ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. rugsėjo 7 Nr. 1-138
Širvintos
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo”, 3 punktu,
Patvirtinti Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Širvintų rajono savivaldybės tarybos
2015 m. rugsėjo 7 d.
sprendimu Nr. 1-138
ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO 2015 METAIS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Širvintų rajono savivaldybės mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas 2015 m. spalio–gruodžio mėnesiais, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Širvintų rajono savivaldybei (toliau –Savivaldybė) siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių.
3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“.
4. Savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo 2015 metams tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II. nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
5. NVŠ lėšos savivaldybėms yra skiriamos pagal 2014 m. rugsėjo 1 d. bendrajame ugdyme besimokančių vaikų skaičių, skaičiuojant 3,18 EUR mokiniui per mėnesį.
8. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių 2015 m. spalio 1 d. ir programos trukmę.
9. Jeigu pagal Aprašo 5-7 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus didesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai:
9.1. 15 EUR per mėnesį bus skiriama tik tiems mokiniams, kurie 2015 m. spalio 1 d. lankys tik pagal Aprašą finansuojamas NVŠ programas ir nebus pasirinkę jokių kitų NVŠ programų, finansuojamų iš Savivaldybės ar valstybės biudžeto lėšų;
10. Tuo atveju, kai pagal Aprašo 5–8 punktų nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas lėšų dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas.
11. Visos valstybės lėšos Savivaldybės mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas skiriamos Savivaldybės administracijai, kol bus priimti reikalingi teisės aktai dėl lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo švietimo teikėjams.
12. Lėšas švietimo teikėjams pagal Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius tikslindamas Savivaldybės biudžetą.
III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
15. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
16. Lėšų negalima naudoti:
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:
17.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
18. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 17.5 papunktyje arba įgiję vidurinį išsilavinimą ir einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:
19. Švietimo teikėjo atitiktį Aprašo 17 punkte numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo, naudodamasis NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.
V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
21. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
22. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).
23. NVŠ programos veiklos turi būti skirta ne mažiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagogines valandas per mėnesį.
VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
25. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 17 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), teikia Savivaldybei (Vilniaus g. 61, Širvintos, 320, 316 kabinetai) užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, vienai programai pildoma viena paraiškos forma.
26. NVŠ programa Savivaldybės nustatyta tvarka teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis.
28. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams:
29. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
30. NVŠ programos teikėjas sudaro su Savivaldybe MK lėšų skyrimo ir naudojimo sutartį (priedas...), o su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) – mokymo sutartis.
31. NVŠ programos teikėjas pateikia Savivaldybės administracijai programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes. Savivaldybės administracija turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.
32. Savivaldybė savo nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių mokymo sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
34. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų:
34.1. finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (6 priedas).
34.2. Savivaldybė pateikia:
34.2.2. Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui – formą Nr. 2 (Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20___ m.__d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Savivaldybė siekia, kad NVŠ programos būtų įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse. Savivaldybės taryba, tvirtinant turto nuomos taisykles, gali numatyti, kad NVŠ teikėjai galėtų išsinuomoti patalpas už minimalią kainą.
38. Savivaldybių švietimo registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo
1 priedas
LAISVASIS MOKYTOJAS
DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė
|
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies (-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vietos vykdymo adresas (jei yra) |
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Duomenis tikslinant, pildomi tik atnaujinami laukeliai
____________ _____________________
(parašas) (vardas, pavardė)
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKOS FORMA
I. |
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ |
||||||||||
1. |
Pavadinimas/vardas, pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo) |
|
|||||||||
2. |
Juridinis statusas |
□ Biudžetinė įstaiga □ Viešoji įstaiga □ Asociacija □ laisvasis mokytojas □ Kita |
|||||||||
3. |
Juridinio asmens kodas |
|
|||||||||
4. |
Registracijos juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris |
|
|||||||||
5. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra ar pan.) |
|
|||||||||
6. |
Adresas |
|
|||||||||
7. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
8. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
9. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||||
II. |
INFORMACIJA APIE VADOVĄ |
||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||||
2. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
3. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
III. |
INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS |
||||||||||
|
|
||||||||||
IV. |
NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA |
|
|||||||||
1. |
NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo), arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas) |
☐ TAIP
|
|||||||||
Pridedama nuostatų/įstatų, ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos |
☐ Pateikta |
||||||||||
2. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai |
☐ TAIP |
|||||||||
3. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais |
☐ TAIP |
|||||||||
4. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
☐ TAIP |
|||||||||
5. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
☐ TAIP |
|||||||||
|
VI. NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS |
||||||||||
1. |
Teikėjas įgyvendina NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
2. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
3. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||
V. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS |
|
|||||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|
|||||||||
|
|
||||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||||
1. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
2. |
|
|
|
|
☐ R; |
☐ B |
|||||
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
_________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJAS
|
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. Teisinis pagrindas |
1.1. Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
|
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinis įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų Savivaldybei |
|
2.3. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programai įgyvendininti |
|
|
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas |
|
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus |
|
|
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
|
|
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
|
|
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
|
|
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
|
|
__________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
__________________________ (parašas) |
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo
ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
||
1. |
Pavadinimas |
|
2. |
Kodas |
|
3. |
Juridinis statusas |
|
4. |
Adresas |
|
5. |
Telefono numeris |
|
6. |
El. pašto adresas |
|
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|
|
1. |
Vardas ir pavardė |
|
2. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ programą |
||||||||||
I. |
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||
II. |
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||
1. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
2. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||
|
|
|||||||||
3. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||
|
||||||||||
3.1. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuorodą į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą) |
|||||||||
http:// |
||||||||||
4. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti) ............................ |
|||||||||
5. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||
|
||||||||||
6. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||
|
|
|||||||||
6.1. |
Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius: · ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; · ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; · ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; · spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; · padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; · tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
7. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybiškai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||
8. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
|||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
9. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį, |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
|||||||||
10. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik spec. poreikių:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||
11. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||
12. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos) |
|||||||||
|
||||||||||
13. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje) |
|||||||||
|
||||||||||
13. 1. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||
|
||||||||||
14. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||
|
||||||||||
15. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||
|
||||||||||
16. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||
|
||||||||||
17. |
NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
18. |
NVŠ programos įgyvendinimo principai (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais: |
|||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;
· prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;
· individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;
· aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;
· demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;
· patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;
· ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;
· pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaikų savijautai. |
||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
19. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;
· vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;
· jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;
· jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;
· jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metais tvarkos aprašo
5 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atitinka programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
1.2. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
|
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
3.1. Intensyvumas Bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdomos mažiausiai 2 pedagogines val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagogines val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir siekia geriausio rezultato |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė |
6.1. NVŠ Mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
6.2. Atsakomybė |
Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą |
|
|
7.3. Ugdymo bazė ir priemonės |
Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų |
|
|
__________________________
(vertintojo vardas, pavardė) |
_______________
(parašas) |
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo
6 priedas
ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO PANAUDOJIMO ATASKAITA
Švietimo teikėjo pavadinimas .........................
Švietimo teikėjo grupė ....................................
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
KTPRR kodas |
Vaikų skaičius |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
Pastabos
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
Institucijos vadovas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |
Širvintų rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 metų tvarkos aprašo
7 priedas
ŠIRVINTŲ R. SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ATASKAITA
Eil. Nr. |
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau - NVŠ) teikėjai |
NVŠ teikėjų skaičius |
Finansuotos programos |
Vaikų skaičius |
Lėšos |
Pastabos
|
|||
Programų kryptys pagal klasifikatorių |
skaičius |
||||||||
Skirtos
|
panaudotos |
||||||||
1. |
NVŠ mokyklos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Sporto įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Kultūros įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Asociacijos, nevyriausybinės organizacijos |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Laisvieji mokytojai |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Kiti švietimo teikėjai (įrašyti) |
|
|
|
|
|
|
|
Atsakingo už ataskaitos pateikimą asmuo A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
_____________________________ (parašas) |