NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOMŲ ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. gruodžio 6 d. Nr. VKE-361
Vilnius
1. T v i r t i n u Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašą, patvirtintą Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 30 d. įsakymu Nr. VKE-592 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašo patvirtinimo“.
3. Įpareigoju:
3.1. Dokumentų valdymo ir konsultavimo skyriaus patarėją ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo įsakymo užregistravimo dienos dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis supažindinti su šiuo įsakymu direktoriaus pavaduotoją, vyriausiąjį patarėją, departamentų direktorius, skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus;
3.2. skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo įsakymo užregistravimo dienos DVS priemonėmis supažindinti su šiuo įsakymu skyrių darbuotojus;
3.3. departamentų direktorius ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo įsakymo užregistravimo dienos DVS priemonėmis supažindinti su šiuo įsakymu departamentų darbuotojus, kurių funkcijos susijusios su įsakymo vykdymu.
PATVIRTINTA
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2023 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. VKE-361
NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOMŲ ASMENS DUOMENŲ TEIKIMO TELEFONU TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkomų asmens duomenų teikimo telefonu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens duomenų teikimo telefonu tvarką ir asmens duomenų apsaugos užtikrinimo priemones.
2. Aprašas taikomas teikiant konsultacijas asmenims, kurie kreipiasi telefonu į Nacionalinį visuomenės sveikatos centrą prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Centras) bendruoju telefono numeriu (8 5) 264 9676.
3. Aprašas parengtas vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymu, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ) bei Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklės).
5. Asmens duomenys – bet kokie Centro tvarkomi asmens duomenys, taip pat bet kokie kiti asmens duomenys, kaip jie apibrėžti BDAR ir ADTAĮ, tai yra informacija, kuri nėra priskiriama bendro pobūdžio informacijai, kaip ji yra apibrėžta šiame Apraše;
5.2. Bendro pobūdžio informacija – informacija apie Centro funkcijas ir teikiamas paslaugas, jas reglamentuojančių teisės aktų nuostatas bei kita su Centro kompetencija susijusi bendro pobūdžio informacija, kurioje nėra tiesiogiai pateikiami jokie Centro tvarkomi konkretaus asmens duomenys, kurioje esančių duomenų negalima susieti su jokiu konkrečiu asmeniu;
5.4. Interesantas – asmuo, kuris kreipiasi telefonu į Centrą bendruoju telefono numeriu (8 5) 264 9676;
5.5. Konsultantas – Centro darbuotojas, kuris teikia interesantams konsultacijas telefonu Centro kompetencijai priskirtais klausimais;
7. Asmens duomenys telefonu interesantams teikiami, tik konsultantams atlikus asmens autentifikavimą šio Aprašo nustatyta tvarka. Neautentifikuotiems asmenims asmens duomenys telefonu neteikiami.
8. Telefonu tinkamai autentifikuotam interesantui gali būti teikiami tik paties interesanto asmens duomenys, tvarkomi dokumentų valdymo sistemoje „Avilys“ (toliau – DVS). Interesantui telefonu negali būti teikiami kito asmens duomenys, net jeigu kitas asmuo su tuo sutinka. Juridinių asmenų duomenys, kurie laikomi viešais, teikiami telefonu nereikalaujant, kad skambinantysis patvirtintų asmens tapatybę telefonu.
II SKYRIUS
ASMENŲ, PAGEIDAUJANČIŲ GAUTI ASMENS DUOMENIS, APTARNAVIMO TVARKA
9. Konsultantas, išklausęs interesanto klausimą ir pageidavimą gauti ne bendro pobūdžio informaciją, bet asmens duomenis, prieš pateikdamas prašomą informaciją privalo nustatyti interesanto asmens tapatybę.
10. Interesanto tapatybė patvirtinama pagal teisingus atsakymus į interesantui konsultanto užduotus klausimus šia tvarka:
10.1. Konsultantas, išklausęs asmens pageidavimą gauti asmens duomenis, privalo autentifikuoti asmenį pagal DVS esančius duomenis užduodamas šiuos klausimus:
10.1.2. gyvenamosios vietos ar ūkinės komercinės veiklos vykdymo adresas, jei jis nurodytas interesanto Centrui pateiktame dokumente;
10.1.3. elektroninio pašto adresas ar telefono numeris, jei jie nurodyti interesanto Centrui pateiktame dokumente;
III SKYRIUS
TELEFONINIŲ POKALBIŲ, KURIŲ METU TEIKTI ASMENS DUOMENYS, ĮRAŠAI, JŲ SAUGOJIMAS, TEISĖ SUSIPAŽINTI SU JŲ TURINIU
11. Visos Centre konsultavimo telefonu metu teikiamos konsultacijos įrašomos bei kokybės užtikrinimo tikslu saugomos 6 mėnesius. Įrašai, kurie reikalingi kaip įrodymas civilinėje, administracinėje, administracinio nusižengimo ar baudžiamojoje byloje arba reikalingi skundo tyrimui, saugomi tokį laikotarpį, kokio reikia šiais tikslais, ir nedelsiant sunaikinami, vos tik jų nebereikia. Teisę pokalbių įrašus perklausyti (susipažinti su jų turiniu) turi tik interesantas, konsultantai, konsultuojantys / konsultavę atitinkamą interesantą, Centro darbuotojai, įgalioti kontroliuoti konsultantus bei užtikrinti kokybišką paslaugų interesantams teikimą Centre ar tirti darbuotojų galimai padarytus veiklos ar duomenų saugumo pažeidimus, bei teisės aktų nustatyta tvarka ir atvejais – teisėsaugos institucijos bei kiti subjektai (pateikę atitinkamą prašymą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinę savo tapatybę).
12. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis BDAR ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2023 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. VKE-355 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos asmens duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“.
13. Interesantas (duomenų subjektas), pageidaujantis susipažinti su savo pokalbio turiniu, turi pateikti rašytinį prašymą, atitinkantį teisės aktų, reglamentuojančių privačios informacijos apie save gavimą, reikalavimus.
14. Prašymas pateikti pokalbio įrašą (susipažinti su jo turiniu) turi atitikti Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse nurodytus reikalavimus. Jame taip pat turi būti tokia informacija: pokalbio su interesantu, kurio įrašą prašoma pateikti, data (laikotarpis), interesantą identifikuojantys duomenys, telefono, iš kurio interesantas skambino, numeris (jei žinomas).
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
15. Centro darbuotojai, aptarnaujantys interesantus telefonu, privalo laikytis šio Aprašo, konfidencialumo ir saugumo reikalavimų, turi užtikrinti BDAR ir ADTAĮ reikalavimų laikymąsi.