HERBASmazas

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO BEI NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO GRUPIŲ (KLASIŲ) IR PRADINIO, PAGRINDINIO BEI VIDURINIO UGDYMO KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. sausio 26 d. Nr. T2-19

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55–1049, 2008, Nr. 113–4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23–593; 2003, Nr. 63–2853; 2011, Nr. 38–1804) 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (Žin., 2011, Nr. 79-3869), Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo grupių (klasių) ir pradinio, pagrindinio bei vidurinio ugdymo klasių komplektavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 28 d. sprendimą Nr. T2-4 „Dėl Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo grupių ir pradinio, pagrindinio bei vidurinio ugdymo klasių komplektavimo tvarkos aprašo“;

2.2. Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 31 d. sprendimą Nr. T2-77 „Dėl Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo grupių ir pradinio, pagrindinio bei vidurinio ugdymo klasių komplektavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2010 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. T2-4, pakeitimo“.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą laikraštyje „Šviesa“, o visą sprendimą – savivaldybės interneto tinklalapyje www.jurbarkas.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Ričardas Juška


PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2012 m. sausio 26 d. sprendimu Nr.T2-19

 

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO BEI NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO GRUPIŲ (KLASIŲ) IR PRADINIO, PAGRINDINIO BEI VIDURINIO UGDYMO KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jurbarko rajono savivaldybės mokyklų ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo bei neformaliojo vaikų švietimo grupių (klasių) ir pradinio, pagrindinio bei vidurinio ugdymo klasių komplektavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendrus reikalavimus formaliojo ir neformaliojo švietimo programas vykdančioms įstaigoms (toliau – mokykla) komplektuojant grupes ir klases.

2. Aprašas yra parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, Vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 79–3869) ir 2001 m. birželio 27 d.  nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 57–2040; 2011, Nr. 165–7861), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. kovo 17 d. įsakymu Nr. V-445 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymo Nr. ISAK-1019 „Dėl priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo, profesinę mokyklą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 33–1566), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 patvirtintą Lietuvos higienos normą HN 75:2010 „Įstaiga, vykdanti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą. Bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ (Žin., 2010, Nr.50–2454).

 

II. MOKYKLŲ IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO BEI NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO GRUPIŲ (KLASIŲ) IR PRADINIO, PAGRINDINIO BEI VIDURINIO UGDYMO KLASIŲ KOMPLEKTAVIMO KRITERIJAI

 

3. Formuojant grupes ir klases pagal šiame Apraše numatytą minimalų ugdytinių ir mokinių skaičių grupėse ir klasėse, skaičiuojamas realus mokinių skaičius (ne sutartiniai, kurie vartojami Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje bei kituose dokumentuose).

4. Gali būti komplektuojamos šios ikimokyklinio ugdymo grupės:

4.1. lopšelio grupė – jeigu joje ugdoma 10–15 ugdytinių;

4.2. darželio grupė – jeigu joje ugdoma 12–20 (kaime), 15–20 (mieste) ugdytinių;

4.3. mišri lopšelio-darželio grupė – jeigu joje ugdoma 12–17 ugdytinių;

4.4. budinti neįgaliųjų vaikų (specialioji  ikimokyklinio  ir  (ar)   priešmokyklinio ugdymo) grupė – jeigu joje ugdoma 3–10 ugdytinių  (atsižvelgiama į ugdytinių raidos sutrikimo pobūdį). 

5. Ugdytinių ir mokinių formuojamoje grupėje (klasėje) turi būti ne daugiau kaip:

5.1. 10, jeigu mokoma pagal specialiosios mokyklos programą, skirtą vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo vaikų ugdymui;

5. 2. 15, jeigu mokoma pagal pradinio ugdymo programą jungtinėje klasėje, sudarytoje iš trijų klasių;

5.3. 18, jeigu mokoma pagal pradinio ugdymo programą jungtinėje klasėje, sudarytoje iš dviejų klasių;

5.4. 18, jeigu mokoma pagal pagrindinio ugdymo programos I dalį jungtinėje klasėje, sudarytoje iš dviejų klasių;

5.5. 20, jeigu mokoma pagal priešmokyklinio ugdymo programą;

5.6. 24, jeigu mokoma pagal pradinio ugdymo programą;

5.7. 30, jeigu mokoma pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programą;

5.8. 15, jeigu mokoma pagal pradinio ir (ar) pagrindinio suaugusiųjų ugdymo programą jungtinėje klasėje, sudarytoje iš trijų klasių;

5.9. 18, jeigu mokoma pagal pradinio ir (ar) pagrindinio suaugusiųjų ugdymo programą jungtinėje klasėje, sudarytoje iš dviejų klasių;

5.10. 40, jeigu mokoma pagal pagrindinio ir (ar) vidurinio suaugusiųjų ugdymo programą.

6. Pedagoginės psichologinės tarnybos ar kitų atsakingų už specialųjį ugdymą įstaigų nustatytas sutrikusio intelekto, riboto intelekto, kurčias, neprigirdintis, aklas, silpnaregis, turintis judesio ir padėties, kompleksinių, elgesio ar žymių kalbos ir kitos komunikacijos sutrikimų mokinys (ugdytinis), mokomas (ugdomas) integruotai bendrojo lavinimo klasėje (ikimokyklinio arba priešmokyklinio ugdymo grupėje), prilyginamas 2 tos klasės (grupės), kurioje mokosi (ugdomas), mokiniams (ugdytiniams) ir atitinkamai mažinamas maksimalus šio Aprašo 4 ir 5 punkte nustatytas klasės mokinių (grupės ugdytinių) skaičius.

7. Kaimo mokyklose komplektuojamos:

7.1. priešmokyklinio ugdymo grupės (jeigu jas lankys 8 ir daugiau pagal vienerių metų priešmokyklinio ugdymo programą ugdomų ugdytinių) arba mišraus (ikimokyklinio- priešmokyklinio) ugdymo grupės (jeigu jas lankys 8 ir daugiau ugdytinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir vienerių metų priešmokyklinio ugdymo programas bei nėra galimybių sukomplektuoti atskiras ikimokyklinio ar (ir) priešmokyklinio ugdymo grupes);

7.2. I–IV klasės, jeigu minimalus mokinių skaičius klasėje yra 9 ir šios klasės neįmanoma sujungti su kita klase bei įstaigai užtenka pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų;

7.3. V–VIII klasės:

7.3.1. jeigu minimalus mokinių skaičius jose yra 9 ir įstaigai užtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų (taikoma mokykloms, kuriose mokosi iki 120 mokinių);

7.3.2. jeigu minimalus mokinių skaičius jose yra 10 ir įstaigai užtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų (taikoma mokykloms, kuriose mokosi 121 ir daugiau mokinių);

7.4. IX–X klasės:

7.4.1. jeigu jose minimalus mokinių skaičius yra 9 ir įstaigai užtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų (taikoma mokykloms, kuriose mokosi iki 120 mokinių);

7.4.2. jeigu jose minimalus mokinių skaičius yra 10 ir įstaigai užtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų (taikoma mokykloms, kuriose mokosi virš 120 mokinių);

7.5. I–II gimnazijos klasės, jeigu jose minimalus mokinių skaičius yra 15 ir įstaigai užtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų;

7.6. XI–XII (III–IV gimnazijos) klasės, jeigu komplektuojama po dvi klases ir jose minimalus mokinių skaičius yra ne mažesnis kaip po 15 mokinių bei įstaiga įvykdo vidurinio ugdymo programai keliamus reikalavimus;

7.7. jungtinės arba dalinio sujungimo klasės, kai:

7.7.1. vienoje iš jų yra mažiau negu 9 mokiniai (jungtiniai dariniai gali būti įvairūs pradinių klasių variantai (galima sujungti į vieną klasę ne daugiau kaip tris klases) bei V–VI, VI–VII, VII–VIII klasės);

7.7.2. įstaigai neužtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų.

8. Jeigu mokyklos skyriuje mokosi 10–15 I–IV klasių mokinių ir neužtenka pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų šiam skyriui, mokyklos direktorius, leisdamas dirbti dviems mokytojams, įvykdo dalinį klasių sujungimą arba įpareigoja vieną mokytoją atlikti darbą su visomis klasėmis (jeigu skyriuje yra mokoma pagal trijų klasių pradinio ugdymo programą).

9. Jeigu mokyklos skyriuje, vykdančiame tik pradinio ugdymo programą, nuo naujų mokslo metų ketina mokytis mažiau kaip 10 mokinių ir nėra realios mokinių daugėjimo perspektyvos, tai Jurbarko rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija) siūlo Jurbarko rajono savivaldybės tarybai (toliau – Savivaldybės taryba) priimti sprendimą dėl šio mokyklos skyriaus likvidavimo.

10. Jeigu mokyklos skyriuje, vykdančiame pradinio ir pagrindinio ugdymo programos I dalį, nuo naujų mokslo metų ketinama sukomplektuoti tik tris klases (atskiras arba jungtines) ir nėra realios mokinių daugėjimo perspektyvos, tai Savivaldybės administracija siūlo Savivaldybės tarybai priimti sprendimą dėl pagrindinio ugdymo programos vykdymo nutraukimo šios mokyklos skyriuje.

11. Kaimo mokyklose nejungiamos su kitomis klasėmis IX ir X klasės, o jeigu nustatoma, kad jose ketina mokytis po 8 arba 7 mokinius, tai Savivaldybės administracija siūlo Savivaldybės tarybai priimti sprendimą dėl šių klasių nekomplektavimo arba planuojamas komplektavimas įteisinamas nustatant klasių komplektavimo kvotas.

12. Kaimo mokykloje vienais mokslo metais dėl mažo mokinių skaičiaus nesuformavus IX klasės, kitais mokslo metais šioje įstaigoje IX klasė gali būti komplektuojama tik tais atvejais, jeigu šioje klasėje pareiškia norą mokytis ne mažiau kaip 9 mokiniai.

13. Kaime esančiame mokyklos skyriuje IX–X klasės nekomplektuojamos.

14. Miesto mokyklose komplektuojamos:

14.1. I klasė, jeigu joje minimalus mokinių skaičius yra 20 mokinių;

14.2. V klasė, jeigu joje minimalus mokinių skaičius yra 23 mokiniai;

14.3. IX klasė, jeigu joje  minimalus mokinių skaičius yra 22 mokiniai;

14.4. I ir III gimnazijos klasės, jeigu kiekvienoje iš jų minimalus mokinių skaičius yra po 25 mokinius;

14.5. išimties atveju, gavusi Savivaldybės tarybos leidimą, mokykla gali komplektuoti I ir V klasę su mažesniu, nei numatyta 14.1-15.4 14.2 punktuose, mokinių skaičiumi.

15. Mokinių skaičių miesto mokyklų II–IV, VI–VIII, X bei II ir IV gimnazijos klasėse reguliuoja pati įstaiga, atsižvelgdama į pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką paskiriamas lėšas bei Savivaldybės tarybos nustatytą galimų komplektuoti klasių kvotą.

16. Jurbarko mieste priešmokyklinio ugdymo grupės, kuriose yra ne mažesnis kaip 10 ugdytinių skaičius, komplektuojamos tik įstaigose, kurios turi Savivaldybės tarybos leidimą teikti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugas.

17. Įstaiga, pageidaujanti steigti ikimokyklinio ugdymo arba visos darbo dienos priešmokyklinio ugdymo grupes, privalo gauti Savivaldybės tarybos leidimą.

18. Atskiros suaugusiųjų mokymo ir (ar) dirbančio jaunimo klasės komplektuojamos, kai:

18.1. pagal pagrindinio ugdymo programą dirbančioje klasėje mokosi ne mažiau kaip 15 mokinių;

18.2. pagal vidurinio ugdymo programą dirbančioje klasėje mokosi ne mažiau kaip 15 mokinių.

19. Suaugusiųjų mokymo ir (ar) dirbančio jaunimo klases gimnazijoje, vidurinėse ir pagrindinėse mokyklose komplektuoti galima tik gavus Savivaldybės tarybos leidimą.

20. Nesusidarius reikiamam suaugusiųjų mokymo ar dirbančio jaunimo klasės mokinių skaičiui, mokykla gali pagal galiojančias teisės normas pasiūlyti mokiniui kitas mokymosi galimybes (mokytis suaugusiųjų mokymo klasėje, rinktis modulį, neakivaizdinį bei savarankišką mokymosi būdą ir kt.).

21. Jurbarko Antano Sodeikos meno mokykloje komplektuojamos I klasės:

21.1. dailės skyriuje – jeigu joje ugdoma 12–20 mokinių;

21.2. choreografijos skyriuje – jeigu joje ugdoma 14–20 mokinių;

21.3. muzikinio ugdymo skyriuje – jeigu joje ugdoma 14–30 mokinių.

22. Mokinių skaičių Jurbarko Antano Sodeikos meno mokyklos II–VII klasėse reguliuoja pati įstaiga, atsižvelgdama į Savivaldybės tarybos paskiriamas lėšas bei nustatytą galimų komplektuoti klasių kvotą.

23. Jeigu mokyklai trūksta pagal Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką ir savivaldybės paskirtų lėšų, Savivaldybės taryba išimties tvarka gali ne vėliau kaip iki naujų mokslo metų pradžios priimti sprendimą dėl maksimalaus priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytinių ir bendrojo lavinimo klasių (jungtinių klasių) mokinių skaičiaus padidinimo 1–2 ugdytiniais ar mokiniais nuo naujųjų mokslo metų.

24. Mokyklos mokslo metų pradžioje, suderinusios su Savivaldybės administracijos direktoriumi (ar jo įgaliotu asmeniu), išimties tvarka gali savarankiškai didinti maksimalų priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytinių ir bendrojo lavinimo klasių mokinių skaičių ne daugiau kaip 2.

25. Jei per mokslo metus į mokyklą atvyksta ugdytinis ar mokinys, gyvenantis jos aptarnaujamoje teritorijoje, ir joje nėra laisvų vietų, jis gali būti priimamas į priešmokyklinio ugdymo grupę ar I–XII (I–IV gimnazijos) klasę mokyklos direktoriui priimant sprendimą dėl maksimalaus mokinių skaičiaus klasėje viršijimo (ne daugiau kaip 2 ugdytiniais ar mokiniais) arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią mokyklą.

26. Mokyklos, komplektuojančios paralelines klases, privalo vadovautis paralelinių klasių komplektavimo kriterijais, kuriuos, suderinęs su mokyklos taryba, tvirtina mokyklos direktorius (atskiro dokumento ir jo tvirtinimo nereikia, jeigu paralelinių klasių komplektavimo kriterijai mokyklos yra įteisinti Ugdytinių ir mokinių priėmimo į savo įstaigą, perkėlimo mokytis į kitą mokyklą, išregistravimo bei pašalinimo iš mokyklos tvarkos apraše).

27. Mokinių paskirstymas į klases (grupes) įforminamas direktoriaus įsakymu (įsakymais).

28. Savivaldybės administracijos teikimu kasmet Savivaldybės taryba:

28.1. iki kovo 31 d. patvirtina naujiesiems mokslo metams:

28.1.1. galimų komplektuoti priešmokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo grupių (klasių) ir pagal vykdomas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas klasių kvotą bei mokinių skaičius (skaičiaus vidurkį) klasėse visoms savivaldybei priklausančioms mokykloms (išskyrus Jurbarko rajono kūno kultūros ir sporto centrą);

28.1.2. priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius.

28.2. iki rugsėjo 1 d. patikslina pagal šio Aprašo 28.1. punktą patvirtintą klasių ir grupių kvotą;

28.3. pagal šio Aprašo 28.1. ir 28.2. punktus bei atsiradus naujam poreikiui tikslina suaugusiųjų klasių komplektų skaičių.

29. Jurbarko rajono kūno kultūros ir sporto centro minimalaus ir maksimalaus ugdytinių skaičiaus nustatymas reglamentuojamas įstaigos nuostatuose, o sporto šakų profilį centro teikimu tvirtina Savivaldybės taryba.

30. Mokyklos, komplektuodamos klases, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos Vyriausybės bei Švietimo ir mokslo ministerijos teisės aktais dėl klasių komplektavimo, jei klasių komplektavimo specifika nėra reglamentuota šiame Apraše.

31. Išimties atveju Savivaldybės taryba, gavusi Savivaldybės administracijos teikimą su išankstiniu įstaigos bendruomenės motyvuotu prašymu ir atsižvelgdama į klasėje esančių integruotų specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių skaičių ir jungimo su kitomis klasėmis bei išėjimo mokytis į kitą mokyklą galimybės nebuvimą, galiojančius teisės aktus, gali leisti kaimo mokyklai komplektuoti su 1–2 mokiniais mažesniu, nei numatyta reglamentuojančiuose dokumentuose, mokinių skaičiumi:

31.1. I–IV klasę (jeigu įstaigai užtenka pagal nustatytą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką skiriamų lėšų);

31.2. V–VIII klasę (jei savivaldybė skiria iš savivaldybės biudžeto papildomai reikalingų ugdymo organizavimui šiose komplektuojamose klasėse ir ugdymo aplinkai išlaikyti).

32. Mokyklos direktorius kasmet rugsėjo, vasario ir gegužės mėnesiais pagal Savivaldybės administracijos Finansų ir Švietimo skyrių nurodytus terminus ir kriterijus parengia informaciją apie esamą ir prognozuojamą grupių ir klasių komplektų bei juose esamų (ar būsimų) ugdytinių ir mokinių skaičių.

_______________