DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. rugsėjo 29 d. Nr. T1-99
Druskininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 33 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, 60 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo 3 straipsnio 17 dalies 6 punktu, 13 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Strateginio planavimo Druskininkų savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Druskininkų savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimą Nr. T1-2 „Dėl strateginio planavimo Druskininkų savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
2.2. Druskininkų savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T1-55 „Dėl Druskininkų savivaldybės plėtros strateginio planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo priežiūros komisijos sudarymo ir jos nuostatų tvirtinimo“ patvirtintus Druskininkų savivaldybės plėtros strateginio planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo priežiūros komisijos nuostatus.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Druskininkų savivaldybės tarybos
2023 m. rugsėjo 29 d. sprendimu Nr. T1-99
STRATEGINIO PLANAVIMO DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Strateginio planavimo Druskininkų savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Druskininkų savivaldybės strateginio planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimą detalizuojančių planavimo dokumentų rengimą, svarstymą, tvirtinimą, tikslinimą, jų įgyvendinimo organizavimą, stebėseną, keitimą, atsiskaitymą už pasiektus rezultatus, įgyvendinimo priežiūrą ir viešinimą..
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos – ilgesnio laikotarpio (daugiau kaip trejų metų) planavimo dokumentai, skirti aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Druskininkų savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiami atsižvelgiant į valstybės, regioninio ir savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentus, taip pat kitus planavimo dokumentus.
2.2. Metinis veiklos planas (toliau – MVP) – veiklos lygmens planavimo dokumentas, detalizuojantis Druskininkų savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų, uždavinių, įgyvendinimo priemonių), už kurias atsakinga Druskininkų savivaldybės administracija, seniūnija ar kita Druskininkų savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą.
2.3. Priemonė – kryptingų veiksmų, kuriais nustatomas tam tikro uždavinio įgyvendinimo būdas, rinkinys.
2.4. Priemonės vykdytojas – Druskininkų savivaldybės administracijos padalinys ar į padalinį neįeinantis darbuotojas (valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį), Savivaldybės biudžetinės įstaigos, Savivaldybės valdomos įmonės (taip kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme) ir viešosios įstaigos atsakingos už konkrečių priemonių planavimą ir įgyvendinimą.
2.5. Strateginio planavimo koordinatorius – Druskininkų savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už Druskininkų savivaldybės strateginio plėtros plano, Druskininkų savivaldybės strateginio veiklos plano ir Druskininkų savivaldybės administracijos metinio veiklos plano rengimo ir įgyvendinimo stebėsenos koordinavimą.
2.6. Strateginis plėtros planas (toliau – SPP) – programavimo lygmens planavimo dokumentas, kuris skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Druskininkų savivaldybės teritorijoje planuoti ir rengiamas ne trumpesniam kaip septynerių metų laikui, atsižvelgiant į kitus strateginio ir programavimo lygmens planavimo dokumentus.
2.7. Strateginis veiklos planas (toliau – SVP) – veiklos lygmens planavimo dokumentas, kuriame suplanuojamos Druskininkų savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programos ir kuris rengiamas trejų metų laikui, atsižvelgiant į Druskininkų savivaldybės strateginį plėtros planą, kitus Druskininkų savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizės išvadas.
2.8. Strateginio veiklos plano programa (toliau – SVP programa) – esminė Druskininkų savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės, kurioms planuojami asignavimai (finansinės) ir neplanuojami asignavimai (nefinansinės), rodikliai ir asignavimai ir kuri apima pažangos ir tęstinę veiklą.
2.9. Strateginio veiklos plano programos koordinatorius (toliau – Programos koordinatorius) – Savivaldybės mero potvarkiu paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, atsakingas už tam tikros SVP programos rengimo, įgyvendinimo, atsiskaitymo už pasiektus rezultatus, vertinimo kriterijų ir jų reikšmių nustatymo koordinavimą.
2.10. Strateginis tikslas – planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį.
2.11. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti planavimo dokumente nustatyto tikslo įgyvendinimą.
2.12. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA
3. Druskininkų savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai, jų tarpusavio ryšiai bei ryšiai su valstybės ir regionų planavimo dokumentais, savivaldybių teritorijų planavimo dokumentais, savivaldybės institucijos ir įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.
4. Strateginio planavimo sistemos principai atitinka Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme nurodytus Strateginio valdymo sistemos principus.
5. Strateginio planavimo sistemos dalyviai – subjektai, dalyvaujantys Savivaldybės strateginio valdymo procesuose:
6. Planavimo dokumentų sistemą sudaro:
7. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir juos įgyvendinantys planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į strateginio lygmens ir programavimo lygmens planavimo dokumentus. Savivaldybės strateginio planavimo dokumentai ir juos įgyvendinantys planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės įgyvendinti planuojama per trumpesnės trukmės dokumentus, tai yra juose suplanuojamas atitinkamų tikslų ir uždavinių, priemonių įgyvendinimas. Vienų planavimo dokumentų nuostatos negali prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.
8. Savivaldybės meras organizuoja Savivaldybės strateginio planavimo procesą, teikia Kolegijai parengtų savivaldybės strateginio planavimo dokumentų projektus svarstymui, atsako už patvirtintų savivaldybės planavimo dokumentų ir jų įgyvendinimo ataskaitų viešinimą..
9. Savivaldybės kolegija (toliau – Kolegija) svarsto ir teikia siūlymus dėl savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo.
10. Savivaldybės administracija rengia SPP ir SVP, renka, sistemina ir teikia Savivaldybės merui duomenis, reikalingus SPP įgyvendinimo stebėsenai vykdyti, atlieka SVP įgyvendinimo stebėseną.
11. SPP, SVP ir Administracijos MVP rengimą koordinuoja Strateginio planavimo koordinatorius. Priemonių vykdytojai dalyvauja strateginio planavimo procese, pagal kompetenciją teikdami informaciją Savivaldybės mero potvarkiu paskirtiems Programų koordinatoriams, Strateginio planavimo koordinatoriui ir Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už biudžeto planavimą ir apskaitą.
12. Už planavimo dokumentams rengti reikalingos informacijos teikimą ir planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėseną Savivaldybės administracijos padaliniuose atsakingi Programų koordinatoriai, seniūnijose – seniūnai, BĮ ir VšĮ – įstaigų vadovai, įmonėse – įmonių vadovai.
III SKYRIUS
STRATEGINIŲ PLĖTROS PLANŲ IR ATSKIRŲ SAVIVALDYBĖS ŪKIO ŠAKŲ (SEKTORIŲ) PLĖTROS PROGRAMŲ RENGIMAS
14. SPP rengimo procesą sudaro šie etapai:
16. Naujo periodo SPP turėtų būti pradėtas rengti likus metams iki jo galiojimo pabaigos ir patvirtintas iki SVP projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti SPP įgyvendinimą.
17. SPP projektui parengti sudaromos Darbo grupės, apimančios vieną arba kelias (susijusias su atskirų veiklos sričių plėtra) sritis. Darbo grupės sudaromos ir jų sudėtis keičiama Savivaldybės mero potvarkiu. Darbo grupės gali būti sudaromos iš Savivaldybės mero ir (ar) jo politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo (-ų), Savivaldybės tarybos narių, suinteresuotų įmonių, įstaigų ir organizacijų, įvairių interesų grupių atstovų, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį, BĮ, VšĮ ir įmonių atstovų. Darbo grupių sudėtis tvirtinama Savivaldybės mero potvarkiu.
18. Strateginio plėtros plano rengimo procese turi būti informuojama ir konsultuojamasi su vietos gyventojais, interesų grupėmis bei siekiama kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir partneryste.
19. Atlikus aplinkos analizę, apibrėžiami rengiamo SPP prioritetų, tikslų ir uždavinių ar kitų sudedamųjų dalių pasiūlymai. Parengta medžiaga svarstoma ir papildoma Darbo grupėse.
20. SPP projektą rengia Strateginio planavimo koordinatorius, Programų koordinatoriai, priemonių vykdytojai, darbo grupių nariai ir (ar) pasitelkus išorinį konsultacinių paslaugų teikėją.
21. Parengtas SPP projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje konsultacijoms su vietos gyventojais, kad miesto bendruomenė galėtų susipažinti su dokumentu ir per nustatytą terminą pateiktų pasiūlymų ir pastabų.
22. Pasibaigus konsultacijoms su vietos gyventojais, gauti pasiūlymai svarstomi Darbo grupėse, jei reikia, SPP projektas gali būti patikslintas.
23. Patikslintas SPP projektas teikiamas svarstyti Kolegijai ir, jai pritarus, teikiamas svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.
24. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos, kai šių programų parengimas numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) naujos plėtros programos turi būti parengtos iki dokumentų galiojimo pabaigos. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programų rengimą organizuoja už tą sritį atsakingas Savivaldybės administracijos padalinys arba į padalinį neįeinantis valstybės tarnautojas, suderinęs su Strateginio planavimo koordinatoriumi ir Kolegija.
25. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos vadovaujantis Aprašo 14 punkte nurodytais etapais. Atskirų savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos struktūros dalis.
IV SKYRIUS
STRATEGINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS
26. SVP rengiamas kasmet, numatant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams, siekiant koordinuotai ir veiksmingai įgyvendinti SPP ir kitų planavimo dokumentų nuostatas. SVP rengiamas atsižvelgiant į SPP, kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, Programų koordinatorių ir priemonių vykdytojų planuojamas įgyvendinti priemones ir Savivaldybės administracijos padalinio, atsakingo už biudžeto planavimą, pateiktą finansavimo šaltinių lėšų prognozę.
27. SVP projektas pradedamas rengti kasmet trečią metų ketvirtį ir turi būti parengtas ne vėliau kaip iki ateinančių metų sausio mėnesio pabaigos.
28. SVP rengimo tvarka ir terminai derinami su Savivaldybės biudžeto projekto rengimo grafiku, kurį iki kiekvienų metų rugsėjo mėn. pabaigos sudaro ir Savivaldybės mero potvarkiu teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už biudžeto planavimą.
30. Priemonių vykdytojai Programų koordinatoriams pateikia informaciją apie esamą situaciją, planuojamą veiklą ir lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui ir prireikus ją tikslina. Informaciją apie BĮ planuojamą veiklą ir lėšų poreikį trejų metų laikotarpiui Programų koordinatoriams teikia jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos padalinys ar į padalinį neįeinantis valstybės tarnautojas. Informaciją apie įmonių ir VšĮ planuojamus trejų metų laikotarpiu pasiekti pagrindinius veiklos rodiklius Programų koordinatoriams teikia jų veiklą kuruojantis Savivaldybės administracijos padalinys ar į padalinį neįeinantis valstybės tarnautojas.
31. Programų koordinatoriai, atsižvelgdami į pateiktą 30 punkte nurodytą informaciją, parengia ir teikia Strateginio planavimo koordinatoriui SVP programos projektą.
32. Strateginio planavimo koordinatorius įvertina SVP programų projektus ir, vadovaudamasis Aprašo 26 ir 29 punktų nuostatomis, parengia SVP projektą.
33. SVP projektas svarstomas Savivaldybės administracijos pasitarimuose, kuriuos organizuoja strateginio planavimo koordinatorius. Pasitarimų metu įvertinama SVP projekto atitiktis SPP ir kitų planavimo dokumentų nuostatoms, prioritetinių priemonių sąrašui (jeigu toks yra sudarytas).
34. Visuomenė apie parengtą SVP projektą informuojama paskelbiant SVP projektą Savivaldybės internetinėje svetainėje.
35. SVP projektas ir pateikti pasiūlymai dėl SVP pristatomi Kolegijai. Kolegija apsvarsto SVP projektą, strateginio planavimo koordinatoriaus pateiktą apibendrintą informaciją apie visuomenės pateiktus pasiūlymus ir prireikus patikslina projektą.
V SKYRIUS
METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS
37. Savivaldybės administracijos MVP rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nurodytais terminais, vadovaujantis patvirtintu SVP ir Savivaldybės biudžetu. Savivaldybės administracijos MVP rengia Savivaldybės administracijos padaliniai ir į padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai. Savivaldybės administracijos MVP turi užtikrinti SVP pirmųjų planuojamų metų priemonių įgyvendinimą, suplanuojant ir detalizuojant priemonių įgyvendinimui būtinas veiklas.
38. Savivaldybės administracijos seniūnijų veikla organizuojama pagal seniūnijos MVP. Seniūnijų MVP projektus rengia seniūnai.
39. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų MVP tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.
40. Biudžetinių įstaigų MVP teisės aktų nustatyta tvarka rengiami, derinami su atitinkamą veiklą kuruojančio Savivaldybės administracijos padalinio vadovu arba į padalinį neįeinančiu valstybės tarnautoju, ir tvirtinami biudžetinės įstaigos vadovo;
VI SKYRIUS
PLANAVIMO DOKUMENTŲ ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENA IR TIKSLINIMAS
42. Savivaldybės taryba SPP įgyvendinimo, stebėsenos ir tikslinimo priežiūros tvarką nustato tvirtindama SPP.
43. Savivaldybė įgyvendina SPP, jo priemones įtraukdama į SVP. SVP įgyvendina priemonių vykdytojai, įtraukdami SVP priemones į MVP, atsižvelgdami į Savivaldybės biudžete skirtus asignavimus tai priemonei įgyvendinti, suplanuojant ir detalizuojant priemonių įgyvendinimui būtinas veiklas.
44. Galutinė SPP įgyvendinimo ataskaita rengiama rengiant kito laikotarpio SPP ir, pritarus Kolegijai, teikiama svarstyti Savivaldybės tarybai.
45. Patvirtinus SVP ir MVP, pradedamas strateginio veiklos plano įgyvendinimas ir nuolatinė SVP įgyvendinimo stebėsena (toliau – Stebėsena).
46. Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems Savivaldybės administracijos darbuotojams, Programų koordinatoriams, Priemonių vykdytojams nuolat stebėti SVP įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus.
47. SVP prireikus tikslinamas kartą per ketvirtį, tačiau esant rimtų priežasčių gali būti tikslinamas ir dažniau.
48. SVP tikslinamas, vadovaujantis SVP Stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti nustatytų tikslų ir uždavinių pasiekimą.
49. Pasiūlymus raštu ar žodžiu dėl SVP tikslinimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, asignavimų valdytojai, kiti interesų grupių atstovai.
50. Strateginio planavimo koordinatorius, išnagrinėjęs pateiktus pasiūlymus dėl SVP tikslinimo, teikia įvertintų pasiūlymų ir/arba patikslinto strateginio veiklos plano projektą svarstyti Kolegijai. Kolegijai pritarus SVP tikslinimo projektui, jį siūlo tvirtinti Savivaldybės tarybai.
51. SVP įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams per pirmą metų ketvirtį. SVP ataskaita rengiama vadovaujantis SVP stebėsenos duomenimis, SVP ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų, BĮ, įmonių ir VšĮ pateiktais SVP priemonių ir MVP įgyvendinimo duomenimis.
52. Strateginio planavimo koordinatorius, išanalizavęs SVP Stebėsenos rodiklius ir 51 punkte nurodytą informaciją, parengia SVP įgyvendinimo ataskaitą. SVP ataskaita derinama su Savivaldybės meru, svarstoma Kolegijoje ir teikiama tvirtinti Savivaldybės tarybai.
53. Strateginio planavimo koordinatorius pasibaigus biudžetiniams metams per pirmą metų ketvirtį parengia Savivaldybės administracijos MVP įgyvendinimo ataskaitą, seniūnai – seniūnijų MVP įgyvendinimo ataskaitas ir teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.
54. BĮ pasibaigus biudžetiniams metams per pirmą metų ketvirtį parengia MVP įgyvendinimo ataskaitą, kurią patvirtina BĮ vadovas.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
56. Tvirtinant SVP, asignavimai numatyt SVP programoms įgyvendinti, turi atitikti Savivaldybės biudžeto projekte numatytus asignavimus.