LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. sausio 11 d. Nr. V-33

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo laikinosios tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 17.5 ir 25.4 papunkčiais:

1.Tvirtinu Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos tvarkos aprašą (pridedama). 

2. N u s t a t a u, kad:

2.1. šiuo įsakymu patvirtintas Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos tvarkos aprašas taikomas pasirinktoje Lietuvos teritorijoje pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytus reikalavimus įgyvendinant bandomojo pavėžėjimo paslaugų teikimo modelio taikymo projektą bei po jo įgyvendinimo iki 2024 m. birželio 30 d., atsižvelgiant į Sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 2 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 121 ir 511 straipsniais įstatymo 4 straipsnio 3 dalies nuostatą dėl  bandomojo pavėžėjimo modelio taikymo veiksmų ir bandomojo pavėžėjimo modelio taikymo projekto įgyvendinimo;

2.2. bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio taikymo projekto įgyvendinimo priežiūrai vykdyti sveikatos apsaugos ministro įsakymu sudaromas Priežiūros komitetas, kuris projekto įgyvendinimo metu stebi ir vertina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo rezultatus bei teikia siūlymus sveikatos apsaugos ministrui dėl bandomojo pacientų pavėžėjimo modelio tobulinimo.

3. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                      Arūnas Dulkys


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2023 m. sausio 11 d. įsakymu

Nr. V-33

 

 

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO STEBĖSENOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos tvarkos aprašas (toliau – Pavėžėjimo stebėsenos aprašas) nustato pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos vertinimo rodiklius ir pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos atlikimo tvarką.

2. Pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos tikslas – pagal nustatytus vertinimo rodiklius įvertinti pavėžėjimo paslaugų teikimo kokybę, nustatyti, ar yra tenkinami pacientų poreikiai, nustatyti pavėžėjimo paslaugų apimtis ir numatyti pavėžėjimo paslaugų teikimo tendencijas pagal skirtingas pavėžėjimo paslaugų rūšis, atvejus, savivaldybes, penkis regioninius funkcinius sveikatos priežiūros regionus.

 

II SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO STEBĖSENOS

ATLIKIMO TVARKA

 

3. Teikiant pacientų pavėžėjimo paslaugas renkami duomenys ir pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsena vykdoma pagal Pavėžėjimo stebėsenos aprašo III skyriuje patvirtintus šių paslaugų stebėsenos vertinimo rodiklius ir jų vertinimo ir atsiskaitymo periodiškumą.

4. Duomenys pagal Pavėžėjimo stebėsenos aprašo III skyriuje patvirtintus šių paslaugų teikimo stebėsenos vertinimo rodiklius renkami ir  pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsena vykdoma naudojantis pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimui ir teikimui skirtą Ekstremalių situacijų valdymo informacinę sistemą (toliau – ESVIS).

5. Už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingos savivaldybių vykdomosios institucijos ar jų įgaliotos savivaldybės įstaigos vykdo savivaldybės lygmens pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėseną.

6. Už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota valstybės įstaiga vykdo valstybės lygmens pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėseną šalies mastu ir pagal penkis regioninius funkcinius sveikatos priežiūros regionus.

7. Už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota valstybės įstaiga vykdo bendrą pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėseną šalies mastu, pagal penkis regioninius funkcinius sveikatos priežiūros regionus, savivaldybes bei per 10 darbo dienų nuo Pavėžėjimo stebėsenos aprašo III skyriuje nustatytos atitinkamų rodiklių vertinimo ir atsiskaitymo laikotarpio pabaigos teikia išvadas, ataskaitas ir rekomendacijas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai (jei valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą vykdo įgaliota valstybės įstaiga).

8. Jeigu ESVIS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos:

8.1. pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo duomenys renkami ir pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsena vykdoma už savivaldybės ir valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingų institucijų ar įstaigų vadovų įsakymais nustatytomis tvarkomis;

8.2. su pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsena susijusi informacija už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingų savivaldybių vykdomųjų institucijų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai ar jos įgaliotai valstybės įstaigai ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos ar jos įgaliotos valstybės įstaigos už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingoms institucijoms teikiama raštu;

8.3. už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingos savivaldybių vykdomosios institucijos per 5 darbo dienas nuo Pavėžėjimo stebėsenos aprašo III skyriuje nustatytos atitinkamų rodiklių vertinimo ir atsiskaitymo laikotarpio pabaigos teikia išvadas, ataskaitas ir rekomendacijas apie savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos rezultatus už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingai Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai ar jos įgaliotai valstybės įstaigai;

8.4. su pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsena susijusi informacija už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingos Lietuvos Respublikos sveikatos ministerijos įgaliotos valstybės įstaigos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą įgaliotai valstybės įstaigai teikiama raštu (taikoma kai valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą vykdo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota valstybės įstaiga).

 

 


 

 

 

part_71d9912f50bb40989048a7313b232d53_end

part_54f666c4b53e4091a70001bddcf35a94_end

part_387bf82af55542458f111fdc6eeebdb2_end

III SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO STEBĖSENOS

VERTINIMO RODIKLIAI

 

 

 

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio aprašymas

Rodikliui apskaičiuoti reikalingi duomenys

Vertinimo ir atsiskaitymo laikotarpis**

 

Veiklos rodikliai:

 

 

 

V1

Pacientų, pasinaudojusių pavėžėjimo paslaugomis, skaičius

Unikalių pacientų skaičius, kuriems suteiktos pavėžėjimo paslaugos per metus[*] (asmenys)

Pavėžėjimo paslaugą gavusio paciento asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Duomenys renkami nuolat, skaičiuojama ne rečiau kas ketvirtį

V2

Pacientų, pasinaudojusių pavėžėjimo paslaugomis dėl ambulatorinių specializuotų ir/ar dienos sveikatos priežiūros paslaugų, skaičius

Unikalių pacientų skaičius, kuriems suteiktos pavėžėjimo paslaugos į ar iš gydymo įstaigos dėl ambulatorinių specializuotų ir/ar dienos sveikatos priežiūros paslaugų, per metus* (asmenys)

Pavėžėjimo paslaugą dėl ambulatorinių specializuotų ir/ar dienos sveikatos priežiūros paslaugų gavusio paciento asmens kodas

V3

Pacientų, pasinaudojusių pavėžėjimo paslaugomis dėl hemodializės paslaugų, skaičius

Unikalių pacientų skaičius, kuriems suteiktos pavėžėjimo paslaugos į ar iš gydymo įstaigos dėl hemodializės paslaugų, per metus* (asmenys)

Pavėžėjimo paslaugą dėl hemodializės paslaugų gavusio paciento asmens kodas

V4

Pacientų, pervežtų tarp skirtingų ASPĮ, skaičius

Unikalių pacientų skaičius, kurie pervežti iš vienos gydymo įstaigos į kitą, per metus*.

1 pervežimas apima paciento perkėlimą į kitą gydymo įstaigą tolimesniam gydymui, taip pat paciento nuvežimą į kitą gydymo įstaigą reikalingiems tyrimams ir grąžinimą atgal (asmenys)_

Pavėžėjimo paslaugą dėl pervežimo iš vienos gydymo įstaigos į kitą gavusio paciento asmens kodas

V5

Suteiktų pavėžėjimo paslaugų skaičius

Paslaugų skaičius per metus*. Paslauga apima vieną kelionę viena transporto priemone, kurios metu pacientas pervežamas iš vieno taško į kitą viena kryptimi (paslaugos)

Atliktų pavėžėjimo paslaugų faktai

V6

Suteiktų specializuoto pavėžėjimo paslaugų skaičius (pagal specializuoto pavėžėjimo paslaugų rūšis)

Paslaugų skaičius per metus*. Paslauga apima vieną kelionę viena transporto priemone, kurios metus pacientas pervežamas iš vieno taško į kitą viena kryptimi (paslaugos)

Atliktų specializuoto pavėžėjimo paslaugų faktai

V7

Suteiktų nespecializuoto pavėžėjimo paslaugų skaičius (pagal nespecializuoto pavėžėjimo paslaugų rūšis)

Paslaugų skaičius per metus*. Paslauga apima vieną kelionę viena transporto priemone, kurios metu pacientas pervežamas iš vieno taško į kitą viena kryptimi (paslaugos)

Atliktų nespecializuoto pavėžėjimo paslaugų faktai

V8

Pavėžėjimo kelionės trukmė

Laikas (minutėmis) nuo paslaugų teikėjo atvykimo paimti pacientą pavėžėjimui iki jo atvežimo į reikiamą vietą (skaičiuojamas kiekvieno paciento kelionės laikas)

Kelionės trukmės laikas (minutėmis)

V9

Pavėžėjimo kelionės atstumas

Atstumas (kilometrais) nuo paslaugų teikėjo atvykimo paimti pacientą pavėžėjimui iki jo atvežimo į reikiamą vietą (skaičiuojamas kiekvieno paciento pavėžėjimas iš vieno taško į kitą viena kryptimi)

Kelionės trukmės atstumas (kilometrais)

 

Rezultato rodikliai:

 

 

 

R1

Pacientų, laukusių pavėžėjimo paslaugų faktinio gavimo mažiau kaip 2 valandas, dalis

Skaičiuojama kokia pacientų dalis (procentais) laukė nuo paslaugos rezervacijoje nustatyto transporto priemonės atvykimo laiko iki faktinio pavėžėjo atvykimo paimti pacientą laiko (kelionės pradžios).

Vertinamos tik pavėžėjimo paslaugos iš gydymo įstaigos į namus.

Paciento laukimo laikas, kai asmuo pervežamas iš gydymo įstaigos į namus, nuo rezervuoto transporto priemonės atvykimo laiko iki faktinio atvykimo laiko.

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas pusmetį

R2

Pacientų, kuriems suteiktos pavėžėjimo paslaugos laiku, dalis nuo visų pacientų, kuriems suteiktos pavėžėjimo paslaugos, vykstant dėl konkrečiu laiku paskirtų vizitų

Skaičiuojamas pavėžėjimo paslaugų, pacientui vykstant dėl gydymo įstaigoje konkrečiu laiku (valandos ir minutės) nustatyto vizito, skaičius, kai pacientas buvo pristatytas ne anksčiau kaip prieš 1 val. ir ne vėliau kaip likus 10 min. iki nustatyto konkretaus vizito laiko (paslaugos) ir šių paslaugų skaičius nuo visų tokio pobūdžio paslaugų (procentai)

Vizito (asmens sveikatos priežiūros paslaugos), kuriai buvo vykstama, suplanuotas laikas (hh:mm)

Faktinis atvykimo laikas (hh:mm)

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas pusmetį

R3

Pacientų, pasinaudojusių pavėžėjimo paslaugomis, dalis nuo visų pasikreipusių ir pavėžėjimo kriterijus atitikusių pacientų

Skaičiuojamos užsakytų ir neatšauktų pavėžėjimo paslaugų dalis nuo visų užsakymų, įskaitant tuos, kurių nepavyko rezervuoti dėl atitinkamos transporto priemonės nebuvimo (jos buvo užimtos ar pan.) reikalingu pacientui metu (procentai)

Užsakyti ir neatšaukti užsakymai

Pacientų pasikreipimai dėl pavėžėjimo paslaugos, kai pacientas atitinka kriterijus

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas pusmetį

R4

Pavėžėjimo paslaugų, kurios nebuvo suteiktos dėl paciento kaltės (nepasirodė išvykimo vietoje, nesutiko vykti), dalis nuo visų pavėžėjimo paslaugų

Skaičiuojama pavėžėjimo paslaugų, kurios nebuvo suteiktos dėl paciento kaltės ir nebuvo iš anksto atšauktos, dalis nuo visų pavėžėjimo paslaugų (procentai)

Pavėžėjimo paslaugų faktai, kurie neįvyko dėl paciento kaltės

Suplanuotų ir (ar) atliktų pavėžėjimo paslaugų faktai

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas pusmetį

R5

Išlaidos vienai pavėžėjimo paslaugai (pagal atskiras paslaugų rūšis), eurais

Skaičiuojama išlaidos vienai pavėžėjimo paslaugai, apimančiai vieną kelionę viena transporto priemone, kurios metus pacientas (ar keli pacientai vienu metu) pervežamas iš vieno taško į kitą viena kryptimi, apimant visas patirtas išlaidas ir susideda iš nuvažiuotų kilometrų kainos pagal 1 km įkainį ir/ar sugaišto pavėžėjimui laiko pagal valandinį įkainį

 

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas pusmetį

R6

Elektromobiliais suteiktų pavėžėjimo paslaugų dalis nuo visų suteiktų pavėžėjimo paslaugų 

Paslaugų, suteiktų elektromobiliais, dalis nuo visų suteiktų paslaugų (procentai). Paslauga apima vieną kelionę viena transporto priemone, kurios metus pacientas (ar keli pacientai vienu metu) pervežamas iš vieno taško į kitą viena kryptimi

Pavėžėjimo paslaugų, suteiktų elektromobiliais, faktai

Atlikti visi pavėžėjimo paslaugų faktai

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas pusmetį

R7

Praleistų skambučių dalis

Neatsilieptų skambučių, kurių laukimo trukmė eilėje ne mažesnė kaip 60 sekundžių, ir į juos nebuvo atsiliepta, dalis nuo visų skambučių (procentai)

Skambučių skaičius, Skambučių, laukusių eilėje daugiau kaip 60 sekundžių ir neatsilieptų, skaičius

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas mėnesį

R8

Laukusių eilėje skambučių dalis

Skambučių, kurių laukimo trukmė eilėje daugiau kaip 60 sekundžių, dalis nuo visų skambučių

Skambučių skaičius,

Skambučių, laukusių eilėje daugiau kaip 60 sekundžių, skaičius

Duomenys renkami nuolat, analizė ir atsiskaitymas - ne rečiau kaip kas mėnesį

 

Poveikio rodikliai:

 

 

 

P1

Pacientų pasitenkinimas pavėžėjimo paslaugomis (paslaugų sauga, poreikių tenkinimas, komunikacija ir kt.)

Apklausos pagal parengtą klausimyną/klausimynus. Siektina reikšmė – ne mažiau kaip 70 proc. pacientų, vertinančių gautą pavėžėjimo paslaugą gerai arba labai gerai, dalis nuo visų apklaustų pacientų

 

Duomenys renkami nuolat, analizė – ne rečiau kaip 1 kartą per metus*

 


 

 

part_b1ebd71debf74d439ee203866b89ace2_end

IV SKYRIUS

PACIENTŲ PAVĖŽĖJIMO PASLAUGŲ TEIKIMO KOKYBĖS

VERTINIMO TVARKA

 

9. Už savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakingos institucijos ir už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą atsakinga Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar jos įgaliota valstybės įstaiga:

9.1. atlikdamos duomenų analizę ir vykdydamos pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėseną išskiria rodiklius, kurių pasiektos vertinimo rodiklių reikšmės yra netenkinančios;

9.2. esant netenkinančioms pasiektoms vertinimo rodiklių reikšmėms identifikuoja tokių rezultatų priežastis ir pagal kompetenciją tobulina pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą, taip pat, esant poreikiui, teikia siūlymus Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai dėl pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo.

10. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija vykdydama pacientų pavėžėjimo organizavimo valstybės ir savivaldybių lygmenimis koordinavimą:

10.1. metodiškai vadovauja vykdant valstybės ir savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėseną;

10.2. vertina valstybės ir savivaldybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo rodiklius;

10.3. interneto svetainėje www.sam.lrv.lt skelbia pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo kokybės vertinimo ataskaitą (-as) pagal Pavėžėjimo stebėsenos aprašo III skyriuje patvirtintus šių paslaugų teikimo stebėsenos vertinimo rodiklius šalies mastu, pagal 5 regioninius funkcinius sveikatos priežiūros regionus ir pagal savivaldybes;

10.4. pagal kompetenciją teikia siūlymus atsakingoms institucijoms dėl savivaldybės ir/ar valstybės pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo tobulinimo, tobulina pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimą reglamentuojančius teisės aktus ir/ar teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl pavėžėjimo paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

11. Pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo stebėsenos ir šių paslaugų teikimo kokybės vertinimo vykdytojai – savivaldybių  vykdomosios institucijos, už valstybės lygmens pacientų pavėžėjimo paslaugų teikimo organizavimą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos įgaliota valstybės įstaiga, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija atsako už renkamų ir skelbiamų šios stebėsenos duomenų ir rodiklių patikimumą, kokybę ir jų paskelbimą.

____________________

part_3e0f7bc9f61e4db78d35637c92989694_end



[*] Bandomojo pavėžėjimo modelio taikymo projekto metu vertinama už projekto įgyvendinimo laikotarpį.

** Bandomojo pavėžėjimo modelio taikymo projekto metu vertinimo ir atsiskaitymo laikotarpis Priežiūros komiteto sprendimu gali būti keičiamas pagal poreikį.