ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS LIGONINĖS

ĮSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 29 d. Nr. 1-TS-353

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 6 straipsnio 2 ir 5 dalimis, 10 straipsnio 1 dalies 1 ir 16 punktu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 9 straipsnio 4 dalimi, 28 straipsnio 1 punktu, 29 straipsniu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 63 straipsnio 8 punktu, atsižvelgdama į atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių, patvirtintų Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. 1-TS-353 „Dėl atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių patvirtinimo“, 34.1 papunktį, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės įstatus (pridedama).

2. Įgalioti Dalį Vaiginą, laikinai einantį viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės direktoriaus pareigas, pasirašyti patvirtintus įstatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

3. Pripažinti netekusiais galios Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. liepos 26 d. sprendimo Nr. 1-TS-226 „Dėl viešosios įstaigos Anykščių rajono savivaldybės ligoninės įstatų, pareigybių sąrašo ir valdymo struktūros patvirtinimo“ 1 punktą nuo naujų įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

Šis sprendimas yra skelbiamas Teisės aktų registre ir Anykščių rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Meras                                                                                                             Sigutis Obelevičius

 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės

tarybos 2020 m. gruodžio 29 d.

sprendimu Nr. 1-TS-353

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS

ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS LIGONINĖS ĮSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešoji įstaiga Anykščių rajono savivaldybės ligoninė (toliau – įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos Anykščių rajono savivaldybės asmens sveikatos priežiūros pelno nesiekiantis viešasis juridinis asmuo, teikiantis asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal sutartis su užsakovais.

2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, šiais įstatais bei kitais teisės aktais.

3. Įstaigos teisinė forma – viešoji įstaiga.

4. Įstaiga turi ūkinį, finansinį, organizacinį, teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.

5. Įstaigos buveinė – Ramybės g. 15, Anykščiai.

6. Įstaigos steigėjas, dalininkas (savininkas) – Anykščių rajono savivaldybė (kodas 188774637), adresas J. Biliūno g. 23, LT-29111 Anykščiai. Anykščių rajono savivaldybės taryba – dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

7. Įstaiga pagal savo prievoles atsako tik jai nuosavybės teise priklausančiu turtu. Įstaigos dalininkai pagal prievoles atsako savo įnašo verte. Įstaiga neatsako už dalininko (savininko) prievoles.

8. Įstaigos finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais.

9. Įstaigos veiklos laikotarpis yra neribotas.

 

II SKYRIUS

ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VEIKLOS SRITYS

 

10. Pagrindiniai įstaigos veiklos tikslai – gerinti gyventojų sveikatą, sumažinti sergamumą ir mirtingumą, organizuoti ir kokybiškai teikti sveikatos priežiūros paslaugas (toliau – paslaugos).

11. Pagrindiniai įstaigos veiklos uždaviniai – organizuoti ir teikti  pirmines  asmens sveikatos priežiūros paslaugas, specializuotas  antrines stacionarines asmens sveikatos priežiūros ir antrines ambulatorines asmens sveikatos priežiūros  paslaugas.  

12Įstaigos veiklos sritys:

12.1.  asmens sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas ir teikimas;

12.2.  kita įstatymų nedraudžiama veikla, susijusi su įstaigos tikslų įgyvendinimu.

 

13. Pagal Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių pagrindinės įstaigos veiklos sritys yra šios:

13.1. Ligonių veikla (86.2);

13.2. Bendrosios paskirties ligoninių veikla (86.10.10);

13.3. Gydytojų specialistų veikla (86.22);

13.4. Stacionarinė slaugos įstaigų veikla - (87.1);

13.5. Kita žmonių sveikatos priežiūros veikla (86.90);

13.6. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas (85.59).

14. Jeigu veiklai, numatytai įstaigos įstatuose, reikalinga licencija (leidimas), tai tokią licenciją (leidimą) įstaiga privalo turėti teisės aktų nustatyta tvarka. Įstaiga privalo turėti visas licencijas (leidimus), kurios įstatymuose numatytos kaip būtinos jos veiklos sąlygos.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

15. Vykdydama įstatuose numatytą veiklą, įstaiga gali turėti ir įgyti tik tokias teises ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams, šiems įstatams, kitiems teisės aktams.

16. Įstaiga turi šias teises:

16.1. turėti sąskaitas bankuose, savo antspaudą;

16.2. įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų, šių įstatų bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka;

16.3. gauti paramą, paveldėti pagal testamentą įstatymų nustatyta tvarka;

16.4. teikti  mokamas paslaugas;

16.5. sudaryti sutartis ir prisiimti įsipareigojimus;

16.6. stoti į ne pelno organizacijas, asociacijas, tarp jų ir tarptautines, dalyvauti jų veikloje;

16.7. skelbti ir vykdyti konkursus, susijusius su įstaigos veikla;

16.8. užmegzti ryšius su Lietuvos Respublikos ir užsienio partneriais, keistis specialistais, dalintis patirtimi ir kitaip bendradarbiauti;

16.9. įstaiga turi ir kitas teises, kurias nustato įstatymai bei kiti teisės aktai.

17. Vykdydama savo uždavinius ir siekdama nurodytų tikslų, naudodamasi išvardintomis teisėmis, įstaiga turi šias pareigas:

17.1. užtikrinti būtinąją medicinos pagalbą;

17.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintą sąrašą;

17.3. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos įstaigai išduotoje licencijoje;

17.4. pildyti ir saugoti pacientų gydymo stacionare istorijas, asmens sveikatos istorijas, kitą medicininę dokumentaciją bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;

17.5. užtikrinti lygias pacientų teises į teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

17.6. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka skelbti informaciją apie jo sveikatos būklę;

17.7. teisės aktų numatytais atvejais atlyginti teikiant paslaugas paciento sveikatai padarytą žalą;

17.8. informuoti Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministeriją, įstaigos dalininką (savininką) apie įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, ekstremalius įvykius, žalos paciento sveikatai padarymo atvejus;

17.9. teikti nemokamas planines sveikatos priežiūros paslaugas įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;

17.10. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais teikti informaciją apie teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

17.11. naudoti, instaliuoti ir prižiūrėti medicinos priemones vadovaujantis gamintojo su medicinos priemonėmis pateikiama informacija ir laikantis sveikatos apsaugos ministro nustatytų reikalavimų;

17.12. sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka registruoti ir teikti informaciją apie naudojamas medicinos priemones ir sveikatos priežiūros technologijas, susijusias su medicinos priemonėmis;

17.13. sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka registruoti ir teikti informaciją apie incidentus, susijusius su medicinos priemonėmis;

17.14. sužinojus, kad medicinos priemonės neatitinka sveikatos apsaugos ministro nustatytų reikalavimų ar gali kenkti pacientų, naudotojų saugai, nutraukti medicinos priemonių naudojimą ir (ar) imtis reikiamų veiksmų keliamam pavojui pašalinti, taip pat apie tai informuoti sveikatos apsaugos ministro įgaliotą instituciją, atsakingą už medicinos priemones;

17.15. turėti vidaus tvarkos taisykles, kitus privalomus vidaus teisės aktus ir užtikrinti, kad jos būtų prieinamos pacientams susipažinti;

17.16. naudoti įstaigos lėšas įstatuose numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti;

17.17.   nustatyta tvarka vesti buhalterinę apskaitą, teikti finansinę-buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir dalininkams (savininkams) bei įstatymų nustatyta tvarka mokėti mokesčius ir atlikti kitus privalomus mokėjimus;

17.18.   skelbti įstaigos viešus pranešimus, skelbimus ir kitą visuomenei reikalingą viešą informaciją apie įstaigos veiklą šiuose įstatuose nustatytais atvejais ir tvarka;

17.19.   nedelsiant informuoti Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Utenos apskrities vaiko teisių apsaugos skyrių Anykščių rajone apie išaiškinto ar pastebėto smurto prieš vaikus atvejį;

17.20.  įstaiga turi ir kitų pareigų, kurias numato Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti teisės aktai ir kurios neprieštarauja  Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS DALININKAI (SAVININKAS). NAUJŲ ĮSTAIGOS DALININKŲ PRIĖMIMAS, DALININKO TEISIŲ PARDAVIMAS KITIEMS ASMENIMS, DALININKŲ (STEIGĖJO) ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA

 

18Įstaigos dalininkais (savininkais) yra:

18.1.    fiziniai ar juridiniai asmenys, kurie Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ir šių įstatų nustatyta tvarka yra perdavę įstaigai įnašą ir turintys Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo, kitų įstatymų ir įstatų nustatytas dalininko teises, taip pat asmenys, kuriems dalininko teisės yra perleistos įstatų ar įstatymų nustatyta tvarka;

18.2.    jei visi įnašai į įstaigos dalininkų (savininkų) kapitalą yra vieno juridinio ar fizinio asmens, šis asmuo yra įstaigos savininkas.

19Įstaigos dalininkai įgyja šiuose įstatuose numatytas teises ir pareigas nuo įnašų perdavimo dienos.

20Įstaigos dalininku gali tapti bet kuris fizinis ar juridinis asmuo, visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą dėl naujo dalininko priėmimo, bei įmokėjęs piniginį įnašą arba perdavęs nematerialų turtą.

21Įstaigos dalininkai ir jų įnašų vertė yra įrašomi įstaigos dokumentuose, o kiekvienam dalininkui išduodamas jo įnašų vertę patvirtinantis dokumentas.

22Jeigu dalininkas papildomai perduoda įstaigai įnašus, parduoda ar kitaip perleidžia dalininko teises kitam asmeniui, turi būti atitinkamai pakeičiami įrašai įstaigos dokumentuose ir pakeičiami įnašų vertę patvirtinantys dokumentai.

23Įstaigos dalininkas (savininkas) turi šias neturtines teises:

23.1.    dalyvauti ir balsuoti įstaigos visuotiniuose dalininkų susirinkimuose;

23.2.    susipažinti su įstaigos dokumentais ir gauti įstaigos turimą informaciją apie jos veiklą;

23.3.    kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas panaikinti įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo ir kitų įstaigos organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais valdymo organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, šiems įstatams arba protingumo ar sąžiningumo principams;

23.4.    kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas uždrausti įstaigos valdymo organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius įstaigos valdymo organo kompetenciją;

23.5.    kitas įstatymuose ir šiuose įstatuose numatytas neturtines teises.

24Įstaigos dalininkas turi šias turtines teises:

24.1.    gauti likviduojamos įstaigos turto dalį, neviršijančią jo (dalininko) kapitalo dalies, jeigu sumokėjus likviduojamos įstaigos skolas lieka įstaigos turto;

24.2.    perduoti dalininko teises kitiems asmenims teisės aktuose nustatytais atvejais ir būdais.

25Asmuo gali tapti nauju dalininku, priimtas dalininku arba įgijęs (paveldėjęs, nusipirkęs ar kitais būdais įgijęs) dalininko teises.

26Naujų dalininkų priėmimo tvarka:

26.1.    nauji dalininkai priimami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu;

26.2.    asmuo, pageidaujantis tapti nauju įstaigos dalininku, pateikia įstaigos vadovui prašymą juo tapti. Prašyme turi būti nurodyti duomenys apie asmenį, pageidaujantį tapti įstaigos dalininku (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta arba adresas korespondencijai; juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, atstovo vardas, pavardė), numatomas įnašas į dalininkų kapitalą, šio įnašo dydis (kai numatomas įnašas – pinigai) ar vertė (kai numatomas įnašas – materialusis ar nematerialusis turtas) ir įnašo perdavimo įstaigai terminas. Prašyme turi būti pareikštas pritarimas įstaigos veiklos tikslams. Kartu su prašymu turi būti pateikta pagal Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą įvertinto turto vertinimo ataskaita, jei numatoma įstaigai perduoti materialųjį turtą;

26.3.    įstaigos vadovas, gavęs asmens, pageidaujančio tapti įstaigos dalininku, prašymą, turi per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų sušaukti visuotinį dalininkų susirinkimą. Visuotiniame dalininkų susirinkime, kurio darbotvarkėje numatomas svarstymas dėl naujų dalininkų priėmimo, dalininkų pritarimu gali dalyvauti asmenys, pageidaujantys tapti naujais dalininkais. Minėtiems asmenims nedalyvavus susirinkime, įstaigos vadovas per 5 (penkias) darbo dienas turi juos informuoti apie visuotinio dalininkų susirinkimo priimtą sprendimą dėl naujų dalininkų. Sprendimas priimamas paprasta susirinkimo dalyvių balsų dauguma;

26.4.    visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą priimti asmenį dalininku ir įstaigos vadovui informavus asmenį apie sprendimą priimti jį dalininku, šis per 5 (penkias) dienas perduoda įstaigai įnašą. Po įnašo perdavimo įstaigos vadovas ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas įregistruoja asmenį dalininku ir išduoda jo įnašo vertę patvirtinantį dokumentą.

27Apie savo sprendimą perleisti įstaigos dalininko teises dalininkas turi raštu pranešti įstaigos vadovui, nurodydamas duomenis apie asmenį (fizinio asmens vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamoji vieta arba adresas korespondencijai; juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė), kuriam ketina perleisti savo teises, taip pat numatomą sandorio kainą. Apie gautą dalininko pranešimą įstaigos vadovas per 3 (tris) darbo dienas turi informuoti kitus dalininkus. Įstaigos dalininko teisės parduodamos įstatų nustatyta tvarka, išskyrus Anykščių rajono savivaldybės dalininko teises. Anykščių rajono savivaldybės dalininko teisės gali būti parduotos ar perduotos kitiems asmenims Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo ir įstatymų, reglamentuojančių valstybės ir savivaldybių turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo, nustatytais atvejais ir būdais.

28Asmuo, įsigijęs dalininko teises, tampa įstaigos dalininku nuo jo įregistravimo įstaigos dokumentuose dienos. Įstaigos vadovas, gavęs įstaigos dalininko teisių perleidimo sandorį patvirtinantį dokumentą, per 5 (penkias) darbo dienas turi įregistruoti dalininką įstaigos dokumentuose ir išduoti jo dalies vertę patvirtinantį dokumentą. Šio dalininko turimų balsų skaičius, įgyvendinant jo teisę balsuoti visuotiniame dalininkų susirinkime, lygus jam teises perleidusio dalininko turėtam balsų skaičiui.

29Apie tai, kad yra įregistruotas naujas įstaigos dalininkas, įstaigos vadovas per 5 (penkias) darbo dienas šių įstatų nustatyta tvarka turi pranešti įstaigos dalininkams.

30Dalininkų įnašai įstaigai perduodami tokia tvarka:

30.1.    pinigai pervedami į įstaigos sąskaitą;

30.2.    turtas įstaigai perduodamas surašant perdavimo-priėmimo aktą. Aktą pasirašo turtą perduodantis asmuo (steigėjas, dalininkas, dalininku tapti pageidaujantis asmuo) ir įstaigos vadovas. Kartu su perduodamu turtu įstaigai pateikiama ir šio turto vertinimo ataskaita, kuri turi būti sudaryta ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki turto perdavimo įstaigai. Turto vertinimas atliekamas perduodamo turto savininko lėšomis.

 

V SKYRIUS

ĮSTAIGOS ORGANAI

 

31Įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo organus. Įstaiga turi šiuos organus: visuotinį dalininkų susirinkimą, vienasmenį valdymo organą – įstaigos vadovą (direktorių), ir kolegialius organus – stebėtojų tarybą, gydymo tarybą, slaugos tarybą.

 

VI SKYRIUS

ĮSTAIGOS VISUOTINIS DALININKŲ SUSIRINKIMAS, JO SUŠAUKIMAS, KOMPETENCIJA, SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA

 

32.  Įstaigos dalininkė (savininkė) yra Anykščių rajono savivaldybė. Dalininkės (savininkės) rašytiniai sprendimai prilyginami įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams. Visuotinis dalininkų susirinkimas yra įstaigos organas.

33Visuotiniame dalininkų susirinkime sprendžiamojo balso teisę turi visi įstaigos dalininkai.

34Visuotinis dalininkų susirinkimas (savininkas):

34.1.    tvirtina, keičia ir pildo įstaigos įstatus;

34.2.    priima sprendimus dėl naujų dalininkų priėmimo;

34.3.    priima sprendimą dėl įstaigos tapimo kitų juridinių asmenų steigėja ar dalyve;

34.4.    nustato privalomas veiklos užduotis;

34.5.    nustato įstaigos veiklos vertinimo kriterijus;

34.6.    tvirtina įstaigos veiklos strategiją;

34.7.    tvirtina įstaigos valdymo struktūrą ir pareigybių sąrašą;

34.8.    organizuoja viešą konkursą įstaigos vadovo pareigoms eiti ir tvirtina šio konkurso nuostatus. Sudaro (arba įgalioja ją sudaryti kitą asmenį) su konkursą laimėjusiu asmeniu darbo sutartį, taip pat šią sutartį nutraukia įstatymų nustatyta tvarka;

34.9.    šių įstatų nustatyta tvarka priima sprendimą dėl įstaigos Stebėtojų tarybos sudarymo;

34.10.  įstatymo nustatyta tvarka nustato paslaugų kainas bei jų apskaičiavimo metodikas;

34.11. paveda įstaigos vadovui nustatyti įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams normatyvus;

34.12.  nustato įstaigos veiklos ataskaitos paskelbimo internete ir kitos informacijos apie įstaigos veiklą pateikimo visuomenei tvarką;

34.13.  priima sprendimą dėl įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo;

34.14.  priima sprendimą pertvarkyti įstaigą;

34.15.  priima sprendimą likviduoti įstaigą ar atšaukti jos likvidavimą;

34.16.  skiria ir atleidžia likvidatorių, kai įstatymo nustatytais atvejais sprendimą likviduoti įstaigą priima visuotinis dalininkų susirinkimas;

34.17priima sprendimą dėl įstaigos filialų steigimo ir jų likvidavimo;

34.18. detalizuoja įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką;

34.19. sprendžia kitus Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, įstaigos įstatuose ar kituose teisės aktuose visuotinio dalininkų susirinkimo kompetencijai priskirtus klausimus.

35Visuotinis dalininkų susirinkimas savo sprendimus priima ir įformina vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu bei kitais teisės aktais.

36Įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo kompetenciją, sušaukimo tvarką, sprendimų priėmimo tvarką nustato Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymas ir Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas.

37. Įgyvendinant Savivaldybės kaip viešosios įstaigos savininkės teises, administracijos direktoriaus kompetencijai priklauso:

37.1. priimti sprendimą pakeisti įstaigos buveinę;

37.2. tvirtinti metinių finansinių ataskaitų rinkinį;

37.3. vertinti ir tvirtinti įstaigos veiklos ataskaitas;

37.4. nustatyti informaciją, kuri pateikiama visuomenei apie įstaigos veiklą;

37.5. priimti sprendimą dėl įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį;

37.6. nustatyti įstaigos vidaus kontrolės tvarką;

37.7. priimti sprendimą dėl įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinio audito, rinkti auditorių ar audito įmonę ir nustatyti apmokėjimo sąlygas.

 

VII SKYRIUS

ĮSTAIGOS VADOVAS, JO SKYRIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA, KOMPETENCIJA IR

ATSAKOMYBĖ

 

38Įstaigos vadovas – direktorius, yra įstaigos vienasmenis valdymo organas, kuris savo veikloje vadovaujasi įstatymais, visuotinio dalininkų susirinkimo priimtais sprendimais, šiais įstatais, pareigybės aprašymu (pareiginiais nuostatais) ir kitais galiojančiais teisės aktais.

39Įstaigos direktoriumi gali būti fizinis asmuo, priimtas Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka dirbti pagal darbo sutartį. Darbo sutartį su įstaigos direktoriumi įstaigos vardu sudaro ir ją nutraukia visuotinio dalininkų susirinkimo įgaliotas asmuo. Apie įstaigos direktoriaus paskyrimą ar atleidimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais visuotinio dalininkų susirinkimo įgaliotas asmuo ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas praneša Juridinių asmenų registrui.

40Įstaigos direktorius į darbą priimamas viešo konkurso būdu penkeriems metams. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas.

41Įstaigos direktoriumi gali būti asmuo, kurio kvalifikacija atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.

42Be Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su įstaigos vadovu (direktoriumi) nutraukiama visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą jį atšaukti.

43Įstaigos direktorius gali būti atšaukiamas, kai:

43.1.    jam ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ar jis pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

43.2.    jam ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymu;

43.3.    jis pripažintas kaltu dėl nusikaltimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

43.4.    jam ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas ar jis pripažintas kaltu dėl baudžiamojo nusižengimo valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo padarymo ir nuo apkaltinamojo (atleidimo nuo atsakomybės) nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3 metai;

43.5.    jam ikiteisminio tyrimo institucijos yra pareikštas įtarimas ar jis pripažintas kaltu dėl nusikaltimų, kuriais padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą;

43.6.    jis yra uždraustos organizacijos narys;

43.7.    jis yra atleistas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl priesaikos ar pasižadėjimo sulaužymo, pareigūno vardo pažeminimo ir nuo atleidimo iš pareigų dienos nepraėjo 3 metai;

43.8.    jam atimta teisė eiti įstaigos vadovo pareigas;

43.9.    jis yra atleistas iš valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš pareigų, arba Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka pripažintas padaręs tarnybinį nusižengimą, už kurį turėtų būti skirta tarnybinė nuobauda – atleidimas iš pareigų, atleistas iš statutinio valstybės tarnautojo pareigų paskyrus tarnybinę nuobaudą – atleidimą iš tarnybos statuto nustatyta tvarka, arba atleistas iš pareigų dėl šiurkštaus darbo pareigų pažeidimo ir nuo atleidimo iš pareigų ar tarnybos dienos ar pripažinimo padarius tarnybinį nusižengimą dienos nepraėjo 3 metai;

43.10.       jo padarytas korupcinio pobūdžio teisės pažeidimas, t. y. darbo drausmės ar tarnybinis nusižengimas, piktnaudžiaujant tarnybine padėtimi, viršijant įgaliojimus, neatliekant pareigų, pažeidžiant viešuosius interesus ir nuo sprendimo dėl darbo drausmės ar tarnybinio nusižengimo padarymo nepraėję 3 metai;

43.11.       jis yra pripažintas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo reikalavimus ir nuo pažeidimo padarymo nepraėjo 3 metai;

43.12.       jis įtariamas padaręs baudžiamąjį nusižengimą ar nusikaltimą, tačiau nesurinkus pakankamai duomenų ikiteisminis tyrimas nutrauktas, o jis patrauktas administracinėn atsakomybėn ir nuo administracinės atsakomybės taikymo nepraėjo 1 metai ar administracinė atsakomybė nebuvo taikyta, taip pat praėję naikinamieji drausminės atsakomybės taikymo terminai;

43.13.       paaiškėja, kad dalyvaudamas viešame konkurse eiti vadovo pareigas pateikė suklastotus dokumentus arba nuslėpė ar pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis, dėl kurių negalėjo būti priimtas į vadovo pareigas;

43.14.  asmens savybės, ryšiai ar kitos su juo ar jo aplinka susijusios aplinkybės ar faktai jį į pareigas priimančiam asmeniui sudaro pagrindą padaryti išvadą, kad asmuo žemina sveikatos sistemos autoritetą, griauna pasitikėjimą sveikatos sistema, asmens sveikatos priežiūros įstaiga arba jas kompromituoja.

44Įstaigos direktoriaus atšaukimo tvarka:

44.1.    įstaigos direktorius atšaukiamas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu;

44.2.    įstaigos direktorius apie galimą jo atšaukimą rašytiniu pranešimu informuojamas ne vėliau kaip likus 7 (septynioms) darbo dienoms iki planuojamo posėdžio dėl įstaigos direktoriaus galimo atšaukimo (toliau – posėdis). Pranešime nurodoma posėdžio vieta, laikas, atšaukimo priežastis bei nurodoma įstaigos direktoriaus teisė ne vėliau kaip likus 3 (trims) darbo dienoms iki posėdžio pateikti savo argumentuotus paaiškinimus;

44.3.    sprendimas dėl įstaigos direktoriaus atšaukimo (neatšaukimo) priimamas visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu; 

44.4.    posėdyje turi teisę dalyvauti įstaigos direktorius;

44.5.    priėmus motyvuotą sprendimą atšaukti įstaigos direktorių iš pareigų, su įstaigos direktoriumi sudaryta darbo sutartis nutraukiama.

45Darbo ginčai tarp įstaigos direktoriaus ir įstaigos nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka teisme.

46. Direktorius darbo laiką tvarko pats. Dėl atostogų suteikimo, komandiruočių direktorius tik tarnybiniu pranešimu, ne vėliau kaip prieš dvi darbo dienas, o skubiais atvejai – iš karto, informuoja Anykščių rajono savivaldybės merą apie suplanuotas atostogas, papildomas poilsio dienas, pasikeitusį darbo laiko režimą, komandiruotes.

47. Direktoriui nesant darbe (negalint vykdyti pareigų) jį pavaduoja jo pavaduotojas, kurio pareigų instrukcijoje yra įrašyta ši funkcija. Nesant pavaduotojo, Anykščių rajono meras potvarkiu paveda kitam įstaigos darbuotojui vykdyti direktoriaus funkcijas.

48Įstaigos direktoriaus kompetencija ir atsakomybė:

48.1.    organizuoja įstaigos veiklą, rengia įstaigos strateginius veiklos planus ir atsako už tinkamą įstaigos tikslų ir uždavinių vykdymą;

48.2. parengia ir pateikia visuotiniam dalininkų susirinkimui tvirtinimui įstaigos darbuotojų pareigybių sąrašą, priima į darbą ir iš jo atleidžia įstaigos darbuotojus, sudaro su jais darbo sutartis bei jas nutraukia;

48.3.    organizuoja viešą konkursą įstaigos padalinių, filialų vadovų pareigoms eiti ir tvirtina šio konkurso nuostatus. Sudaro su konkursą laimėjusiu asmeniu darbo sutartį, taip pat šią sutartį nutraukia įstatymų nustatyta tvarka;

48.4.    tvirtina įstaigos vidaus tvarkos taisykles, darbuotojų pareigybių aprašymus (instrukcijas), darbo tvarkos taisykles, įstaigos finansų kontrolės taisykles ir kitus įstaigos finansų kontrolę reglamentuojančius dokumentus, kitus vidaus dokumentus;

48.5.    informuoja visuotinį dalininkų susirinkimą apie neefektyviai dirbančius įstaigos padalinius, kreipiasi dėl neefektyviai dirbančių įstaigos padalinių reorganizavimo ar likvidavimo, teikia visuotiniam dalininkų susirinkimui įstaigos reorganizavimo projektus;

48.6.    suderinęs su įstaigos stebėtojų taryba, tvirtina įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;

48.7.    atsako už perduoto patikėjimo, panaudos teise bei kitais pagrindais įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;

48.8.    įstaigos vardu pasirašo dokumentus;

48.9.    be atskiro įgaliojimo atstovauja arba įgalioja kitą asmenį atstovauti įstaigai teisme ar kitose institucijose su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

48.10.  vadovauja įstaigos pagrindinei veiklai, tvarko jos reikalus, užtikrina įstaigos darbuotojų saugias ir sveikas darbo sąlygas, skatina, skiria drausmines nuobaudas darbuotojams teisės aktų nustatyta tvarka;

48.11.  teikia klausimus svarstyti visuotiniam dalininkų susirinkimui;

48.12.  leidžia įsakymus, duoda teisėtus nurodymus, privalomus visiems įstaigos darbuotojams;

48.13. atsako už finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą bei buhalterinės apskaitos organizavimą įstaigoje, duomenų ir dokumentų pateikimą Juridinių asmenų registrui, pranešimą steigėjui (savininkui) apie įvykius, turinčius esminės reikšmės įstaigos veiklai, informacijos apie įstaigos veiklą pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą, kitus veiksmus, kurie numatyti šiuose įstatuose ir kituose teisės aktuose;

48.14.  atsako už metinių finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos ir auditoriaus išvados (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas) paskelbimą viešosios įstaigos interneto svetainėje, jeigu ją turi;

48.15.  atsako už sąlygų tretiesiems asmenims susipažinti su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu, veiklos ataskaita ir auditoriaus išvada (tais atvejais, kai finansinių ataskaitų auditas atliktas) viešosios įstaigos buveinėje sudarymą;

48.16.  atsako už visuotinio dalininkų susirinkimo sušaukimą;

48.17.  atsako už pranešimą dalininkams apie įvykius, galinčius turėti poveikį viešosios įstaigos veiklos tęstinumui, veiklos pobūdžiui ir apimtims;

48.18.  atsako už viešosios įstaigos dalininkų apskaitą;

48.19.  atsako už informacijos apie viešosios įstaigos veiklą pateikimą visuomenei ir viešų pranešimų paskelbimą;

48.20.  įgyvendina visuotinio dalininko susirinkimo priimtus sprendimus;

48.21.  užtikrina įstaigos turto efektyvų naudojimą ir jo apsaugą;

48.22.  atsako už įstaigos personalo sukomplektavimą, užtikrina įstaigos teikiamų paslaugų kokybę, prieinamumą bei jų suteikimą laiku;

48.23.  užtikrina įstaigos dokumentų valdymą įstatymų nustatyta tvarka, jų saugojimą bei kitos informacijos apie įstaigą saugojimą;

48.24.  atlieka kitus veiksmus, kuriuos atlikti įstaigos direktorių įpareigoja šie įstatai ir kiti teisės aktai;

48.25.  turi kitų teisių ir pareigų, kurios neprieštarauja įstatymams, kitiems teisės aktams.

49Įstaigos direktorius negali eiti vyriausiojo buhalterio, tvarkančio įstaigoje buhalterinę apskaitą, pareigų. Šių pareigų eiti negali ir asmenys, susiję su įstaigos direktoriumi giminystės ar svainystės ryšiais.

 

VIII SKYRIUS

ĮSTAIGOS STEBĖTOJŲ TARYBA

 

50Įstaigoje penkeriems metams yra sudaroma stebėtojų taryba. Įstaigos stebėtojų tarybos tikslai – užtikrinti įstaigos veiklos viešumą ir patarti įstaigos visuotiniam dalininkų susirinkimui įstaigos veiklos klausimais.

51.       Įstaigos stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos paskirtų asmenų, dviejų Anykščių rajono savivaldybės tarybos paskirtų asmenų, vieno įstaigos pagal Darbo kodeksą veikiančio darbuotojų atstovo paskirto asmens. Stebėtojų tarybos narių kadencijų skaičius nėra ribojamas. Stebėtojų taryboje negali būti asmenų, dirbančių įstaigos vadovu, vadovo pavaduotoju, padalinių ir filialų vadovais, vyriausiaisiais finansininkais (buhalteriais), dirba institucijose, vykdančiose privalomąjį sveikatos draudimą, taip pat Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje, veikiančioje prie Sveikatos apsaugos ministerijos.

52Stebėtojų tarybos sušaukimo ir atšaukimo tvarka:

52.1.    Stebėtojų taryba savo veiklą pradeda, visuotiniam dalininkų susirinkimui (savininkui) priėmus sprendimą dėl jos sudarymo. Pirmas posėdis šaukiamas ne vėliau kaip per mėnesį sudarius stebėtojų tarybą. Į pirmą posėdį narius šaukia įstaigos direktorius. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, kurį iš savo narių renka stebėtojų taryba. Išvykusį, atostogaujantį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų stebėtojų tarybos pirmininką pavaduoja ir atlieka jo funkcijas stebėtojų tarybos pirmininko pavaduotojas, kurį išrenka stebėtojų tarybos nariai;

52.2.    Visuotinis dalininkų susirinkimas gali atšaukti tik savo paskirtus atstovus. Jeigu stebėtojų tarybos narys atsistatydina, negali toliau eiti savo pareigų ar nutrūksta jo darbo santykiai atstovaujamoje įstaigoje (institucijoje) arba ši sustabdo jo atstovavimo įgaliojimus, visuotinis dalininkų susirinkimas šių įstatų nustatyta tvarka jo vietoje paskiria kitą asmenį. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti stebėtojų tarybos kadencijai nesibaigus. Stebėtojų tarybos narį atšaukus ar jam atsistatydinus, stebėtojų tarybos nariu šių įstatų nustatyta tvarka gali tapti kitas asmuo, kurį šių įstatų nustatyta tvarka paskiria subjektas, paskyręs ir atšauktą ar atsistatydinusį stebėtojų tarybos narį;

52.3stebėtojų tarybos posėdį techniškai aptarnauja įstaigos vadovo paskirtas asmuo (stebėtojų tarybos sekretorius);

52.4. stebėtojų tarybos posėdžiai rengiami ne rečiau kaip vieną kartą per metus. Stebėtojų tarybos posėdis šaukiamas stebėtojų tarybos narių (ne mažiau kaip pusės) reikalavimu arba įstaigos vadovo iniciatyva. Stebėtojų tarybos posėdžių laiką ir vietą nustato stebėtojų tarybos pirmininkas. Stebėtojų tarybos posėdžiai gali vykti ir nuotoliniu būdu;

52.5.    apie posėdžio vietą ir laiką stebėtojų tarybos pirmininkas (arba jo pavedimu stebėtojų tarybos sekretorius) praneša stebėtojų tarybos nariams ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas, pateikdamas numatomų nagrinėti klausimų sąrašą ir medžiagą apie numatytus nagrinėti klausimus. Papildomi klausimai į darbotvarkę įtraukiami, jeigu tam neprieštarauja daugiau kaip pusė stebėtojų tarybos narių;

52.6.    stebėtojų taryba svarstomais klausimais priima nutarimus. Nutarimai priimami paprasta balsų dauguma, o jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Stebėtojų tarybos posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė stebėtojų tarybos narių;

52.7.    stebėtojų tarybos narys, negalintis dalyvauti posėdyje dėl pateisinamų priežasčių, privalo apie tai pranešti stebėtojų tarybos pirmininkui.

53Stebėtojų tarybos kompetencija (funkcijos):

53.1.    analizuoti įstaigos veiklą ir pateikti savo išvadas bei pasiūlymus įstaigos vadovui;

53.2.    išklausyti ir įvertinti įstaigos vadovo parengtą metinės veiklos ataskaitą bei įstaigos veiklos siekiamų užduočių vykdymą ir pareikšti apie ją savo nuomonę visuotiniam dalininkų susirinkimui;

53.3. stebėtojo teisėmis dalyvauti įstaigos organizuojamuose konkursuose padalinių ir filialų vadovų pareigoms užimti ir pareikšti savo nuomonę įstaigos vadovui;

53.4.    užtikrinti įstaigos veiklos viešumą bei teikti rekomendacinius pasiūlymus visuotiniam dalininkų susirinkimui įstaigos veiklos viešumo klausimais;

53.5.    derinti įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką.

54Stebėtojų tarybos narių teisės ir pareigos:

54.1.    Stebėtojų tarybos nariai turi teisę:

54.1.1.   gauti iš įstaigos vadovo informaciją, reikalingą stebėtojų tarybos funkcijoms atlikti;

54.1.2.   į posėdžius kviesti tam tikrų sričių specialistus ar sudaryti ekspertų komisijas stebėtojų tarybos funkcijoms įgyvendinti;

54.1.3.   teikti pagal savo kompetenciją pasiūlymus įstaigos vadovui ir visuotiniam dalininkų susirinkimui;

54.1.4.   posėdžio metu naudotis įstaigos posėdžių sale, kabinetu ar kitomis patalpomis, kurias suteikia įstaigos vadovas;

54.1.5.   naudoti darbui reikalingus įstaigos kopijavimo, spausdinimo ir kitus organizacinės technikos prietaisus;

54.1.6.   turi ir kitų teisių, numatytų kituose stebėtojų tarybos veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

54.2.    Stebėtojų tarybos nariai privalo vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis. Apie galimą interesų konfliktą stebėtojų tarybos narys privalo pranešti kitiems posėdyje dalyvaujantiems nariams ir nusišalinti nuo svarstomo klausimo nagrinėjimo ir balsavimo. Stebėtojų tarybos nariai gali turėti kitų pareigų, kurios neprieštarauja įstatymams.

55Stebėtojų tarybos nariai už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Už veiklą stebėtojų taryboje jos nariams neatlyginama.

 

IX SKYRIUS

ĮSTAIGOS GYDYMO TARYBA, SLAUGOS TARYBA. MEDICINOS ETIKOS KOMISIJA

 

56Efektyvesniam asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui užtikrinti įstaigoje sudaromos gydymo, slaugos tarybos. Įstaigoje sudaroma Medicinos etikos komisija kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų.

57Įstaigos gydymo taryba yra kolegialus organas, sudaromas iš dešimties įstaigos visuotiniame gydytojų susirinkime išrinktų įstaigos padalinių ir filialų gydytojų. Įstaigos gydymo tarybos sudėtį 5 metams tvirtina įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas gali atšaukti paskirtus gydymo tarybos narius šiems nutraukus darbo sutartį su įstaiga, gydymo tarybos nario prašymu ar šiam neatliekant šiuose įstatuose numatytų gydymo tarybos nario pareigų. Naujai sudarytą gydymo tarybą susirinkti į pirmąjį posėdį, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų po gydymo tarybos sudarymo, kviečia įstaigos vadovas. Gydymo tarybos nariai balsavimu išsirenka pirmininką. Gydymo tarybai pirmininkauti negali įstaigos vadovas, vadovo pavaduotojas, padalinio ir filialo vadovas. Išvykusį, atostogaujantį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų gydymo tarybos pirmininką pavaduoja ir atlieka jo funkcijas gydymo tarybos pirmininko pavaduotojas, kurį išrenka gydymo tarybos nariai.

58Gydymo tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per šešis mėnesius. Už gydymo tarybos sušaukimą atsakingas jos pirmininkas. Visi gydymo tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia gydymo tarybos posėdžio pirmininko balsas.

59Gydymo tarybos kompetencija:

59.1.  svarstyti asmens sveikatos priežiūros organizavimo ir tobulinimo klausimus;

59.2periodiškai rengti klinikines konferencijas;

59.3.  svarstyti naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų įsigijimo klausimus.

60. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos vadovui. Jei įstaigos vadovas su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba savo pasiūlymą gali pateikti viešosios įstaigos dalininkui ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.

61Gydymo tarybos (jos narių) teisės:

61.1.    gauti iš įstaigos direktoriaus informaciją, reikalingą numatytoms funkcijoms vykdyti;

61.2.    siūlyti sušaukti gydymo tarybos posėdį;

61.3.    pasisakyti posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;

61.4.    į posėdžius kviesti tam tikrų sričių specialistus, jeigu tinkamam gydymo tarybos funkcijų vykdymui reikalinga specialisto konsultacija.

62Gydymo tarybos (jos narių) pareigos:

62.1.    atlikti savo funkcijas laikantis įstatymų, kitų norminių teisės aktų reikalavimų;

62.2.    dalyvauti posėdžiuose;

62.3.    informuoti įstaigos darbuotojus apie savo veiklą;

62.4.    vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis;

62.5.    pranešti apie galimą interesų konfliktą kitiems posėdyje dalyvaujantiems nariams ir nusišalinti nuo svarstomo klausimo nagrinėjimo bei balsavimo.

63Gydymo tarybos nariai asmeniškai atsako už gydymo tarybos kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą ir sprendimų priėmimo nešališkumą.

64Už darbą gydymo taryboje jos nariams neatlyginama.

65Įstaigos slaugos taryba yra kolegialus organas, sudaromas iš šešių visuotiniame slaugytojų susirinkime išrinktų įstaigos padalinių ir filialų slaugos specialistų. Slaugos tarybą sudaro šeši nariai. Įstaigos slaugos tarybos sudėtį 5 metams tvirtina įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas gali atšaukti paskirtus slaugos tarybos narius šiems nutraukus darbo sutartį su įstaiga, slaugos tarybos nario prašymu ar šiam neatliekant šiuose įstatuose numatytų slaugos tarybos nario pareigų. Naujai sudarytą slaugos tarybą susirinkti į pirmąjį posėdį, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų po slaugos tarybos sudarymo, kviečia įstaigos vadovas. Slaugos tarybos nariai balsavimu išsirenka pirmininką. Slaugos tarybai pirmininkauti negali įstaigos vadovas, vadovo pavaduotojas, padalinio ir filialo vadovas. Išvykusį, atostogaujantį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų slaugos tarybos pirmininką pavaduoja ir atlieka jo funkcijas slaugos tarybos pirmininko pavaduotojas, kurį išrenka slaugos tarybos nariai.

66Slaugos tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau kaip kartą per šešis mėnesius. Už slaugos tarybos posėdžio sušaukimą atsakingas jos pirmininkas. Visi slaugos tarybos sprendimai priimami paprasta posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia slaugos tarybos posėdžio pirmininko balsas.

67Slaugos tarybos kompetencija:

67.1.    svarstyti pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus;

67.2.    svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus įstaigos vadovui. Jei įstaigos vadovas nesutinka su pasiūlymu, savo pasiūlymą gali pateikti viešosios įstaigos dalininkui ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai.

68Slaugos tarybos (jos narių) teisės:

68.1.    gauti iš įstaigos vadovo informaciją, reikalingą numatytoms funkcijoms vykdyti;

68.2.    siūlyti sušaukti slaugos tarybos posėdį;

68.3.    pasisakyti posėdžiuose, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės ir posėdyje nagrinėjamų klausimų;

68.4.    į posėdžius kviesti tam tikrų sričių specialistus, jeigu tinkamam slaugos tarybos funkcijų vykdymui reikalinga specialisto konsultacija.

69Slaugos tarybos (jos narių) pareigos:

69.1.    atlikti savo funkcijas laikantis įstatymų, kitų norminių teisės aktų reikalavimų;

69.2.    dalyvauti posėdžiuose;

69.3.    vadovautis kolegialumo, skaidrumo, nešališkumo, teisėtumo, sąžiningumo, viešumo principais ir nepiktnaudžiauti savo teisėmis;

69.4.    pranešti apie galimą interesų konfliktą kitiems posėdyje dalyvaujantiems nariams ir nusišalinti nuo svarstomo klausimo nagrinėjimo bei balsavimo;

69.5.    informuoti įstaigos darbuotojus apie savo veiklą.

70Slaugos tarybos nariai asmeniškai atsako už slaugos tarybos kompetencijai priskirtų klausimų sprendimą ir sprendimų priėmimo nešališkumą.

71Slaugos tarybos nariams už darbą slaugos taryboje neatlyginama.

72Įstaigoje sudaroma Medicinos etikos komisija, kuri įstaigoje nagrinėja sveikatos priežiūros specialistų elgesio ir sveikatos priežiūros specialistų tarpusavio etikos klausimus, kontroliuoja, kaip įstaigoje laikomasi medicinos etikos reikalavimų.

73Medicinos etikos komisijos sudarymo ir veiklos tvarką nustato Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtinti Sveikatos priežiūros įstaigos medicinos etikos komisijos pavyzdiniai nuostatai.

 

X SKYRIUS

VIEŠO KONKURSO PADALINIŲ, FILIALŲ VADOVŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ ORGANIZAVIMO IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA

 

74Įstaigos padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina įstaigos vadovas. Įstaigos vadovas turi teisę organizuoti padalinių ir filialų vadovų atestaciją.

75Įstaigos padalinių ir filialų vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. 

76Įstaigos vadovas negali dirbti ir įstaigos padalinių ar filialų vadovu.

77Įstaigos padalinių ir filialų vadovų teises ir pareigas nustato šie įstatai ir pareiginės instrukcijos.

78Įstaigos padalinių ir filialų vadovai bei įstaigos sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais. Sveikatos priežiūros specialistai privalo turėti atitinkamą profesinę kvalifikaciją įrodantį dokumentą (licenciją, sertifikatą ir pan.), suteikiantį teisę dirbti darbą, į kurį specialistas priimamas.

 

XI SKYRIUS

ĮSTAIGOS LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

79Įstaigos lėšų šaltiniai:

79.1.    Privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo fondo lėšos pagal sveikatos priežiūros įstaigų sutartis su valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis, taip pat lėšos, skirtos specialiosioms programoms finansuoti;

79.2.    įstaigos dalininko (savininko) skirtos lėšos;

79.3.    valstybės ir savivaldybės biudžetų tiksliniai asignavimai;

79.4.    valstybės ir savivaldybių sveikatos fondų lėšos, skirtos sveikatos programų finansavimui;

79.5.    valstybės investicinių programų lėšos;

79.6.    Lietuvos ir užsienio fondų asignavimai;

79.7.    lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas;

79.8.    lėšos, gaunamos kaip parama, dovana, taip pat lėšos gautos pagal testamentą;

79.9.    skolintos lėšos;

79.10.  pajamos už parduotą ar išnuomotą įstaigos turtą;

79.11.  kitos teisėtai įgytos lėšos.

80Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.

81Įstaiga turi teisę gauti valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų paslaugoms teikti pagal sveikatos priežiūros sutartis su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Anykščių rajono savivaldybe.

82Įstaigos nepaprastosios išlaidos gali būti finansuojamos iš valstybės ir savivaldybės biudžetų, valstybės investicijų programų.

83Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose nustatytai veiklai.

84Įstaigos pajamos naudojamos tokia tvarka:

84.1.    įstaigos įstatuose numatytai veiklai bei įsipareigojimams vykdyti;

84.2.    įstatymų numatytiems mokesčiams į valstybės biudžetą;

84.3.    įstaigos personalo kvalifikacijai kelti;

84.4.    naujoms sveikatos priežiūros technologijoms įsigyti ir įdiegti;

84.5.    patalpų eksploatacijai, remontui ir priežiūrai;

84.6. įstaigos darbuotojams skatinti ir materialinei pagalbai nelaimės atveju teikti;

84.7.    kitoms būtinoms išlaidoms.

85Įstaigos lėšos naudojamos tik įstatuose nustatytiems veiklos tikslams siekti. Įstaigos pelnas negali būti skiriamas dalininkams, įstaigos organų nariams, darbuotojų premijoms.

86Įstaigai neleidžiama:

86.1.    gauto pelno skirti kitiems veiklos tikslams, negu nustatyta įstaigos įstatuose;

86.2.    be Anykščių rajono savivaldybės tarybos sutikimo investuoti lėšas į vertybinius popierius, sudaryti ilgalaikių terminuotų indėlių sutartis ar užsiimti kita investicine veikla, nesusijusia su įstaigos pagrindiniais veiklos tikslais ir uždaviniais, išdėstytais šiuose įstatuose;

86.3.    neatlygintinai perduoti įstaigos turtą nuosavybėn, pagal patikėjimo ar panaudos sutartį įstaigos savininkui ar su juo susijusiam asmeniui (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje), išskyrus įstaigos likvidavimo atvejus;

86.4.    skolintis pinigų už palūkanas iš savininko ar su juo susijusio asmens (kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje); 

86.5.    užtikrinti kitų asmenų prievolių įvykdymą.

 

XII SKYRIUS

DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA

87Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip labdara ar parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai, kitas su įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.

88Anykščių rajono savivaldybė, kaip dalininkė (savininkė), jai nuosavybės teise priklausantį ilgalaikį materialųjį turtą įstaigai perduoda patikėjimo teise pagal patikėjimo sutartį įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

89Įstaiga ilgalaikį materialųjį turtą perduoti, perleisti, išnuomoti, perleisti pagal panaudą, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą gali raštiškai leidus Anykščių rajono savivaldybės tarybai teisės aktų nustatyta tvarka. Įstaiga negali savivaldybės perduoto turto perduoti nuosavybės teise kitiems asmenims, jo įkeisti ar kitaip suvaržyti daiktines teises į jį, juo garantuoti, laiduoti ar kitu būdu juo užtikrinti savo ir kitų asmenų prievolių įvykdymą. Įstaiga jai pagal patikėjimo sutartį perduotą savivaldybės turtą gali nuomoti arba perduoti panaudai savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

90Įstaiga, pardavusi susidėvėjusias ar jos veiklai nereikalingas materialines vertybes, už jas gautas pajamas naudoja tik šiuose įstatuose nustatyta tvarka.

91Įstaiga gautų pajamų negali perduoti įstaigos dalininkams (savininkui).

 

XIII SKYRIUS

ĮSTAIGOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

92Įstaigos teikiamų paslaugų kontrolę atlieka įstatymuose nurodytos institucijos.

93Įstaigos vadovas privalo pateikti valstybės, savivaldybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus, su įstaigos veikla susijusius, dokumentus. Įstaigos auditas atliekamas, kai visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą atlikti auditą. Auditas atliekamas teisės aktų, reglamentuojančių auditą, nustatytais atvejais ir tvarka.

94Įstaigą kontroliuojančioms institucijoms įstaigos vadovas privalo pateikti visus reikalaujamus su įstaigos finansine ar medicinine veikla susijusius dokumentus.

95Įstaigos buhalterinę apskaitą, jos organizavimą bei tvarkymą ir finansinių ataskaitų rinkinio sudarymą nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

96Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti įstaigos veiklą.

 

XIV SKYRIUS

DOKUMENTŲ IR KITOS INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO DALININKAMS TVARKA

 

97.     Dalininko (savininko) raštišku reikalavimu ne vėliau kaip per 7 (septynias) darbo dienas nuo reikalavimo gavimo dienos įstaigos dokumentai jam pateikiami susipažinti įstaigos darbo valandomis jos buveinėje ar kitoje įstaigos vadovo nurodytoje vietoje, kurioje dokumentai yra saugomi. Šių dokumentų kopijos dalininkui (savininkui) gali būti siunčiamos registruotu laišku adresu, kurį dalininkas nurodęs įstaigai, arba įteikiamos pasirašytinai ar elektroninių ryšių priemonėmis.

98.  Įstaigos direktorius turi parengti ir savininkui pateikti metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą. kartu su auditoriaus išvada (kai finansinių ataskaitų auditas buvo atliktas). Metinį finansinių ataskaitų rinkinį sudarančiose finansinėse ataskaitose ir veiklos ataskaitoje turi būti pateikta informacija, nustatyta Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Viešųjų įstaigų įstatyme, kituose teisės aktuose. Kitos informacijos, kurios reikalauja dalininkas (savininkas) parengimo ir pateikimo tvarką, nustato ir informacijos turinį detalizuoja LR Vyriausybė arba jos įgaliota institucija.

99.     Įstaigos dokumentai, jų kopijos ar kita informacija dalininkams pateikiama neatlygintinai. Dalininkai privalo užtikrinti gautos informacijos konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XV SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMAS VISUOMENEI, ĮSTAIGOS VIEŠŲ PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ SKELBIMO TVARKA

 

100.   Metinis finansinių ataskaitų rinkinys ir veiklos ataskaita kartu su auditoriaus išvada (kai finansinių ataskaitų auditas buvo atliktas), apsvarsčius (patvirtinus) juos, pateikiami Juridinių asmenų registrui ir skelbiami įstaigos interneto svetainėje (http://www.anlig.lt).

101.   Kita informacija, kuri pateikiama visuomenei ir kurią nustato visuotinis dalininkų susirinkimas, skelbiama įstaigos interneto svetainėje (http://www.anlig.lt).

102.   Tretiesiems asmenims turi būti sudarytos sąlygos su įstaigos veiklos ataskaita ir kita visuomenei pateikiama informacija susipažinti įstaigos buveinėje įstaigos darbo valandomis.

103.   Kai įstaigos pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami valstybės įmonės Registrų centro elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“ ir įstaigos interneto svetainėje (http://www.anlig.lt).

104.   Kiti įstaigos pranešimai dalininkams ir kitiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai ar elektroninių ryšių priemonėmis. Kai pranešimai dalininkui siunčiami registruotu laišku, jie siunčiami adresu, kurį dalininkas nurodęs įstaigai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, originalai tą pačią dieną išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.

105.   Už pranešimų išsiuntimą laiku ar jų įteikimą pasirašytinai atsako įstaigos vadovas.

 

XVI SKYRIUS

FILIALŲ STEIGIMO BEI LIKVIDAVIMO TVARKA

 

106.   Įstaiga gali turėti filialų. Filialas yra struktūrinis įstaigos padalinys, turintis savo buveinę ir atliekantis visas arba dalį įstaigos funkcijų.

107.   Sprendimą steigti filialą priima visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstaigos filialas veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas.

108.   Darbo sutartį su filialo vadovu įstaigos vardu sudaro ir nutraukia įstaigos vadovas.

109.   Filialas gali turėti subsąskaitas. Filialo turtas apskaitomas įstaigos finansinėje atskaitomybėje, taip pat atskiroje filialo finansinėje atskaitomybėje.

110.   Filialo veikla nutraukiama visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu.

111.   Įstaigos filialų skaičius neribojamas.

112.   Apie filialo veiklą filialo vadovas atsiskaito įstaigos vadovui.

 

XVII SKYRIUS

ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

113.   Įstaiga reorganizuojama, pertvarkoma ar likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

XVIII SKYRIUS

ĮSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA

 

114.   Įstatų keitimo ir pildymo tvarka nesiskiria nuo nurodytosios Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme.

115.   Iniciatyvos teisę keisti ir pildyti įstaigos įstatus turi įstaigos vadovas ir dalininkai. Pakeistus įstatus tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstatų pakeitimai nustatyta tvarka turi būti įregistruoti Juridinių asmenų registre.

116.   Įstatų pakeitimai įsigalioja nuo jų įregistravimo įstatymų nustatyta tvarka.

 

______________