LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS DėL PRIEIGOS PRIE GELEŽINKELIŲ PASLAUGŲ ĮRENGINIŲ IR ŠIUOSE ĮRENGINIUOSE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ TERMINŲ NUSTATYMO
2019 m. liepos 23 d. Nr. 1V-781
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (toliau – Kodeksas) 7 straipsnio 4 dalimi, 71 straipsnio 1 dalies 6 punktu ir 2017 m. lapkričio 22 d. Europos Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2017/2177 dėl galimybės naudotis geležinkelių paslaugų įrenginiais ir su geležinkeliais susijusiomis paslaugomis (OL 2017 L 307, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2017/2177) 9 straipsnio 1, 3–6 dalimis:
1. N u s t a t a u, kad:
1.1. Geležinkelių paslaugų įrenginio operatorius (toliau – operatorius) į geležinkelio įmonių (vežėjų) ir Kodekso 28 straipsnio 3 dalyje nurodytų įmonių (toliau kartu – pareiškėjai) prašymus dėl prieigos prie Kodekso 301 straipsnio 1–9 punktuose nurodytų geležinkelių paslaugų įrenginių ir šiuose įrenginiuose teikiamų su geležinkelių transportu susijusių pagrindinių paslaugų teikimo, taip pat prašymus dėl Kodekso 303 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytų su geležinkelių transportu susijusių papildomų ar pagalbinių paslaugų teikimo privalo atsakyti:
1.1.1. jei operatorius yra nustatęs metinį šio įsakymo 1.1 papunkčio pirmojoje pastraipoje nurodytų prašymų pateikimo terminą (toliau – metinis prašymų pateikimo terminas) ir iki šio termino pabaigos buvo pateiktas atitinkamas prašymas ir visa pagal operatoriaus geležinkelių paslaugų įrenginio aprašą reikalaujama informacija, būtina sprendimui priimti, – ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo operatoriaus nustatyto metinio prašymų pateikimo termino pabaigos;
1.1.2. jei operatorius yra nustatęs metinį prašymų pateikimo terminą ir iki šio termino pabaigos buvo pateiktas atitinkamas prašymas, tačiau ne visa pagal operatoriaus geležinkelių paslaugų įrenginio aprašą reikalaujama informacija, būtina sprendimui priimti, – ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo visos pagal operatoriaus geležinkelių paslaugų įrenginio aprašą reikalaujamos informacijos, būtinos sprendimui priimti, gavimo dienos;
1.1.3. į pavėluotus prašymus – nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo atitinkamo prašymo ir visos pagal operatoriaus geležinkelių paslaugų įrenginio aprašą reikalaujamos informacijos, būtinos sprendimui priimti, gavimo dienos, išskyrus šio įsakymo 1.3 papunktyje nurodytais atvejais.
1.2. Operatorius į pareiškėjų pateiktus ad hoc prašymus privalo atsakyti nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atitinkamo prašymo ir visos pagal operatoriaus geležinkelių paslaugų įrenginio aprašą reikalaujamos informacijos, būtinos sprendimui priimti, gavimo dienos, išskyrus šio įsakymo 1.3 papunktyje nurodytais atvejais.
1.3. Kai ad hoc prašymas ir (ar) pavėluotas prašymas yra pateiktas dėl prieigos prie Kodekso 301 straipsnio 5 punkte išvardytų geležinkelių paslaugų įrenginių ir šiuose įrenginiuose teikiamų su geležinkelių transportu susijusių pagrindinių paslaugų ir (ar) Kodekso 303 straipsnio 3 dalies 5 punkte nurodytų pagalbinių paslaugų, šio įsakymo 1.1.3 ir 1.2 papunkčiuose nurodyti terminai pradedami skaičiuoti Reglamento (ES) 2017/2177 9 straipsnio 4 dalies trečiojo pastraipoje ir (ar) 5 dalies antrojoje pastraipoje nustatyta tvarka.
1.4. Šiame įsakyme nustatyti terminai gali būti pratęsti Reglamento (ES) 2017/2177 9 straipsnio 6 dalyje nurodytomis sąlygomis.
2. N u s t a t a u, kad šiame įsakyme nustatyti terminai yra taikomi nagrinėjant pareiškėjų prašymus dėl prieigos prie Kodekso 301 straipsnio 1–9 punktuose nurodytų geležinkelių paslaugų įrenginių ir šiuose įrenginiuose teikiamų su geležinkelių transportu susijusių pagrindinių paslaugų teikimo, taip pat prašymus dėl Kodekso 303 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytų su geležinkelių transportu susijusių papildomų ar pagalbinių paslaugų teikimo 2020–2021 metų ir vėlesniems tarnybiniams traukinių tvarkaraščiams.