KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 m. kovo 30 d. sprendimo Nr. T-34 (1.5E) „DĖL kalvarijos savivaldybės tarybos VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-165
Kalvarija
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 9, 12, 15, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 29, 30, 32, 33, 34, 35, 38, 63, 67 ir 68 straipsnių pakeitimo įstatymu, Kalvarijos savivaldybės taryba nusprendžia:
Pakeisti Kalvarijos savivaldybės tarybos veiklos reglamentą,96 patvirtintą Kalvarijos savivaldybės tarybos 2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-34 (1.5E) „Dėl Kalvarijos savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1. Papildyti 91 punktu:
2. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“, taip pat kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikė“ kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, skelbiama pertrauka, kurios metu Tarybos frakcijų, grupių vadovai (atstovai), opozicijos lyderis, kiti Tarybos nariai, kartu su posėdžio pirmininku aptaria nesutarimus dėl sprendimo projekto, derina pozicijas ir siekia kompromiso. Pertraukos trukmė negali būti ilgesnė nei 30 min. Konkrečią pertraukos trukmę nustato Taryba. Po pertraukos balsavimas tęsiamas balsuojant dar vieną kartą. Jei ir po šio balsavimo balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.“
3. Pakeisti 33 punktą ir jį išdėstyti taip:
„33. Pirmiausia teisę užduoti iki dviejų klausimų turi opozicijos lyderis, po to – kiti Tarybos mažumos atstovai. Tarybos mažumos atstovams uždavus visus klausimus, jeigu Taryba nenusprendžia kitaip, sudaroma galimybė Tarybos daugumos atstovams užduoti klausimų. Tarybos nariams uždavus klausimų, skiriamas laikas Tarybos narių pareiškimams. Pareiškimo trukmė negali būti ilgesnė kaip 5 minutės, kalbėtojų skaičius neribojamas.“
4. Pakeisti 42 punktą ir jį išdėstyti taip:
5. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:
„52. Tarybos posėdžius, komitetus, merą, kiek mero veikla susijusi su Tarybos posėdžiais, aptarnauja, rengia Tarybos sprendimų projektus ir vertina Tarybos sprendimų projektų atitiktį Vietos savivaldos įstatyme ir Reglamente nustatytiems reikalavimams Tarybos posėdžių sekretorius (-iai). Padėti jam (jiems) atlikti priskirtas funkcijas jis (jie) gali pasitelkti Savivaldybės administraciją.“
6. Pakeisti 130 punktą ir jį išdėstyti taip:
7. Pakeisti 131 punktą ir jį išdėstyti taip:
„131. Tarybos veiklos ataskaita Savivaldybės gyventojams rengiama ir teikiama tokia tvarka:
131.1. Tarybos veiklos ataskaitos projektą, pasitelkdamas Savivaldybės administraciją, rengia Tarybos posėdžių sekretorius pagal turimus statistinius duomenis;
131.2. neturint ar trūkstant duomenų apie Tarybos nario veiklą, šiuos duomenis Tarybos posėdžių sekretoriaus prašymu Tarybos narys pateikia ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos;
131.3. praėjusių metų Tarybos veiklos ataskaitos projektas parengiamas iki einamųjų metų kovo 30 dienos;
131.4. parengtas Tarybos veiklos ataskaitos projektas pateikiamas komitetams (išskyrus Kontrolės komitetą) susipažinti. Komitetai savo pastabas ir pasiūlymus išreiškia pateikdami komiteto išvadą. Tarybos narys gali pareikšti savo vardu atskiras pastabas ir pasiūlymus dėl savo, kaip Tarybos nario, veiklos duomenų patikslinimo. Komitetai išvadas dėl Tarybos veiklos ataskaitos projekto, o Tarybos nariai – pastabas ir pasiūlymus dėl savo asmeninių veiklos duomenų Tarybos veiklos ataskaitos projekte pateikia ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos veiklos ataskaitos projekto pateikimo komitetams svarstyti dienos;
8. Pakeisti 132 punktą ir jį išdėstyti taip:
„132. Nepriklausomai nuo parengtos ir Savivaldybės interneto svetainėje paskelbtos Tarybos veiklos ataskaitos, Tarybos nariai gali rengti savo individualias veiklos ataskaitas. Tokios ataskaitos perduodamos Tarybos posėdžių sekretoriui iki balandžio 30 dienos ir paskelbiamos kartu su Tarybos veiklos ataskaita.“
10. Pakeisti 149 punktą ir jį išdėstyti taip:
„149. Komitetų posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Meras, Savivaldybės administracija, jos struktūriniai padaliniai, Savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, kurių dalininkė ar savininkė yra Savivaldybė, ir Savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.“
11. Pakeisti 150 punktą ir jį išdėstyti taip:
„150. Komitetų sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“, taip pat kai balsų „už“ gauta tiek pat, kiek „prieš“ ir „susilaikė“ kartu sudėjus), lemia pirmininkaujančio balsas. Komiteto narys privalo nusišalinti, kai sprendžiami su juo ar jo šeimos nariais ir artimaisiais giminaičiais susiję turtiniai ar finansiniai klausimai arba kai jo dalyvavimas balsuojant galėtų sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Apie nusišalinimą posėdžio metu galima pareikšti žodžiu arba apie tai raštu informuoti komiteto pirmininką.“
12. Pakeisti 158 punktą ir jį išdėstyti taip:
13. Pakeisti 169 punktą ir jį išdėstyti taip:
„169. Taryba savo iniciatyva arba mero siūlymu, išskyrus privalomai sudaromas Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją, gali sudaryti nuolatines (tos kadencijos laikotarpiui) bei laikinąsias (atskiriems klausimams nagrinėti) komisijas. Komisijų nuostatus tvirtina Taryba. Deleguojant Tarybos narius į komisijas, sudaromas iš Tarybos narių, laikomasi proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo.“
14. Pakeisti 178 punktą ir jį išdėstyti taip:
„178. Tarybos komisijų posėdžiai, išskyrus komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai ir daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai saugomi Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka informacinėse laikmenose ir skelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje. Antikorupcijos komisijai šios dalies nuostatos taikomos, jeigu ji nenusprendžia kitaip. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančią, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusią informaciją ir (ar) teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, posėdžių garso ir vaizdo įrašai neviešinami.“
15. Pakeisti 179 punktą ir jį išdėstyti taip:
16. Pakeisti 193 punktą ir jį išdėstyti taip:
„193. Mero vykimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas mero potvarkiu. Vicemero ar direktoriaus siuntimas į tarnybinę komandiruotę įforminamas mero potvarkiu, išskyrus 1 darbo dienos komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje, kurios įforminamos mero rezoliucija, patvirtinančia, kad tarnybinis pranešimas ar prašymas išvykti iš nuolatinės darbo vietos suderintas. Komandiruotės pradžia, pabaiga ir komandiruotės vieta skelbiama Savivaldybės internetiniame puslapyje, mero darbotvarkėje. Administracijos darbuotojas, DVS užregistravęs potvarkį dėl mero komandiruotės, ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos, DVS priemonėmis šį potvarkį pateikia Tarybos sekretoriui, kuris potvarkį DVS priemonėmis išsiunčia Tarybos nariams.“
17. Pakeisti 194.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
18. Pakeisti 194.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
21. Pakeisti 199.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
22. Pakeisti 199.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„199.3. merą pavaduojantis vicemeras vykdo visus mero įgaliojimus, išskyrus nustatytus Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5, 7, 15, 19, 20 ir 21 punktuose. Vicemerui pavaduojant merą, Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 15 punkte nustatytus mero įgaliojimus vykdo Taryba, o Vietos savivaldos įstatymo 27 straipsnio 2 dalies 4, 5 ir 7 punktuose nustatytus mero įgaliojimus – laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys.“
25. Pakeisti 206 punktą ir jį išdėstyti taip:
„206. Mero sprendimai įforminami potvarkiais. Mero potvarkiai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Mero potvarkių projektus rengia Savivaldybės administracijos padaliniai ir Tarybos posėdžių sekretorius. Tarybos posėdžių sekretorius gali rengti tik tuos potvarkius, kurie tiesiogiai susiję su Tarybos posėdžiais. Potvarkio projektus, išskyrus tuos, kuriuos rengia Tarybos posėdžių sekretorius, turi vizuoti Savivaldybės administracijos padalinių, su kuriais susijęs klausimas, vedėjai, teisininkas, direktorius.“
26. Pakeisti 213 punktą ir jį išdėstyti taip:
27. Papildyti 214.4 papunkčiu:
28. Pakeisti 221 punktą ir jį išdėstyti taip:
„221. Tarybos narys ar grupė Tarybos narių raštu gali kreiptis ir gauti reikalingą informaciją, įskaitant dokumentus ir kitą medžiagą, kuri būtina Tarybos nario funkcijoms atlikti, iš mero, vicemero, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos ar kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovų ir valstybės tarnautojų. Savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų vadovai ir valstybės tarnautojai į Tarybos narių paklausimus, jei jie pateikti raštu, atsako per 20 darbo dienų nuo paklausimo gavimo. Valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovai ir valstybės tarnautojai į Tarybos narių paklausimus atsako per jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytą terminą. Tarybos nariui informacija susipažinti pateikiama laikantis įstatymų nustatytos tvarkos, taikomos susipažinimui su valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančia, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusia informacija. Ši informacija Tarybos nariui gali būti suteikiama duodant prieigą prie Savivaldybės elektroninės dokumentų valdymo sistemos.“
29. Pakeisti 222 punktą ir jį išdėstyti taip:
„222. Tarybos nariams už darbą atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Tarybos nariams nustatomas 20 procentų mero darbo užmokesčio dydžio atlyginimas; Tarybos opozicijos lyderiui ir komitetų ir nuolatinių komisijų pirmininkams nustatomas 20 procentų didesnio dydžio Tarybos narių atlyginimas; komitetų ir nuolatinių komisijų pirmininkų pavaduotojams nustatomas 10 procentų didesnio dydžio Tarybos narių atlyginimas. Jeigu Tarybos narys vienu metu eina kelias pareigas, jam mokamas tas Tarybos nario atlyginimas, kurio nustatytas dydis yra didesnis.
Informacija apie Tarybos narių Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos posėdžių lankomumą ir atlyginimus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje kiekvieną kalendorinį mėnesį – už praeitą mėnesį iki kito mėnesio 15 d.“
30. Pakeisti 225 punktą ir jį išdėstyti taip:
„225. Tarybos nario atlyginimas mažinamas proporcingai Tarybos nario praleistų to mėnesio Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos, kurių narys jis yra, posėdžių skaičiui, išskyrus Tarybos, komitetų, nuolatinių komisijų ir kolegijos posėdžius, kuriuos Tarybos narys praleidžia dėl vykimo į komandiruotę atliekant Tarybos nario pareigas.“
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo paskelbimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui, adresu: Laisvės al. 36, 44240 Kaunas, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams, adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.