BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS BIRŠTONO MIESTO AMBULATORIJOS

PAVADINIMO KEITIMO IR ĮSTATŲ TVIRTINIMO

 

2006 m. gruodžio 20 d. Nr. TS-199

Birštonas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr.55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 17 straipsnio 49 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr.68-1633; 2004, Nr. 25-752), Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.43 straipsniu,  Birštono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Viešosios įstaigos Birštono miesto ambulatorijos pavadinimą į Viešoji įstaiga Birštono pirminės sveikatos priežiūros centras.

2. Patvirtinti Viešosios įstaigos Birštono pirminės sveikatos priežiūros centro įstatus (pridedama):

3. Įgalioti Viešosios įstaigos Birštono miesto ambulatorijos vyriausiąjį gydytoją Jurgį Valentiną Janulį pasirašyti ir pateikti juos registruoti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.

4. Pripažinti netekusiu galios Birštono savivaldybės tarybos 1997 m. rugsėjo 29 d. sprendimo Nr. 48 „Dėl miesto ambulatorijos reorganizavimo ir įstatų tvirtinimo“ 2 punktą.

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Antanas Zenkevičius

 

 

 

PATVIRTINTA

Birštono savivaldybės tarybos

2006 m. gruodžio 20 d.

sprendimu Nr. TS-199

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS

BIRŠTONO PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO

Į S T A T A I

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešoji įstaiga Birštono pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau - Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau - LNSS) Birštono savivaldybės viešoji sveikatos priežiūros pelno nesiekianti ribotos civilinės atsakomybės įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų, Viešųjų įstaigų, Sveikatos draudimo ir kitais įstatymais bei teisės aktais, Vyriausybės nutarimais, Birštono savivaldybės sprendimais ir šiais įstatais.

3. Įstaigos buveinė: Jaunimo g. 8, LT-59206 Birštone.

4. Įstaigos teisinė forma - viešoji įstaiga.

5. Viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendina Birštono savivaldybės taryba.

6. Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

7. Įstaiga įsteigta neribotam laikui.

 

II. ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI

 

8. Pagrindinis Įstaigos veiklos tikslas - gerinti Lietuvos gyventojų sveikatą, siekiant sumažinti gyventojų sergamumą ir mirtingumą, siekti kokybiškai teikti medicinos paslaugas.

9. Įgyvendindama savo tikslus, viešoji įstaiga:

9.1. organizuoja  ir teikia licencijuotą nespecializuotą kvalifikuotą pirminę asmens sveikatos priežiūrą įvairių socialinių grupių Birštono savivaldybės gyventojams. Ši sveikatos priežiūra teikiama įstaigoje ir pagal asmenų iškvietimus jų namuose.

10. Pagrindines įstaigos veiklos apimtis nustato:

10.1.Vyriausybės tvirtinami LNSS įstaigų tinklo išdėstymo ir struktūros minimalūs normatyvai;

10.2. Sveikatos apsaugos ministerijos teisės aktai, reglamentuojantys pirminės asmens sveikatos priežiūros apimtis;

10.3. Savininkas – Birštono savivaldybė;

10.4. Įstaigos ir teritorinių ligonių kasų sutartys dėl Įstaigos teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo;

10.5. akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai apimtys.

11. Viešoji įstaiga gali verstis šia ūkine komercine veikla numatyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK), patvirtintame Statistikos departamento prie LR Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 16 d. įsakymu Nr. 252 (Žin., 2002, Nr. 126-5744) :

11.1. suaugusiųjų profesinis mokymas (80.42.20);

11.2. sveikatos priežiūra (85);

11.3. žmonių sveikatos priežiūros veikla (85.1);

11.4. bendrosios praktikos gydytojų veikla (85.12.10);

11.5. odontologinės praktikos veikla (85.13);

11.6. bendroji (terapinė) odontologo veikla (85.13.10);

11.7. 85.14.10 – viduriniojo medicinos personalo paslaugos, teikiamos ligoniams ne ligoninėse (85.14.10);

11.8. medicinos laboratorijų veikla (85.14.30).

 

III. ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. Viešoji įstaiga gali įgyti ir turėti šias civilines teises ir pareigas:

12.1. turėti bent vieną sąskaitą banke, savo firminį ženklą, antspaudą;

12.2. teisę verstis įstatymų nedraudžiama ūkine komercine veikla, kuri yra neatsiejamai susijusi su jos veiklos tikslais;

12.3. gauti  labdarą ir paramą;

12.5. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

12.6. teikti mokamas paslaugas, nuomoti panaudos teise valdomą turtą bei nustatyti kainas;

12.7. pirkti ar kitaip įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti jį, disponuoti juo įstatymuose bei šiuose įstatuose nustatyta tvarka;

12.8. naudoti Įstaigos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

12.9. Įstaiga gali turėti ir kitų teisių, neprieštaraujančių įstatymams bei kitiems teisės aktams.

13. Viešajai įstaigai draudžiama:

13.1. viešosios įstaigos pelną skirti savininkui, viešosios įstaigos organų nariams, darbuotojų premijoms;

13.2. neatlygintinai perduoti viešosios įstaigos turtą nuosavybėn, pagal patikėjimo ar panaudos sutartį viešosios įstaigos savininkui ar kitiems asmenims;

13.3. skolintis pinigų už palūkanas iš savo Savininko ar su juo susijusio asmens.

 

IV. ĮSTAIGOS VALDYMO ORGANAI

 

14. Viešosios įstaigos valdymo organas yra įstaigos savininkas - Birštono savivaldybė.

15. Įstaigoje gali būti sudaromas kolegialus patariamasis organas - stebėtojų taryba.

16. Įstaigos veiklą organizuoja ir ją valdo administracija.

17. Įstaigos administraciją sudaro vyriausiasis gydytojas, vyriausiasis finansininkas ir vyriausioji bendruomenės slaugytoja. Administracijai vadovauja vyriausiasis gydytojas, skiriamas Savininko vadovaujantis teisės aktais.

 

V. ĮSTAIGOS SAVININKAS

 

16. Įstaigos savininkas yra Birštono savivaldybė, o savivaldybei priklausančio turto savininko funkcijas įgyvendina Savivaldybės taryba.   

17. Savininkas:

17.1. keičia ir papildo viešosios įstaigos įstatus;

17.2. patvirtina paslaugų, darbų kainas ir tarifus ar jų nustatymo taisykles;

17.3. skiria ir atleidžia viešosios įstaigos vadovą, nustato jo darbo sutarties sąlygas;

17.4. nustato įstaigai privalomas veiklos užduotis;

17.5 reikalauja iš vyriausiojo gydytojo pateikti informaciją apie įstaigos veiklą;

17.6 organizuoja viešąjį konkursą įstaigos vyriausiojo gydytojo pareigoms užimti ir tvirtina šio konkurso nuostatus;

17.7 sudaro su vyriausiuoju gydytoju darbo sutartį, šią sutartį nutraukia įstatymų nustatyta tvarka;

17.8 nustato įstaigos vyriausiojo gydytojo atlyginimą;

17.9. tvirtina metinę finansinę atskaitomybę;

17.10. nustato informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą;

17.11. priima sprendimą dėl viešajai įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;

17.12. priima sprendimą dėl viešosios įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo;

17.13. priima sprendimą pertvarkyti viešąją įstaigą;

17.14. priima sprendimą likviduoti viešąją įstaigą ar atšaukti jos likvidavimą;

17.15. skiria ir atleidžia likvidatorių, kai Viešųjų įstaigų įstatymo nustatytais atvejais sprendimą likviduoti viešąją įstaigą priima visuotinis dalininkų susirinkimas;

17.16. priima sprendimą dėl viešosios įstaigos audito;

17.17. sprendžia kitus Viešųjų įstaigų įstatyme ir viešosios įstaigos įstatuose savininko kompetencijai priskirtus klausimus.

 

VI. ĮSTAIGOS VADOVAS

 

18. Viešoji įstaiga turi vienasmenį valdymo organą – viešosios įstaigos vadovą (vyriausiąjį gydytoją), kurį konkurso tvarka skiria ir atleidžia savininkas - Birštono savivaldybė.

19. Vyriausiuoju gydytoju negali būti asmuo vyresnis kaip 65 metų amžiaus, jo kvalifikacija turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

20. Viešosios įstaigos vyriausiasis gydytojas:

20.1. organizuoja viešosios įstaigos veiklą ir veikia jos vardu santykiuose su kitais asmenimis;

20.2. sudaro ir nutraukia darbo sutartis su viešosios įstaigos darbuotojais;

20.3. vykdo įstaigos veiklos planus ir sudaro veiklos ataskaitas;

20.4. tvirtina Įstaigos vidaus darbo taisykles, darbuotojų pareigines instrukcijas, administracijos darbo reglamentą, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;

20.5. atsižvelgiant į Vyriausybės patvirtintus LNSS įstaigų tinklo išdėstymo  ir struktūros minimalius normatyvus, savininko bei teritorinės ligonių kasos rekomendacijas, suderinus su stebėtojų taryba, didina ar mažina teikiamų  sveikatos priežiūros paslaugų asortimentą;

20.6. nustato Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, neviršijant darbo apmokėjimo fondo;

20.7. atidaro ir uždaro sąskaitas bankuose;

20.8. atsako už perduoto pagal panaudos sutartį bei Įstaigos turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;

20.9. suderinęs su savininku, tvirtina Įstaigos vidinę struktūrą;

20.10. Įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir išduoti kitiems asmenims įgaliojimus vykdyti tas funkcijas, kurios yra vyr. gydytojo kompetencijoje;

20.11. sukuria ir prižiūri Įstaigos vidaus kontrolės, įskaitant ir finansų kontrolės, sistemą;

20.12. tik gavus Savininko raštišką sutikimą turi teisę:

- pasirašyti sutartis dėl savininko turto nuomos, panaudos, mainų;

- pasirašyti sutartis dėl Įstaigos ilgalaikio turto pardavimo, perleidimo, išnuomojimo, įkeitimo, laidavimo juo;

20.13. turi kitas teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams bei teisės aktams.

20.14. atsako už viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ir praėjusių finansinių metų viešosios įstaigos veiklos ataskaitos sudarymą ir pateikimą savininkui;

20.15. atsako už duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui;

20.16. pateikia pranešimą Savininkui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės viešosios įstaigos veiklai;

20.17. pateikia informaciją visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą;

20.18. atsako už viešos informacijos paskelbimą;

20.19. sudaro sandorius viešosios įstaigos vardu. Sandoriai dėl nekilnojamojo turto disponavimo, jungtinės veiklos sudarymo, veiklos ar dalies veiklos perdavimo, taip pat sandoriai, kurie gali būti sudaromi viešųjų pirkimų procedūrų ar joms prilygintų procedūrų pagrindu, išskyrus pirkimus, vykdomus įprastinės komercinės praktikos būdu, gali būti sudaromi tik tvirtinant viešosios įstaigos vadovo ir Birštono savivaldybės administracijos  direktoriaus parašais;

20.20. atlieka kitas funkcijas, kurios tiesiogiai ar pagal savo esmę nėra priskirtinos savininkui.

21. Su viešosios įstaigos vadovu gali būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis.

22. Darbo ginčai tarp viešosios įstaigos vadovo ir viešosios įstaigos nagrinėjami teisme.

 

VII. ĮSTAIGOS STEBĖTOJŲ TARYBA

 

23. Įstaigos stebėtojų taryba yra patariamasis organas, sudaromas penkeriems metams iš penkių asmenų. Stebėtojų tarybą sudaro: du Įstaigos savininko paskirti atstovai, vienas Savivaldybės tarybos paskirtas Tarybos narys, vienas Savivaldybės tarybos paskirtas visuomenės atstovas ir vienas Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų paskirtas atstovas.

24. Jei Įstaigoje nėra veikiančios profsąjungos, į stebėtojų tarybą gali būti deleguojamas Įstaigos vadovo paskirtas atstovas.

25. Į stebėtojų tarybą negali įeiti asmenys, kurie dirba Įstaigos administracijoje, valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasose, taip pat draudimo organizacijose, užsiimančiose sveikatos draudimu. 

26. Viešosios įstaigos stebėtojų taryba:

26.1. analizuoja ir pataria viešosios įstaigos vadovui dėl konkrečių viešosios įstaigos rengiamų programų įgyvendinimo;

26.2. pataria vadovui dėl viešosios įstaigos lėšų panaudojimo krypčių ir tvarkos;

26.3. analizuoja ir siūlo viešosios įstaigos vadovui konkrečių viešosios įstaigos įgyvendinamų projektų finansavimo sąmatas;

26.4. atlieka kitas patariamojo pobūdžio viešosios įstaigos savininko pavestas funkcijas.

26. Vyriausiajam gydytojui neatsižvelgus į tarybos pateiktus siūlymus, taryba gali viešosios įstaigos savininkui pareikšti nepasitikėjimą viešosios įstaigos vadovu ir siūlyti atleisti jį iš užimamų pareigų.

27. Taryba gali siūlyti Savininkui skirti vyriausiajam gydytojui atlyginimo priedus bei premijas.

 

VIII. ĮSTAIGOS BUHALTERINĖ APSKAITA, FINANSINĖ ATSKAITOMYBĖ IR AUDITAS

 

28. Viešosios įstaigos buhalterinę apskaitą, jos organizavimą bei tvarkymą ir finansinės atskaitomybės sudarymą nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

29. Buhalterinę apskaitą Įstaigoje tvarko vyriausiasis  finansininkas. Jį skiria ir atleidžia Įstaigos vyriausiasis gydytojas. Administracijos vadovo ir vyriausiojo finansininko pareigų negali eiti tas pats asmuo. Vyriausiojo finansininko funkcijas gali atlikti pagal sutartį ir kitas juridinis asmuo ar juridinio asmens teisių neturinti įmonė.

30. Viešosios įstaigos auditas atliekamas, kai savininkas priima sprendimą atlikti auditą ir išrenka audito įmonę. Auditas atliekamas teisės aktų, reglamentuojančių auditą, nustatytais atvejais ir tvarka.

31. Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti viešosios įstaigos veiklą.

 

IX. ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI IR NAUDOJIMO TVARKA

 

32. Įstaigos lėšų šaltiniai:

32.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su valstybine ir teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;

32.2. Savininko skirtos lėšos;

32.3. valstybės ar savivaldybių biudžetų tiksliniai asignavimai;

32.4 valstybės, savivaldybių sveikatos fondų lėšos, skirtos sveikatos programoms finansuoti;

32.5. valstybės investicinių programų lėšos;

32.6. Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

32.7. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sveikatos priežiūros sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;

32.8. lėšos už įstatymų ar Vyriausybės nutarimų nustatytas mokamas paslaugas;

32.9. lėšos, gaunamos kaip labdara, parama, dovana, taip pat gautos pagal testamentą;

32.10. skolintos lėšos;

32.11. pajamos už parduotą arba išnuomotą įstaigos turtą;

32.12. Įstaigos ilgalaikio turto nusidėvėjimas (amortizacija);

32.13. kitos teisėtai įsigytos lėšos.

33. Kiekvienais metais Įstaiga sudaro iš privalomojo sveikatos draudimo, valstybės ir savivaldybių biudžetų bei sveikatos fondų gaunamų ir kitų lėšų išlaidų sąmatą. Išlaidų sąmatas tvirtina  Birštono savivaldybė. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

34. Lėšas, gautas kaip labdarą ar paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja labdaros (paramos) teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai ir akredituotai veiklai užtikrinti. Šios lėšos turi būti laikomos įstaigos atskiroje lėšų sąskaitoje.

35. Įstaigos lėšos gali būti naudojamos tik šiuose įstatuose numatytai veiklai.

 

X. DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA

 

36. Įstaigos turtą sudaro Savininko įstaigai perduotas turtas, turtas gautas kaip labdara ar parama, pagal testamentą, finansiniai ištekliai, kitas teisėtai įsigytas turtas.

37. Savininkas Įstaigai neatlygintinai pagal panaudos sutartį perduoda ilgalaikį turtą. Turto  panaudos sutartis sudaroma pagal Vyriausybės patvirtintą tipinę savivaldybių turto perdavimo valstybės ir savivaldybių sveikatos priežiūros viešosioms įstaigoms panaudos sutartį.

38. Pagal panaudos sutartį perduotas turtas naudojamas ir valdomas įstatymų ir sutartyje nustatyta tvarka tik Įstaigos įstatuose numatytai veiklai užtikrinti.

39. Įstaiga gali vyriausybės nustatyta tvarka parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti ilgalaikį turtą, taip pat laiduoti ar užtikrinti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą, tik raštiškai leidus savininkui. Minėtame prašyme Įstaiga turi nurodyti norimo parduoti, perleisti, išnuomoti, ar įkeisti ilgalaikio turto vertę (įvertinant nusidėvėjimą) ir priežastis, dėl kurių Įstaiga nori pakeisti turto priklausomybę.

40. Įstaiga, pardavusi susidėvėjusias ar jos veiklai nereikalingas materialines vertybes, gautas pajamas naudoja įstatuose numatytai veiklai užtikrinti.

41. Įstaiga gali įsigyti ilgalaikio ir trumpalaikio turto. Įsigyjant turto iš valstybinio privalomojo sveikatos draudimo fondo ar valstybės bei savivaldybių biudžeto, ar sveikatos fondų lėšų, yra taikomi Viešųjų pirkimų įstatyme numatyti apribojimai. Įstaigos turtas naudojamas Įstaigos įstatuose numatytai veiklai užtikrinti ir plėtoti.

42. Savininkas neturi teisės gauti išmokų iš Įstaigos pelno ar pelno rezervų fondų lėšų už dalyvavimą įsigyjant turto ar jį valdant. Įstaiga gauto pelno negali skirstyti savininkui.

 

XI. ĮSTAIGOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

43. Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos, Valstybinė ir teritorinės ligonių kasos, su kuriomis Įstaiga yra sudariusi sutartis, įstatymų nustatyta tvarka kontroliuoja Įstaigos finansinę veiklą. Įstaigos medicininę  veiklą turi teisę kontroliuoti Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymuose nurodytos institucijos pagal savo kompetenciją. Šioms valstybės institucijoms Įstaigos administracija privalo pateikti jų reikalaujamus su įstaigos finansine ar medicinine veikla betarpiškai susijusius dokumentus.

44. Įstaigos revizoriaus funkcijas atlieka Birštono savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

 

XII. ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

45. Įstaiga reorganizuota, pertvarkyta ar likviduota gali būti Civilinio kodekso, Viešųjų įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

46. Įstaigos reorganizavimas – tai įstaigos, kaip juridinio asmens, pertvarkymas be likvidavimo procedūros. Įstaigos gali būti reorganizuojamos jas jungiant arba skaidant. Įstaigai reorganizuoti rengiamas projektas, kurį tvirtina Birštono savivaldybė.

47. Įstaigos pertvarkymas – tai įstaigos teisinės formos pakeitimas.

48. Įstaigos likvidavimo pagrindu gali būti:

48.1. Birštono savivaldybės sprendimas likviduoti Įstaigą, priimtas įstatymų ir Įstaigos įstatų nustatyta tvarka;

48.2. teismo sprendimas likviduoti Įstaigą už įstatymų nustatytus teisės pažeidimus.

49. Institucija, nutarusi likviduoti Įstaigą, skiria likvidatorių, nustato likvidavimo terminus, inventorizacijos ir turto perėmimo tvarką. Nuo likvidatoriaus paskyrimo dienos Įstaigos administracija ir kolegialūs valdymo organai netenka įgaliojimų, jų funkcijas atlieka likvidatorius.

50. Įstaigos likvidatorius:

50.1. sudaro likvidavimo laikotarpio pradžios Įstaigos finansinę ataskaitą (likvidavimo balansą);

50.2. sudaro Įstaigos likvidavimo aktą; sudarius aktą, apie Įstaigos likvidavimą viešai skelbiama tris kartus, ne mažesniais kaip 30 dienų intervalais arba viešai vieną kartą raštu pranešant kiekvienam kreditoriui;

50.3. atsiskaito įstatymų nustatyta tvarka su kreditoriais;

50.4. baigia vykdyti prievoles pagal anksčiau sudarytus Įstaigos sandorius, susijusius su Įstaigos likvidavimu;

50.5. likusį Įstaigos turtą perduoda savininkui;

50.6. likviduotą Įstaigą išregistruoja įstatymų nustatyta tvarka.

51. Likvidatorius yra atsakingas už nuostolius, kurie atsirado dėl jo kaltės.

 

XIII. FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ STEIGIMAS BEI LIKVIDAVIMAS

 

52. Viešoji įstaiga, plėtodama savo veiklą, vadovaudamasi LR civiliniu kodeksu bei kitais teisės aktais, gali steigti filialus ir atstovybes Lietuvos Respublikoje. Viešoji įstaiga atsako už filialo ar atstovybės prievoles visu savo turtu.

53. Sprendimą dėl viešosios įstaigos filialų ir atstovybių steigimo bei jų veiklos nutraukimo priima, filialų, atstovybių vadovus skiria ir atleidžia viešosios įstaigos vadovas.

 

XIX. ĮSTATŲ KEITIMAS IR PAPILDYMAS

 

54. Teisę keisti ir papildyti viešosios įstaigos įstatus turi Savininkas.

55. Įstatų pakeitimai ir papildymai tvirtinami Savivaldybės taryboje.

56. Pakeistus viešosios įstaigos įstatus pasirašo Savininko, priėmusio sprendimą pakeisti įstatus, įgaliotas asmuo.

57. Įstatų pakeitimai ir papildymai įsigalioja nuo jų įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka momento.

 

XV. DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMAS SAVININKUI

 

58. Viešosios įstaigos vadovas privalo raštu pranešti Savininkui apie įvykius, turinčius esminės reikšmės viešosios įstaigos veiklai.

59. Savininkas turi teisę bet kuriuo metu pareikalauti susipažinti su viešosios įstaigos dokumentais ir gauti viešosios įstaigos turimą informaciją apie jos veiklą.

60. Savininkui raštu pareikalavus, viešoji įstaiga ne vėliau kaip per 7 dienas nuo reikalavimo gavimo dienos privalo sudaryti Savininkui galimybę susipažinti ir pateikti kopijas šių dokumentų: viešosios įstaigos įstatų, metinės finansinės atskaitomybės ataskaitą, įstaigos veiklos ataskaitą, auditoriaus išvadą bei audito ataskaitą ir kitų dokumentų, kuriais įforminti Savininko sprendimai,  sąrašą ir kitus viešosios įstaigos dokumentus, kurie turi būti vieši pagal įstatymus, jei šiuose dokumentuose nėra komercinės (gamybos) paslapties.

 

XVI. PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA

 

61. Viešą informaciją, su kuria reikia susipažindinti viešosios įstaigos savininką ir/ar kitus asmenis, viešosios įstaigos vadovas turi paskelbti vietinėje spaudoje ir pranešti  pasirašytinai arba registruotu laišku teisės aktuose numatytais terminais.

62. Už pranešimų turinį ir paskelbimą atsako viešosios įstaigos vadovas.

63. Apie sprendimą pertvarkyti, likviduoti viešąją įstaigą arba apie parengtas reorganizavimo sąlygas turi būti paskelbta viešai savaitraštyje „Gyvenimas“ tris kartus ne mažesniais kaip trisdešimties dienų intervalais arba paskelbta vieną kartą ir pranešta raštu visiems viešosios įstaigos kreditoriams.

 

XVII. INFORMACIJOS APIE VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS VEIKLĄ

PATEIKIMAS VISUOMENEI

 

64. Viešosios įstaigos vadovas turi parengti ir pateikti Savininkui praėjusių finansinių metų viešosios įstaigos veiklos ataskaitą. Ši ataskaita yra vieša. Kiekvienas fizinis ar juridinis asmuo gali susipažinti su ja viešosios įstaigos buveinėje, pateikdamas prašymą.

65. Informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie viešosios įstaigos veiklą, nustato Savininkas, o už jos pateikimą yra atsakingas viešosios įstaigos vadovas.