Herbas1

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ VAIKŲ APSKAITOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugsėjo 3 d. Nr. AĮ-976

Utena

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 7 punktu, Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. rugpjūčio 4 d. nutarimu Nr. 889 „Dėl Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos 2019 m. rugpjūčio 2 d. raštą Nr. SR-3174 „Dėl mokinių lankomumo apskaitos panaikinus medicininės pažymos formą Nr. 094/A „Medicininė pažyma dėl neatvykimo į darbą, darbo biržą ar ugdymo instituciją“:

1Tvirtinu Utenos rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašą (pridedama).

2Nurodau, kad šis įsakymas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir Utenos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                     Audrius Remeikis

 

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2020 m. rugsėjo 3 d.  įsakymu

Nr. AĮ-976

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE GYVENANČIŲ VAIKŲ APSKAITOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Utenos rajono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Utenos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos organizavimą ir vykdymą siekiant užtikrinti, kad jie mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas.

2.  Vaikai, kurie mokosi Savivaldybės mokyklose, vykdančiose priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio mokymo programas, įrašomi į apskaitą Mokinių registre vadovaujantis Mokinių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. ISAK-353 „Dėl Mokinių registro steigimo, jo nuostatų patvirtinimo ir veiklos pradžios nustatymo“.

3.  Šiame apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Savivaldybės teritorijoje gyvenantis vaikas – vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta pagal Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymą yra Savivaldybėje arba kuris Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos nustatyta tvarka įtrauktas į Savivaldybės teritorijoje gyvenančių asmenų apskaitą;

3.2. Nesimokantis vaikas – neįregistruotas Mokinių registre vaikas iki 16 metų amžiaus, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Savivaldybėje;

3.3. Mokyklos nelankantis mokinys – įregistruotas Mokinių registre vaikas, kurio deklaruota gyvenamoji vieta yra Savivaldybėje, tačiau per mėnesį be pateisinamos priežasties praleidęs daugiau kaip pusę pamokų ar ugdymui skirtų valandų pagal privalomojo švietimo programas;

3.4. NEMIS – šalies Nesimokančių vaikų ir mokyklos nelankančių mokinių informacinė sistema.

 

II SKYRIUS

VAIKŲ APSKAITOS ORGANIZAVIMAS IR TVARKYMAS

 

4.       Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos organizavimą ir duomenų tvarkymą koordinuoja Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyrius (toliau – Švietimo skyrius).

5.       Švietimo skyrius, užtikrindamas, kad vaikai mokytųsi pagal privalomojo švietimo programas:

5.1.    organizuoja ir koordinuoja duomenų apie nesimokančius vaikus, taip pat mokyklos nelankančius mokinius rinkimą ir tvarkymą, vaikų faktinės gyvenamosios vietos ir jų nesimokymo, mokyklos nelankymo priežasčių nustatymą;

5.2.    siekdamas nustatyti nesimokančius vaikus, jų nesimokymo priežastis, teikia į NEMIS įtrauktų Savivaldybės teritorijoje gyvenančių, bet nesimokančių vaikų sąrašus seniūnijoms pagal jų aptarnavimo teritoriją;

5.3.    prireikus kreipiasi į kitų savivaldybių administracijas ir įstaigas dėl duomenų apie vaiko faktinę gyvenamąją vietą ir jo nesimokymo ir mokyklos nelankymo priežastis pateikimo;

5.4.    iš seniūnijų gautą informaciją apie nesimokančius vaikus, jų nesimokymo priežastis įrašo į NEMIS jos nuostatų nustatyta tvarka;

5.5.    teikia būsimųjų 1 ir 5 klasių mokinių mieste sąrašus mokykloms iki birželio 1 d. ir juos iki mokslo metų pradžios patikslina;

5.6.    vykdo vaikų apskaitos organizavimo ir tvarkymo priežiūrą švietimo įstaigose.

6.       Seniūnija:

6.1.    kasmet iki vasario 1 d. kaimo seniūnijos bendrojo ugdymo mokykloms, kurios yra jų aptarnavimo teritorijose, Utenos miesto seniūnija Švietimo skyriui pateikia informaciją apie visus seniūnijos teritorijoje gyvenančius vaikus, kuriems tais kalendoriniais metais sukanka 6 metai, o iki rugsėjo 1 d. juos patikslina;

6.2.    apie naujai atvykusius gyventi vaikus (naujai deklaravusius gyvenamąją vietą arba faktiškai atvykusius gyventi), turinčius mokytis pagal privalomojo švietimo programas, per 3 darbo dienas informuoja mokyklas pagal paskirtas aptarnaujamas teritorijas;

6.3.    paaiškėjus, kad seniūnijoje yra gyvenančių ir nesimokančių vaikų, nedelsdama informuoja Švietimo skyrių;

6.4.    gavusi sąrašus apie vaikus, kurie nesimoko ir kurių gyvenamoji vieta yra deklaruota toje seniūnijoje, kasmet iki sausio 5 dienos, bendradarbiaudama su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), giminaičiais, vietos bendruomene, mokyklomis, surenka ir pateikia Švietimo skyriui informaciją apie nesimokančių vaikų nesimokymo priežastis, nurodo informacijos šaltinį.

7.       Mokykla:

7.1.    paskiria atsakingą asmenį pamokų lankomumo apskaitai organizuoti ir koordinuoti bei kaupti ir tvarkyti NEMIS duomenis, susijusius su mokyklos nelankančių mokinių apskaita;

7.2.    iki einamojo mėnesio 5 dienos mokyklos paskirtas asmuo į NEMIS įrašo praėjusio mėnesio duomenis apie mokyklos nelankančius mokinius;

7.3.    užtikrina, kad visa Mokinių registre kaupiama informacija apie mokykloje besimokančius mokinius būtų tiksli ir teisinga, išvykus arba atvykus naujam mokiniui, informaciją atnaujina per 3 darbo dienas;

7.4.    vadovaudamasi teisės aktų nuostatomis ir Aprašu, pasitvirtina pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarką arba integruoja pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarkos nuostatas į kitus mokyklos vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus;

7.5.    savo pamokų (ugdymo dienų) apskaitos tvarkoje nustato pateisinamas pamokų (ugdymo dienų) praleidimo priežastis, galimą didžiausią pateisinamą pamokų (ugdymo dienų) skaičių, pateisinimą patvirtinančius dokumentus ir jų pateikimo tvarką, pamokų (ugdymo dienų) nelankymo priežasčių nustatymo būdus, prevencines priemones ir pagalbos organizavimo mokyklos nelankantiems mokiniams būdus. Mokykla, suderinusi su įstaigos bendruomene, nustato pamokų (ugdymo dienų) praleidimą dėl ligos pateisinančius dokumentus;

7.6.    mokyklos pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarkoje, mokyklos ugdymo plane mokykla nusistato pagalbos organizavimo mokyklos nelankantiems (ir dėl pateisinamų, ir dėl nepateisinamų priežasčių) mokiniams būdus;

7.7.    pasirašytinai supažindina su pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarka klasių vadovus, švietimo pagalbos specialistus, dalykų mokytojus, mokinių tėvus (globėjus, rūpintojus), mokinius;

7.8.    skelbia pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarką interneto svetainėje;

7.9.    siekdama įtvirtinti tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos susitarimus dėl vaikų pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos, papildo esamas mokymo sutartis šalių įsipareigojimų dalyje įtraukdama tėvų (globėjų, rūpintojų) įsipareigojimus susitartais terminais, būdais pateikti pateisinimą dėl mokinių praleistų pamokų (ugdymo dienų) dėl pateisinamų priežasčių;

7.10.  mokymo sutartyje turi būti įtvirtintos nuostatos dėl tėvų (globėjų, rūpintojų) atsakomybės už piktnaudžiavimą tėvų valdžia, neveikimo vaiko labui, jei nesilaikoma ar piktnaudžiaujama mokymo sutartyje, mokyklos pamokų (ugdymo dienų) lankomumo apskaitos tvarkoje nustatytais susitarimais dėl vaikų lankomumo pateisinimo;

7.11.  mokyklai išanalizavus konkretaus vaiko mokyklos nelankymo priežastis ir įvykdžius numatytą prevencinių priemonių planą, mokyklos direktorius kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių dėl minimalios priežiūros priemonės skyrimo arba koordinuotos pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros priemonių paslaugų teikimo vaikams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) skyrimo;

7.12.  mokyklų direktoriai yra atsakingi už 6-16 metų vaikų, įregistruotų Mokinių registre, mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas iki išvykimo mokytis į kitą mokyklą bei teisingą mokinių duomenų bazių tvarkymą.

 

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

8.    Asmenys, pažeidę Aprašo nuostatas, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________________________