HERB21

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS aplinkos ministro 2017 m. spalio 31 d. įsakymo Nr. d1-885 „DĖL PLANUOJAMOS ŪKINĖS VEIKLOS POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO pakeitimo

 

2020 m. balandžio 22 d. Nr. D1-236

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. D1-885 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. PAV objektas yra planuojama ūkinė veikla, nurodyta Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 3 straipsnio 1 dalyje.“;

1.2. pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo ir Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymuose.“;

1.3. pakeičiu II skyriaus pirmojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstau taip:

PIRMASIS SKIRSNIS

POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO PROGRAMOS IR ATASKAITOS RENGIMAS“;

1.4. pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. PAV programa su priedais (toliau – programa) ir PAV ataskaita su priedais (toliau – ataskaita) rengiama vadovaujantis šiame skyriuje išdėstytais Poveikio aplinkai vertinimo programos ir ataskaitos rengimo nuostatais (toliau – Nuostatai) ir Tvarkos aprašo 1 priede nurodytomis Rekomendacijomis dėl poveikio aplinkai vertinimo ataskaitos struktūros ir apimties (toliau – Rekomendacijos).“;

1.5. pakeičiu 8.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.6. žaliavų naudojimas; cheminių medžiagų ir cheminių mišinių naudojimas, įskaitant pavojingąsias medžiagas ir mišinius; radioaktyviųjų medžiagų naudojimas;“;

1.6. pakeičiu 8.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.8. suminis (kaupiamasis) poveikis, nagrinėjant sąveiką tarp atskirų planuojamos ūkinės veiklos poveikio šaltinių ar poveikių ir sąveiką su vykdoma ūkine veikla ir (arba) pagal teisės aktų reikalavimus patvirtinta ūkinės veiklos plėtra gretimuose žemės sklypuose ir (ar) teritorijose (besiribojančiose arba esančiose netoli planuojamos ūkinės veiklos vietos, jeigu dėl planuojamos ūkinės veiklos masto jose numatomas reikšmingas poveikis aplinkai) pagal galiojančių teritorijų planavimo dokumentų sprendinius.“;

1.7. pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Programa rengiama siekiant nustatyti planuojamos ūkinės veiklos PAV aspektus, vertinimo apimtį, ataskaitos turinį ir privalomus išnagrinėti klausimus. Programoje turi būti pateikta:

11.1. glaustas planuojamos ūkinės veiklos ir jos vietos aprašymas apibūdinant veiklos technines charakteristikas ir technologinį procesą, reikalingus energijos išteklius, numatomas naudoti žaliavas, medžiagas ir jų kiekį, gamtos išteklių (gyvosios ir negyvosios gamtos elementų), ypač vandens, žemės paviršiaus ir jos gelmių, dirvožemio, biologinės įvairovės naudojimo mastą, teritorijos naudojimo reglamentą (žemės naudojimo paskirtį ir būdus) statybos, veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais;

11.2. informacija apie numatomas nagrinėti pagrįstas alternatyvas (pvz., vietos, laiko, techninių ir technologinių sprendinių, poveikį aplinkai mažinančių priemonių), įskaitant „nulinę“ alternatyvą, t. y. nevykdant veiklos;

11.3. glaustas aprašymas, kokiai teritorijai ir kuriems aplinkos elementams atliekant vertinimą bus nagrinėjamas numatomas reikšmingas planuojamos ūkinės veiklos poveikis ir kokiais aspektais bus vertinamas poveikis visuomenės sveikatai, atsižvelgiant į Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktų nuostatas;

11.4. informacija apie poveikio aplinkai prognozavimo ir vertinimo metodus, kuriuos numatoma naudoti atliekant vertinimą, ir numatomas priemones planuojamos ūkinės veiklos neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti ar kompensuoti, kai šios priemonės žinomos programos rengimo stadijoje;

11.5. informacija apie galimą reikšmingą planuojamos ūkinės veiklos poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės narės aplinkai ir (ar) užsienio valstybės, ne Europos Sąjungos valstybės narės, kuri yra prisijungusi prie Jungtinių Tautų Organizacijos 1991 m. Konvencijos dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste (toliau – Konvencija) (toliau – užsienio valstybė) aplinkai.“;

1.8. pakeičiu 12.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.1. planuojamos ūkinės veiklos ir jos vietos aprašymas, apibūdinant veiklos technines charakteristikas ir technologinį procesą, energijos išteklių poreikį, numatomas naudoti žaliavas, medžiagas ir jų kiekį, gamtos išteklių (gyvosios ir negyvosios gamtos elementų), ypač vandens, žemės paviršiaus ir jos gelmių, dirvožemio, biologinės įvairovės naudojimo mastą, teritorijos naudojimo reglamentą (žemės naudojimo paskirtį ir būdus) statybos, veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais;“;

1.9. pakeičiu 12.3 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

12.3. planuojamos ūkinės veiklos (statybos, veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais) galimo tiesioginio (pvz., susidarantys teršalai, gamtos išteklių naudojimo mastas) ir netiesioginio (pvz., atsirandančio po tam tikro laiko dėl poveikio sąveikos, toliau nuo planuojamos vietos, kaip tiesioginio poveikio išdava) reikšmingo poveikio apibūdinimas ir įvertinimas, atsižvelgiant į Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktų nuostatas:“;

1.10. pakeičiu 12.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.4. galimo poveikio aplinkos elementams ir visuomenės sveikatai dėl planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizikos dėl ekstremaliųjų įvykių ir (ar) galimų ekstremaliųjų situacijų aprašymas;“;

1.11. pakeičiu 12.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.5. pasirinktų priemonių, kurių numatoma imtis siekiant išvengti galimam reikšmingam neigiamam poveikio aplinkai ir visuomenės sveikatai, jį sumažinti, kompensuoti ar jo padariniams likviduoti aprašymas; informacija apie priemones galimoms ekstremaliosioms situacijoms išvengti ar sušvelninti ir padariniams likviduoti. Pateikiamas šių priemonių aprašymas, nurodant kokiame planuojamame ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos (pvz., statybą leidžiančio dokumento, leidimo naudoti žemės gelmių išteklius arba ertmes, taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo, taršos leidimo ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape).“;

1.12. pakeičiu 12.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.6. nagrinėtų alternatyvų analizė, nurodant jų pasirinkimo priežastis, atsižvelgus į geriausius prieinamus gamybos būdus ir galimą poveikį aplinkai. Ataskaitoje turi būti nagrinėjamos alternatyvos (pvz., vietos, laiko, techninių ir technologinių sprendinių, poveikį aplinkai mažinančių priemonių ir kt.), įskaitant „nulinę“ alternatyvą, kuri apibūdina aplinkos sąlygas ir natūralius aplinkoje vyksiančius pokyčius veiklos nevykdymo atveju;“;

1.13. pakeičiu 12.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

12.9. informacija apie galimą reikšmingą tarpvalstybinį poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės narės ir (ar) užsienio valstybės aplinkai;“;

1.14. pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Programos ir ataskaitos prieduose pateikiama informacija atsižvelgiant į PAV metu surinktus ir (ar) parengtus dokumentus:

13.1. Rekomendacijų skyriuose nurodyta aktuali grafinė medžiaga (žemėlapiai, schemos, brėžiniai, planai ar kitomis grafinėmis priemonėmis pateikta informacija), kuri turi būti ne senesnė kaip 3 metų, skaičiuojant iki pirmojo PAV dokumentų pateikimo Agentūrai datos;

13.2. PAV subjektų išvadų, susirašinėjimo su valstybės ar kitomis institucijomis dokumentų kopijos;

13.3. visuomenės informavimo ir dalyvavimo PAV procese dokumentai: skelbimų ir pranešimų, skelbtų seniūnijų, savivaldybių skelbimų lentose su informacine žyma apie paskelbimą, kopijos; laikraščių, kuriuose skelbti pranešimai, kopijos; skelbimų ir pranešimų, skelbtų savivaldybės (-ių), kurios (-ių) teritorijoje (-jose) planuojama ūkinė veikla, administracijos (-jų) interneto svetainėse, kopijos; ataskaitos viešo svarstymo protokolas; suinteresuotos visuomenės pasiūlymų dėl planuojamos ūkinės veiklos ir jos poveikio aplinkai vertinimo registracija (Tvarkos aprašo 2 priedas); PAV dokumentų rengėjo kartu su planuojamos ūkinės veiklos organizatoriumi atliktas suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimas (Tvarkos aprašo 3 priedas); dokumentai, įrodantys, kad suinteresuotos visuomenės atstovams atsakyta motyvuotai raštu ir nurodantys, kaip atsižvelgta ar neatsižvelgta į jų teiktus pasiūlymus; tarpvalstybinių konsultacijų dokumentai;

13.4. informacija apie PAV dokumentų rengėjo (fizinio asmens ar juridinio asmens specialistų) aukštąjį išsilavinimą ar kvalifikaciją srities, kuri atitinka rengiamų PAV dokumentų ar jų dalių specifiką, šį išsilavinimą ar kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos, užtikrinančios, kad planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus įgaliotas PAV dokumentų rengėjas atitinka Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus reikalavimus.“;

1.15. pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Rengiant programą ir ataskaitą, Nuostatuose ir Rekomendacijose pateikti reikalavimai pritaikomi konkrečiai planuojamai ūkinei veiklai, įvertinus jos specifiką (mastą, pobūdį, vietos ypatumus) ir turimos informacijos pobūdį konkrečiais planavimo ar projektavimo procesų etapais. Į programą gali būti įtraukiami Nuostatuose ir Rekomendacijose neišvardyti klausimai, jei juos numatoma nagrinėti ataskaitoje, atsižvelgiant į Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 4 straipsnyje nustatytus PAV tikslus ir jei tai gali turėti įtakos PAV subjektų išvadoms pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 5 dalyje nustatytą kompetenciją, Agentūros sprendimui dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai.“;

1.16. pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Atsižvelgiant į planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą, galimą jos poveikį įvairiems aplinkos elementams ir visuomenės sveikatai, atliekant vertinimą galima naudoti geoinformacinius, matematinius ar kitus modelius.“;

1.17. pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Prireikus PAV subjektai ir Agentūra pagal kompetenciją gali prašyti PAV dokumentų rengėjo papildomos informacijos. Agentūra gali pasitelkti konsultantus ataskaitai ir kartu su ja pateiktoms PAV subjektų išvadoms, suinteresuotos visuomenės pasiūlymams ir jų įvertinimams vertinti ir išvadoms pateikti, kai šiems dokumentams nagrinėti ji neturi pakankamų ekspertinių žinių, kad galėtų patikrinti PAV dokumentus dėl jų kokybės ir išsamumo.“;

1.18. pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Viršelis. Viršelyje turi būti nurodyta: programos ar ataskaitos pavadinimas; rengimo metai; planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas) (toliau – planuojamos ūkinės veiklos organizatorius) – fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas, PAV dokumentų rengėjas (-jai) – fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas.“;

1.19. pakeičiu 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. Titulinis lapas. Tai pirmasis PAV dokumento puslapis, kuriame turi būti nurodyta: programos ar ataskaitos pavadinimas ir planuojamos ūkinės veiklos vieta (apskritis; savivaldybė; seniūnija; miestas, miestelis, kaimas ar viensėdis, gatvė); programos ar ataskaitos versijos numeris; rengimo metai; planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus kontaktiniai duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas; interneto svetainė, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).“;

1.20. pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Antrajame PAV dokumento puslapyje nurodoma informacija apie PAV dokumentų rengėją (-jus): jų duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas; interneto svetainė, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas). Turi būti pateikti duomenys visų PAV dokumentų rengėjų, rengusių PAV dokumentą ar atskirą jo dalį. Jei PAV dokumentą rengė ne vienas rengėjas, nurodoma, kokią dalį koks rengėjas parengė.“;

1.21. pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Informacija apie planuojamą ūkinę veiklą ir jos vertinimo rezultatus turi būti pateikta atitinkamuose programos ar ataskaitos skyriuose pagal Tvarkos aprašo 1 priede nurodytas Rekomendacijas. PAV dokumentų rengėjai, siekdami išvengti aktualios informacijos, nurodytos Rekomendacijų skyriuose, pakartotinio pateikimo, gali nurodyti atitinkamus skyrius, kuriuose yra reikalinga informacija atitinkamų aplinkos elementų vertinimui. Dėl planuojamos ūkinės veiklos numatomų išmesti teršalų kiekio atlikti skaičiavimai pateikiami atitinkamame ataskaitos skyriuje, kituose skyriuose skaičiavimai nekartojami, o pateikiami tik skaičiavimams naudoti duomenys, skaičiavimų rezultatai ir nuorodos į tai, kokiame skyriuje yra šie skaičiavimai.“;

1.22. pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Jeigu PAV dokumentai teikiami popieriniu formatu, jie turi būti susegti ar surišti, puslapiai sunumeruoti, numeruoti pradedama nuo titulinio lapo.“;

1.23. pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Programos ar ataskaitos skyriai ir priedai turi turėti pavadinimus ir būti atskirti, kad prireikus būtų lengva rasti informaciją.“;

1.24. pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Kai PAV dokumentų tekste naudojama informacija iš mokslinės literatūros ar kitų informacijos šaltinių, išnašoje būtina nurodyti informacijos šaltinį. Išnašos numeruojamos arabiškais skaitmenimis iš eilės per visą PAV dokumentą.“;

1.25. pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Kai PAV dokumentų rengėjas, siekdamas išvengti dvigubo vertinimo, rengiamai planuojamos ūkinės veiklos ataskaitai naudoja aktualią informaciją, gautą atliekant strateginį pasekmių aplinkai vertinimą ar kitą vertinimą pagal kitų teisės aktų reikalavimus, informacija apie tai turi būti pateikta išnašoje ar tekste.“;

1.26. pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius ar PAV dokumentų rengėjas turi nurodyti, kokius duomenis pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 1.116 straipsnio reikalavimus jis laiko komercine (gamybine) paslaptimi, kurie neviešinami ar kitaip neteikiami tretiesiems asmenims be raštiško planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus sutikimo. Fizinių asmenų asmens duomenys neviešinami, išskyrus planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus ir PAV dokumentų rengėjo duomenis, kurie viešinami kartu su PAV dokumentais. Asmens duomenys tvarkomi asmenų identifikacijos ir komunikacijos tikslais vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi patvirtintame dokumentacijos plane nurodytą bylos saugojimo terminą, vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Pasibaigus saugojimo terminui, dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais perduodami saugoti pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą, jo įgyvendinamuosius ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius tokių dokumentų saugojimą.“;

1.27. pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. PAV dokumentų rengėjas Agentūrai ir PAV subjektams programą ar ataskaitą teikia el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą, nurodytą Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Tokiu atveju PAV programa ar ataskaita su priedais teikiama popieriniu formatu (susegta ar surišta) ir skaitmeninėje laikmenoje. Kartu pateikiamas pasirašytas lydraštis, kuriuo PAV dokumentą teikiantis asmuo patvirtina, kad teikiama informacija teisinga. Teikiant PAV dokumentą elektroniniu formatu, lydraštis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis ryšio priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą, nepakeičiamumą ir leidžia identifikuoti atrankos informaciją teikiantį asmenį. Pagrindinio dokumento skaitmeninė rinkmena turi būti pateikta *.docx ar *.odt formatu ir *.pdf formatu, papildoma informacija – vienu iš šių formatų: *.pdf, *.jpg, *.gif, *.tif., grafinė informacija – vienu iš šių formatų: *.pdf, *.svg, *.jpg, *.gif, *.tif, *.png. PAV dokumentas turi būti pateiktas su priedais laikantis šių reikalavimų:

29.1. jei PAV dokumentas ne didesnis kaip 20 MB, jis suformuojamas viena rinkmena jos pradžioje pateikiant turinį (tekstinių ir grafinių dokumentų pavadinimus eilės tvarka ir kiekvieno jų lapų skaičių);

29.2. jei PAV dokumentas didesnis kaip 20 MB, suformuojamos dvi ar kelios rinkmenos (ne didesnės kaip 20 MB); turi būti formuojama kuo mažiau rinkmenų;

29.3. vienai atskirai rinkmenai suteikiamas pavadinimas „Turinys“, joje nurodoma visų rinkmenų pavadinimai, šiose rinkmenose įrašytų tekstinių ir grafinių dokumentų pavadinimai eilės tvarka ir kiekvieno dokumento lapų skaičius;

29.4. kiekvienai PAV dokumento rinkmenai, išskyrus rinkmeną „Turinys“, suteikiamas pavadinimas išreiškiamas skaitmeniu, pradedant nuo „1“;

29.5. PAV dokumente teikiamos rinkmenos nuskenuotos grafinės informacijos spalva turi atitikti originalaus dokumento grafinės informacijos spalvą;

29.6. grafinių dokumentų minimalus raiškos reikalavimas – 200 dpi, maksimalus rinkmenos dydis – 20 MB;

29.7. kai PAV dokumentuose yra Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytų asmens duomenų, ar duomenų, kurie laikomi komercine (gamybine) paslaptimi, teikiant tokius duomenis elektroninėmis ryšio priemonėmis ar skaitmeninėje laikmenoje, jie turi būti atskirti ir pateikti atskirame aplanke; teikiant PAV dokumentus popieriniu formatu, jie pateikiami atskirame voke.“;

1.28. pripažįstu netekusiu galios 30 punktą;

1.29. pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. PAV dokumentų rengėjas, parengęs programą, ją pateikia PAV subjektams išvadoms gauti, organizuoja visuomenės informavimo ir dalyvavimo procedūras, nustatytas Tvarkos aprašo V skyriuje ir informuoja Agentūrą apie parengtą programą. Kai planuojamą ūkinę veiklą numatoma įgyvendinti Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoje ar jos artimoje aplinkoje, kuri apibrėžta Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 2 straipsnio 3 dalyje, o saugomų teritorijų institucija pagal Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), nuostatas yra nustačiusi, kad planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas gali daryti poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms ir šis poveikis gali būti reikšmingas, PAV dokumentų rengėjas parengtą programą teikia Apraše nurodytai saugomų teritorijų institucijai, kaip PAV subjektui, išvadoms dėl programos gauti.“;

1.30. pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:

33. PAV subjektai, gavę programą, per 3 darbo dienas informuoja PAV dokumentų rengėją apie programos gavimo faktą ir datą elektroninėmis ryšio priemonėmis arba į rankas pateikdami informacinę žymą apie gavimo faktą ir datą. PAV subjektai per 10 darbo dienų nuo programos gavimo dienos išnagrinėja programą ir raštu pateikia motyvuotas išvadas ar motyvuotus reikalavimus papildyti ar pataisyti programą PAV dokumentų rengėjui. PAV dokumentų rengėjas pagal šiame punkte nurodytų PAV subjektų gautas motyvuotas išvadas papildo ir pataiso programą ir ją pakartotinai pateikia PAV subjektams išvadoms gauti, kurie motyvuotas išvadas pateikia per 5 darbo dienas nuo papildytos ar patikslintos programos gavimo dienos, nereikalaudami informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV programą, tačiau galėjo jų pareikalauti. Jei PAV subjektai nepateikia išvadų per nustatytus terminus, laikoma, kad jie programai pritaria.“;

1.31. pakeičiu 34 punktą ir jį išdėstau taip:

34. PAV dokumentų rengėjas programą, PAV subjektų išvadas (PAV subjekto informaciją apie programos gavimo faktą ir datą, kai PAV subjektas išvadų per nustatytus terminus nepateikia), suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą, parengtą kartu su planuojamos ūkinės veiklos organizatoriumi, pateikia Agentūrai nagrinėti. Kai vadovaujantis Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 8 straipsnio 5 dalimi programa pateikiama savivaldybės tarybai, Agentūrai programa teikiama pasibaigus savivaldybės tarybos sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių priėmimo terminui (20 darbo dienų nuo programos gavimo savivaldybės vykdomojoje institucijoje) ir gavus visų PAV subjektų išvadas.“;

1.32. pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Agentūra išnagrinėja ir įvertina programą, suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą ir, remdamasi PAV subjektų išvadomis, per 10 darbo dienų nuo programos gavimo dienos patvirtina programą ir pateikia PAV dokumentų rengėjui raštą dėl programos patvirtinimo arba nurodo motyvuotus reikalavimus papildyti ar pataisyti programą. Kai Agentūra iš savivaldybės administracijos yra gavusi savivaldybės tarybos pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 8 straipsnio 5 dalyje nustatytą tvarką priimtą neigiamą motyvuotą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos galimybių, per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo gavimo dienos apie tai savo interneto svetainėje informuoja visuomenę paskelbdama šį savivaldybės tarybos sprendimą.“;

1.33. pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Kai Agentūra programos nagrinėjimo metu, atsižvelgdama į planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, nutaria į PAV procesą PAV subjekto teisėmis pakviesti kitas valstybės institucijas, Agentūra per 5 darbo dienas nuo programos gavimo dienos šioms institucijoms motyvuotu raštu nusiunčia programą (skaitmeniniu formatu) prašydama per 10 darbo dienų nuo programos gavimo dienos pateikti motyvuotas išvadas dėl programos Agentūrai ir PAV dokumentų rengėjui ir kartu raštu informuoja PAV dokumentų rengėją ir planuojamos ūkinės veiklos organizatorių, kokios kitos valstybės institucijos PAV subjekto teisėmis pakviestos į PAV procesą. PAV dokumentų rengėjas pagal papildomų PAV subjektų gautas motyvuotas išvadas papildo ir pataiso programą ir ją pakartotinai pateikia šiems PAV subjektams išvadoms gauti, kurie motyvuotas išvadas, nereikalaudami informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV programą, tačiau galėjo jų pareikalauti, Agentūrai ir PAV dokumentų rengėjui pateikia per 5 darbo dienas nuo jos gavimo institucijoje dienos. Jei papildomi PAV subjektai nepateikia išvadų per nustatytus terminus, laikoma, kad jie programai pritaria.“;

1.34. pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Agentūra pagal savo motyvuotus reikalavimus ir (ar) pagal Tvarkos aprašo 36 punkte nurodytų papildomų PAV subjektų motyvuotas išvadas papildytą ir pataisytą programą išnagrinėja ir patvirtina per 5 darbo dienas nuo papildytos programos gavimo dienos, nereikalaudama informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV programą, tačiau galėjo jų pareikalauti. Kai planuojamai ūkinei veiklai taikomos tarpvalstybinio PAV procedūros, Agentūra planuojamos ūkinės veiklos programą tvirtina Tvarkos aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.“;

1.35. pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. PAV dokumentų rengėjas, parengęs ataskaitą, organizuoja visuomenės informavimo ir dalyvavimo procedūras, nustatytas Tvarkos aprašo V skyriuje.“;

1.36. pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Pasibaigus visuomenės informavimo ir dalyvavimo procedūroms, vadovaudamasis Tvarkos aprašo 29 punkte nustatytais reikalavimais, PAV dokumentų rengėjas teikia ataskaitą PAV subjektams nagrinėti.“;

1.37. pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. PAV subjektai, gavę ataskaitą, per 3 darbo dienas PAV dokumentų rengėją informuoja apie ataskaitos gavimo faktą ir datą elektroninėmis ryšio priemonėmis arba į rankas pateikdami informacinę žymą apie gavimo faktą ir datą. PAV subjektai per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos išnagrinėja ataskaitą ir suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą ir pagal kompetenciją PAV dokumentų rengėjui pateikia raštu motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai arba motyvuotus reikalavimus papildyti ar pataisyti ataskaitą. Motyvuotose išvadose PAV subjektai turi nurodyti: teisės aktų reikalavimais pagrįstus motyvus dėl pritarimo ar nepritarimo planuojamai ūkinei veiklai; kokiai (-ioms) alternatyvai (-oms) pritaria ar nepritaria, jeigu ataskaitoje nagrinėtos alternatyvos; sąlygas, kurias reikia įgyvendinti iki veiklos vykdymo pradžios, jeigu tokias sąlygas galima nustatyti pagal teisės aktų reikalavimus, ir pateikti pagrįstą nuomonę dėl vertinimo metodų, rezultatų, ataskaitos kokybės ir planuojamų priemonių numatomam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai sumažinti ir (ar) jį kompensuoti. Pakartotinai gautą pagal motyvuotas išvadas papildytą ir pataisytą ataskaitą PAV subjektai išnagrinėja ir motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai poveikio aplinkai vertinimo pateikia per 10 darbo dienų nuo jos gavimo institucijoje dienos, nereikalaudami informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV ataskaitą, tačiau galėjo jų pareikalauti. Jei PAV subjektai nepateikia išvadų dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo per nustatytus terminus, laikoma, kad jie ataskaitai pritaria. Saugomų teritorijų institucija motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai teikia Tvarkos aprašo 31 punkte nurodytu atveju.“;

1.38. pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. PAV dokumentų rengėjas Agentūrai pateikia pagal PAV subjektų išvadas pataisytą ir (ar) papildytą ataskaitą, PAV subjektų išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (kai PAV subjektas išvados per nustatytus terminus nepateikia – PAV subjekto informaciją apie ataskaitos gavimo faktą ir datą) ir suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą. Agentūra Tvarkos aprašo V skyriuje nustatyta tvarka paskelbia savo interneto svetainėje pranešimą visuomenei apie gautą ataskaitą ir galimybes papildomai susipažinti su ataskaita ir pateikti pasiūlymus Agentūrai. Agentūra, skelbdama pranešimą visuomenei apie gautą ataskaitą, pastebėjusi PAV subjektų išvadose spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitas technines klaidas, gali kreiptis į PAV subjektus, kad jie pataisytų (papildytų) savo išvadas.“;

1.39. pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:

42. Agentūra, pasibaigus pasiūlymų teikimo terminui, išnagrinėja ataskaitą, PAV subjektų išvadas, gautus suinteresuotos visuomenės pasiūlymus, suinteresuotos visuomenės pasiūlymų įvertinimą, prireikus Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytais atvejais organizuoja pasitarimą Agentūros darbo laiku, parengia pasitarimo protokolą ir ne vėliau kaip per 25 darbo dienas nuo ataskaitos gavimo dienos, remdamasi PAV subjektų išvadomis ir PAV proceso metu gauta informacija, priima sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (4 priedas), arba raštu pareikalauja, kad PAV dokumentų rengėjas papildytų ar pataisytų ataskaitą pagal motyvuotus reikalavimus ir (ar) pridedamą protokolą. Tvarkos aprašo 4 priede nustatytos formos sprendimas rašomas ant Agentūros blanko. Agentūra pataisytą ir papildytą ataskaitą išnagrinėja ir sprendimą (4 priedas) priima per 15 darbo dienų nuo jos gavimo dienos arba gali pakartotinai teikti motyvuotus reikalavimus pataisyti ar papildyti ataskaitą, nereikalaudama informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV ataskaitą, tačiau galėjo jų pareikalauti vadovaujantis Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 6 straipsnio 7 dalies nuostatomis. Agentūra sprendimą raštu pateikia planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui, PAV dokumentų rengėjui ir PAV subjektams, Tvarkos aprašo V skyriaus 87 punkte nustatyta tvarka jį paskelbia visuomenei susipažinti. Rašte PAV subjektams Agentūra pateikia nuorodą į savo interneto svetainę, kurioje paskelbta Tvarkos aprašo 87 punkte nurodyta informacija. Kai ataskaita iš esmės keičiama, taisoma ar papildoma (siūlomos naujos vietos, technologijų alternatyvos) dėl gautų PAV subjektų išvadų ir (ar) Agentūros motyvuotų reikalavimų, vadovaudamasi Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 10 straipsnio 10 ir 11 dalimis, Agentūra įpareigoja PAV dokumentų rengėją pakartotinai atlikti PAV procedūras Tvarkos aprašo 38–47 punktuose nustatyta tvarka. Kai PAV proceso metu savivaldybės (-ių) ar seniūnijos (-ų) teritorijoje pasiūloma nauja planuojamo linijinės infrastruktūros objekto vietos alternatyva, viešinimo procedūros atliekamos tik tos teritorijos administruojančios savivaldybės (-ių) ar seniūnijos (-ų) patalpose arba kitoje PAV dokumentų rengėjo pasirinktoje, su seniūnija arba savivaldybe suderintoje vietoje.“;

1.40. pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Agentūra, atsižvelgdama į planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, turi teisę per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos į PAV procesą PAV subjekto teisėmis motyvuotu raštu pakviesti kitas valstybės institucijas, šioms institucijoms nusiunčia ataskaitą (skaitmeniniu formatu) prašydama per 20 darbo dienų nuo ataskaitos gavimo dienos pateikti motyvuotas išvadas dėl ataskaitos ir planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai Agentūrai ir PAV dokumentų rengėjui, raštu informuoja PAV dokumentų rengėją ir planuojamos ūkinės veiklos organizatorių, kokios kitos valstybės institucijos subjekto teisėmis pakviestos į PAV procesą. PAV dokumentų rengėjas pagal papildomų PAV subjektų gautas motyvuotas išvadas papildo ir pataiso ataskaitą ir ją pakartotinai pateikia šiems PAV subjektams išvadoms gauti, kurie motyvuotas išvadas pateikia per 10 darbo dienų nuo jos gavimo institucijoje dienos, nereikalaudami informacijos ir (ar) duomenų, kurių nenurodė pirmą kartą nagrinėdami PAV ataskaitą, tačiau galėjo jų pareikalauti. Jei papildomi PAV subjektai nepateikia išvadų per nustatytus terminus, laikoma, kad jie ataskaitai pritaria. PAV dokumentų rengėjas papildytą ir pataisytą ataskaitą teikia Agentūrai.“;

1.41. pakeičiu 48 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

48. Sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai galioja 5 metus nuo jo priėmimo dienos. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius dėl sprendimo dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai galiojimo pratęsimo gali kreiptis, kai nuo prašymo pateikimo iki šio sprendimo galiojimo termino pabaigos liko ne daugiau kaip vieneri metai, bet ne mažiau kaip 30 darbo dienų. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius, teikdamas Agentūrai minėtą prašymą, kartu turi pateikti informaciją, pagrindžiančią, kad planuojama ūkinė veikla, jos vykdymo ir vietos sąlygos, kuriomis remiantis priimtas šis sprendimas, nepasikeitė. Pagrindžiančioje informacijoje nurodoma, kad:“;

1.42. pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Jei Agentūrai gavus informaciją apie parengtą programą ir su ja susipažinus paaiškėja, kad planuojama ūkinė veikla gali daryti reikšmingą poveikį kitos Europos Sąjungos valstybės narės ir (ar) užsienio valstybės aplinkai (toliau – poveikį aplinkai patirianti valstybė), Agentūra per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie parengtą programą gavimo dienos turi kreiptis į Aplinkos ministeriją prašydama pateikti išvadas, ar planuojamai ūkinei veiklai bus taikomos tarpvalstybinio PAV procedūros, ir nurodyti paskelbtos programos aktyvią internetinę nuorodą. Agentūra turi raštu pranešti PAV dokumentų rengėjui, kad kreipėsi į Aplinkos ministeriją dėl išvados dėl tarpvalstybinio PAV procedūrų taikymo ir informuoti, kad programa bus tvirtinama, kai Aplinkos ministerija pateiks išvadą dėl tarpvalstybinio PAV. Tokiais atvejais Agentūra patvirtina programą tik gavusi Aplinkos ministerijos išvadą dėl tarpvalstybinio PAV, laikydamasi Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 8 straipsnio 9 ar 10 dalyje nustatytų terminų. Jeigu PAV procedūros atliekamos, kai priimta atrankos dėl poveikio aplinkai vertinimo išvada, kad poveikio aplinkai vertinimas privalomas ir atrankos metu gautas atsakymas iš poveikį aplinkai patiriančios valstybės, kuriuo pranešama, kad ji dalyvaus poveikio aplinkai vertinimo procese, Agentūra nebesikreipia į Aplinkos ministeriją prašydama pateikti minėtas išvadas. Kai su poveikį aplinkai patiriančia valstybe konsultuojamasi dėl tarpvalstybinio PAV, bet programos tvirtinimo metu jos atsakymas apie dalyvavimą tarpvalstybiniame PAV dar negautas, Agentūra programos tvirtinimo rašte įpareigoja PAV dokumentų rengėją rengiant ataskaitą įvertinti poveikį patiriančios valstybės atsakymą.“;

1.43. pakeičiu 52 punktą ir jį išdėstau taip:

52. Aplinkos ministerija, išnagrinėjusi gautą iš Agentūros programą, atsižvelgusi į planuojamos ūkinės veiklos pobūdį, mastą ar vietos ypatumus, per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu informuoja Agentūrą ir PAV dokumentų rengėją, ar bus taikomos tarpvalstybinio PAV procedūros. Jei nustatoma, kad tarpvalstybinio PAV procedūros turi būti taikomos arba, jei gautas poveikį aplinkai patiriančios valstybės prašymas atlikti tarpvalstybinį PAV, PAV dokumentų rengėjui nurodoma pateikti Aplinkos ministerijai programos santrauką (el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis arba skaitmeninėje laikmenoje) dvišaliame susitarime, jeigu toks susitarimas yra, nurodyta kalba, kitais atvejais – anglų kalba, o kai poveikį aplinkai patirianti valstybė prašo, – ir jos nacionaline kalba (Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programos santraukos, teikiamos poveikį aplinkai patiriančiai valstybei, apimtis nurodyta Tvarkos aprašo 6 ir 7 prieduose).“;

1.44. pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Aplinkos ministerija, gavusi Tvarkos aprašo 52 punkte nurodytą programos santrauką, Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 9 straipsnyje nustatyta tvarka ją perduoda poveikį aplinkai patiriančiai valstybei ir konsultuojasi su ja dėl tarpvalstybinio poveikio aplinkai.“;

1.45. pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais, kai poveikį aplinkai patiriančiai valstybei turi būti perduota ataskaita, Aplinkos ministerija apie tai informuoja Agentūrą, planuojamos ūkinės veiklos organizatorių ir PAV dokumentų rengėją, kuriam nurodo pateikti ataskaitą elektroninėmis ryšio priemonėmis arba skaitmeninėje laikmenoje, atitinkamos informacijos apie planuojamą ūkinę veiklą ir jos galimą reikšmingą tarpvalstybinį poveikį aplinkai santrauką elektroninėmis ryšio priemonėmis arba skaitmeninėje laikmenoje, o jeigu numatyta dvišaliame susitarime su poveikį aplinkai patiriančia valstybe arba poveikį patirianti valstybė prašo ir popieriniu formatu; dvišaliame susitarime, jeigu toks susitarimas yra, nurodyta kalba, kitais atvejais – anglų kalba, o kai poveikį aplinkai patirianti valstybė prašo, – ir jos nacionaline kalba. Poveikį aplinkai patiriančios valstybės atsakymą ir (ar) papildomą informaciją Aplinkos ministerija perduoda PAV dokumentų rengėjui įvertinti.“;

1.46. pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Pasibaigus tarpvalstybinėms konsultacijoms dėl galimo tarpvalstybinio planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, numatomų priemonių poveikiui aplinkai sumažinti ar pašalinti, Aplinkos ministerija raštu informuoja Agentūrą, PAV dokumentų rengėją apie šias konsultacijas, jų rezultatus ir pateikia poveikį aplinkai patiriančios valstybės pasiūlymus, kuriuos turi įvertinti PAV dokumentų rengėjas.“;

1.47. pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. PAV dokumentų rengėjas poveikį aplinkai patiriančios valstybės pasiūlymų įvertinimą ir prireikus pataisytą ataskaitą pateikia Agentūrai. Agentūra, atsižvelgusi į tarpvalstybinių konsultacijų rezultatus, sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai priima pasibaigus tarpvalstybinio PAV procedūroms, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo poveikį aplinkai patiriančios valstybės pasiūlymų įvertinimo ir prireikus pataisytos ataskaitos pateikimo, kai pasibaigę šio sprendimo priėmimo terminai, nurodyti Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 11 straipsnio 2–3 dalyse.“;

1.48. pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Aplinkos ministerija, gavusi informaciją iš kitos Europos Sąjungos valstybės narės ir (ar) užsienio valstybės apie jos teritorijoje planuojamą ūkinę veiklą, galinčią sukelti tarpvalstybinį poveikį (toliau – poveikį sukelianti valstybė), raštu ją pateikia suinteresuotoms valstybės ir (ar) savivaldybės institucijoms, nurodydama terminą, iki kada Aplinkos ministerijai pateikti išvadas dėl šios informacijos ir tarpvalstybinio PAV. Aplinkos ministerija iš poveikį sukeliančios valstybės gautą informaciją paskelbia savo interneto svetainėje visuomenei susipažinti, nurodo atsakingo asmens vardą, pavardę, telefono numerį, el. pašto adresą ir terminą, iki kada Aplinkos ministerijai galima teikti pasiūlymus dėl šios informacijos ir tarpvalstybinio PAV.“;

1.49. pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Aplinkos ministerija, įvertinusi visuomenės pasiūlymus ir suinteresuotų valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų išvadas dėl informacijos apie poveikį sukeliančioje valstybėje planuojamą ūkinę veiklą ir tarpvalstybinio PAV ir pateikusi poveikį aplinkai sukeliančiai valstybei atsakymą, ar Lietuvos Respublika, kaip poveikį aplinkai patirianti šalis, dalyvaus tarpvalstybinio PAV procese, apie tai informuoja visuomenę pranešimu savo interneto svetainėje ir raštu suinteresuotas valstybės ir (ar) savivaldybės institucijas, teikusias pasiūlymus.“;

1.50. pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Aplinkos ministerija, gavusi iš poveikį aplinkai sukeliančios valstybės informaciją apie priimtą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai, savo interneto svetainėje paskelbia gautą informaciją visuomenei apie pasibaigusį tarpvalstybinio PAV procesą, o suinteresuotas valstybės ir (ar) savivaldybės institucijas, teikusias pasiūlymus, informuoja raštu.“;

1.51. pakeičiu 65 punktą jį išdėstau taip:

65. Suinteresuota visuomenė pasiūlymus gali teikti raštu, el. paštu, kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis. Pasiūlymas turi būti pasirašytas. Teikiant pasiūlymus nurodoma:

65.1. jeigu pasiūlymus teikia fiziniai asmenys – vardas, pavardė ir kiti duomenys (adresas, telefono numeris, el. pašto adresas), jeigu pasiūlymus teikia juridiniai asmenys – juridinio asmens pavadinimas, kontaktiniai duomenys (buveinės adresas, telefono numeris, el. pašto adresas);

65.2. pasiūlymo teikimo data.“;

1.52. pakeičiu 67 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

67. PAV dokumentų rengėjas, parengęs programą, informuoja visuomenę apie galimybę susipažinti su programa ir teikti pasiūlymus, paskelbdamas Tvarkos aprašo 69 punkte nurodytą informaciją šiomis priemonėmis:“;

1.53. pakeičiu 67.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

67.1. informaciją elektroniniu paštu pateikia Agentūrai ir savivaldybės (-ių), kurios (-ių) teritorijas apima planuojamos ūkinės veiklos vieta, administracijai (-oms). Institucijos gautą informaciją skelbia savo interneto svetainėse;“;

1.54. pakeičiu 67.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

67.3. paskelbia savivaldybės (-ių) ir seniūnijos (-ų,), kurios (-ių) teritorijas apima planuojamos ūkinės veiklos vieta, skelbimų lentose (šių institucijų atstovas ant PAV dokumentų rengėjo pateiktos skelbiamos informacijos kopijos deda informacinę žymą apie gavimo faktą, datą ir pasirašyti, o kai paskelbti informacijos nėra galimybių, ant skelbiamos informacijos šalia informacinės žymos apie gavimo faktą turi pažymėti, kad informacijos paskelbti skelbimų lentoje neturi galimybių; arba per 3 darbo dienas nuo informacijos paskelbimo dienos turi informuoti elektroninėmis priemonėmis PAV dokumentų rengėją apie gautą ir paskelbtą informaciją, nurodyti informacijos gavimo ir paskelbimo datas arba nurodyti, kad paskelbti informacijos skelbimų lentoje nėra galimybių).“;

1.55. pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:

68. Planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus iniciatyva PAV dokumentų rengėjas Tvarkos aprašo 69 punkte nurodytą informaciją gali papildomai skelbti kitose visuomenės susitelkimo vietose (pvz., visuomeninių organizacijų, parduotuvių, gyvenamųjų namų ar kitos paskirties pastatų skelbimų lentose), informuoti visuomenę kitais būdais (pvz., informaciją el. paštu išsiunčiant visuomeninėms organizacijoms ar išnešiojant į namus, vykdant apklausas).“;

1.56. pakeičiu 69.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

69.1. planuojamos ūkinės veiklos organizatorius duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas, adresas, interneto svetainės adresas, telefono numeris, el. pašto adresas);“;

1.57. pakeičiu 69.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

69.2. PAV dokumentų rengėjas (fizinio asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas, adresas, interneto svetainės adresas, telefono numeris, el. pašto adresas);“;

1.58. pakeičiu 69.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

69.4. PAV subjektai, kurie nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo dokumentus ir pagal kompetenciją teikia išvadas, ir atsakingoji institucija, kuri tvirtina PAV programą, priima sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai ir atlieka kitas Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme nustatytas funkcijas;“;

1.59. pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:

74. PAV dokumentų rengėjas, parengęs ataskaitą, turi sudaryti sąlygas visuomenei su ataskaita susipažinti jo buveinėje (darbo laiku), jo arba planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus interneto svetainėje; užtikrinti, kad ataskaitos popierinė versija būtų eksponuojama ir viešas visuomenės supažindinimas su ataskaita vyktų savivaldybės (-ių) seniūnijos (-jų), kurios (-ių) teritorijoje (-se) planuojama ūkinė veikla, administracinėse patalpose arba savivaldybės (-ių) administracinėse patalpose, kai savivaldybės (-ių) teritorijoje nėra seniūnijos (-jų) ar kai planuojamas linijinės infrastruktūros objektas; arba kitoje PAV dokumentų rengėjo pasirinktoje, su seniūnija arba savivaldybe raštu suderintoje vietoje.“;

1.60. pakeičiu 75.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

75.2. suinteresuotos visuomenės atstovams, teikusiems pasiūlymus, informaciją nusiunčia raštu ar el. paštu.“;

1.61. pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus iniciatyva PAV dokumentų rengėjas 77 punkte nurodytą informaciją gali papildomai skelbti kitose visuomenės susitelkimo vietose (pvz., visuomeninių organizacijų, parduotuvių, gyvenamųjų namų ar kitos paskirties pastatų skelbimų lentose), informuoti visuomenę kitais būdais (pvz., informaciją el. paštu išsiunčiant visuomeninėms organizacijoms ar išnešiojant į namus, vykdant apklausas).“;

1.62. pakeičiu 84.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

84.3. iki kada Agentūrai pateikti pasiūlymus, kurie bus apsvarstyti su suinteresuotos visuomenės atstovais prieš Agentūrai priimant sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai (pasiūlymų teikimo terminas – 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo kitos dienos po pranešimo paskelbimo Agentūros interneto svetainėje. Pasiūlymai, gauti pasibaigus šiam terminui, nenagrinėjami).“;

1.63. pakeičiu 89 punktą ir jį išdėstau taip:

89. Pasibaigus PAV procesui ir Agentūrai priėmus sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos, suinteresuota visuomenė, vadovaudamasi Informacijos apie aplinką Lietuvos Respublikoje teikimo visuomenei tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. spalio 22 d. nutarimu Nr. 1175 „Dėl Informacijos apie aplinką Lietuvos Respublikoje teikimo visuomenei tvarkos aprašo patvirtinimo“, gali kreiptis į Agentūrą prašydama informacijos apie PAV ir priimtą sprendimą dėl planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai.“;

1.64. pakeičiu 1 priedą:

1.64.1. pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

REKOMENDACIJOS DĖL POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO ATASKAITOS STRUKTŪROS IR APIMTIES“;

1.64.2. pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Informacija apie turimą arba numatoma įgyti teisę valdyti, naudoti ar disponuoti planuojamos teritorijos žemės sklypą ar teritoriją (privati, savivaldybės ar valstybinė nuosavybė, sutartinė nuoma). Kai parengtas planuojamos ūkinės veiklos žemės sklypo planas, pateikiamas pažymėjimas apie nekilnojamo daikto ir daiktinių teisių į jį įregistravimą Nekilnojamojo turto registre, nurodoma pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir būdas (būdai), pagal teisės aktus nustatytos specialiosios žemės naudojimo sąlygos (apribojimai ir apsaugos zonos). Poveikio aplinkai vertinimo proceso metu planuojamos ūkinės veiklos organizatorius neprivalo turėti nuosavybės valdymo ar naudojimo teisių į teritoriją (-as), kuri (-ios) nagrinėjama (-os) vertinant planuojamos ūkinės veiklos poveikį aplinkai. Pridedamas Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapis, kuriame nurodoma sklypo ribos, kadastre įrašytų nekilnojamųjų daiktų vieta.“;

1.64.3. pakeičiu 8 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

8. Aprašoma žemės sklypo ar teritorijos, kurioje planuojama ūkinė veikla, gretimybės (besiribojantys sklypai ar teritorijos, kuriose dėl gamtinių ryšių tarp vietovių ar vykdomos ir planuojamos ūkinės veiklos masto gali būti reikšmingai paveikta aplinka, ypač gamtinės buveinės, visuomenės sveikata):“

1.64.4. pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Pridedamas sklypo ar teritorijos, kurioje planuojama ūkinė veikla, su gretimybėmis žemėlapis. Žemėlapis turi būti ne senesnis kaip 3 metų, skaičiuojant iki pirmojo PAV dokumentų pateikimo Agentūrai datos. Žemėlapyje turi būti apibrėžta planuojamos ūkinės veiklos vieta, pavaizduoti žemės paviršiaus gamtiniai ir antropogeniniai objektai ir atstumai nuo jų. Žemėlapio mastelis (1:500, 1:1000, 1:2000; 1:5000, 1:10 000, 1:50 000) pasirenkamas įvertinus planuojamos ūkinės veiklos mastą, planuojamos teritorijos ir teritorijos, kurią planuojama ūkinė veikla gali paveikti, dydį, planuojamos ūkinės veiklos specifiką.“;

1.64.5. pakeičiu 11 punkto antrąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Teminei grafinei informacijai pateikti (sujungiant duomenų ir grafikos komponentus) gali būti naudojamos ir kitos grafinės informacijos pateikimo priemonės (pvz., diagramos, grafikai, schemos, brėžiniai), atsižvelgiant į planuojamos ūkinės veiklos specifiką. Grafinė medžiaga turi būti ne senesnė kaip 3 metų, skaičiuojant iki pirmojo PAV dokumentų pateikimo Agentūrai datos.“;

1.64.6. pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:

12. Planuojamos ūkinės veiklos etapų aprašymas: statybos etapas (pvz., statybos terminai, griaunami statiniai, kietos dangos, iškeliami inžineriniai tinklai, vykdomi žemės kasimo darbai, grunto ir statybinio laužo sandėliavimas, naudojimas, miško ar želdinių kirtimas, privažiavimo kelių įrengimas ar esamų rekonstrukcija) veiklos vykdymo etapas (veiklos vykdymo pradžia, eiliškumas, jei tinkama, darbo laiko režimas) ir veiklos nutraukimo etapas.“;

1.64.7. pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Duomenys apie naudojamas žaliavas, chemines medžiagas ir cheminius mišinius, jų saugojimą (užpildyti 4 lentelę).

 

 

4 lentelė. Duomenys apie naudojamas žaliavas, chemines medžiagas ir cheminius mišinius, jų saugojimą

Žaliavos, cheminės medžiagos ar cheminio mišinio pavadinimas (išskyrus kurą, degalus, tirpiklių turinčias medžiagas ir mišinius)

Planuojamas naudoti kiekis per metus

Cheminės medžiagos ar cheminio mišinio klasifikavimas ir ženklinimas1

Transportavimo būdas

Kiekis, saugomas vietoje, t

Saugojimo būdas

Pavojingumo klasė ir kategorija

Pavojingumo frazė

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

1 pagal 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1272/2008 dėl cheminių medžiagų ir mišinių klasifikavimo, ženklinimo ir pakavimo, iš dalies keičiantį ir panaikinantį direktyvas 67/548/EEB bei 1999/45/EB ir iš dalies keičiantį Reglamentą (EB) Nr. 1907/2006, su visais vėlesniais pakeitimais (Reglamentas (EB) Nr. 1272/2008).“;

1.64.8. pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Duomenys apie tirpiklių turinčias chemines medžiagas ir cheminius mišinius (užpildyti 5 lentelę).

5 lentelė. Duomenys apie tirpiklių turinčias chemines medžiagas ir cheminius mišinius, jų saugojimą

Veikla, kurioje naudojamos tirpiklių turinčios cheminės medžiagos ir cheminiai mišiniai1

Tirpiklių turinčios cheminės medžiagos ar cheminio mišinio pavadinimas

Tirpiklių turinčias chemines medžiagas ir cheminius mišinius sudarantys komponentai

Planuojamos (maksimalios) tirpiklio sąnaudos, t/metus

Tirpiklio suvartojimo riba, t/metus

Planuojamas tirpiklių turinčių cheminių medžiagų ir cheminių mišinių

Pavadinimas

Pavojingumo klasė ir kategorija2

Pavojingumo frazė2

Kon-centracija, %

Kiekis, saugomas vietoje, t

Saugojimo būdas

nuo

iki

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1 pateikiama numatant vykdyti veiklos rūšis, nurodytas Lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant organinius tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, išmetimo ribojimo ir įrenginių registravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 620 „Dėl Lakiųjų organinių junginių, susidarančių naudojant tirpiklius tam tikrų veiklos rūšių įrenginiuose, išmetimo ribojimo ir įrenginių registravimo taisyklių patvirtinimo“;

2 pagal 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1272/2008 dėl cheminių medžiagų ir mišinių klasifikavimo, ženklinimo ir pakavimo, iš dalies keičiantį ir panaikinantį direktyvas 67/548/EEB bei 1999/45/EB ir iš dalies keičiantį Reglamentą (EB) Nr. 1907/2006, su visais vėlesniais pakeitimais (Reglamentas (EB) Nr. 1272/2008).“;

 

 

1.64.9. pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Planuojamos ūkinės veiklos (statybos, veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais) visų nagrinėjamų alternatyvų reikšmingas poveikis nustatomas, apibūdinamas ir vertinamas šiems aplinkos elementams: vandeniui, aplinkos orui, klimatui, žemės paviršiui ir jos gelmėms, dirvožemiui, kraštovaizdžiui ir biologinei įvairovei, ypatingą dėmesį skiriant Europos Bendrijos svarbos rūšims ir natūralioms buveinėms, kurios saugomos Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijose, taip pat kitoms pagal Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių įstatymą saugomoms rūšims ir planuojamos ūkinės veiklos poveikis materialinėms vertybėms, nekilnojamoms kultūros vertybėms; visuomenės sveikatai, visų nurodytų aplinkos elementų sąveikai, taip pat aplinkos elementų ir visuomenės sveikatos veiksnių tarpusavio sąveikai.“;

1.64.10. pakeičiu 22.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.3. planuojamos ūkinės veiklos visų nagrinėjamų alternatyvų numatomas reikšmingas tiesioginis poveikis šio priedo 21 punkte nurodytiems aplinkos elementams ir visuomenės sveikatai statybos, veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais, taip pat bet koks netiesioginis, antrinis, kompleksinis, tarpvalstybinis, trumpalaikis, vidutinės trukmės ir ilgalaikis, nuolatinis ir laikinas, teigiamas ir neigiamas poveikis, kurį gali sukelti: statybos darbai (pvz., teritorijos lyginimas, drenažo sistemos įrengimas, laikinų statybinių medžiagų sandėliavimo aikštelių įrengimas, griovimo darbai); gamtinių išteklių (pvz., žemės, dirvožemio, vandens, biologinės įvairovės, miško) naudojimas; išmetamieji teršalai, įskaitant išmetamas šiltnamio efektą sukeliančias dujas; triukšmas, vibracija, šviesa, šiluma ir jonizuojančioji spinduliuotė; veiklos sukeliami nepatogumai (trukdžių susidarymas, pvz., statybos metu galimi transporto eismo ar komunalinių paslaugų tiekimo sutrikimai; vykdoma ūkinė veikla, kaip fizinis barjeras (pvz., geležinkelis ribos žemės ūkio technikos judėjimą); atliekų šalinimas ir naudojimas; naudojamos technologijos ir medžiagos; bendras (suminis) poveikis su vykdoma ūkine veikla ir (arba) pagal teisės aktų reikalavimus patvirtinta ūkinės veiklos plėtra gretimuose sklypuose ar teritorijose (pvz., pavojingųjų objektų susitelkimas gretimybėse; vėjo jėgainių parkų koncentravimasis šalia gamtinių buveinių; dėl lietaus vandens išleidimo gali padidėti upės vandens debitas, užlieti žuvų nerštavietes, sukelti eroziją, nuošliaužas, kelių veiklos rūšių vandens naudojimas iš vieno vandens šaltinio gali sumažinti vandens debitą, sutrikdyti vandens gyvūnijos mitybos grandinę ar visą ekologinę pusiausvyrą, sumažinti ištirpusio vandenyje deguonies kiekį, sutrikdyti gamtos išteklių regeneracinį pajėgumą); ūkinės veiklos pažeidžiamumas dėl ekstremaliųjų įvykių (pvz., gaisrų, didelių avarijų), stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių (pvz., potvynių, smarkaus vėjo, ledų sangrūdų), geologinių reiškinių (pvz., karstinės įgriuvos, nuošliaužos), susidariusių ekstremaliųjų situacijų, kurias gali lemti klimato kaita;“;

1.64.11. pakeičiu 22.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.4. priemonės, kurių numatoma imtis siekiant išvengti nustatyto reikšmingo neigiamo poveikio aplinkai ir visuomenės sveikatai, užkirsti jam kelią, sumažinti arba, jei galima, kompensuoti ir numatomos aplinkos stebėsenos metmenys tiek statybos, tiek veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais. Parametrų, kuriuos reikia stebėti, rūšis ir stebėjimo trukmė turi būti proporcinga atsižvelgiant į projekto pobūdį, vietą ir dydį, taip pat į jo poveikio aplinkai reikšmingumą, todėl rengiant stebėsenos metmenis turi būti vadovaujamasi Lietuvos Respublikos aplinkos monitoringo įstatymu ir Ūkio subjektų aplinkos monitoringo nuostatais, patvirtintais 2009 m. rugsėjo 16 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-546 „Dėl Ūkio subjektų aplinkos monitoringo nuostatų patvirtinimo“, prireikus kitų aktualių teisės aktų reikalavimais.“;

1.64.12. pakeičiu 46 punktą ir jį išdėstau taip:

46. Aprašoma kiekviena numatoma vykdyti veikla, kurios metu susidarys ir į aplinkos orą bus išmetama teršalų, planuojama diegti technologija. Nurodoma planuojama gaminti produkcija, atskirai pateikiant numatomą pagaminti elektros ir šilumos energijos kiekį, planuojamas (projektinis) gamybos pajėgumas, numatomas suvartoti energijos, kuro ir degalų kiekis pagal atskiras jų rūšis. Planuojamų naudoti žaliavų, cheminių medžiagų ir cheminių mišinių, sąrašai, jų kiekis (rekomenduojama pagal galimybes pateikti saugos duomenų lapus). Numatomų naudoti dažų, lakų, kitų produktų, medžiagų ar mišinių, savo sudėtyje turinčių lakiųjų organinių junginių (toliau – LOJ), pavadinimai, jų kiekis, sudėtis, sudėtyje esančių LOJ, pažymėtų pavojingumo frazėmis H341 ir H351 (klasifikuojami kaip halogeninti), H340, H350, H350i, H360D ir H360F (klasifikuojami kaip kancerogeniniai, mutageniniai arba toksiškai veikiantys reprodukciją), kiekis. Produkcijos vienetui pagaminti ir/arba energijos vienetui generuoti numatomas sunaudoti žaliavų, medžiagų, kuro ar kt. kiekis, į aplinkos orą išmesti teršalų kiekis.“;

1.64.13. pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Numatomas poveikis aplinkos oro užterštumo lygiui atsižvelgiant į aplinkos oro foninį užterštumo lygį ir galimą jo kitimą (pvz., dėl numatomo didelio energijos gamybos poreikio, didelio kuro kiekio naudojimo ar naudojamų kuro rūšių pokyčio, padidėjusio transporto srauto), vietovės meteorologines sąlygas. Pateikiami į aplinkos orą numatomų išmesti teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimai, nurodant naudotą teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimo modelį, jo pasirinkimo pagrindimą, skaičiavimams naudotus duomenis, koeficientus. Teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimo modelis pasirenkamas pagal Ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui vertinti teršalų sklaidos skaičiavimo modelių pasirinkimo rekomendacijas, patvirtintas Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus 2008 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. AV-200 „Dėl Ūkinės veiklos poveikiui aplinkos orui vertinti teršalų sklaidos skaičiavimo modelių pasirinkimo rekomendacijų patvirtinimo.“;

1.64.14. pakeičiu 54 punktą ir jį išdėstau taip:

54. Aplinkos oro taršos reguliavimo statybos, veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais techniniai sprendiniai (susidarančio teršalų kiekio mažinimas, išmetamų teršalų valymas (nukenksminimas), teršalų išmetimo, įskaitant ir išmetimą neįprastomis (neatitiktinėmis) veiklos sąlygomis (paleidžiant, derinant, sustabdant), parametrų ar kitų sąlygų gerinimas ir pan.). Jei galimi techninių sprendinių variantai, – pateikiamas pasirinkto varianto pagrindimas.“;

1.64.15. pakeičiu 63.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

63.2. netiesiogiai susiję, kai ŠESD susidaro už planuojamos ūkinės veiklos ribų (pvz., energijos ar šilumos naudojimas, iš paslaugų tiekėjo, kuris gamina energiją išmesdamas ŠESD; planuojamos ūkinės veiklos vykdymo metu susidariusių atliekų šalinimas sąvartyne, kuris generuoja ŠESD).“;

1.64.16. pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Atliekant klimato kaitos aspektų vertinimą, rekomenduojama atsižvelgti į Europos Komisijos užsakymu parengtas Klimato kaitos ir biologinės įvairovės integravimo į poveikio aplinkai vertinimą gaires.“;

1.64.17. pakeičiu 67 punktą ir jį išdėstau taip:

67. Vertinant planuojamos ūkinės veiklos poveikį, rekomenduojama atlikti teritorijos jautrumo ir rizikos dėl klimato kaitos bei reikalingų klimato kaitos švelninimo ir prisitaikymo prie klimato kaitos priemonių analizę.“;

1.64.18. pakeičiu 91.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

91.1. Informacija apie kraštovaizdį, jo charakteristiką (vyraujantis tipas, natūralumas, mozaikiškumas, įvairumas, kultūrinės vertybės, tradiciškumas, reikšmė regiono mastu, estetinės ypatybės, svarbiausios regyklos, apžvalgos taškai ir panoramos (sklypo apžvelgiamumas ir padėtis svarbiausių objektų atžvilgiu), lankytinos ir kitos rekreacinės paskirties vietos), gamtinį karkasą, vadovaujantis Europos kraštovaizdžio konvencijos, Europos Tarybos Ministrų Komiteto 2008 m. rekomendacijomis CM/Rec (2008) 3 valstybėms narėms dėl Europos kraštovaizdžio konvencijos įgyvendinimo gairių, Lietuvos kraštovaizdžio politikos krypčių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1526 „Dėl Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio politikos krypčių aprašo patvirtinimo“, Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2015 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. D1-703 „Dėl Nacionalinio kraštovaizdžio tvarkymo plano patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos kraštovaizdžio erdvinės struktūros įvairovės ir jos tipų identifikavimo studija, savivaldybių bendrųjų planų sprendiniais ir kraštovaizdžio tvarkymo planais, savivaldybių aplinkos monitoringo duomenimis;“;

1.64.19. pakeičiu 92.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

92.2. Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijos, jų apsaugos tikslai, šių saugomų teritorijų ir jose saugomų vertybių lokalizacija planuojamos ūkinės veiklos vietovės atžvilgiu, „Natura 2000“ teritorijose patvirtinti gamtotvarkos planai ir juose suformuluoti gamtotvarkos tikslai, kurie pateikiami Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos prie Aplinkos ministerijos interneto svetainėje. Europos Bendrijos svarbos natūralių buveinių plotai pagal patvirtintus „Natura 2000“ teritorijų gamtotvarkos planus, o kur jų nėra – pagal Lietuvos erdvinės informacijos portale www.geoportal.lt/map pateikiamus duomenis. Europos Bendrijos svarbos rūšių buveinės.“;

1.64.20. pakeičiu 101 punktą ir jį išdėstau taip:

101. Planuojamos ūkinės veiklos sąlygojamas kraštovaizdžio tipų, mozaikiškumo kitimas, vizualinis poveikis kraštovaizdžiui (rekomenduojama pateikti pagal Vizualinės taršos gamtiniams kraštovaizdžio kompleksams ir objektams nustatymo metodiką.“;

1.64.21. pakeičiu 139.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

139.5. Pateikiami jonizuojančiosios spinduliuotės poveikio visuomenės sveikatai vertinimo duomenys, vertinimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos higienos norma HN 73:2018 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2001 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. 663 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 73:2018 „Pagrindinės radiacinės saugos normos“ patvirtinimo“, Branduolinės saugos reikalavimais BSR-1.9.1-2017 „Radionuklidų išmetimo į aplinką iš branduolinės energetikos objektų normos ir reikalavimai radionuklidų išmetimo į aplinką planui“, patvirtintais Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininko 2011 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. 22.3-89 „Dėl Branduolinės saugos reikalavimų BSR-1.9.1-2017 „Radionuklidų išmetimo į aplinką iš branduolinės energetikos objektų normos ir reikalavimai radionuklidų išmetimo į aplinką planui“ patvirtinimo.“;

1.64.22. pakeičiu 144 punktą ir jį išdėstau taip:

144. Ekstremaliųjų įvykių tikimybė dėl cheminių medžiagų ir cheminių mišinių, įskaitant ir pavojingąsias chemines medžiagas ir cheminius mišinius, gamybos, naudojimo ar saugojimo; jų naudojimas vykdant ūkinę veiklą gali padidinti avarijų, gaisrų tikimybę.“;

1.64.23. pakeičiu 150 punktą ir jį išdėstau taip:

150. Išanalizavus planuojamoje ūkinėje veikloje pavojingųjų, nepavojingųjų ir radioaktyviųjų atliekų susidarymą, laikymą, naudojimą ir šalinimą, įskaitant informaciją apie pavojingųjų atliekų technologinius srautus, planuojamą jų kiekį, tvarkymą, cheminių medžiagų ir cheminių mišinių (žaliavų, produktų, šalutinių produktų, liekanų) naudojimą, saugojimą ir susidarymą, įskaitant radioaktyviąsias medžiagas ir pavojingąsias medžiagas ir mišinius, atitinkančius klasifikavimo kaip pavojingi kriterijus pagal Reglamentą (EB) Nr. 1272/2008, numatomus laikyti tokių medžiagų kiekius, prognozuojama planuojamos ūkinės veiklos pažeidžiamumo rizika dėl ekstremaliųjų įvykių ir (arba) susidariusių ekstremaliųjų situacijų, įskaitant tas, kurias gali lemti klimato kaita.“;

1.64.24. pakeičiu 151 punktą ir jį išdėstau taip:

151. Vertinimo metu įvertinama galima rizika pagal sumodeliuotus konkrečius avarijų scenarijus, parenkami tinkami sprendimai, kaip avarinių situacijų ir avarijų išvengti, maksimaliai sumažinti jų tikimybę. Atliekant planuojamos ūkinės veiklos rizikos analizę ir galimų avarinių situacijų prognozavimą, vertinimą ir numatant prevencines priemones, rekomenduojama vadovautis Planuojamos ūkinės veiklos galimų avarijų rizikos vertinimo rekomendacijomis R 41-02, patvirtintomis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 367 „Dėl Planuojamos ūkinės veiklos galimų avarijų rizikos vertinimo rekomendacijų R 41-02 patvirtinimo“, Ekstremaliųjų įvykių kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. kovo 9 d. nutarimu Nr. 241 „Dėl Ekstremaliųjų įvykių kriterijų sąrašo patvirtinimo“, Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodikliais, patvirtintais Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. lapkričio 11 d. įsakymu Nr. D1-870 „Dėl Stichinių, katastrofinių meteorologinių ir hidrologinių reiškinių rodiklių patvirtinimo“. Atliekant pavojingųjų objektų planuojamos ūkinės veiklos rizikos analizę ir galimų avarinių situacijų prognozavimą, vertinimą ir prevencinių priemonių numatymą, rekomenduojama vadovautis Pavojingojo objekto, kuriame pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijose, patvirtintose Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2013 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 1-271 „Dėl Pavojingojo objekto, kuriame pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, saugos ataskaitos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“ pateiktais rizikos analizės minimaliais reikalavimais ir įvertinti planuojamos ūkinės veiklos keliamą individualią ir socialinę riziką.“;

1.64.25. pakeičiu 158 punktą ir jį išdėstau taip:

158. Stebėsenos (monitoringo) plano metmenyse nurodomi aplinkos elementai, kurių stebėsena bus atliekama, numatant kiekvieno elemento stebėjimų periodiškumą, parametrus ir stebėjimų vietas tiek statybos, tiek veiklos vykdymo ir veiklos nutraukimo etapais.“;

1.64.26. pakeičiu 163 punktą ir jį išdėstau taip:

163. Šiame sąraše nurodomi:

163.1. normatyviniai ir kiti dokumentai (pvz., archeologinių tyrimų ar biologinės įvairovės tyrimų ataskaitos, stebėsenos duomenys, metodikos, strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ir kitų vertinimų ataskaitos), kuriais vadovaujantis parengti poveikio aplinkai vertinimo dokumentai;

163.2. interneto svetainės, kai poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengimui naudojama medžiaga paskelbta interneto svetainėse, (nuoroda, skelbiamos medžiagos autorius ir (arba) dokumento pavadinimas, nuorodos sudarymo data).“;

1.64.27. pakeičiu 164 punktą ir jį išdėstau taip:

164. Poveikio aplinkai vertinimo dokumentų skyriuose nurodyta grafinė medžiaga (žemėlapiai, schemos, brėžiniai, planai ar informacija pateikta kitomis grafinėmis priemonėmis) ir kita pridedama informacija ir duomenys (vietovės meteorologiniai, foninio aplinkos oro užterštumo, teršalų sklaidos aplinkos ore skaičiavimo ir kt. duomenys) priede turi būti aiškiai atskirta. Atskirų skyrių grafinė ir kita medžiaga turi turėti savo pavadinimus, pateikiama informacija turi būti ne senesnė kaip 3 metų, skaičiuojant iki pirmojo PAV dokumentų pateikimo Agentūrai datos (jei tokios informacijos pateikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nenustatyta kitaip).“;

1.64.28. pakeičiu 167 punktą ir jį išdėstau taip:

167. Pridedama PAV dokumentų rengėjo (fizinio asmens ar juridinio asmens specialistų) aukštąjį išsilavinimą ir (ar) kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijos, užtikrinančios, kad planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus įgaliotas PAV dokumentų rengėjas atitinka Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 4 punkte nustatytus reikalavimus.“;

1.65. pakeičiu 2 priedo lentelę ir ją išdėstau taip:

„Eil. Nr.

Suinteresuotos visuomenės pasiūlymo gavimo diena

Suinteresuotos visuomenės pasiūlymo teikimo diena

Suinteresuotos visuomenės duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas, adresas, telefono numeris, el. pašto adresas)

Suinteresuotos visuomenės pasiūlymai

1

2

3

4

5

Dėl PAV programos

1.

2.

Dėl PAV ataskaitos

1.

2.“;

 

1.66. pakeičiu 4 priedą:

1.66.1. pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (juridinio asmens pavadinimas, fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, telefono numeris).“;

1.66.2. pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Poveikio aplinkai vertinimo dokumentų rengėjas (juridinio asmens pavadinimas, fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, telefono numeris).“;

1.66.3. pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Planuojamos ūkinės veiklos pavadinimas, poveikio aplinkai vertinimo atlikimo teisinis pagrindas pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 3 straipsnio 1 dalį, nurodant Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 1 priedo punktą (-us) ir (arba) nurodant atsakingos institucijos priimtą atrankos išvadą, kad privalomas poveikio aplinkai vertinimas (data, rašto Nr.) arba saugomų teritorijų institucijos reikšmingumo išvadą, kad poveikis gali būti reikšmingas (data, rašto Nr.).“;

1.66.4. pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Numatomos priemonės galimam reikšmingam neigiamam poveikiui aplinkai išvengti, sumažinti, kompensuoti ar jo padariniams likviduoti. Pateikiamas šių priemonių aprašymas, nurodant kokiame planuojamame ūkinės veiklos etape jos bus numatytos ir įgyvendintos (pvz., statybą leidžiančio dokumento, leidimo naudoti žemės gelmių išteklius arba ertmes, taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimo, taršos leidimo ar kitų įstatymuose nurodytų leidimų išdavimo etape, veiklos vykdymo etape, veiklos nutraukimo etape).“;

1.67. pakeičiu 5 priedo 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (juridinio asmens pavadinimas, fizinio asmens vardas, pavardė, adresas, telefono numeris).“;

1.68. papildau 6 priedu (pridedama);

1.69. papildau 7 priedu (pridedama).

2. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja nuo 2020 m. gegužės 1 d.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                  Kęstutis Mažeika

 

Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai

vertinimo tvarkos aprašo

6 priedas

 

(Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programos santraukos, teikiamos poveikį aplinkai patiriančiai valstybei, apimtis)

 

POVEIKIO APLINKAI VERTINIMO PROGRAMOS SANTRAUKA

 

1. Planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus duomenys (fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas), adresas, telefono numeris, el. pašto adresas).

2. Informacija apie planuojamą ūkinę veiklą:

2.1. planuojamos ūkinės veiklos pavadinimas;

2.2. planuojamos ūkinės veiklos rūšis, nurodant, ar ji įrašyta į Jungtinių Tautų Organizacijos 1991 m. Konvencijos dėl poveikio aplinkai vertinimo tarpvalstybiniame kontekste I priedą (toliau – Konvencija);

2.3. planuojamos ūkinės veiklos aprašymas, įskaitant informaciją apie pagrindinę veiklą ir tiesiogiai su ja susijusias šalutines veiklos rūšis (pateikiama informacija apie numatomą naudoti technologiją, susijusią infrastruktūrą, transporto srautų pokyčius ir t. t.);

2.4. planuojamos ūkinės veiklos mastas (užimamas plotas, pajėgumas, gamybos mastas, vandens, žaliavų ir energijos sunaudojimas, atliekų susidarymas ir t. t.);

2.5. planuojamos ūkinės veiklos vykdymo laikotarpis (statybos darbų pradžia ir trukmė, veiklos vykdymo ir nutraukimo etapų trukmė ir t. t.).

3. Informacija apie planuojamos ūkinės veiklos vietą:

3.1. planuojamos ūkinės veiklos vieta, jos aprašymas (teritorijos fizinės-geografinės vietos savybės, socialiniai-ekonominiai ypatumai, atstumas iki poveikį patiriančios Konvencijos šalies ir joje esančių jautrių teritorijų, pvz. „Natura 2000“ ir kitos saugomos teritorijos, kultūros paveldo objektai ir kultūros paveldo vietovės, gyvenamosios vietovės ir t. t.);

3.2. planuojamos ūkinės veiklos vietos pasirinkimo pagrindimas (pvz., dėl fizinių-geografinių, ekonominių priežasčių);

3.3. žemėlapiai ar kitos grafinės informacijos pateikimo priemonės, kuriose apibrėžta planuojama veikla, nurodyti atstumai iki poveikį patiriančios Konvencijos šalies ir joje esančių jautrių teritorijų, nurodytų šio priedo 3.1 papunktyje.

4. Informacija apie numatomą planuojamos ūkinės veiklos poveikį ir jo sumažinimo priemones:

4.1. informacija apie numatomą vietinį ir tarpvalstybinį planuojamos ūkinės veiklos poveikį toliau išvardytiems aplinkos elementams (atsižvelgiant į galimus poveikio šaltinius, tokius kaip į orą numatomi išmesti teršalai, vandens teršalų susidarymas, atliekų susidarymas, triukšmas ir pan., ir į poveikio savybes, pvz., dydis ir erdvinis mastas, tikimybė, trukmė, dažnumas ir grįžtamumas, gyventojų, kuriems gali būti daromas poveikis, skaičius, poveikis aplinkos apsaugos atžvilgiu jautrioms teritorijoms ir t. t.):

4.1.1. gyventojų sveikata ir saugumas;

4.1.2. augalija ir gyvūnija;

4.1.3. aplinkos oras;

4.1.4. klimatas;

4.1.5. vanduo;

4.1.6. dirvožemis;

4.1.7. kraštovaizdis;

4.1.8. kultūros paveldo objektai ir kultūros paveldo vietovės;

4.1.9. galima sąveika tarp 4.1.1–4.1.8 šio priedo papunkčiuose nurodytų elementų;

4.2. informacija apie galimą suminį poveikį su kita vykdoma, patvirtinta ar planuojama veikla;

4.3. neigiamo poveikio aplinkai išvengimo, sumažinimo ar kompensavimo priemonės.

 

Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai

vertinimo tvarkos aprašo

7 priedas

 

(Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo programos santraukos, teikiamos poveikį aplinkai patiriančiai valstybei, apimtis, anglų kalba)

SUMMARY OF ENVIRONMENTAL IMPACT ASSESSMENT PROGRAM (SCOPING DOCUMENT)

 

1. Name (title), address, telephone, e-mail of the developer (proponent of the proposed economic activity).

2. Information on the nature of the proposed activity:

2.1. title of the proposed economic activity;

2.2. type of activity and indication whether the proposed activity is listed in Appendix I to the UN Convention on Environmental Impact Assessment in a Transboundary Context (Espoo Convention);

2.3. description of the proposed activity, including the main activity and all peripheral and directly related activities (incl. description of technology to be used, related infrastructure, changes in traffic flows, etc.);

2.4. scale of the proposed activity (occupied area, scope, production capacity, water, raw material and energy use, generation of waste, etc.);

2.5. time-frame for proposed activity ( start and duration of construction, operation and decommissioning, etc.).

3. Information on the location of the proposed activity:

3.1. location and description of the location (physical-geographical, socio-economic characteristics, distance to the Affected Party to the Espoo Convention and its sensitive areas, e. g. “Natura 2000” and other protected sites, objects and sites of cultural heritage, residential areas, etc.);

3.2. rationale for location of the proposed activity (e.g. physical-geographical, economical reasons);

3.3. maps and other pictorial documents related to the spatial boundaries of the proposed activity, with a clear indication of the distance to the Affected Party to the Espoo Convention and its sensitive areas, as noted in 3.1.

4. Information on expected environmental impacts and proposed mitigation measures:

4.1. information on possible local and transboundary environmental impacts of the activity on the following environmental aspects (this information should be compiled with a reference to the impact sources, such as emissions into the atmosphere, discharges into the water, waste generation, noise, etc. and taking into account properties of the impacts, such as magnitude of the impacts and their area, probability, duration, frequency and reversibility of the impacts, number of potentially affected people, impacts on areas of special environmental value, etc.):

4.1.1. human health and safety;

4.1.2. flora and fauna;

4.1.3. air;

4.1.4. climate;

4.1.5. water;

4.1.6. soil;

4.1.7. landscape;

4.1.8. objects and sites of cultural heritage;

4.1.9. possible interactions between 4.1.1-4.1.8;

4.2. information on possible cumulation of impacts, including impacts of other existing, approved and/or proposed activities;

4.3. measures to prevent, eliminate, reduce or compensate for negative environmental impacts.