traku herbas

 

TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. Nr. S1E-225

Trakai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 5 dalies 3 punktu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Trakų rajono savivaldybės taryba   n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Trakų rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios: Trakų rajono savivaldybės tarybos 2017 m. rugsėjo 7 d. sprendimą Nr. S1-177 „Dėl Trakų rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo, skyrimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ , su visais pakeitimais ir papildymais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Andrius Šatevičius

 

 

PATVIRTINTA

Trakų rajono savivaldybės

tarybos

2024 m. lapkričio 28 d.

sprendimu Nr. S1E-225

 

 

TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Trakų rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas sąlygas, pagalbos pinigų dydžio nustatymą ir jų mokėjimą, finansinių galimybių vertinimą, pajamų ir turto apskaičiavimą.

2. Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir Trakų rajono savivaldybės (toliau Savivaldybė) teritorijos gyventojams organizuoja Savivaldybės meras ir kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų kaina viršija Savivaldybės tarybos nustatytą maksimalų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį, šio dydžio ir socialinių paslaugų kainos skirtumas asmens (šeimos) pageidavimu mokamas paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio asmens) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3. Aprašas skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje.

4. Konkretų asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį nustato Trakų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. A1-397 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Aprašu. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

5. Socialinė priežiūra, laikino atokvėpio paslauga, socialinė globa finansuojama tiesiogiai, Skyriui sudarant sutartį su akredituotą socialinę priežiūrą, akredituotą laikino atokvėpio paslaugą teikiančiu socialinių paslaugų teikėju ar socialinės globos įstaiga dėl asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo, jeigu šias įstaigas ar socialinių paslaugų teikėjus pasirenka ir įrašo prašyme socialinėms paslaugos gauti pats socialinių paslaugų gavėjas (globėjas, rūpintojas), aprūpintojas, kiti teisėti asmens atstovai ir jeigu asmeniui (šeimai) nustatytas šių socialinių paslaugų poreikis.

6. Asmens (šeimos) ir Skyriaus teisės ir pareigos dėl mokėjimo už socialines paslaugas reglamentuojamos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo, aprūpintojo), kito teisėto asmens atstovo, socialinių paslaugų įstaigos ar paslaugas teikiančio fizinio asmens ir Skyriaus sutartimi. Sutartyje turi būti nustatyta mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, Skyriaus apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie Skyriaus apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui, aprūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

7. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

8. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme, Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatyme.

 

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PREVENCINES IR BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

9. Prevencinės ir bendrosios socialinės paslaugos, išskyrus transporto organizavimo ir maitinimo organizavimo, asmens higienos ir priežiūros organizavimo paslaugas, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai.

10. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai, transporto, maitinimo, higienos ir priežiūros organizavimo paslaugos teikiamos nemokamai, didėjant valstybės remiamų pajamų dydžiui keičiasi ir apmokėjimas:

 

Asmens (šeimos)* pajamos per mėnesį (Eur)

Mokėjimo dydžiai

Nemokama už bendrąsias socialines paslaugas

20 proc. paslaugos kainos**

40 proc. paslaugos kainos **

60 proc. paslaugos kainos**

80 proc. paslaugos kainos**

100 proc. paslaugos kainos**

Iki 2 VRP dydžio

+

 

 

 

 

 

Nuo 2,0 VRP iki 2,3 VRP dydžio

 

 

+

 

 

 

 

Nuo 2,3 VRP iki 2,5 VRP dydžio

 

 

 

+

 

 

 

Nuo 2,5 VRP iki 2,7 VRP dydžio

 

 

 

 

+

 

 

Nuo 2,7 VRP iki 3,0 VRP dydžio

 

 

 

 

 

+

 

Nuo 3,0 VRP 

 

 

 

 

 

+

 

* asmens (šeimos) pajamos per mėnesį – tai pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui;

** ne daugiau 5 proc. asmens (šeimos) pajamų.

11. Savivaldybės biudžetinė įstaiga, teikianti transporto organizavimo, maitinimo organizavimo, higienos ir priežiūros organizavimo paslaugas, apskaičiuoja asmens (šeimos) mokėjimą už šias paslaugas.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

12. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

13. Mokėjimas už socialinę priežiūrą:

13.1. socialinės reabilitacijos asmenims su negalia bendruomenėje paslaugos, vaikų dienos socialinė priežiūra, socialinė priežiūra šeimoms, psichosocialinė pagalba (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu), pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, socialinių dirbtuvių paslaugos, intensyvi krizių įveikimo pagalba (jeigu neteikiamas laikinas apgyvendinimas), palydėjimo paslauga jaunuoliams (jeigu ji neteikiama su apgyvendinimu savarankiško gyvenimo namuose, apsaugotame būste), psichologinė ir socialinė reabilitacija vaikams bendruomenėje, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams arba iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, teikiamos nemokamai;

13.2. mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus 13.1 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų arba 20 procentų šeimos pajamų, jeigu šios paslaugos teikiamos šeimai;

13.3. mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, išskyrus 13.1 punkte nurodytas paslaugas, dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:

a) neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

b) neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

14. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam asmeniui) yra mažesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai, socialinė priežiūra teikiama nemokamai, išskyrus socialinę riziką patiriančius suaugusius asmenis, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančius socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančius socialinę priežiūrą, ir asmenis, gaunančius individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją, mokamą pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą.

15. Asmens, negaunančio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, kurio mėnesio pajamos yra:

15.1. didesnės kaip 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 5 procentus asmens pajamų;

15.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

15.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

16. Šeimos, negaunančios individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtos slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos, kurios mėnesio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui per mėnesį) yra:

16.1. didesnės kaip 2 VRP dydžiai, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 5 procentų šeimos pajamų;

16.2. 3 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 4 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 10 procentų šeimos pajamų;

16.3. 4 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 5 VRP dydžiai, mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dydis neturi viršyti 15 procentų šeimos pajamų.

17.  Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis (ji) atleidžiamas (-a) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas 7 pirmąsias kalendorines dienas.

18. Mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas, teikiamas trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį, ne visą dieną ar trumpiau nei nustatyta maksimali galima socialinės priežiūros paslaugų teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamų socialinės priežiūros paslaugų trukmei.

19.  Socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar Skyriaus teikimu ir / ar asmens prašymu  Savivaldybės asmenų nukreipimo į socialinių paslaugų įstaigas komisija (toliau – Komisija), esant asmens (šeimos) sudėtingai finansinei situacijai dėl objektyvių priežasčių (liga, nelaimė, nedarbas ir pan.),  gali priimti sprendimą siūlyti paslaugų gavėjus atleisti nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas ar šį mokestį sumažinti.

20.  Skyrius, gavęs Komisijos sprendimą su siūlymu atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas ar šį mokestį sumažinti, šį siūlymą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl konkretaus asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas ar mokesčio sumažinimo.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

21. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

22. Mokėjimas už dienos socialinę globą:

22.1. socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai;

22.2. mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui neturi viršyti 20 procentų jo pajamų;

22.3. mokėjimo už dienos socialinę globą dydis asmeniui, gaunančiam individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą:

a) neturi viršyti 40 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis;

b) neturi viršyti 60 procentų šios kompensacijos dydžio, jeigu šios paslaugos teikiamos asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis.

23. Asmens, kurio mėnesio pajamos yra:

23.1. mažesnės kaip 2 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

23.2. 2 VRP dydžiai arba didesnės už juos, bet mažesnės kaip 3 VRP dydžiai, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų.

24. Mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą asmens namuose dydis asmeniui nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos asmens namuose trukmei, atsižvelgiant į maksimalią asmeniui taikomą dienos socialinės globos asmens namuose trukmę.

25. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą institucijoje dydis asmeniui nustatomas proporcingai jam teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

Jei asmuo, gaunantis dienos socialinę globą dienos socialinės globos centre, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už dienos socialinę globą dydis mažinamas proporcingai tiek, kiek sumažėja dienos socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

26.  Socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar Skyriaus teikimu ir / ar asmens prašymu, Komisija, esant asmens (šeimos) sudėtingai finansinei situacijai dėl objektyvių priežasčių (liga, nelaimė, nedarbas ir pan.), gali priimti sprendimą siūlyti paslaugų gavėjus atleisti nuo mokėjimo už dienos socialinės globos paslaugas ar mokestį sumažinti.

27. Skyrius, gavęs Komisijos sprendimą su siūlymu atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas ar šį mokestį sumažinti, šį siūlymą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl konkretaus asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už dienos socialinės globos ar mokesčio sumažinimo.

 

 

 

 

 

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

28. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

29. Mokėjimas už trumpalaikę socialinę globą:

29.1. trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai;

29.2. mokėjimo už asmeniui teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų jo pajamų;

29.3. jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama trumpalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

30. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

31. Krizių atvejais, kai socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, jis atleidžiamas nuo mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą 30 kalendorinių dienų.

32. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos į stacionarias sveikatos priežiūros įstaigas, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką, kai asmuo išvykęs, nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo išvykimo paros, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

33. Socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar Skyriaus teikimu ir / ar asmens prašymu, Komisija, esant asmens (šeimos) sudėtingai finansinei situacijai dėl objektyvių priežasčių (liga, nelaimė, nedarbas ir pan.), gali priimti sprendimą siūlyti paslaugų gavėjus atleisti nuo mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugas ar mokestį sumažinti.

34Skyrius, gavęs Komisijos sprendimą su siūlymu atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas ar šį mokestį sumažinti, šį siūlymą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl konkretaus asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už trumpalaikės socialinės globos paslaugas ar mokesčio sumažinimo.

 

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

35. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir į asmens turtą.

36. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

37. Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už šiam asmeniui teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo jo turto vertės, viršijančios šį normatyvą.

38. Mokėjimo už vaikui su negalia teikiamą ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į jo turtą ir neturi viršyti 80 procentų jo pajamų. Jeigu vaikas su negalia pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama ilgalaikės socialinės globos išlaidoms padengti.

39. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinę riziką patiriančiam vaikui teikiama nemokamai.

40. Asmeniui, laikinai socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka išvykusiam iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis sumažinamas – už laiką nuo ketvirtos paros, skaičiuojamos nuo paros, kai asmuo išvykęs, asmuo moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už 3 pirmąsias paras, skaičiuojamas nuo asmens išvykimo paros (įskaitant ir tuos atvejus, kai asmuo išvyksta trumpiau kaip 3 paroms), mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.  

Laikas, kai asmuo laikomas išvykusiu, pradedamas skaičiuoti nuo kitos paros, einančios po išvykimo paros.

41.  Socialines paslaugas teikiančios įstaigos ar Skyriaus teikimu ir / ar asmens prašymu, Komisija, esant asmens (šeimos) sudėtingai finansinei situacijai dėl objektyvių priežasčių (liga, nelaimė, nedarbas ir pan.), gali priimti sprendimą siūlyti paslaugų gavėjus atleisti nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas ar mokestį sumažinti.

42.  Skyrius, gavęs Komisijos sprendimą su siūlymu atleisti asmenį (šeimą) nuo mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas ar šį mokestį sumažinti, šį siūlymą teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracijos direktorius priima sprendimą dėl konkretaus asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas ar mokesčio sumažinimo

 

 

VII SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGĄ

 

43. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis nustatomas atsižvelgiant į individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, mokamą pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui.

44. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą dydis:

44.1. neturi viršyti 40 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas pirmo arba antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio;

44.2. neturi viršyti 60 procentų individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos, mokamos pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą laikino atokvėpio paslaugos gavėjo prižiūrimam asmeniui, kuriam nustatytas trečio arba ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis, dydžio.

45. Mokėjimo už laikino atokvėpio paslaugą, teikiamą trumpiau nei nustatyta maksimali galima laikino atokvėpio paslaugos teikimo trukmė, dydis nustatomas proporcingai teikiamos laikino atokvėpio paslaugos trukmei.

 

VIII SKYRIUS

PAGALBOS PINIGŲ DYDŽIO NUSTATYMAS IR JŲ MOKĖJIMAS

 

46. Pagalbos pinigai skiriami Socialinių paslaugų įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais ir sąlygomis.

47. Socialinės paslaugos gali būti keičiamos į pagalbos pinigus, kuriais asmuo (šeima) susimoka už pagalbą, analogišką bendrosioms socialinėms paslaugoms ar socialinės priežiūros paslaugoms, tik su asmens (šeimos) rašytiniu sutikimu, pateiktu Skyriui ir užpildžius prašymą pagalbos pinigams gauti (Aprašo 1 priedas).

48. Pagalbos pinigų suma asmeniui (šeimai) negali būti didesnė už bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros paslaugų, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas, kainą.

49. Vaikus globojančiai (rūpinančiai) šeimai, šeimynai, budinčiam globotojui ir nuolatiniam globotojui už vaikų priežiūrą ar globą (rūpybą) skiriamų pagalbos pinigų suma, tvirtinama atskiru savivaldybės tarybos sprendimu ir diferencijuojama, atsižvelgiant į vaikus globojančioje šeimoje, šeimynoje globojamų (rūpinamų) ar prižiūrimų vaikų, įsipareigojamų vienu metu prižiūrėti pagal budinčio globotojo, nuolatinio globotojo tarpusavio bendradarbiavimo ir paslaugų teikimo sutartį su globos centru, skaičių ir amžių.

50. Pagalbos pinigai mokami asmeniui (šeimai) tais atvejais, kai jam dėl objektyvių priežasčių negalima tiesiogiai suteikti bendrųjų ar socialinės priežiūros paslaugų, atsižvelgiant į asmens individualius požymius ir nustatytą paslaugų poreikį.

51. Pagalbos pinigų suma, skiriama gavėjui per mėnesį, apskaičiuojama pagal nustatytas Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas maksimalias socialinės priežiūros paslaugų kainas ir Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas Savivaldybės biudžetinių įstaigų teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų kainas.

52. Pagalbos pinigai mokami iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

53. Pagalbos pinigų mokėjimas nutraukiamas išnykus pagalbos pinigų mokėjimo pagrindams,  taip pat nustačius, kad šie pinigai naudojami ne pagal paskirtį.

 

IX SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

54. Asmens (šeimos) finansinės galimybės negali turėti įtakos jo (jos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis jam (jai) nustatytas.

55. Asmens (šeimos), kuriam (-iai) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

56. Asmens (šeimos) finansines galimybes ir turto vertinimą, vadovaudamiesi šiuo Aprašu ir kitais teisės aktais, atlieka Skyriaus specialistai, administruojantys socialines paslaugas (Aprašo 2 priedas).

57. Asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) turi pateikti informaciją apie turimas pajamas, nurodytas Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnyje (pajamų sumas), o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., – ir apie  turtą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnyje (turto vertę), Skyriui tais atvejais, jei asmuo nesutinka, kad Skyrius šiuos duomenis gautų iš valstybės registrų, prie kurių turi prieigą. 

58. Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pateikė neteisingus duomenis apie asmens (šeimos) turimas pajamas ir asmens turtą, Skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir (ar) patikrinti šiuos duomenis registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose.

59. Pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms (jų rūšiai, dydžiui ir kt.) ir (ar) turtui (jį ar jo dalį pardavus, padovanojus, įsigijus turtą ir kt.), asmens (šeimos) finansinės galimybės vertinamos iš naujo.

60. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimą, bet ne vėliau kaip likus 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

61. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Skyrius turi teisę finansines galimybes vertinti po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam (jai) skiriamos socialinės paslaugos.

62. Jei asmens finansinių galimybių vertinimas apima ir jo turto vertinimą ir jei šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui skaičiuojamas ir už socialines paslaugas, suteiktas iki turto vertinimo dienos.

63. Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo (šeima) sutinka mokėti visą socialinių paslaugų kainą.

64. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys pageidaujančių gauti socialines paslaugas asmenų (jų suaugusių šeimos narių) ar jų globėjų (rūpintojų, aprūpintojų) arba socialines paslaugas organizuojančių ar teikiančių institucijų ar įstaigų prašymu (nurodomas fizinio asmens vardas, pavardė, ryšys su asmeniu, dėl kurio kreipiamasi, ar juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens gaunamas pajamas (pajamų sumos) ir (ar) turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas) per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymas apie asmens (šeimos) gaunamas pajamas ir (ar) turtą.

65. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Skyriaus prašymu (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas ir duomenų apimtis) turi parengti ir pateikti jai informaciją, susijusią su asmens (šeimos) finansinių galimybių vertinimu.

66. Skyrius užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą.

67. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas) pagal sutartyje nurodytas sąlygas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir (ar) turto pokyčių dienos praneša Skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5–9, 13, 15, 17–19 punktuose nurodytas pajamas, asmens turto pokyčius po ankstesnio (paskutinio) vertinimo.

68. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, ar asmens (šeimos), kuriam (-iai) nustatytas socialinių paslaugų poreikis, pajamų pokyčius, jo (jos) finansines galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo pajamų pokyčio dienos.

69. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens, gaunančio ilgalaikę socialinę globą, ar asmens, kuriam nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis, turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina, likus ne mažiau kaip 3 mėnesiams nuo minėtos informacijos gavimo dienos. Naujai nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas asmeniui (šeimai) dydis taikomas nuo turto pokyčio dienos.

70. Skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-čios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančio socialinių paslaugų teikėjo iniciatyva.

 

 

X SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

71. Nustatant asmens finansines galimybes, į asmens pajamas įskaitomos Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalyje nustatytos asmens gaunamos pajamos.

72. Jeigu asmuo pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą gauna individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensaciją ar iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatyta tvarka paskirtą slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, nustatant asmens finansines galimybes (jei skiriama ir teikiama socialinė priežiūra, dienos socialinė globa), į jo pajamas įskaitomos tik Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytos pajamos.

73. Vertinant vidutines šeimos pajamas, tenkančias vienam šeimos nariui, šeimos nariais laikomi sutuoktiniai ar bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, besimokantys pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuojantys aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariais nelaikomi.

74. Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, kurį pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

75. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 1, 5, 6, 8, 9 punktuose nurodytos pajamos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

76. Socialinių paslaugų įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 12 punkte nurodytos pajamos įskaitomos į asmens pajamas tų mėnesių, kuriais jos išmokėtos.

 

 

XI SKYRIUS

ASMENS TURTO VERTINIMAS

 

77. Nustatant asmens finansines galimybes (jei asmeniui skiriama ar pradėta teikti ilgalaikė socialinė globa po 2007 m. sausio 1 d.), įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) turėtas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas.

78. Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą. Asmens turto, nurodyto Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose, vertė nustatoma pagal duomenis apie vidutines rinkos vertes, Skyriaus gaunamus iš Nekilnojamojo turto registro ir (ar) kadastro.

79. Jei asmuo nesutinka su turto verte, nurodyta Nekilnojamojo turto registre ir (ar) kadastre, jis turi teisę finansines galimybes vertinusiam Skyriui pateikti turto vertinimo, atlikto vadovaujantis Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymu ne vėliau kaip per 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo, ataskaitą.

80. Jei vertinamas Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas, turėtas per praėjusius 24 mėnesius iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių vertinimo (įskaitant ir finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl įvykusių turto pokyčių po ankstesnio (paskutinio) vertinimo) dienos, bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu jis pakeistas į kitą kurį nors Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą. Pakeisto turto vertė nustatoma pagal asmens pateiktus turto vertės pagrindimo dokumentus.

81. Asmuo už ilgalaikę socialinę globą (jei mokėjimas už ją nustatomas, atsižvelgiant į asmens turto vertę) moka tol, kol jo turto vertė viršija jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, išskyrus atvejus, kai asmenys, mokantys už paslaugų gavėją turto mokestį dėl ligos, finansinių galimybių, negalios ar kitų svarbių priežasčių negali mokėti visos turto mokesčio sumos, asmens prašymu Komisijai rekomendavus, Skyriaus vedėjo sprendimu asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą ar šis mokėjimas sumažinamas arba kai įvyksta jo turto ir (ar) pajamų pokytis ir šiuo pagrindu jau nebereikia mokėti už ilgalaikę socialinę globą.

82. Jei Socialinių paslaugų įstatymo 40 straipsnio 1 dalyje nurodytas turtas perduotas kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui pagal rentos ar išlaikymo iki gyvos galvos sutartis, jis taip pat įskaitomas į asmens turtą. Rentos mokėtojo įsipareigojimus dėl asmens mokėjimo už socialines paslaugas rekomenduojama nustatyti sutartyje.

83. Duomenis apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti statinius) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes Savivaldybės administracija gauna iš Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytojo pagal Savivaldybės administracijos su Nekilnojamojo turto registro ir kadastro tvarkytoju sudarytą duomenų teikimo sutartį ir (ar) prašymus (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data, prašymas pateikti duomenis apie asmens turtą (turto vertė), prašomų duomenų gavimo pagrindas, jų naudojimo tikslas, teikimo būdas).

84. Informaciją apie pinigines lėšas (jų sumas) raštu pateikia pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas, aprūpintojas).

85. Turto vertės normatyvas nustatomas, turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos pagal deklaravimo adresą normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti, o jei gyvenamoji vieta nedeklaruota, – iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

86Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.

87. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

88. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

89. Šio Aprašo nustatyta tvarka parengtas mokėjimo pažymas asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai įvertina asmens finansines galimybes ir parengia mokėjimo už socialines paslaugas pažymas.

90. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_____________________

 

 

Trakų rajono savivaldybės gyventojų

mokėjimo už socialines paslaugas

tvarkos aprašas

1 priedas

 

ASMUO, KURIAM REIKIA SOCIALINIŲ PASLAUGŲ

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

Telefono Nr.

 

 

Faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

Telefono Nr.

 

___________________________________________________

(socialinių paslaugų įstaigos pavadinimas)

 

PRAŠYMAS

PAGALBOS PINIGAMS GAUTI

 

20__ m. _____________________ d.

Trakai

 

Prašau skirti man pagalbos pinigus.

 

SUTINKU:

Gautus pagalbos pinigus skirti kitam asmeniui, kuris teiks man pagalbos namuose paslaugas ir pagalbą kasdieniniame gyvenime.

 

ŽINAU:

Kad panaudojus pagalbos pinigus ne pagal paskirtį arba juos skyrus savo šeimos nariams, artimiesiems giminaičiams, jų mokėjimas bus nutrauktas.

 

ŽINAU IR SUTINKU:

Kad pagalbos pinigų skyrimo ir mokėjimo tikslais apie mane ir mano šeimos narius bus renkama informacija iš kitų institucijų bei duomenys apie skirtus pagalbos pinigus man gali būti teikiami kitoms institucijoms.

 

SUTINKU:

Sudaryti sąlygas patikrinti pagalbos namuose teikimą.

 

____________                     ________________________

(parašas)                                  (vardas ir pavardė)

 

_________

 

 

Trakų rajono savivaldybės gyventojų

mokėjimo už socialines paslaugas 

tvarkos aprašas

2 priedas

 

TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ

MOKĖTI UŽ SOCIALINES PASLAUGAS VERTINIMAS

 

20__ m. ____________ mėn. ___ d.

Trakai

 

 

1. ASMUO

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deklaruotos gyvenamosios vietos adresas

Telefono Nr.

 

 

Faktinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

Telefono Nr.

 

2. PAJAMOS

Eil.

Nr.

Asmens (šeimos narių) pajamos

Pajamos per mėnesį (Eur)

1.

Su darbo ar tarnybos santykiais susijusios pajamos, įskaitant išeitines išmokas ir kompensacijas

 

2.

Individualios įmonės savininko pajamos, tikrosios ūkinės bendrijos, komanditinės ūkinės bendrijos tikrojo nario, mažosios bendrijos nario pajamos, gautos iš šios įmonės ar bendrijos apmokestinto pelno

 

3.

Individualios veiklos pajamos

 

4.

Autorinis atlyginimas

 

5.

Išmokos žemės ūkio veiklai ar pajamos iš žemės ūkio veiklos, išskyrus pajamas iš žemės ūkio naudmenų, kurių bendras plotas neviršija 1 ha

 

6.

Pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos

 

7.

Šalpos išmokos mokamos pagal LR Šalpos pensijų įstatymą, ir slaugos ar priežiūros  (pagalbos) išlaidų tikslinės kompensacijos bei tikslinis priedas, mokami pagal Tikslinių kompensacijų įstatymą 

 

8.

Ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros išmokos statutiniams valstybės tarnautojams (pareigūnams) ir krašto apsaugos sistemos kariams laikino nedarbingumo, nėštumo ir gimdymo atostogų, tėvystės atostogų ir atostogų vaikui prižiūrėti laikotarpiais išmokėtos išmokos

 

9.

Nedarbo socialinio draudimo išmokos, mokamos pagal Nedarbo socialinio draudimo įstatymą

 

10.

Palūkanos

 

11.

Dividendai

 

12.

Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Civilinį kodeksą

 

13.

Vaiko išlaikymo periodinės išmokos, mokamos pagal Vaikų išlaikymo fondo įstatymą

 

14.

Turto nuomos pajamos

 

15.

Netekto darbingumo periodinės kompensacijos, mokamos pagal Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymą arba Žalos atlyginimo dėl nelaimingų atsitikimų darbe ar susirgimo profesine liga laikinąjį įstatymą

 

16.

Žalos atlyginimo periodinės išmokos, mokamos pagal Civilinį kodeksą

 

17.

Stipendija, išskyrus socialinę stipendiją

 

18.

Transporto išlaidų kompensacija (tais atvejais, kai teikiamos transporto organizavimo paslaugos ar institucinė globa)                       

 

19.

Išmoka vaikui, išmoka besimokančio ar studijuojančio asmens vaiko priežiūrai, išmoka gimus vienu metu daugiau kaip vienam vaikui, išmoka privalomosios pradinės karo tarnybos kario vaikui, mokamos pagal Išmokų vaikams įstatymą

 

20.

Socialinės pašalpos, mokamos pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą

 

 

Iš viso

 

 

3. TURTAS

Eil.

Nr.

Asmens turtas

Turto vertė (Eur)

1.

Statiniai, įskaitant nebaigtus statyti statinius

 

2.

Privaloma registruoti transporto priemonė

 

3.

Privaloma registruoti žemės ūkio technika

 

4.

Žemė (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių)

 

5.

Akcijos, obligacijos, vekseliai ir kiti vertybiniai popieriai

 

6.

Piniginės lėšos

 

Iš viso:

 

 

Turto vertės mokesčio apskaičiavimas

 

1. Vidutinė nekilnojamojo turto rinkos vertė ________________ Eur;

 

2. Turto vertės normatyvas: 12 kv. m x 1 punkto = ________________ Eur;

 

3. ______________Eur – 2 punktą = _______________ Eur;

(viso turto vertė)

 

4. Turto vertės mokesčio už ilgalaikę socialinę globą dalis: 3 punktas x 1 proc. = _____________ Eur

 

 

 

4. ASMENS (ŠEIMOS) MOKESTIS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

1. Socialinę globą:

 

1.1. Dienos socialinę globą institucijoje, asmens namuose

nemokamai

20 proc. asmens pajamų ____________ Eur;

50 proc. šeimos pajamų ____________ Eur;

kita suma _____________ Eur.

 

1.2. Trumpalaikę socialinę globą

nemokamai (likusiam be tėvų globos vaikui, socialinės rizikos vaikui, krizės atvejais 7 kalendorines dienas ir kt.)

80 proc. asmens pajamų ____________ Eur;

100 proc. Šalpos išmokų tikslinė kompensacija ____________ Eur;

kita suma _____________ Eur.

 

1.3. Ilgalaikę socialinę globą

nemokamai (likusiam be tėvų globos vaikui, socialinės rizikos vaikui)

80 proc. asmens pajamų ____________ Eur;

100 proc. Šalpos išmokų tikslinė kompensacija ____________ Eur;

asmens pajamos + turto vertės mokestis ____________ Eur;

kita suma _____________ Eur.

 

2. Mokestį už bendrąsias socialines paslaugas, socialinės priežiūros paslaugas, nustato socialines paslaugas teikiančios įstaigos.

 

 

Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas įvertino

 

 

_________________________           ____________       ________________________

(pareigos)                      (parašas)                                     (vardas, pavardė)

 

______________________