LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO 2021 M. RUGSĖJO 14 D. ĮSAKYMO NR. V-670 „DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ AR PERKANČIŲJŲ SUBJEKTŲ, VEIKIANČIŲ GYNYBOS SRITYJE, ATLIEKAMŲ PIRKIMŲ ATITIKTIES NACIONALINIO SAUGUMO INTERESAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. balandžio 7 d. Nr. V-284

Vilnius

 

 

Pakeičiu Perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų, veikiančių gynybos srityje, atliekamų pirkimų atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2021 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. V-670 „Dėl Perkančiųjų organizacijų ar perkančiųjų subjektų, veikiančių gynybos srityje, atliekamų pirkimų atitikties nacionalinio saugumo interesams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Aprašo taikymo ypatumai:

3.1. Aprašas netaikomas:

3.1.1. Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie KAM (toliau – AOTD prie KAM) organizuojamiems prekių, paslaugų ar darbų pirkimams;

3.1.2. pirkimams, vykdomiems vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio 3 dalies ar Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 4 dalies nuostatomis;

3.1.3. mažos vertės pirkimams iki 5000 Eur vertės be PVM, kurių pirkimo objektai patenka į Aprašo 1 priedo „Pirkimų ir pirkimų objektų, susijusių su nacionaliniu saugumu, sąrašas“ (toliau – Sąrašas) 2 punktą, ir kai pirkimai atitinka papildomas sąlygas, nurodytas Viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio 2 dalyje, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje;

3.2. Aprašas taikomas pirkimams, kurių objektai yra Sąraše, išskyrus šiame Apraše nurodytas išimtis;

3.3. Apraše nustatyti reikalavimai, susiję su nacionaliniu saugumu, kurie taikomi Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytiems objektams, perkančiosios organizacijos sprendimu gali būti taikomi ir kitiems pirkimo objektams, kuriems prievolės taikyti reikalavimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, teisės aktai nenumato;

3.4. Aprašas taikomas pirkimams, kurių objektų nėra Sąraše, tačiau pirkimo procedūrų metu tiekėjų paraiškos ar pasiūlymai gali būti vertinami grėsmės nacionaliniam saugumui atžvilgiu vadovaujantis Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 33 straipsnio 9 dalies (privaloma taikyti ir mažos vertės pirkimams) ar Viešųjų pirkimų įstatymo 45 straipsnio 21 dalies (neprivaloma taikyti mažos vertės pirkimams) arba Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 58 straipsnio 41 dalies (neprivaloma taikyti mažos vertės pirkimams) nuostatomis.“

2. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Planuodama pirkimus, susijusius su nacionaliniu saugumu, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas:

7.1. vadovaudamasis Sąrašu, atsižvelgdamas į Aprašo 8 punkte numatytas galimybes, parengia ateinančių metų viešųjų pirkimų plano (toliau – Planas) projektą, kuriame pažymi, ar pirkimas susijęs su nacionaliniu saugumu;

7.2. Plano pastabose nurodo pagrįstas priežastis, kai Sąraše nurodytam pirkimo objektui (išskyrus Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus) planuojama taikyti bet kurią (bet kurias) Aprašo 8 punkte nurodytą išimtį (išimtis);

7.3. užtikrina, kad Plano projekte nurodytų pirkimų, susijusių su nacionaliniu saugumu, pirkimo būdas nebūtų siejamas su viešosios įstaigos CPO LT paslaugomis, išskyrus atvejus, kai:

7.3.1. yra žinoma, kad viešoji įstaiga CPO LT gali pasiūlyti iš jos administruojamo katalogo įsigyti Sąraše esančių pirkimo objektų, atitinkančių perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto reikalavimus ir kurių pirkimai buvo atlikti taikant viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nuostatas, susijusias su nacionaliniu saugumu;

7.3.2. planuojant mažos vertės pirkimą iki 5000 Eur be PVM, viešosios įstaigos CPO LT administruojamame kataloge esančiam pirkimo objektui galima pritaikyti Viešųjų pirkimų įstatymo 25 straipsnio 2 dalies, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymo 17 straipsnio 3 dalies ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 37 straipsnio 2 dalies nuostatas.“

3. Pripažįstu netekusiu galios 9 punktą.

4. Pakeičiu 10.1.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.1.1. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 40 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir nurodyti 40 straipsnio 11 dalyje numatytas išimtis;“.

5. Pakeičiu 10.1.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.5. perkant Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus, iš visų tiekėjų reikalauti pateikti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytos formos atitikties deklaraciją, o iš pirmą eilėje esantį pasiūlymą pateikusio tiekėjo (jo subtiekėjų ar ūkio subjektų, kurių pajėgumais remiamasi, gamintojo, juos kontroliuojančių asmenų) reikalauti 40 straipsnio 10 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 40 straipsnio 9 dalies ir 6 straipsnio 2 dalies reikalavimams, išskyrus 40 straipsnio 13 ir 14 dalyse nurodytus atvejus;“.

6. Pakeičiu 10.1.7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.7.1. jeigu reikalavimai taikomi, įrašyti iš šio įstatymo 33 straipsnio 9 dalies pasirinktas sąlygas ar sąlygų dalis ir 33 straipsnio 10 dalyje nurodytus reikalavimus;“.

7. Pakeičiu 10.1.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1.8. pirkimo dokumentuose numatyti dalyvio pasiūlymo atmetimo pagrindus, kai dalyvis atitinka konkrečiam pirkimui taikomuose šio įstatymo straipsniuose, susijusiuose su nacionaliniu saugumu, nustatytas sąlygas ar reikalavimus arba jų neatitinka;“.

8. Pakeičiu 10.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.1. pirkimo inicijavimo stadijoje rengiant techninę specifikaciją:

10.2.1.1. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 37 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir 37 straipsnio 10 dalyje numatytas išimtis;

10.2.1.2. Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 37 straipsnio 8 dalies reikalavimus;“.

9. Papildau 10.2.11 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

10.2.11. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams pirkimo dokumentuose įrašyti šio įstatymo 47 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir 47 straipsnio 10 dalyje numatytas išimtis;“.

10.  Papildau 10.2.12 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

10.2.12. Sąrašo 1 ir 3–7 punktuose nurodytiems objektams pirkimo dokumentuose įrašyti šio įstatymo 47 straipsnio 8 dalies reikalavimus;“.

11.  Pakeičiu 10.2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.5. perkant Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus, iš visų tiekėjų reikalauti pateikti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytos formos atitikties deklaraciją, o iš pirmą eilėje esantį pasiūlymą pateikusio tiekėjo (jo subtiekėjų ar ūkio subjektų, kurių pajėgumais remiamasi, gamintojo, juos kontroliuojančių asmenų) reikalauti 39 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 37 straipsnio 9 dalies reikalavimams, ir 51 straipsnio 12 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 47 straipsnio 9 dalies ir 17 straipsnio 5 dalies reikalavimams, išskyrus 39 straipsnio 5 ir 6 dalyse ir 51 straipsnio 13 dalyje nurodytus atvejus;“.

12.  Pakeičiu 10.2.7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.7.1. jeigu reikalavimai taikomi, įrašyti iš šio įstatymo 45 straipsnio 21 dalies pasirinktas sąlygas ar sąlygų dalis ir 45 straipsnio 5 dalyje nurodytus reikalavimus;“.

13.  Pakeičiu 10.2.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.8. pirkimo dokumentuose numatyti dalyvio pasiūlymo atmetimo pagrindus, kai dalyvis atitinka konkrečiam pirkimui taikomuose šio įstatymo straipsniuose, susijusiuose su nacionaliniu saugumu, nustatytas sąlygas ar reikalavimus arba jų neatitinka;“.

14.  Pakeičiu 10.3.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.3.1.1. Sąrašo 2 punkte nurodytiems objektams įrašyti šio įstatymo 50 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir nurodyti 50 straipsnio 10 dalyje numatytas išimtis;“.

15.  Pakeičiu 10.3.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.3.5. perkant Sąrašo 2 punkte nurodytus objektus, iš visų tiekėjų reikalauti pateikti Viešųjų pirkimų tarnybos nustatytos formos atitikties deklaraciją, o iš pirmą eilėje esantį pasiūlymą pateikusio tiekėjo (jo subtiekėjų ar ūkio subjektų, kurių pajėgumais remiamasi, gamintojo, juos kontroliuojančių asmenų) reikalauti šio įstatymo 52 straipsnio 3 dalyje nurodytų dokumentų, pagrindžiančių atitiktį 50 straipsnio 9 dalies ir 29 straipsnio 5 dalies reikalavimams, išskyrus 52 straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodytus atvejus;“.

16.  Pakeičiu 10.3.7.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.3.7.1. jeigu reikalavimai taikomi, įrašyti iš šio įstatymo 58 straipsnio 41 dalies pasirinktas sąlygas ar sąlygų dalis ir 58 straipsnio 42 dalyje nurodytus reikalavimus;“.

17.  Pakeičiu 10.3.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.3.8. pirkimo dokumentuose numatyti dalyvio pasiūlymo atmetimo pagrindus, kai dalyvis atitinka konkrečiam pirkimui taikomuose šio įstatymo straipsniuose, susijusiuose su nacionaliniu saugumu, nustatytas sąlygas ar reikalavimus arba jų neatitinka;“.

18.  Pakeičiu 11.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.1.1. perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas, patikrinęs tiekėjo pagal Aprašo 10.1.5 ar 10.2.5 arba 10.3.5 papunkčio reikalavimus pateiktus atitinkamus dokumentus ar surinkęs informaciją iš kitų šaltinių, priima sprendimą, ar jo pasiūlymas nekelia grėsmės nacionaliniam saugumui;“.

19.  Pakeičiu 11.2.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

11.2.4. susidarius situacijai, kai perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas, remdamasis kompetentingų institucijų pateikta informacija, negali padaryti vienareikšmės išvados dėl pirkime dalyvaujančio tiekėjo paraiškos ar pasiūlymo atmetimo dėl priežasčių, susijusių su grėsme nacionaliniam saugumui, perkančioji organizacija ar perkantysis subjektas arba centralizuoto pirkimo vykdytojas gali kreiptis į Nacionalinio saugumo komisiją.“

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                             Arvydas Anušauskas