herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAI KURIŲ TVARKOS APRAŠŲ, SUSIJUSIŲ SU SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMU JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE, PATVIRTINIMO

 

2006 m. rugpjūčio 10 d. Nr. T-149

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 7 straipsnio 1 dalies 4 punktu, 11 straipsnio 2 dalimi, 17 straipsnio 21 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu (Žin., 2006, Nr. 43-1569) bei 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintais Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika,  Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtintu Apmokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu (Žin., 2006, Nr. 68-2510), Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti pridedamus:

1.1. Joniškio rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą;

1.2. Joniškio rajono savivaldybės asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo tvarkos aprašą;

1.3. Joniškio rajono savivaldybės asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo tvarkos aprašą;

1.4. Joniškio rajono savivaldybės pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašą.

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 16 d. sprendimu Nr. T-42 patvirtintų Socialinių paslaugų namuose teikimo ir mokėjimo už paslaugas taisyklių 9, 18 punktus bei IV skyrių „Mokėjimas už socialines paslaugas namuose“;

2.2. Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2004 m. spalio 14 d. sprendimo Nr. T-209 „Dėl kai kurių su socialine parama susijusių tvarkų ir dokumentų patvirtinimo“  1.4 punktą;

2.3. Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2005 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. A-417 patvirtintas Asmenų nukreipimo į stacionarias socialinės globos ir slaugos įstaigas taisykles.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Alfonsas Lidžius


 

PatvirtintA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau  –  Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokesčio už socialines paslaugas dydžio nustatymą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą bei atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas ir atvejus.

2. Joniškio rajono savivaldybėje asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) seniūnijų socialinio darbo organizatoriai ir kiti  administracijos direktoriaus paskirti atsakingi asmenys. Socialines paslaugas, finansuojamas iš savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti, planuoja, skiria, organizuoja jų pirkimą Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

3. Už kitas papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jo atstovo) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

4. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas.

5. Asmens (šeimos) ir savivaldybės teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo (rūpintojo) ir savivaldybės ar socialines paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos sutartimi, kurioje nustatyti konkretūs asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžiai pinigine išraiška, mokėjimo tvarka, asmens (šeimos) ir savivaldybės bei socialinių paslaugų įstaigos teisės ir pareigos (priedas).

6. Lėšos, gaunamos už socialines paslaugas, įtraukiamos į apskaitą ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.

7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

Finansinių galimybių vertinimas – asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūra, apimanti asmens (šeimos) pajamų, turto vertinimą. Prie finansinių galimybių vertinimo priskiriamas ir mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių nustatymas.

Mokėjimo už socialines paslaugas šaltiniai – asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, arba asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, kurios savivaldybės, paslaugų gavėjo ir asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų susitarimu naudojamos sutartyje numatyto asmens (šeimos) išlaidoms už teikiamas socialines paslaugas apmokėti.

Socialinės paslaugos kaina – socialinių paslaugų įstaigos tvirtinama socialinės paslaugos teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.

Šeimos nariai sutuoktiniai arba bendrai gyvenantys asmenys, arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į šeimos sudėtį taip pat įskaitomi nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys asmenys nuo 18 iki 24 metų, besimokantys dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų formaliojo švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose, taip pat asmenys nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems įstatymo nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariams nepriskiriami.

Vienas gyvenantis asmuo – vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo.

Pagalbos pinigai – mėnesinė periodinė išmoka, skiriama socialinių paslaugų gavėjui susimokėti už  pagalbą, t. y. bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą. 

Komisija – Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisija, kurios sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.

Socialinė priežiūra – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui (šeimai) teikiama kompleksinė, bet nuolatinės specialistų priežiūros nereikalaujanti pagalba. Socialinė priežiūra teikiama socialinių paslaugų įstaigose ar namuose. Paslaugų teikimo dažnumas priklauso nuo konkrečios paslaugos ir nuo individualaus asmens (šeimos) tos paslaugos poreikio.

Laikinas apgyvendinimas savivaldybės specialiosiose patalpose – tai  namų aplinkos sąlygų ir reikalingų bendrųjų bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugų suteikimas asmenims (šeimoms), kurie dėl įvairių priežasčių neturi gyvenamojo būsto ir kuriems nereikia nuolatinės, intensyvios priežiūros, sudarant sąlygas savarankiškai tvarkytis savo asmeninį (šeimos) gyvenimą.

Dienos socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dieną.

Trumpalaikė socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba krizių atvejais, vaikams laikinai netekus tėvų globos, šeimos nariams, globėjams, rūpintojams laikinai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų ir kt.) negalint prižiūrėti asmenų, kuriems reikalinga nuolatinė priežiūra („atokvėpio“ paslaugos), socialinės rizikos suaugusiems asmenims po medicininės reabilitacijos siekiant integruotis į visuomenę.

Ilgalaikė socialinė globa – visuma paslaugų, kuriomis visiškai nesavarankiškam asmeniui teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba.

Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. MOKESTIS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

8. Bendrosios socialinės paslaugos yra paslaugos teikiamos be nuolatinės specialistų priežiūros (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, transporto organizavimo, sociokultūrinės ir kitos bendrosios paslaugos). Bendrųjų socialinių paslaugų tikslas – ugdyti ar kompensuoti asmens (šeimos) gebėjimus savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime. Bendrosios socialinės paslaugos teikiamos socialinių paslaugų įstaigose ir namuose

9. Mokesčio už bendrąsias socialines paslaugas dydis tvirtinamas Joniškio rajono savivaldybės tarybos sprendimu.

10. Mokėjimą už transporto organizavimo paslaugas reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. birželio 29 d. sprendimu Nr. T-121 patvirtintos Joniškio rajono savivaldybės transporto paslaugų teikimo specialiaisiais automobiliais taisyklės.

11. Mokėjimą už masažo paslaugas reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. T-98 patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės masažo paslaugų teikimo tvarka.

12. Mokėjimą už kineziterapijos paslaugas reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 21 d. sprendimu Nr. T-98 patvirtinta Joniškio rajono savivaldybės kineziterapijos paslaugų teikimo tvarka.

13. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo bei aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugos teikiamos nemokamai.

 

 

 

III. MOKESTIS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

14. Joniškio rajono savivaldybėje yra organizuojamos pagalbos į namus bei socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos (socialinės paslaugos namuose), kurių teikimą reglamentuoja Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. kovo 18 d. sprendimu Nr. T-42 patvirtintos Socialinių paslaugų namuose teikimo ir mokėjimo už paslaugas taisyklės.

15. Socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo paslaugos yra teikiamos nemokamai.

16. Mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

17. Pagalbos į namus paslaugos konkrečiam asmeniui gali būti skirtingos, atsižvelgiant į poreikius, bet turi būti ne mažiau kaip 3 paslaugos, už kurias paslaugų gavėjas moka pagal šio Aprašo 30 punkte nurodytus įkainius.

18. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą finansines galimybes vadovaudamasis šiuo Aprašu nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

19. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

20. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.

21. Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, socialinė priežiūra 7 pirmąsias kalendorines dienas teikiama nemokamai.

22. Socialinių paslaugų įstaiga apie krizių atvejais asmeniui (šeimai) nemokamai suteiktas paslaugas raštiškai  informuoja Socialinės paramos skyrių ir Buhalterinės apskaitos tarnybai pateikia sąskaitas apmokėti už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas.

23. Atskaičius nustatytą mokestį už socialinę priežiūrą, asmens mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų trigubą dydį.

24. Nemokamai paslaugos į namus yra teikiamos:

24.1. vienišiems pensininkams ir vienišiems žmonėms su negalia, kai jų pajamos neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.2. šeimoms, auginančioms vaiką su negalia, kuriam reikalinga slauga, kai jų pajamos vienam šeimos nariui neviršija 3,5 valstybės remiamų pajamų dydžio;

24.3. asmenims (šeimoms), teisės aktų nustatyta tvarka gaunantiems (gaunančioms) socialines pašalpas arba asmenims (šeimoms), kurių pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) yra mažesnės už 3 valstybės remiamų pajamų dydį;

25. Mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis 24.1–24.2 punktuose nurodytiems asmenims apskaičiuojamas iš asmens (šeimos) pajamų atėmus 3,5 valstybės remiamų pajamų dydį, bet negali būti didesnis už savivaldybės tarybos nustatytą vidutinę pagalbos į namus kainą.

26. Kitiems asmenims, kurių pajamos vienam šeimos nariui viršija 3 valstybės remiamų pajamų dydį, mokesčio už pagalbos į namus paslaugas dydis apskaičiuojamas iš asmens pajamų atėmus 3 valstybės remiamų pajamų dydį, bet negali būti  didesnis už savivaldybės tarybos nustatytą vidutinę pagalbos į namus kainą.

27. Mokestis už gautas pagalbos į namus  paslaugas  turi būti sumokėtas socialines paslaugas namuose teikiančiai socialinių paslaugų įstaigai, kuri surinktas lėšas iki kito mėnesio 5 d. perveda Joniškio rajono savivaldybės administracijai į akcinės bendrovės „Hansabankas“ atsiskaitomąją sąskaitą LT 627300010040247053.

28. Klausimą dėl asmens visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas namuose svarsto Komisija, kuri įvertina aplinkybes (liga, sunki materialinė situacija ir kita), kurios sunkina paslaugų gavėjo materialines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir pateikia siūlymą Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui.

29. Paslaugų gavėją nuo mokesčio už socialines paslaugas namuose atleisti ar mokestį sumažinti visam laikui ar tam tikru laikotarpiu gali Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktorius.

30. Pagalbos į namus paslaugų kainos:

 

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Dažnumas, kiekis

Paslaugos kaina per mėnesį

1.

Informavimo, bendravimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo

nemokamai

2.

Asmens higienos paslaugos:

 

- maudymas

 

- patalynės keitimas

 

- rengimas

 

- plaukų, rankų ir kojų nagų priežiūra

 

 

3 kartai/mėn.

 

3 kartai/mėn.

 

Kasdien

 

3 kartai/mėn.

 

 

0,1 MGL

 

0,04 MGL

 

0,06 MGL

 

0,03 MGL

3.

Namo (buto) tvarkymo paslauga –

 

kambarių tvarkymas, laiptinės valymas

 

 

6 kartai/mėn.

 

 

0,12 MGL

4.

Maisto prekių bei kitų kasdienės paklausos prekių pirkimas:

 

- maisto produktų pirkimas

 

- maisto ruošimas

 

- maitinimas

 

- indų plovimas

 

 

 

 

Kasdien

 

Kasdien

 

Kasdien

 

Kasdien

 

 

 

 

0,04 MGL

 

0,1 MGL

 

0,05 MGL

 

0,05 MGL

5.

Įvairių pavedimų paslaugos:

 

- dokumentų, pažymų tvarkymas

 

- mokesčių mokėjimas

 

 

1 kartas/mėn.

 

1 kartas/mėn.

 

 

0,04 MGL

 

0,04 MGL

6.

Kuro atnešimas, krosnies iškūrenimas

Kasdien

0,08 MGL

7.

Vandens atnešimas

Kasdien

0,06 MGL

8.

Gydytojo iškvietimas

Pagal poreikį

0,04 MGL

9.

Lydinčio asmens paslauga

1 kartas

0,06 MGL

10.

Skalbimas:

 

- rankomis (ne daugiau kaip 1 kg)

 

- skalbimo mašina (ne daugiau kaip 5 kg)

 

 

1 kg

 

5 kg

 

 

0,08 MGL

 

0,05 MGL

 

31. Laikino apgyvendinimo specialiosiose savivaldybės patalpose paslauga pirmą gyvenimo mėnesį teikiama nemokamai. Vėliau paslaugų gavėjas gyvenimo savivaldybės specialiosiose patalpose laikotarpiu moka už komunalines paslaugas ir patalpų nuomą pagal savivaldybės tarybos patvirtintus tarifus.

32. Nuo mokesčio už laikino apgyvendinimo savivaldybės specialiosiose patalpose paslaugas gali atleisti savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą.

 

IV. PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO DYDIS

 

33. Pagalbos pinigai yra skiriami atsižvelgiant į asmens savarankiškumą ir mokami pagal šį punktą suapvalinus iki sveikojo skaičiaus:

33.1. visiškos negalios, pirmos invalidumo grupės (iki 2007 m. liepos 1 d), nuo 0 iki 25 procentų darbingumo lygio, didelių specialiųjų poreikių lygio asmenims ir asmenims, kuriems nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, – 1 MGL/mėn.;

33.2. antros invalidumo grupės (iki 2007 m. liepos 1 d), nuo 30 iki 55 procentų darbingumo lygio, vidutinių specialiųjų poreikių lygio asmenims ir asmenims, kuriems nustatytas specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis, – 0,5 MGL/mėn.;

34. Pagalbos pinigai skiriami asmeniui, kurio pajamos neviršija trijų valstybės remiamų pajamų dydžio.

35. Jei asmens pajamos viršija trijų valstybės remiamų pajamų dydį tuomet pagalbos pinigų dydis apskaičiuojamas iš pagalbos pinigų dydžio atėmus asmens pajamų ir 3 valstybės remiamų pajamų skirtumą.

36. Pagalbos pinigų dydį pagal asmens (šeimos) pajamas vadovaudamasis šiuo aprašu nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

37. Komisijos siūlymu pagalbos pinigus išimties tvarka savo įsakymu skiria savivaldybės administracijos direktorius.

 

V. MOKESTIS UŽ SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGAS

 

38. Mokesčio už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

39. Asmens (šeimos) mokėjimo už dienos socialinę globą finansines galimybes vadovaudamasis šiuo aprašu nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

40. Vieno gyvenančio asmens mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

41. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

42. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokesčio už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

43. Mokesčio už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai pagal teikiamos dienos socialinės globos trukmę. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas dienos socialinę globą namuose, maitinasi savo lėšomis, mokesčio už dienos socialinę globą dydis mažinamas maitinimosi išlaidų pagal teisės aktų nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas dalimi.

44. Už trumpalaikę socialinę globą bei paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje paslaugų gavėjas moka 80 procentų gaunamų pajamų.

45. Krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo, asmuo su negalia patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai.

46. Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

47. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas ir turtą.

48. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

 

49. Mokesčio už ilgalaikes socialinės globos paslaugas dydį, asmens (šeimos) mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą finansines galimybes bei turto vertinimą, vadovaudamasis šiuo aprašu, nustato Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas.

50. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokesčio už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

51. Mokesčio už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų.

52. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

53. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokesčio už ilgalaikę socialinę globą dydžio.

54. Klausimą dėl asmens visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už dienos ir trumpalaikę socialinę globą svarsto Komisija, kuri įvertina aplinkybes (liga, sunki materialinė situacija ir kita), sunkinčias paslaugų gavėjo materialines galimybes mokėti už socialines paslaugas, ir pateikia siūlymą Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriui, kuris, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, asmenį nuo mokesčio už dienos ir trumpalaikę socialinę globą atleidžia.

 

VI. MOKESTIS UŽ STACIONARIAS SLAUGOS PASLAUGAS

 

55. Už stacionarias slaugos paslaugas slaugos ar gydymo įstaigoje savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ar jo įgalioto asmens sprendimu visą paslaugos kainą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos indeksuotas bazines lovadienio kainas moka savivaldybės administracija, jei asmenys, turi slaugos paslaugų poreikį ir:

55.1. nėra socialiai drausti;

55.2. neturi nuolatinės gyvenamosios vietos bei pajamų.

56. Kiti slaugos paslaugų gavėjai moka 80 procentų gaunamų pajamų, likusią dalį pagal slaugos įstaigos pateiktą sąskaitą faktūrą sumoka savivaldybė.

57. Joniškio rajono savivaldybės administracija sumoka už neilgesnį nei 1 mėnesio buvimo slaugos ar gydymo įstaigoje laikotarpį.

58. Pareiškėjo prašymu, Komisijos siūlymu bei savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu buvimo slaugos ar gydymo įstaigoje laikotarpis ir mokėjimas už slaugos paslaugas gali būti pratęsiamas.

59. Mokesčio už slaugos paslaugas dydį asmeniui nustato Socialinės paramos skyriaus atsakingas specialistas, įvertinęs asmens ir jo suaugusių vaikų ar kitų suinteresuotų asmenų finansines galimybes mokėti už teikiamas slaugos paslaugas.

60. Joniškio rajono savivaldybės administracijos Buhalterinė apskaitos tarnyba, gavusi administracijos direktoriaus įsakymą ar jo įgalioto asmens sprendimą dėl slaugos paslaugų stacionarioje gydymo įstaigoje asmeniui paskyrimo ir šios įstaigos išrašytą sąskaitą faktūrą už suteiktas paslaugas, perveda pinigus įstaigai iš programoje „Socialinės paramos ir socialinių paslaugų teikimas“ numatytų savivaldybės biudžeto lėšų.

 

VIIBAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Šio Aprašo nuostatos netaikomos asmenims (šeimoms), pradėjusiems gauti paslaugas iki 2006 m. liepos 1 d., išskyrus tuos atvejus, kai mokesčio už socialines paslaugas dydis asmeniui pagal teisės aktus bei savivaldybės nustatytas taisykles, galiojusias iki 2006 m. liepos 1 d., didesnis, negu nustatyta šiame Apraše.

___________________


 

Joniškio rajono savivaldybės mokėjimo už

socialines paslaugas tvarkos aprašo

priedas

 

 

(Sutarties dėl mokėjimo už socialines paslaugas formos pavyzdys) 

 

SUTARTIS DĖL MOKĖJIMO UŽ  SOCIALINES PASLAUGAS

200__ m.___________ d. Nr.

Joniškis

Joniškio rajono savivaldybė, atstovaujama __________________________________________, veikiančio (-ios) pagal_________________________________________________________________ _______________________________________________________________________________

(toliau – savivaldybė), ir ______________________________________________________________

___________________________________________________________ (toliau – paslaugų  gavėjas), 

(Vardas, pavardė, asmens kodas, gimimo data, adresas)

vykdydami Joniškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (jo įgalioto asmens) įsakymą (sprendimą) Nr. ____ , sudarė šią mokėjimo už socialines paslaugas sutartį (toliau – sutartis):

1. Šioje sutartyje sąvoka „socialinių paslaugų įstaiga“ reiškia  socialinių paslaugų įstaigą, kuri pagal Socialinės paramos vedėjo sprendimą asmeniui (šeimai) teikia socialines paslaugas.

2. Paslaugų gavėjas įsipareigoja sumokėti Joniškio rajono savivaldybės administracijai už  teikiamas ________________________________________ paslaugas  __________ Lt iki kito

(Paslaugų pavadinimas)                                                                                    

mėnesio 20 d. Mokestis sumokamas socialines paslaugas teikiančiai įstaigai.                                

3. Paslaugų gavėjas, nustatytu laiku nesumokėjęs už suteiktas paslaugas, paslaugų teikėjui moka 0,01 proc. dydžio delspinigius už kiekvieną uždelstą dieną nuo nesumokėtos sumos.

4. Paslaugų gavėjas turi teisę:

4.1. prašyti pakeisti paslaugų teikimo sutartį  atsižvelgiant  į jo sveikatos būklę ir kitas svarbias priežastis;

4.2. savo noru atsisakyti socialinių paslaugų teikimo;

4.3. kreiptis į Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisiją dėl mokesčio už socialines paslaugas sumažinimo, visiško ar laikino atleidimo nuo mokesčio už socialines paslaugas.

5. Už šios sutarties įsipareigojimų nevykdymą abi šalys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nepasiekus susitarimo – įstatymų nustatyta tvarka.

6. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais ir įteikiama kiekvienai šaliai.

7. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visiško sutarties prievolių įvykdymo.

Administracijos direktorius (jo įgaliotas asmuo)

A. V.

____________________________________ _____________________________________

(Parašas, vardas, pavardė)                                                                                                                  (Parašas, vardas pavardė)

Sutartis laikinai / visiškai (pabraukti) nutraukiama nuo ____________ dėl____________________

(Data)     

________________________________________________________________________________

(Nurodyti priežastį)

Sutartis atnaujinta / pratęsta (pabraukti) nuo ___________. Pagrindas________________________

(data)

 

___________________


PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir socialinių paslaugų skyrimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) tikslas yra apibrėžti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo pagrindinius principus ir kriterijus, socialinių paslaugų poreikį asmeniui (šeimai) nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio įvertinimo ir sprendimo dėl paslaugų skyrimo priėmimo procedūrą, socialinių paslaugų teikimo sustabdymą ir nutraukimą, informacijos apie asmenis, gaunančius paslaugas, saugojimą ir asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo apskundimo tvarką Joniškio rajono savivaldybėje.

2. Šis Aprašas taikomas nustatant socialinių paslaugų poreikį asmenims, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Joniškio rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Socialinių paslaugų, kurios teikiamos papildomai asmens (šeimos) pageidavimu, poreikis nevertinamas.

3. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinių paslaugų poreikį, kartu nustatomas ir šeimos socialinių paslaugų poreikis.

 

II. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS

SUBJEKTAI

 

4. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato seniūnijų socialinio darbo organizatoriai.

5. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, ir ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri socialinių paslaugų įstaigų vadovų įgalioti socialiniai darbuotojai.

 

III. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO

PAGRINDINIAI KRITERIJAI

 

6. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

7. Šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra.

8. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas ir atsižvelgiant į asmens poreikių sritį bei asmens priskyrimą socialinei grupei.

9. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių sritys:

9.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;

9.2. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami socialine globa.

10. Asmenų socialinės grupės:

10.1. vaikai, likę be tėvų globos, ir jų šeimos;

10.2. socialinės rizikos vaikai ir jų šeimos;

10.3. vaikai su negalia ir jų šeimos;

10.4. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

10.5. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

10.6. socialinės rizikos suaugę asmenys ir jų šeimos;

10.7. socialinės rizikos šeimos;

10.8. kiti asmenys.

 

IV. ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO

PROCEDŪRA

 

11. Dėl socialinės priežiūros ir socialinės globos asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas raštišku prašymu kreipiasi į seniūniją pagal gyvenamąją vietą: užpildo prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas pagal formą SP-8, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-187, ir pateikia šiuos dokumentus:

11.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams);

11.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose).

12. Seniūnijos socialinio darbo organizatorius registruoja gautus prašymus-paraiškas registracijos žurnale ir, įvertinęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užregistruoja vertinimo formą.

13. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo, sociokultūrinių paslaugų, aprūpinimo paramos būdu gautais drabužiais ir kt.) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo raštiškas prašymas nebūtinas. Dėl bendrųjų socialinių paslaugų, kurių skyrimo duomenys turi būti įvesti į SPIS (Socialinės paramos informacinė sistema) duomenų bazę (transporto paslaugos ir kt.), turi būti pateiktas prašymas- paraiška gauti socialines paslaugas (forma SP-8).

14. Dėl asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesų prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

15. Seniūnijos socialinio darbo organizatorius ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, gavęs asmens (globėjo, rūpintojo) raštišką prašymą ar informaciją apie socialinių paslaugų poreikio įvertinimo reikalingumą iš Socialinės paramos skyriaus, ne ilgiau kaip per 7 darbo dienas privalo įvertinti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

16. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti tik bendrąsias socialines paslaugas (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, maitinimo organizavimo, aprūpinimo būtinaisiais drabužiais ir avalyne, transporto paslaugų organizavimo, sociokultūrines paslaugas, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo ir kt.), asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimas neatliekamas.

17. Asmens (šeimos) socialinės priežiūros poreikis nustatomas pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodiką.

18. Jei įvertinus asmens socialinių paslaugų poreikį socialinei priežiūrai nustatoma, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, atliekamas asmens poreikio socialinei globai vertinimas.

19. Socialinės globos poreikio nustatymą likusiam be tėvų globos vaikui, vaikui su negalia, socialinės rizikos vaikui, suaugusiam asmeniui su negalia, senyvo amžiaus asmeniui bei socialinės rizikos suaugusiam asmeniui reglamentuoja socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos metodikos.

20. Asmens poreikio socialinei globai vertinimas atliekamas per 30 dienų nuo prašymo gavimo dienos. Prireikus savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas.

21. Asmuo, jo globėjas, rūpintojas privalo teikti socialiniam darbuotojui informaciją, susijusią su asmens (šeimos) poreikio socialinėms paslaugoms vertinimu. Paaiškėjus, kad asmuo, kuris kreipiasi dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdytas arba nutrauktas. Asmuo (šeima) atsako už pateikiamų vertinti duomenų tikrumą bei informacijos teisingumą.

22. Sveikatos priežiūros, švietimo ir ugdymo įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai bei kiti asmenys privalo socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens (šeimos) poreikį socialinėms paslaugoms, pateikti išvadas, būtinas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti. Prireikus savivaldybės administracija gali pareikalauti dokumentų, susijusių su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, ir iš kitų institucijų bei įstaigų.

23. Seniūnijos socialinio darbo organizatorius ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą pateikia Socialinės paramos skyriui:

23.1. jei nustatytas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio bendrosioms ir socialinės priežiūros paslaugoms vertinimas, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas nustato asmens (šeimos) mokesčio už socialines paslaugas dydį ir parengia sprendimą dėl socialinių paslaugų paskyrimo;

23.2. jei nustatytas asmens poreikio socialinei globai vertinimas, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas nustato asmens mokesčio už socialines paslaugas dydį ir pateikia dokumentus Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisijai (toliau – komisija), priimančiai rekomendacinio pobūdžio nutarimą dėl socialinės globos paslaugų paskyrimo.

24. Sprendimą dėl socialinių paslaugų paskyrimo (pagal formą SP-9, patvirtintą socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183) priima savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

25. Sprendimas:

25.1. dėl socialinės priežiūros (pagalbos į namus, socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos ir kt.) paslaugų asmeniui (šeimai) paskyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo asmens (šeimos) poreikio vertinimo formos gavimo dienos;

25.2. dėl socialinės globos (dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos) paslaugų paskyrimo priimamas per 30 kalendorinių dienų, seniūnijos socialinio darbo organizatoriaus ar socialinių paslaugų įstaigos socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens socialinės globos paslaugų poreikį, teikimu nuo socialinės globos vertinimo formos gavimo dienos.

25.3. išskirtiniais atvejais dėl socialinės globos (dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos) paslaugų paskyrimo priimamas– per 3 darbo dienas. Asmens socialinės globos poreikis vertinamas jau teikiant socialinės globos paslaugas.

26. Teikimą dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos sustabdymo ir nutraukimo socialinių pasaugų įstaigos atsakingas socialinis darbuotojas pateikia įstaigos vadovui šiais atvejais:

26.1. kai socialinių paslaugų gavėjas pažeidžia socialinių paslaugų teikimo sutartį ar nesilaiko įstaigos vidaus tvarkos taisyklių;

26.2. kai teikiamų socialinių paslaugų nepakanka ir jos asmeniui (šeimai) neefektyvios, socialinių paslaugų įstaigos atsakingam socialiniam darbuotojui įvertinus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;

27. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo, gavęs socialinių paslaugų įstaigos teikimą, priima sprendimą:

27.1.  dėl socialinės priežiūros paslaugų sustabdymo ir nutraukimo per 3 darbo diena;.

27.2. dėl socialinės globos paslaugų sustabdymo ir nutraukimo per 30 darbo dienų, vadovaudamasis komisijos nutarimu.

28. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl socialinių paslaugų paskyrimo gali būti priimtas nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba teikiant) socialines paslaugas (pvz.: intensyvios krizių įveikimo pagalbos, laikino apgyvendinimo).

29. Jei socialiniam darbuotojui, atliekančiam vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymu, jis gali pareikalauti iš asmens papildomų dokumentų, reikalingų poreikiui nustatyti.

30. Socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, nustatęs asmens, gaunančio socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį, vertinimo išvadas pateikia socialinių paslaugų įstaigos vadovui.

 

V. ASMENS POREIKIO SOCIALINEI GLOBAI VERTINIMAS

 

31. Asmens poreikis socialinei globai nustatomas pagal asmens socialinio ir fizinio savarankiškumo vertinimo kriterijus.

32. Įvertinus asmens socialinį ir fizinį savarankiškumą, nustatomi šie asmens nesavarankiškumo lygiai: iš dalies nesavarankiškas, visiškai nesavarankiškas.

33. Nustatant asmens, gyvenančio kartu su šeima, socialinės globos poreikį, atsižvelgiama į artimųjų gebėjimus bei motyvaciją pasirūpinti vienas kitu.

34. Vertinant asmens poreikį socialinei globai ir nustačius, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nebūtina, seniūnijos socialinio darbo organizatorius pateikia išvadą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui teikimo.

35. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti paslaugų rūšį, įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo dėl paslaugų rūšies keitimo su asmens prašymu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių.

36. Sprendimas dėl socialinių paslaugų paskyrimo per 5 kalendorines dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiamas (išsiunčiamas) socialines paslaugas teikiančiai įstaigai, kopija išsiunčiama asmeniui.

 

VI. INFORMACIJOS APIE ASMENĮ (ŠEIMĄ), GAUNANTĮ SOCIALINES

PASLAUGAS, SAUGOJIMAS

 

37. Informacijai kaupti Socialinės paramos skyriuje pildoma asmens (šeimos) registracijos kortelė (priedas).

38. Registracijos kortelės duomenys turi būti atnaujinti atsižvelgiant į duomenų pasikeitimus. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis socialinių paslaugų, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas papildo duomenis registracijos kortelėje.

39. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, registracijos kortelės bei dokumentų kopijos persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.

40. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie socialinių paslaugų poreikį ir teikimą kaupiama asmens byloje.

 

 

VII. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

41. Socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.

42. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Komisija, nustačiusi, kad socialinis darbuotojas neteisingai įvertino asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadą savivaldybės administracijos direktoriui.

43. Dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo kaltas socialinis darbuotojas gali būti patrauktas drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

44. Sprendimą dėl socialinių paslaugų paskyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

_______________


PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149

 

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS PAGALBOS PINIGŲ SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybės pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato pagalbos pinigų skyrimą ir mokėjimą iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto šeimoms (vieniems gyvenantiems asmenims), kuriems pagal socialinių paslaugų poreikio nustatymą būtinos socialinės priežiūros ir bendrosios paslaugos.

2. Pagalbos pinigai mokami iš Joniškio rajono savivaldybės biudžeto lėšų bei tikslinių  valstybės dotacijų socialinėms paslaugoms.

3. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Pagalbos pinigai – mėnesinė periodinė išmoka, skiriama socialinių paslaugų gavėjui susimokėti už  pagalbą, t. y. bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą.

3.2. Valstybės remiamos pajamos šeimai (vienam gyvenančiam asmeniui) – įstatymo nustatyta tvarka tvirtinamas valstybės remiamų pajamų dydis, padaugintas iš šeimos narių skaičiaus.

4. Pagalbos pinigai skiriami asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Joniškio rajono savivaldybėje, ir asmenims, dėl objektyvių priežasčių negalintiems deklaruoti savo gyvenamosios vietos, tačiau dokumentais ir kitaip galintiems įrodyti, kad jų gyvenamoji vieta yra Joniškio rajono savivaldybė.

 

II. PAGALBOS PINIGŲ SKYRIMO ATVEJAI

 

5. Pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo klausimas svarstomas Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisijoje (toliau – komisija), kai seniūnijos socialinio darbo organizatorius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadoje  rekomenduoja asmeniui teikti bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą  ir skirti pagalbos pinigų.

6. Pagalbos pinigai skiriami vienišiems asmenims arba vienišų asmenų šeimoms, išimties atvejais – asmenims, kurie turi vaikų.

7. Pagalbos pinigai skiriami tik socialinės priežiūros ir bendrosioms paslaugoms apmokėti.

8. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus tik asmens (šeimos) sutikimu.

9. Pagalbos pinigų dydį vienam asmeniui per mėnesį tvirtina Joniškio rajono savivaldybės taryba.

10. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas:

10.1. mirus pagalbos pinigų gavėjui;

10.2. pasikeitus pagalbos pinigų gavėjo socialiniam statusui (pasveikus, atgavus darbingumą);

10.3. pagalbos pinigų gavėjui apsigyvenus valstybės ar savivaldybės išlaikomoje globos ar slaugos įstaigoje;

10.4. pagalbos pinigų gavėjui išvykus gyventi į kitą valstybę, savivaldybę;

10.5. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį.

 

III. prašymų gauti PagalbOS pinigus nagrinėjimo TVARKA

 

11. Pagalbos pinigų skyrimo pagrindas:

11.1. būsimo pagalbos pinigų gavėjo (vieno iš suaugusių šeimos narių, artimųjų giminių, globėjo ar rūpintojo)  užpildytas socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-187 patvirtintas prašymas-paraiška;

11.2. pažyma apie paslaugų gavėjo pajamas;

11.3. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas (pasas, asmens tapatybės kortelė, leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams);

11.4. pažyma apie deklaruotą gyvenamąją vietą (kai Lietuvos Respublikos pase ar leidime  nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą).

12. Seniūnijų socialinio darbo organizatoriai (toliau – socialinio darbo organizatoriai) suteikia visą informaciją besikreipiantiems dėl pagalbos pinigų,  surenka gyventojų prašymus ir dokumentus, tvirtina dokumentų  kopijas, atlieka paslaugų poreikio  vertinimą  pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintos Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos priedą (Žin., 2006, Nr. 43-1571).

13. Socialinio darbo organizatoriai surinktą medžiagą pateikia Socialinės paramos skyriaus darbuotojui, atsakingam už asmens specialiųjų poreikių nustatymą (toliau – atsakingas darbuotojas).

14. Atsakingas darbuotojas:

14.1. registruoja prašymus gauti pagalbos pinigų;

14.2. formuoja pagalbos pinigų gavėjų bylas ir jas saugo;

14.3. atsižvelgdamas į asmens pajamas ir vadovaudamasis Joniškio rajono savivaldybės mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu apskaičiuoja pagalbos pinigų asmeniui dydį;

14.4. atsižvelgdamas į komisijos siūlymą parengia sprendimą dėl pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo, kurį pasirašo savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

15. Komisija nagrinėja prašymus-paraiškas gauti pagalbos pinigų, juos apsvarsto, išanalizuoja pateiktus dokumentus ir turi teisę nuspręsti siūlyti savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui skirti pagalbos pinigų ar jų neskirti.

16. Komisija svarsto pagalbos pinigų išimties tvarka skyrimo klausimus (kai asmens pajamos viršija trijų valstybės remiamų paslaugų dydį, kai asmuo nėra vienišas ir turi suaugusių vaikų).

17. Sprendimą dėl pagalbos pinigų skyrimo, vadovaudamasis komisijos siūlymu, priima  ir pagalbos pinigų mokėjimo sutartį (pagal 1 priede pateiktą formą) pasirašo savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo.

 

IV. PAGALBOS pinigų MOKĖJIMO TVARKA

 

18. Sprendimas dėl pagalbos pinigų mokėjimo ir pagalbos pinigų mokėjimo sutartis pateikiama Socialinės paramos skyriaus atsakingam darbuotojui.

19. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas pagalbos pinigų mokėjimo žiniaraščius ir ataskaitas perduoda Buhalterinės apskaitos tarnybai pasibaigus kalendoriniam mėnesiui iki kito mėnesio 10 d.

20. Pagalbos pinigai pervedami į gavėjo asmeninę sąskaitą banke ar į valstybės įmonės Lietuvos pašto filialo Šiaulių apskrities centrinį paštą kiekvieno mėnesio 15–31 dienomis.

 

V. KONTROLĖ

 

21. Kaip naudojami pagalbos pinigai, tikrina Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius ir seniūnijų socialinio darbo organizatoriai.

22. Socialinio darbo organizatoriai kas ketvirtį  atsakingam darbuotojui pateikia  mokėjimo už socialines paslaugas žiniaraščio kopiją (pagal 2 priede pateiktą formą), kas pusę metų tikslina globos pinigų gavėjų pajamas, kas metai vertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ir visą vertinimo medžiagą pateikia Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus atsakingam darbuotojui.

23. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, pagalbos pinigų mokėjimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas ir pagalbos pinigai pakeičiami į bendrąsias socialines paslaugas ar socialinę priežiūrą.

 

VI. APSKUNDIMO TVARKA

 

24. Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sprendimas dėl pagalbos pinigų skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

 

____________________


Joniškio rajono savivaldybės pagalbos

pinigų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo

1priedas

 

(Pagalbos pinigų mokėjimo sutarties formos pavyzdys)

 

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO SUTARTIS

 

200 m. ………………..d. Nr. _____

Joniškis

 

Joniškio rajono savivaldybės administracija, atstovaujama__________________________________________________________________

(Pareigos, vardas, pavardė)

ir pagalbos pinigų gavėjas_________________________________________________________

(Vardas, pavardė, asmens kodas, paso Nr., išdavimo data)

____________________________________________________________________________sudaro šią sutartį:

1. Joniškio rajono savivaldybės administracija įsipareigoja:

1.1. mokėti pagalbos pinigus vieną kartą per mėnesį, vadovaudamasi Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. rugpjūčio 16 d. sprendimu Nr. T- ....... patvirtintu Pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu;

1.2. tikrinti, ar pagal paskirtį yra naudojami pagalbos pinigai.

2. Pagalbos pinigų gavėjas įsipareigoja:

2.1. pateikti reikiamus dokumentus seniūnijų socialinio darbo organizatoriams dėl pagalbos pinigų mokėjimo;

2.2. apie gyvenimo sąlygų, socialinio statuso pasikeitimą nedelsiant informuoti Joniškio rajono savivaldybės administraciją;

2.3. naudoti pagalbos pinigus tik bendrosioms ar pagalbos į namus paslaugoms pirkti;

2.4. kas mėnesį mokėti pagalbos pinigus paslaugų teikėjui ir pildyti žiniaraštį (pagal Joniškio rajono savivaldybės pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo 2 priede pateiktą formą), ketvirčiui pasibaigus, perduoti žiniaraštį seniūnijos socialinio darbo organizatoriui.

3. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas šiais atvejais:

3.1. mirus pagalbos pinigų gavėjui;

3.2. pasikeitus pagalbos pinigų gavėjo statusui;

3.3. pagalbos pinigų gavėjui apsigyvenus valstybės išlaikomoje įstaigoje;

3.4. pagalbos pinigų gavėjui išvykus gyventi į kitą rajoną:

3.5. nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį.

4. Sutarties galiojimo terminas:

4.1. Sutartis galioja  nuo 200....m. .........................................d.

4.2. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią, po vieną kiekvienai šaliai.

Administracijos direktorius (jo įgaliotas asmuo)

 

A. V.

____________________________________ _____________________________________

(Parašas, vardas, pavardė)                                                                                                       (Parašas, vardas pavardė)

 

Sutartis laikinai / visiškai (pabraukti) nutraukiama nuo _________dėl_____________________

(Data)     

________________________________________________________________________________

(Nurodyti priežastį)

Sutartis atnaujinta / pratęsta (pabraukti) nuo __________ . Pagrindas_____________________

(data)

________________________________________________________________________________________________________________________

 

_______________________


 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2006 m. rugpjūčio 10 d. sprendimu Nr. T-149

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ASMENS SPECIALIŲJŲ

POREIKIŲ NUSTATYMO IR JŲ TENKINIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir jų tenkinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja specialiųjų poreikių asmenų grupes, asmens specialiuosius poreikius nustatančius subjektus, specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir jų tenkinimo tvarką, asmens teises ir atsakomybę.

2. Specialieji poreikiai nustatomi pagal pagrindines neįgaliųjų veiklos sritis: buitis ir asmeninis gyvenimas, ugdymasis, darbinė veikla ir visuomeninis gyvenimas.

 

II. SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ ASMENŲ GRUPĖS

 

3. Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) specialieji poreikiai nustatomi pensinio amžiaus asmenims, kurių kompleksiška veikla ir dalyvavimo galimybės yra suvaržytos dėl ilgalaikių sveikatos pokyčių.

 

III. SPECIALIUOSIUS POREIKIUS ASMENIUI NUSTATANTYS SUBJEKTAI

 

4. Pagal kompetenciją Joniškio rajono pensinio amžiaus asmenų specialiuosius poreikius, vadovaudamiesi įstatymais ir kitais teisės aktais, nustato:

4.1. Joniškio rajono sveikatos priežiūros įstaigos;

4.2. Savivaldybė:

4.2.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas Savivaldybės administracijos specialistas – seniūnijos socialinio darbo organizatorius;

4.2.2. Asmens specialiųjų poreikių nustatymo ir tenkinimo komisija (toliau – Komisija), kai asmens specialiesiems poreikiams nustatyti reikia įvairių sričių specialistų išvadų;

4.3. kitos institucijos pagal kompetenciją.

 

IV. SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ NUSTATYMO KRITERIJAI IR SPECIALŲJŲ POREIKIŲ LYGIAI

 

4. Specialieji poreikiai savivaldybėje nustatomi pagal šiuos pagrindinius kriterijus:

4.1. techninės pagalbos priemonių poreikis;

4.2. finansinės pagalbos priemonių poreikis;

4.3. medicininės pagalbos priemonių poreikis;

4.4. socialinių paslaugų poreikis.

5. Skiriami šie specialiųjų poreikių lygiai:

5.1. nedidelių – nežymiai ribota veikla ir dalyvavimo galimybės, nedidelė specialiosios pagalbos priemonių apimtis;

5.2. vidutinių – vidutiniškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybės, vidutinė specialiosios pagalbos priemonių apimtis;

5.3. didelių – visiškai ribota veikla ir dalyvavimo galimybė, didelė specialiosios pagalbos priemonių apimtis arba nustatytas nuolatinės slaugos poreikis.

6. Specialiųjų poreikių lygis nustatomas vertinant reikalingos specialiosios pagalbos priemonių poreikį.

7. Specialiųjų pagalbos priemonių apimtis nevertinama, kai asmeniui yra nustatytas nuolatinės slaugos poreikis.

8. Prašymą dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo gali pateikti asmuo, gavęs šio Aprašo 4 punkte išvardytų institucijų išvadą dėl specialiųjų poreikių nustatymo (specialiųjų poreikių nustatymo pažymą ir, jei reikia, kitas gydytojų komisijos išvadas).

9. Asmuo (jo įgaliotas atstovas ar jo tėvai (įtėviai), sutuoktinis, vaikai (įvaikiai), globėjas, rūpintojas arba asmeniui atstovaujantis gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius), pageidaujantis, kad jam būtų nustatytas specialiųjų poreikių lygis, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorių ir pateikia šiuos dokumentus:

9.1. nustatytos formos prašymą;

9.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę);

9.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

9.4. kitų valstybių piliečiai, turintys leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, – leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;

9.5. Aprašo 4 punkte vienos ar kelių išvardytų institucijų išduotų dokumentų kopijas;

9.6. kitus dokumentus (prireikus).

10. Asmeniui specialiųjų poreikių lygį Savivaldybėje nustato Komisija.

11. Asmens, pageidaujančio, kad jam būtų nustatytas specialiųjų poreikių lygis, gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius, atsakingas už asmens specialiųjų poreikių nustatymą, įvertina asmeniui reikalingos specialiosios pagalbos priemonių apimtį, užpildo reikalingus dokumentus ir juos pateikia Socialinės paramos skyriui.

12. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas, įvertinęs asmens pateiktus dokumentus ir vadovaudamasis kitų tarnybų pagal kompetenciją pateikta informacija apie nustatytus specialiuosius poreikius ir jų tenkinimą, Komisijai pateikia išvadą dėl specialiųjų poreikių nustatymo, parengia sprendimo dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo (arba nenustatymo) ir tenkinimo projektą ir pateikia jį pasirašyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

13. Sprendimas su parašu ir antspaudu per 5 kalendorines dienas nuo jo priėmimo dienos įteikiamas arba išsiunčiamas asmeniui.

14. Sprendimas dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo (arba nenustatymo) ir tenkinimo (toliau – Sprendimas) priimamas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos.

15. Sprendime nurodoma:

15.1. nustatytas specialiųjų poreikių lygis;

15.2. nustatytas specialiųjų poreikių lygio terminas.

16. Nustačius didelių, vidutinių ar nedidelių specialiųjų poreikių lygį, Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas asmeniui išduoda neįgaliojo pažymėjimą.

 

IV. INVALIDUMO GRUPĖS PRILYGINIMAS SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIUI

SENATVĖS PENSIJOS AMŽIŲ SUKAKUSIAM ASMENIUI

 

17. Senatvės pensijos amžių sukakęs asmuo, kuriam iki 2005 m. liepos 1 d. buvo nustatytas invalidumas neterminuotam laikui (jo įgaliotas atstovas, sutuoktinis, vaikai (įvaikiai), globėjas, rūpintojas arba asmeniui atstovaujantis gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius), pageidaujantis, kad jam nustatyta invalidumo grupė būtų prilyginta specialiųjų poreikių lygiui, kreipiasi į gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorių ir pateikia šiuos dokumentus:

17.1. nustatytos formos prašymą;

17.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę);

17.3. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad asmuo yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

17.4. kitų valstybių piliečiai, turintys leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, – leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje;

17.5. invalidumo pažymėjimo kopiją.

18. Asmens gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorius 17 punkte išvardytus dokumentus pateikia Socialinės paramos skyriaus atsakingam darbuotojui.

19. Asmeniui nustatyta invalidumo grupė prilyginama specialiųjų poreikių lygiui, remiantis jo turimu invalidumo pažymėjimu:

19.1. I invalidumo grupė prilyginama didelių specialiųjų poreikių lygiui;

19.2. II invalidumo grupė prilyginama vidutinių specialiųjų poreikių lygiui;

19.3. III invalidumo grupė prilyginama nedidelių specialiųjų poreikių lygiui.

20. Sprendime dėl asmens specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo įrašomas specialiųjų poreikių lygis ir informacija iš invalidumo pažymėjimo apie asmeniui nustatytus specialiuosius poreikius ir jų terminus (visiška negalia, nuolatinė slauga, nuolatinė priežiūra, nuolatinė pagalba, transporto išlaidų kompensacija) ir Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas išduoda neįgaliojo pažymėjimą.

21. Asmuo, nesutinkantis su invalidumo grupės prilyginimu specialiųjų poreikių lygiui, gali kreiptis dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo į gyvenamosios vietos seniūniją ir pateikti Aprašo 9 punkte išvardytus dokumentus.

 

V. SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ TENKINIMO TVARKA

 

22. Specialiuosius poreikius Savivaldybėje pagal nustatytą lygį tenkina:

22.1. Socialinės paramos skyrius;

22.2. Joniškio rajono socialinių paslaugų įstaigos ;

22.3. kitos institucijos.

23. Specialieji poreikiai tenkinami specialiosios pagalbos priemonėmis: techninės pagalbos priemonėmis, finansinės pagalbos priemonėmis, medicininės pagalbos priemonėmis ir teikiant socialines paslaugas:

23.1. Techninės pagalbos priemonių rūšys:

23.1.1. gydymo ir funkcinio lavinimo priemonės;

23.1.2. įtvarai (ortezai) ir protezai (išskyrus endoprotezus);

23.1.3. asmeninės apsaugos ir priežiūros priemonės;

23.1.4. asmens judėsenos priemonės;

23.1.5. judėsenos namuose priemonės (įskaitant valgymo ir gėrimo įtaisus);

23.1.6. butų ir kitų patalpų baldai ir pagalbiniai įtaisai (įskaitant poilsio ir darbo baldus, baldų priedėlius ir gyvenamosios, darbo bei mokomosios aplinkos pritaikymo priemones);

23.1.7. bendravimo, informavimo ir signalizavimo priemonės (įskaitant skaitymo, rašymo, telefono ryšio priemones ir apsaugos signalizatorius);

23.1.8. produktų ir prekių naudojimo priemonės.

23.2. Finansinės pagalbos priemonių rūšys:

23.2.1. socialinė piniginė parama (skiriama užtikrinti neįgaliųjų materialinės padėties garantijas);

23.2.2. tikslinės kompensacijos ir išmokos (skiriamos kompensuoti specialiųjų poreikių tenkinimo išlaidas);

23.2.3. lengvatos (teikiamos užtikrinti specialiųjų poreikių tenkinimą tais atvejais, kai kitomis specialiosios pagalbos priemonėmis nėra galimybių patenkinti šių poreikių).

23.3. Medicininės pagalbos priemonių rūšys:

23.3.1. medicininiai tvarsčiai;

23.3.2. sauskelnės, įklotai.

23.4. Socialinių paslaugų rūšys:

23.4.1. bendrosios;

23.4.2. specialiosios.

24. Dėl specialiųjų poreikių tenkinimo asmuo turi kreiptis į gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo organizatorių.

 

VI. ASMENS TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ

 

25. Asmuo turi teisę:

25.1. kreiptis dėl specialiųjų poreikių lygio nustatymo ir tenkinimo;

25.2. dalyvauti specialiųjų poreikių lygio nustatymo procese ir reikšti savo pageidavimus.

26. Asmuo privalo teikti specialiųjų poreikių lygiui nustatyti ir tenkinti reikalingą informaciją.

27. Asmuo atsako už pateikiamos informacijos tikrumą. Jeigu asmuo pateikė neteisingą informaciją, sprendimo priėmimas yra sustabdomas iki to laiko, kol bus nustatyta tikroji padėtis.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Asmeniui pakeitus gyvenamąją vietą ir jo pageidavimu dokumentų kopijos apie jam nustatytą specialiųjų poreikių lygį, jo terminą ir specialiųjų poreikių tenkinimą persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybei.

29. Specialistai, atsakingi už informacijos apie asmenį kaupimą, užtikrina gautos informacijos konfidencialumą.

30. Informacija, kiti reikalingi dokumentai kaupiami asmens byloje, kuri laikoma Socialinės paramos skyriuje.

_____________________________


Joniškio rajono savivaldybės asmens (šeimos)

socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir

socialinių paslaugų skyrimo tvarkos aprašo

priedas

 

ASMENS (ŠEIMOS) REGISTRACIJOS KORTELĖ 

 

I. BENDRIEJI DUOMENYS APIE ASMENĮ  

 

VARDAS

 

 

 

PAVARDĖ

 

ASMENS KODAS

 

1. Lytis:            []  Vyras []  Moteris

 

2. Išsilavinimas:     

[]  Aukštasis ir aukštesnysis []  Vidurinis ir specialus vidurinis

[]  Pagrindinis []  Pradinis []  Neraštingas

 

3. Gyvenamoji vieta:

Deklaruota ____________________________________________________________________

Faktinė _______________________________________________________________________

Telefonas _____________________________________________________________________

Duomenys apie gyvenamosios vietos pakeitimą _______________________________________

_____________________________________________________________________________

 

4. Pateiktas asmens dokumentas:????

[]  Lietuvos Respublikos piliečio pasas                 

[]  Asmens tapatybės kortelė

[]  Leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams)

[] Kitas dokumentas (nurodykite) _______________________________________________

 

5. Pilietybė

[] Lietuvos Respublikos

[] ES ……………………………………………………………………………………………

[] Kitos šalies (nurodykite) …………………………………………………………………….

 

6. Bendravimo kalba:

[] Lietuvių

[] Kita (nurodykite bendravimo kalbą) ………………………………………………………..

 

7. Asmens socialinė grupė:

[] Suaugęs asmuo su negalia

[] Pensininkas

[] Vienišas asmuo

[] Vaikas, likęs be tėvų globos, jo šeima

[] Vaikas su negalia, jo šeima

[] Socialinės rizikos vaikas ir jo šeima

[] Socialinės rizikos asmuo

[] Socialinės rizikos šeima

[] Bedarbis

[] Kitas asmuo (nurodykite) ……………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………

 

8. Asmens motyvacija spręsti savo problemas ………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………

9. Šeimos nariai ir jų socialinė padėtis:

 

Eil.

Nr.

Asmens šeimos narių vardai ir pavardės

Gimimo

data

Giminystės

ryšys

Šeimos nario socialinė padėtis

(pensininkas, neįgalusis, dirbantis ir kt.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Ar kiti kartu gyvenantys šeimos nariai gauna socialines paslaugas?

Taip

Ne

11. Kurie kartu gyvenantys šeimos nariai gauna arba yra gavę per pastarųjų 12 mėn.  

laikotarpį socialines paslaugas?

 

Eil.

Nr.

Šeimos nario vardas, pavardė

Paslaugos pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Gyvenimo sąlygos ……………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………….…………………….

…………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………….

 

II. KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

13. Priežastys, dėl kurių asmuo (šeima) kreipėsi socialinių paslaugų:

[]  Negalia, liga          []  Senatvė               []  Nedarbas               []  Benamystė

[] Skurdas [] Smurtas

[]  Kitos priežastys (nurodykite)

 

14. Dėl kokių socialinių paslaugų asmuo kreipėsi (išvardyti):

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………..

15. Kitos pastabos  ……………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………….

 

16. Socialinių paslaugų poreikio 17. Informacija apie socialinių

nustatymas, išvados paslaugų paskyrimą

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): …………………………………………

…………………………………………. …………………………………………

…………………………………………. …………………………………………

………………………………………….                  Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………...                 nuo ……………….. iki ……………….

Nustačiusio socialinio darbuotojo                              Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas                                            …………………………………………

………………………………………….                  …………………………………………

………………………………………….                  …………………………………………

_________________________________                 ________________________________

 

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti):                                                                  ………………………………………….                

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………...                   nuo ……………….. iki ……………….

Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas                                           ………………………………………….          

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

_________________________________ _________________________________

 

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….

Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas ………………………………………….

………………………………………….                  ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

_________________________________ _________________________________

 

Nustatytas socialinių paslaugų poreikis Paskirta socialinė paslauga:

(nurodyti): ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. ………………………………………….

…………………………………………. Paslaugos paskyrimo terminas

Nustatymo data ………………………... nuo ……………….. iki ……………….

Nustačiusio socialinio darbuotojo Paslaugą teikia (nurodyti instituciją)

vardas, pavardė, parašas ………………………………………….

………………………………………….                  ………………………………………….

________________________________ _________________________________

 

_________________


Joniškio rajono savivaldybės pagalbos

pinigų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Pagalbos pinigų mokėjimo žiniaraščio formos pavyzdys)

 

 

 

.............................................................seniūnija

 

 

PAGALBOS PINIGŲ MOKĖJIMO ŽINIARAŠTIS

 

200      m. ………………..d. _____ketvirtis

 

 

Mėnuo

Pagalbos pinigų suma Lt

Paslaugų teikėjo vardas, pavardė

Parašas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Paslaugų gavėjas ..........................................................................................................................

(Parašas, vardas, pavardė)

 

Bylos Nr. .................................

 

Seniūnijos socialinio darbo organizatorius.....................................................................................

(Parašas, vardas, pavardė)

 

__________________