HERBASmazas

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, PERSKIRSTYMO IR SUTAUPYTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS

 

2012 m. sausio 26 d. Nr. T2-5

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin. 1994, Nr. 55–1049; 2008, Nr. 113–4290) 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Jurbarko rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo ir sutaupytų lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės tarybos 2008 m. sausio 24 d. sprendimą Nr. T2-10 „Dėl mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“.

3. Paskelbti informaciją apie šį sprendimą „Šviesos“ laikraštyje, o visą sprendimą – savivaldybės interneto tinklalapyje www.jurbarkas.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Ričardas Juška


PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2012 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. T2-5

 

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO, PERSKIRSTYMO IR SUTAUPYTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo ir sutaupytų lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau tekste – šis Aprašas) nustato valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos Jurbarko rajono savivaldybės biudžetui, skirtos mokinio krepšeliui finansuoti, paskirstymo, perskirstymo, naudojimo Jurbarko rajono švietimo įstaigose ir sutaupytų lėšų naudojimo tvarką.

2 Mokinio krepšelis – tai vienam sutartiniam mokiniui pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką (toliau – Metodika) apskaičiuojama ir skiriama vienoda pinigų suma ugdymo procesui organizuoti ir kitoms mokymo reikmėms tenkinti: pedagoginių darbuotojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų atlyginimams, socialiniam draudimui bei jų kvalifikacijai tobulinti, vadovėliams ir mokymo priemonėms įsigyti, mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui, informacinėms kompiuterinėms technologijoms diegti ir naudoti, lėšos pedagoginei psichologinei pagalbai, brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, bendrąjį lavinimą teikiančių mokyklų išorės vertinimui organizuoti, profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti bei neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.

3. Mokinio krepšelio lėšos apskaičiuojamos, skiriamos ir naudojamos bendrojo ugdymo mokyklos (toliau – švietimo įstaigos) vieno mokinio, besimokančio pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio arba vidurinio ugdymo programą, vienų metų mokymo reikmėms tenkinti.

4. Specialiosios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti dydis ir bendra suma skelbiama kalendorinių metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme.

5 Skiriant mokinio krepšelio lėšas švietimo įstaigoms, teikiančioms bendrąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, siekiama:

5.1. didinti švietimo įstaigų vadovų atsakomybę vykdant klasių, grupių komplektavimą;

5.2. stiprinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą;

5.3. gerinti švietimo paslaugų kokybę, skatinti mokyklų konkurenciją, sudarant vienodas sąlygas visiems mokiniams įsigyti geros kokybės išsilavinimą;

5.4. mažinti vaikų, nelankančių švietimo įstaigų, skaičių.

 

II. LĖŠŲ PASKIRSTYMAS, PERSKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

6. Vadovaudamasis Metodika, Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) skaičiuoja mokinio krepšelio lėšas švietimo įstaigoms biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo 1 dienos Mokinių registro duomenis.

7. Prieš tvirtinant savivaldybės biudžetą, lėšos, priklausančios švietimo įstaigoms pagal Metodiką, sulyginamos su jų faktiškai pateiktu lėšų poreikiu. Taip nustatomas mokinio krepšelio lėšų trūkumas ar perteklius atskiroms švietimo įstaigoms. Darbo užmokesčio lėšos yra apskaičiuojamos pagal švietimo įstaigos vadovo patvirtintą mokytojų tarifikacijos sąrašą ir etatų, nustatytų pagal steigėjo patvirtintus etatų normatyvus ir išlaikomų iš mokymui skirtų lėšų, sąrašą.

8 Atsižvelgiant į galiojančius teisės aktus ir švietimo įstaigai tenkančias mokinio krepšelio lėšas, Jurbarko rajono savivaldybės tarybos (toliau – savivaldybės Taryba) sprendimu kiekvienai švietimo įstaigai tikslinamas mokinio krepšelio dydis darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms mokėti. Lėšos kitoms mokymo reikmėms, finansuojamoms iš mokinio krepšelio, švietimo įstaigai apskaičiuojamos vadovaujantis Metodika.

9. Asignavimai konkrečioms švietimo įstaigoms finansuoti paskirstomi savivaldybės Tarybos sprendimu.

10. Vykdant savivaldybės biudžetą, mokinio krepšelio lėšos perskirstomos vykstant mokinių migracijai tarp Jurbarko rajono savivaldybės ir kitų savivaldybių švietimo įstaigų, vadovaujantis galiojančiais teisės aktais. Mokinio krepšelio lėšos mažinamos tai švietimo įstaigai, iš kurios mokinys išvyko, jeigu nėra kito lėšų rezervo.

11. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į švietimo įstaigų pateiktus prašymus (jame nurodoma mažinamų lėšų konkretus klasifikacijos kodas), teikia savivaldybės Tarybai sprendimo projektą dėl mokinio krepšelio lėšų sumažinimo dėl mokinių migracijos.

12. Lėšos, gautos iš kitų savivaldybių už atvykusius mokinius, pirmiausia naudojamos atsiskaityti su kitomis savivaldybėmis už išvykusius mokinius, o jų perteklius naudojamas mokymo priemonėms įsigyti pagal atskirą savivaldybės Tarybos sprendimą.

13. Prasidėjus naujiems mokslo metams (rugsėjo 1 d.), atsižvelgdama į mokinių ir klasių komplektų skaičiaus bei pedagogų kvalifikacinių kategorijų ir pedagoginio darbo stažo pasikeitimus, mokinių migraciją tarp Jurbarko rajono švietimo įstaigų, savivaldybės Taryba atskiru sprendimu tikslina rajono švietimo įstaigų darbo užmokesčio fondą.

 

III. SUTAUPYTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

14. Sutaupytos mokinio krepšelio lėšos, įvykdžius bendruosius ugdymo planus ir visiškai patenkinus mokinio krepšelio poreikį, kitoms švietimo įstaigų mokymo reikmėms perskirstomos teisės aktų nustatytais terminais:

14.1. savivaldybės Tarybos sprendimu:

14.1.1. kai švietimo įstaiga didina darbo užmokesčio fondą ar įsigyja mokymo priemones, kurių vertė didesnė kaip 1000 Lt;

14.1.2. kai lėšos perskirstomos tarp atskirų švietimo įstaigų;

14.2. administracijos direktoriaus įsakymu, kai įstaiga tikslina sutaupytas mokinio krepšelio lėšas kitoms mokymo reikmėms.

15. Sutaupytos mokinio krepšelio lėšos kitoms švietimo įstaigų mokymo reikmėms yra skiriamos vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministerijos parengtu mokyklų aprūpinimo bendrojo ugdymo dalykų vadovėliais ir mokymo priemonėmis tvarkos aprašu ir galiojančių vadovėlių, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo priemonių, rekomenduojamų įsigyti mokomųjų kompiuterinių priemonių ir rekomenduojamų įsigyti specialiųjų mokymo priemonių sąrašu.

16. Sutaupyta speciali tikslinė dotacija mokinio krepšeliui finansuoti pirmiausia skiriama švietimo įstaigų ugdymo išlaidų įsiskolinimui dengti bei kitoms mokymo reikmėms finansuoti.

17. Už mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį yra atsakingi švietimo įstaigų vadovai.

__________________