MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VISUOTINĖS DOTACIJOS PRIEMONĖS VP2-1.3-ŪM-05-K „INOČEKIAI LT“ APRAŠo ir PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO FORMOS BEI JOS PILDYMO INSTRUKCIJOS patvirtinimo
2014 m. gegužės 20 d. Nr. 2V-60
Vilnius
Vadovaudamasis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 „Dėl Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 23 punktu ir 2012 m. liepos 13 d. sutarties Nr. 1S-40/8-465/10V-27 dėl visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo, pasirašytos tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros, 11.1 punktu,
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų
agentūros direktoriaus
2014 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 2V-60
VISUOTINĖS DOTACIJOS PRIEMONĖS VP2-1.3-ŪM-05-K „INOČEKIAI LT“ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Visuotinės dotacijos priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1298/2013 (OL 2013 L 347, p. 256) (toliau – Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. lapkričio 29 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) Nr. 1236/2011 (OL 2011 L 317, p. 24), 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą, suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008), 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013), 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3740 patvirtintą Ekonomikos augimo veiksmų programa, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (toliau – Nutarimas Nr. 788), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225, Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (toliau – Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės), Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264, 2012 m. liepos 13 d. sutartimi Nr. 1S-40/8-465/10V-27 dėl visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo, pasirašyta tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – MITA).
2. Aprašu nustatomos Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo sąlygos. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Inovacinius čekius skiria ir kompensuoja MITA. Pagal Aprašą numatoma paskirstyti 7 000 000 litų (septynis milijonus litų).
3. Skiriamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatas ir yra suderinamas su bendrąja rinka. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma neturi viršyti 690 560 litų, o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 280 litų. Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Inovacinis čekis – tai nustatyto dydžio tikslinės paskirties garantinis dokumentas, skirtas paslaugoms iš mokslo ir studijų institucijų įsigyti.
4.2. Moksliniai tyrimai – taip, kaip apibrėžta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 30 straipsnyje „pramoniniai tyrimai“ ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme „taikomieji moksliniai tyrimai“.
4.3. Mokslo ir studijų institucija – institucija, atitinkanti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme pateiktą apibrėžimą ir esanti Mokslo ir studijų institucijų paslaugų sąraše.
4.4. Mokslo ir studijų institucijų paslaugos – mokslo ir studijų institucijų už inovacinius čekius smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams teikiamos mokslinių tyrimų ir (ar) technologinės plėtros (toliau – MTTP) paslaugos, kurios yra pasirinktos iš MITA direktoriaus 2014 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. 2V-53 „Dėl mokslo ir studijų institucijų teikiamų paslaugų pagal VP2-1.3-ŪM-05-K priemonę „Inočekiai LT“ sąrašo patvirtinimo“ patvirtinto Mokslo ir studijų institucijų teikiamų paslaugų sąrašo (toliau – Paslaugų sąrašas). Paslaugų metu gautas rezultatas privalo tiesiogiai sietis su smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto kuriamu produktu, kurį siekiama komercializuoti rinkoje, arba esamo smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto produkto patobulinimu. Paslaugų sąrašo sudarymą ir tvarkymą reglamentuoja MITA direktoriaus 2014 m. balandžio 7 d. įsakymu Nr. 2V-40 „Dėl Mokslo ir studijų institucijų teikiamų paslaugų sąrašo sudarymo ir tvarkymo aprašo patvirtinimo“ patvirtintas Mokslo ir studijų institucijų teikiamų paslaugų sąrašo sudarymo ir tvarkymo aprašas. Mokslo ir studijų institucijos ir smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto santykiai yra reglamentuojami atskiru jų tarpusavio susitarimu.
4.5. Patentinis švarumas (patentabilumas) – tai teisinė technikos objekto savybė, rodanti, kad jame nėra elementų, kurių galiojančius išradimų, naudingųjų modelių arba pramonės dizaino patentus ir galiojančius prekių ženklų liudijimus turi kas nors kitas.
4.6. Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas (toliau – SVV subjektas) – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkas, atitinkantis minėto įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.
4.7. Techninė galimybių studija – tiriamasis analitinis darbas, kuriuo siekiama įvertinti planuojamo įgyvendinti MTTP projekto technologinį, ekonominį ir komercinį gyvybingumą. Taip pat sąvoka gali apimti patentinio švarumo (patentabilumo) analizę.
4.8. Technologinė plėtra – taip, kaip apibrėžta Komisijos reglamento Nr. 800/2008 30 straipsnyje „bandomoji taikomoji veikla“ ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme „eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra“.
II SKYRIUS
PRIEMONĖS TIKSLAI IR REMIAMOS VEIKLOS
5. Priemonė prisideda prie uždavinio – padidinti MTTP veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje – įgyvendinimo. Priemonės tikslas – didinti šalies ūkio konkurencingumą, verslo produktyvumą ir aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį, skatinti SVV subjektus vykdyti inovacinę veiklą, skatinti mokslo ir verslo bendradarbiavimą.
6. Pagal Aprašą Priemonės lėšomis remiama veikla – inovacinių čekių, skirtų mokslinių tyrimų ir (ar) technologinės plėtros veiklai ir techninių galimybių studijoms atlikti, teikimas.
7. Priemonės įgyvendinimo sėkmė bus matuojama šiais rodikliais, kurie apskaičiuojami vadovaujantis Visuotinės dotacijos priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2012 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. 4-748 „Dėl VP2-1.3-ŪM-05-K priemonės ,,Inočekiai LT“ įgyvendinimo rodiklių matavimo ir skaičiavimo metodikos patvirtinimo“:
7.1. Priemonės rezultato rodiklis – pritraukta privačių investicijų (privačios investicijos pagal priemonę suprantamos kaip privatus projekto vykdytojo finansavimas);
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS
8. Tinkamas pareiškėjas yra SVV subjektas, paraiškos pateikimo (registravimo) dieną veikiantis ilgiau kaip 6 mėnesius ir kurio metinė apyvarta yra ne mažesnė kaip 10 000 (dešimt tūkstančių) litų per paskutinius prieš paraiškos pateikimą finansinius metus arba per pareiškėjo veiklos laikotarpį, jei jis veikia trumpiau kaip metus. Pareiškėjas taip pat turi atitikti Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) (toliau – 2 priedas) 7.1-7.2 punktuose išvardytas sąlygas ir reikalavimus.
10. Projektas, tinkamas finansuoti pagal šią Priemonę:
10.2. turi būti įgyvendinamas per 6 mėnesius nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) įsigaliojimo.
10.3. turi būti pradėtas įgyvendinti ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Sutarties įsigaliojimo, išskyrus atvejus, kai Sutartyje numatyta kitaip;
10.4. gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei po paraiškos registravimo MITA dienos. Projekto išlaidos nuo paraiškos registravimo MITA dienos iki finansavimo skyrimo yra patiriamos pareiškėjo rizika ir projektui neskyrus finansavimo ir (arba) nepasirašius Sutarties su pareiškėju nėra kompensuojamos.
10.5. turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 patvirtintus visus bendruosius ir specialiuosius atitikties projektų atrankos kriterijus ir siekti atitikti prioritetinius projektų atrankos kriterijus. 2 priede išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji atitikties projekto atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus. Projekto naudos ir kokybės vertinimo metodikoje (Aprašo 3 priedas) (toliau – 3 priedas) išvardyti projektui taikomi prioritetiniai atrankos kriterijai.
11. Projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos ir kita) bei kitų veiksmų programų priemonių (VP2-1.3-ŪM-01-K „Idėja LT“, VP2-1.3-ŪM-02-K „Intelektas LT“ ir kt.) ar kitų šaltinių, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI
13. Tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių ir Aprašo reikalavimus, patirtos ne anksčiau nei nuo paraiškos registravimo MITA dienos iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, nustatytos Sutartyje.
14. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos apmokamos taikant fiksuotąsias sumas. Fiksuotosios sumos dydis nustatomas kiekvienam projektui individualiai tinkamumo finansuoti vertinimo metu atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą, tačiau neviršijant Aprašo 19 punkte numatyto didžiausio fiksuotosios sumos dydžio.
15. Pagal Priemonę galimos išlaidos, kurioms taikoma fiksuotoji suma yra darbo užmokesčio, komandiruočių išlaidos projektą vykdantiems ir (ar) administruojantiems asmenims ir paslaugų, esančių Paslaugų sąraše ir atitinkančių Ekonomikos augimo veiksmų programos ir jos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ tikslą ir bent vieną uždavinį, ir reikalingų projektui vykdyti, įsigijimo išlaidos. Fiksuotoji suma bus išmokėta tik pasiekus projekto veiklų rezultatus, nustatytus Sutartyje. Pagrindiniai veiklos rezultatų požymiai – pvz., atlikti xx tyrimai, panaudoti xx metodai, atlikta xx apimties analizė ir pan.
16. Projekto vykdytojui nepasiekus projekto veiklų rezultatų arba juos pasiekus nepilna apimtimi ir (arba) nepateikus įgyvendinimo įrodymo dokumentų, finansavimo lėšos projekto vykdytojui nebus išmokamos.
17. Aprašo 13 punkte nurodytoms išlaidoms be Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių taikomos Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 nuostatos.
18. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:
19. Didžiausia galima projekto fiksuotoji suma (bendra projekto vertė) – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) litų. Pareiškėjo privačios investicijos projekte privalo sudaryti ne mažiau kaip 20 procentų bendros projekto vertės.
20. Pareiškėjas, atsižvelgdamas į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį, turi užtikrinti stabilius ir pakankamus finansinius išteklius per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Pareiškėjo įnašas yra privalomas ir turi atitikti 2 priedo 8.1.1 punkte keliamus reikalavimus.
21. MITA, kiekvieną kartą prieš priimdama sprendimą finansuoti projektą, vadovaudamasi Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapu (Aprašo 4 priedas) (toliau – 4 priedas) patikrina pareiškėjo teisę gauti bendrą de minimis pagalbą vienai įmonei, kaip apibrėžta Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013, nustatytai finansuotinai fiksuotajai sumai. Priėmusi sprendimą finansuoti projektą, MITA rezervuoja Sutartyje nustatytąją fiksuotą sumą Suteiktos valstybės pagalbos registre ir taip įsitikina, kad dėl suteikiamos pagalbos nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba. MITA, kompensavusi projekto išlaidas, kompensacijos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.
22. De minimis pagalba nėra kaupiama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms reikalavimus atitinkančioms išlaidoms padengti, jeigu dėl tokio pagalbos kaupimo kiekvienu atveju atskirai nustatytas pagalbos intensyvumas viršytų bendrosios išimties reglamente arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytą dydį.
V SKYRIUS
KVIETIMAI TEIKTI PARAIŠKAS
23. Kvietimai teikti paraiškas (toliau – kvietimai) skelbiami ES struktūrinės paramos interneto svetainėje (toliau – Svetainė) www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt. MITA kvietimą gali papildomai paskelbti kitose visuomenės informavimo priemonėse. Kvietime nurodoma kvietimo pradžios data, kvietimo pabaigos data, kvietimo uždarymo sąlygos, numatoma skirti ES struktūrinių fondų lėšų suma, paraiškų teikimo būdas, kita aktuali pareiškėjui informacija.
24. Pagal Aprašą kiekvienas pareiškėjas turi teisę pateikti tik vieną paraišką ir jam finansavimas gali būti skiriamas tik vieną kartą pagal vieną kvietimą. Aktuali paraiškos versija skelbiama MITA interneto svetainėje www.mita.lt ir Svetainėje www.esparama.lt.
25. Paraiška (be priedų) teikiama elektroniniu būdu per MITA interneto svetainę www.mita.lt užpildant elektroninę paraiškos formą, patvirtintą MITA direktoriaus įsakymu, ir suderintą su Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerija. Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos formos, tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį. Pateikus paraišką elektroniniu būdu, pareiškėjas paraiškoje nurodytu jo elektroninio pašto adresu per 1 dieną gauna nuorodą į užpildytą paraišką, kurią privalo atsispausdinti, pasirašyti ir jos originalą kartu su paraiškos priedais per 5 darbo dienas pateikti MITA naudojantis pašto ir (ar) pasiuntinių teikiamomis paslaugomis arba pristatyti į MITA adresu: A. Goštauto g. 12-219, 01108 Vilnius, arba elektroniniu būdu, pasirašius kvalifikuotu elektroniniu parašu, – adresu: info@mita.lt. Siunčiant paraišką paštu, ant voko turi būti užrašytas kvietimo pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.
26. Kartu su pasirašyta paraiška, turi būti pateikti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) (toliau – 1 priedas) išvardyti dokumentai.
27. Paraiškos registruojamos chronologine tvarka pagal pateikimo elektroniniu būdu laiką. Aprašo 25 punkte nustatyta tvarka nepateikus dokumentų originalų, paraiška neteikiama vertinimui. Nustačius, kad elektroniniu būdu pateiktos paraiškos varianto turinys neatitinka popierinio, vadovaujamasi paraiškos popieriniame variante pateikta informacija. Pareiškėjas kvietime nurodytais MITA telefonais, faksu, elektroniniu paštu gali pateikti klausimus dėl pagal Aprašą įgyvendinamos Priemonės ir finansavimo skyrimo sąlygų, taip pat su paraiškos pildymu bei kitus su finansavimo skyrimu pagal Aprašą susijusius klausimus.
28. Atsakymo į paštu, elektroniniu paštu arba faksu pateiktą klausimą terminas – ne daugiau kaip 5 darbo dienos. Esant pagrįstoms priežastims, šis terminas gali būti pratęstas.
29. Atsakymai į dažniausiai užduodamus klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, pateikiami svetainėse www.esparama.lt ir www.mita.lt.
30. MITA informaciją apie pagal kiekvieną kvietimą registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kvietimo uždarymo datos paskelbia MITA interneto svetainėje www.mita.lt ir Svetainėje www.esparama.lt, nurodydama pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą, taip pat bendrą pagal kvietimą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičių ir bendrą prašomą lėšų sumą.
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
31. Paraiškos vertinamos ir projektai atrenkami vadovaujantis lygiateisiškumo, skaidrumo, nešališkumo, aiškios atsakomybės, profesionalumo, efektyvumo, proporcingumo ir konfidencialumo principais.
32. Užregistruotą paraišką vertina MITA pildydama 1–3 prieduose nustatytos formos vertinimo lenteles ir 4 priede nustatytos formos patikros lapą.
33. Pateikęs paraišką pareiškėjas negali pateikti papildomos informacijos, jei jos nereikalauja MITA. Į informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paraiškos vertinimo ir atrankos metu neatsižvelgiama.
35. Užregistravus paraiškas, atliekamas paraiškos administracinės atitikties vertinimas, kurį atlieka MITA. Administracinės atitikties reikalavimai pateikiami 1 priede. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, t. y. ar tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Apraše pareiškėjo prašomi pateikti dokumentai.
36. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapui. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka MITA. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai ir paaiškinimai, kaip bus nustatoma projekto atitiktis šiems kriterijams, pateikiami 2 priede. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu yra nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems atitikties atrankos kriterijams, tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma (fiksuotoji išlaidų suma) ir projekto rezultatus įrodantys požymiai. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu MITA gali pasitelkti išorės ekspertus.
37. Nustačius, kad projektas atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti reikalavimus, jis teikiamas naudos ir kokybės vertinimui. MITA, vertindama projektų naudą ir kokybę, nustato projektų atitikimą Priemonės prioritetiniams atrankos kriterijams. Šiame etape MITA vertina projekto naudą ir kokybę balais, vadovaudamasi 3 priedu. Naudos ir kokybės vertinimo metu MITA sudaro finansuotinų projektų sąrašą, prioritetą teikdama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų. Tuo atveju, jei pareiškėjams skiriami vienodi balai, projektai į sąrašą įtraukiami pagal pasirinktą mokslo ir studijų institucijos teikiamą paslaugą, prioritetą projektams teikiant sekančia seka: technologinės plėtros paslaugos, taikomųjų mokslinių tyrimų paslaugos, techninių galimybių studijų paslaugos. Tuo atveju, jei ir pagal šiuos požymius nėra galimybės sudaryti finansuotinų projektų sąrašo, prioritetas teikiamas pagal SVV subjekto paraiškos registracijos datą ir laiką.
38. Iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansavimą, nes buvo viršytas kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas, sudaromas rezervinis projektų sąrašas. Iš rezervinio projektų sąrašo eiliškumo tvarka finansuojami projektai, jei finansavimas neskiriamas ar nutraukiamas projektui iš finansuotinų projektų sąrašo. Rezervinį projektų sąrašą tvirtina MITA direktorius. Rezervinis projektų sąrašas galioja ne ilgiau kaip iki 2014 m. rugsėjo 1 d.
39. MITA gali pasirinkti kitą paraiškos vertinimo atlikimo tvarką, tai yra, naudos ir kokybės vertinimą gali atlikti prieš administracinės atitikties ir (arba) projekto tinkamumo finansuoti vertinimą arba šiuos procesus atlikti vienu metu.
40. Sprendimą dėl projekto finansavimo per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo vertintojų ataskaitos gavimo dienos, priima MITA direktorius, atsižvelgdamas į vertintojų ataskaitas. Finansuotinų projektų sąrašas tvirtinamas MITA direktoriaus įsakymu.
41. Jeigu projekto vertinimo metu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, MITA raštu paprašo paaiškinimus ir (arba) trūkstamą informaciją pateikti per jos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos ir ilgesnis nei 15 darbo dienų, išskyrus atvejus, kai MITA ir pareiškėjas susitaria dėl kitokio paaiškinimų ir (arba) trūkstamos informacijos pateikimo termino. Jei per nustatytą laiką pareiškėjas nepateikia trūkstamos informacijos arba pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, projektas atmetamas.
42. Jeigu vertintojai rekomenduoja skirti finansavimą projektui, bet iki Sutarties pasirašymo paaiškėja aplinkybių, dėl kurių finansavimas projektui negali būti skirtas, MITA direktorius gali priimti sprendimą nefinansuoti projekto, jei šios aplinkybės susijusios su projekto vertinimo rezultatais.
43. Projektų vertinimas trunka ne ilgiau kaip 2 mėnesius nuo kvietime teikti paraiškas nurodytos paraiškos(-ų) pateikimo paskutinės dienos. Paraiškų vertinimo pabaiga laikoma finansuotinų projektų sąrašo ir rezervinio projektų sąrašo, jei toks sąrašas sudaromas, patvirtinimo MITA direktoriaus įsakymu diena. Pagrįstais atvejais vertinimo terminas gali būti pratęstas. Informacija apie kiekvieną projekto vertinimo etapą perėjusias paraiškas po projekto vertinimo etapo užbaigimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skelbiama MITA interneto svetainėje www.mita.lt ir Svetainėje www.esparama.lt
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
45. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, MITA pasirašo Sutartį. Tipinė Sutarties forma yra patvirtinama MITA direktoriaus įsakymu, suderinus su Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerija.
46. Sutartis sudaroma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo dienos, elektroniniu laišku išsiuntus pareiškėjui pasiūlymą pasirašyti sutartį.
48. Jei pareiškėjas be pateisinamos priežasties neatvyksta per rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą pasirašyti Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.
49. Sutartį pasirašo MITA direktorius ir pareiškėjas. Kai su pareiškėju sudaroma Sutartis, jis tampa projekto vykdytoju. Su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, Sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, turinčiais vienodą teisinę galią. Pasirašius Sutartį, MITA projekto vykdytojui išduoda inovacinį čekį, kuris yra laikomas neatsiejama Sutarties dalimi.
50. Sutartis įsigalioja nuo jos paskutinės Sutarties šalies – MITA – pasirašymo dienos ir galioja, kol šalys įvykdo visus Sutartyje nurodytus įsipareigojimus. Sutartys gali būti sudaromos iki 2014 m. rugsėjo 1 d.
52. Projekto vykdytojas per 20 kalendorinių dienų nuo Sutarties įsigaliojimo turi sudaryti sutartį su paslaugų teikėju, nurodytu inovaciniame čekyje. Patvirtintą sutarties su paslaugų teikėju kopiją per 5 darbo dienas nuo jos sudarymo dienos projekto vykdytojas turi pateikti MITA. Jei projekto veiklos nepradedamos įgyvendinti per 30 kalendorinių dienų nuo Sutarties įsigaliojimo, Sutartis su projekto vykdytoju nutraukiama siūlant Sutartį pasirašyti pareiškėjui, esančiame rezerviniame projektų sąraše.
53. MITA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytas Sutartis MITA interneto svetainėje www.mita.lt ir Svetainėje www.esparama.lt – nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, bendrą projekto vertę ir projektui skirto finansavimo sumą.
54. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos bei Sutarties priežiūra atliekama vadovaujantis Sutarties nuostatomis. Išlaidos apmokamos tik išlaidų kompensavimo būdu, pateikus MITA mokėjimo prašymą ir projekto veiklų rezultatų, nustatytų Sutartyje, pasiekimą įrodančius dokumentus. MITA turi teisę projekto įgyvendinimo vietoje atlikti patikras ir patikrinimus. Atlikdama patikras ir patikrinimus, MITA gali pasitelkti ekspertus.
55. Projekto vykdytojas Sutartyje nustatyta tvarka privalo pateikti dokumentus, įrodančius projekto veiklų įgyvendinimo ir jo pagrindinių ir papildomų požymių pasiekimą. Dokumentai, kuriais įrodomas projekto veiklos įgyvendinimo pasiekimas, suprantami kaip dokumentai, kuriuose yra užfiksuojamas įgyvendintos projekto veiklos kiekybiškai išmatuojamas rezultatas (paslaugų priėmimo – perdavimo aktas, dokumentai patvirtinantys projektą administruojančių ir vykdančių asmenų išdirbtas valandas (pažyma dėl darbo užmokesčio priskaitymo ir išmokėjimo, projekto įgyvendinimo rezultatas). Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas MITA neteikia projekto išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų. Projekto vykdytojas atsako už teisingą buhalterinę apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka ir esant poreikiui užtikrina visų dokumentų prieinamumą vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimus atliekančiosios institucijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų, kitų institucijų pagal kompetenciją atstovams.
56. Jeigu atliekant projekto tikrinimo ir kitus kontrolės veiksmus nustatoma, kad nebuvo įgyvendintas projektas ar jo dalis, dėl kurios išlaidos yra apmokėtos taikant fiksuotąją sumą, inicijuojamas visų išlaidų, apskaičiuotų pagal fiksuotąją sumą, grąžinimas vadovaujantis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis.
57. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų veiksmų ES struktūrinių fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Sutartyje.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Aprašas gali būti keičiamas MITA direktoriaus įsakymu, suderinus su Lietuvos Respublikos finansų ministerija ir Lietuvos Respublikos ūkio ministerija.
61. Pareiškėjai turi teisę apskųsti MITA veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo arba nefinansavimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. MITA veiksmus arba neveikimą, pareiškėjas gali apskųsti Ūkio ministerijai raštu per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kai jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius MITA veiksmus arba neveikimą. Ūkio ministerija gavusi pareiškėjo skundą, nagrinėja jį vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu Ūkio ministerija nusprendžia, kad MITA veiksmai buvo teisėti ir pagrįsti, ji apie tai informuoja pareiškėją. Jeigu Ūkio ministerija nusprendžia, kad yra pagrindo manyti, jog MITA veiksmai yra nepagrįsti, ji gali raštu įpareigoti MITA pakartoti vertinimo procedūrą arba atlikti kitus veiksmus. Tokiu atveju Ūkio ministerija nustato terminą, per kurį procedūros turi būti pakartotos arba atlikti kiti veiksmai, ir apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją. Pareiškėjas, nesutikdamas su MITA, Ūkio ministerijos sprendimais ar veiksmais, gali kreiptis į teismą Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
62. Pareiškėjas ir projekto vykdytojas turi teisę apskųsti vadovaujančiajai institucijai MITA veiksmus ar neveikimą, susijusius su projekto atitikties bendriesiems atrankos kriterijams (išskyrus juos detalizuojančius reikalavimus, nustatytus Apraše) vertinimu, taip pat kitais atvejais, nenumatytais Aprašo 61 punkte, per 10 darbo dienų nuo tos dienos, kurią jis sužinojo ar turėjo sužinoti apie tokius MITA veiksmus ar neveikimą. Vadovaujančioji institucija, gavusi pareiškėjo arba projekto vykdytojo skundą, nagrinėja jį Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka. Nusprendusi, kad skundas nepagrįstas, vadovaujančioji institucija apie tai informuoja pareiškėją ar projekto vykdytoją. Jeigu vadovaujančioji institucija nusprendžia, kad skundas pagrįstas, ji raštu įpareigoja MITA imtis atitinkamų veiksmų, nustato veiksmų atlikimo terminus ir informuoja apie tai pareiškėją ar projekto vykdytoją.
Visuotinės dotacijos priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ aprašo
1 priedas
ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
1. |
Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pateikta iki kvietime teikti paraiškas nurodyto galutinio pateikimo termino. |
|
|
|
2. |
Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta visuotinės dotacijos priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ aprašo 25 punkte. |
|
|
|
3. |
Pareiškėjas pagal šį kvietimą pateikė tik vieną paraišką paramai gauti. |
|
|
|
4. |
Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą. |
|
|
|
5. |
Pateiktas paraiškos originalas, pasirašytas įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens. |
|
|
|
6. |
Pateiktas paraišką pasirašiusio asmens įgaliojimus patvirtinantis dokumentas (jeigu paraišką pasirašo įgaliotas asmuo). |
|
|
|
7. |
Pateikta pareiškėjo atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos arba valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis ne anksčiau nei prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą. |
|
|
|
8. |
Pateikta Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4‑119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“. |
|
|
|
9. |
Pateikti pareiškėjo paskutinių metų patvirtintas metinės finansinės atskaitomybės dokumentų nuorašai. Jei paskutinių finansinių metų atskaitomybė dar nėra patvirtinta, būtina pateikti įmonės vadovo pasirašytą ir įmonės antspaudu (jei įmonė turi) patvirtintus finansinės atskaitomybės dokumentus. |
|
|
|
10. |
Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kita). |
|
|
|
11. P |
Pateikta pastarųjų 3 (trijų) mėnesių (iki paraiškos pateikimo dienos) pareiškėjo personalo, kurį numatoma įdarbinti projekte ar atitinkančių projekto pareigybes, darbo užmokesčio suvestinė, pasirašyta įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens. |
|
|
|
____________________________
Visuotinės dotacijos priemonėsVP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ aprašo 2 priedas
TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA
Bendrasis kriterijus |
Kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai, paaiškinimai |
Taip (ne) |
Komentarai |
1. Iš Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų lėšų bendrai finansuojamas projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną Ekonomikos augimo veiksmų programos (toliau – veiksmų programa) ir jos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ (toliau – 1 prioritetas) tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos 1 prioriteto tikslu ir 3 uždaviniu „Padidinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje“ (toliau – 3 uždavinys). |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su veiksmų programos 1 prioriteto tikslu ir bent vienu uždaviniu.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka veiksmų programos 1 prioriteto tikslą ir 3 uždavinį, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis – padidins MTTP veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje. Tikrinama ar už gaunamą inovacinį čekį smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektas savo veiklos poreikiams įsigyja pasirinktą MTTP paslaugą, kurią jam atlieka mokslo ir studijų institucija. Būtina įsitikinti ar tai tiesiogiai skatina SVV subjektų MTTP veiklos aktyvumą.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis veiksmų programos 1 prioriteto tikslui ir 3 uždaviniui bus teigiamas.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto poveikis veiksmų programos 1 prioriteto tikslo ir 3 uždavinio įgyvendinimui bus teigiamas, taip pat įrodytas projekto aktualumas.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su veiksmų programos 1 prioriteto įgyvendinimo priemone (toliau – Priemonė) ir Priemonės apraše numatyta veikla „Inovacinių čekių, skirtų MTTP veiklai ir techninių galimybių studijoms atlikti, teikimas“. |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos Priemonės aprašyme pateiktu veiklos aprašymu.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti , kad visi projektai atitinka veiksmų programos 1 prioritete numatytą veiklą „Inovacinių čekių, skirtų MTTP veiklai ir techninių galimybių studijoms atlikti, teikimas“.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka Priemonės apraše nurodytų veiklą.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projektas atitinka Priemonės apraše numatytą veiklą „Inovacinių čekių, skirtų MTTP veiklai ir techninių galimybių studijoms atlikti, teikimas“.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, Priemonės aprašyme ir Priemonės apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projektas nėra finansuojamas ar iš dalies finansuojamas VP2-1.3-ŪM-01-K Priemonės „Idėja LT" ir VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT" lėšomis.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus. |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo. |
2.1.1. Teisės aktuose ar valdymo srities plėtros strategijoje arba strategijos įgyvendinimo priemonių plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
2.1.2. Projektas turi atitikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetines priemones, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“ (specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2014 m. kovo 20 d. posėdžio nutarimu Nr. 37P-1.1 (45)).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti kad projektas atitinka Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinę priemonę Nr. 60 „Mažinant verslo įmonių riziką, kuriant ir komercinant inovatyvius produktus ir paslaugas, įgyvendinti inovacinių čekių ir intelektinės nuosavybės teisių apsaugos priemones“.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. |
3.1. Projektas prisideda prie Priemonės rodiklių įgyvendinimo. |
3.1.1. Projektas prisideda prie bent vieno Priemonės aprašo 7 punkte nurodyto produkto ir (arba) rezultato rodiklio pasiekimo.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad visi SVV subjektų teikiami projektai pagal Priemonę atitinka šį kriterijų. Priemonės produkto rodiklis – MTTP projektai. Priemonės rezultato rodiklis – pritrauktos privačios investicijos.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai. |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas pasiekti projekto uždavinius, o pastarieji – įgyvendinti nustatytus tikslus.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
|
3.2.2. Projekto uždaviniai yra specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: - yra specifiniai, tai yra parodo projekto esmę ir charakteristikas; - išmatuojami, tai yra kiekybiškai išreikšti ir matuojami; - pasiekiami, tai yra realūs; - susieti, tai yra tapatūs vykdomoms projekto veikloms; - iškelti laiku, tai yra aiški pradžios ir pabaigos data.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.
|
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos aplinkosaugos srityje.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos socialinėje srityje.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos ekonomikos srityje.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių, socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
4.1.5. Informacinės ir žinių visuomenės srityje.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Priemonės apraše nustatytus reikalavimus.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus. |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekte nenumatoma apribojimų ir (ar) pademonstruojamos pastangos užtikrinti lygias galimybes ir nediskriminavimą, nurodoma, kaip projektas padeda socialiai atskirtoms grupėms pasinaudoti naujai teikiamomis galimybėmis ir (ar) kad projekto produktai ir rezultatai vienodai skirti vyrams ir moterims.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą. |
5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principo įgyvendinimo.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
|
5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Priemonės apraše nustatytus reikalavimus (jeigu taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių ES politikos sričių nuostatomis. |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.1.1. Projektas suderinamas su ES viešųjų pirkimų politikos nuostatomis.
Paaiškinimai: šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus, jei pareiškėjas yra neperkančioji organizacija kaip tai apibrėžta Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212. |
|
|
6.1.2. Projektas suderinamas su ES aplinkosaugos politikos nuostatomis.
Paaiškinimai: atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu nebūtinas poveikio aplinkai vertinimas. |
|
|
||
6.1.3. Projektas suderinamas su ES konkurencijos politikos nuostatomis.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projektas tinkamas finansuoti pagal de minimis valstybės pagalbai taikomus reikalavimus, nustatytus 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl ES veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1). Vertinant užpildomas Priemonės aprašo 4 priedas.
Informacijos šaltinis: paraiška, Suteiktos valstybės pagalbos registras. |
|
|
||
6.2. Projektas suderinamas su tam tikrų sektorių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus ES politikos sričių nuostatomis (jeigu taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą. |
7.1. Pareiškėjas atitinka formaliuosius reikalavimus.
|
7.1.1. Pareiškėjas ir (arba) partneriai atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, nustatytą Priemonės apraše.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka Priemonės apraše nustatytus reikalavimus: · yra SVV subjektas; · paraiškos pateikimo (registravimo) dieną veikia ilgiau kaip 6 mėnesius (specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2014 m. kovo 20 d. posėdžio nutarimu Nr. 37P-1.1 (45); · metinė apyvarta yra ne mažesnė kaip 10 000 (dešimt tūkstančių) litų per paskutinius prieš paraiškos pateikimą finansinius metus arba per pareiškėjo veiklos laikotarpį, jei jis veikia trumpiau kaip metus (specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2014 m. kovo 20 d. posėdžio nutarimu Nr. 37P-1.1 (45).
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai, finansinės atskaitomybės dokumentai, SVV deklaracija bei valstybės registrų viešai prieinama informacija. |
|
|
7.1.2. Pareiškėjas ir (arba) partneriai turi (ar turi galimybių įgyti) teisinį pagrindą užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas ir (arba) partneriai turi (ar turi galimybių įgyti) teisę užsiimti ta veikla (atlikti funkcijas), kuriai pradėti ir (arba) vykdyti, ir (arba) plėtoti skirtas projektas.
Informacijos šaltinis: paraiška ir valstybės registrų viešai prieinama informacija. |
|
|
||
7.1.3. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, jei:
|
|
|
||
7.1.3.1. Jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: valstybės registrų viešai prieinama informacija. |
|
|
||
7.1.3.2. yra įvykdęs su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: pareiškėjo atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos arba valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis ne anksčiau nei prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo. |
|
|
||
7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
7.1.3.4. pareiškėjo vadovas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (-i) asmuo (-ys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis pagal veikas, nustatytas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, priedo „Apribojimų skirti ES finansinę paramą, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę paramą aprašas“ 2 punkte.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
7.1.3.5. jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti poveikio vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška ir pareiškėjo veiksmai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu. |
|
|
||
7.1.3.6. įmonėms, perkėlusioms gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška |
|
|
||
7.1.3.7. nėra Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos priimto sprendimo dėl teisės gauti subsidijas, išmokas ar kitą valstybės pagalbą, ES fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramą atėmimo.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka nustatytus reikalavimus. Informacijos šaltinis: paraiška ir valstybės registrų viešai prieinama informacija. |
|
|
||
7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą. |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas turi pakankamai patirties, nurodomos Priemonės apraše, vykdyti veiklas, kurioms tobulinti, plėtoti ir kt. yra skirtas projektas.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
|
7.2.2. Pareiškėjas turi (turi užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdyti projektą (pakankama komanda).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas užtikrina būtinus gebėjimus administruoti projektą – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą, numato paslaugų įsigijimą ir pan.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
|
|
|||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas ir uždavinius per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Priemonės apraše nustatytus reikalavimus.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) atitinka projekto veiklų apimtis, yra realus ir racionaliai suplanuotas (pvz., įvertinant turimus išteklius, iš ES fondų finansuojamų projektų specifiką, sezoniškumą ir pan.). Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė ir įgyvendinimo vieta atitinka Priemonės apraše nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
7.2.5. Būtina įsitikinti, kad projekto vykdytojo įnašas atitinka nustatytus reikalavimus ir projekto vykdytojo metinė apyvarta yra ne mažesnė kaip 10 000 (dešimt tūkstančių) litų.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto vykdytojas turi stabilius ir pakankamus finansinius išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, realus, pakankamas ir tinkamai išdėstytas per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto vykdytojo nuosavų lėšų šaltiniai turi atitikti Priemonės aprašo keliamus reikalavimus, būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai, SVV deklaracija, finansinės atskaitomybės dokumentai. |
|
|
||
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius. |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas.
|
8.1.1. Pareiškėjo (partnerių) įnašas atitinka nustatytus reikalavimus.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjo privačios investicijos yra ne mažiau kaip 20 procentų bendros projekto vertės.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai, SVV deklaracija, finansinės atskaitomybės dokumentai. |
|
|
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar užtikrinamas numatytų netinkamų finansuoti projekto išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti PVM ir kt.) finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį, t. y. netinkamų finansuoti išlaidų finansavimas neturės neigiamo poveikio projekto įgyvendinimui.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai, SVV deklaracija, finansinės atskaitomybės dokumentai. |
|
|
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) ir rezultatų tęstinumas.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto rezultatai bus panaudojami ateityje. Vertinama, ar įgyvendinant projektą sukurtiems rezultatams tolesniam naudojimui yra sudarytos finansinės prielaidos, tai yra ar įgyvendinant projektą sukurtas turtas naudojamas. |
|
|
||
8.1.4. Projektas atitinka kitus Priemonės apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projektas atitinka Priemonės apraše nustatytus reikalavimus: - bendra projekto vertė neviršija 20 000 (dvidešimt tūkstančių) litų. - projekte numatytos pirkti paslaugos atitinka Priemonės apraše nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
||
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
9.1. Sąnaudų ir naudos analizės tinkamumas ir rezultatų priimtinumas. |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė.
Paaiškinimai: kiekvienam projektui pagrįsti turi būti svarstomo dvi alternatyvios galimybės: nulinė alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Būtina įsitikinti, ar alternatyvos įvertintos išsamiai ir tinkamai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus.
Informacijos šaltinis: paraiška. |
|
|
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma).
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
||
9.1.7. Įvertintos rizikos.
Paaiškinimas: turi būti įvertintos rizikos atsižvelgiant į Priemonės tikslą ir uždavinius. |
|
|
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas (jei taikoma).
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar pagrįstas numatomų lėšų suma. Vertinama kartu su Tinkamumo finansuoti vertinimo metodikos 9.2.6. punktu.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179
(toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Priemonės apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams. |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, ar projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Priemonės apraše nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, tai yra vertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Pagal Priemonės aprašą projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos ir kita) bei kitų veiksmų programų priemonių (VP2-1.3-ŪM-01-K „Idėja LT“, VP2-1.3-ŪM-02-K „Intelektas LT“ ir kt.) ar kitų šaltinių, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
|
9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą.
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus (jei taikoma).
Paaiškinimas: netaikoma. |
|
|
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. flat-rate), vadovaujantis Netiesioginių projekto išlaidų nustatymo ir apmokėjimo naudojant vienodo dydžio normą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. 1K-112.
Paaiškinimas: netaikoma. |
|
|
||
9.2.6. Tinkamai taikomi fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai ir (ar) fiksuotosios projekto išlaidų sumos (jeigu taikoma) vadovaujantis Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264.
Paaiškinimai: būtina įsitikinti: - ar pareiškėjas pakankamai pagrindė fiksuotųjų projekto išlaidų sumų dydį; - ar fiksuotųjų projekto išlaidų sumų taikymas atitinka teisės aktą, reglamentuojantį fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir (ar) fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo tvarką; - ar projektas atitinka Priemonės apraše nustatytą reikalavimą projekto rezultatui, t. y. ar projekto metu gautas rezultatas tiesiogiai siejasi su SVV kuriamu produktu, kurį siekiama komercializuoti rinkoje, arba esamo SVV produkto patobulinimu
Informacijos šaltinis: paraiška ir jos priedai. |
|
|
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į Reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. |
9.3.1. Paraiškoje teisingai nurodyta, kokios kategorijos yra projektas, t. y. projektas, iš kurio: – negaunama pajamų; – gaunama pajamų, bet jų dydžio neįmanoma nustatyti iš anksto; – gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.
Paaiškinimai: netaikoma. |
|
|
____________________________________
Visuotinės dotacijos priemonės
VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ aprašo
3 priedas
PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO METODIKA
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijai |
Pagrindiniai vertinimo aspektai |
Vertinimo skalė |
Vertintojo balas |
Informacijos šaltinis |
|
Iš viso: |
|
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Pareiškėjo pirminis kontaktas su mokslo ir studijų institucija ir pirminė patirtis atliekant mokslinių tyrimų ir (ar) technologinės plėtros (toliau – MTTP) projektus. |
Aukštesnis įvertinimas skiriamas projektui, kurio pareiškėjas nėra užmezgęs kontakto su mokslo ir studijų institucija, neturi MTTP projektų vykdymo patirties. Projektams, kurių pareiškėjas: 1. nėra vykdęs MTTP projektų per paskutinius 3 metus – suteikiami 5 balai; 2. yra vykdęs vieną MTTP projektą, finansuotą pagal Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ įgyvendinimo priemonę VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ per paskutinius 3 metus, tačiau skirtingoje tematikoje nei vertinamame projekte – suteikiami 3 balai; 3. yra vykdęs vieną MTTP projektą per paskutinius 3 metus, išskyrus 2 punkte numatytą atvejį – suteikiamas 1 balas; 4. yra vykdęs daugiau kaip vieną MTTP projektą per paskutinius 3 metus – suteikiama 0 balų.
|
0-5 |
|
Paraiška |
Daugiklis |
20 |
|
_______________________
Visuotinės dotacijos priemonės
VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ aprašo
4 priedas
PROJEKTŲ ATITIKTIES DE MINIMIS PAGALBOS TAISYKLĖMS
PATIKROS LAPAS
I. Priemonės teisinis pagrindas |
2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013) |
II. Duomenys apie paraišką/projektą |
|
Kvietimo teikti paraiškas Nr. |
|
Paraiškos/projekto Nr. |
|
Pareiškėjo/projekto vykdytojo pavadinimas |
|
III. Paraiškos/projekto patikra dėl atitikties Komisijos reglamentui (ES) Nr. 1407/2013 |
||||
Nr. |
Klausimai |
Rezultatas |
Pastabos |
|
Taip |
Ne |
|||
1. |
Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 1999 m. gruodžio 17 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 dėl bendro žuvininkystės ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo (OL L 17, 2000 1 21, p. 22)? |
£ |
£ |
|
2. |
Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą? |
£ |
£ |
|
3. |
Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį? |
£ |
£ |
|
4. |
Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams? |
£ |
£ |
|
5. |
Ar pareiškėjas/projekto vykdytojas vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t.y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? |
£ |
£ |
|
6. |
Ar pareiškėjui/projekto vykdytojui teikiama pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių? |
£ |
£ |
|
7. |
Jei pareiškėjas/projekto vykdytojas vykdo veiklą Priemonės „Inočekiai LT“ Projektų atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapo III skyriaus 3-6 punktuose nurodytuose sektoriuose, tačiau tuo pačiu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems šis reglamentas netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013? (jei taikoma) |
£ |
£ |
|
8. |
Ar pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? |
£ |
£ |
|
9. |
Ar bendra vienai įmonei suteikta de minimis pagalbos suma kiekvienoje valstybėje narėje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 690 560 (šešis šimtus devyniasdešimt tūkstančių penkis šimtus šešiasdešimt) litų per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį? |
£ |
£ |
(Pagal Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenis) |
10. |
Jei įmonė (pareiškėjas/projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma 690 560,00 (šešių šimtų devyniasdešimties tūkstančių penkių šimtų šešiasdešimties) litų viršutinė riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 345 280,00 (trijų šimtų keturiasdešimt penkių tūkstančių dviejų šimtų aštuoniasdešimties) litų ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (jei taikoma) |
£ |
£ |
|
11. |
Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (jei taikoma) |
£ |
£ |
|
12. |
Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo? |
£ |
£ |
|
13. |
Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai? (Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnis) |
£ |
£ |
|
14. |
Ar teikiama de minimis pagalba yra skaidri (kaip tai nustatyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio 2 dalyje)? |
£ |
£ |
|
15. |
Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 5 straipsnio reikalavimus? |
£ |
£ |
|
16. |
Ar teikiama de minimis pagalba atitinka Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 nustatytą laikotarpį? |
£ |
£ |
|
IV. Finansavimo atitikties Komisijos reglamentui (ES) Nr. 1407/2013 vertinimas |
||
Klausimas |
Rezultatas |
|
Taip |
Ne |
|
Ar teikiamas finansavimas atitinka Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013? |
£ |
£ |
(Vertintojo pareigos, vardas, pavardė) (Parašas) (Data)
Patikros peržiūra:
£ Vertintojo išvadai pritarti
£ Vertintojo išvadai nepritarti
Pastabos: ________________________________________________________________
(Pareigos, vardas, pavardė) (Parašas) (Data)
________________________