KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KLAIPĖDOS MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ SPORTO MOKYMO ĮSTAIGŲ SPORTINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugpjūčio 28 d. Nr. AD1-1151

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 29 straipsnio 6 dalimi bei Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2014 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. V-219 „Dėl sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų tvirtinimo“ (2014 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. V-379 redakcija):

1. Tvirtinu Klaipėdos miesto savivaldybės biudžetinių sporto mokymo įstaigų sportinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiu galios Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. spalio 10 d. įsakymą Nr. AD1-2514 „Dėl Klaipėdos miesto savivaldybės biudžetinių sporto mokymo įstaigų sportinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais  pakeitimais ir papildymais.

3. Skelbiu šį įsakymą Teisės aktų registre ir Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                                  Gintaras Neniškis

 

PATVIRTINTA

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus

2019 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. AD1-1151

 

 

Klaipėdos miesto savivaldybĖs BIUDŽETINIŲ SPORTO MOKYMO ĮSTAIGŲ SPORTINIO ugdymo ORGANIZAVIMO tvarkos aprašas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Klaipėdos miesto savivaldybės biudžetinių sporto mokymo įstaigų sportinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato savivaldybės biudžetinių įstaigų (toliau – Įstaigos), įgyvendinančių neformalųjį sportinį ugdymą, formalųjį švietimą papildantį sportinį ugdymą, sportinio ugdymo organizavimą.

2.    Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sporto įstatymu, Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2014 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. V-219 „Dėl sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų tvirtinimo“ (2014 m. spalio 1 d. įsakymo Nr. V-379 aktuali redakcija) (toliau – KKSD rekomendacija),  Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu ir kitais teisės aktais.

3.    Apraše vartojamos sąvokos:

3.1.   Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo programaatskirų sporto šakų programa, kuria siekiama suteikti ir sistemingai gilinti ugdytinio pasirinktos sporto šakos žinias, ugdyti gebėjimus ir formuoti įgūdžius, plėtoti sporto ir bendrąsias kompetencijas, siekti didelio sportinio meistriškumo pradinio rengimo, meistriškumo ugdymo, meistriškumo tobulinimo, didelio meistriškumo etapais.

3.2.   Neformaliojo sportinio ugdymo programa – programa, kuria siekiama ugdyti vaiko gyvenimo įgūdžius, asmenines, socialines ir kitas bendrąsias kompetencijas panaudojant sportą kaip priemonę.

3.3.   Meistriškumo pakopa – ugdytinio sportinio meistriškumo lygį pagal sporto varžybose užimtą vietą arba pasiektą rezultatą apibrėžiančių rodiklių grupė.

3.4.   Sportinio ugdymo planas – įstaigos ar organizacijos vykdomų sportinio ugdymo ar sporto ugdymo programų įgyvendinimo aprašas, parengtas vadovaujantis šiuo Aprašu ir kitais švietimą, kūno kultūrą ir sportą reglamentuojančiais teisės aktais.

3.5.   Sporto šakos disciplina – atitinkamos tarptautinės sporto (šakos) federacijos išskirta sporto šakos dalis, kuri apima vieną arba keletą sporto šakos rungčių.

3.6.   Tarifikavimo komisija – Įstaigos direktoriaus įsakymu patvirtinta komisija, kuri nustato Įstaigos treneriams skiriamų ugdymo valandų skaičių per savaitę. Tarifikavimo komisija (toliau – Komisija) savo veikloje vadovaujasi Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktoriaus įsakymais bei šiuo Aprašu.

4.    Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo, Lietuvos Respublikos sporto įstatymo ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

5.    Aprašas reglamentuoja asmenų priėmimą į Įstaigą, sportinio ugdymo grupių sudarymą, ugdytinių sportinių pasiekimų vertinimą, sportinio ugdymo trukmę ir apimtį, trenerių tarifikavimą, sportinio ugdymo plano rengimą ir derinimą bei nurodo kitus sportinio ugdymo ypatumus.

 

II SKYRIUS

ASMENŲ PRIĖMIMAS IR PAŠALINIMAS

 

6.    Informacija apie Įstaigos vykdomas programas, priėmimo sąlygas, laisvas vietas grupėse bei renkamas grupes nuolat skelbiama Įstaigos interneto svetainėje.

7.    Prašymų registraciją, asmenų priėmimą arba atleidimą vykdo Įstaigos direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Registracija galioja einamiesiems mokslo metams.

8.    Į Įstaigą priimami vaikai ir jaunuoliai iki 19 metų, o sportininkai, sulaukę 19 ir daugiau metų ir siekiantys sportuoti Įstaigoje, turi atitikti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos patvirtintus sportininkų, sulaukusių 19 ir daugiau metų, ugdymo Klaipėdos miesto biudžetinėse sporto mokymo įstaigose atrankos kriterijų sąrašus.

9.    Sportininkams, kuriems 19 metų sukanka sportinio ugdymo metais, sudaroma galimybė užbaigti tais sportinio ugdymo metais sportinio ugdymo programą.

10Prašymai dėl vaikų priėmimo:

10.1.    į pradinio rengimo, neformalaus bei neįgaliųjų ugdymo grupes Įstaigoje teikiami Įstaigos direktoriaus nustatytu laiku, bet ne vėliau kaip iki rugsėjo 30 d. Jei yra laisvų vietų grupėje, priėmimas į ugdymo grupes vykdomas ištisus mokslo metus;

10.2.    į meistriškumo ugdymo, meistriškumo tobulinimo ir didelio meistriškumo laisvas vietas grupėse priimami atitinkamo amžiaus sportininkai, vadovaujantis Aprašo 3 ir 4 prieduose nustatytais reikalavimais.

11Tėvai (globėjai, rūpintojai), pageidaujantys, kad vaikas ugdytųsi Įstaigoje, pateikia:

11.1. prašymą, kuriame nurodoma:

11.1.1. vaiko (asmens) vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamoji vieta;

11.1.2. tėvų (globėjų, rūpintojų) adresas, telefonas;

11.1.3. sporto šaką, pagal kurią norėtų mokytis vaikas;

11.2sutikimas dėl asmens duomenų rinkimo ir tvarkymo;

11.3pažymą iš įstaigos, kurioje buvo ugdomas tos sporto šakos, apie vaikui suteiktą galiojančią meistriškumo pakopą.

12Prašymai dėl priėmimo registruojami Prašymų registre, kurioje nurodomi šie duomenys:

12.1. eilės numeris;

12.2. teikiančio prašymą asmens vardas, pavardė;

12.3. vaiko vardas, pavardė, gimimo data, mokymo įstaiga;

12.4. gyvenamosios vietos adresas, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir kt.);

12.5. prašymo padavimo data;

12.6. pageidaujama programa;

12.7. žyma apie priėmimą ir (ar) nepriėmimą;

12.8. kita Įstaigai reikalinga informacija.

13Priėmimo į Įstaigą metu gali būti organizuojama atranka – sportinių gebėjimų patikrinimas pagal Įstaigoje numatytą tvarką. Atranką atlieka Įstaigos direktoriaus paskirtas treneris ar trenerių komisija.

14Pradinio rengimo, neformalaus ugdymo ar neįgaliųjų grupėse ugdytis pirmumo teisę turi Klaipėdos miesto savivaldybės teritorijoje gyvenantys asmenys arba besimokantys bendrojo ugdymo mokyklose Klaipėdos mieste.

15Asmenų priėmimas į Įstaigą, šalinimas ir atleidimas iš Įstaigos įforminamas Įstaigos direktoriaus įsakymu.

16Ugdymo sutartis (toliau – Sutartis) sudaroma pagal Aprašo 2 priedą. Sutartis sudaroma ne vėliau kaip pirmą ugdymo dieną. Sutartis, sudaryta dviem  egzemplioriais, pasirašoma Įstaigos direktoriaus ir prašymo teikėjo. Vienas Sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, kitas lieka Įstaigoje.

17Sutartis registruojama Sutarčių registracijos knygoje (registre).

18Asmenys gali būti šalinami iš Įstaigos Sutartyje numatytais atvejais.

 

III SKYRIUS

SPORTINIO UGDYMO YPATUMAI

 

19Įstaiga įgyvendina formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo ir neformaliojo sportinio ugdymo programas pagal plėtojamas sporto šakas (pagal Aprašo 3, 4 priedus).

20Pagal formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo programas ugdyti priimami sportininkai turi būti gavę sporto medicinos centro pažymą, kad yra sveiki ir gali treniruotis, išskyrus pradinio rengimo grupių vaikus, kurie turi būti pasitikrinę sveikatą asmens sveikatos priežiūros įstaigoje.

21Pagal formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo programas ugdomų sportininkų sveikatos būklė turi būti periodiškai tikrinama sporto medicinos centre.

22Pagal neformaliojo ir neįgaliųjų sportinio ugdymo programą ugdomi asmenys vieną kartą per metus turi būti pasitikrinę sveikatą asmens sveikatos priežiūros įstaigoje.

23Sportinio ugdymo metu dėl traumos ar ligos (esant sveikatos priežiūros įstaigos pažymai) formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo atskirų sporto šakų ir (arba) sporto šakų disciplinų programų pradinio rengimo etapo ugdymo grupėje ugdytinių skaičius gali sumažėti 3 ugdytiniais, meistriškumo ugdymo etapo ugdymo grupėje – 2 ugdytiniais, o meistriškumo tobulinimo etapo ugdymo grupėje – 1 ugdytiniu, tačiau ne ilgiau kaip iki kitų mokslo metų pradžios.

24Vietoje į sporto mokyklą, sporto gimnaziją mokytis pagal specializuoto sportinio ugdymo krypties programą vieno išvykusio ugdytinio į formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo grupę gali būti įtrauktas vienas Aprašo 3 ir 4 prieduose nurodyti žemesnės meistriškumo pakopos rodiklius atitinkantis ugdytinis, tačiau ne ilgiau kaip iki kitų mokslo metų pradžios.

25Dviračių sporto šakos ir (arba) disciplinos sportinių grupių ugdytiniai turi būti supažindinti su kelių eismo taisyklėmis.

 

IV SKYRIUS

SPORTINIO UGDYMO GRUPIŲ SUDARYMAS, perkėlimas

 

26Įstaigos direktorius teikia informaciją apie esamų ir planuojamų grupių, sportininkų, valandų ir varžybų bei stovyklų skaičiaus poreikį ateinantiems mokslo metams Sporto ir kūno kultūros skyriui paprašius, bet ne vėliau kaip iki gegužės 15 d.

27Grupių komplektavimas:

27.1į meistriškumo ugdymo (toliau – MU) ir meistriškumo tobulinimo (toliau – MT) grupes vykdomas:

27.1.1. gegužės–birželio mėnesiais (I etapas);

27.1.2. nuo liepos 1 d. (bet ne ilgiau kaip iki rugsėjo 15 d.) tęsiamas priėmimas į laisvas vietas (II etapas);

27.2į neformaliojo ir neįgaliųjų vaikų švietimo ir pradinio rengimo grupes – ne vėliau kaip iki spalio 1 d.;

27.3aukšto meistriškumo (didelio meistriškumo) grupės formavimas vykdomas Įstaigos vadovo patvirtinta tvarka ir terminais bei turi atitikti Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos patvirtintus sportininkų, sulaukusių 19 ir daugiau metų, ugdymo Klaipėdos miesto biudžetinėse sporto mokymo įstaigose atrankos kriterijus.

28Sportinio ugdymo grupės sudaromos pagal sportininko užimtą vietą arba pasiektą rezultatą varžybose vadovaujantis meistriškumo pakopų rodikliais, nurodytais Aprašo 3 ir 4 prieduose. Grupės sudarymo metu vadovaujamasi aktualioje KKSD rekomendacijų redakcijoje nustatytais meistriškumo pakopų rodikliais bei ugdytinių amžiumi.

29Sportininkų skaičius ugdymo grupėje nurodomas Aprašo 3 ir 4 prieduose. Atsižvelgiant į sporto šakos specifiką bei įstaigos galimybes, papildomai gali būti įrašyti į PR, MU ir MT grupes ne daugiau kaip po 4 ugdytinius. Atsižvelgiant į sporto šakos specifiką papildomai gali būti įrašytas į DM grupę 1 ugdytinis, kuris atitinka Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos patvirtintus atrankos kriterijus. Sudarant formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo atskirų sporto šakų ir (arba) sporto šakų disciplinų programų MU arba MT etapo ugdymo grupę vietoje Aprašo 3 ir 4 prieduose nurodyto vieno ugdytinio į grupę gali būti įtraukti du viena pakopa žemesnės meistriškumo pakopos rodiklius atitinkantys ugdytiniai.

30Jeigu jaunesnio amžiaus ugdytinis atitinka Aprašo 3 ir 4 prieduose nurodytos aukštesnės meistriškumo pakopos rodiklius, jis gali būti įtrauktas į vyresnio amžiaus sportinio ugdymo grupę, bet ne daugiau kaip per vienerius metus. Jaunesnio amžiaus ugdytinių grupėje gali būti ne daugiau dviejų individualiose sporto šakose ir ne daugiau keturių – komandinėse sporto šakose.

31Grupės ar sportininkai, neįvykdę meistriškumo lygio (pakopų) reikalavimų, Įstaigos direktoriaus įsakymu gali būti perkelti į neformaliojo ugdymo grupę.

32Sportinio ugdymo grupė gali būti sudaryta iš vienos lyties mokinių arba būti mišri.

33Įgyvendinant neformaliojo vaikų sportinio ugdymo programas vaikų skaičius grupėje turi būti 8–12 individualiose sporto šakose, 12–20 komandinėse sporto šakose.

34Neformaliojo vaikų sportinio ugdymo programos gali būti rengiamos pagal Aprašo 3 priede nurodytas sporto šakas ir (arba) sporto šakų disciplinas arba tai gali būti bendras fizinis rengimas ir kt.

35Formalųjį švietimą papildančio sportinio atskirų sporto šakų ir (arba) sporto šakų disciplinų programų ugdymo grupės sudaromos mokslo metams. Naujos formalųjį švietimą papildančio sportinio atskirų sporto šakų ir (arba) sporto šakų disciplinų programų ugdymo grupės formavimas gali trukti ne ilgiau kaip 2 mėnesius. Neformaliojo bei neįgaliųjų vaikų sportinio ugdymo grupės sudarymo procesas gali vykti nuolat.

36Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo grupė laikoma nesuformuota, jeigu pratybas mėnesį laiko lanko mažiau kaip 2/3 patvirtinto grupės ugdytinių skaičiaus. Grupės naujas formavimas gali trukti ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Per mėnesį nesuformavus grupės iki reikiamo vaikų skaičiaus, ji išformuojama.

 

V SKYRIUS

UGDYTINIŲ SPORTINIŲ PASIEKIMŲ VERTINIMAS

 

37Pagal sportinio ugdymo programas ugdomų ugdytinių sportiniai pasiekimai vertinami mokslo metų pradžioje, sudarant sportinio ugdymo grupes, mokslo metų pabaigoje ir, esant poreikiui, bet kuriuo metu mokslo metais.

38Aprašo 4, 5 prieduose nurodyti pasiekti meistriškumo rodikliai pasiekti olimpinėse, parolimpinėse žaidynėse, pasaulio ir Europos čempionatuose, galioja 5 metus nuo pasiekimo dienos; tarptautinėse suaugusiųjų, jaunimo ir jaunių amžiaus grupių varžybose, Lietuvos Respublikos suaugusiųjų, jaunimo ir jaunių amžiaus grupių čempionatų (pirmenybės-žaidynės) varžybose – 3 metus nuo pasiekimo dienos, kitose varžybose – 2 metus nuo pasiekimo dienos.

39Pagal neformaliojo vaikų sportinio ugdymo programas ugdomų ugdytinių pažangos ir pasiekimų pažangos vertinimui gali būti naudojama Eurofito testavimo metodika.

40Sportininkams, baigusiems pasirinktos sporto šakos ugdymo programą (-as), įteikiami formaliojo švietimo papildančio ir neformaliojo sportinio ugdymo programų pažymėjimai.

 

VI SKYRIUS

SPORTINIO UGDYMO TRUKMĖ IR APIMTIS

 

41Sportinio ugdymo proceso pradžia – rugsėjo 1 d.

42Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo programų PR etapas per metus trunka 44 savaites, MU etapas – 46 savaites, MT ir didelio meistriškumo (toliau – DM) ugdymo etapai – po 48  savaites.

43Neformalusis ugdymas per metus trunka 44 savaites, o neįgaliųjų ugdymas per metus trunka ne mažiau kaip 40 sav.

44Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo programų ugdymo procesas vykdomas etapais pagal Aprašo 3 ir 4 priedus.

45Sportinio ugdymo procesas gali vykti darbo, poilsio ir švenčių dienomis, per mokinių atostogas.

46Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo grupėms ugdymui skiriamų kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičius per savaitę pagal sporto šakas nurodytas Aprašo 3 ir 4 prieduose.

47Tos pačios sporto šakos tų pačių ugdymo programos etapo metų formuojamoms grupėms turi būti skiriamas vienodas kontaktinių akademinių valandų skaičius.

48Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo grupių ugdytiniams per mokslo metus netekus turėtų ar neįvykdžius jiems meistriškumo pakopoms (toliau – MP) keliamų rodiklių, ugdymo grupė einamaisiais mokslo metais paliekama tuose pačiuose ugdymo metuose.

49Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo grupių individualiųjų sporto šakų ir (arba) disciplinų ugdytiniams varžybų dienų skaičius per metus:

49.1. PR etape turi būti ne mažesnis kaip 4 varžybų dienos, sportinių žaidimų šakų ugdytiniams – ne mažesnis kaip 10 varžybų dienų;

49.2. MU etape – individualiųjų sporto šakų ir (arba) disciplinų ugdytiniams varžybų dienų skaičius per metus turi būti ne mažesnis kaip 10 varžybų dienų, sportinių žaidimų šakų ugdytiniams – ne mažesnis kaip 20 varžybų dienų;

49.3. MT etape – individualiųjų sporto šakų ir (arba) disciplinų ugdytiniams varžybų dienų skaičius per metus turi būti ne mažesnis kaip 15 varžybų dienų, sportinių žaidimų šakų ugdytiniams – ne mažesnis kaip 30 varžybų dienų;

49.4. DM etape – individualiųjų sporto šakų ir (arba) disciplinų ugdytiniams varžybų dienų skaičius per metus turi būti ne mažesnis kaip 20 varžybų dienų, sportinių žaidimų šakų ugdytiniams – ne mažesnis kaip 40 varžybų dienų.

50Formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo programų grupių ugdytiniams turi būti mokomųjų sporto stovyklų skaičius:

50.1. MU etape – ne mažiau kaip dvi 5–12 dienų stovyklos per metus;

50.2. MT etape – ne mažiau kaip dvi 5–14 dienų stovyklos per metus;

50.3. DM ugdymo etape – ne mažiau kaip dvi 10–18 dienų stovyklos per metus.

51Neformalusis ir neįgaliųjų vaikų sportinis ugdymas vykdomas ne rečiau kaip 2 kartus per savaitę.

 

VII SKYRIUS

SPORTINIO UGDYMO PLANŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

52Sportinio ugdymo planas rengiamas vieneriems mokslo metams, nurodant ugdymo pradžią ir pabaigą, ir turi apimti visas įgyvendinamas valstybės ar savivaldybių biudžetų lėšomis finansuojamos Įstaigos sportinio ugdymo ar sporto ugdymo programas.

53Sportinio ugdymo planas rengiamas vadovaujantis Aprašu ir atsižvelgiant į kūno kultūros ir sporto mokslininkų, trenerių, neformaliojo ugdymo specialistų sportininkų ir sportuotojų ugdymui skirtus metodinius ir mokslinius darbus.

54Sportinio ugdymo plane turi būti nurodyta:

54.1. Įstaigos tikslas ir uždaviniai, tikslo ir uždavinių įgyvendinimo vertinimo kriterijai;

54.2. Įstaigos sportinio ugdymo ar sporto ugdymo programų tikslai ir uždaviniai, tikslų ir uždavinių įgyvendinimo vertinimo kriterijai;

54.3. sportinio ugdymo (grupinio ir (arba) pavienio) organizavimo formos, veiklos (treniruotės, pratybos, užsiėmimai, stovyklos, varžybos, projektai ir kt.) ir veiklų trukmė, fizinė aplinka (pastatai, patalpos, teritorija, sporto salės, maniežai, aikštynai ir kt.) ugdymo ir ugdymosi priemonės (įranga, inventorius ir kt.);

54.4. sportinio ugdymo atskirų sporto šakų ir (arba) sporto šakų disciplinų programoms įgyvendinti ugdytojams skiriamų valandų pasirengimui pratyboms skaičius konkrečioje ugdymo grupėje ar ugdant individualiai;

54.5. sportinio ugdymo programoms įgyvendinti varžyboms, stovykloms ir kitoms ugdymo veikloms skiriamų akademinių ugdymo valandų skaičius;

54.6. ugdytinių sportinių pasiekimų vertinimo būdai, laikotarpiai ir kriterijai;

54.7. ugdytinių sportinio ugdymo sąlygos jų treneriui išvykus į stovyklą ar varžybas su vienu ar keliais ugdymo grupės ugdytiniais.

55Rengiant sportinio ugdymo planą turi būti atsižvelgiama į:

55.1. trenerių kvalifikaciją;

55.2. ugdytinių specialiuosius poreikius;

55.3. ugdymo grupių specifinius poreikius;

55.4. sportinio ugdymo ar sporto ugdymo programų įgyvendinimo laiką ir trukmę ir į tai, kad sportinio ugdymo procesas gali vykti darbo dienomis po pamokų, poilsio ir švenčių dienomis ir per mokinių atostogas;

55.5. sporto šakos ir (arba) disciplinos, kurią kultivuojant vykdomas sportinis ugdymas, sporto varžybų kalendorių;

55.6. daugiametę konkrečios sporto šakos ir (arba) disciplinos sportininko ugdymo struktūrą, kurią sudaro ilgalaikė (8 ir daugiau metų) sportinio ugdymo grandžių tvarka, nuoseklumas ir tarpusavio ryšys. Daugiametį formalųjį švietimą papildančio sportinio ugdymo procesą sudaro keturmečiai, dvimečiai ir metiniai ciklai (parengiamasis, varžybų, pereinamasis ir kt.), etapai (pradinio rengimo, meistriškumo ugdymo ir kt.), mezociklai, mikrociklai, varžybos, darbingumo atgavimo dienos, pratybos, pratybų dalys, pratimai.

56Įstaigos direktorius arba jo įgaliotas asmuo organizuoja sportinio ugdymo plano projekto rengimą gegužės mėnesį ir derina jį su Sporto ir kūno kultūros skyriaus atsakingu specialistu iki einamųjų metų rugpjūčio 1 d. Parengtas sportinio ugdymo planas teikiamas derinti Sporto ir kūno kultūros skyriaus atsakingam specialistui ir skyriaus vedėjui iki einamųjų metų rugsėjo 15 d. ir tvirtinamas Įstaigos direktoriaus.

 

VIII SKYRIUS

TRENERIŲ TARIFIKACIJA

 

57Sportinio ugdymo grupių ugdymui skiriamų kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičių per savaitę, vadovaudamasi šiuo Aprašu, iki einamųjų metų rugsėjo 30 d. nustato Komisija ir teikia rekomendaciją Įstaigos direktoriui. Įstaigos direktorius įsakymu patvirtina sportinio ugdymo grupių ugdymui skiriamų kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičių per savaitę.

58Komisija, tarpinės tarifikacijos (esant poreikiui) metu patikslinusi Sportinio ugdymo grupių ugdymui skiriamų kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičius per savaitę, iki kovo 1 d. teikia tvirtinti Įstaigos direktoriui.

59Sporto skyrius atsitiktinės atrankos būdu per mokslo metus patikrina ne mažiau dviejų Įstaigų patvirtintus Sportinio ugdymo grupių ugdymui skiriamų kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičius per savaitę. Sporto skyriaus atsakingas specialistas, atlikdamas patikrinimą, turi teisę gauti grupių sąrašus, trenerių tarifikacinį lapą-protokolą bei, esant poreikiui, kitus papildomus dokumentus (varžybų protokolus, meistriškumo pakopų suteikimo įsakymus ir kt.) ir paaiškinimus. Nustačius neatitikimus, Įstaiga per nustatytą terminą privalo juos ištaisyti.

60Komisijos posėdis tarpinei tarifikacijai vykdyti bei patikslinti ugdymo grupėms ugdymui skiriamų kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičių per savaitę gali būti organizuojamas ne vėliau kaip iki vasario 20 d.

61Formalųjį švietimą papildančio, neformaliojo bei neįgaliųjų sportinio ugdymo programoms įgyvendinti treneriams vienai kontaktinei akademinei ugdymo valandai pasirengti skiriama 15 min.

62Dalyvavimas planinėse sporto varžybose (oficialus varžybų laikas) su savo sportininkais (komanda) įskaitomas į trenerio darbo krūvį.

63Treneriams, vykdantiems neformalų vaikų sportinį ugdymą, gali būti skiriama:

63.1. 8 kontaktinės akademinės ugdymo valandos ugdymo grupėms, kuriose yra ne mažiau nei 50 proc. sportininkų, perkeltų neįvykdžius meistriškumo lygio (pakopų) reikalavimų;

63.2. nuo 4 iki 6 kontaktinių akademinių ugdymo valandų atsižvelgiant į darbo užmokesčio fondą su kitomis neformaliojo ugdymo grupėmis.

64Gimnastikos, meninės gimnastikos sporto šakos ugdymo grupių pratyboms skiriama 30 proc. daugiau kontaktinių akademinių ugdymo valandų per savaitę.

65Su viena ugdymo grupe gali dirbti 1–2 treneriai arba 1 treneris kartu su 1 fizinio aktyvumo specialistu (toliau – ugdytojas). Vienas ugdytojas su ugdymo grupe turi dirbti ne mažiau kaip 2 savaitines kontaktines ugdymo valandas neviršijant Aprašo 3 ir 4 prieduose ugdymo grupei nustatyto kontaktinių akademinių ugdymo valandų skaičiaus. Ugdymo plane nurodoma kiek ugdytojų dirba su ugdymo grupe, skirtas valandų skaičius ir programos ugdymo temos. Komisija nustato kelių ugdytojų darbą su viena ugdymo grupe.

 

IX SKYRIUS

TARIFIKACIJOS KOMISIJA

 

66Įstaigos direktorius įsakymu tvirtina Komisiją, kurią sudaro ne mažiau kaip 3 nariai, iš kurių vienas yra Komisijos pirmininkas (toliau – Pirmininkas), kuris vadovauja Komisijos darbui. Į Komisijos narius įtraukiami pavaduotojas ugdymui ir metodininkas (specialistas). Komisijos nariais negali būti treneriai ir įstaigos direktorius.

67Sprendimus Komisija priima posėdžiuose. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja visi Komisijos nariai.

68Komisijos nariai privalo pasirašyti nešališkumo deklaraciją (Aprašo 7 priedas). Komisijos narys turi nusišalinti, jeigu jis šeimos ar artimos giminystės ryšiais susijęs su asmeniu, kurio darbo rezultatai yra svarstomi posėdyje, bei informuoti Pirmininką.

69Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo visi Komisijos nariai.

70Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma, atviru balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Pirmininko balsas.

71Pirmininkas organizuoja Komisijos darbą, atsako už jos veiklos kokybę ir priimtus sprendimus.

72Pagrindiniai Komisijos veiklos principai: teisingumas, nešališkumas, skaidrumas, viešumas, atskaitomybė.

73Protokole turi būti nurodoma: posėdžio data, protokolo numeris, posėdyje dalyvaujančių asmenų vardai, pavardės ir pareigos, posėdžio darbotvarkė, svarstomo klausimo esmė ir priimtas sprendimas.

74Protokolas turi būti parengtas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Komisijos posėdžio.

75Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, sprendimai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

76Komisija atlieka šias funkcijas:

76.1. tikrina Įstaigos ugdymo grupių ir ugdytinių skaičių, amžių bei atitiktį pagal meistriškumo pakopas;

76.2. nustato ugdymo grupėms konkretų savaitinį valandinį darbo krūvį;

76.3. nustato treneriams savaitinį valandinį darbo krūvį pagal atskiras sporto šakas (Aprašo 6 priedas).

77Komisija turi teisę:

77.1. gauti iš trenerių visą informaciją bei papildomus dokumentus (tinkamai patvirtintų varžybų protokolus, patikslintą ugdytinių sąrašą ir kt.), reikalingą trenerių darbo krūviams nustatyti;

77.2. tikrinant trenerių pateiktus grupių sąrašus bei nustatant grupėms savaitinį valandinį darbo krūvį ir nustačius neatitikimus pagal Aprašo 3 ir 4 priedus, pasikviesti trenerius į Komisijos posėdį.

78Komisijos nariai privalo:

78.1. laikytis šio Aprašo nuostatų;

78.2. nepraleisti Komisijos posėdžių be pateisinamos priežasties;

78.3. neteikti tretiesiems asmenims informacijos, susijusios su posėdžiuose atliekamomis procedūromis, išskyrus tą informaciją, kurios atskleidimas neprieštarauja teisėtiems asmenų interesams.

79Komisija gali organizuoti tarpinę tarifikaciją esant trenerių prašymams dėl ugdymo grupėms bei trenerių savaitinio valandinio darbo krūvio nustatymo. Tarpinės tarifikacijos metu Komisija, nustačiusi trenerių savaitinius valandinius darbo krūvius, teikia tvirtinti Įstaigos direktoriui.

80Kiekvienas Komisijos narys yra atsakingas už savo siūlomus sprendimus, o Pirmininkas – už Komisijos priimamus sprendimus.

 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

81Atlyginimo už ugdymą Įstaigoje mokestį nustato Klaipėdos miesto savivaldybės taryba.

82Šio Aprašo įgyvendinimą koordinuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

83Šis Aprašas skelbiamas Klaipėdos miesto savivaldybės interneto svetainėje.

_________________