LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 m. LIEPOS 24 D. įsakymo Nr. a1-490 „DĖL 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugsėjo 5 d. Nr. A1-591

Vilnius

 

Pakeičiu 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. A1-490 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ aprašo patvirtinimo“, ir 2 priedą išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                            Vytautas Šilinskas

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ aprašo

2 priedas

 

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ 3 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

1. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – Finansavimo sąlygų aprašas) nustatomos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos Lietuvai (toliau – ESIP) lėšomis planuojamo finansuoti projekto, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ apraše nurodytos 3 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, (toliau – projektas) finansavimo sąlygos.

2. Projekto finansavimo sąlygos ir reikalavimai:

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavi-mo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar

papriemonė

Interven-cinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

3. Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione

ESIP lėšos

4

4.7

4.7.1 – užtik-rinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką

Sostinės regionas (Vilniaus apskritis)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integra-vimas

 

Pastabos:

1. Lentelės trečiajame stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Lentelės ketvirtajame stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Lentelės penktajame stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Lentelės šeštajame stulpelyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

P-09-003-02-02-09-05

(P.S.2.1508)

Asmenys

2 587 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

R-09-003-02-02-09-01

(R.S.2.3513)

Procentai

30 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

R-09-003-02-02-09-03

(R.S.2.3514)

Procentai

60 (2029 m.)

Pastaba. Projekto įgyvendinimo plane (toliau – PĮP) įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių aprašymo korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede.

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

 

Veiklos ar poveiklės pavadi-nimas

Finansavi-mo šaltinis

Prioritetas ar komponen-tas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar papriemonė

Interven-cinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiria-ma veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparu-mo didinimo priemo-nės lėšos (Taip / Ne)

 

4. Socialiai pažeidžia-mų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integraci-jos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione

ESIP lėšos

4

4.7

4.7.1 – užtikrinti pagalbą tiems, kuriems labiausiai jos reikia

153 – būdai integruoti palankių sąlygų neturin-čius asmenis ir grąžinti juos į darbo rinką

Vidurio ir vakarų Lietuvos regionas (visos apskritys, išskyrus Vilniaus apskritį)

01 – dotacija

33 – nesiorientuo-jant į teritorišku-mą

23 – socialinis darbas, bendruome-nės, socialinės ir asmeninės paslaugos

09 – netaikoma

02 – lyčių aspekto integra-vimas

 

 

Pastabos:

1. Lentelės trečiajame stulpelyje nurodomas ESIP prioriteto, prie kurio įgyvendinimo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

2. Lentelės ketvirtajame stulpelyje nurodomas ESIP uždavinio, prie kurio vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris.

3. Lentelės penktajame stulpelyje nurodomas ESIP veiklos, prie kurios vykdymo prisidedama pažangos priemonės veikla ar poveikle, numeris ir pavadinimas.

4. Lentelės šeštajame stulpelyje nurodomas intervencinės priemonės kodas pagal Reglamento (ES) 2021/1060 1 priedo 1 lentelę.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

P-09-003-02-02-09-05

(P.S.2.1508)

Asmenys

7 868 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

R-09-003-02-02-09-01

(R.S.2.3513)

Procentai

30 (2029 m.)

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad gaunamos paslaugos padarė teigiamą poveikį, dalis

R-09-003-02-02-09-03

(R.S.2.3514)

Procentai

60 (2029 m.)

Pastaba. PĮP įrašomas lentelės antrajame stulpelyje „Rodiklio kodas“ skliausteliuose nurodytas kodas.

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

Siektini stebėsenos rodikliai apskaičiuojami pagal stebėsenos rodiklių aprašymo korteles, pateiktas Finansavimo sąlygų aprašo 1 priede.

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant PĮP, priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Finansavimo sąlygų aprašą:

1.1. Bendrieji teisės aktai:

1.1.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartija;

1.1.2. 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

1.1.3. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF +) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013;

1.1.4. Reglamentas (ES) 2021/1060;

1.1.5. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai;

1.1.6. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, (toliau – Taisyklės);

1.1.7. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, (toliau – Projektų administravimo taisyklės).

1.2. Specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymas;

1.2.2. 20212030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl
20212030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“, (toliau
2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas);

1.2.3. 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 931 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos patvirtinimo“;

1.2.4. Iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-939/1R-324 „Dėl Iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamų (paleistų) asmenų socialinės integracijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – Socialinės integracijos tvarkos aprašas).

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą finansuojamos šios projekto veiklos:

2.1.1. socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione:

2.1.1.1. socialinės integracijos veiklos (paslaugos) projekto tikslinės grupės, nurodytos šios lentelės 4 punkte, asmenims (toliau – tikslinės grupės asmenys): veiklos, skatinančios asmens socialinio savarankiškumo ir darbingumo, profesinės kompetencijos ir pajėgumo dalyvauti darbo rinkoje atkūrimą ir didinimą (pvz.: asmens socialinių ir kitų paslaugų poreikių vertinimas, individualus ir grupinis motyvavimas, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, psichosocialinė pagalba, sociokultūrinės paslaugos (įskaitant kultūrinę edukaciją bei kūrybingumo skatinimą), socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, profesinis orientavimas ir konsultavimas, bendrųjų gebėjimų ugdymas, profesinių įgūdžių ugdymas, pagalba įsidarbinant ir įsidarbinus), palydimoji paslauga;

2.1.1.2. visuomenės, darbdavių, specialistų nuomonės formavimas;

2.1.1.3. organizacijų ir specialistų, dirbančių su tikslinės grupės asmenimis, gebėjimų stiprinimas;

2.1.1.4. organizacijų, dirbančių tikslinės grupės asmenų integracijos srityje, tinklaveikos iniciatyvos, projektų idėjų atranka;

2.1.1.5. stebėsena, vertinimai ir (ar) tyrimai, reikalingi projekto veiklų efektyvumui įvertinti;

2.1.2. socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione:

2.1.2.1. socialinės integracijos veiklos (paslaugos) tikslinės grupės asmenims: veiklos, skatinančios asmens socialinio savarankiškumo ir darbingumo, profesinės kompetencijos ir pajėgumo dalyvauti darbo rinkoje atkūrimą ir didinimą (pvz.: asmens socialinių ir kitų paslaugų poreikių vertinimas, individualus ir grupinis motyvavimas, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, psichosocialinė pagalba, sociokultūrinės paslaugos (įskaitant kultūrinę edukaciją bei kūrybingumo skatinimą), socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, profesinis orientavimas ir konsultavimas, bendrųjų gebėjimų ugdymas, profesinių įgūdžių ugdymas, pagalba įsidarbinant ir įsidarbinus), palydimoji paslauga;

2.1.2.2. visuomenės, darbdavių, specialistų nuomonės formavimas;

2.1.2.3. organizacijų ir specialistų, dirbančių su tikslinės grupės asmenimis, gebėjimų stiprinimas;

2.1.2.4. organizacijų, dirbančių tikslinės grupės asmenų integracijos srityje, tinklaveikos iniciatyvos, projektinių idėjų atranka;

2.1.2.5. stebėsena, vertinimai ir (ar) tyrimai, reikalingi projekto veiklų efektyvumui įvertinti.

2.2. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą vykdomos projekto veiklos priskiriamos vienam iš regionų, nesvarbu, kurio regiono tikslinės grupės asmenims skirta projekto veikla. Šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytose veiklose gali dalyvauti tikslinės grupės asmenys iš visos Lietuvos. 

2.3. Galimas pareiškėjas – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA).

2.4. Galimi partneriai šios lentelės 4.1.1 papunktyje nurodytos tikslinės grupės asmenims skirtoms veikloms vykdyti:

2.4.1. savivaldybių administracijos;

2.4.2. Lietuvos kalėjimų tarnyba;

2.4.3. Lietuvos probacijos tarnyba;

2.4.4. kiti viešieji ir privatieji juridiniai asmenys.

2.5. Šios lentelės 2.4 papunktyje nurodytų partnerių atrankos reikalavimai:

2.5.1. šios lentelės 2.4.1–2.4.3 papunkčiuose nurodytiems galimiems partneriams ESFA siunčia pasiūlymą (kvietimą) dalyvauti vykdant projektą;

2.5.2. šios lentelės 2.4.4 papunktyje nurodytiems partneriams, jeigu jie vykdys šios lentelės 2.1.1.1 ir 2.1.2.1 papunkčiuose nustatytas veiklas, atrinkti savivaldybių administracijos organizuoja ir atlieka atranką, vadovaudamosi savivaldybės mero nustatyta tvarka.

2.6. Galimi partneriai šios lentelės 4.1.2 papunktyje nurodytos tikslinės grupės asmenims skirtoms veikloms vykdyti – viešieji ir privatieji juridiniai asmenys.

2.7. Šios lentelės 2.6 papunktyje nurodytų partnerių atrankos reikalavimai:

2.7.1. partneriams atrinkti ESFA organizuoja ir atlieka skaidrią, viešą atranką, vadovaudamasi savo patvirtintu projekto partnerių atrankos tvarkos aprašu;

2.7.2. partnerius, kurie įgyvendins savo pateiktas projektines idėjas, kvalifikuota balsų dauguma atrenka ekspertų komisija. Ekspertus į komisiją deleguoja Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ESFA ir projekto partneriai, atrinkti šios lentelės 2.7.1 papunktyje nurodyta tvarka.

2.8. Pareiškėjas su partneriais sudaro jungtinės veiklos ar partnerystės sutartį (-is), kurioje (-iose) turi būti nustatytos sutarties šalių teisės, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą.

2.9. Projektui taikoma finansavimo forma – dotacija.

2.10. Projektui įgyvendinti skiriama iki 31 818 984 (trisdešimt vieno milijono aštuonių šimtų aštuoniolikos tūkstančių devynių šimtų aštuoniasdešimt keturių) eurų, iš jų: iki 24 529 951 (dvidešimt keturių milijonų penkių šimtų dvidešimt devynių tūkstančių devynių šimtų penkiasdešimt vieno) euro – Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos ir iki 7 289 033 (septynių milijonų dviejų šimtų aštuoniasdešimt devynių tūkstančių trisdešimt trijų) eurų – bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, iš jų:

2.10.1. iki 3 594 551 (trijų milijonų penkių šimtų devyniasdešimt keturių tūkstančių penkių šimtų penkiasdešimt vieno) euro Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 3 594 551 (trijų milijonų penkių šimtų devyniasdešimt keturių tūkstančių penkių šimtų penkiasdešimt vieno) euro bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.1 papunktyje nurodytai veiklai finansuoti;

2.10.2. iki 20 935 400 (dvidešimt milijonų devynių šimtų trisdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų) eurų Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iki 3 694 482 (trijų milijonų šešių šimtų devyniasdešimt keturių tūkstančių keturių šimtų aštuoniasdešimt dviejų) eurų bendrojo finansavimo iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiriama šios lentelės 2.1.2 papunktyje nurodytai veiklai finansuoti.

2.11. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau nei iki 2029 m. liepos 31 d.

2.12. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą nefinansuojamos įstaigos (organizacijos), pretenduojančios tapti projekto partneriais vykdant projekto veiklas, skirtas šios lentelės 4.1.1 papunktyje nurodytos tikslinės grupės asmenims, jeigu jos gauna finansavimą projektuose, vykdomuose pagal Projektų, skirtų socialinės integracijos paslaugoms iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti, atrankos konkurso organizavimo 2024–2026 metais nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. spalio 4 d. įsakymu Nr. A1-650 „Dėl Projektų, skirtų socialinės integracijos paslaugoms iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiamiems (paleistiems) asmenims teikti, atrankos konkurso organizavimo 2024–2026 metais nuostatų patvirtinimo“. Šio konkurso rezultatai paskelbti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainės socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ poskiltyje „Projektų konkursų rezultatai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursu-rezultatai/).

2.13. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus Projektų administravimo taisyklių 2 priede.

2.14. Projekto matomumo ir informavimo apie projektą veiksmai atliekami vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.15. Projektas įgyvendinamas pagal Finansavimo sąlygų apraše, projekto sutartyje ir Projektų administravimo taisyklėse nustatytus reikalavimus.

2.16. ESFA kartu su PĮP VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) turi pateikti:

2.16.1. iki PĮP pateikimo sudarytas šios lentelės 2.8 papunktyje numatytas jungtinės veiklos ar partnerystės sutartis, sudarytas su šios lentelės 2.4.1–2.4.3 papunkčiuose nurodytais partneriais;

2.16.2. šios lentelės 2.4.4 ir 2.6 papunkčiuose nurodytų partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP, atrinkimo ir (ar) paskyrimo faktą įrodančius dokumentus (pvz., atrankos komisijos posėdžio protokolo kopiją);

2.16.3. šios lentelės 8.2 papunktyje nustatytus reikalavimus atitinkančių partnerių, apie kuriuos informacija teikiama kartu su PĮP arba jungtinės veiklos ar partnerystės sutartimi (-is), „Vienos įmonės“ deklaraciją pagal Reglamentą (ES) 2023/2831, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“ (https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai), jei projektui teikiama de minimis pagalba.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

4. Projekto tikslinės grupės

4.1. Tinkamos projekto tikslinės grupės:

4.1.1. iš laisvės atėmimo bausmės atlikimo vietų paleidžiami (paleisti) asmenys;

4.1.2. kiti socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Įgyvendinant projektą negali būti numatyta apribojimų, turėsiančių neigiamą poveikį įgyvendinant lygių galimybių bei nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, negalios ar kitais pagrindais principus, taip pat užtikrinant prieinamumo visiems reikalavimo laikymąsi.

5.2. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi (socialinėje srityje) principo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, įgyvendinimo – lavinti socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinius įgūdžius, suteikiant jam žinių ir gebėjimų, leidžiančių integruotis į darbo rinką ir (ar) grįžti į švietimo sistemą, integruoti  į visuomenę, taip prisidedant prie skurdo ar socialinės atskirties mažinimo.

5.3. Projektu turi būti prisidedama prie lyčių lygybės skatinimo stiprinant organizacijų ir specialistų, dirbančių su tikslinės grupės asmenimis, gebėjimus.

5.4. Įgyvendinant projektą turi būti užtikrintas lygių galimybių principo įgyvendinimas, t. y. projekto veiklos ir rezultatai turi būti prieinami visiems projekto dalyviams, taip pat ir individualių pagalbos poreikių (judėjimo, klausos ar kt.) turintiems asmenims.

5.5. Įvertinus ESIP 4.8 uždaviniui įgyvendinti numatytų veiksmų (veiklų) poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, nustatyta, kad socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturės jokio numatomo poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jų poveikis bus nereikšmingas, t. y. nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad veiksmai (veiklos) atitinka principą „nedaroma reikšminga žala“. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimai pateikiami 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų apraše (2 priedas).

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

6.1. Įgyvendinant projektą turi būti laikomasi Chartijoje nustatytų teisių ir principų, iš kurių svarbiausi: nediskriminavimas, moterų ir vyrų lygybė, žmonių teisė gyventi oriai, teisė į privatų ir šeimos gyvenimą, asmens duomenų apsauga, tinkamos ir teisingos darbo sąlygos, saviraiškos ir informacijos laisvė:

6.1.1. draudžiama bet kokia diskriminacija, pvz.: dėl asmens lyties, rasės, odos spalvos, tautinės ar socialinės kilmės, genetinių bruožų, kalbos, religijos ar tikėjimo, politinių ar kitokių pažiūrų, priklausymo tautinei mažumai, turtinės padėties, gimimo, negalios, amžiaus, seksualinės orientacijos;

6.1.2. užtikrinama lyčių lygybė, vienodas požiūris ir lygios galimybės, nediskriminavimas ir neįgaliųjų teisės pagal Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją;

6.1.3. užtikrinama asmens duomenų apsauga. Asmens duomenys turi būti tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, nustatančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, ir naudojami tik konkretiems tikslams ir tik teisės aktų nustatytais teisėtais pagrindais. Įgyvendinant projektą turi būti užtikrinta asmens teisė susipažinti su surinktais jo asmens duomenimis, teisė reikalauti, kad duomenų valdytojas nedelsdamas ištaisytų netikslius su juo susijusius asmens duomenis, ir kitos Reglamente (ES) 2016/679 numatytos duomenų subjekto teisės.

6.2. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Europos Sąjungos fondais būtų naudojamasi laikantis Chartijos nuostatų, jei jos yra taikytinos, įskaitant atvejus, kai nutraukiami mokėjimų terminai, sustabdomi mokėjimai ir atliekamos finansinės pataisos, taip pat kai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 258 straipsnį taikoma pažeidimo tyrimo procedūra.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (nenurodyti kituose Finansavimo sąlygų aprašo punktuose)

8.1. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą de minimis pagalba gali būti teikiama vadovaujantis Reglamentu (ES) 2023/2831.

8.2. De minimis pagalbos gavėja – partnerio organizacija, kuri vykdo ar gali vykdyti ūkinę veiklą Lietuvos Respublikoje arba kurios veiksmai daro įtaką ar ketinimai, jeigu būtų įgyvendinti, galėtų daryti įtaką ūkinei veiklai Lietuvos Respublikoje, jei ji:

8.2.1. dalyvauja (kaip naudos gavėja) šios lentelės 2.1.1.3 ir 2.1.2.3 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose ir arba

8.2.2. planuoja iš projekto finansavimo lėšų įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto projekto veikloms vykdyti.

8.3. Bendra vienai įmonei suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 (trijų šimtų tūkstančių) eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį. Sąvoka „viena įmonė“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta Reglamento (ES) 2023/2831 2 straipsnio 2 dalyje.

8.4. Leistina suteikti de minimis pagalbos suma turi būti pagrindžiama remiantis PĮP, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – registras) pateiktais duomenimis.

8.5. CPVA, kartu su PĮP arba projekto sutarties pakeitimu gavusi šios lentelės 2.16.3 papunktyje nurodytą informaciją, įvertina:

8.5.1. de minimis pagalbos gavėjo atitiktį Reglamento (ES) 2023/2831 nustatytiems reikalavimams, užpildydama Pavyzdinį atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą, paskelbtą interneto svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/dokumentai/pavyzdinio-atitikties-de-minimis-pagalbos-taisyklems-komisijos-reglamentui-es-2023-2831-patikros-lapo-forma-projekto-lygmuo;

8.5.2. de minimis pagalbos gavėjo sąsajas pagal Reglamente (ES) 2023/2831 nustatytą „vienos įmonės“ sąvoką;

8.5.3. ar nebus peržengtos de minimis pagalbos suteikimo ribos, nustatytos šios lentelės 8.3 papunktyje.

8.6. CPVA, atlikusi šios lentelės 8.5 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams ir raštu arba elektroniniu paštu apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją), pateikdama sprendimo kopiją.

8.7. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), vadovaudamasis šios lentelės 8.6 papunktyje nurodyta informacija ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, registre pateikia duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą. De minimis pagalbos dydis diskontuojamas vadovaujantis Reglamento (ES) 2023/2831 3 straipsnio 6 dalimi.

8.8. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), pasirašęs projekto sutartį arba susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo, raštu arba elektroniniu paštu informuoja de minimis pagalbos gavėjus apie priimtą sprendimą suteikti de minimis pagalbą, nurodydamas jos dydį bei pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į Reglamentą (ES) 2023/2831.

8.9. Duomenys apie de minimis pagalbą tikslinami arba de minimis pagalba išregistruojama, jei pakeičiamas sprendimas dėl de minimis pagalbos suteikimo konkretiems de minimis pagalbos gavėjams.

8.10. Paaiškėjus, kad pagal Finansavimo sąlygų aprašą buvo suteikta neteisėta ir (ar) nesuderinama pagalba, projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad ši pagalba bus grąžinta vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

9. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Netaikoma.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Projekto vykdytojas privalo organizuoti komunikacinį renginį ar veiklą, įtraukdamas Europos Komisiją ir vadovaujančiąją instituciją – Lietuvos Respublikos finansų ministeriją.

12.2. Projekto vykdytojas, vykdydamas šios lentelės 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytas remiamas veiklas, norėdamas patikrinti, ar rodiklis „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis“ (rodiklio kodas R-09-003-02-02-09-01) pasiektas, turi teisę gauti šio projekto dalyvio asmens duomenis (vardą, pavardę, gimimo datą), duomenis apie statusą darbo rinkoje, dalyvavimą švietimo programose (švietimo programos pavadinimas, dalyvavimo data (nuo iki)), esančius registruose, valstybės ir kitose informacinėse sistemose. Kreipiantis dėl asmens duomenų pateikimo, nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, duomenų gavimo teisinis pagrindas, jų panaudojimo tikslas, prašomų pateikti duomenų apimtis ir duomenų pateikimo būdas arba duomenys teikiami duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų administravimo taisyklių VII skyriuje išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

13.2. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Netinkamos finansuoti išlaidos ir projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojamos iš projekto vykdytojo lėšų.

13.3. Pareiškėjas ir (arba) partneris (-iai) savo iniciatyva savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

13.4. Pagal Finansavimo sąlygų aprašą kryžminis finansavimas netaikomas.

13.5. Projekto išlaidos, kurias numatyta apmokėti su išlaidomis nesiejamo projekto finansavimo būdu, apmokamos atsižvelgiant į projekto sutartyje nustatytą su išlaidomis nesiejamo projekto finansavimo dydį ir projekto vykdytojo pateiktus dokumentus, patvirtinančius pasiektą rezultatą. Dokumentai, kuriuos reikia pateikti, siekiant įrodyti su išlaidomis nesiejamo projekto finansavimo būdu apmokamas išlaidas ar patvirtinti pasiektą rezultatą, nurodomi projekto sutartyje. Jei supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nenustatyti ESIP, PĮP planuojamos išlaidos gali būti grindžiamos supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiais, nurodytais Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre.

13.6. Projektui taikomas projekto išlaidų tinkamumo finansuoti laikotarpis nustatomas projekto sutartyje.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Indeksuojama

Q Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

14.1. Visos projekto išlaidos

 

 

Su išlaidomis nesiejamas finansavimas

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame ESFA interneto svetainės www.esf.lt skilties „Veiklos sritys“ poskiltyje „Metodinės pagalbos centras“.

 

_____________________

 

 

 

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

 

2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ 3 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO STEBĖSENOS RODIKLIŲ APRAŠYMO KORTELĖS

 

i SKYRIUS

Stebėsenos rodiklio „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys“ APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Asmenys

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Didėjimas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Produkto rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

P-09-003-02-02-09-01

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma.

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo, kiek socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų dalyvavo „Europos socialinio fondo +“ lėšomis finansuojamo projekto veiklose (toliau – projekto veikla).

Socialiai pažeidžiami asmenys, socialinę atskirtį patiriantys asmenys  ir socialinę riziką patiriantys asmenys suprantami taip, kaip jie apibrėžti Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. A1-791 „Dėl Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, (toliau – Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų planas).

Socialinę riziką patiriantys asmenys gali tuo pačiu metu būti laikomi ir socialinę atskirtį patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Sumuojami socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys, dalyvaujantys projekto veikloje. Tas pats asmuo, dalyvaujantis tęstinėje projekto veikloje įgyvendinant tą patį projektą, skaičiuojamas vieną kartą.

Dubliavimai šalinami projekto lygiu.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: dalyvių apklausos anketos (pagal Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijos, kuriai pritarta tarpinstitucinės darbo grupės, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, 2024 m. balandžio 19 d. posėdžio protokolu Nr. 20, (toliau Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcija) 1 priede pateiktą formą); mokymo (-ų) dalyvių sąrašai (pagal Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijos 3 priede pateiktą formą); kiti, projekto vykdytojo ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros suderinti, asmens dalyvavimą projekte pagrindžiantys, dokumentai; arba atitinkama informacija iš registrų, valstybės ir kitų informacinių sistemų.

Projekto pirminių dokumentų sąrašą parengia ir su projekto vykdytoju suderina viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra.

Antriniai šaltiniai: projekto sutartyje nurodytos veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas projekto veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklis laikomas pasiektu, kai asmuo pradeda dalyvauti projekto veikloje ir jis pirmą kartą yra įtraukiamas į projekto dalyvių sąrašą arba dalyvių sąrašą atitinkantį lygiavertį dokumentą (pvz., susitarimą dėl paslaugų teikimo).

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. +370 665 22 312

16.

Kita svarbi informacija

Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – P.S.2.1508.

2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis produkto rodiklis yra susijęs su specialiuoju rezultato rodikliu R.S.2.3513 „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis“.

 

iI SKYRIUS

Stebėsenos rodiklio „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie, baigę dalyvauti veiklose, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, dalis

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Procentai

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Palaikymas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-09-003-02-02-09-01

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma.

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo, kokia dalis socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų po dalyvavimo projekto veikloje pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą, nuo visų projekto veikloje dalyvavusių socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų.

Socialiai pažeidžiami asmenys, socialinę atskirtį patiriantys asmenys  ir socialinę riziką patiriantys asmenys suprantami taip, kaip jie apibrėžti Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plane.

Socialinę riziką patiriantys asmenys gali tuo pačiu metu būti laikomi ir socialinę atskirtį patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

Laikoma, kad asmuo pradėjo savanoriauti, kai jis pasirašo savanoriškos veiklos sutartį.

Laikoma, kad asmuo pradėjo mokytis, kai jis projekto įgyvendinimo metu pasirašo mokymo sutartį arba kai asmuo yra įtraukiamas į mokymo įstaigos dalyvių sąrašą ir formaliojo ar neformaliojo mokymo programa pradedama įgyvendinti ne vėliau kaip per 28 kalendorines dienas po asmens baigimo dalyvauti projekto veiklose dienos. Mokymų finansavimo šaltinis nėra svarbus.

Laikoma, kad asmuo pradėjo ieškoti darbo, kai jis: 1) viešųjų įdarbinimo tarnybų buvo naujai užregistruotas kaip ieškantis darbo; 2) pasirašė sutartį dėl tarpininkavimo įdarbinant paslaugų teikimo srityje; 3) pats aktyviai ieško darbo, t. y. yra paskelbęs savo gyvenimo aprašymą bent vienoje įdarbinimo tarnybos interneto svetainėje.

Laikoma, kad asmuo pradėjo dirbti, kai jis pradeda dirbti pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu arba savarankiškai.

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Automatiškai apskaičiuojamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Rodiklis skaičiuojamas pagal formulę P/B*100 proc., kur:

P (pokyčio kintamasis) – „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie po dalyvavimo veiklose pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą“, skaičius;

B (bazinis susietasis) – „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys“, skaičius.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminiai šaltiniai: dalyvių ataskaita (pagal Projekto dalyvių informacijos administravimo instrukcijos 4 priede pateiktą formą), Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro, Mokesčių mokėtojų registro, Valstybinės mokesčių inspekcijos Integruotos mokesčių informacinės sistemos, Mokinių registro, Studentų registro, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinės sistemos duomenys, įrodantys projekto rezultato pasiekimą (projekto dalyvio vardas, pavardė, gimimo data), duomenys apie jo statusą darbo rinkoje, dalyvavimą švietimo programoje (švietimo programos pavadinimas, dalyvavimo data (arba laikotarpis nuo iki)) ir kiti, projekto vykdytojo ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros suderinti dokumentai, įrodantys projekto rezultato pasiekimą.

Antriniai šaltiniai: projekto sutartyje nurodytos veiklos ataskaitos.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Už stebėsenos rodiklio reikšmės pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas projekto veiklos ataskaitas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto dalyvis, baigęs dalyvauti projekto veiklose arba per 28 kalendorines dienas po paskutinio dalyvavimo projekto veiklose pabaigos, pradėjo savanoriauti, mokytis, ieškoti darbo arba dirbti, įskaitant savarankišką darbą.

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. +370 665 22 312

16.

Kita svarbi informacija

Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.3513. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis yra susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1508 „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys“.

 

iII SKYRIUS

Stebėsenos rodiklio „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad paslaugos jiems padarė teigiamą poveikį, dalis APRAŠYMO KORTELĖ

 

 

Elementai

Kodai, pavadinimai ir aprašymas

1.

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų, kurie teigia, kad paslaugos jiems padarė teigiamą poveikį, dalis

2.

Stebėsenos rodiklio matavimo vienetai

Procentai

3.

Stebėsenos rodiklio reikšmės kryptis

Palaikymas

4.

Stebėsenos rodiklio reikšmės tipas

Skaitinė reikšmė

5.

Stebėsenos rodiklio tipas

Rezultato rodiklis

6.

Stebėsenos rodiklio kodas

R-09-003-02-02-09-02

7.

Europos Komisijos suteiktas stebėsenos rodiklio kodas

Netaikoma.

8.

Stebėsenos rodiklio paaiškinimas, sąvokų apibrėžtys

Rodiklis parodo, kokiai daliai socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų po dalyvavimo projekto veiklose suteiktos paslaugos padarė teigiamą poveikį.

Socialiai pažeidžiami asmenys, socialinę atskirtį patiriantys asmenys  ir socialinę riziką patiriantys asmenys suprantami taip, kaip jie apibrėžti Socialinės aprėpties didinimo 2020–2023 metų veiksmų plane.

Socialinę riziką patiriantys asmenys gali tuo pačiu metu būti laikomi ir socialinę atskirtį patiriančiais, ir socialiai pažeidžiamais asmenimis.

9.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo tipas

Įvedamas.

10.

Stebėsenos rodiklio reikšmės apskaičiavimo metodas

Rodiklio reikšmė nustatoma, kai kiekvienais einamaisiais kalendoriniais metais atliekama apklausa, kurios metu dalyvavę projekto veiklose socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys įvertina gautų paslaugų kokybę. Atliekant apklausą naudojami apklaustųjų duomenys (asmens vardas, pavardė, telefono ryšio numeris arba elektroninio pašto adresas). Apklausiami asmenys, kurie davė sutikimą dalyvauti apklausoje telefonu arba elektroniniu paštu.

Laikoma, kad projekto dalyvis gautų paslaugų kokybę vertina palankiai, jeigu pagal pasitenkinimo gautų paslaugų kokybe tyrimo metodiką respondentas gautų paslaugų kokybę vertina teigiamai. Atliekama reprezentatyvi apklausa.

11.

Stebėsenos rodiklio duomenų šaltiniai

Pirminis šaltinis: apklausos duomenys.

Antrinis šaltinis: Europos Sąjungos investicijų administravimo informacine sistema.

12.

Stebėsenos rodiklio reikšmės skaičiavimo periodiškumas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama vieną kartą per metus ir pateikiama iki kitų metų birželio 30 d.

13.

Stebėsenos rodiklio pasiekimo momentas

Rodiklio reikšmė skaičiuojama projekto veiklų įgyvendinimo metu ir po projekto finansavimo pabaigos.

14.

Už stebėsenos rodiklį atsakinga įstaiga

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

15.

Įstaigos padalinys ir kontaktinis telefono numeris

Europos Sąjungos investicijų skyrius, tel. +370 665 22 312

16.

Kita svarbi informacija

Stebėsenos rodiklio kodas, naudojamas Europos Sąjungos investicijų administravimo informacinėje sistemoje, – R.S.2.1514. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos specialusis rezultato rodiklis yra susijęs su specialiuoju produkto rodikliu P.S.2.1508 „Socialiai pažeidžiami, socialinę riziką (atskirtį) patiriantys asmenys“.

 

__________________________

 

 

 

2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veiklos „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

PROJEKTO, KURIUO ĮGYVENDINAMOS 2021–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS SOCIALINĖS SUTELKTIES PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 09-003-02-02-09 „PLĖTOTI SOCIALINĖS INTEGRACIJOS PRIEMONES LABIAUSIAI PAŽEIDŽIAMOMS GRUPĖMS“ 3 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS SOSTINĖS REGIONE“ IR 4 VEIKLOS „SOCIALIAI PAŽEIDŽIAMŲ, SOCIALINĘ RIZIKĄ (ATSKIRTĮ) PATIRIANČIŲ ASMENŲ SOCIALINĖS INTEGRACIJOS IR GALIMYBIŲ DALYVAUTI DARBO RINKOJE DIDINIMAS VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“, ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas, kuriuo įgyvendinamos 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos socialinės sutelkties plėtros programos pažangos priemonės Nr. 09-003-02-02-09 „Plėtoti socialinės integracijos priemones labiausiai pažeidžiamoms grupėms“ 3 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Sostinės regione“ ir 4 veikla „Socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimas Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“, (toliau – projektas) (tinkamą variantą pažymėkite Q):

 

£ Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

Q Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

Su Europos Komisija suderintas pagrindimas

Pagrindimo dokumentai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

(remiantis priemonių (kai finansavimo šaltinis – EGADP lėšos) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis –  ESIFP lėšos) vertinimo anketomis, nurodoma tik ta vertinimo anketos dalis, kuri aktuali finansuotinai veiklai) (papildomai gali būti nurodomi nacionaliniai teisės aktai, kuriais įgyvendinami vertinimo anketose minimi Europos Sąjungos teisės aktai)

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1. Klimato kaitos švelninimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinant projektą išsiskirs daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Netaikoma, nes projekto veiklos skirtos socialiai pažeidžiamų, socialinę riziką (atskirtį) patiriančių asmenų socialinės integracijos ir galimybių dalyvauti darbo rinkoje didinimui.

2. Prisitaikymas prie klimato kaitos

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. nenumatoma, kad įgyvendinamas projektas darys neigiamą poveikį dabartiniam ir ateities klimatui, žmonėms, gamtai ar turtui.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

3. Taususis vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitinka tausiojo vandens ir jūrų išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų daryti poveikį tausiajam vandens ir jūrų išteklių naudojimui.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, nes įgyvendinant reformas ir investuojant nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri galėtų daryti žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitiks oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma kurti infrastruktūros, dėl kurios susidarytų didelė oro, vandens ir dirvožemio tarša.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Planuojamas įgyvendinti projektas neturės jokio numatomo poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jo poveikis bus nereikšmingas, t. y. įgyvendinamas projektas nedarys tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, todėl laikoma, kad jis atitiks biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos bei atkūrimo tikslą. Įgyvendinant projektą nenumatoma, kad veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ir ekosistemų apsaugai, nes skaitmeninė infrastruktūra kuriama jau urbanizuotoje teritorijoje.

Informacija pateikta šios lentelės 1 punkte.

 

____________________________