PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. kovo 29 d. Nr. 1-77
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 3 dalies 7 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos 2016 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 14 d. sprendimą Nr. 1-313 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo, Savivaldybės tarybos 2013 m. balandžio 23 d. sprendimo Nr. 1-25 1 punkto pripažinimo netekusiu galios“ su vėlesniais jo pakeitimais.
Šis sprendimas per vieną mėnesį gali būti apskundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2016 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. 1-77
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Panevėžio miestui skirtų mokinio krepšelio lėšų planavimo, paskirstymo principus ir naudojimo tvarką. Aprašas taikomas Panevėžio miesto savivaldybės ir nevalstybinėms mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau – mokyklos), Panevėžio pedagoginei-psichologinei tarnybai, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykloms, kitiems švietimo teikėjams ir Panevėžio miesto savivaldybės administracijai.
2. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienerių metų mokymo reikmėms. Savivaldybei skirtos lėšos – tai atitinkamiems metams Panevėžio miesto savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtos mokinio krepšelio lėšos.
II SKYRIUS
MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
4. Skaičiuojant mokinio krepšelio lėšas ateinantiems biudžetiniams metams, mokinių skaičius fiksuojamas pagal Savivaldybės mokinių duomenų bazės einamųjų metų rugsėjo 1 dienos duomenis.
5. Panevėžio suaugusiųjų mokymo centro skyriaus Pataisos namuose mokinio krepšelio lėšos skaičiuojamos pagal vidutinį metinį mokinių skaičių.
6. Vadovaujantis galiojančia Metodika, apskaičiuojamas kiekvienos švietimo įstaigos sutartinių mokinių skaičius.
7. Vienam sutartiniam mokiniui pagal Metodiką skiriama vienoda lėšų suma – mokinio krepšelis, kuris kiekvienais metais nustatomas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu.
8. Savivaldybės mokinio krepšelio lėšos apskaičiuojamos įstaigų sutartinių mokinių skaičių dauginant iš mokinio krepšelio dydžio. Su nevalstybinėmis mokyklomis sudaromos mokinio krepšelio skyrimo ir naudojimo sutartys.
9. Mokyklos, teikdamos programų sąmatų projektus ateinantiems biudžetiniams metams, apskaičiuoja mokinio krepšelio lėšas, priklausančias pagal Metodiką, ir faktišką mokinio krepšelio lėšų poreikį.
10. Švietimo įstaigos mokinio krepšelio lėšų poreikį apskaičiuoja pagal patvirtintus darbuotojų, kuriems darbo užmokestis mokamas iš mokinio krepšelio lėšų, etatų ir pedagogų tarifinius sąrašus, įvertina lėšų poreikį mokinių mokymui namuose ir kitas su darbo santykiais susijusias išmokas. Kitoms mokymo reikmėms lėšos apskaičiuojamos pagal Metodikos 2 priedo 2 punktą.
11. Įstaigoms, teikiančioms neformalųjį vaikų švietimą pagal formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius, lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikoje nustatyta lėšų skyrimo suma pagal fiksuotą spalio 1 d. neformaliojo švietimo įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Panevėžio miesto savivaldybės taryba (toliau – Savivaldybės taryba), mokinių skaičių. Šios įstaigos iki spalio 10 d. pateikia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui raštus, kuriuose nurodo, kiek mokinių lanko šias mokyklas spalio 1 d.
12. Savivaldybės skirstomos mokinio krepšelio dalies lėšos skiriamos:
12.1. pedagoginei-psichologinei pagalbai organizuoti (Pedagoginės-psichologinės tarnybos etatams, finansuojamiems iš mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, išeitinėms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti);
12.3. profesinės linkmės moduliams, vykdomiems pagal Profesinės linkmės ugdymo modulio aprašą, finansuoti;
12.4. formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams neformaliojo vaikų švietimo mokyklose;
12.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje);
12.6. bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;
13. Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programoms (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formaliojo švietimo programas papildančius ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinančius šių programų modulius vaikų neformaliojo švietimo mokyklose ir mokyklas, teikiančias bendrąjį ugdymą) finansuoti lėšos apskaičiuojamos iš mokyklų atitinkamiems metams skirtų mokinio krepšelio lėšų, skaičiuojant vienam mokiniui, besimokančiam pagal bendrojo ugdymo programą, pagal Metodikos 2 priedo 1.5 papunktyje nurodytą dydį.
Lėšos NVŠ programoms finansuoti naudojamos vadovaujantis kita Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
14. Aprašo 12.1 papunktyje nurodytai mokymo reikmei tenkinti Savivaldybė skiria ne mažiau kaip 80 procentų, Aprašo 12.4 papunktyje minimai mokymo reikmei tenkinti – ne mažiau kaip 100 procentų galiojančioje Metodikoje nurodytos rekomenduojamos mokinio krepšelio lėšų sumos. Aprašo 12.2, 12.3, 12.5–12.7 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms Savivaldybė skiria lėšų pagal poreikį.
15. Formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams neformaliojo vaikų švietimo mokyklose (12.4 papunktis) mokinio krepšelio lėšos skiriamos Panevėžio miesto įstaigoms: Muzikos mokyklai, Dailės mokyklai, Kūno kultūros ir sporto centrui, Futbolo akademijai, „Žemynos“ progimnazijos baseinui. Mokinio krepšelio lėšos apskaičiuojamos vadovaujantis Metodikoje nustatyta lėšų skyrimo suma pagal fiksuotą spalio 1 d. minėtų įstaigų mokinių skaičių.
16. Savivaldybė 94 procentus atitinkamiems metams jai skirtų mokinio krepšelio lėšų paskirsto proporcingai kiekvienai mokyklai pagal Aprašo 8 punktą apskaičiuotam mokinio krepšelio lėšų poreikiui.
17. Mokyklos skirtas mokinio krepšelio lėšas naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:
17.1. Darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų, sumokėti), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, priemokoms už laikinai nesančių darbuotojų funkcijų (pareigų) arba papildomų darbų atlikimą (jeigu dėl papildomo darbo nesulygstama darbo sutartyje), taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba.
Iš šiame papunktyje išvardytų mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą darbuotojams, nurodytiems Metodikos 12.1 papunktyje.
17.5. Informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti, sumokėti už darbą IKT prižiūrintiems darbuotojams ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT).
18. Mokyklos, kurioms trūksta lėšų darbo užmokesčiui, gali mažinti lėšas Aprašo 17.2– 17.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms, perkeliant jas į darbo užmokesčio fondą.
19. Aprašo 17.2 papunktyje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 17.3–17.5 papunkčiuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti – ne mažiau kaip 40 procentų galiojančioje Metodikoje atitinkamoms mokymo reikmėms nurodytų rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų.
20. Mokyklos, kuriose mokosi mokiniai, turintys sutrikusią regą ar klausą, iki spalio 1 d. sudaro sutartis su Panevėžio regos centru „Linelis“ arba su Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindine mokykla dėl tiflopedagogo arba surdopedagogo pagalbos teikimo ir pateikia informaciją Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui. Mokinio krepšelio lėšos skiriamos Regos centrui „Linelis“ ir Kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinei mokyklai pagal sutartinius įsipareigojimus patvirtintai ugdymo programai įgyvendinti.
21. Nepanaudotos mokinio krepšelio lėšos, įvykdžius mokyklos ugdymo planą, ketvirtąjį ketvirtį naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Švietimo ir mokslo ministerijai perskirsčius tarp savivaldybių specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą mokinio krepšeliui finansuoti nuo rugsėjo 1 dienos iki einamųjų metų pabaigos, Savivaldybės gautos lėšos pirmiausia skiriamos iš mokinio krepšelio lėšų išlaikomų darbuotojų išeitinėms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms bei kompensacijoms mokėti, taip pat Aprašo 17 punkte nurodytų mokymo reikmių įsiskolinimams dengti ar jų susidarymo galimybėms mažinti.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
23. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos pagal teisės aktus, reglamentuojančius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokinio krepšelio lėšų naudojimo rekomendacijas ir pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.