LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2017 M. KOVO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3D-196 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2014–2020 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „LEADER“ VEIKLOS SRITIES „VVG BENDRADARBIAVIMO PROJEKTŲ RENGIMAS IR ĮGYVENDINIMAS“ ĮGYVENDINIMO 2017 METAIS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. spalio 27 d. Nr. 3D-682

Vilnius

 

 

1.  Pakeičiu Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „LEADER“ veiklos srities „VVG bendradarbiavimo projektų rengimas ir įgyvendinimas“ įgyvendinimo 2017 metais taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2017 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 3D-196 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemonės „LEADER“ veiklos srities „VVG bendradarbiavimo projektų rengimas ir įgyvendinimas“ įgyvendinimo 2017 metais taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės):

1.1.      Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Didžiausia paramos suma:

16.1. teritorinio bendradarbiavimo projektui įgyvendinti – 100 000 Eur. Paramos intensyvumas – iki 90 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

16.2. techninei paramai (tik tarptautinių projektų inicijavimui) – 3 000 Eur. Paramos intensyvumas – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

16.3. tarptautinio bendradarbiavimo projektui įgyvendinti – 100 000 Eur. Paramos intensyvumas – iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.“

1.2. Pakeičiu 18.12.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.12.4. turi būti nurodyta, kokio visų bendradarbiaujančių pareiškėjo ir projekto partnerių VPS (jų priemonių) bendro tikslo įgyvendinimo bus siekiama ir kaip jis bus įgyvendintas, t. y., kokie projekto uždaviniai. Projekto tikslas ir laukiami rezultatai turi būti pasiekiami, konkretūs, pamatuojami ir patikrinami. Projekte numatytos veiklos turi būti būtinos projekto tikslui pasiekti;“.

1.3. Pakeičiu 19.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.3.1. projekto investicijos atitinka darbo saugos reikalavimus, kaip nurodyta techniniame reglamente „Mašinų sauga“, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 28 „Dėl Techninio reglamento „Mašinų sauga“ patvirtinimo“, ir Elektrotechnikos gaminių saugos techniniame reglamente, patvirtintame Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2016 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 4-314 „Dėl Elektrotechnikos gaminių saugos techninio reglamento patvirtinimo“ (kartu su paramos paraiška pateikiamuose komerciniuose pasiūlymuose, skirtuose mašinų ir elektrotechnikos gaminių kainoms pagrįsti, turi būti tiekėjo patvirtinimas, kad parduodama prekė atitinka ES saugos reikalavimus);“.

1.4. Pakeičiu 19.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.3.2. projekto investicijos atitinka Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamų teisės aktų reikalavimus, kai investicijoms yra taikomi tokie reikalavimai. Vertinimo išvadą dėl investicijų atitikties Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos kontroliuojamiems teisės aktų reikalavimams išduoda Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba Agentūros prašymu;“.

1.5. Pakeičiu 19.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.11. projekto kontrolės laikotarpis taikomas, kai: projekte numatyta veikla yra susijusi su investicijomis į nekilnojamąjį turtą, įsigyjamas ilgalaikis turtas, projekte vykdoma ekonominė veikla ir įkuriama darbo vieta ir šios investicijos finansuojamos iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų;“.

1.6. Pakeičiu 20.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.3. projektu siekia ES kaimo plėtros politikos prioritetų ir tikslinių sričių, nurodytų šių Taisyklių III skyriuje, įgyvendinimo (bent vienos prioriteto tikslinės srities); “.

1.7. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Specialiosios tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai, taikomi tik šių Taisyklių 13.1 papunktyje nurodytam projekto partneriui, veikiančiam Lietuvos Respublikos teritorijoje:

21.1. atitikti šių Taisyklių 19.1–19.2 papunkčiuose nustatytas specialiąsias tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus;

21.2. veikla ir finansavimo šaltiniu (finansavimo šaltiniu, kai toks būtinas) prisidėti prie projekto įgyvendinimo.“

1.8. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Specialiosios tinkamumo gauti paramą sąlygos ir reikalavimai, taikomi tik šių Taisyklių 13.2 papunktyje nurodytam projekto partneriui, veikiančiam Lietuvos Respublikos teritorijoje:

22.1. atitikti šių Taisyklių 20.1–20.2 papunkčiuose nustatytas specialiąsias tinkamumo gauti paramą sąlygas ir reikalavimus;

22.2. jei šis projekto partneris siekia finansavimo iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, jis turi atitikti ir šių Taisyklių 20.3 papunktyje nurodytą reikalavimą;

22.3. veikla ir finansavimo šaltiniu (finansavimo šaltiniu, kai toks būtinas) prisidėti prie projekto įgyvendinimo.“

1.9. Pakeičiu 23.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.3. pareiškėjui (projekto koordinatoriui) pateikė dokumentus, kuriuose patvirtinama, jog paramos paraišką yra pateikęs savo institucijai, atsakingai už bendradarbiavimo projektų atranką (taikoma, kai bendradarbiavimo projektų atranka vykdoma per atsakingas institucijas, t. y. kai sprendimą dėl projekto įgyvendinimo priima ne pati VVG. Jei sprendimą priima VVG, pateikiamas VVG valdymo organo sprendimas (pvz., protokolo išrašas). Šie dokumentai turi būti pateikti kartu su paramos paraiška;“

1.10. Pakeičiu 25.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.2. bent vienas projekto partneris, nurodytas šių Taisyklių 13 punkte, turi veikti ES valstybėje narėje arba trečiosios šalies kaimo teritorijoje. Visi projekto partneriai, veikiantys ne Lietuvos Respublikos teritorijoje, turi atitikti šias tinkamumo sąlygas ir reikalavimus:“.

1.11. Pakeičiu 25.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.2.3. Lietuvos Respublikos teritorijoje veikiančiam projekto partneriui (pareiškėjui) pateikti dokumentus ir (arba) informaciją, jog paramos paraišką pateikė savo institucijai, atsakingai už bendradarbiavimo projektų atranką (taikoma kai bendradarbiavimo projektų atranka vykdoma per atsakingas institucijas, t. y., kai sprendimą dėl projekto įgyvendinimo priima ne pati VVG. Jei sprendimą priima VVG, pateikiamas VVG valdymo organo sprendimas (pvz., protokolo išrašas). Šie dokumentai ir (arba) informacija turi būti pateikta kartu su paramos paraiška;“.

1.12. Pakeičiu 29.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.5. pareiškėjas neturi teisės gauti paramos nuo galutinio sprendimo dėl pažeidimo priėmimo dienos, kai sprendimas priimtas dėl:

29.5.1. pareiškėjo ir (arba) projekto partnerio, ketinusio ir (arba) gavusio paramą iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, Europos žuvininkystės fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, EJRŽF ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos teikimo ar sutarties sąlygų pažeidimo, apie kurį teisės aktų nustatyta tvarka buvo pranešta Europos Komisijai. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės gauti paramos vienus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

29.5.2. paramos neskyrimo ar paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės gauti paramos vienus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.“

1.13. Pakeičiu 33.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.1. būtinos projektui įgyvendinti, realiai suplanuotos, pagrįstos, numatytos ir pagal išlaidų kategorijas išvardytos paramos paraiškoje, neviršijančios nustatyto paramos dydžio, ir intensyvumo;“.

1.14. Pakeičiu 33.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.3.1. pateikiami ne mažiau kaip trys skirtingų tiekėjų komerciniai pasiūlymai (su lygiaverčiais (gali skirtis ne daugiau kaip 10 procentų, lyginant su mažiausios kainos pasiūlyme nurodytais parametrais) išlaidų pagrindines technines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), kuriais pagrindžiama visa prašoma paramos suma, o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią kiekvienos investicijos pasiūlytą kainą, neviršijančią vidutinių rinkos kainų. Jei komercinis pasiūlymas pateiktas daugiau nei dėl vienos investicijos, turi būti pasirenkama kiekvienos investicijos mažiausia kaina, neatsižvelgiant į bendrą visų komerciniame pasiūlyme nurodytų investicijų kainą. Bent 1 (vienas) rinkos kainą įrodantis dokumentas (komercinis pasiūlymas arba kompiuterio ekrano nuotrauka) turi būti pateiktas iš prekių ar paslaugų teikėjo, kurio buveinės registracijos vieta yra ne pareiškėjo ir projekto partnerio teritorijoje. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktuose komerciniuose pasiūlymuose nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina 10 (dešimt) proc. didesnė nei analogiškos rinkoje egzistuojančios prekių, paslaugų ar darbų kaina, atliekami KPP administravimo taisyklių 69 punkte nurodyti veiksmai;“.

1.15. Pakeičiu 33.12 papunktį ir jį išdėstau taip:

33.12. komandiruočių išlaidos:

33.12.1. negali viršyti įkainių, nustatytų Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“;

33.12.2. kai komandiruotės vieta į vieną pusę yra už mažiau kaip 400 km, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos kelionės viešuoju antžeminiu ir (arba) viešuoju vandens transportu;

33.12.3. kai komandiruotės vieta į vieną pusę yra daugiau kaip 400 km, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstamos lėktuvo ekonomine klase išlaidos arba kelionės viešuoju antžeminiu ir (arba) viešuoju vandens transportu išlaidos. Kelionės lėktuvu tinkamos finansuoti išlaidos negali viršyti Komandiruočių ir kelionių fiksuotųjų įkainių nustatymo techninės paramos projektuose tyrimo ataskaitoje, skelbiamoje www.esinvesticijos.lt, nurodytų fiksuotųjų įkainių dydžio;

33.12.4. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, nakvynės išlaidos gali būti pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu komandiruotė trunka daugiau negu vieną dieną ir yra ne pareiškėjo teritorijoje. Tinkamos finansuoti nakvynės išlaidos negali viršyti Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, skelbiamoje www.esinvesticijos.lt, nurodytų apgyvendinimo Lietuvoje fiksuotųjų įkainių dydžio.

1.16. Pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos:

34.1. projekto koordinavimo išlaidos (šios išlaidos negali viršyti 5 proc. visų pagal šias Taisykles tinkamų finansuoti projekto išlaidų):

34.1.1. kelionių ir (arba) transporto nuomos; 

34.1.2. nakvynės;

34.1.3. medicininių išlaidų draudimo ir nelaimingų atsitikimų draudimo, apimančio mirties, neįgalumo ir traumų rizikas ir kitų dokumentų (vizų, leidimų išvykti į trečiąją šalį) tvarkymo;

34.1.4. dienpinigių (tik tais atvejais, kai komandiruotė yra ne Lietuvos Respublikos teritorijoje ir kai vyksta VVG darbuotojas);

34.1.5. mokėjimo už kelius (jei ši išlaida nėra įtraukta į transporto nuomą);

34.1.6. automobilio stovėjimo mokamose automobilių stovėjimo vietose išlaidos;

34.1.7. ryšių (pašto ir telekomunikacijų);

34.1.8. vertimo;

34.1.9. susitikimų su projekto partneriais (renginio vietos nuomos, maitinimo).

34.2. Projekto įgyvendinimo:

34.2.1. bendrosios išlaidos (ne daugiau kaip 10 (dešimt) proc. visų pagal šias Taisykles tinkamų finansuoti projekto išlaidų);

34.2.2. naujų prekių įsigijimas (tais atvejais, kai jomis gali naudotis visi projekto partneriai, kurių veikla finansuojama iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų). Motorinės transporto priemonės įsigijimas yra tinkama finansuoti išlaida tik tuo atveju, jeigu projekto pagrindinė idėja – mobilioji prekyba projekto partnerių teritorijose pagaminta produkcija. Motorinių transporto priemonių klasifikavimas pagal kategorijas ir klases nustatytas Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimuose, patvirtintuose Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“.  Remiamas tik N kategorijos N1 klasės transporto priemonių įsigijimas (išskyrus padidinto važumo transporto priemones (visureigius), kurių kėbulo kodai: BAB, BAK, BAL ir BB.“

34.2.3. darbų ir paslaugų įsigijimas, kai darbų ir paslaugų rezultatais gali naudotis visi projekto parteriai, kurių veikla finansuojama iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Taip pat remiama:

34.2.3.1. projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų gamybinių ir kitų būtinų statinių rekonstravimas ir (arba) kapitalinis remontas bei inžinerinių statinių, nurodytų šių Taisyklių 19.4.3 papunktyje, sukūrimas ir (arba) atnaujinimas. Projekte numatytai veiklai vykdyti skirtų gamybinių ir kitų būtinų statinių rekonstravimą ar kapitalinį remontą, taip pat inžinerinių statinių naują statybą atliekant ūkio būdu, finansuojamas tik naujų statybinių medžiagų įsigijimas;

34.2.3.2. leidinių leidyba. Šios išlaidos negali viršyti 5 proc. visų pagal šias Taisykles tinkamų finansuoti projekto išlaidų ir ne daugiau kaip 2000 Eur;

34.2.4. naujo juridinio asmens įregistravimo ir notaro paslaugų išlaidos;

34.3. techninės paramos:

34.3.1. kelionių ir (arba) transporto nuomos;

34.3.2. nakvynės;

34.3.3 medicininių išlaidų draudimo ir nelaimingų atsitikimų draudimo, apimančio mirties, neįgalumo ir traumų rizikas ir kitų dokumentų (vizų, leidimų išvykti į trečiąją šalį) tvarkymo;

34.3.4. dienpinigių (tik tais atvejais, kai komandiruotė yra ne Lietuvos Respublikos teritorijoje ir kai vyksta VVG darbuotojas);

34.3.5. mokėjimo už kelius (jei ši išlaida nėra įtraukta į transporto nuomą);

34.3.6. automobilio stovėjimo mokamose automobilių stovėjimo vietose išlaidos;

34.3.7. ryšių (pašto ir telekomunikacijų);

34.3.8. vertimo;

34.3.9. susitikimų su projekto partneriais (renginio vietos nuomos, maitinimo);

34.4. PVM, kurio pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ar negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra tinkamas finansuoti iš paramos lėšų.“

1.17. Pakeičiu 35.13 papunktį ir jį išdėstau taip:

35.13. kitų projekto partnerių, t. y. ne kaimo vietovių ir dvisektorių VVG, dalyvaujančių projekte ir projektu nesiekiančių finansavimo iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, patirtos išlaidos (sąskaitos faktūros turi būti išrašytos pareiškėjo ir (arba) paramos gavėjo vardu);“.

1.18. Pakeičiu X skyrių ir jį išdėstau taip:

X SKYRIUS

NUOSAVO INDĖLIO TINKAMUMO SĄLYGOS

36. Projekto tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos taikant ne didesnį paramos intensyvumą, kaip nurodyta šių Taisyklių 16.1 papunktyje.

37. Prie projekto įgyvendinimo galima prisidėti vienos rūšies tinkamu nuosavu indėliu (pvz., piniginėmis lėšomis) arba keliomis tinkamo nuosavo indėlio rūšimis (pvz., piniginėmis lėšomis ir įnašu natūra – savanoriškais darbais ir (arba) įnašu natūra – nekilnojamuoju turtu). Netinkamu nuosavu indėliu laikoma: savanoriški darbai, susiję su projekto administravimu ir koordinavimu; įnašas natūra savanoriškais darbais, kurie nėra fizinė veikla; savanoriški darbai, susiję su intelektine veikla, šios veiklos rezultatais.

38. Tinkamu nuosavu indėliu yra laikoma pareiškėjo arba šių Taisyklių 13.1 papunktyje arba 13.2. papunktyje nurodyto projekto partnerio (projektu siekiančių finansavimo iš EŽŪFKP ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto):

38.1. nuosavos piniginės lėšos. Kartu su paramos paraiška turi būti pateikti piniginių lėšų patvirtinimo dokumentai, išduoti patikimo subjekto – finansų institucijos (banko, kredito unijos) ir (arba) viešojo juridinio asmens, kurio veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų (pvz., pateikiamas savivaldybės tarybos sprendimas skirti lėšas projektui įgyvendinti);

38.2. įnašas natūra – savanoriškais darbais. Turi būti įvykdytos šios sąlygos:

38.2.1. aiškiai įvardyti projekto apraše, tiesiogiai susiję su projekto tikslu, būtini jam pasiekti. Agentūra turi įsitikinti, kad projekto apraše deklaruojami būsimi savanoriški darbai nėra faktiškai atlikti, kad numatyta savanoriškų darbų apimtis ir kiekis yra būtinas projekto tikslams pasiekti, atitinka projekte numatytas vykdyti veiklas;

38.2.2. savanoriški darbai (pvz., aplinkos tvarkymas, maisto ruoša, specialiųjų poreikių turinčių asmenų slauga ir kita fizinė veikla) turi būti pamatuojami, patikrinami ir sukuriantys konkretų rezultatą, produktą (pvz., sutvarkyta teritorija). Projekto veikloms vykdyti, atsižvelgiant į jų pobūdį, turi būti pasitelkti kvalifikuoti savanoriai, turintys teisę ir (arba) leidimus projekte numatytai savanoriškai veiklai vykdyti (kai tokiems darbams ir (arba) veikloms atlikti reikalinga kvalifikacija), gebantys kokybiškai atlikti pavestą darbą ir (arba) veiklą;  

38.2.3. savanoriški darbai paramos paraiškoje ir projekto apraše turi būti išreiškiami pinigine verte. Jie turi būti pagrįsti, t. y. turi būti pateikta planuojamų savanoriškų darbų sąmata (išvardytos ir apibūdintos konkrečios veiklos ir (arba) darbai, pateikta informacija apie jų vertę paramos paraiškoje bei užpildytos projekto aprašo 14, 17 punktuose pateiktos lentelės);

38.2.4. vieno savanorio viena savanoriško darbo valandinė vertė (Eur) turi būti pagrįsta vadovaujantis šių Taisyklių 33.3 papunktyje nurodytais būdais. Turi būti pateikta savanoriškų darbų ir mato vieneto sąsaja (pvz., projekto įgyvendinimo vietoje savanoriai atliks valymo darbus po kapitalinio remonto, kuris buvo finansuojamas iš EŽŪFKP, kapitalinio remonto plotas – 100 m²);

38.2.5. kai projektas yra patvirtintas ir jo įgyvendinimo metu atliekami savanoriški darbai:

38.2.5.1. prieš jų atlikimą turi būti informuojama Agentūra el. pašto adresu savanoriskidarbai@nma.lt likus ne mažiau kaip 7 darbo dienoms iki šių darbų vykdymo pražios. Informaciniame rašte turi būti nurodyta: paramos gavėjo pavadinimas, projekto pavadinimas ir registracijos numeris, planuojama savanoriško darbo vertė (Eur), savanoriško darbo atlikimo vieta (tikslus adresas), data ir pradžios valanda, savanoriško darbo pobūdis ir planuojamas rezultatas, preliminari savanoriško darbo trukmė ir preliminarus savanoriausiančių asmenų skaičius. Jeigu planuojami savanoriški darbai yra atšaukiami (pvz., dėl netinkamų oro sąlygų), tą pačią dieną, kai yra sužinoma apie tokių darbų atšaukimą, turi būti informuojama Agentūra el. pašto adresu savanoriskidarbai@nma.lt;

38.2.5.2. savanoriški darbai (jų pobūdis) turi atitikti projekto apraše nurodytus planuojamus savanoriškus darbus, numatytas veiklas;

38.2.5.3. savanoriškų darbų vykdymo faktas turi būti dokumentuojamas, t. y. informacija apie atliktą savanorišką darbą turi būti fiksuojami Savanoriško darbo laiko apskaitos lentelėje (šių Taisyklių 5 priedas). Kartu su šia lentele turi būti pateikiami savanorių kvalifikacijos patvirtinimo dokumentai (pvz., išsilavinimą patvirtinantys pažymėjimai, CV ir kt. dokumentai) taikoma, kai savanoriškiems darbams atlikti turi būti pasitelkti kvalifikuoti savanoriai);

38.2.5.4. savanoriškų darbų atlikimo dieną Agentūra gali atlikti patikrą vietoje;

38.2.5.5. patvirtinta savanoriško darbo apskaitos lentelė ir kiti dokumentai yra sudėtinė mokėjimo prašymo dalis, pagrindžianti savanoriško darbo tinkamumą;

38.2.5.6. Agentūra, vertindama įnašo natūra savanorišku darbu tinkamumą ir vertę, kuri gali būti pripažįstama tinkamomis finansuoti išlaidomis, nustato jo faktinę vertę. Faktinė savanoriško darbo vertė nustatoma vidutinį Lietuvos valandinį bruto darbo užmokestį (taikomas valandinis bruto darbo užmokestis negali būti didesnis už Lietuvos statistikos departamento skelbiamus duomenis) padauginus iš savanoriškų darbų valandų skaičiaus ir gautą skaičių padauginus iš bendro savanoriavusiųjų asmenų skaičiaus (vadovaujamasi Savanoriško darbo laiko apskaitos lentele);

38.3. įnašas natūra – nekilnojamuoju turtu. Turi būti įvykdytos šios sąlygos:

38.3.1. nekilnojamasis turtas turi būti išreiškiamas pinigine verte ir nurodytas paramos paraiškoje ir projekto apraše. Nekilnojamojo turto vertė turi būti nustatyta pagal VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro duomenis arba nepriklausomo eksperto, turinčio teisę atlikti ir atlikusio nekilnojamojo turto vertinimą, išvadą (nekilnojamojo turto vertės nustatymo duomenys, atlikti nepriklausomo eksperto, turi būti ne senesni kaip vienerių metų, skaičiuojant nuo paramos paraiškos pateikimo dienos). Jeigu nekilnojamojo turto vertė rinkoje viršija privalomą nuosavo indėlio dalį, kaip tinkamas nuosavas indėlis įskaitoma tik ta nekilnojamojo turto vertės dalis, kuri yra lygi privalomai indėlio dydžio daliai, tačiau unikalus nekilnojamasis turtas tinkamu nuosavu indėliu gali būti pripažįstamas tik viename projekte per visą VPS įgyvendinimo laikotarpį;

38.3.2. unikalus nekilnojamasis turtas, kuris visas ar jo dalis jau buvo pripažintas tinkamu nuosavu indėliu įgyvendinant projektą, finansuotą 2007–2013 metų ir 2014–2020 metų finansavimo laikotarpiais iš EŽŪFKP arba EJRŽF, yra laikomas netinkamu įnašu natūra;

38.3.3. įgyvendinus projektą pasikeičia nekilnojamojo turto paskirtis. Toks būdas – nekilnojamojo turto paskirties pasikeitimas yra tinkamas, kai nekilnojamasis turtas, į kurį projekte numatytos investicijos, yra negyvenamasis pastatas ir nuosavybės teise priklauso valstybei ir (arba) savivaldybėms. Įgyvendinus projektą turi pasikeisti negyvenamojo pastato paskirtis negyvenamųjų pastatų klasifikacijos pogrupių lygmeniu. Negyvenamųjų pastatų skirstymas pagal paskirtį nustatytas Statybos techniniame reglamente STR.1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“. Kartu su paramos paraiška turi būti pateikiamas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro išrašas, kuriame nurodyta pradinė nekilnojamojo turto paskirtis. Nekilnojamojo turto paskirties pakeitimą įrodantis faktas turi būti įregistruotas VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre ir šio registro išrašas turi būti pateiktas ne vėliau kaip su galutiniu mokėjimo prašymu.“

1.19. Pakeičiu 52.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

52.2. paramos paraiškų, kuriomis siekiama įgyvendinti tarptautinio bendradarbiavimo ir teritorinio bendradarbiavimo projektus, kurių prašomos paramos sumos vertė viršija 15 000 Eur, vertinimo rezultatų suvestinė ir vertinimo ataskaitos teikiamos svarstyti Ministerijoje sudarytam projektų atrankos komitetui (toliau – Ministerijos PAK). Šiame punkte nurodytus dokumentus Agentūra turi pateikti Ministerijai ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki sprendimo dėl paramos skyrimo termino pabaigos (kaip nurodyta šių Taisyklių 51 punkte). Gavus dokumentus:“.

1.20. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Mokėjimo prašymą pateikus pavėluotai, jis užregistruojamas, tačiau pareiškėjas raštu turi Agentūrai paaiškinti priežastis ir pateikti dokumentus, kuriuose pagrindžiamos vėlavimo priežastys.“

1.21. Pripažįstu netekusiu galios 67 punktą.

1.22. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Detali sankcijų apskaičiavimo ir taikymo tvarka nustatyta Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-929 „Dėl Sankcijų už teisės aktų nuostatų pažeidimus įgyvendinant Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos priemones taikymo metodikos patvirtinimo“.

1.23. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:

„69. Detali sankcijų tvarka už pažeidimus, susijusius su pirkimų vykdymu, nustatyta Sankcijų pareiškėjams, paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikoje, patvirtintoje Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos direktoriaus 2013 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. BR1-83 „Dėl Sankcijų paramos gavėjams, pažeidusiems pirkimų vykdymo tvarką, taikymo metodikos patvirtinimo“.

1.24. Pakeičiu įsakymo 3 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

1.25. Pakeičiu įsakymo 4 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtinti Taisyklių pakeitimai taikomi projektams, kurie pateikti po 2017 m. lapkričio 2 d.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                             Bronius Markauskas