Mherbas

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. rugsėjo 30 d. Nr. 1-356

Marijampolė

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2008, Nr. 71-2702; 2010, Nr. 53-2598; 2012, Nr. 83-4345, Nr. 132-6669), Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 (Žin., 2006, Nr. 68-2510, 2009, Nr. 27-1053; 2010, Nr. 86-4549; 2012, Nr. 113-5727), Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 (Žin., 2006, Nr. 110-4163; 2007, Nr. 80-3247; 2009, Nr. 90-3869, 2010, Nr. 65-3244; 2012, Nr. 35-1713), Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 (Žin., 2006, Nr. 43-1570, 2008, Nr. 2-72; 2009, Nr. 83-3450; 2010, Nr. 83-4393; 2013, Nr. 74-3719), Marijampolės savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 31 d. sprendimo Nr. 1-920 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo“ 1 punktą;

2.2. Marijampolės savivaldybės tarybos 2010 m. birželio 28 d. sprendimą Nr. 1-1316 , „Dėl Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 31 d. sprendimo Nr. 1-920 „Dėl Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“.

3. Tarybos sprendimas įsigalioja 2013 m. spalio 1 d., išskyrus aprašo 127 punktą, kuris įsigalioja 2014 m. sausio 1 d.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vidmantas Brazys

 

 


 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės tarybos

2013-09-30 sprendimu Nr. 1-356

 

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau vadinama - Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, gyventojų atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus, pagalbos pinigų mokėjimo savivaldybės gyventojams atvejus, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą.

2. Šis Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Marijampolės savivaldybė ir kurių teikimas finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas yra skelbiamas viešai.

4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį. Socialines paslaugas, jų turinį pagal socialinių paslaugų rūšis apibrėžia Socialinių paslaugų katalogas, patvirtintas Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 (Žin., 2006, Nr. 43-1570, 2008, Nr. 2-72; 2009, Nr. 83-3450; 2010, Nr. 83-4393; 2013, Nr. 74-3719).

5. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

6. Asmens (šeimos) ir savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir savivaldybės sutartimi, kurią pasirašo Administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Sutartyje nurodomi konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška ir mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimo iš naujo dėl asmens (šeimos) pajamų ir asmens turto pokyčių, įvykusių per šių paslaugų gavimo laiką, sąlygos.

7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

8. Asmenys, pradėję gauti socialinę globą iki 2006 m. liepos 1 d., už socialines paslaugas moka pagal Apmokėjimo už socialines paslaugas principus ir tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. 111 (Žin., 1998, Nr. 12-278, 2004, Nr. 88-3219), išskyrus tuos atvejus, kai jiems nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas dydis yra didesnis už nustatytąjį pagal šią patvirtintą Marijampolės savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarką.

9. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

9.1. finansinių galimybių vertinimas - asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūra, apimanti asmens (šeimos) pajamų, turto įvertinimą. Prie finansinių galimybių vertinimo priskiriamas ir mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių nustatymas.

9.2. mokėjimo už socialines paslaugas šaltiniai - asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, arba asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, kurios asmenų, savivaldybės ir paslaugų gavėjo susitarimu naudojamos sutartyje numatyto asmens (šeimos) mokėjimo dydžio teikiamoms socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.

9.3. šeimos nariai - sutuoktiniai arba bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į šeimos sudėtį taip pat įskaitomi nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys asmenys nuo 18 iki 24 metų, besimokantys dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų formaliojo švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose, taip pat asmenys nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems įstatymo nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariams nepriskiriami.

9.4. vienas gyvenantis asmuo - vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo.

9.5. Asmuo su sunkia negalia:

9.5.1. vaikas su sunkia negalia - asmuo, kuriam pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir pagal Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą pripažintas sunkaus neįgalumo lygis;

9.5.2. suaugęs asmuo su sunkia negalia - asmuo, kuriam pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir kuris pagal Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą yra pripažintas nedarbingu;

9.5.3. senatvės pensijos amžių sukakęs asmuo su sunkia negalia - sukakęs senatvės pensijos amžių asmuo, kuriam pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis.

9.6. Socialinės paslaugos kaina - socialinių paslaugų įstaigos tvirtinama socialinės paslaugos teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.

10. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

11. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

 

II. LĖŠŲ SOCIALINĖMS PASLAUGOMS (KAINOS) APSKAIČIAVIMAS

 

12. Socialines paslaugas teikiančių įstaigų, kurių steigėja yra Marijampolės savivaldybė, socialinių paslaugų kainas nustato savivaldybės taryba socialines paslaugas teikiančių įstaigų teikimu.

13. Socialinių paslaugų įstaigos, kurių steigėja nėra savivaldybė, socialinių paslaugų kainas nustato savo nuožiūra pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos reikalavimus.

14. Perkamų (parduodamų) ar finansuojamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kainą savivaldybės ir socialinių paslaugų įstaigos nustato derindamos ją su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar socialinės globos įstaigos dalininkais (savininkais) ir atsižvelgdamos į bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros organizavimo išlaidas, socialinių paslaugų teikimo savivaldybės teritorijoje ypatumus ir šių išlaidų efektyvų panaudojimą.

15. Socialinės globos kainą socialinės globos įstaigos, išskyrus šeimynas, nustato pagal šio Aprašo 16 punkte nurodytas lėšų dalis, derindamos ją su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar socialinės globos įstaigos dalininkais (savininkais), su socialinę globą perkančiomis ar finansuojančiomis savivaldybėmis ir atsižvelgdamos į socialinės globos organizavimo išlaidas ir šių išlaidų efektyvų panaudojimą.

16. Perkamos (parduodamos) ar finansuojamos socialinės globos kainą sudaro:

16.1. bendroji socialinės globos lėšų dalis (BLD);

16.2. kintamoji socialinės globos lėšų dalis (KLD).

17. Bendroji socialinės globos lėšų dalis yra pastovi visoms socialinės globos rūšims.

18. Kintamoji socialinės globos lėšų dalis kinta, ir tai priklauso nuo socialinės globos rūšies ir socialinės globos gavėjų grupės.

19. Bendrąją socialinės globos lėšų dalį sudaro šios išlaidos:

19.1. socialinių paslaugų įstaigos administracinio, ūkinio ir aptarnaujančiojo personalo darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, darbdavių socialinė parama pinigais, kvalifikacijos kėlimo ir komandiruočių išlaidos;

19.2. išlaidos kitoms prekėms (kanceliarinės prekės, spaudiniai ir kitos prekės, susijusios su įstaigos administravimu);

19.3. transporto išlaidų dalis, tiesiogiai nesusijusi su socialinės globos teikimu (administracinio, ūkinio ir aptarnaujančiojo personalo transportas);

19.4. kitos išlaidos (šildymas, elektra, vandentiekis, kanalizacija, ryšių paslaugos, spaudiniai ir kita).

20. Rekomenduojama, kad šio Aprašo 19.1 punkte nurodytos išlaidos nesiektų daugiau kaip 20 procentų viso socialinių paslaugų įstaigos darbo užmokesčio fondo.

21. Kintamąją socialinės globos lėšų dalį sudaro šios išlaidos:

21.1. profesinių grupių, susijusių su paslaugų teikimu, darbo užmokestis, valstybinio socialinio draudimo įmokos, darbdavių socialinė parama pinigais, kvalifikacijos kėlimo ir komandiruočių išlaidos;

21.2. maitinimo išlaidos (jeigu socialinės globos įstaiga teikia asmeniui maitinimo paslaugą);

21.3. išlaidos medikamentams;

21.4. išlaidos patalynei ir aprangai (trumpalaikei ir ilgalaikei socialinei globai);

21.5. transporto išlaidų dalis, susijusi su socialinės globos teikimu;

21.6. išlaidos kitoms prekėms ir paslaugoms, kurios susijusios su paslaugos gavėjo poreikiais (slaugos, ugdymo, techninės pagalbos priemonės ir kita);

21.7. išlaidos socialinei paramai pinigais (vaikų kišenpinigiams mokėti).

22. Profesinių grupių personalo sudėtis ir skaičius nustatomi vadovaujantis Socialinę globą teikiančių darbuotojų darbo laiko sąnaudų normatyvais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. A1-317 (Žin., 2006, Nr. 132-5011; 2013, Nr. 60-3003).

23. Į socialinių paslaugų kainą neįeina socialinių paslaugų įstaigos lėšos nekilnojamam turtui įsigyti.

24. Socialinės globos įstaiga, teikdama perkančiajai ar finansuojančiajai savivaldybei duomenis apie lėšas socialinei globai organizuoti, bendrąją ir kintamąją socialinių paslaugų lėšų dalis turi nurodyti atskirai.

 

III. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

25. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne, sociokultūrinės paslaugos teikiamos nemokamai.

26. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (maitinimo organizavimas, transporto organizavimas, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas, ir kt.) Marijampolės savivaldybės gyventojai moka vadovaujantis Aprūpinimo būtiniausiais labdaros būdu gautais drabužiais, avalyne ir kitais reikmenimis tvarka, patvirtinta Marijampolės savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. 1-55, Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo tvarka, patvirtinta Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. 1-645 (dalinai pakeista 2010 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. 1366) ir Marijampolės socialinės pagalbos centro transporto organizavimo paslaugų skyrimo ir teikimo tvarka, patvirtinta Marijampolės savivaldybės tarybos 2009-06-29 sprendimu Nr. 1-873.

27. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, visos bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

28. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

29. Atvejai ir sąlygos, kai savivaldybė atleidžia gyventojus nuo mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas numatyti Aprūpinimo būtiniausiais labdaros būdu gautais drabužiais, avalyne ir kitais reikmenimis tvarkoje, patvirtintoje Marijampolės savivaldybės tarybos 2007 m. gegužės 31 d. sprendimu Nr. 1-55, Asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų skyrimo ir mokėjimo tvarkoje, patvirtintoje Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. 1-645 (dalinai pakeista 2010 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. 1366) ir Marijampolės socialinės pagalbos centro transporto organizavimo paslaugų skyrimo ir teikimo tvarkoje, patvirtintoje Marijampolės savivaldybės tarybos 2009 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. 1-873.

 

III. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

30. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

31. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

32. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.

33. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

34. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, socialinė priežiūra teikiama nemokamai.

35. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ PAGALBOS Į NAMUS PASLAUGAS

 

36. Mokėjimo už pagalbos namuose paslaugas dydis yra nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pasirinktų paslaugų komplektą ir asmens (šeimos) gaunamas pajamas.

37. Asmuo (šeima) pageidaujantis gauti pagalbos namuose paslaugas gali pasirinkti vieną iš dviejų paslaugų komplektų:

37.1. I komplektas :

 

Eil.Nr.

Paslaugos pavadinimas

 

Paslaugos teikimo dažnumas per mėnesį

1. Asmeninės higienos ir priežiūros:

1.1.

maudymas, pagalba maudantis, kūno apiprausimas

2 kartai

1.2.

pagalba prausiantis

2 kartai

1.3.

pagalba apsirengiant, nusirengiant, šukuojantis, palydėjimas į pirtį

pagal poreikį

1.4.

plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūra

1 kartas

1.5.

Skalbimas:

1.5.1.

Rankomis (ne daugiau 3 kg)

1 kartas

1.5.2.

skalbimo mašina

1 kartas

1.5.3.

skalbimo paslaugų organizavimas

1 kartas

1.6.

patalynės keitimas vienam asmeniui

2 kartai

2. Namų sutvarkymo:

2.1.

Vieno kambario, virtuvės ir sanitarinių mazgų sutvarkymas, šiukšlių išnešimas

2 kartai

3. Maitinimo organizavimo ir maisto paruošimo:

3.1.

maisto produktų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir pristatymas į namus

8 kartai

3.2.

Kitų prekių pirkimas

1 kartas

3.3.

karšto maisto pristatymas

5 kartai per savaitę

3.4.

pagalba ruošiant maistą ir maisto paruošimas

pagal poreikį

3.5.

maitinimas, pagalba valgant

pagal poreikį

3.6.

indų plovimas

pagal poreikį

4. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo:

4.1.

užrašymas pas gydytojus ar gydytojo iškvietimas

pagal poreikį

4.2.

lydėjimas į gydymo įstaigą ir iš jos, medikamentų pirkimas, receptų pas gydytojus išrašymas

pagal poreikį

5. Ūkinių darbų organizavimo:

5.1.

kuro nupirkimo, parvežimo organizavimas, malkų supjovimo bei suskaldymo organizavimas

pagal poreikį

5.2.

smulkaus remonto darbų, buitinių prietaisų remonto organizavimas

1 kartas

5.3.

malkų atnešimas

10 kartų

5.4.

vandens atnešimas

12 kartų

5.5.

krosnių iškūrenimas

pagal poreikį

6.

Įvairių pavedimų vykdymas:

 

6.1.

mokesčių sumokėjimas, dokumentų, pažymų sutvarkymas

1 kartas

6.2.

lydėjimas į įvairias įstaigas, pirtį

1 kartas

6.3.

transporto organizavimas

Pagal poreikį

7. Bendrosios paslaugos:

7.1.

bendravimas, laikraščių, žurnalų skaitymas

pagal poreikį

7.2.

konsultavimas, informavimas, tarpininkavimas, atstovavimas

pagal poreikį

Paslaugos teikiamos 10 valandų per savaitę

 

37.2. II komplektas:

Eil.Nr.

Paslaugos pavadinimas

 

Paslaugos teikimo dažnumas per mėnesį

1. Asmeninės higienos ir priežiūros:

1.1.

maudymas, pagalba maudantis, kūno apiprausimas

1 kartas

1.2.

pagalba apsirengiant, nusirengiant, šukuojantis, palydėjimas į pirtį

pagal poreikį

1.3.

plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūra

1 kartas

1.4.

Skalbimas:

1.4.1.

Rankomis (ne daugiau 3 kg)

1 kartas

1.4.2.

skalbimo mašina

1 kartas

1.4.2.

skalbimo paslaugų organizavimas

1 kartas

1.5.

patalynės keitimas vienam asmeniui

1 kartas

2. Namų sutvarkymo:

2.1.

Vieno kambario, virtuvės ir sanitarinių mazgų sutvarkymas, šiukšlių išnešimas

1 kartas

3. Maitinimo organizavimo ir maisto paruošimo:

3.1.

maisto produktų pirkimas artimiausioje parduotuvėje ir pristatymas į namus

4 kartai

3.2.

Kitų prekių pirkimas

1 kartas

3.3.

pagalba ruošiant maistą ir maisto paruošimas

pagal poreikį

3.4

indų plovimas

pagal poreikį

4. Asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimo:

4.1.

užrašymas pas gydytojus ar gydytojo iškvietimas

pagal poreikį

4.2.

lydėjimas į gydymo įstaigą ir iš jos, medikamentų pirkimas, receptų pas gydytojus išrašymas

pagal poreikį

5. Ūkinių darbų organizavimo:

5.1.

kuro nupirkimo, parvežimo organizavimas, malkų supjovimo bei suskaldymo organizavimas

pagal poreikį

5.2.

smulkaus remonto darbų, buitinių prietaisų remonto organizavimas

1 kartas

5.3.

malkų atnešimas

8 kartai

5.4.

vandens atnešimas

8 kartai

5.5.

krosnių iškūrenimas

pagal poreikį

6.

Įvairių pavedimų vykdymas:

 

6.1.

mokesčių sumokėjimas, dokumentų, pažymų sutvarkymas

1 kartas

6.2.

lydėjimas į įvairias įstaigas, pirtį

1 kartas

6.3.

transporto organizavimas

Pagal poreikį

7. Bendrosios paslaugos:

7.1.

bendravimas, laikraščių, žurnalų skaitymas

pagal poreikį

7.2.

konsultavimas, informavimas, tarpininkavimas, atstovavimas

pagal poreikį

Paslaugos teikiamos 5 valandas per savaitę

 

38. Mokėjimo už pagalbos namuose paslaugas dydžiai, procentais:

Asmens (šeimos) pasirinktas paslaugų komplektas

Asmens (šeimos) pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį, Lt

2-3 VRP*

virš 3 VRP*

Mokėjimo už pagalbos namuose paslaugas dydžiai, procentais

I komplektas

5

8

II komplektas

3

5

* VRP – valstybės remiamos pajamos

 

39. Mokėjimo už apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugas dydis sudaro 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

40. Mokėjimas už kitas socialinės priežiūros paslaugas:

Mokėjimo procentas nuo asmens (šeimos ) pajamų

Asmens (šeimos) pajamos per mėnesį, Lt

2-2,5 VRP*

2,5-3,0 VRP*

3,0 -3,5 VRP*

3,5 VRP*ir daugiau

3

5

15

20

●VRP – valstybės remiamos pajamos

 

IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMAS

 

41. Kai transporto paslaugas ir pagalbos namuose paslaugas asmeniui (šeimai) veiksmingiau organizuoti pinigais, šios paslaugos keičiamos į piniginę išmoką - pagalbos pinigus.

42. Pagalbos pinigų gavėjai:

42.1. suaugę asmenys su negalia, asmenys, kurie yra pripažinti nedarbingais arba iš dalies darbingais;

42.2. pensinio amžiaus asmenys, kuriems yra nustatytas didelių arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis;

42.3. laikinai netekę darbingumo asmenys.

43. Pagalbos pinigai mokami:

43.1. kai asmeniui nėra galimybės suteikti specialaus transporto paslaugų vykti į hemodializes;

43.2. kaimiškų seniūnijų gyventojams, kuriems nustatytas pagalbos namuose paslaugų poreikis, tačiau Marijampolės socialinės pagalbos centras neturi galimybių šias paslaugas teikti asmens namuose;

43.3. kai šeimos narys (globėjas, rūpintojas) dėl ligos laikinai negali prižiūrėti asmens.

44. Pagalbos pinigai yra skiriami, jeigu asmens (šeimos) pajamos per mėnesį yra ne didesnės už 3 VRP dydį.

45. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui (šeimai) susimokėti už pagalbą, kurią asmeniui (šeimai) gali suteikti kiti asmenys.

46. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus tik asmens (šeimos) sutikimu.

47. Pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį prižiūri ir kontroliuoja Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyriaus ir seniūnijų specialistai.

48. Pagalbos pinigų dydis per mėnesį :

 

 

Už transporto paslaugas

Priklausomai nuo pasirinkto paslaugų namuose komplekto

I komplektas

II komplektas

Pagalbos pinigų suma, Lt/mėn.

0,5 BSI*

0,8 BSI*

0,7 BSI*

* BSI – bazinė socialinė išmoka

 

49. Pagalbos pinigai nėra mokami, jeigu asmeniui yra nustatytas nuolatinės slaugos poreikis.

50. Pagalbos pinigai skiriami iš Marijampolės socialinės pagalbos centro lėšų.

51. Pagalbos namuose pinigus moka Marijampolės socialinės pagalbos centras.

52. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, savivaldybė turi teisę nutraukti pagalbos pinigų mokėjimą asmeniui (šeimai) ir pagalbos pinigus pakeisti į bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą, kurioms nustatytas asmens (šeimos) poreikis.

53. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurioms asmeniui (šeimai) nustatytas poreikis, kainą.

 

V. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

54. Dienos socialinė globa asmens namuose teikiama asmenims su sunkia negalia.

55. Dienos socialinę globą asmens namuose teikia Marijampolės socialinės pagalbos centras.

56. Dienos socialinė globa asmens namuose teikiama nuo 2 iki 8 val. per parą (darbo valandomis), iki 5 dienų per savaitę.

57. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

58. Vienas gyvenantis asmuo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą moka:

58.1. jeigu pajamos per mėnesį neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio – 15 procentų asmens pajamų;

58.2. jeigu pajamos per mėnesį viršija 3 valstybės remiamų pajamų dydį – 20 procentų asmens pajamų.

59. Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis negali viršyti 20 procentų asmens pajamų.

60. Asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą moka:

60.1. jeigu pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį yra iki 2 valstybės remiamų pajamų dydžio – 15 procentų asmens pajamų;

60.2. jeigu pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį yra nuo 2 iki 3 valstybės remiamų pajamų dydžio – 20 procentų asmens pajamų.

61. Asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą moka:

61.1. jeigu pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį yra nuo 3 iki 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 25 procentus asmens pajamų;

61.2. jeigu pajamos vienam šeimos nariui per mėnesį yra virš 4 valstybės remiamų pajamų dydžio – 50 procentų asmens pajamų.

62. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

63. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

64. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis yra iki 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą namuose ar laikino gyvenimo namuose, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

65. Asmenys už trumpalaikės socialinės globos paslaugas ne savivaldybės pavaldumo įstaigose (psichoneurologiniuose pensionatuose) moka iki 80 procentų asmens pajamų.

66. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

67. Trumpalaikė socialinė globa nemokamai teikiama:

67.1. krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, 30 kalendorinių dienų;

67.2. likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui.

 

VII. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

68. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas ir turtą.

69. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį yra iki 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už nustatytą turto vertės normatyvą.

70. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

71. Asmenys už ilgalaikę socialinę globą ne savivaldybės pavaldumo įstaigose moka iki 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už nustatytą turto vertės normatyvą. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą, išskyrus atvejus, numatytus šio Aprašo 76 punkte.

72. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir yra iki 80 procentų vaiko pajamų.

73. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

74. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

VIII. Atleidimas nuo mokėjimo už socialines paslaugas

 

75. Asmuo (šeima) gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už socialinės priežiūros, dienos socialinės globos paslaugas šiais atvejais:

75.1. kai vienas neįgalusis asmuo augina neįgalų vaiką, kuriam nustatyta nuolatinė slauga;

75.2. jeigu asmeniui (šeimai) yra atskaitoma suma pagal vykdomuosius raštus už komunalinius patarnavimus ir likusi pajamų dalis yra mažesnė už 2 VRP;

75.3. kai asmuo (šeima) nuomoja gyvenamąjį būstą iš fizinio asmens ir, atskaičius mokestį už būsto nuomą, likusi pajamų dalis yra mažesnė už 2 VRP dydį.

75.4. kitais ypatingais atvejais (sunki liga, gaisras, vagystė ir kt.), surašius buities sąlygų tyrimo aktą.

76. Asmuo gali būti atleidžiamas nuo dalies, kuri sudaro 1 procentą, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą šiais atvejais:

76.1. jeigu asmens turimas turtas yra nelikvidus (statiniai yra netinkami naudoti, žemė yra pelkėta ir pan.)

76.2. asmuo turimą turtą palieka globos įstaigai.

77. Nuo mokesčio per kalendorinius metus asmenys atleidžiami vieną kartą iki 6 mėnesių. Išskirtiniais atvejais (sunki liga, gaisras ar kt.), vadovaujantis buities sąlygų tyrimo aktu, nuo mokesčio asmenys gali būti atleidžiami visiems kalendoriniams metams. Buities sąlygų tyrimo akte turi būti socialinio darbuotojo rekomendacija dėl atleidimo nuo mokesčio.

78. Asmuo (šeima) dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas turi kreiptis į Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrių pateikdamas:

78.1. prašymą;

78.2. pateisinamus dokumentus (pažymą iš įstaigos, kuri atskaito skolą pagal vykdomąjį raštą; nuomos sutartį, pažymą iš policijos, pažymą iš gydymo įstaigos ir kt.).

79. Asmens prašymas dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas svarstomas Socialinių paslaugų poreikio nustatymo komisijos, kuri teikia išvadas Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui.

80. Sprendimą dėl atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas priima Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo.

 

 

 

 

IX. ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

81. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

82. Pageidaujantis gauti socialines paslaugas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.

83. Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.

84. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su prašymu-paraiška skirti socialines paslaugas.

85. Informacija apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą pateikiama raštu - pildomas prašymas-paraiška (patvirtinta Socialinės apsaugos ir darbo ministro) suteikti socialines paslaugas, kuriame nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.

86. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyriaus specialistai.

87. Asmens finansinės galimybės vertinamos tuo pačiu metu, kuriuo nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis.

88. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai jam jau paskirtos socialinės paslaugos.

89. Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

90. Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos.

91. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos patvirtintais atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas atvejais ir sąlygomis.

92. Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

93. Bendrųjų socialinių paslaugų reikalingo asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su savivaldybės nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.

94. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų (rūpintojų) arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas arba turimą turtą.

95. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos savivaldybės prašymu turi parengti ir pateikti joms informaciją, susijusią su asmens (šeimų narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimu.

96. Savivaldybė užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

97. Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.

98. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas praneša savivaldybei apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

99. Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtosios informacijos gavimo.

100. Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per vienerius metus nuo minėtosios informacijos gavimo.

101. Marijampolės savivaldybės administracijos Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

 

X. ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

102. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, į asmens pajamas įskaitoma:

102.1. su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos, įskaitant išeitines išmokas ir kompensacijas;

102.2. individualios įmonės savininko, tikrosios ūkinės bendrijos, komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario, mažosios bendrijos nario pajamos, gautos iš šios įmonės ar bendrijos apmokestinto pelno;

102.3. individualios veiklos pajamos;

102.4. autorinis atlyginimas;

102.5. išmokos žemės ūkio veiklai ar pajamos iš žemės ūkio veiklos, išskyrus pajamas iš žemės ūkio naudmenų, kurių bendras plotas neviršija 1 hektaro;

102.6. pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos (valstybinė socialinio draudimo pensija, valstybinė pensija, kompensacija už ypatingas darbo sąlygas, valstybinė signataro renta, valstybinė signataro našlių ir našlaičių renta, artistų renta (kompensacinė išmoka teatrų ir koncertinių įstaigų kūrybiniams darbuotojams), profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, kitos išmokos, mokamos iš Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto ar Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų; pensijų išmokos, gaunamos pagal Lietuvos respublikos pensijų kaupimo įstatymą ir Lietuvos respublikos papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymą; užsienio valstybių pensijos);

102.7. valstybinės šalpos išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos valstybinių šalpos išmokų statymą;

102.8. ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, statutiniams valstybės tarnautojams mokamos išmokos ligos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) atveju;

102.9. nedarbo socialinio draudimo išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatymą;

102.10. palūkanos;

102.11. dividendai;

102.12. vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą;

102.13. vaiko išlaikymo lėšos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos vaikų išlaikymo fondo įstatymą;

102.14. turto nuomos pajamos;

102.15. netekto darbingumo periodinės kompensacijos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymą arba Lietuvos Respublikos žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga laikinąjį įstatymą;

102.16. žalos atlyginimo periodinės išmokos, mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą;

102.17. stipendija, išskyrus socialinę stipendiją;

102.18. transporto išlaidų kompensacija (tais atvejais, kai teikiamos transporto organizavimo paslaugos ar institucinė socialinė globa);

102.19. išmoka vaikui, mokama pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą.

103. Šio Aprašo 102 punkte nurodytos pajamos imamos po to, kai apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu ir išskaitomos valstybinio socialinio draudimo įmokos.

104. Pajamas, numatytas šio Aprašo 102.1-102.5, 102.09-102.17 punktuose, nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje skirti socialines paslaugas.

105. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

106. Duomenis apie šio Aprašo 102.6, 102.8, 102.13 ir 102.18 punktuose nurodytas pajamas Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius gauna iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis. Jeigu tokių sutarčių savivaldybės administracija nesudariusi, duomenys gaunami (surenkami) iš pateiktų pažymų.

107. Duomenis apie šio Aprašo 102.7 ir 102.19 punktuose nurodytas pajamas nurodo Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius.

108. Skaičiuojant asmens pajamas, imamos vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 102.1-102.19 punktuose.

109. Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių gaunamos vidutinės 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos, nurodytos šio Aprašo 102.1-102.6 punktuose.

110. Skaičiuojant vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai socialinės paslaugos teikiamos šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo mėnesių pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

111. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

112. Apskaičiuotas darbo užmokestis, užmokestis už prastovas ne dėl darbuotojo kaltės ir užmokestis už kasmetines atostogas, pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos, valstybinės šalpos išmokos, ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, nedarbo socialinio draudimo išmokos, stipendijos, taip pat kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

113. Vaiko išlaikymo periodinės išmokos mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, įskaitomos į pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.

114. Pajamos iš žemės ūkio veiklos ir išmokos žemės ūkio veiklai nustatomos tik tada, kai yra šios veiklos apskaitos dokumentai.

 

XI. ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

115. Asmens turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

116. Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, įskaitomas šis asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo turėtas turtas:

116.1. statiniai (įskaitant nebaigtus statyti statinius);

116.2. privalomos registruoti transporto priemonės;

116.3. privaloma registruoti žemės ūkio technika;

116.4. žemė (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių žemę);

116.5. akcijos, obligacijos, vekseliai ir kiti vertybiniai popieriai;

116.6. piniginės lėšos.

117. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą šio Aprašo 116 punkte nurodytą turtą.

118. Tais atvejais, kai vertinamas turtas, turėtas per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo, bet šio kreipimosi metu pakeistas į kitą kurį nors šio Aprašo 116 punkte nurodytą turtą, sumuojant visą 116 punkte nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą.

119. Tais atvejais, kai asmeniui šio Aprašo 116 punkte nurodytas turtas priklauso bendrosios jungtinės nuosavybės teise, į asmens turtą įskaitoma jam tenkanti šio turto dalis.

120. Tais atvejais, kai asmuo gyvena su šeima ir šios šeimos gyvenamoji patalpa yra jo nuosavybės teise turimas turtas, šios patalpos į asmens turtą neįskaitomos.

121. Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių ir jų vertes) Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų apie gyventojų turimą nekilnojamąjį turtą teikimo - gavimo sutartį, kurią sudaro Marijampolės savivaldybės administracija su valstybės įmone Registrų centru.

122. Informaciją apie privalomų registruoti transporto priemonių ir privalomos registruoti žemės ūkio technikos, turimų akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertę bei pinigines lėšas nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje suteikti socialines paslaugas. Prie prašymo-paraiškos pridedami turimi šio turto įsigijimą patvirtinantys dokumentai (pirkimo, pirkimo-pardavimo, dovanojimo sutartys, paveldėjimo dokumentų kopijos ir kita).

123. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinių reikalų departamento Socialinių paslaugų skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

124. Akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertė įskaitoma į viso turto vertės sumą, jeigu jų bendra vertė viršija 2000 litų. Piniginės lėšos, turimos bankuose bei kitose kredito įstaigose ir ne bankuose bei ne kitose kredito įstaigose, gautos (negrąžintos) paskolos, kitiems asmenims paskolintos (negrąžintos) piniginės lėšos į viso turimo turto vertę įskaitomos, jeigu kiekvienos jų suma viršija 2000 litų.

125. Turto normatyvas asmeniui - 12 kv. metrų būsto naudingojo ploto.

126. Turto vertės normatyvas nustatomas turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos vidutinės nekilnojamojo turto rinkos vertės.

127. Turto vertės normatyvui nustatyti taikomos kiekvienų metų vasario 1 d., gegužės 1 d., rugpjūčio 1 d. ir lapkričio 1 d. valstybės įmonės Registrų centro nustatomos ir Teisės aktų registre skelbiamos vidutinės nekilnojamojo turto rinkos vertės Lietuvos miestuose ir savivaldybių centruose bei kitose savivaldybių teritorijose piniginei socialinei paramai nepasiturinčioms šeimoms ir vieniems gyvenantiems asmenims gauti."

128. Šis Aprašas nėra taikomas asmenims, pradėjusiems gauti socialinę globą pagal teisės aktus, galiojusius iki 2006 m. liepos 1d., išskyrus atvejus, kai mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui pagal teisės aktus, galiojusius iki 2006 m. liepos 1 d., buvo didesnis, negu nustatytas šiame Apraše.

______________