VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO GENERALINIO DIREKTORIAUS 2019 M. GRUODŽIO 23 D. ĮSAKYMO NR. VE-652 (1.3 E) „DĖL FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ DOKUMENTŲ TEIKIMO JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRUI ELEKTRONINIU BŪDU TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 12 d. Nr. VE-800 (1.3 E)

Vilnius

 

1. Pakeičiu valstybės įmonės Registrų centro generalinio direktoriaus 2019 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. VE-652 (1.3 E) „Dėl Finansinių ataskaitų rinkinių ir su jais susijusių dokumentų teikimo Juridinių asmenų registrui elektroniniu būdu taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

VALSTYBĖS ĮMONĖS REGISTRŲ CENTRO

GENERALINIS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL METINIŲ IR TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIŲ, METINIŲ ATASKAITŲ, PELNO MOKESČIO INFORMACIJOS ATASKAITŲ IR SU JAIS SUSIJUSIŲ DOKUMENTŲ TEIKIMO JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYTOJUI ELEKTRONINIU BŪDU TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Juridinių asmenų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“, 125–1261, 1272 punktais ir atsižvelgdamas į 2018 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2019/815, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/109/EB papildoma techniniais reguliavimo standartais, kuriais nustatomas vienas elektroninio ataskaitų teikimo formatas, su visais pakeitimais,

tvirtinu Metinių ir tarpinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių ataskaitų, pelno mokesčio informacijos ataskaitų ir su jais susijusių dokumentų teikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui elektroniniu būdu taisykles (pridedama).“

2. Nustatau, kad šis įsakymas taikomas teikiant:

2.1.      2024 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių metinių finansinių ataskaitų rinkinius (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius) ar metines ataskaitas, tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius;

2.2.      2024 m. birželio 22 d. ir vėliau prasidedančių ataskaitinių laikotarpių pelno mokesčio informacijos ataskaitas.

 

 

Generalinis direktorius                                                                                             Adrijus Jusas

 

 

PATVIRTINTA

valstybės įmonės Registrų centro

generalinio direktoriaus

2019 m. gruodžio 23 d.

įsakymu Nr. VE-652 (1.3 E)

(valstybės įmonės Registrų centro

generalinio direktoriaus

2024 m. gruodžio 12 d. įsakymo

Nr. VE-800 (1.3 E) redakcija)

 

 

METINIŲ IR TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIŲ, METINIŲ ATASKAITŲ, PELNO MOKESČIO INFORMACIJOS ATASKAITŲ ir SU JAIS SUSIJUSIŲ DOKUMENTŲ TEIKIMO JURIDINIŲ ASMENŲ REGISTRO TVARKYTOJUI ELEKTRONINIU BŪDU TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Metinių ir tarpinių finansinių ataskaitų rinkinių, metinių ataskaitų, pelno mokesčio informacijos ataskaitų ir su jais susijusių dokumentų teikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui elektroniniu būdu taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato metinių finansinių ataskaitų (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų) rinkinių arba metinių ataskaitų, tarpinių finansinių ataskaitų rinkinių, pelno mokesčio informacijos ataskaitų ir su jais susijusių dokumentų (toliau kartu – Dokumentai) teikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui elektroniniu būdu sąlygas ir tvarką.

2.  Taisyklės parengtos vadovaujantis Juridinių asmenų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“, ir atsižvelgiant į 2018 m. gruodžio 17 d. Komisijos deleguotąjį reglamentą (ES) 2019/815, kuriuo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2004/109/EB papildoma techniniais reguliavimo standartais, kuriais nustatomas vienas elektroninio ataskaitų teikimo formatas, su visais pakeitimais.

 

ii SKYRIUS

DOKUMENTŲ TEIKIMO Sąlygos IR TVARKA

 

3.  Juridinio asmens, užsienio juridinio asmens ar kitos organizacijos filialo (toliau – Filialas) Dokumentai teikiami naudojantis valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) elektroninių paslaugų sistema (toliau – EPS), prie kurios jungiamasi Registrų centro interneto svetainėje (toliau – Interneto svetainė), pasirinkus EPS nuorodą.

4.  Į EPS Dokumentus gali teikti šie asmenys (toliau – Teikėjai):

4.1. juridinio asmens vadovas ar kitas asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu;

4.2. Filialo vadovas;

4.3. juridinio asmens, Filialo vardu įgaliotas teikti Dokumentus atstovas (fizinis asmuo), jei įgaliojimas teikti Dokumentus išduotas vadovaujantis Įgaliojimų teikti duomenis, dokumentus ir gauti paslaugas valstybės įmonėje Registrų centre išdavimo ir panaikinimo taisyklėmis, patvirtintomis Registrų centro generalinio direktoriaus 2021 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. VE-87 (1.3 E) „Dėl Įgaliojimų teikti duomenis, dokumentus ir gauti paslaugas valstybės įmonėje Registrų centre išdavimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“.

5.  Teikėjas, elektroniniu būdu teikdamas Dokumentus, vadovaujasi Taisyklėmis ir Interneto svetainėje pateiktu vartotojo vadovu.

6.  Norėdamas pateikti Dokumentus Teikėjas turi:

6.1. prisijungti prie EPS;

6.2. EPS esančiais įrankiais (interaktyviai) užpildyti pasirinktą metinių finansinių ataskaitų (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų) arba metinės ataskaitos, tarpinių finansinių ataskaitų elektroninio formato rinkinio formą (toliau – Elektroninio formato rinkinys);

6.3. pateikti interaktyviai užpildytą Elektroninio formato rinkinį ir su juo susijusius dokumentus: aiškinamąjį raštą, trumpo balanso priedą, deklaraciją, nurodytą Lietuvos Respublikos įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo 23 straipsnio 6 dalyje, (toliau – Deklaracija), veiklos ataskaitą, auditoriaus išvadą, tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvadą, audito ataskaitą, mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą (konsoliduotąją mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą), patvirtintas finansines ataskaitas ar patvirtintą metinę ataskaitą PDF arba ADOC formatu, vadovybės ataskaitą (konsoliduotąją vadovybės ataskaitą) PDF, ADOC, ZIP formatu. PDF, ADOC formatu teikiama auditoriaus išvada ar audito ataskaita turi būti pasirašyta auditoriaus kvalifikuotu elektroniniu parašu, išskyrus Taisyklių 7 ir 8 punktuose nurodytus atvejus, kai finansinių ataskaitų rinkiniai teikiami ne Elektroninio formato rinkiniuose.

7.  Bankai, centrinės kredito unijos, Filialai, finansinių ataskaitų rinkinius teikiantys ne Elektroninio formato rinkiniuose, teikia interaktyviai užpildytą nustatyto pavyzdžio formą (1, 2 ir 3 priedai), metinių finansinių ataskaitų (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų) ar tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį ir su juo susijusius dokumentus: Deklaraciją, auditoriaus išvadą, tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvadą, mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą (konsoliduotąją mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą) PDF, ADOC arba ASIC formatu, vadovybės ataskaitą (konsoliduotąją vadovybės ataskaitą) arba tvarumo ataskaitą (konsoliduotąją tvarumo ataskaitą) PDF, ADOC, ASIC, ZIP formatu.

8Juridiniai asmenys, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, finansinių ataskaitų rinkinius teikiantys ne Elektroninio formato rinkiniuose, teikia interaktyviai užpildytą nustatyto pavyzdžio formą (4, 5 ir 6 priedai), metinę informaciją (metinę konsoliduotąją informaciją) ar tarpinę informaciją (toliau – Informacija) Deleguotuoju reglamentu (ES) 2019/815 nustatytu formatu ir su Informacija susijusius dokumentus (Deklaraciją, auditoriaus išvadą, tvarumo atskaitomybės užtikrinimo išvadą, mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą (konsoliduotąją mokėjimų valdžios institucijoms ataskaitą), tuo atveju, kai jie teikiami atskirais dokumentais) XHTML arba PDF formatu.

9.  Juridiniai asmenys, Filialai, teikiantys pelno mokesčio informacijos atskaitą, teikia interaktyviai užpildytą nustatyto pavyzdžio formą (7 priedas), pelno mokesčio informacijos ataskaitą PDF, ADOC, ASIC, ZIP formatu ir su ja susijusį dokumentą (pareiškimą) PDF, ADOC arba ASIC formatu.

10.  Į EPS teikiamos bylos dydis neturi viršyti vartotojo vadove nurodytos apimties.

11.  Jeigu Teikėjas, prisijungęs prie EPS, neatlieka jokių veiksmų ilgiau nei 30 minučių, prisijungimas pasibaigia ir prie EPS reikia jungtis iš naujo.

12.  EPS fiksuoja visus Teikėjo atliekamus veiksmus ir duomenis apie šių veiksmų atlikimo laiką. Dokumentų pateikimo elektroniniu būdu data laikoma jų gavimo EPS data, kuri nustatoma EPS programinėmis priemonėmis ir nurodoma EPS.

 

 

iii SKYRIUS

INFORMAVIMAS APIE DOKUMENTŲ PATEIKIMĄ

 

13.  Teikėjas apie Dokumentų pateikimą EPS automatiškai iš karto informuojamas elektroniniu pranešimu (patvirtinimu) elektroninio pašto adresu, nurodytu teikiant Dokumentus. Šis pranešimas patvirtina Teikėjo pateiktų Dokumentų gavimo EPS faktą.

14.  Teikėjas, prisijungęs prie EPS arba pasirinkęs nuorodą, esančią Interneto svetainėje, gali patikrinti Dokumentų teikimo rezultatus. Jei Dokumentų gavimo faktas nėra patvirtintas EPS, Dokumentai laikomi nepateiktais ir turi būti teikiami iš naujo.

 

iv SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15.  Asmenys, turintys pareigą teikti Dokumentus į EPS (juridinių asmenų, Filialų vadovai ar kiti įstatymuose arba steigimo dokumentuose nurodyti asmenys), atsako už Dokumentų ir duomenų teisingumą ir jų pateikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui laiku teisės aktų, reglamentuojančių Dokumentų teikimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui, nustatyta tvarka.

16.  Registrų centras nėra atsakingas, jei dėl ryšio ar juridinio asmens ar Filialo turimos galinės įrangos gedimų Teikėjai negali prisijungti prie EPS arba dėl tokių gedimų prarandami ar iškraipomi Dokumentų duomenys.

__________________