ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS RĖMIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. spalio 30 d. Nr. T-240

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu ir 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 5 straipsnio 1 dalimi, 6 straipsniu, Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymu, Nacionalinio euro įvedimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 604 „Dėl Nacionalinio euro įvedimo plano bei Lietuvos visuomenės informavimo apie euro įvedimą ir komunikacijos strategijos patvirtinimo“, IV skyriumi, Nacionalinio euro įvedimo plano įgyvendinimo Šiaulių rajono savivaldybės veiklos srityse ir Šiaulių rajono savivaldybės įsteigtose biudžetinėse ir viešosiose įstaigose veiklos plano, patvirtinto Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. T-149 „Dėl Nacionalinio euro įvedimo plano įgyvendinimo Šiaulių rajono savivaldybės veiklos srityse ir Šiaulių rajono savivaldybės įsteigtose biudžetinėse ir viešosiose įstaigose veiklos plano patvirtinimo“, 2 punktu, Šiaulių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šiaulių rajono smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros rėmimo nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. vasario 20 d. sprendimą Nr. T-21 „Dėl Šiaulių rajono smulkaus ir vidutinio verslo plėtros rėmimo nuostatų patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja euro įvedimo Lietuvos Respublikoje dieną, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatyme.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Algimantas Gaubas

 

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2014 m. spalio 30 d. sprendimu Nr. T-240

 

ŠIAULIŲ RAJONO SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO PLĖTROS RĖMIMO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių rajono smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros rėmimo nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau – Įstatymas).

2. Nuostatai reglamentuoja Šiaulių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto einamųjų metų lėšų, skirtų smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrai, panaudojimo tikslus, finansavimo sąlygas, dokumentų lėšoms gauti pateikimo tvarką bei lėšų panaudojimo kontrolę.

3. Gauti finansinę paramą už einamaisiais metais padarytas remiamų veiklų išlaidas turi teisę visi ūkio subjektai lygiateisiškumo pagrindu, kuris yra pagrįstas ūkio subjekto ekonominiu patikimumu bei ekonominės veiklos stabilumu.

4. Naujų ūkio subjektų įregistravimo išlaidos gali būti apmokėtos ir iš kitų metų Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrai rajone remti. Paraiškos lėšoms gauti turi būti pateiktos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po patirtų išlaidų.

5. Prašymus finansinei paramai gauti, vadovaudamasi šiais Nuostatais, vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta komisija (toliau – Komisija), susidedanti iš Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nario, Savivaldybės administracijos atstovo ir Šiaulių rajono verslininkų asociacijos tarybos narių.

 

II. VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

6. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

6.1. Savivaldybės taryba – Šiaulių rajono savivaldybės taryba;

6.2. Lėšos – Savivaldybės tarybos einamųjų metų biudžete numatytos lėšos, skirtos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtrai remti.

6.3. Lėšų gavėjas – tai ūkio subjektas (juridinis ar fizinis asmuo):

6.3.1. įstatymų nustatyta tvarka įregistruotas Juridinių asmenų registre arba turintis verslo liudijimą;

6.3.2. vykdantys savarankišką komercinę, gamybinę ar kitą panašaus pobūdžio veiklą savivaldybės teritorijoje.

6.4. Mokesčių lengvata – Savivaldybės tarybos sprendimu visiškai ar iš dalies atleistas lėšų gavėjas nuo mokesčių įmokų į savivaldybės biudžetą.

6.5. Smulkiojo ir vidutinio verslo (SVV) subjektas – labai maža įmonė, maža įmonė ar vidutinė įmonė, atitinkanti Įstatymo 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkas, atitinkantis Įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.

 

III. TEISĖ GAUTI LĖŠAS VERSLUI REMTI

 

7. Lėšos yra skiriamos atsižvelgiant į Šiaulių rajono savivaldybės strateginio plėtros 2011–2017 m. priemonių plano II prioriteto „Verslo aplinkos ir verslumo plėtra“ uždavinius – užtikrinti informacijos verslui sklaidą rajone, skatinti SVV atstovų kvalifikacijos kėlimą, didinti verslo aplinkos konkurencingumą formuojant tam reikiamą infrastruktūrą, finansiškai remiant Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje:

7.1. verslą pradedančius pagal verslo liudijimą ar smulkiojo ir vidutinio verslo įmones steigiančius Savivaldybės fizinius asmenis;

7.2. veikiančias, Nuostatų reikalavimus atitinkančias labai mažas, mažas ir vidutines įmones bei jų filialus.

8. Lėšos pirmumo tvarka gali būti skiriamos 7.1 ir 7.2 punktuose nurodytiems ūkio subjektams, jei:

8.1. steigiami SVV bei plečiama jų veikla didžiausią nedarbo lygį turinčiose Savivaldybės seniūnijose;

8.2. SVV darbuotojų sąraše yra neįgaliųjų asmenų, kurie sudaro ne mažiau kaip 10 proc. nuo visų SVV darbuotojų skaičiaus;

8.3. yra įmonės, įmonės ir verslininkai, atitinkantys Įstatymo 3 straipsnio 2 ir 3 dalyse arba 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.

9. Lėšų dalis gali būti skiriama viešajai įstaigai Šiaulių rajono turizmo ir verslo informacijos centrui, jei tai įpareigoja vykdyti steigimo sutartis ir Šiaulių rajono turizmo ir verslo informacijos centro įstatuose nustatyti dalininko įsipareigojimai.

10. Vadovaujantis Įstatymo 7 straipsniu lėšos neskiriamos, jei lėšų gavėjas:

10.1. einamaisiais kalendoriniais metais jau yra gavęs paramos pagal šiuos Nuostatus ir kitų mokesčių lengvatų Savivaldybės tarybos sprendimais 870 Eur ir didesnę sumą;

10.2. vykdo vien tik prekybą alkoholio ir tabako gaminiais;

10.3. užsiima žemės ūkio veikla;

10.4. turi ilgalaikius valstybinių mokesčių įsiskolinimus.

 

IVLĖŠŲ NAUDOJIMO TIKSLAI IR LĖŠŲ SKYRIMO MAKSIMALŪS DYDŽIAI

 

11. Savivaldybės biudžeto lėšos smulkiajam ir vidutiniam verslui rajone remti skiriamos:

11.1. 50 proc. – tiesiogiai smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams remti;

11.2. 50 proc. – Šiaulių rajono verslininkų bendrai organizuojamų renginių (parodų, mokymų, konferencijų, verslo misijų) išlaidoms apmokėti.

12. Einamaisiais metais gavus papildomai Savivaldybės biudžeto lėšų smulkiajam ir vidutiniam verslui remti, jos proporcingai paskirstomos likusiems einamųjų metų ketvirčiams.

13. Lėšos tiesiogiai smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams remti suskirstomos ketvirčiais. Lėšos skiriamos dokumentais pagrįstoms išlaidoms iš dalies ar visiškai padengti:

13.1. galimybių studijų, investicijų projektų paraiškų finansinei paramai iš kitų fondų rengimo;

13.2. marketingo, verslo planų rengimo;

13.3. dalyvavimo parodose, pristatant savo produkciją;

13.4. palūkanoms už gautas paskolas iš kreditorių, turinčių teisę tas paskolas suteikti;

13.5. naujai steigiamų ūkio subjektų registravimo bei jau veikiančių ūkio subjektų įstatų pakeitimo ir perregistravimo;

13.6. informacinės ir mokomosios literatūros, skirtos smulkiajam verslui, leidybos;

13.7. reklamos ir viešinimo;

13.8. fizinių asmenų, turinčių verslo liudijimus bei prekiaujančių Savivaldybės nustatytose vietose ar renginių metu, darbo vietų sąlygų gerinimo (pavėsinių, prekybos stalų įrengimo ir remonto, komunikacijų, tualetų įrengimo);

13.9. verslininkų konsultacijų ir mokymo;

13.10. interneto svetainių kūrimo.

14. Pagal Nuostatų 11.1 punktą nepanaudotos lėšos gali būti skiriamos 11.2 punkte numatytiems tikslams realizuoti.

15. Einamaisiais kalendoriniais metais kiekvienam Lėšų gavėjui skirtų Lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius, pervestų Lėšų apskaitą – Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

 

V. DOKUMENTAI LĖŠOMS GAUTI, LĖŠŲ SKYRIMAS

 

16. Lėšų gavėjai, pageidaujantys gauti Lėšų Nuostatuose numatomai remti veiklai, Komisijai pateikia:

16.1. paraišką lėšoms gauti (paraiškoje nurodoma vykdomos veiklos pobūdis, vieta, prašomų lėšų dydis, lėšų panaudojimo tikslas);

16.2. juridinio asmens įregistravimo pažymėjimo arba verslo liudijimo kopiją;

16.3. išlaidas pateisinančius dokumentus arba sąskaitą faktūrą;

16.4. pažymas apie įsiskolinimus Valstybės ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetams.

17. Paraiškos lėšoms gauti pateikiamos per 30 kalendorinių dienų po patirtų išlaidų dienos. Gruodžio mėnesį paraiškos pateikiamos ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 10 d.

18. Sprendimai lėšoms gauti įforminami Savivaldybės direktoriaus įsakymais, kurių projektus, atsižvelgdamas į Komisijos rekomendacijas, ruošia Savivaldybės administracijos Ekonomikos ir verslo plėtros skyrius.

 

VI. LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO KONTROLĖ

 

19. Lėšų skyrimo teisėtumą tikrina Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

20. Jei Lėšų gavėjas Lėšoms gauti pateikia neteisingą informaciją ar suklastotus dokumentus, tokį faktą nustačius, skirtos Lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

21. Banko pavedimu pervedus paramos sumą į Lėšų gavėjo banko sąskaitą, per 3 darbo dienas duomenys teisės aktų nustatyta tvarka pateikiami Suteiktos valstybės pagalbos registro tvarkytojui.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Šie Nuostatai viešai paskelbiami vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje.

23. Šių Nuostatų pakeitimus ar naują redakciją tvirtina Savivaldybės taryba.

 

______________________