ALYTAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ALYTAUS MIESTO PEDAGOGINĖS PSICHOLOGINĖS TARNYBOS NUOSTATŲ TVIRTINIMO
2013 m. gegužės 30 d. Nr. T-129
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi (Žin., 1994, Nr. 55-1049, 2008, Nr. 113-4290), Biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 1996, Nr. 5; 2010, Nr. 15-699) 6 straipsnio 5 punktu, Pedagoginių psichologinių tarnybų darbo organizavimo tvarkos aprašu (Žin., 2011-07-28, Nr. 97-4600) Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2012 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-166 „Dėl kai kurių Alytaus miesto savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų tvirtinimo“ patvirtintų Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos nuostatų 48 punktu, atsižvelgdama į Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos 2013-03-06 raštą Nr. SD-50 „Dėl tarpininkavimo“, Alytaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Įgalioti Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos direktorę Jolantą Dimšienę pasirašyti Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos nuostatus ir Juridinių asmenų registro nuostatų nustatyta tvarka valstybinės įmonės Registrų centro Alytaus filiale įregistruoti Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos nuostatus.
3. Pripažinti netekusiu galios Alytaus miesto savivaldybės tarybos 2012 m. birželio 28 d. sprendimo Nr. T-166 „Dėl kai kurių Alytaus miesto savivaldybės švietimo įstaigų nuostatų tvirtinimo“ 1.16 papunktį.
PATVIRTINTA
Alytaus miesto savivaldybės tarybos
2013 m. gegužės 30 d.
sprendimu Nr. T-129
PRITARTA
Tarnybos darbuotojų
2013-01-15 posėdyje
(protokolo Nr. IVL-2)
Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos
nUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos nuostatai (toliau – nuostatai) reglamentuoja Alytaus miesto pedagoginės psichologinės tarnybos (toliau – tarnybos) teisinę formą, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, veiklos sritį, tikslą, uždavinius, funkcijas, tarnybos organizavimą ir valdymą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką, atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialus įstaigos pavadinimas – Alytaus miesto pedagoginė psichologinė tarnyba.
Trumpasis pavadinimas – Pedagoginė psichologinė tarnyba (toliau – tarnyba).
9. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Alytaus miesto savivaldybės taryba.
12. Pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintus klasifikatorius tarnyba priskiriama Pedagoginių psichologinių tarnybų grupei. Kodas 3151.
13. Tarnybos paskirtis – įvertinti mokinių (vaikų) specialiuosius ugdymosi poreikius,
nustatyti jų lygį, skirti specialųjį ugdymąsi, koordinuoti ir teikti švietimo pagalbą.
14. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu ir savo pavadinimu Alytaus miesto pedagoginė psichologinė tarnyba, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos Biudžetinių įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais įstatymais, teisės aktais bei šiais nuostatais. Veiklos laikotarpis neribotas.
15. Tarnyba yra pavaldi ir atskaitinga Alytaus miesto savivaldybės tarybai. Savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
II. TARNYBOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS
17. Pagrindinė veiklos sritis – švietimo pagalba.
18. Tarnybos tikslas – didinti specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymosi veiksmingumą, padedant jiems įveikti socialinę atskirtį, atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, atskleisti ir realizuoti savo žmogiškuosius resursus; teikti reikalingą konsultacinę, informacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) bei mokytojams dėl šių vaikų problemų.
19. Tarnybos uždaviniai:
19.1. kuo anksčiau įvertinti asmens specialiuosius ugdymosi poreikius, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, padėti jas išspręsti, surasti jam optimalią ugdymo vietą ir formą;
19.2. stiprinti mokyklos, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) gebėjimus ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, formuoti teigiamas nuostatas jų atžvilgiu;
20. Tarnyba:
20.1. teikia pagalbą asmenims nuo 0 iki 18 metų (turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų, jei mokosi bendrojo lavinimo ar specialioje mokykloje, ir vyresniems, jei nori įgyti pagrindinį išsilavinimą), gyvenantiems ir/ar ugdomiems mokyklose ir vaikų globos namuose, esančiuose savivaldybės teritorijoje;
20.2. teikia informaciją suinteresuotoms institucijoms ir fiziniams asmenims apie asmens specialiuosius poreikius, psichologines, asmenybės problemas, gavusi asmens ar jo tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą, užtikrindama teikiamos pagalbos konfidencialumą;
21. Tarnybos specialistai:
21.1. įvertina asmens mokymosi sunkumus, sutrikimus, pedagogines, psichologines asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skiria specialųjį ugdymąsi;
21.2. teikia psichologinę, socialinę pedagoginę, švietimo informacinę pagalbą vaikams, specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų;
21.3. teikia informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) bei mokykloms, jų pedagoginiams darbuotojams;
21.4. teikia psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą mokyklose, kuriose nėra švietimo pagalbos specialistų;
22. Pagrindinės tarnybos funkcijos:
22.1. įvertinti asmens galias ir sunkumus, raidos ypatumus bei sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius, vaiko brandumą mokyklai, prireikus skirti specialųjį ugdymą;
22.2. siūlyti ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoti teikti specialiąją pedagoginę, psichologinę, socialinę pedagoginę ir specialiąją pagalbą, rekomenduoti vaikui mokyklą;
22.3. konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, specialistus, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų prevencijos bei jų sprendimo klausimais, mokinius – jų polinkių ir gabumų klausimais;
22.4. teikti metodinę ir kitą švietimo pagalbą mokytojams, specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) vaiko pažinimo, specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčių asmenų ugdymo bei jo organizavimo, įvairių specialiųjų pedagoginių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimo klausimais, skleisti ir diegti specialiojo ugdymo ir psichologijos mokslo naujoves;
22.5. inicijuoti naujų ugdymo vietų steigimą, specialiosios pedagoginės ir/ar psichologinės pagalbos teikimą, aplinkos pritaikymą specialiųjų poreikių asmenims;
22.6. formuoti mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais;
22.7. rengti ir įgyvendinti prevencijos ir kitas programas, padedančias veiksmingiau ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis;
22.8. kaupti ir analizuoti informaciją apie tarnybos aptarnaujamoje teritorijoje gyvenančius specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius asmenis, jų problemas;
III. TARNYBOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Tarnyba turi teisę:
23.1. gauti apie savo klientus reikalingą informaciją iš valstybės ir savivaldybės įstaigų, padedančią veiksmingiau spręsti jiems kylančias problemas;
24. Tarnyba bendradarbiauja su savivaldybės administracijos švietimo skyriumi, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centru, kitų savivaldybių pedagoginėmis psichologinėmis tarnybomis, mokyklomis, Vaiko teisių apsaugos skyriumi, visuomeninėmis bei kitomis vaikais besirūpinančiomis organizacijomis.
25. Tarnyba palaiko ryšius su įvairiomis užsienio šalyse veikiančiomis institucijomis, kurios rūpinasi specialiųjų poreikių, psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčiais asmenimis.
26. Tarnybos pareiga savo veikloje laikytis šių principų:
26.1. individualizavimo. Sprendimai, susiję su mokiniu (vaiku), priimami atsižvelgiant į jo amžių, brandą, psichikos ir fizines savybes, poreikius, socialinės aplinkos ir kitas svarbias ypatybes;
26.2. vaiko dalyvavimo. Prieš priimant su mokiniu (vaiku) susijusius sprendimus, jam suteikiama galimybė būti išklausytam tiesiogiai arba per savo tėvus (globėjus, rūpintojus);
26.3. bendradarbiavimo. Išvados dėl mokinio (vaiko) specialiųjų ugdymosi poreikių, jo problemų sprendimo būdų priimamos bendru sutarimu, remiantis tarnybos, mokyklos specialistų vertinimais ir bendradarbiaujant su tėvais (globėjais, rūpintojais);
26.4. konfidencialumo, skaidrumo, nešališkumo priimant sprendimus. Tarnybos specialistai atsako už vykdomų mokinio (vaiko) vertinimų kokybę, tinkamų metodikų parinkimą ir gautų duomenų naudojimą, turimos informacijos apie švietimo pagalbos gavėjus konfidencialumą, profesinės etikos reikalavimų laikymąsi;
26.5. veiksmingumo. Mokinio (vaiko) tėvams (globėjams, rūpintojams), mokytojams, mokyklų vadovams, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai ir kitoms institucijoms teikiamos rekomendacijos ir sprendimai dėl švietimo pagalbos ir specialiojo ugdymosi organizavimo turi padėti stiprinti mokinių (vaikų) gebėjimus ir galias, padėti mokiniui (vaikui) lavintis, mokytis pagal gebėjimus, mokytojams – priimti sprendimus dėl bendrųjų programų taikymo, padėti plėtoti švietimo pagalbos infrastruktūrą tarnybos veiklos teritorijoje, didinti švietimo veiksmingumą;
IV. TARNYBOS VEIKLOS VALDYMAS IR ORGANIZAVIMAS
27. Alytaus miesto savivaldybės taryba:
27.2. vadovaudamasi teisės aktų nustatyta tvarka, priima sprendimą dėl tarnybos direktoriaus skyrimo viešo konkurso būdu, atleidimo, darbo užmokesčio nustatymo ir tarnybinių nuobaudų skyrimo;
27.6. skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus;
28. Alytaus miesto savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo teisės aktų nustatyta tvarka:
29. Tarnybai vadovauja direktorius, turintis edukologijos (specialiosios pedagogikos) arba psichologijos magistro kvalifikacinį laipsnį ar jam prilygstančią specialiojo pedagogo ar psichologo profesinę kvalifikaciją ir ne mažesnę kaip penkerių metų praktinio darbo patirtį:
29.1. kvalifikacinius reikalavimus tarnybos direktoriui nustato Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtinti savivaldybių švietimo įstaigų vadovų kvalifikaciniai reikalavimai ir atviro konkurso organizavimo reikalavimai;
30. Tarnybos direktorius:
30.1. vadovauja tarnybos strateginio plano ir metinio veiklos plano rengimui, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;
30.2. nustatyta tvarka priima ir atleidžia direktoriaus pavaduotoją, specialistus bei aptarnaujantį personalą, rengia ir tvirtina jų pareigybių aprašymus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
30.3. tvirtina tarnybos struktūrą, darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas savivaldybės tarybos nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
30.4. turi teisę į direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašymą įrašyti nuostatą, kad jis pavaduoja tarnybos direktorių, kai direktoriaus nėra darbe (išėjus atostogų, susirgus ar pan.);
30.6. inicijuoja tarnybos darbo tvarkos taisyklių rengimą, teikia jas tarnybos darbuotojams aprobuoti ir jas tvirtina;
30.7. telkia specialistus tarnybos uždaviniams ir funkcijoms vykdyti bei numatytoms veiklos programoms įgyvendinti;
30.9. organizuoja ir koordinuoja tarnybos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina tarnybos veiklą;
30.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja tarnybos turtą, lėšas ir jomis disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
30.14. užtikrina bendradarbiavimu pagrįstus santykius, etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, darbuotojų profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią aplinką;
30.15. bendradarbiauja su pagalbą vaikui, mokytojui ir šeimai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos skyriais ir kitomis vaiko teisių apsaugos institucijomis;
30.17. garantuoja, kad pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiami ataskaitų rinkiniai ir statistinės ataskaitos būtų teisingi;
30.18. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą biudžetinės įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
31.Tarnyba gali veikti tik tada, jei joje dirba specialusis pedagogas, logopedas, psichologas, gydytojas vaikų neurologas ir (ar) neurologas, socialinis pedagogas ir Tarnyba yra įsigijusi asmens pedagoginio psichologinio vertinimo metodikas, joje yra įrengti atskiri kabinetai ir kompiuterizuotos darbo vietos.
V. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO
APMOKĖJIMO TVARKA ir ATESTACIJA
33. Darbuotojai į darbą tarnyboje priimami ir atleidžiami iš jo vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo santykius.
34. Tarnybos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. TARNYBOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR TARNYBOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
36. Tarnyba įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka naudojasi pastatu ir kitu turtu, reikalingu šiuose nuostatuose numatytai veiklai vykdyti, kuris gali būti pirktas už tarnybos lėšas, dovanotas arba įgytas kitu teisėtu būdu teisės aktų nustatyta tvarka.
38. Tarnyba yra išlaikoma iš steigėjo biudžeto asignavimų ir specialiosios tikslinės dotacijos (mokinio krepšelio) lėšų.
39. Lėšos ir jų šaltiniai:
39.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
42. Tarnyba buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
43. Tarnybos finansinę veiklą kontroliuoja Alytaus miesto savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Alytaus miesto savivaldybės administracijos Centralizuotas savivaldybės vidaus audito skyrius ir įgaliotos valstybės institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Informacija, kurią pagal šiuos nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia paskelbti viešai, skelbiama tarnybos internetinėje svetainėje www.ppt.alytus.lm.lt, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje www.alytus.lt.
46. Tarnybos dokumentų tvarkymą, apskaitą ir dokumentų saugojimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos archyvų įstatymas, Dokumentų rengimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės, kiti teisės aktai.
47. Tarnybos nuostatų keitimą ir papildymą inicijuoja Alytaus miesto savivaldybės taryba arba tarnybos direktorius.
49. Pranešimai apie tarnybos likvidavimą, reorganizavimą ar vidaus struktūros pertvarką ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai ir/arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenims pasirašytinai ir/arba registruotu laišku. Pranešimuose turi būti nurodyta visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.
51. Tarnyba įregistruojama, perregistruojama ir išregistruojama Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.