JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI (EPIDEMIJAI) PLANO PATVIRTINIMO

 

2013 m. lapkričio 19 d. Nr. 13B-1924

 

Jonava

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi ir 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 67 „Dėl valstybės pasirengimo gripo pandemijai programos patvirtinimo" (Žin., 2008, Nr. 16-554) ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. V-141 „Dėl valstybės valdymo institucijų, įstaigų, apskričių administracijų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 27-1079) patvirtintomis Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planų) rengimo rekomendacijomis:

1.    Tvirtinu pridedamą Jonavos rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planą.

2.    Pavedu plano vykdymo kontrolę Jonavos rajono savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir civilinės saugos skyriui.

3.    Pripažįstu netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2011 m. lapkričio 18 d. įsakymą Nr. 13B-1589 „Dėl Jonavos rajono savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai plano (priemonių plano) patvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                Jonas Klemensas Sungaila

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2013 m. lapkričio  19 d.

įsakymu Nr. 13B-1924

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI (EPIDEMIJAI) PLANAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Jonavos rajono pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planas (toliau - Planas) nustato būtinus veiksmus ir priemones, kurias privaloma taikyti gripo epidemijos, tarp pandeminiu, gripo pandemijos pavojaus ir gripo pandemijos periodais Jonavos rajono savivaldybėje.

2.    Planas atnaujintas vadovaujantis Pasaulio sveikatos organizacijos (toliau - PSO) rekomendacijomis, Valstybinės pasirengimo gripo pandemijai programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 23 d. nutarimu Nr. 67 (Žin., 2008, Nr. 16-554), Pasirengimo gripo pandemijai veiksmų plano pagal pandemijos etapus, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. V-106 (Žin., 2009, Nr. 20-804), nuostatomis, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų pasirengimo gripo pandemijai planu, patvirtintu 2009 m. rugsėjo 23 d. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymu Nr. 1-292 (Žin., 2009, Nr. 116-4980) ir pagrįstas turimais duomenimis apie ankstesnes gripo pandemijas ir teorinių matematinių prognozavimo modeliavimu, paremtas tam tikromis planavimo prielaidomis.

3.    Plano tikslas - numatyti priemones, galinčias stabdyti gripo viruso atmainos plitimą, sumažinti susirgimų gripų atvejų, hospitalizacijų ir mirčių skaičių, užtikrinti tarnybų, būtinų viešajam saugumui palaikyti ir visuomenės poreikiams tenkinti, funkcionavimą bei būtinų paslaugų teikimą gripo pandemijos (epidemijos) metu ir sumažinti ekonominius bei socialinius gripo pandemijos (epidemijos) nuostolius Jonavos rajono gyventojams.

4.    Plano priemonės, numatytos vykdyti tarppandeminiu ir gripo pandemijos (epidemijos) pavojaus periodais, pradedamos nedelsiant vykdyti Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktoriui patvirtinus Planą. Šiais periodais būtina plėtoti tarp žinybinį bendradarbiavimą, siekiant užtikrinti veterinarijos ir sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimą veiklai.

5.    Plano priemonės, numatytos vykdyti pandemijos (epidemijos) laikotarpiu, pradedamos vykdyti nedelsiant - PSO paskelbus gripo pandemijos pradžią. Paskelbus gripo pandemijos pradžią, Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktorius, o esant reikalui per Ekstremalių situacijų komisijas ir/ar civilinės saugos specialistus, organizuoja ir koordinuoja pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planuose numatytų priemonių vykdymą.

6.    Susiklosčius nepalankiai epidemiologinei situacijai konkrečioje įstaigoje, plane numatytos priemonės gali būti pradėtos taikyti pagal situacijos poreikį anksčiau, nelaukiant laikotarpio pradžios paskelbimo.

 

II. ESAMOS BŪKLĖS ANALIZĖ

 

7.    Jonavos rajoną sudaro Jonavos miesto seniūnija, Kulvos seniūnija, Dumsių seniūnija, Bukonių seniūnija, Žeimių seniūnija, Šilų seniūnija, Užusalių seniūnija, Upininkų seniūnija, Ruklos seniūnija.

8.    Statistikos departamento duomenimis, Jonavos rajone 2013 metų pradžioje gyveno 45 079 gyventojų. Jonavos mieste gyvena apie 53 proc. visų rajono gyventojų. Gyventojų amžiaus struktūroje 65 metų ir vyresnių žmonių dalis sudaro apie 15 proc.

9.    Lietuvoje kasmet registruojama apie 100 tūkst. susirgimų gripu. Kiekvieną sezoną Lietuvoje registruojami 1 - 4 mirčių nuo gripo atvejai. Gripo epidemija Lietuvoje dažniausiai registruojama vasario - kovo mėnesiais ir trunka 2-5 savaites.

10.  Jonavos rajone per pastaruosius 3 metus gripu persirgo apie 454 gyventojų. Apie 60 proc. susirgusiųjų - vaikai iki 16 metų.

11.  2009 m. buvo ypatingi tuo, kad 2009 m. balandžio 29 d. pasaulyje paskelbtas gripo pandemijos pavojaus periodo 4 etapas ir sekančią dieną 5 etapas, o 2009-06-11 PSO paskelbė šeštąjį gripo pandemijos grėsmės lygį. Pandemijos metu išplito naujo tipo gripo virusas, prieš kurį žmonės neturėjo imuniteto, pandeminis gripo A(H1N1) virusas dominavo, lyginant su sezoninio gripo virusais, sunkiausiomis ligos formomis sirgo jauni žmonės, tiek sergantys lėtinėmis ligomis, tiek anksčiau buvusieji sveiki. Daug daugiau žmonių susirgo virusine pneumonija, nei įprastai sezoninio gripo epidemijų metu.

12.  Pagal ankstesnių pandemijų trukmę galima teigti, kad šį pandemija pasaulyje gali tęstis keletą metų, tačiau ji truko 14 mėn., nes 2010 m. rugpjūčio 10 d. PSO paskelbė, kad pasaulis iš gripo pandemijos 6 etapo pereina į popandeminį laikotarpį:

12.1.    Šiuo metu situacija keičiasi: daugelis žmonių visose amžiaus grupėse jau įgijo tam tikrą apsauginį imunitetą naujajam gripo virusui; neberegistruojama neįprastų ir didelių gripo protrūkių vasarą nei Šiaurės, nei Pietų pusrutuliuose; cirkuliuoja ir sezoniniai A(H3N2) ir B tipo gripo virusai; pandeminio gripo viruso plitimo pobūdis keičiasi ir įgauna sezoninio gripo viruso plitimo bruožų; Indijoje ir Naujojoje Zelandijoje, vis dar registruojami dideli sergamumo gripu A(H1N1) (2009) rodikliai; gripo A(H1N1) virusas gali išlikti daugelį metų; skirtingi gripo sezonai gali labai vienas nuo kito skirtis. Kai kuriais metais gripo našta gali būti nedidelė, o kai kuriais - labai sunki.

12.2.    Ir popandeminiu laikotarpiu turėtų būti registruojami gripo A(H1N1) atvejai bei protrūkiai, jauniems žmonėms ir nėščiosioms išliks didesnė rizika sirgti sunkiomis ligos formomis, taip pat ir virusine pneumonija. Sunku pasakyti ar situacija keisis, o jeigu keisis, tai kada. Tos pačios priemonės padeda sumažinti užsikrėtimo sezoniniu ir pandeminiu gripu A(H1N1) riziką (skiepijimasis, rankų plovimas ir higieniniai įgūdžiai čiaudint, kosint).

13.  Skiepijimas - efektyviausia profilaktikos priemonė, galinti apsaugoti nuo gripo ir jo komplikacijų. Europoje kasmet nuo sezoninio gripo paskiepijama daugiau kaip 20 proc. gyventojų. Jonavos rajone, kaip ir visoje Lietuvoje, nuo sezoninio gripo pasiskiepija tik 4 - 6 proc. gyventojų. Pirmą kartą Lietuvoje 2007-2008 m. sezoną nuo sezoninio gripo valstybės lėšomis (2 mln. Lt) buvo skiepijami rizikos grupėms priklausantys asmenys.

14.  Viena pagrindinių PSO ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro nuostatų yra skiepijimo nuo sezoninio gripo apimčių didinimas. Lietuva, būdama Europos Sąjungos nare, yra įsipareigojusi didinti vakcinacijos nuo sezoninio gripo apimtis.

15.  Vadovaujantis PSO rekomendacijomis, iki 2014 - 2015 metų numatoma visų 65 metų ir vyresnių asmenų bei sergančiųjų lėtinėmis ligomis vakcinacijos nuo sezoninio gripo apimtis pasiekti 75 proc.

 

III. SKIEPIJIMAS GRIPO VAKCINA IR ANTIVIRUSINIŲ VAISTŲ BEI ASMENS APSAUGOS PRIEMONIŲ NAUDOJIMAS

 

16.  Skiepijimas sezoninio gripo vakcina:

16.1.    Rizikos grupių asmenų skiepijimas sezoninio gripo vakcina - viena svarbiausių pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) priemonių. Nuo sezoninio gripo, teisės aktais nustatyta tvarka, skiepijama asmens sveikatos priežiūros įstaigose (toliau - ASPĮ).

16.2.    Rizikos grupių asmenis, o ypač vyresnius nei 65 metų asmenis, rekomenduojama kartu skiepyti nuo gripo ir pneumokokinės infekcijos (polisacharidine vakcina), nes gripo virusas dažnai išprovokuoja pneumokokinės infekcijos sukeltas komplikacijas. Numatytų rizikos grupių asmenys valstybės lėšomis būtų skiepijami ir polisacharidine pneumokokinės infekcijos vakcina. Nacionalinė imunoprofilaktikos 2009-2013 metų programa (Žin., 2009, Nr.40-1534).

16.3.    Skiepijant rizikos grupių asmenis sezoninio gripo vakcina, būtina organizuoti sveikatos priežiūros specialistų mokymą bei racionaliai ir efektyviai propaguoti skiepijimo būtinumą.

16.4.    Atsižvelgiant į tai, kad pasiskiepijus sezoninio gripo vakcina sumažėja rizika susirgti gripu ar persirgti sunkiomis gripo formomis ir prarasti darbingumą, darbdaviai privalo užtikrinti darbuotojų paskiepijimą sezoninio gripo vakcina vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-716 „Dėl Darbuotojų, kurie skiepijami darbdavio lėšomis, profesijų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2004 Nr. 155-5664).

17.       Skiepijimas pandeminio (epideminio) gripo vakcina:

17.1.    Kadangi gripo viruso antigeninė sudėtis bus pakitusi, o visi gyventojai neturės imuniteto naujajam viruso potipiui, skiepijimai pandeminio gripo vakcina atliekami pagal PSO rekomendacijas.

17.2.    Prioritetinės gyventojų grupės skiepijamos pandeminio gripo vakcina turi būti kasmet peržiūrimos ir tikslinamos.

17.3.    Kadangi skiepijimą pandeminio gripo vakcina tektų vykdyti gripo pandemijos metu, būtina iš anksto numatyti pandeminio gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo, „šalčio grandinės“ kontrolės procedūras, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. V-511 „Pandeminės ir prieš pandeminės gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo organizavimo, skiepijimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin. 2009, Nr. 83-3452).

17.4.    Valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandeminio (epideminio) gripo vakcina vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. V-990 „Dėl gyventojų grupių, kurios prioriteto tvarka bus skiepijamos valstybės biudžeto lėšomis įsigyta pandeminio gripo vakcina, nustatymo" (Žin., 2009, Nr. 145- 6442). Esant ribotam pandeminio (epideminio) gripo vakcinos kiekiui, pirmiausiai turi būti skiepijami šių prioritetinių grupių asmenys:

17.4.1.      sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai;

17.4.2.      visi asmenys nuo 6 mėnesių amžiaus, sergantys lėtinėmis ligomis (lėtinėmis kvėpavimo sistemos, širdies-kraujagyslių sistemos, metabolinėmis ligomis), ir asmenys, kuriems nustatyta imunodeficitinė būklė);

17.4.3.      nėščios moterys.

17.5.    Suskiepijus prioritetines grupes, toliau skiepijami tikslinei grupei priklausantys asmenys.

17.6.    Priklausomai nuo epidemiologinės situacijos ir vakcinos klinikiniais tyrimais pagrįstų įrodymų pagrindinės prioritetinės grupės gali būti keičiamos.

17.7.    Skiepijimas pandeminio gripo vakcina:

17.7.1.      kadangi pandeminė gripo vakcina taps prieinama pasibaigus pirmajai, o galbūt ir antrajai pandemijos bangai, viena iš efektyvesnių priemonių bus antivirusiniai vaistai;

17.7.2.      Valstybės biudžeto lėšomis įsigyti antivirusiniai vaistai gripo pandemijos (epidemijos) metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. V-681 „Dėl gyventojų grupių, kurioms gripo pandemijos metu prioriteto tvarka turi būti skiriami valstybės biudžeto lėšomis įsigyti antivirusiniai vaistai, nustatymo“ (Žin., 2006, Nr. 88-3485), prioriteto tvarka bus skiriami:

17.7.2.1.   medicinos pagalbą teikiantiems darbuotojams, turėjusiems ar galėjusiems turėti sąlytį su įtariamais sergant ar sergančiais pandeminiu gripu pacientais;

17.7.2.2.   suaugusiems ir vyresniems nei 6 mėn. vaikams, sergantiems lėtinėmis širdies ir kraujagyslių, plaučių ligomis, metabolinėmis ar (ir) inkstų ligomis arba (ir) kuriems yra nustatyta imunodeficitinė būklė;

17.7.2.3.   vyresniems nei 6 mėn. vaikams, nuolat vartojantiems aspiriną;

17.7.2.4.   asmenims, slaugomiems globos ir slaugos įstaigose, bei šių įstaigų darbuotojams;

17.7.2.5.   65 m. ir vyresniems asmenims;

17.7.2.6. darbuotojams, kuriems pasireiškė gripo požymiai (socialiniams darbuotojams ir būtinuosius poreikius užtikrinančių įstaigų - energijos (elektros ir šilumos), geriamojo vandens tiekimo, priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo, policijos patrulinių tarnybų - darbuotojams.

17.7.3.      Antivirusinių vaistų atsargų nepakaks arba dėl dažno šių vaistų vartojimo gripo virusas pasidarys jiems atsparus, todėl būtina vadovautis LR sveikatos apsaugos ministro 2009 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-536 „Dėl sezoninio gripo bei gripo sukelto naujo viruso potipio (pandeminio (epideminio) gripo), diagnostikos, gydymo ir profilaktikos antivirusiniais vaistais metodikų patvirtinimo" (Žin., 2009, Nr. 83-3455);

17.7.4.      Kilus gripo pandemijai (epidemijai), atsižvelgus į PSO rekomendacijas, antivirusinius vaistus tikslinga skirti sergantiems gripu, taip pat profilaktiškai asmens sveikatos priežiūros specialistams, kurie turi glaudų sąlytį su šiais ligoniais, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. V-31 „Dėl Antivirusinių vaistų paskirstymo ir vartojimo aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 12-498).

18.     Kilus gripo pandemijai (epidemijai), nemedicininių asmens apsaugos priemonių naudojimas - viena pagrindinių priemonių, galinčių apsaugoti nuo infekcijos, kadangi vakcinos ir antivirusinių vaistų gali nepakakti. Asmens apsaugos priemonių naudojimą reglamentuoja LR sveikatos apsaugos ministro 2008 m. liepos 31 d. įsakymas Nr. V-719 „Dėl būtinųjų asmens apsaugos priemonių, skirtų apsisaugoti nuo kvėpavimo takų virusinių infekcijų, sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 91-3655).

 

IV. PANDEMINIO GRIPO VAKCINŲ IR ANTIVIRUSINIŲ VAISTŲ POREIKIS

 

19.     Kadangi antivirusiniai vaistai - svarbiausia gydymo ir apsaugos priemonė gripo pandemijos pradžioje, kol pagaminama pandeminio gripo vakcina, ir jų kiekis ribotas, nes nedaug gamintojų ir nedidelė gamybos apimtis, vadovaujantis Europos Komisijos ir PSO rekomendacijomis, Lietuvoje kaupiamos antivirusinių vaistų atsargos, kad būtų galima jais aprūpinti iki 30 proc. gyventojų.

20.     Už antivirusinių vaistų poreikio asmens sveikatos priežiūros įstaigoms apskaičiavimą, jų pristatymą iš Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro, saugojimą, tinkamą panaudojimą ir apskaitą atsako ASPĮ vadovai.

 

V. SKIEPIJIMU PANDEMINIO GRIPO VAKCINA ORGANIZAVIMO TVARKA

 

21.     Centralizuotai nupirktų vakcinų pristatymas iš Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro į Jonavos rajono savivaldybę, jų saugojimas, išdavimas ir apskaita organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. V-511 „Dėl Pandeminės ir priepandeminės gripo vakcinos laikymo, paskirstymo, transportavimo, skiepijimo organizavimo, skiepijimo stebėsenos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin. 2009, Nr. 83-3452).

22.     Savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir civilinės saugos skyrius, atsižvelgdamas į Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas, nustato rizikos grupei priklausančių asmenų skaičių ir informuoja Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės centrą bei Kauno visuomenes sveikatos centro Jonavos skyrių.

23.     Už pandeminio gripo vakcinų saugojimą ASPĮ, gyventojų vakcinaciją, apskaitą ir atsiskaitymą už panaudotas vakcinos dozes atsako šių įstaigų vadovai.

24.     ASPĮ vadovai taip pat atsako už pasirengimą teikti papildomas būtinąsias vakcinavimo paslaugas ir jų teikimą skiepų kabinetuose, mokyklose ir kitose švietimo ir ugdymo įstaigose.

25.     Plano 17.4. punkte išvardintų gyventojų grupių vakcinacija vykdoma vadovaujantis Imunoprofilaktikos atlikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. rugsėjo 23 d. įsakymu Nr. 468 (Žin., 2002, Nr. 96-4229).

 

VI. GRIPO EPIDEMIOLOGINĖ IR EPIZOOTOLOGINĖ PRIEŽIŪRA

 

26.     Situacijos stebėjimas ir vertinimas tarppandeminiu ir gripo pandemijos pavojaus ir/ar popandeminiu periodu:

26.1.    Gripo epidemiologinė priežiūra, pagal registruojamus gripo atvejų apibrėžimus, skelbiamos gripo epidemijos kriterijus, sustiprintos gripo epidemiologines priežiūros ir pasirinktinės klinikinės - virusologinės diagnostikos tvarką, Jonavos rajone organizuojama vadovaujantis Gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinės priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. V-58 (Žin., 2012, Nr. 15-665).

26.2.    Gripo epidemiologinė priežiūra, paremta pasirinktine klinikine - virusologine diagnostika, užtikrina sistemingą virusologinę gripo ir ŪVKTI diagnostiką, susieja klinikinius ir virusologinius gripo duomenis, užtikrina, kad sergamumo duomenys atspindėtų situaciją visoje šalies teritorijoje.

26.3.    Gripo, sukelto naujojo gripo viruso potipio, atvejai per gripo pandemijos 4-ąjį ir 5-ąjį etapus ir 6-ojo etapo 1 ir 2 lygius būtų registruojami Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka.

26.4.    Jonavos rajono valstybinė maisto ir veterinarijos tarnybos bendradarbiauja su Kauno visuomenes sveikatos centro Jonavos skyriumi, esant poreikiui, teikia informaciją apie paukščių ir gyvūnų nešiojamų virusų epizootinę situaciją bei pasirengimą galimam gyvūnų gripo protrūkiui apskrityje, organizuoja didelio ir mažo patogeniškumo paukščių ar gyvūnų gripo tarp gyvūnų stebėseną, kontrolę ir likvidavimo priemones paukščių ar gyvūnų gripo protrūkiams rajone likviduoti ir informuoja visuomenę per visuomenės informavimo priemones.

27.     Gripo pandemijos (epidemijos) metu Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras (toliau - ULAC) bei Valstybinė visuomenės sveikatos priežiūros tarnyba prie SAM (toliau - Tarnyba) kaupia informaciją apie sergamumo gripu ir ūminėmis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, hospitalizacijos, mirtingumo rodiklius, gripo vakcinų ir antivirusinių vaistų vartojimą, nepageidaujamas reakcijas į skiepus ir antivirusinių vaistų vartojimą, galimas (patvirtintas) komplikacijas, susijusias su gripu, mirties nuo gripo atvejus.

 

VII. SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ UŽTIKRINIMAS GRIPO PANDEMIJOS (EPIDEMIJOS) METU

 

28.     Gripo pandemijos (epidemijos) metu visos ASPĮ privalo užtikrinti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą įstaigos patalpose visą parą, organizuojant darbą pamainomis arba sudarius sutartis su kitomis ASPĮ, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2009 m. vasario 36 d. įsakymu Nr. V-140 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo kilus gripo pandemijai tvarkos aprašo patvirtinimo" (Žin., 2009, Nr. 25-1000).

29.     ASPĮ medicinos pagalbą gripo pandemijos (epidemijos) metu organizuoja vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigos pasirengimo veiklai ir veiklos ekstremaliomis situacijomis planais, juose numatant įstaigos veiklą gripo pandemijos (epidemijos) metu.

30.     Pirminės ASPĮ gripo pandemijos (epidemijos) metu, įvertinusios sergamumo lygį tarp savo aptarnaujamų pacientų, turi:

30.1.    Užtikrinti ambulatorinių sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientų namuose ne mažiau kaip 12 val. per parą, organizuojant papildomas sveikatos priežiūros darbuotojų brigadas, aprūpinant jas transportu ir asmeninėmis apsaugos priemonėmis;

30.2.    Surasti galimybių padidinti registratūros darbuotojų ir telefonų linijų skaičių;

30.3.    Pertvarkyti besikreipiančių pacientų srautus taip, kad karščiuojantys ligoniai būtų priiminėjami atskirai nuo kitu pacientų.

31.     Gripo pandemijos (epidemijos) metu Jonavos rajono stacionarinė ASPĮ, įvertinusi situaciją savo įstaigoje:

31.1.    Išrašo iš įstaigos nesunkius ligonius ir paskiria jiems ambulatorinį gydymą;

31.2.    Nutraukią ligonių lankymą;

31.3.    Pritaiko patalpas sergantiems pandeminiu gripu ar gripo komplikacijomis gydyti;

31.4.    Apriboja planinių konsultacijų, hospitalizacijų bei chirurginių intervencijų skaičių;

31.5.    Užtikrina sergančiųjų pandeminiu gripu hospitalizavimą;

31.6.    Paskiepija darbuotojus (pagal patvirtintą sąrašą, kuris nustatyta tvarka pateikiamas ir Kauno visuomenės sveikatos cento Jonavos skyriui) pandeminio gripo vakcina;

31.7.    Aprūpina darbuotojus asmeninėmis apsaugos priemonėmis;

31.8.    Mobilizuoja (atšaukia iš atostogų, komandiruočių ir kt.) įstaigos personalą;

31.9.    Parengia patalpas, skirtas psichologinei ir dvasinei pagalbai įstaigos personalui, pacientams ir jų artimiesiems teikti.

32.     Gripo pandemijos (epidemijos) metu greitosios medicinos pagalbos tarnybos:

32.1.    Paskiepija darbuotojus (pagal patvirtintą sąrašą, kuris nustatyta tvarka pateikiamas ir Kauno visuomenės sveikatos centui) pandeminio gripo vakcina;

32.2.    Aprūpina darbuotojus asmeninėmis apsaugos priemonėmis;

32.3.    Mobilizuoja (atšaukia iš atostogų, komandiruočių ir kt.) įstaigos personalą;

32.4.    Organizuoja papildomas brigadas ir transporto priemones, skirtas sergantiems pandeminiu gripu pervežti.

33.     Jonavos rajono gyventojai sergantieji pandeminiu gripu hospitalizuojami Jonavos rajono stacionarinėse asmens sveikatos priežiūros įstaigose. Pritrūkus lovų, nukreipiami į kitų rajonų stacionarines asmens sveikatos priežiūros įstaigas. Galimybė stacionarizuoti ligonį kitame rajone turi būti suderinta iš anksto, už tai atsakinga siunčianti ASPĮ.

34.     Visų paslaugų, bet ypač sveikatos priežiūros, užtikrinimas gripo pandemijos (epidemijos) metu pareikalaus papildomų žmogiškųjų, finansinių ir kitų resursų, todėl įstaigos turi sudaryti rezervinius fondus, kuriuose kauptų sutaupytas ir iš kitų šaltinių (Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Sveikatos apsaugos ministerijos, teritorinių ligonių kasų, savivaldybių ir kt.) ekstremalių situacijų atvejams skiriamas lėšas, reikalingas įstaigos poreikiams (pandeminio gripo vakcinų, antivirusinių vaistų, asmeninės apsaugos priemonių ir kt.) užtikrinti.

 

VII. GYVYBIŠKAI SVARBIŲ TARNYBŲ VEIKLOS UŽTIKRINIMAS

 

35.     Gripo pandemijos (epidemijos) metu visos gyvybiškai svarbios tarnybos (valstybės valdymo, komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.), kurių sąrašą tvirtina savivaldybės administracijos direktorius, privalo užtikrinti paslaugų teikimą, vadovaudamosi parengtais ir patvirtintais įstaigos veiklos Ekstremalių situacijų valdymo planais, juose numatant įstaigos veiklą gripo pandemijos (epidemijos) metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Civilines saugos įstatymu (Žin., 1998, Nr. 115-3230; Žin. 2009., Nr. 159-7207). Pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planai turi būti parengti vadovaujantis Valstybės valdymo institucijų, įstaigų, savivaldybių administracijų ir kitų asmenų pasirengimo gripo pandemijai planų (priemonių planu) rengimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu (Žin., 2009, Nr. 27-1079).

36.     Prognozuojama, kad gripo pandemijos (epidemijos) metu 30 procentų gyvybiškai svarbių tarnybų darbuotojų dėl ligos negalės dirbti, todėl juos būtina kasmet darbdavio lėšomis skiepyti sezoninio gripo vakcina, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-716 „Dėl Darbuotojų, kurie skiepijami darbdavio lėšomis, profesijų ir pareigybių sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 155-5664).

37.     Gripo pandemijos (epidemijos) metu gyvybiškai svarbių tarnybų darbuotojus būtina skiepyti ir pandeminio gripo vakcina bei užtikrinti, kad darbo metu jie naudotų asmenines apsaugos priemones (medicininę kaukę ir/ar vienkartines pirštines).

38.     Iškilus būtinybei, gyvybiškai svarbios tarnybos sudaro sutartis su aukštosiomis mokyklomis ar kt. tvarka pasirinktomis institucijomis, paslaugoms teikti, ir pasitelkti studentus, juos apmokant ir koordinuojant jų veiklą.

 

IX. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

39.     Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktorius, kitų valstybinių institucijų ir įstaigų vadovai paskiria darbuotojus, atsakingus už informacijos apie būtinąsias gripo profilaktikos priemones, sveikatos priežiūros paslaugų teikimo tvarką nuolatinį teikimą skirtingoms tikslinėms visuomenės grupėms: visuomenės informavimo priemonių atstovams, gyventojams, rizikos grupėms, sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojams ir t.t.

40.     Per visus pasirengimo gripo pandemijai etapus informacija visuomenei teikiama nuolat.

41.     Kilus gripo pandemijai (epidemijai), visuomenė apie situaciją ir atsako priemones informuojama nedelsiant. Už informacijos, apie epidemiologinę situaciją gripo pandemijos (epidemijos) metu, savalaikį pateikimą atsakingas Kauno visuomenes sveikatos centro Jonavos skyrius, vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-204 „Dėl visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų informacijos pateikimo gyventojams tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 38-1421).

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42.     Jonavos rajono savivaldybės Ekstremalių situacijų komisija per civilinės saugos specialistus, kartą per du metus organizuoja savo rajone pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) pratybas, kurių metu patikrinamas atsakingų vykdytojų pasirengimas vykdyti Plane jiems numatytas priemones.

43.     Plano vykdymas yra neterminuotas, jo priemonių (Plano priedas) vykdymo koordinavimą atlieka ir metodinį vadovavimą užtikrina Kauno visuomenes sveikatos centro Jonavos skyrius.

44.     Kauno visuomenes sveikatos centro Jonavos skyrius bendradarbiaudamas su Jonavos rajono savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir civilinės saugos skyriumi, atsižvelgdamas į Plano atsakingų vykdytojų pateiktas pastabas ir pasiūlymus bei per pasirengimo gripo pandemijai (epidemijos) pratybas išaiškėjusias problemas, nedelsiant organizuoja Plano atnaujinimą.

45.     Pasikeitus Plane nurodytų ir/ar pateiktų atsakingų vykdytojų institucijų pavadinimams, kontaktinei informacijai ir kt., bet nesikeičiant jų funkcijoms ir/ar numatytoms priemonėms, šis Planas koreguojamas.

 

 

____________________

Jonavos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2013 m. lapkričio 19 d.

įsakymo Nr. 13B-1924

priedas

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS PASIRENGIMO GRIPO PANDEMIJAI (EPIDEMIJAI) VEIKSMŲ PLANAS

PAGAL GRIPO PANDEMIJOS ETAPUS

 

Eil.

Priemonė

Atsakingi vykdytojai

Terminas

Pastabos

TARPANDEMINIS PERIODAS

1 ETAPAS

PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

1.

Propaguojant pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planavimo būtinumą ir svarbą, nuolat informuoti Jonavos rajono savivaldybę.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

2.

Savivaldybės pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) plano parengimas ir jo susiejimas su Savivaldybės ekstremalių situacijų valdymo planu bei reguliarus jo atnaujinimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracija.

Kasmet iki gruodžio 1 d.

 

3.

Pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) pratybų pagal parengtą Planą koordinavimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius ir ESK.

Kasmet

Už pratybų rezultatų panaudojimą Plano tobulinimui ir pasirengimo gripo pandemijai gerinimą atsakinga Jonavos rajono savivaldybės administracija.

4.

Sudaryti asmeninių apsaugos priemonių atsargų rezervą, numatyti jų paskirstymą, kai toks poreikis atsirastų.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius ir ESK.

Kasmet iki lapkričio 1 d.

 

5.

ASPĮ ir kitų gyvybiškai svarbių įstaigų pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) koordinavimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius ir ESK.

Nuolat

 

6.

Numatyti asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų personalą, kuris bus mobilizuotas darbui, nustačius naujo gripo viruso potipį šalyje ir užtikrinti jo apmokymą.

ASPĮ ir Kauno VSC Jonavos skyrius.

Kasmet

 

7.

Užtikrinti, kad būtų palaikomas būtinasis paslaugų lygis, pagal Vidaus reikalų ministerijos pateiktus suderintus su ryšių paslaugų operatoriais prioritetinių ryšių sąrašus.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Pagal poreikį

 

8.

Numatyti kaip turi būti vykdoma vakcinacija nuo sezoninio gripo ir ją įgyvendinti

ASPĮ

Kasmet

 

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

9.

Nuolatinė gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinė priežiūra ir jos periodinis vertinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir ASPĮ.

Nuolat.

 

10.

Informacijos apie gripo sukeltas komplikacijas ir mirties atvejus teikimas teisės aktų nustatyta tvarka.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir ASPĮ.

Nuolat.

 

11.

Paukščių ar gyvūnų gripo epizootinės situacijos pasaulyje ir Europoje analizavimas siekiant laiku ir tinkamai organizuoti paukščių ar gyvūnų gripo tarp gyvūnų prevencijos ir kontrolės priemones.

JVMVT

Nuolat.

Jeigu pandemiją sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas.

12.

Europos Komisijos, Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro bei Pasaulio sveikatos organizacijos informacijos ir rekomendacijų apie gripo epidemiologinę situaciją pasaulyje, Europos Sąjungos šalyse narėse ir kitose kaimyninėse valstybėse sekimas ir atitinkamas pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planuose numatytų priemonių koregavimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat.

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

13.

Aktyvi rizikos grupių asmenų vakcinacija siekiant padidinti jų skiepijimų nuo gripo apimtis ir panaudoti visas už valstybės lėšas įsigytas sezoninio gripo vakcinas.

ASPĮ.

Kasmet

 

14.

Rizikos grupių asmenų skiepijimo sezoninio gripo vakcina koordinavimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Kasmet

 

15.

Pandeminio gripo vakcinų poreikio paskirstymas pagal ASPĮ ir gyvybiškai svarbių tarnybų, veikiančių savivaldybės teritorijoje, pateiktus duomenis.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius.

Kasmet

Informacija apie vakcinų paskirstymą pateikiama KVSC Jonavos skyriui.

16.

Pandeminio gripo vakcinos logistikos problemų (vakcinų sandėliavimas, saugojimo sąlygų („šalčio grandinės“) užtikrinimas, paskirstymo pajėgumas, vakcinacijos centrų organizavimas, aprūpinimas personalu) įvertinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius.

Nuolat

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

17.

Jonavos rajono savivaldybės sveikatos sistemos pasirengimo pagal PSO pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planavimo kontrolinį sąrašą patikrinimas ir regioninių išteklių trūkumų nustatymas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Kasmet

 

18.

Įstaigos veiklos ekstremaliomis situacijomis plano peržiūra ir papildymas veiklos dalimi apie gripo pandemijos (epidemijos) priemones.

ASPĮ

Kasmet

Poreikis turi būti suderintas su įstaigų Steigėjais.

19.

ASPĮ užtikrinti antivirusinių vaistų darbuotojams bei pacientams atsargų įsigijimą.

ASPĮ

Kasmet

 

VISUOMENES INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

20.

Esamos komunikacijos infrastruktūros įvertinimas, siekiant užtikrinti adekvatų visuomenės informavimą gripo pandemijos atveju.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

21.

Keitimasis informacija tarp institucijų vietos ir nacionaliniu lygiais.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Nuolat

 

22.

Patikimos informacijos apie epideminę situaciją, grėsmę ir planuojamas priemones rengimas ir teikimas įvairioms tikslinėms grupėms (spaudai, radijui, televizijai, sveikatos priežiūros specialistams, rizikos grupėms ir t.t.).

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

2 ETAPAS

PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

23.

Periodinis teritorinių ir institucinių pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planų tikrinimas ir atnaujinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir Jonavos rajono savivaldybės administracija

Kasmet

 

24.

ASPĮ pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) koordinavimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Kasmet

 

25.

Pasirengimo savivaldybių lygių pagal PSO pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planavimo kontrolinį sąrašą įvertinimas, trūkumų nustatymas ir jų pašalinimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Kasmet

 

26.

Pratybų pagal parengtus pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planus organizavimas, mokymų rezultatų panaudojimas tobulinant planus ir pasirengimo gripo pandemijai gerinimas.

ESK.

Kas du metus

 

27.

Peržiūrėti ir atnaujinti antivirusinių vaistų, vakcinų, asmeninių apsaugos priemonių, laboratorinės diagnostikos ir kitų priemonių atsargų rezervą, jų paskirstymą.

Kauno VSC Jonavos skyrius ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Kasmet

 

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

28.

Jonavos rajono gripo epidemiologinės priežiūros žmonių ir gyvūnų populiacijoje vykdymas ir koordinavimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, JVMVT

Nuolat

 

29.

Informacijos apie gripo sukeltas komplikacijas ir mirties atvejus teikimas pagal nustatytą tvarką.

Kauno VSC Jonavos skyrius, ASPĮ

Nuolat

 

30.

Vakcinacijos nuo sezoninio gripo masto Jonavos rajone įvertinimas, tobulinant jos vykdymą, kad būtų pasiektas Pasaulio sveikatos organizacijos nustatytas rekomenduojamas lygis.

Kauno VSC Jonavos skyrius, ASPĮ

Kasmet

 

31.

PSO ir ES informacijos ir rekomendacijų apie epidemiologinę situaciją pasaulyje, ES šalyse ir kitose kaimyninėse valstybėse sekimas ir atitinkamas teritoriniuose pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planuose numatytų priemonių koregavimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, ASPĮ

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZA VIMAS

32.

Sudaryti antivirusinių vaistų, vakcinų, asmeninių apsaugos priemonių atsargas.

ASPĮ ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Kasmet

 

33.

Paukščių ar gyvūnų gripo prevencijos, kontrolės ir likvidavimo priemonių taikymo užtikrinimas.

JVMVT

Nuolat

Jeigu pandemiją sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas.

34.

Atnaujinti vakcinų nuo pandeminio gripo panaudojimo sąrašus, pagal LR S AM nustatytas grupes, kurios būtų skiepijamos prioriteto tvarka.

ASPĮ

Kasmet

Gyvybiškai svarbių tarnybų (valstybės valdymo, komunalinės, priešgaisrinės apsaugos, teisėsaugos ir kt.) sąrašus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

35.

Pandeminio gripo vakcinų poreikio atnaujinimas, pagal ASPĮ ir gyvybiškai svarbių tarnybų, veikiančių savivaldybės teritorijoje, pateiktus duomenis.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Kasmet

Informacija apie vakcinų poreikį pateikiama Kauno VSC Jonavos skyriui.

36.

Įvertinti vakcinacijos nuo sezoninio gripo strategiją siekiant išvengti žmonių ir gyvūnų kryžminės infekcijos gripu. Skatinti žmonių, turinčių sąlytį su gyvūnais, vakcinaciją nuo sezoninio gripo.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Pagal poreikį

Jeigu pandemiją (epidemiją) sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

37.

Jonavos rajono sveikatos sistemos pasirengimo pagal PSO pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planavimo patikrinimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Kasmet

 

38.

Sugebėjimo nustatyti ir likviduoti sezoninio gripo protrūkius ASPĮ įvertinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Pagal poreikį

 

39.

Medicinos personalo vakcinacijos sezoninio gripo vakcina masto įvertinimas.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Kasmet

 

40.

ASPĮ darbuotojų mokymas imituojant pavienius naujo gripo atvejus ir pandemiją (epidemiją).

ASPĮ

Kasmet

Ne mažiau kaip kartą per metus

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

41.

Keistis informacija tarp sveikatos priežiūros, ne sveikatos priežiūros institucijų rajono lygiu.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

42.

Patikimos informacijos sveikatos priežiūros specialistams ir visuomenei apie naujo gripo viruso plitimą ir riziką žmonėms teikimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

43.

Mokyti sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojus, atsakingus už ryšius su visuomene, dėl informacijos skleidimo gripo pandemijos (epidemijos) atvejų.

ASPĮ

Nuolat

 

44.

Informacinės medžiagos visuomenei, rizikos grupėms ir žiniasklaidai parengimas ir išplatinimas. Patikimos informacijos apie epideminę situaciją, grėsmę ir planuojamas priemones skelbimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, Jonavos rajono savivaldybės administracija.

Nuolat

 

GRIPO PANDEMIJOS PAVOJAUS PERIODAS

3 ETAPAS

PLANAVIMAS IR KOORDINA VIMAS

45.

Epidemiologinės ir epizootologinės priežiūros sistemų gebėjimo laiku nustatyti naują gripo viruso potipį žmonių ir gyvūnų populiacijose įvertinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, JVMVT

Nuolat

Jeigu pandemiją sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas.

46.

Paukščių ar gyvūnų gripo priežiūros siekiant nustatyti didelio ir mažo patogeniškumo paukščių ar gyvūnų gripo virusą organizavimas ir koordinavimas.

JVMVT

Nuolat

Jeigu pandemiją sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas.

47.

JVMVT ir jai pavaldžių tarnybų pasiruošimo laiku nustatyti ir likviduoti paukščių ar gyvūnų gripo protrūkius paukščių ar gyvūnų populiacijoje įvertinimas.

JVMVT

Nuolat

Jeigu pandemiją sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas.

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

48.

Gripo epidemiologinės priežiūros ir protrūkių išaiškinimo žmonių ir gyvūnų populiacijose sustiprinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, JVMVT

Nuolat

Jeigu pandemiją sukeltų paukščių gripo ar kitas gyvūnų gripo virusas.

49.

Skubios informacijos apie patvirtintą žmogaus užsikrėtimo nauju gripo viruso potipiu atvejį teikimas ULAC ir VVSPT prie SAM.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

50.

Įvertinti antivirusinių vaistų ir vakcinų atsargas, jų tinkamumą, paskirstymą, pervežimo ir tiekimo tvarką.

ASPĮ, Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Nuolat

 

51.

Kitų išteklių poreikio įvertinimas siekiant nustatyti ir valdyti naujo gripo viruso potipio sukeltus gripo atvejus.

ASPĮ, Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

52.

Sveikatos sektoriaus ir kitų žinybų veiklos koordinavimas, nustačius naujo gripo viruso potipio sukeltus gripo atvejus.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

53.

Pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) pratybų organizavimas imituojant situaciją, kai nustatomi grupiniai susirgimai pandeminiu gripu.

ESK

Kas du metus

 

54.

Gripo kontrolės užtikrinimas, siekiant užkirsti kelią hospitalinės infekcijos plitimui.

ASPĮ

Nuolat

 

55.

Metodinės pagalbos ASPĮ pandeminio gripo diagnostikos, gydymo ir infekcijų kontrolės klausimais teikimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

56.

Tikslinių grupių, pagal LR SAM, kurioms būtų perduodama pagrindinė informacija apie gripo epidemiologinę situaciją, prevencines priemones, Jonavos rajone nustatymas.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

57.

Informacinės medžiagos žiniasklaidai, visuomenei, sveikatos ir kitiems sektoriams atnaujinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

58.

Informacijos apie epidemiologinę gripo situaciją Jonavos rajone teikimas ULAC ir VVSPT prie SAM.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

59.

Reguliarus naujausios informacijos apie pasaulinę gripo epidemiologinę situaciją ir ligos pobūdį įstaigoms, kurios būtų įtrauktos į pandemijos valdymą bei visuomenei teikimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

4 ETAPAS

PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

60.

Pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) būklės patikrinimas ir prireikus tobulinimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Kasmet

 

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

61.

Gripo epidemiologinės priežiūros Jonavos rajone ir rizikos asmenų grupėse (atvykstančių iš ligos paveiktų šalių ir t.t.) sustiprinimas.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

62.

Informacijos apie nustatytus naujo gripo viruso potipio sukeltus gripo atvejus arba grupinius susirgimus teikimas teisės aktų nustatyta tvarka.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

63.

Jei būtina, papildyti priemones, vykdomas nuo 1 etapo bei numatyti infekcijos plitimo kontrolės stiprinimui reikalingus išteklius.

Kauno VSC Jonavos skyrius, Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

64.

Įvertinti prioritetinių grupių, kurių gydymui ir profilaktikai bus naudojami antivirusiniai vaistai nuo gripo, sąrašą..

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Kasmet

 

65.

Įvertinti pasirengimą operatyviai panaudoti turimas antivirusinių vaistų, skirtų gripo gydymui ir profilaktikai, atsargas.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Kasmet

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

66.

Visus besikreipiančius į ASPĮ vertinti kaip galimai sergančius pandeminiu gripu. Įtarus pandeminio gripo atvejį, skubiai informuoti Kauno VSC Jonavos skyrių.

ASPĮ

Nuolat

 

67.

Sveikatos priežiūros sistemos pasirengimo darbui, esant dideliam ligonių srautui, patikrinimas. Pacientų izoliavimo ir priežiūros galimybių įvertinimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius, ASPĮ

Nuolat

 

68.

Pirminės sveikatos priežiūros įstaigų pasirengimas teikti paslaugas įstaigos patalpose ir pacientų namuose esant darbuotojų trūkumui (iki 30 proc.).

ASPĮ

Nuolat

Informacija per 24 val. apie pasirengimą faksu pateikiama Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyriui.

69.

ASPĮ, nurodytų Plano 1 priede, pasirengimas hospitalizuoti sergančiuosius gripu.

ASPĮ

Nuolat

Informacija per 24 val. apie pasirengimą faksu pateikiama Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyriui.

70.

Asmeninių apsaugos ir infekcijų kontrolės priemonių ASPĮ atsargų įvertinimas.

ASPĮ

Nuolat

 

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

71.

Informacijos visuomenei apie gripo viruso plitimo nuo žmogaus žmogui profilaktiką bei vykdomas priemones reaguojant į protrūkius teikimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

72.

Parengti visuomenės ugdymo gripo profilaktikos klausimais medžiagą ir priemones, atsižvelgiant j ULAC ir/ar VVSPT prie SAM informaciją.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

73.

Suinteresuotų žinybų informavimas apie gripo epidemiologinę situaciją Jonavos rajone.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

74.

ASPĮ, globos įstaigų informavimas apie infekcijos kontrolės priemones.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

5 ETAPAS

PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

75.

Turimų išteklių ir pajėgumų, reikalingų gripo valdymui ar lokalizavimui, peržiūrėjimas ir jų padidinimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

76.

ASPĮ (įskaitant intensyvios terapijos, greitosios medicinos pagalbos įstaigų), visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų, avarinių tarnybų, policijos ir savivaldybių institucijų bei kitų gyvybiškai svarbių tarnybų pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) užtikrinimas.

ASPĮ

Nuolat

 

77.

Pandeminio gripo viruso plitimą stabdančių priemonių organizavimas ir jų veiksmingumo įvertinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

78.

Gripo pandemijos pavojaus periodo 2-4 etape numatytų veiksmų įgyvendinimas.

Visi atsakingi vykdytojai

Nuolat

 

79.

Gripo epidemiologinės priežiūros apskrityje sustiprinimas. Esant padidintai gripo plitimo rizikai, SAM ir ULAC informavimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius.

Nuolat

 

80.

Sustiprintos gripo ir ūminių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų epidemiologinės priežiūros vykdymas atliekant aktyvią gyventojų apklausą (telefonu, teikiant klausimynus, kita).

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

81.

Planuoti pandeminio gripo vakcinos paskirstymą, pasirengti masiniam žmonių skiepijimui (personalo mokymas, atitinkamų teisės aktų rengimas).

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

82.

Peržiūrėti ir esant reikalui koreguoti pandeminio gripo vakcina skiepijamų prioritetinių grupių sąrašą, pagal LR SAM nustatytą tvarką.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

83.

Svarstyti antivirusinių vaistų panaudojimo galimybes, esant poreikiui keisti prioritetinių grupių sąrašą, pagal SAM nustatytą tvarką.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

84.

Pagal mirusiųjų laidojimo, esant didesniam nei įprasta mirštamumui, LR SAM parengtą tvarką, numatyti priemones administracinėse teritorijose.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

85.

Atnaujinto gripo atvejo apibrėžimo, atnaujintų gripo atvejų nustatymo, gydymo ir infekcijos kontrolės protokolų ir algoritmų visuomenės ir ASPĮ darbuotojams pateikimas ir naudojimo kontrolė.

Kauno VSC Jonavos skyrius.

Nuolat

 

86.

Infekcijos kontrolės priemonių pagal PSO rekomendacijų įdiegimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, ASPĮ

Nuolat

 

87.

Plane numatytų sveikatos sistemos atsako priemonių visuose lygiuose, pasirengimo masinei hospitalizacijai, ligonių izoliacijai ir gydymui patikrinimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius, Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

88.

Sveikatos priežiūros darbuotojų apmokymas atpažinti pavienius ir grupinius pandeminio gripo atvejus.

Kauno VSC Jonavos skyrius, ASPĮ

Nuolat

 

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

89.

Turimos informacijos įvertinimas ir numatant visuomenei rūpimus klausimus, visuomenės informavimas apie bendrąsias prevencijos priemones.

Jonavos rajono savivaldybės administracija, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

90.

Visuomenės informavimas apie priemones, kurios gali būti aktualios pandemijos metu (prioritetų keitimas, judėjimo apribojimas, svarbiausių produktų trūkumas ir t.t.).

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

GRIPO PANDEMIJA

6 ETAPAS (1 ir 2 lygiai)

PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

91.

Metodinis vadovavimas ASPĮ diegiant ir vertinant atsako į gripo pandemiją (epidemiją) intervencines priemones.

Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

92.

Sustiprintos gripo epidemiologinės priežiūros tęsimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

93.

Organizuoti aprūpinimą antivirusiniais vaistais.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

94.

Pandeminio gripo vakcinų pristatymas į ASPĮ iš Ekstremalių sveikatai situacijų centro, jų tinkamas saugojimas ir naudojimas.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

Informacija apie gautų vakcinų kiekį perduodama Kauno VSC Jonavos skyriui, Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius.

95.

Infekcijos plitimo tarp sergančiųjų asmenų kontrolės priemonių, atitinkančių naujausias Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro ir PSO, taikymas.

ASPĮ

Nuolat

 

96.

Užtikrinti, kad sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai, tinkamai mokėtų naudotis asmeninėmis apsaugos priemonėmis.

ASPĮ

Nuolat

 

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

97.

Atsižvelgiant į ULAC ir /ar VVSPT prie SAM pateiktas rekomendacijas, naujausios informacijos apie gripo pandemijos plitimą paveiktose šalyse žiniasklaidai, visuomenei, specialistams nuolatinis teikimas.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

98.

Turimos informacijos įvertinimas ir pranešimų visuomenei parengimas (numatant visuomenei rūpimus klausimus, pabrėžiant, kad visuomenės sveikatos priemonės bus taikomos nepaisant galimo atsargų trūkumo).

Kauno VSC Jonavos skyrius, Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

99.

Visuomenės informavimas apie priemones, kurios priklausomai nuo situacijos gali pasikeisti ar būti vykdomos, t.y. sveikatos priežiūros paslaugų teikimo prioritetų nustatymas, gyventojų judėjimo šalyje ir užjos ribų apribojimas, gyvybiškai svarbių produktų trūkumo mažinimas ir kt.

Kauno VSC Jonavos skyrius, Jonavos rajono savivaldybės administracija

Nuolat

 

6 ETAPAS (3 lygis)

PLANAVIMAS IR KOORDINAVIMAS

100.

Visų priemonių, numatytų Valstybinėje pasirengimo gripo pandemijai programoje ir pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) plane taikymas ir koordinavimas.

Visi atsakingi vykdytojai.

Nuolat

 

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

101.

Gripo epidemiologinės situacijos Jonavos rajone stebėjimas: naudojant sustiprintą gripo epidemiologinę priežiūrą ir atvejo tyrimo duomenis, nustatyti pirminius atvejus, sąlytį turėjusius asmenis ir geografinį ligos paplitimą.

Kauno VSC Jonavos skyrius.

Nuolat

 

102.

Pandeminio gripo stebėsenair jo poveikio įvertinimas: sergamumas, mirštamumas, praleistų dėl ligos dienų skaičius, sveikatos priežiūros darbuotojų ir kitų svarbių sričių darbuotojų skaičius, sveikatos priežiūros sistemos ištekliai, lovadieniai, priėmimo skyrių apkrova, alternatyvios sveikatos priežiūros priemonių panaudojimo galimybės, lavoninių talpa.

Jonavos rajono savivaldybės administracija.

Nuolat

 

103.

Turimų išteklių, reikalingų ekstremalios situacijos valdymui įvertinimas ir jų poreikio numatymas.

Jonavos rajono savivaldybės administracija.

Nuolat

 

104.

Gydymo ir atsako priemonių panaudojimo ir poveikio (vakcinų ir antivirusinių vaistų efektyvumo ir saugumo, viruso atsparumo vaistams, nemedikamentinių priemonių panaudojimo ir kt.) įvertinimas.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

105.

Plane numatytų sveikatos priežiūros tiekimo priemonių taikymas paveiktose teritorijose.

ASPĮ

Nuolat

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

106.

Sveikatos sistemos būklės sekimas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Nuolat

 

107.

Skubios pagalbos teikimo sistemos keitimas pagal poreikį.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Nuolat

 

108.

Papildomų žmogiškųjų išteklių paskirstymas.

Jonavos rajono savivaldybės administracijos ACS skyrius

Nuolat

 

109.

Pradėti skiepijimus pandeminio gripo vakcina, atsižvelgiant į LR SAM numatytus prioritetus ir vakcinų išteklius.

ASPĮ

Nuolat

 

110.

Medicininių ir nemedicininių paslaugų pacientams, gydomiems alternatyviose sveikatos priežiūros sistemai nepriklausančiose patalpose (socialinės globos įstaigose) teikimas.

ASPĮ, socialinės globos ar ugdymo įstaigos.

Nuolat

 

111.

Psichologinės ir socialinės paramos sveikatos priežiūros darbuotojams, nukentėjusiems asmenims ir bendruomenėms teikimas.

Sveikatos ir socialinės priežiūros įstaigos

Nuolat

 

6 ETAPAS (4 lygis)

Vykdyti ankstesniame lygyje numatytas priemones

SITUACIJOS STEBĖJIMAS IR VERTINIMAS

112.

Išteklių poreikio galimoms artėjančioms gripo pandemijos bangoms nustatymas.

ASPĮ, gyvybiškai svarbios tarnybos

Nuolat

 

113.

Sustiprintos pandeminio gripo epidemiologinės priežiūros vykdymas, siekiant iš anksto numatyti artėjančią gripo pandemijos bangą.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

PREVENCIJA IR LOKALIZAVIMAS

114.

Atsargų poreikio kitoms gripo pandemijos bangoms įvertinimas ir numatymas.

ASPĮ, gyvybiškai svarbios tarnybos

Nuolat

 

115.

Vakcinacijos masto, veiksmingumo ir saugumo įvertinimas. Anksčiau dėl plane numatytų prioritetų ar kitų priežasčių neskiepytų asmenų skiepijimas, esant SAM nurodymui.

ASPĮ, Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

SVEIKATOS SISTEMOS ATSAKAS

116.

Viršvalandžius dirbančių sveikatos priežiūros darbuotojų poilsio laiko.užtikrinimas.

ASPĮ

Nuolat

 

117.

Medicininių atsargų papildymas ir pristatymas; būtinų ų reikmenų ir paslaugų atnaujinimas.

ASPĮ

Nuolat

 

118.

Numatant kitą pandemijos bangą pasirengimo gripo pandemijai (epidemijai) planų (priemonių planų) patikrinimas ir atnaujinimas.

Visi atsakingi vykdytojai

Nuolat

 

119.

Skiepijimo programos tęsimas, vadovaujantis Plane numatytais prioritetais ir turimomis atsargomis.

ASPĮ, gyvybiškai svarbios tarnybos

Nuolat

 

VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA

120.

Visuomenės informavimas apie galimą artėjančią kitą pandemijos bangą.

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

121.

Atkreipiamas dėmesys į visuomenės reakciją, pasibaigus gripo pandemijai (epidemijai).

Kauno VSC Jonavos skyrius

Nuolat

 

 

 

Sutrumpinimai:

LR SAM - Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija;

ULAC - Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centras;

Kauno VSC - Kauno visuomenės sveikatos centras;

ACS skyrius - Aplinkosaugos ir civilinės saugos skyrius;

ESK - ekstremalių situacijų komisija;

JVMVT - Jonavos valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba;

ASPĮ - asmens sveikatos priežiūros įstaigos.

 

 

_____________________________________