbarko rajono savivaldybės tarybos
2013 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. T2-9
KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS ŠVIETIMO PAGALBOS, SOCIALINĖS PARAMOS, SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANTIEMS IKIMOKYKLINIO IR PRIEŠMOKYKLINIO AMŽIAUS VAIKAMS IR JŲ TĖVAMS (GLOBĖJAMS) TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų Jurbarko rajono savivaldybės teritorijoje gyvenantiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) teikimo tikslą, principus, organizavimą ir finansavimą Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.
2. Kompleksiškai teikiama pagalba – koordinuotas švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų teikimas vaikams ir jų tėvams (globėjams), gyvenantiems Savivaldybės teritorijoje.
3. Kompleksiškai teikiamos pagalbos tikslas – užtikrinti veiksmingą vaikų ugdymąsi pagal ikimokyklinio ir/ar priešmokyklinio ugdymo programas ir padėti tėvams (globėjams) stiprinti tėvystės ir socialinius įgūdžius.
4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804), Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme (Žin., 2006, Nr. 17-589), Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2009, Nr. 145-6425) ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PAGALBOS ORGANIZAVIMAS
5. Kompleksiškai teikiamą pagalbą Savivaldybės teritorijoje gyvenantiems vaikams ir jų tėvams (globėjams) koordinuoja ir apie jos teikimą Savivaldybėje vietos bendruomenę informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius ar kitas Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas asmuo, įgaliotas atlikti tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriaus funkcijas (toliau – tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius), vadovaudamasis Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais švietimo pagalbą, socialinę paramą ir sveikatos priežiūrą.
6. Tėvai (globėjai), pageidaujantys gauti kompleksiškai teikiamą pagalbą sau ir savo vaikams, rašo prašymą Savivaldybės administracijos direktoriaus vardu ir pateikia jį Savivaldybės administracijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui. Kartu su prašymu pateikiama:
6.1. vaiko gimimo liudijimo kopija, prireikus – sveikatos pažyma ir, jei yra nustatyti specialieji vaiko ugdymosi poreikiai – Pedagoginės psichologinės tarnybos išvada apie vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius ir rekomendacija dėl tolesnio vaiko ugdymosi ir švietimo pagalbos teikimo;
7. Gavęs vaiko tėvų (globėjų) prašymą dėl kompleksiškai teikiamos pagalbos skyrimo, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius kreipiasi į seniūnijos socialinį darbuotoją dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo (jeigu toks poreikis nebuvo nustatytas) ir į Pedagoginę psichologinę tarnybą dėl specialiųjų ugdymosi poreikių nustatymo (jeigu jie dar nebuvo nustatyti).
8. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius per trisdešimt dienų nuo prašymo gavimo dienos surenka reikiamus dokumentus, iš dalies užpildo duomenų apie vaiką ir jo tėvus (globėjus) anketą ir išvadą dėl kompleksiškai teikiamos pagalbos poreikio ir pagalbos skyrimo (Aprašo priedas) ir kartu su prašymu juos teikia Savivaldybės vaiko gerovės komisijai (toliau – Vaiko gerovės komisija).
9. Vaiko gerovės komisijai nustačius vaikui privalomą ikimokyklinį ar priešmokyklinį ugdymą, tuo pačiu sprendimu nustatoma ir kompleksiškai teikiamos pagalbos skyrimo ir teikimo tvarka.
10. Seniūnijos socialinis darbuotojas (toliau – socialinis darbuotojas), gavęs informaciją iš institucijų, įstaigų, organizacijų ar asmenų apie jam priskirtoje seniūnijos teritorijoje gyvenančio vaiko galimai pažeistas teises, arba tuo atveju jei vaikui arba vienam iš vaiko tėvų (globėjų) nustatytas neįgalumas, aplanko vaiko tėvus (globėjus) ir, įvertinęs esamą situaciją ir socialinių paslaugų šeimai poreikį, per 3 darbo dienas raštu informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių ir Vaiko teisių apsaugos skyrių.
11. Informaciją apie kompleksiškai teikiamos pagalbos poreikį tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriui turi teisę pateikti ir Vaiko teisių apsaugos skyrius tiesiogiai, be seniūnijos socialinio darbuotojo pranešimo.
12. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, gavęs informaciją iš seniūnijos socialinio darbuotojo arba Vaiko teisių apsaugos skyriaus, raštu kreipiasi į Pedagoginę psichologinę tarnybą dėl vaiko pedagoginio psichologinio įvertinimo ir / ar specialiojo ugdymosi ir reikiamos švietimo pagalbos skyrimo, surenka kitus kompleksiškai teikiamos pagalbos vaikui ir jo tėvams (globėjams) poreikį patvirtinančius dokumentus ir teikia juos Vaiko gerovės komisijai.
13. Vaiko gerovės komisija išnagrinėja gautus prašymus, kompleksiškai teikiamos pagalbos poreikį įrodančius dokumentus ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui išvadą dėl kompleksiškai teikiamos pagalbos skyrimo.
14. Kompleksiškai teikiamą pagalbą organizuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, o ją teikia ugdymo įstaigos, vykdančios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, Pedagoginė psichologinė tarnyba, Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos, Socialinės paramos, Švietimo skyriai, seniūnijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys, teikiantys paslaugas vaikams nuo gimimo iki privalomojo mokymo pradžios ir jų šeimoms.
III. KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PAGALBOS PRINCIPAI IR SRITYS
15. Kompleksiškai teikiama pagalba teikiama pagal šiuos principus:
15.1. bendradarbiavimo – vaikui ir jo tėvams (globėjams) kompleksiškai teikiama pagalba grindžiama visų šiame procese dalyvaujančių juridinių ir fizinių asmenų bendradarbiavimu, tarpusavio sutarimu ir pagalba;
15.2. individualizavimo – priimant su vaikais ir jų tėvais (globėjais) susijusius sprendimus, atsižvelgiama į vaikų brandą, jų psichikos ir fizines savybes, šeimų poreikius;
15.3. vaiko interesų ir gerovės pirmumo – imantis bet kokių veiksmų, svarbiausia – vaikų interesai. Vaikams, jų tėvams (globėjams) kompleksiškai teikiama pagalba turi būti tik tokia, kokios reikia jų gerovei, ir tam tikslui turi būti imamasi visų reikiamų priemonių;
15.4. lygybės ir nediskriminavimo – visiems vaikams garantuojamos Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijoje, ratifikuotoje Lietuvos Respublikos 1995 m. liepos 3 d. įstatymu Nr. I-983 „Dėl Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencijos ratifikavimo“ (Žin., 1995, Nr. 60-1501), Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijoje, ratifikuotoje Lietuvos Respublikos 2010 m. gegužės 27 d. įstatymu Nr. XI-854 „Dėl Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencijos ir jos fakultatyvaus protokolo ratifikavimo“ (Žin., 2010, Nr. 67-3350), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (Žin., 1996, Nr. 33-807) įtvirtintos teisės;
15.5. konfidencialumo, skaidrumo, nešališkumo priimant sprendimus ir organizuojant kompleksiškai teikiamą pagalbą;
16. Pagalbos, teikiamos vaikui ir jo šeimai, sritys:
16.1. institucinis ikimokyklinis ugdymas, priešmokyklinis ugdymas vaikams, gyvenantiems socialinės rizikos ir socialinės atskirties šeimose, tėvų pageidavimu ar atsakingų už vaiko teisių apsaugą institucijų teikimu;
16.2. pedagoginė pagalba teikiama tėvams, kurios paskirtis – didinti tėvų kompetencijas ir pedagogines žinias ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikui ugdyti;
16.3. psichologinė pagalba teikiama vaikui ir jo šeimai, įvertinus jo psichologines problemas, kurios sprendžiamos bendradarbiaujant su vaiko tėvais, juos konsultuojant ir/arba įtraukiant į suaugusiųjų neformaliojo švietimo programas;
16.4. specialioji pedagoginė pagalba teikiama vaikui, įvertinus jo specialiuosius ugdymosi poreikius ir dirbant su vaiku, konsultuojant tėvus ir/arba įtraukiant į tėvams skirtas suaugusiųjų neformaliojo švietimo programas;
16.5. socialinė ir socialinė pedagoginė pagalba teikiama vaikui ir jo šeimai, vykdant socialinės paramos, globos paslaugas, socialinių įgūdžių, prevencines programas;
17. Kompleksiškai teikiamos pagalbos teikėjai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 56-2225), Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos, socialinės paramos, sveikatos priežiūros paslaugų ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams (globėjams) tvarkos aprašu (Žin., 2011, Nr. 134-6387), Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu, Jungtinių Tautų Vaiko teisių konvencija, Jungtinių Tautų Neįgaliųjų teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais, kitais teisės aktais.
__________________________
Kompleksiškai teikiamos švietimo pagalbos,
socialinės paramos, sveikatos priežiūros
paslaugų Jurbarko rajono savivaldybės
teritorijoje gyvenantiems ikimokyklinio ir
priešmokyklinio amžiaus vaikams ir jų tėvams
(globėjams) tvarkos aprašo priedas
DUOMENŲ APIE VAIKĄ IR JO TĖVUS (GLOBĖJUS) ANKETA IR IŠVADA DĖL KOMPLEKSIŠKAI TEIKIAMOS PAGALBOS POREIKIO IR PAGALBOS SKYRIMO
2. Duomenys apie vaiką ir jo ugdymosi poreikius:
2.1. Asmeniniai duomenys:
Asmeniniai duomenys |
Informacija apie vaiką |
Vardas, pavardė |
|
Lytis |
|
Gimimo data |
|
Gyvenamosios vietos adresas |
|
2.2. Duomenys apie ugdymo instituciją, kurioje vaikas ugdomas:
(pildoma tik tuo atveju, kai vaikas ugdomas)
Švietimo įstaigos duomenys |
|
Įstaigos pavadinimas |
|
Nustatyti vaiko ugdymosi poreikiai/sutrikimai |
|
Kokia pagalba buvo teikta |
|
2.3. Kita svarbi informacija apie vaiką:
(informacija iš šeimos, socialinio darbuotojo, bendruomenės, pediatro ir kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Duomenys apie šeimą ir jos poreikius:
3.1. Duomenys apie vaiko tėvus (globėjus):
Vaiko tėvų (globėjų) duomenys |
Informacija apie vaiko motiną (globėją) |
Informacija apie vaiko tėvą (globėją) |
Vardas, pavardė |
|
|
Gimimo data (jei asmuo miręs – mirties data) |
|
|
Gyvenamosios vietos adresas |
|
|
Šeiminė padėtis (pabraukti) |
Neištekėjusi Ištekėjusi Išsituokusi Gyvena nesusituokusi Našlė Nežinoma |
Nevedęs Vedęs Išsituokęs Gyvena nesusituokęs Našlys Nežinoma |
Išsilavinimas (pabraukti) |
Aukštasis (universitetinis) Aukštasis (neuniversitetinis) Aukštesnysis (spec. vidurinis) Profesinė mokykla Vidurinis Pagrindinis Kita |
Aukštasis (universitetinis) Aukštasis (neuniversitetinis) Aukštesnysis (spec. vidurinis) Profesinė mokykla Vidurinis Pagrindinis Kita |
Kontaktiniai duomenys (tel., el. paštas) |
|
|
Nepilnamečių vaikų šeimoje vardai, pavardės, gimimo datos |
|
3.2. Duomenys apie tėvų užimtumą (pabraukti):
Informacija apie motinos (globėjos) užimtumą |
Informacija apie tėvo (globėjos) užimtumą |
Bedarbė |
Bedarbis |
Dirbanti (įrašyti kur) |
Dirbantis (įrašyti kur) |
Besimokanti (įrašyti kur) |
Besimokantis (įrašyti kur) |
Kita (įrašyti) |
Kita (įrašyti) |
3.3. Duomenys apie šeimos priklausymą socialinės rizikos grupei:
Duomenys |
Informacija apie šeimą |
Socialinės rizikos šeimos žyma (pabraukti) |
Taip, priskirta socialinės rizikos grupei Ne, nepriskirta socialinės rizikos grupei |
Įrašymo į socialinės rizikos šeimų sąrašą priežastys ir data |
|
Išbraukimo iš socialinės rizikos šeimų sąrašo priežastys ir data |
|
Tėvų valdžios apribojimo duomenys |
|
Globojamo (rūpinamo) vaiko registravimo duomenys |
|
Smurto prieš vaikus atvejų registravimo duomenys |
|
Neįgalaus asmens šeimos tipas (įrašyti duomenis apie negalę turintį šeimos narį) |
|
Kita svarbi informacija apie šeimą |
|
4. Paslaugų vaikui ir šeimai poreikis:
Paslaugų poreikis |
Įstaiga, teikianti paslaugą/pagalbą |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
5. Išvada dėl kompleksinės pagalbos vaikui ir šeimai skyrimo:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Tėvai (globėjai) _______________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
_______________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius __________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Vaiko gerovės
komisijos pirmininkas ________________ __________________
(parašas) (vardas, pavardė)