Paveikslėlis, kuriame yra žinutė, iliustracija  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIOKULTŪRINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 27 d. Nr. T-190 (1.5 E)

Kalvarija

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 str. 12 p., 16 str. 4 d., 18 str. 1 d.,  Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 str., 17 str., Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ patvirtintais Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 16 str. 2 d. 6 p., Kalvarijos savivaldybės taryba   n u s p r e n d ž i a:

 

Patvirtinti Sociokultūrinių paslaugų skyrimo ir teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

 

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo įsigaliojimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų Komisijos Kauno apygardos skyriui (adresu: Laisvės al. 36, LT-44240 Kaunas) Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų apygardos administracinio tesimo Kauno rūmams (adresu: A. Mickevičiaus g. 8 A, LT – 44312 Kaunas) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.



 

Meras                                                                                                                          Vincas Plikaitis

 


 

PATVIRTINTA

Kalvarijos savivaldybės tarybos

2022 m. spalio 27 d. sprendimu Nr. T-190 (1.5 E)

 

 

SOCIOKULTŪRINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Sociokultūrinių paslaugų skyrimo ir teikimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja sociokultūrinių paslaugų skyrimo ir teikimo procedūras:

1.1. suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimoms;

1.2. senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms;

1.3. kitiems asmenims ir jų šeimoms.

2. Sociokultūrines paslaugas teikia Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų centras (toliau – Centras).

3. Sociokultūrinių paslaugų tikslas – organizuoti laisvalaikio paslaugas, teikiamas siekiant išvengti socialinių problemų, mažinant socialinę atskirtį, aktyvinant bendruomenę, jas teikiant, asmenys (šeimos) gali bendrauti, dalyvauti grupinio socialinio darbo užsiėmimuose, užsiimti mėgstama veikla.

4. Pagrindinės šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

SOCIOKULTŪRINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI SKYRIMO TVARKA

 

5. Dėl sociokultūrinių paslaugų skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, į asmens (šeimos) deklaruotos ar faktinės gyvenamosios vietos (toliau – gyvenamoji vieta) Kalvarijos savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyrių (toliau – Socialinių reikalų skyrius) ar Centrą gali kreiptis:

5.1. asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas;

5.2. veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, – bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys.

6. Aprašo 5.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia:

6.1. užpildytą Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas);

6.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;

6.3. seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ar kito savivaldybės padalinio, kuriam pavesta vykdyti gyvenamosios vietos deklaravimo funkciją, arba valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;

6.4. asmens negalią ar kitą asmens socialinį statusą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją;

6.5. dokumentus, pažymas arba jų kopijas, patvirtinančius asmens gaunamas pajamas;

6.6. dokumentus, patvirtinančius asmens atstovavimo pagrindą, ar jų kopijas (pavyzdžiui, gimimo liudijimą, teismo sprendimą (nutartį), įgaliojimą;

6.7. sveikatos priežiūros įstaigos išduotus dokumentus;

6.8. kitus dokumentus pagal poreikį.

7. Aprašo 5.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo.

8. Jei dėl sociokultūrinių paslaugų kreipiamasi į Centrą, gautas Prašymas ir visi reikalingi dokumentai pateikiami Socialinių reikalų skyriui.

9. Sprendimas dėl sociokultūrinių paslaugų priimamas per 5 darbo dienas. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas asmens byloje.

10. Sprendimą dėl sociokultūrinių paslaugų skyrimo  priima Socialinių reikalų skyriaus vedėjas.

11. Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo kopija per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos pateikiama (išsiunčiama) asmeniui ir Centrui.

12. Jeigu priimtas sprendimas asmeniui (šeimai) neskirti socialinių paslaugų, nurodomos tokio sprendimo priežastys. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas asmens byloje.

 

III SKYRIUS

SOCIOKULTŪRINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI TEIKIMO TVARKA

 

13. Pradėjus teikti sociokultūrines paslaugas, kiekvienam paslaugų gavėjui Centro darbuotojas pildo asmens bylą Centro nustatyta tvarka.

14. Centras su sociokultūrinių paslaugų gavėju pasirašo paslaugų teikimo planą, gavėjo anketą, kitus Centro nustatyta tvarka Centro patvirtintus dokumentus.

15. Sociokultūrinės paslaugos teikiamos nuo 2 iki 4 val. per dieną, nuo 2 iki 3 dienų per savaitę.

16. Gali būti ir vienkartinio pobūdžio sociokultūrinės paslaugos (išvykos į renginius, ekskursijos ir kt.).

17. Sociokultūrinės paslaugos teikiamos pagal Centro vadovo patvirtintą planą.

18. Patvirtintas sociokultūrinių paslaugų planas viešinamas socialiniuose tinkluose.

19. Sociokultūrinės paslaugos nutraukiamos šiais atvejais:

19.1. paslaugomis nesinaudoja 6 mėn.;

19.2. pateikia prašymą;

19.3. paslaugos gavėjui mirus. 

20. Sociokultūrinės paslaugos sustabdomos/atnaujinamos pateikus prašymą.

21. Sociokultūrinės paslaugos sustabdomos/atnaujinamos per 3 d.

22. Sprendimą dėl sociokultūrinių paslaugų nutraukimo priima Socialinių reikalų skyriaus vedėjas.

23. Sprendimą dėl sociokultūrinių paslaugų sustabdymo/atnaujinimo priima Centro vadovas.

24. Jeigu asmeniui, gaunančiam sociokultūrines paslaugas, socialinių paslaugų poreikis nėra patenkinamas, asmuo (vienas iš suaugusiųjų šeimos narių), globėjas, rūpintojas gali kreiptis dėl kitų socialinių paslaugų ar kitų paslaugų, patenkinančių asmens poreikius.

 

 

IV SKYRIUS

SOCIOKULTŪRINIŲ PASLAUGŲ FINANSAVIMAS

 

25. Pateikus prašymą sociokultūrinėms paslaugoms vertinamos asmens (šeimos) finansinės galimybės. Asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos ir už paslaugą mokama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir Kalvarijos savivaldybės tarybos patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašu.

26. Asmens (šeimos) finansines galimybes vertina Socialinių reikalų skyriaus specialistas.

27. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

28. Už nenuolatinio pobūdžio paslaugas, kurių išlaidos nenumatytos, moka sociokultūrinių paslaugų gavėjai.

29. Sociokultūrinės paslaugos gali būti finansuojamos iš:

29.1. savivaldybės biudžeto lėšų;

29.2. sociokultūrinių paslaugų gavėjų mokėjimų;

29.3. kitų finansavimo šaltinių.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30. Centras atsako už kokybišką sociokultūrinių paslaugų teikimą.

31. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) socialines paslaugas, pagal kompetenciją, Socialinių reikalų skyrius ir Centras teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS). SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“.

32. Centras Socialinių reikalų skyriui teikia detalią informaciją, kuri įtakoja socialinės paslaugos teikimą asmeniui (periodiškumą, valandų skaičių ir pan.).

33. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus socialinei paslaugai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

34. Asmuo, kuriam teikiama socialinė paslauga, ar asmens atstovas turi teisę iš savivaldybės administracijos ir (ar) Centro gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama paslauga.

35. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.

36. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

37. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

38. Ginčai dėl priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_____________________________

 

part_c61f2caa8b6b467292d87a37b0b28d6d_end