VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL IŠMOKŲ VAIKAMS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2022 m. liepos 4 d. Nr. 30-1895/22
Vilnius
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. liepos 3 d. įsakymą Nr. 40-348 „Dėl Išmokų vaikams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.
PATVIRTINTA
Vilniaus miesto savivaldybės
administracijos direktoriaus
2022 m. liepos 4 d.
įsakymu Nr. 30-1895/22
IŠMOKŲ VAIKAMS SKYRIMO IR MOKĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Išmokų vaikams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato kreipimosi dėl Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytų išmokų vaikams (toliau – išmokos), jų skyrimo ir mokėjimo, vienkartinių išmokų įsikurti panaudojimo ir išmokų vaikams tikrinimo tvarką Vilniaus miesto savivaldybėje.
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu, Išmokų vaikams skyrimo ir mokėjimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 801 „Dėl Išmokų vaikams skyrimo ir mokėjimo nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Nuostatai), ir Išmokų vaikams teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-618 „Dėl Išmokų vaikams teikimo asmenims, patiriantiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
3. Klausimais, nereglamentuojamais Tvarkos apraše, būtina vadovautis Įstatymu, Nuostatais ir Aprašu.
5. Tvarkos aprašu privalo vadovautis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (toliau – Administracija) Socialinių išmokų skyrius (toliau – Socialinių išmokų skyrius), Administracijos Socialinių paslaugų skyrius (toliau – Socialinių paslaugų skyrius), Administracijos Apskaitos skyrius (toliau – Apskaitos skyrius) ir biudžetinė įstaiga Vilniaus miesto socialinių paslaugų centras (toliau – Socialinių paslaugų centras).
6. Tvarkos aprašo vykdymo kontrolę, tikrindamas kas ketvirtį Socialinių išmokų skyriaus pateiktą ataskaitą apie priimtus prašymus išmokoms gauti ir sprendimus šias išmokas skirti, neskirti, sustabdyti ar nutraukti, atlieka Administracijos direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis socialinių išmokų sritį.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL IŠMOKŲ
7. Įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys, norintys gauti išmoką, kreipiasi į Socialinių išmokų skyrių ir pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintos formos prašymą gauti išmoką (toliau – prašymas) ir Nuostatų 10–18 punktuose nurodytus dokumentus, reikalingus atitinkamai išmokai skirti.
8. Dėl išmokos (-ų) gavimo gali kreiptis vienas iš vaiką auginančių tėvų (įtėvių), bendrai gyvenančių asmenų, globėjas (rūpintojas), buvęs vaiko globėjas (rūpintojas), asmuo, vaiko laikinosios priežiūros pas fizinius asmenis ar laikino apgyvendinimo pas fizinius asmenis metu laikinai prižiūrintis vaiką, pats pilnametis asmuo, turintis teisę gauti išmoką, arba visiškai veiksniu (emancipuotu) pripažintas ar susituokęs nepilnametis vaikas, turintis teisę gauti išmoką, vaikas nuo 14 iki 18 metų, turintis tėvų ar rūpintojų sutikimą kreiptis dėl jam priklausančios išmokos vaikui skyrimo, pats nepilnametis vaikas, turintis teisę gauti išmoką už savo vaiką ar vienkartinę išmoką nėščiai moteriai, arba šių asmenų įgalioti asmenys, taip pat neveiksnių šioje srityje asmenų globėjai.
9. Prašymas ir dokumentai, reikalingi atitinkamai išmokai skirti, gali būti pateikti asmeniškai atvykus į Administracijos Klientų aptarnavimo skyrių (toliau – Klientų aptarnavimo skyrius), pašto siunta, elektroniniu paštu, elektroninių ryšių priemonėmis per valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiamą tokią elektroninę paslaugą, per kurjerį arba atstovą, kurio teisė atstovauti turi būti įrodyta notaro ar kito asmens, įgalioto atlikti notarinius veiksmus, patvirtintu įgaliojimu.
10. Jeigu prašymas ir dokumentai, reikalingi atitinkamai išmokai skirti, teikiami asmeniškai atvykus į Klientų aptarnavimo centrą, padaromos pateiktų dokumentų, išskyrus asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, skaitmeninės kopijos ir dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui.
11. Jeigu prašymas ir dokumentai, reikalingi atitinkamai išmokai skirti, teikiami per atstovą, siunčiami pašto siunta, elektroniniu paštu, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis arba per kurjerį, prie prašymo turi būti pridedamos visų reikiamų dokumentų, įskaitant asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kopijos, išskyrus Tvarkos aprašo 10, 12 ir 13 punktuose nustatytus atvejus, kai asmens tapatybės patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.
12. Jeigu prašymas ir dokumentai, reikalingi atitinkamai išmokai skirti, siunčiami elektroniniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus, o prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.
13. Jeigu prašymas ir dokumentai, reikalingi atitinkamai išmokai skirti, teikiami elektroninių ryšių priemonėmis per valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiamą elektroninę paslaugą, leidžiančią nustatyti asmens tapatybę, prašymą ir dokumentus teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.
14. Socialinių išmokų skyrius gautą prašymą ir prie jo pridėtus reikiamus dokumentus tą pačią dieną registruoja Socialinės paramos apskaitos informacinėje sistemoje „Parama“ (toliau – sistema „Parama“) ir išduoda (arba išsiunčia) asmeniui pranešimą apie prašymo ir dokumentų gavimą, nurodydama jų registravimo datą.
15. Kreipimosi dėl išmokos diena laikoma diena, kurią pateiktas prašymas skirti išmoką. Jei kreipiantis dėl išmokos su prašymu pateikiami ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį, o šis įteikiamas pareiškėjui jo prašyme nurodytu informavimo būdu. Visi trūkstami dokumentai, reikalingi išmokai skirti, pateikiami ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos. Jeigu pareiškėjas per vieną mėnesį nepateikia reikiamų dokumentų, jo prašymas laikomas nepateiktu. Jei pateikiamas prašymas skirti kelių rūšių išmokas, bet per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos nepateikiami vienai iš jų skirti reikalingi dokumentai, prašymas laikomas nepateiktu tik dėl tos išmokos, kuriai skirti trūksta dokumentų.
III SKYRIUS
IŠMOKŲ SKYRIMAS
17. Socialinių išmokų skyrius, priėmęs prašymą ir visus reikalingus dokumentus vienkartinei išmokai vaikui ir vienkartinei išmokai nėščiai moteriai skirti, per 10 darbo dienų:
17.1. patikrina prašyme ir pateiktuose dokumentuose nurodytų duomenų tikrumą bei kitus išmokai skirti reikalingus duomenis Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS), sistemoje „Parama“ ir kituose turimuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose, išsaugo reikiamų duomenų išrašus sistemoje „Parama“, prašyme nurodytus duomenis įrašo į sistemą „Parama“;
17.2. vertina Tvarkos aprašo 17.1 papunktyje nurodytus duomenis bei vadovaudamasis Įstatymo, Nutarimo ir Aprašo nuostatomis nustato asmens teisę į išmoką;
17.4. sistemoje „Parama“ formuoja ir Apskaitos skyriui su tarnybiniu pranešimu perduoda užšifruotas mokėjimo dokumentų rinkmenas;
18. Socialinių išmokų skyrius, priėmęs prašymą ir visus dokumentus vaiko laikinosios priežiūros išmokai skirti, per 3 darbo dienas:
19. Socialinių išmokų skyrius, priėmęs prašymą ir visus dokumentus išmokai vaikui, išmokai privalomosios pradinės karo tarnybos kario vaikui, išmokai įvaikinus vaiką, globos (rūpybos) išmokai, globos (rūpybos) išmokos tiksliniam priedui ir išmokai besimokančio ar studijuojančio asmens vaiko priežiūrai, išmokai gimus vienu metu daugiau kaip vienam vaikui, per mėnesį atlieka Tvarkos aprašo 17.1–17.5 papunkčiuose nurodytus veiksmus.
20. Socialinių išmokų skyrius, priėmęs prašymą ir visus reikiamus dokumentus vienkartinei išmokai įsikurti skirti, per 5 darbo dienas:
20.2. rengia, derina su atsakingais Socialinių išmokų skyriaus valstybės tarnautojais ar darbuotojais, dirbančiais pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai) ir išleidžia Socialinių išmokų skyriaus vedėjo įsakymą dėl vienkartinės išmokos įsikurti skyrimo, per Dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ teikia jį vykdyti Socialinių paslaugų centrui;
21. Sprendimus dėl išmokų skyrimo, neskyrimo, mokėjimo stabdymo, mokėjimo nutraukimo, išmokų perskaičiavimo, permokų nustatymo ir jų grąžinimo arba išskaičiavimo, priima (įskaitant jų pasirašymą) ir pranešimus dėl priimtų sprendimų pasirašo valstybės tarnautojai, kurių pareigybių aprašymuose, patvirtintuose Administracijos direktoriaus įsakymu, nustatyta prašymų nagrinėjimo ir sprendimų priėmimo funkcija.
22. Prašymą pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl išmokos skyrimo, išskyrus atvejus, kai paskirta vienkartinė išmoka vaikui, vienkartinė išmoka nėščiai moteriai ir vaiko laikinosios priežiūros išmoka išmokėta, yra informuojamas pranešimu asmens prašyme nurodytu informavimo būdu (elektroniniu paštu arba paštu) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Sprendimo skirti išmoką nuorašas siunčiamas tik asmens prašymu. Kai priimamas sprendimas neskirti išmokos, sprendime nurodomos išmokos neskyrimo priežastys, sprendimo neskirti išmokos apskundimo tvarka ir terminai, asmens pateikti dokumentai grąžinami prašymą pateikusiam asmeniui, o Socialinių išmokų skyriuje paliekamos šių dokumentų skaitmeninės kopijos.
23. Socialinių paslaugų centras, per dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ gavęs Tvarkos aprašo 20.2 papunktyje nurodytą įsakymą apie vienkartinės išmokos įsikurti skyrimą, per 5 darbo dienas susisiekia su vienkartinės išmokos įsikurti gavėju ir aptaria pagalbos Tvarkos aprašo 20 punkte nurodytos išmokos panaudojimo Įstatyme nustatytiems tikslams poreikį ir vykdomą lėšų kontrolę.
IV SKYRIUS
IŠMOKŲ MOKĖJIMAS
24. Apskaitos skyrius, gavęs mokėjimo dokumentus arba užšifruotas mokėjimo dokumentų rinkmenas, atlieka išmokų mokėjimą laikydamasis Tvarkos aprašo 26 punkte nurodytų išmokų išmokėjimo terminų.
25. Paskirtos už praėjusius mėnesius išmokos, suderinus su Apskaitos skyriumi jų išmokėjimo galimybę, gali būti išmokamos vardiniu pavedimu, pervedant lėšas į išmokų gavėjo atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje.
26. Vaiko laikinosios priežiūros išmokos išmokamos ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, o vienkartinės išmokos vaikui ir vienkartinės išmokos nėščiai moteriai išmokamos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo asmens prašymo skirti išmoką ir visų dokumentų gavimo dienos. Kitos išmokos (išskyrus vienkartinę išmoką įsikurti) – iki mėnesio 25 dienos už kiekvieną praėjusį mėnesį, už kurį išmoka paskirta.
27. Vienkartinė išmoka įsikurti grynaisiais pinigais neišmokama, išskyrus tuos atvejus, kai lieka nepanaudota mažesnė negu 2 bazinių socialinių išmokų dydžio išmokos dalis, kuri gali būti pervedama į išmokos gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke. Vienkartinė išmoka įsikurti pervedama viso dydžio arba dalimis tiesiogiai kredito teikėjui, būsto savininkui, automobilio, mopedo ar motociklo (toliau kartu – transporto priemonė) pardavėjui, darbų atlikėjui, kitam juridiniam ar fiziniam asmeniui pagal pareiškėjo pateiktus dokumentus, patvirtinančius būsto įsigijimą, transporto priemonės įsigijimą, baldų, namų apyvokos reikmenų ar vaizdo ir garso, buitinės technikos įsigijimą, būsto nuomą, atliktus remonto darbus ir pan., ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų pateikimo dienos. Ši išmoka turi būti panaudota per 24 mėnesius nuo sprendimo skirti išmoką priėmimo dienos, išskyrus išmokas, paskirtas nuo 2000 m. sausio 1 d. iki 2008 m. liepos 31 d., kurioms nenustatytas panaudojimo terminas.
28. Išmoka, išskyrus išmoką vaikui, kai vaikui globa (rūpyba) nustatyta šeimynoje, globos centre ar socialinės globos įstaigoje, pervedama per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotą kredito įstaigą ar kitą mokėjimo paslaugų teikėją į pareiškėjo nurodytą asmeninę, šeimynos, globos centro, socialinės globos įstaigos ar vaiko vardu atidarytą sąskaitą. Jei vaikui globa (rūpyba) nustatyta šeimynoje, globos centre ar socialinės globos įstaigoje, išmoka vaikui pervedama į vaiko vardu atidarytą sąskaitą. Išmokų gavėjams, gyvenantiems Lietuvos Respublikos teritorijoje, išmokos gali būti išmokamos Administracijos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktose mokėjimo įstaigose (jų padaliniuose).
29. Išmokos gavimo būdą, išskyrus atvejus, nurodytus Įstatymo 19 straipsnyje ir 24 straipsnio 3 punkte, pasirenka jos gavėjas, jo įgaliotas asmuo, taip pat neveiksnaus ar ribotai veiksnaus šioje srityje asmens globėjas ar rūpintojas, vienas iš asmens, kuriam paskirta išmoka, tėvų (įtėvių), globėjas ar rūpintojas.
30. Jei išmokos mokamos Tvarkos aprašo 25 punkte nurodyta tvarka:
30.1. Socialinių išmokų skyrius pagal poreikį einamąjį mėnesį rengia Socialinių išmokų skyriaus vedėjo įsakymą arba tarnybinį pranešimą ir teikia jį Apskaitos skyriui;
31. Apskaitos skyrius kontroliuoja mokėjimų įvykdymą ir, gavęs informaciją apie neužskaitytas išmokas į gavėjų sąskaitas, nedelsdamas elektroniniu paštu sis@vilnius.lt informuoja Socialinių išmokų skyrių.
32. Socialinių išmokų skyrius, gavęs Tvarkos aprašo 31 punkte nurodytą informaciją, aiškinasi neužskaitymo priežastis. Jei per vieną darbo dieną nėra galimybės nustatyti išmokos neužskaitymo į sąskaitą priežasties (pvz., nepavyko su pareiškėju susisiekti telefonu ar elektroniniu paštu ir pan.), Socialinių išmokų skyrius per 3 darbo dienas raštu informuoja išmokos gavėją apie neužskaitytą į jo sąskaitą išmoką, nurodydamas neužskaitymo priežastį.
V SKYRIUS
VIENKARTINIŲ IŠMOKŲ ĮSIKURTI PANAUDOJIMAS
33. Socialinių paslaugų centras padeda vienkartinės išmokos įsikurti gavėjui panaudoti ją Įstatyme nustatytiems tikslams ir vykdo vienkartinių išmokų įsikurti panaudojimo kontrolę.
34. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, naudojantis išmoką būstui (gyvenamosioms patalpoms) pirkti, žemės sklypui įsigyti, Socialinių paslaugų centrui turi pateikti notaro patvirtintą būsto (žemės) pirkimo–pardavimo sutarties nuorašą, kuriame nurodomas pirkėjo įsipareigojimas sutartą sumą pervesti į pardavėjo nurodytą sąskaitą, bei laisvos formos prašymą Administracijai įvykdyti pirkimo–pardavimo sutartyje nurodytą įsipareigojimą.
35. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, naudojantis išmoką sumokėti daliai paskolos būstui statyti arba pirkti, Socialinių paslaugų centrui turi pateikti tikslinės paskolos sutarties kopiją, kredito įstaigos išduotą pažymą, kurioje turi būti nurodyta grąžintina kredito (ar jo dalies) suma ir sąskaitos, į kurią turi būti pervesta išmoka, numeris, bei laisvos formos prašymą apmokėti.
36. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, naudojantis išmoką mokesčiams už nuomojamo ar nuosavybės teise turimo būsto komunalines paslaugas, Socialinių paslaugų centrui turi pateikti būstą administruojančios organizacijos pažymą apie įsiskolinimo ar einamojo mėnesio mokėjimo dydį bei laisvos formos prašymą apmokėti skolą ar einamojo mėnesio mokėjimo dydį.
37. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, naudojantis išmoką transporto priemonei įsigyti, Socialinių paslaugų centrui turi pateikti transporto priemonės pirkimo–pardavimo sutartį (įsigijimo lizingu sutartį) arba kitus transporto priemonės įsigijimą patvirtinančius dokumentus (toliau – pirkimo dokumentai) arba jų kopijas, patvirtintas notaro, transporto priemonės registravimo liudijimą, jeigu ji perkama iš fizinio asmens, bei laisvos formos prašymą Administracijai įvykdyti pirkimo dokumentuose nurodytą įsipareigojimą. Kai transporto priemonė perkama iš fizinio asmens, laisvos formos prašyme nurodoma fizinio asmens – pardavėjo banko sąskaitos numeris. Socialinių paslaugų centras prideda prie laisvos formos prašymo pateiktų pirkimo dokumentų, transporto priemonės registravimo liudijimo kopijas bei grąžina jų originalus vienkartinės išmokos įsikurti gavėjui.
38. Socialinių paslaugų centras gautus Tvarkos aprašo 34–37 punktuose nurodytus prašymus ir dokumentus su tarnybiniu pranešimu perduoda Apskaitos skyriui apmokėti.
39. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, naudojantis išmoką būsto nuomai iš juridinio asmens, būstui remontuoti arba rekonstruoti, baldams, buitinei, vaizdo ir garso technikai, namų apyvokos reikmenims, vienam asmeniniam kompiuteriui įsigyti, studijų ir neformaliojo švietimo kainai padengti, mokymosi priemonėms įsigyti, mokamų sveikatos priežiūros prekių ir paslaugų išlaidoms apmokėti, turi pateikti paslaugų ir (ar) prekių teikėjo išankstinio apmokėjimo sąskaitą, kurioje turi būti nurodyta konkreti paslaugos ir (ar) prekių rūšis ir pavadinimas.
40. Socialinių paslaugų centras išankstinio apmokėjimo sąskaitas ir sąskaitas faktūras teikia Klientų aptarnavimo skyriui registruoti. Užregistruotos išankstinio apmokėjimo sąskaitos ir sąskaitos faktūras grąžinamos Socialinių paslaugų centrui, kuris su tarnybiniu pranešimu perduoda jas apmokėti Apskaitos skyriui.
41. Tais atvejais, kai prekių tiekėjai ir (ar) paslaugų teikėjai tiesiogiai vienkartinės išmokos įsikurti gavėjui neišduoda sąskaitų ar kitų mokėjimo dokumentų, Socialinių paslaugų centras rengia garantinį raštą ar paklausimą prekių tiekėjui ir (ar) paslaugų teikėjui, prašydamas atsiųsti sąskaitą ar kitą mokėjimo dokumentą.
42. Esant poreikiui, kai vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas negali savarankiškai atsiimti prekių iš prekių teikėjo, Socialinių paslaugų centro direktoriaus įgaliotas darbuotojas tarpininkauja išmokos gavėjui atsiimant prekes bei gaunant sąskaitas faktūras pagal išankstinio apmokėjimo dokumentus. Kartu su vienkartinės išmokos įsikurti gavėju prekes ir sąskaitas faktūras iš prekių tiekėjo atsiima Socialinių paslaugų centro direktoriaus įgalioti darbuotojai.
43. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, naudojantis išmoką būsto nuomai iš fizinio asmens, turi pateikti su nuomotoju sudarytą gyvenamųjų patalpų nuomos sutartį, kurioje nurodytas nuomotojo asmens kodas, asmens tapatybės dokumento numeris ir sąskaitos banke rekvizitai, bei Valstybinės mokesčių inspekcijos nuomotojui išduotą verslo liudijimo gyvenamųjų patalpų nuomai kopiją arba nuomotojo įsipareigojimą gyventojų pajamų mokestį Valstybinei mokesčių inspekcijai mokėti savarankiškai pagal faktiškai už nuomą gautas pajamas.
44. Socialinių paslaugų centras, patikrinęs Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytus dokumentus, rengia apmokėjimo už gyvenamųjų patalpų nuomos susitarimo tarp nuomininko ir Socialinių paslaugų skyriaus projektą bei teikia du egzempliorius pasirašyti vienkartinės išmokos įsikurti gavėjui ir Socialinių paslaugų skyriaus vedėjui.
45. Vieną pasirašytą susitarimo egzempliorių Socialinių paslaugų centras grąžina vienkartinės išmokos įsikurti gavėjui, kitą perduoda Apskaitos skyriui, kuris išmoka nuomotojui susitarime nurodytais terminais nustatytą pinigų sumą.
46. Apskaitos skyrius, pervedęs pinigus į pardavėjo, prekių tiekėjo ir (ar) paslaugų teikėjo sąskaitą, Socialinių paslaugų centrui elektroniniu paštu pateikia informaciją apie atliktą mokėjimą (esant poreikiui – perduoda parašu ir spaudu patvirtintą mokėjimo pranešimo kopiją).
47. Socialinių paslaugų centras informuoja vienkartinės išmokos įsikurti gavėją apie atliktą mokėjimą ir tarpininkauja įgyjant paslaugas ir (ar) prekes.
48. Vienkartinės išmokos įsikurti gavėjas, kuriam yra likęs mažesnis negu 2 bazinių socialinių išmokų dydžio vienkartinės išmokos įsikurti likutis, Socialinių paslaugų centrui teikia laisvos formos prašymą dėl likučio pervedimo į asmeninę sąskaitą. Jei prašymas nepateikiamas, vienkartinės išmokos įsikurti likutis pervedamas į vienkartinės išmokos įsikurti gavėjo asmeninę sąskaitą, jei ji buvo nurodyta pirminiame prašyme skirti išmoką, per Įstatyme nurodytą terminą (24 mėnesius nuo sprendimo skirti išmoką priėmimo dienos).
49. Socialinių paslaugų centras per 10 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 48 punkte nurodyto prašymo gavimo dienos, o jei prašymas nepateiktas, likus 20 darbo dienų iki termino vienkartinei išmokai įsikurti išmokėjimo pabaigos, teikia Apskaitos skyriui per dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ tarnybinį pranešimą dėl vienkartinės išmokos įsikurti likučio išmokėjimo gavėjui, nurodydamas jame vienkartinės išmokos įsikurti gavėjo vardą, pavardę, jo atsiskaitomosios sąskaitos banke numerį, likučio dydį ir Socialinių išmokų skyriaus vedėjo įsakymo, kuriuo asmeniui paskirta vienkartinė išmoka įsikurti, datą ir numerį.
VI SKYRIUS
IŠMOKŲ VAIKAMS TIKRINIMAS
(SPIS VALDYTOJO PATEIKTŲ DUOMENŲ PAGRINDU)
52. Gavęs SPIS valdytojo duomenis apie bendrai gyvenančių asmenų, kurių auginamiems ir (ar) globojamiems vaikams naujai per praėjusį laikotarpį paskirta išmoka vaikui, gautas pajamas, Socialinių išmokų skyrius:
52.1. analizuoja gautus duomenis ir patikrina sistemoje „Parama“, ar šiems asmenims nepaskirta socialinė pašalpa ir (ar) socialinė parama mokiniams;
52.2. jei išmokos vaikui gavėjai Tvarkos aprašo 52.1 papunktyje nurodytų išmokų negauna, rengia išmokos vaikui gavėjui pranešimą ir nurodo, kokius dokumentus ir per kokį terminą, atsižvelgiant į gautus SPIS valdytojo duomenis, jis turi pateikti;
52.3. gavęs iš gavėjo visus reikalingus dokumentus vertina juose pateiktą informaciją ir nustatęs, kad:
52.3.1. išmoka vaikui gavėjui mokama (mokėta) neteisėtai, nustato išmokos vaikui permoką bei inicijuoja permokos sugrąžinimo veiksmus Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinto Socialinių išmokų permokų nagrinėjimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka;
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Darbuotojai už šio Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
54. Išmokų permokų gavėjams nustatymas ir permokėtų išmokų, kurios negrąžintos arba neišskaičiuotos ir dėl kurių likęs įsiskolinimas, tvarkymas vykdomas Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinto Socialinių išmokų permokų nagrinėjimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
55. Socialinių išmokų skyrius išmokų skyrimo ir mokėjimo apskaitą vykdo sistemoje „Parama“, kurios duomenys perduodami į SPIS.
57. Sprendimai dėl asmens teisės gauti išmoką skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
58. Išmokų teikimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
59. Darbuotojai, vykdydami šio Tvarkos aprašo nuostatas privalo asmens duomenis tvarkyti vadovaudamiesi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis bei Administracijos direktoriaus patvirtintomis Vilniaus miesto savivaldybės administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis.