herbas_jb_sm.jpg

 

Joniškio rajono savivaldybės
Administracijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

dėl JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMO IR NUSIŠALINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. rugpjūčio 6 d. Nr. A-603

Joniškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431), atsižvelgdamas į Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2009 m. kovo 26 d. rezoliucijos

Nr. KS-25 „Dėl viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“ (Žin., 2009, Nr. 74-3060) ir 2009 m. gegužės 11 d. rezoliucijos Nr. KS-41 „Dėl prievolės vengti interesų konflikto ir pareigos nusišalinti“ (Žin., 2009, Nr. 74-3061) rekomendacijas ir įgyvendindamas Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2010 m. vasario 4 d. sprendimu Nr. T-27 patvirtintos Joniškio rajono savivaldybės 2010–2011 metų korupcijos prevencijos programos priemonių plano 11 priemonę:

1. T v i r t i n u Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u:

2.1. kanceliariją paskelbti šį įsakymą Joniškio rajono savivaldybės interneto svetainės www.joniskis.lt skyriuje „Korupcijos prevencija“;

2.2. personalo reikalų tvarkytoją Ireną Šimkuvienę pasirašytinai supažindinti su šiuo įsakymu Joniškio rajono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus, savivaldybės biudžetinių įstaigų, viešųjų įstaigų ir uždarųjų akcinių bendrovių vadovus.

3. P a v e d u Joniškio rajono savivaldybės centralizuoto vidaus audito skyriaus vedėjai Nijolei Samoškienei kontroliuoti, kaip Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys vykdo šiuo įsakymu patvirtinto Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašo nuostatas.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                             Raimundas Tiškevičius

 


 

PATVIRTINTA

Joniškio savivaldybės

administracijos direktoriaus

2010 m. rugpjūčio 6 d. įsakymu Nr. A-603

 

JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMO IR NUSIŠALINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – nustatyti Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo, iškilus interesų konfliktui asmenų nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų priėmimo procedūras.

2. Šio Aprašo sąvokos:

2.1. Joniškio rajono savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys – Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) administracijos valstybės tarnautojai, asmenys, dirbantys savivaldybės biudžetinėse įstaigose ir turintys administravimo įgaliojimus, asmenys, dirbantys savivaldybės viešosiose įstaigose, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar savivaldybės biudžetų ir fondų, ir turintys administravimo įgaliojimus, ir uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose savivaldybei nuosavybės teise priklauso akcijų, suteikiančių daugiau kaip ½ visų balsų, vadovai ir jų pavaduotojai.

2.2. Kitos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) apibrėžtas sąvokas.

 

II. PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMAS

 

3. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pateikdami privačių interesų deklaraciją, kurioje turi nurodyti šiuos savo ir sutuoktinio (sugyventinio, partnerio) duomenis:

3.1. vardą, pavardę, asmens kodą, valstybinio socialinio draudimo pažymėjimo numerį, darbovietę (darbovietes) ir pareigas;

3.2. juridinį asmenį, kurio dalyvis jis ar jo sutuoktinis (sugyventinis, partneris) yra;

3.3. savo ar sutuoktinio (sugyventinio, partnerio) individualią veiklą, kaip ji apibrėžta Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme;

3.4. narystę ir pareigas įmonėse, įstaigose, asociacijose ar fonduose, išskyrus narystę politinėse partijose ar organizacijose;

3.5. per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių gautas dovanas iš artimų asmenų, jeigu dovanų vertė didesnė negu 50 bazinių socialinių išmokų (anksčiau – MGL);

3.6. per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių gautas dovanas iš kitų asmenų (išskyrus artimus asmenis), jeigu dovanų vertė didesnė negu 5 bazinės socialinės išmokos;

3.7. per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių neatlygintinai artimų asmenų jam ar sutuoktiniui (sugyventiniui, partneriui) suteiktas paslaugas ar apmokėtas išlaidas jo ar sutuoktinio (sugyventinio, partnerio) gautoms paslaugoms ar kitokio pobūdžio reikmėms, jeigu jų vertė (dydis) viršija 50 bazinių socialinių išmokų;

3.8. per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių neatlygintinai kitų asmenų (išskyrus artimus asmenis) jam ar sutuoktiniui (sugyventiniui, partneriui) suteiktas paslaugas ar apmokėtas išlaidas jo ar sutuoktinio (sugyventinio, partnerio) gautoms paslaugoms ar kitokio pobūdžio reikmėms, jeigu jų vertė (dydis) viršija 5 bazines socialines išmokas;

3.9. informaciją apie savo ar sutuoktinio (sugyventinio, partnerio) per paskutinius 12 kalendorinių mėnesių sudarytus sandorius, jeigu sandorio vertė didesnė negu 20 bazinių socialinių išmokų;

3.10. artimus asmenis ar kitus jam žinomus asmenis, dėl kurių, deklaruojančiojo nuomone, gali kilti interesų konfliktas;

4. Deklaruojantis asmuo turi nurodyti kitus duomenis ar aplinkybes, dėl kurių, jo nuomone, gali kilti interesų konfliktas.

5. Deklaruojantis asmuo privačių interesų deklaracijoje gali nenurodyti duomenų apie sutuoktinį, jeigu sutuoktiniai kartu negyvena, neturi bendro ūkio ir dėl to šie duomenys jam nėra žinomi.

6. Privačių interesų deklaracijų teikimo, tikslinimo, pildymo terminai:

6.1. per vieną mėnesį nuo išrinkimo, priėmimo ar paskyrimo į tarnybą dienos (teikiama pirminė deklaracija);

6.2. pasikeitus pateiktoje deklaracijoje nurodytiems duomenims apie deklaruojančio asmens ir jo sutuoktinio (sugyventinio, partnerio) privačius interesus, deklaraciją privaloma patikslinti per 30 kalendorinių dienų nuo duomenų pasikeitimo dienos (teikiami atitinkami deklaracijos puslapiai);

6.3. paaiškėjus naujoms aplinkybėms, dėl kurių gali kilti interesų konfliktas, deklaraciją privaloma papildyti nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas po šių aplinkybių paaiškėjimo (teikiami atitinkami deklaracijos puslapiai).

7. Savivaldybės administracijos vadovai, karjeros valstybės tarnautojai, einantys padalinių vadovų pareigas privačių interesų deklaracijas teikia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai, o jų kopijas – savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

8. Savivaldybės administracijos padalinių karjeros valstybės tarnautojai, savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų vadovai, uždarųjų akcinių bendrovių vadovai ir jų pavaduotojai privačių interesų deklaracijas teikia savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

9. Savivaldybės administracijos padalinių karjeros valstybės tarnautojai,

prieš pateikdami privačių interesų deklaraciją savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui, su ja pasirašytinai supažindina padalinio vadovą.

10. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų vadovai organizuoja šių įstaigų darbuotojų, turinčių administravimo įgaliojimus (įstaigos vadovo pavaduotojų, vyr. buhalterio, padalinių vedėjų ir kt.), privačių interesų deklaracijų priėmimą ir saugojimą.

11. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo:

11.1. priima ir saugo valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų, kurių privačių interesų duomenys yra vieši (savivaldybės administracijos vadovų, karjeros valstybės tarnautojų, einančių savivaldybės administracijos padalinių vadovų pareigas), privačių interesų deklaracijų kopijas;

11.2. priima, registruoja ir saugo kitų savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų (išskyrus administravimo įgaliojimus turinčių biudžetinių ir viešųjų įstaigų darbuotojų, kurie nėra šių įstaigų vadovai) privačių interesų deklaracijas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

11.3. teikia savivaldybės administracijos padalinių vadovams ir į padalinius neįeinantiems valstybės tarnautojams, savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovams, uždarųjų akcinių bendrovių, kuriose Joniškio rajono savivaldybė turi daugiau kaip 50 procentų įstatinio kapitalo arba akcijų, vadovams ir jų pavaduotojams jų prašymu rašytines rekomendacijas, nuo kokių klausimų sprendimo procedūrų jie turėtų nusišalinti;

11.4. teikia informaciją savivaldybės administracijos direktoriui apie savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų pateiktose privačių interesų deklaracijose (puslapiuose PIDB8, PIDB9 ir PIDB10) nurodytus fizinius, juridinius asmenis ir aplinkybes, dėl kurių, deklaruojančiųjų nuomone, gali kilti interesų konfliktas.

 

III. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ VADOVŲ

PAREIGOS ĮGYVENDINANT INTERESŲ KONFLIKTŲ PREVENCIJĄ

 

12. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai privalo:

12.1. susipažinti su pavaldžių valstybės tarnautojų privačių interesų deklaracijose pateiktais duomenimis ir vizuoti privačių interesų deklaracijas;

12.2. neskirti valstybės tarnautojams užduočių, susijusių su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, kuriose jie turi privačių interesų (akcijos, artimų asmenų darbas, narystė ir pan.), ar kitų užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;

12.3. rengti ir teikti pavaldžių valstybės tarnautojų prašymu arba atsižvelgiant į jų privačių interesų deklaracijoje nurodytus duomenis ar kitas žinomas aplinkybes, galinčias kelti jiems interesų konfliktą, rašytines rekomendacijas, nuo kokių klausimų sprendimo procedūrų jie turėtų nusišalinti;

12.4. priimti tik raštu teikiamus pavaldžių valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo jiems interesų konfliktą keliančių klausimų sprendimo;

12.5. užtikrinti, kad nusišalinęs valstybės tarnautojas nedalyvautų rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, susijusius su jo privačiais interesais;

12.6. užtikrinti, kad nusišalinimo faktas kolegialiai svarstant klausimą būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole būtų nurodoma, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę);

12.7. inicijuoti valstybės tarnautojo nušalinimą nuo tam tikrų klausimų sprendimo procedūrų ir, jeigu yra pagrindas, inicijuoti jo tarnybinės veiklos patikrinimą, kai valstybės tarnautojas nepaiso jam pateiktų rekomendacijų;

12.8. nesiūlyti skatinti ar skirti į aukštesnes pareigas Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo pažeidimų padariusių valstybės tarnautojų vienerius metus nuo pažeidimo paaiškėjimo dienos;

12.9. paaiškinti pavaldžiam valstybės tarnautojui, ieškančiam kito darbo ne valstybinėje tarnyboje, visus Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo apribojimus pasibaigus tarnybai (apribojimus sudaryti darbo sutartį, sudaryti sandorius ar naudotis individualiomis lengvatomis, atstovavimo apribojimus);

12.10. konsultuotis su Vyriausiąja tarnybinės etikos komisija esant abejonių dėl interesų konflikto buvimo ar dėl kitų Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų praktinio taikymo.

 

IV. VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIEVOLĖ NUSIŠALINTI

 

13. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą:

13.1. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su tiesioginės naudos gavimu sau ir (ar) artimiems asmenims;

13.2. nusišalinti, kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo (ar jam artimi asmenys) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį (ar jam artimus asmenis) sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai (susiję su kreditoriais, skolininkais, sutarties šalimis);

13.3. nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus dėl juridinių asmenų, su kuriais valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo (jam artimi asmenys) yra susijęs akcijomis, naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais.

14. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys turi tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:

14.1. papildyti privačių interesų deklaraciją (formos PIDT1, PIDB10) nedelsiant atsiradus interesų konfliktą keliančioms privačių interesų deklaracijoje nenurodytoms aplinkybėms;

14.2. pranešti raštu tiesioginiam vadovui prieš pradedant interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu apie interesų konfliktą, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims ir savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui, atsakingam už tokių atvejų registravimą;

14.3. pranešti raštu komisijos ar darbo grupės pirmininkui, jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, o jeigu asmuo buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti tiesioginį vadovą arba kolegialios institucijos vadovą, ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialų valdymo organą;

14.4. nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (palikti posėdžių salę, kabinetą ar kitą patalpą, kurioje sprendžiamas privačių interesų konfliktą keliantis klausimas));

14.5. įsitikinti, kad nusišalinimo faktas, būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole nurodyta, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir sugrįžo į posėdžių salę).

15. Valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens rašytinį nusišalinimą gavęs tiesioginis vadovas arba komisijos, darbo grupės pirmininkas apie nusišalinimą informuoja savivaldybės administracijos direktorių arba kolegialios institucijos vadovą, ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialų valdymo organą.

16. Savivaldybės administracijos direktorius arba kolegialios institucijos vadovas, ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas sprendžia dėl valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens nusišalinimo priėmimo. Savivaldybės administracijos direktorius arba kolegialios institucijos vadovas, ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti valstybinėje tarnyboje dirbantį asmenį dalyvauti klausimo, keliančio privačių interesų konfliktą, sprendimo procedūrose, prisiimdamas atsakomybę už padarinius.

17. Kai valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo neinformuoja apie nusišalinimą, savivaldybės administracijos direktorius arba kolegialios institucijos vadovas, ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas gali nušalinti valstybinėje tarnyboje dirbantį asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens dalyvavimas sukels interesų konfliktą.

18. Savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo, šios tvarkos aprašo 17 punkte nurodytu būdu nušalintas nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, apie nušalinimą praneša savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui.

19. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo registruoja savivaldybėje valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų nusišalinimo ir nušalinimo atvejus ir kaupia su jais susijusią dokumentaciją.

 

V. VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIEVOLĖS IEŠKANT KITO

DARBO IR APRIBOJIMAI PASIBAIGUS TARNYBAI

 

20. Valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo privalo pranešti tiesioginiam vadovui apie visus pasiūlymus pereiti dirbti į kitą darbą, jeigu tokie pasiūlymai gali šiam asmeniui sukelti interesų konfliktą.

21. Valstybinėje tarnyboje dirbantis asmuo privalo nedelsdamas raštu informuoti savo tiesioginį vadovą apie tai, kad jis priėmė siūlymą pereiti į kitą darbą. Tiesioginis vadovas, nustatęs, kad šis asmuo yra artimai tarnybos santykiais susijęs su būsimuoju darbdaviu, turi nedelsdamas imtis priemonių, kad būtų pašalinta interesų konflikto grėsmė.

22. Asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, vienerius metus neturi dirbti įmonės (visų rūšių ūkinės, komercinės, kredito ir finansinės įmonės, bendrovės, įstaigos, bendrijos, asociacijos, susivienijimai ir organizacijos, – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme) vadovu, vadovo pavaduotoju, būti įmonės tarybos ar valdybos nariu, taip pat eiti kitas pareigas, tiesiogiai susijusias su sprendimų priėmimu įmonės valdymo, turto tvarkymo, finansų apskaitos ir kontrolės srityse, jeigu per paskutinius darbo metus jo tarnyba buvo tiesiogiai susijusi su šių įmonių veiklos priežiūra ar kontrole arba jeigu asmuo dalyvavo svarstant ir priimant palankius šioms įmonėms sprendimus konkurso ar kitokiu būdu teikti valstybės užsakymus ar finansinę paramą.

23. Asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, ar įmonė, kurioje jis, jo artimieji giminaičiai ar šeimos nariai turi daugiau kaip 10 procentų įstatinio kapitalo ar turtinio įnašo arba dirba vadovavimo ar revizijos institucijose, vienerius metus neturi teisės sudaryti sandorių su institucija ar naudotis institucijos, kurioje paskutinius metus asmuo dirbo, teikiamomis individualiomis lengvatomis. Šie apribojimai netaikomi sandoriui, kuris buvo sudarytas prieš tai, kai asmuo pradėjo eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, arba yra pratęsiamas, taip pat sandoriui, kuris sudaromas viešo konkurso būdu, sandoriams, kurių suma per metus neviršija 10 000 Lt.

24. Asmuo, nustojęs eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, vienerius metus negali atstovauti fiziniams ar juridiniams asmenims toje institucijoje, kurioje jis paskutinius metus dirbo, ir kitose valstybės ar savivaldybių institucijose tais klausimais, kurie buvo priskirti jo tarnybinėms funkcijoms.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys atsako už privačių interesų deklaracijose pateikiamų duomenų teisingumą, tiesioginio vadovo arba kolegialios institucijos vadovo, ar uždarosios akcinės bendrovės kolegialaus valdymo organo ir kitų šiame Apraše numatytų asmenų informavimą apie interesų konfliktą sukeliančias aplinkybes ir nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą.

26. Valstybinėje tarnyboje dirbantys asmenys už Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo pažeidimus atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________