herbas_jb_sm.jpg

Joniškio rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2011 m. rugpjūčio 25 d. Nr. T-121

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 8 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 42-1455; 2004, Nr. 96-3531), Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2003 m. gegužės 15 d. sprendimą Nr. T-79 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto asignavimų administravimo tvarkos“;

2.2. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. vasario 12 d. sprendimą T-27 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto asignavimų pakeitimų tvarkos patvirtinimo“;

2.3. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 18 d. sprendimą Nr. T-206 „Dėl finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto, jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, taisyklių patvirtinimo“;

2.4. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 16 d. sprendimą Nr. T-63 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 18 d. sprendimo Nr. T-206 „Dėl finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto, jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“;

2.5. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 27 d. sprendimą Nr. T-183 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. vasario 12 d. sprendimo T-27 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto asignavimų pakeitimų tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“;

2.6. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. T-184 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės biudžeto specialiųjų programų sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.7. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2009 m. lapkričio 19 d. sprendimą Nr. T-246 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2007 m. spalio 18 d. sprendimo Nr. T-206 „Dėl finansavimo iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto, jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas, taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis


PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-121

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, savivaldybės biudžeto administravimo principus, asignavimų valdytojų teises ir atsakomybę.

2. Pagrindinės sąvokos:

2.1. Savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.

2.2. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių biudžeto laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.

2.3. Asignavimai – biudžete patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš biudžete sukauptų lėšų, pateikęs paraišką savivaldybės administracijai patvirtintoms programoms finansuoti

2.4. Biudžetinių įstaigų pajamos – biudžetinių įstaigų, atliekančių funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, gaunamos lėšos, kurios įmokamos į savivaldybės biudžetą ir naudojamos šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

2.5. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų išlaidų ir išlaidų už įsigyjamą turtą apmokėjimas iš savivaldybės biudžeto sąskaitos.

2.6. Programa – strateginio ir (arba) metinio veiklos plano dalis, kurioje nustatyti tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), numatytos lėšos ir vertinimo kriterijai, skirta asignavimų valdytojo strateginiam tikslui įgyvendinti. Programa gali būti finansuojama iš:

2.6.1. savivaldybės biudžeto lėšų;

2.6.2. biudžetinių įstaigų pajamų;

2.6.3. kitų valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą gaunamą finansinę paramą, lėšų;

2.6.4. kitų teisėtai gautų lėšų.

2.7. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal ekonominę ir funkcinę klasifikacijas nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.

2.8. Ekonominė asignavimų klasifikacija (toliau – ekonominė klasifikacija) – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.

2.9. Funkcinė asignavimų klasifikacija (toliau – funkcinė klasifikacija) – asignavimų suskirstymas pagal valstybės funkcijas.

2.10. Asignavimų valdytojai – savivaldybės biudžetinių įstaigų, savivaldybės administracijos struktūrinių teritorinių padalinių, nurodytų savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete, vadovai.

3. Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos, neišvardytos šių taisyklių 2 punkte, atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) ir kituose biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

 

II. BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Savivaldybės biudžeto projektai rengiami savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir iki nustatytų terminų.

5. Savivaldybės biudžeto projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Joniškio rajono savivaldybės trejų metų veiklos planu, savivaldybės tarybos sprendimais, oficialiosios statistikos duomenimis ir kitais norminiais teisės aktais bei šiomis taisyklėmis.

6. Savivaldybės biudžeto pajamų dalis planuojama pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintus ir Finansų ministerijos prognozuojamus savivaldybių biudžetų finansinius rodiklius, Valstybinės mokesčių inspekcijos prognozuojamas gauti pajamas, biudžetinių įstaigų numatomas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas.

7. Biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:

7.1. pajamos iš pagrindinės veiklos:

7.1.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinėse įstaigose, bendrojo lavinimo mokyklų ikimokyklinio ugdymo skyriuose;

7.1.2. mokestis už mokslą neformaliojo ugdymo įstaigose;

7.1.3. mokestis už dienos socialines paslaugas;

7.1.4. mokestis už bendrabutį;

7.1.5. mokestis už prailgintos dienos grupės paslaugas;

7.1.6. mokestis už trumpalaikes socialines globos paslaugas;

7.2. pajamos už teikiamas paslaugas.

8. Biudžetinių įstaigų teikiamų mokamų paslaugų įkainius tvirtina savivaldybės taryba. Savivaldybės tarybai nepatvirtinus teikiamų paslaugų įkainių, asignavimų valdytojai neturi teisės teikti tokių paslaugų ir dengti šių paslaugų išlaidų.

9. Savivaldybės biudžetas sudaromas programų ir jų sąmatų principu.

10. Savivaldybės administracija (skyriai ir atsakingi specialistai) norminių teisės aktų nustatyta tvarka pateikia ministerijoms ir kitoms žinyboms lėšų poreikį valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti, valstybės investicijų programai ir kitoms tikslinės paskirties programoms vykdyti.

11. Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka savivaldybės  biudžeto asignavimų valdytojai sudaro savo programų sąmatų projektus.

12. Savivaldybės biudžeto išlaidų sąmatų ir programų projektai pateikiami pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu patvirtintas išlaidų sąmatų ir kitas formas ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas formas.

13. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų ir jų sąmatų sudarymą.

14. Asignavimų valdytojai išlaidas planuoja pagal esamą kontingentą, nustatytus normatyvus, patvirtintas išlaidų normas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu.

15. Lėšų poreikis valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms apskaičiuojamas vadovaujantis ministerijų patvirtintomis lėšų poreikio valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti metodikomis. Bendra lėšų suma kiekvienai valstybinei funkcijai negali viršyti kiekvienai valstybinei funkcijai skiriamų specialios tikslinės dotacijos lėšų.

16. Lėšų poreikis mokinio krepšeliui apskaičiuojamas vadovaujantis Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 (Žin., 2001, Nr. 57-2040), ir savivaldybės tarybos patvirtintu Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašu.

17. Programų, finansuojamų iš biudžetinių įstaigų pajamų, nurodytų šių taisyklių 7 punkte, sąmatos sudaromos atsižvelgiant į prognozuojamas gauti pajamas iš pagrindinės veiklos ir pajamas už teikiamas paslaugas. Šios programų sąmatos sudaromos pagal kiekvieną pajamų ir išlaidų rūšį (pagrindinės veiklos, mokamo maitinimo, bendrabučio paslaugų, dienos užimtumo centro paslaugų, prailgintos dienos grupės, transporto paslaugų, ilgalaikio turto nuomos, kitų paslaugų).

18. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius (toliau – Finansų skyrius) apskaičiuoja lėšų poreikį skoliniams įsipareigojimams vykdyti, priima, analizuoja biudžetinių įstaigų, savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių išlaidų sąmatų projektus, programas. Prireikus tikrina, ar programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs. Finansų skyrius, atsižvelgdamas į finansines galimybes, taip pat gali tikslinti pateiktas programų sąmatas, susistemina gautus duomenis ir rengia pirminį savivaldybės biudžeto projektą.

19. Savivaldybės administracijos direktorius parengtą (subalansuotą) savivaldybės biudžeto projektą pateikia savivaldybės tarybai ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų einamųjų metų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo dienos.

20. Savivaldybės biudžetas svarstomas ir tvirtinamas savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.

21. Tvirtinamas savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant tų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio.

22. Savivaldybės biudžete nurodoma:

22.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

22.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms programoms vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti;

22.3. biudžetinių įstaigų įmokų sumos (pajamos iš pagrindinės veiklos ir pajamos, gautos už teikiamas paslaugas);

22.4. investicijų projektų, finansuojamų iš paskolos lėšų, sąrašas.

23. Savivaldybės biudžeto asignavimai programoms vykdyti tvirtinami pagal programų finansavimo šaltinius:

23.1. dotacijos (mokinio krepšeliui finansuoti ir kitos);

23.2. biudžetinių įstaigų pajamos;

23.3. biudžeto pajamos,

23.4. paskolos lėšos.

24. Savivaldybės taryba biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo įsigaliojimo.

25. Jeigu biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto asignavimų. Šiuo atveju kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir lėšos skiriamos tik tęstinei veiklai ir numatytiems įsipareigojimams finansuoti ir įsiskolinimams dengti.

 

III. BIUDŽETO VYKDYMAS

 

26. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina savo programas ir jų (vykdomų programos priemonių) sąmatas pagal visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir visus finansavimo šaltinius. Programos sąmatos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

27. Programų sąmatos sudaromos pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį, priemones, visus funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus ir programų suvestines sąmatas. Sąmatas pasirašo įstaigos vadovas ir vyriausiasis (vyresnysis) finansininkas ir patvirtina antspaudu. Biudžeto programos patvirtinamos asignavimų valdytojo įsakymu.

28. Programų sąmatas derina Finansų skyrius. Jei Finansų skyrius programų sąmatose nustato netikslumų ir jų nederina, asignavimų valdytojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas jas patikslina.

29. Kol bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų.

30. Sudarydami programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

31. Valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti sąmatų bendra lėšų suma kiekvienai valstybinei funkcijai negali viršyti kiekvienai valstybinei funkcijai skiriamų specialios tikslinės dotacijos lėšų. Sąmatose turi būti numatytos visos išlaidos, įskaitant ir praėjusių metų skolos padengimą.

32. Asignavimų valdytojai šių taisyklių 23.2 punkte nurodyto finansavimo šaltinio programos sąmatas sudaro pagal kiekvieną pajamų rūšį iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas ir Finansų skyriui pateikia pajamų iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas suvestines programų sąmatas.

33. Biudžetinių įstaigų pajamos iš pagrindinės veiklos naudojamos biudžetinių įstaigų pagrindinės veiklos išlaidoms:

33.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinėse įstaigose, bendrojo lavinimo mokyklų ikimokyklinio ugdymo skyriuose – mitybos išlaidoms ir kitoms reikmėms;

33.2. mokestis už mokslą neformaliojo ugdymo įstaigose – darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, prekių ir paslaugų išlaidoms, turtui įsigyti;

33.3. mokestis už dienos socialines paslaugas –  prekių ir paslaugų išlaidoms;

33.4. mokestis už bendrabutį – maitinimo išlaidoms;

33.5. mokestis už prailgintos dienos grupės paslaugas – darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms;

33.6. mokestis už trumpalaikes socialines globos paslaugas – darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, prekių ir paslaugų išlaidoms.

34. Biudžetinių įstaigų kitos gaunamos pajamos (dotacija socialinėms paslaugoms, vaikų globos išmokos ir kitos) pagrindinei veiklai finansuoti naudojamos tik pagal tikslinę jų paskirtį ir patvirtintą programos sąmatą.

35. Biudžetinių įstaigų gaunamos kitos tikslinės lėšos iš valstybės biudžeto ir kitų savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų naudojamos tik pagal patvirtintas programų sąmatas.

36. Šių taisyklių 33 ir 34 punktuose nurodytų išlaidų apskaičiuotomis sumomis mažinami asignavimai iš kitų biudžeto pajamų.

37. Biudžetinių įstaigų pajamos už teikiamas paslaugas naudojamos teikiamų paslaugų išlaidoms padengti. Padengus visas teikiamų paslaugų išlaidas, šios lėšos gali būti naudojamos ir biudžetinės įstaigos pagrindinės veiklos išlaidoms padengti.

38. Asignavimų valdytojai atsako už teisingą programų sąmatų sudarymą ir lėšų naudojimą pagal patvirtintą programos sąmatą. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas be patvirtintos programos sąmatos draudžiama.

39. Finansų skyrius, vadovaudamasis pajamų paskirstymu ketvirčiais, programų sąmatomis pagal savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytas formas, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą) pagal asignavimų valdytojus, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Planą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

40. Finansų skyrius parengia savivaldybės biudžetą pagal Finansų ministro patvirtintas formas pagal biudžeto programas ir valstybės funkcinę klasifikaciją. Savivaldybės administracijos direktorius atsako už savivaldybės biudžeto pateikimą Lietuvos Respublikos finansų ministerijai nustatyta tvarka ir iki nurodytų terminų.

 

IV. BIUDŽETO PAJAMOS

 

41. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, savivaldybės administracijos direktorius paskirsto biudžeto pajamas ketvirčiais.

42. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius ir kitas įmokas bei rinkliavas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybės biudžetą kiekvieną darbo dieną.

43. Lėšas iš gyventojų pajamų mokesčio dalies gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti ir patvirtintas valstybės biudžeto dotacijų sumas į savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymo (Žin., 1997, Nr. 69-1743; 2001, 94-3307) nustatyta tvarka.

44. Pajamos iš nuomos mokesčio už valstybinę žemę iš kaupiamosios sąskaitos į savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamos kiekvieno mėnesio paskutinę dieną.

45. Asignavimų valdytojai gautas pajamas, nurodytas šių taisyklių 7 punkte, kaupia atskiroje sąskaitoje ir lėšas iš šių sąskaitų ne rečiau kaip kartą per mėnesį, bet ne vėliau, kaip priešpaskutinę mėnesio darbo dieną perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą. Pavedime nurodomos pajamų iš pagrindinės veiklos ir pajamų už teikiamas paslaugas sumos.

46. Papildomai gautos lėšos iš valstybės biudžeto savivaldybės tarybos sprendimu skiriamos konkrečioms programoms finansuoti.

47. Savivaldybės biudžeto gautos viršplaninės pajamos skirstomos savivaldybės tarybos sprendimu, tikslinant savivaldybės biudžeto asignavimus.

 

V. BIUDŽETO PROGRAMŲ FINANSAVIMAS

 

48. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Finansų skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas. Pervedant asignavimus iš savivaldybės biudžeto sąskaitos mokėjimo pavedimus pasirašo pirmojo parašo teisę turintis savivaldybės administracijos direktorius arba administracijos direktoriaus pavaduotojas ir antro parašo teisę turintis Finansų skyriaus vedėjas arba Finansų skyriaus vyriausiasis specialistas.

49. Asignavimų valdytojai kiekvieną mėnesį iki einamojo mėnesio 5 dienos Finansų skyriui pateikia paraišką gauti biudžeto asignavimų. Paraiškos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

50. Finansų skyrius sutikrina asignavimų valdytojų paraiškas su programos sąmatomis. Jei paraiškoje lėšų suma viršija patvirtintą programų sąmatoje ketvirčio išlaidų sumą, į finansavimo planą įrašoma tokia suma, kiek yra patvirtinta sąmatoje.  

51. Pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas sudaromas mėnesio išlaidų finansavimo planas pagal finansavimo šaltinius: valstybės dotacijoms, mokinio krepšeliui finansuoti ir biudžeto pajamoms. Mėnesio išlaidų finansavimo planą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

52. Finansų skyrius perveda lėšas asignavimų valdytojams neviršydamas mėnesio finansavimo plane patvirtintų sumų.

53. Asignavimų valdytojai gali teikti papildomas paraiškas gauti biudžeto asignavimų.

54. Asignavimai atsiskaitymams už atliekų tvarkymą pervedami atsižvelgiant į gautas pajamas iš vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą.

55. Asignavimai Aplinkos apsaugos rėmimo specialiajai programai įgyvendinti pervedami atsižvelgiant į pajamas, gautas iš mokesčio už aplinkos teršimą, mokesčio už valstybinių gamtos išteklių naudojimą ir lėšas, gautas atlyginant iškirstų želdinių vertę.

56. Asignavimai finansuojami iš valstybės biudžeto dotacijos lėšų ir mokinio krepšeliui finansuoti pervedami atsižvelgiant į gautas dotacijas šioms funkcijoms vykdyti.

57. Finansų skyrius, pervesdamas biudžeto asignavimus, mokėjimo pavedimuose turi nurodyti pervedamų lėšų paskirtį.

58. Biudžeto programų dalies finansavimas iš įmokėtų biudžetinių įstaigų pajamų:

58.1. Asignavimų valdytojai, įmokėję pajamas į savivaldybės biudžeto sąskaitą, Finansų skyriui teikia paraiškas dėl lėšų gavimo, kuriose nurodoma atskirai lėšų suma iš pagrindinės veiklos ir pajamos už teikiamas paslaugas ir ekonominė išlaidų klasifikacija. Asignavimų valdytojai neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl sumos, kuri nebuvo įmokėta į savivaldybės biudžeto sąskaitą.

58.2. Programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) lėšomis.

58.3. Finansų skyrius pagal pateiktas paraiškas perveda asignavimų valdytojams lėšas ne vėliau kaip per penkias darbo dienas.

58.4. Viršplaninės įmokos gali būti naudojamos einamaisiais biudžetiniais metais tik tada, kai asignavimų valdytojai patikslina pajamų už teikiamas paslaugas ir programų sąmatas ir savivaldybės taryba priima sprendimą dėl biudžeto patikslinimo. Viršplaninės arba nepanaudotos įmokos naudojamos kitais biudžetiniais metais, pervedant šias lėšas asignavimų valdytojams iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio.

59. Savivaldybės administracijos direktorius savivaldybės biudžeto asignavimus savo nustatyta tvarka gali:

59.1. iš biudžeto sąskaitos pervesti tiesiogiai tiekėjams už savivaldybės biudžetinėms įstaigoms pateiktas prekes, atliktus darbus ir suteiktas paslaugas;

59.2. centralizuota tvarka pervesti į surenkamąsias mokesčio administratorių sąskaitas biudžetinių įstaigų priklausančias sumokėti darbdavių gyventojų pajamų mokesčio ir privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokas, apskaičiuotas nuo asignavimų valdytojams faktiškai pervestų lėšų praėjusio mėnesio darbo užmokesčiui mokėti;

59.3. šių taisyklių 59.1 ir 59.2 punktuose nurodytos pervedamos sumos negali viršyti programų sąmatose skirtų lėšų.

 

VI. BIUDŽETO PROGRAMŲ FINANSAVIMAS, JEI NEVYKDOMAS SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMŲ PLANAS

 

60. Jei nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir biudžeto surenkamojoje sąskaitoje trūksta piniginių lėšų, asignavimų valdytojams pagal jų pateiktas paraiškas lėšos pervedamos tokia eilės tvarka:

60.1. darbo užmokesčiui ir su juo susijusioms išmokoms;

60.2. pašalpoms ir kitoms socialinės paramos išmokoms, lėšoms už socialines paslaugas;

60.3. socialinio draudimo įmokoms;

60.4. ilgalaikėms paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti;

60.5. mitybos išlaidoms, atsiskaitymams už elektrą ir moksleivių pavėžėjimą;

60.6. projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos finansinės paramos fondų lėšomis, paraiškų ir kitos dokumentacijos gauti Europos Sąjungos paramą rengimo išlaidoms apmokėti;

60.7. atsiskaitymams už šildymą, ryšius, vandenį, miestų ir gyvenviečių viešajam ūkiui;

60.8. kitoms biudžetinių įstaigų išlaikymo išlaidoms ir asignavimų valdytojų lėšoms, pervedamoms kitiems subjektams pavedimams vykdyti;

60.9. turtui įsigyti.

61. Lėšos, nurodytos šių taisyklių 60 punkte, pervedamos proporcingai visiems asignavimų valdytojams vienu metu, kai sukaupiama ne mažiau kaip 50 procentų lėšų poreikio.

62. Šių taisyklių 60 ir 61 punkto nuostatos taikomos biudžeto programoms, finansuojamoms 23.3 punkte nurodyto finansavimo šaltinio, išskyrus 54 ir 55 punktuose nurodytas išlaidas.

 

VII. BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ PAKEITIMAI

 

63. Asignavimų valdytojai programų sąmatas keičia Finansų skyriui pateikę pažymas apie biudžeto asignavimų pakeitimus, kai tie pakeitimai daromi:

63.1. biudžetiniais metais ne vėliau kaip likus 10 dienų iki ketvirčio pabaigos ir keičiama programoms patvirtintų biudžeto lėšų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtis neviršijant patvirtintų tam tikrai programai bendrųjų asignavimų išlaidoms (darbo užmokesčiui) sumų;

63.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį norint pakeisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti;

63.3. biudžetiniais metais IV ketvirtyje (jeigu nėra skolų) didinant asignavimus turtui įsigyti asignavimų išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui) ekonomijos sąskaita. Iš sutaupytų asignavimų išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui) pirmiausia turi būti dengiamas kreditinis įsiskolinimas;

63.4. pakeisti asignavimus programos priemonėms, nekeičiant bendros programos asignavimų sumos.

64. Biudžeto asignavimų keitimų pažymos formą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

65. Asignavimų valdytojai pažymas apie biudžeto asignavimų pakeitimus pateikia Finansų skyriui. Finansų skyrius suderina pažymą, patikslintą programos sąmatą ir grąžina asignavimų valdytojui. Jei Finansų skyrius pažymos nederina ir nurodo priežastis, asignavimų valdytojas gali kreiptis į savivaldybės administracijos direktorių, kuris priima sprendimą dėl asignavimų pakeitimų. Jei pažymos nederina ir savivaldybės administracijos direktorius, biudžeto asignavimai nekeičiami.

66. Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinami savivaldybės biudžeto asignavimų dalies pakeitimai, kai:

66.1. keičiama bendra asignavimų suma pagal programas;

66.2. keičiama bendra asignavimų suma pagal asignavimų valdytojus;

66.3. didinami asignavimai darbo užmokesčiui;

66.4. keičiami savivaldybės biudžeto asignavimai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus;

66.5. atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto pajamų plano vykdymą asignavimai gali būti didinami arba mažinami.

67. Visais atvejais asignavimų valdytojai tikslina programų sąmatas. Patikslintas programų sąmatas derina Finansų skyrius.

 

VIII. APYVARTOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

68. Savivaldybės taryba tvirtindama savivaldybės biudžetą gali numatyti savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas.

69. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos sudaromos iš savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš savivaldybės biudžeto pajamų.

70. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos naudojamos:

70.1. einamųjų metų savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti:

70.1.1. kreditiniam įsiskolinimui, susidariusiam metų pradžioje, apmokėti;

70.1.2. asignavimų valdytojų einamųjų metų vykdomų programų išlaidoms apmokėti;

70.2. investicijų projektams, finansuojamiems Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis, pagal kurių finansavimo ir administravimo sutartis numatytas išlaidų kompensavimo būdas.

71. Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos laikinai gali būti naudojamos savivaldybės biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka į savivaldybės biudžetą (tam tikru laikotarpiu) gautų pajamų arba kai nevykdomas tam tikro laikotarpio savivaldybės biudžeto pajamų planas.

72. Asignavimų valdytojai pagal šių taisyklių 70.2 punktą savivaldybei kompensuotas Europos Sąjungos ir kitų fondų lėšas perveda į savivaldybės biudžeto sąskaitą ir yra atkuriamos apyvartos lėšos.

 

IX. PASKOLOS LĖŠŲ, SKIRTŲ INVESTICIJŲ PROJEKTAMS FINANSUOTI,

NAUDOJIMAS

 

73. Investicijų projektų, finansuojamų paskolos lėšomis, sąrašas tvirtinamas savivaldybės biudžete.

74. Paskolų investicijų projektams finansuoti lėšos negali viršyti valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų metinio savivaldybės grynojo skolinimosi limito dydžio.

75. Savivaldybės taryba priima sprendimus dėl investicijų projektų rengimo ir paraiškų teikimo finansuoti Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšomis. Investicijų projektai rengiami kartu su paraiškomis.

76. Investicijų projektus, finansuojamus tik savivaldybės biudžeto ir (arba) paskolos lėšų, rengia savivaldybės administracijos padalinys, inicijuojantis investicijų projektą. Investicijų projekto aprašymo formą ir investicijų projektus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

77. Savivaldybės administracijos padalinys arba kitas asignavimų valdytojas, įgyvendinantis investicijų projektą, finansuojamą iš paskolos lėšų, Finansų skyriui pateikia mokėjimo pavedimui atlikti reikalingus dokumentus (patvirtintus investicijų projektus, sąskaitas faktūras, darbų priėmimo aktus ir kt.), turinčius visus privalomus rekvizitus ir pasirašytus atsakingų (įgaliotų) asmenų.

78. Finansų skyrius, gavęs šių taisyklių 77 punkte nurodytus dokumentus:

78.1. sutikrina, ar investicijų projektui apmokėti prašoma suma neviršija savivaldybės biudžete patvirtintos sumos (įvertinus ir einamaisiais metais jau panaudotas paskolos lėšas);

78.2. rengia forma ir turiniu priimtinus kredito įstaigai ir kreditavimo sutartį atitinkančius dokumentus;

78.3. teikia kredito įstaigai atsakingų asmenų pasirašytus kreditavimo dokumentus, šių dokumentų kopijas palieka skyriuje;

78.4. gavęs iš kredito įstaigos paskolos suteikimą patvirtinančius dokumentus, savivaldybės biudžeto apskaitoje fiksuoja gautą paskolą;

78.5. remdamasis investiciniu projektu, pirkimo ir kredito suteikimo dokumentais, rengia suteiktos paskolos finansavimo užskaitą patvirtinantį dokumentą;

78.6. perduoda asignavimų valdytojui prekių ar paslaugų, numatytų investiciniame projekte, pirkimo dokumentų originalus ir finansavimo įskaitymą patvirtinantį dokumentą ir savivaldybės biudžeto apskaitoje fiksuoja finansavimo sąnaudas;

78.7. vykdo paskolų ir su jomis susijusių palūkanų ir mokesčių apskaitą.

79. Asignavimų valdytojas:

79.1. gavęs iš Finansų skyriaus:

79.1.1. prekių ar paslaugų pirkimo dokumentus, įstaigos buhalterinėje apskaitoje fiksuoja pirkimo operaciją;

79.1.2. finansavimo užskaitą, įstaigos buhalterinėje apskaitoje fiksuoja atsiskaitymą su tiekėju ir gautą finansavimą.

79.2. pagal prekių ir paslaugų pirkimo ir kitus su investicija susijusius dokumentus vykdo investicinio projekto apskaitą;

79.3. įgyvendinus investicijų  projektą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos statybos įstatymu (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) ir (ar) kitais norminiais teisės aktais, tikslina turto vertę (užpajamuoja turtą), įtraukia į apskaitą šį turtą įstaigos nustatyta tvarka.

80. Investicijų projektų, finansuotų paskolos lėšomis, kompensuotų Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitų fondų lėšų naudojimas:

80.1. Kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos tais pačiais metais, atitinkamai mažinamas finansavimas iš paskolos lėšų ir tikslinamas savivaldybės einamųjų metų biudžetas.

80.2. Kai investicijų projektams panaudotos lėšos kompensuojamos kitais biudžetiniais metais, kompensuotos lėšos numatomos savivaldybės biudžeto pajamų dalyje ir naudojamos tik investicijų projektams finansuoti.

 

X. BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

81. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Finansų skyrius, remdamasis savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir asignavimų valdytojų panaudotų asignavimų bei asignavimų valdytojų pateiktų biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

82. Savivaldybės biudžetinės įstaigos biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro vadovaudamosi Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Žin., 2009, Nr. 3-60), atsižvelgdamos į visus šio įsakymo pakeitimus.

83. Asignavimų valdytojai teikia finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo (Žin. 2007, Nr. 77-3046) ir savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir iki nustatytų terminų.

84. Asignavimų valdytojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

84.1. skirtų biudžeto asignavimų naudojimą pagal tikslinę paskirtį ir pagal patvirtintas programų sąmatas, neviršijant patvirtintų asignavimų sumos;

84.2. skirtų asignavimų naudojimo efektyvumą, taupumą ir rezultatyvumą;

84.3 atsiskaitymą laiku su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos, darbų, paslaugų ir prekių tiekėjais, išskyrus atvejus, kai laiku neapmokamos paraiškos, pateiktos Finansų skyriui asignavimams gauti;

84.4. teisingą biudžetinių įstaigų gautų pajamų apskaitą;

84.5. teisingą buhalterinės apskaitos organizavimą ir teisingą finansinių ataskaitų rengimą ir pateikimą pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

 

XI. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA NEGRĄŽINTINA FINANSINĖ PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS)

 

85. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą (Žin., 1993, Nr. 21-506; 2000, Nr. 61-1818) gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.

86. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju tuo atveju, kai sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

 

XII. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

87. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje ir susidarius tam tikroms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau vadinama – depozitoriai), kuriems jos priklauso.

88. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

88.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino, o teisėsaugos institucijų (vidaus reikalų sistemos, prokuratūros ir teismų) depozitų sąskaitose laikomus iš areštuotųjų ir kitų asmenų paimtus pinigus – 6 mėnesius nuo teismo sprendimo grąžinti paimtus pinigus jų savininkui išsiuntimo registruotu laišku dienos;

88.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki kalendorinių metų pabaigos;

88.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

89. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į savivaldybės biudžeto pajamas.

90. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos (t. y. iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms dengti gautos lėšos, kurioms priskiriamos įplaukos, gautos atsitikus draudžiamajam įvykiui, kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais padarytoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti, biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai, netesybos, kitos įplaukos, kurios nėra gautos kaip asignavimai) yra naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir pan.) naudojamos šioms paslaugoms apmokėti.

91. Asignavimų valdytojo ankstesniais biudžetiniais metais išleistiems savivaldybės biudžeto asignavimams (išskyrus programų dalį, kuri finansuojama iš įmokėtų į biudžetą įmokų, nurodytų šių taisyklių 7 punkte, Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos finansinės paramos) kompensuoti gautos lėšos (neįskaitant lėšų, nurodytų šių Taisyklių 90 punkte), kurios nesuplanuotos einamųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžete, sumokamos į savivaldybės biudžetą.

 

XIII. EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ VALDYMAS

 

92. Europos Sąjungos finansinės paramos fondų lėšos administruojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais patvirtintomis taisyklėmis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimą, ir su ministerijomis pasirašytomis projektų finansavimo ir administravimo sutartimis.

 

XIV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

93. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo veiksmai, neaprašyti šiose taisyklėse, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais, biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarką reglamentuojančiais teisės aktais.

 

______________________