LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KULTŪROS MINISTRO 2022 M. GRUODŽIO 22 D. ĮSAKYMO NR. ĮV-1029 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAŽANGOS LĖŠOMIS, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 18 d. Nr. ĮV-905
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2022 m. gruodžio 22 d. įsakymą Nr. ĮV-1029 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:
„ LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos plėtros programos pažangos priemonių veiklų projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo TVARKOS PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 133 punktu ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1K-257 „Dėl finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1K-227 „Dėl strateginio valdymo metodikos taikymo“ pakeitimo“, 2.2 ir 2.3. papunkčiais,
2. N u s t a t a u , kad Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos plėtros programos pažangos priemonių veiklų projektams, finansuojamiems valstybės biudžeto pažangos lėšomis pagal Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos plėtros programos pažangos priemonių veiklų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarką, kurių finansavimo sąlygos patvirtintos, kvietimai teikti paraiškas paskelbti ar finansavimas skirtas iki šio įsakymo įsigaliojimo, taikoma Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos plėtros programos pažangos priemonių veiklų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos redakcija, galiojusi iki šio įsakymo įsigaliojimo.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2024 m. lapkričio 18 d. įsakymu Nr. ĮV-905
LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTERIJOS PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONIŲ VEIKLŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO PAŽANGOS LĖŠOMIS, ADMINISTRAVIMO IR FINANSAVIMO TVARKA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos plėtros programos pažangos priemonių veiklų projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarka (toliau – Tvarka) nustatoma valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 781 „Dėl 2021-2030 metų Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos kultūros ir kūrybingumo plėtros programos patvirtinimo“ (toliau – Plėtros programa), pažangos priemonių aprašuose numatytų projektų atrankos, vertinimo, finansavimo, įgyvendinimo ir atsiskaitymo tvarka, kai projektus administruoja Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – ministerija).
2. Tvarkos nuostatos netaikomos Plėtros programos pažangos priemonių aprašuose numatytų veiklų ar poveiklių projektams, kurių atranka, finansavimas ir administravimas nustatytas kituose teisės aktuose arba atsakingos administruojančiosios institucijos vidaus tvarkose.
3. Kai Plėtros programos pažangos priemonių aprašuose nurodyta administruojančioji institucija yra kultūros ministro valdymo srities įstaiga arba ministerijai pavaldi biudžetinė įstaiga, kultūros ministro įsakymu jai pavedama atlikti administruojančiosios institucijos funkcijas.
4. Projektų atrankos, finansavimo ir administravimo taisyklės, nenumatytos Tvarkoje, taikomos vadovaujantis Projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl strateginio valdymo metodikos taikymo“ (toliau – Taisyklės), nuostatomis.
5. Tvarkoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Metodika), ir Taisyklėse.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO, PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJŲ, KVIETIMŲ PLANO, KVIETIMO RENGIMAS, KEITIMAS IR DERINIMAS
6. Ministerija, rengia, derina ir tvirtina projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal Taisyklių 1 priede pateiktą formą ir atsižvelgdama į Taisyklių II skyriaus pirmojo skirsnio nuostatas.
7. Projektų finansavimo sąlygų aprašo ir jo pakeitimų, projektų atrankos kriterijų rengimą ir derinimą bei kvietimo parengimą ir derinimą organizuoja ministerijos padalinys, atsakingas už pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimą, nurodytas Tvarkos 1 priede. Už projektų finansavimo sąlygų aprašo ir jo pakeitimų, projektų atrankos kriterijų, kvietimo parengimą ir derinimą atsakingą darbuotoją (toliau – kuratorius) paskiria ministerijos padalinio, atsakingo už pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimą, vadovas. Esant poreikiui, ministerijos padalinys, atsakingas už pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimą, gali pasitelkti kitus ministerijos padalinius ar subjektus, susijusius su pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimu.
8. Rengiant projektų finansavimo sąlygų aprašą ar jo pakeitimus, kuratorius, konsultuojasi su ministerijos Strateginių pokyčių grupės darbuotojais dėl projektų finansavimo sąlygų ar reikalavimų atitikties pažangos priemonės veikloms ir finansavimo, administravimo bei stebėsenos procesus reglamentuojančių teisės aktų bei metodologijų nuostatų taikymo. Esant poreikiui, pagal kompetenciją kuratorius taip pat konsultuojasi su Strateginio ir finansų valdymo skyriaus darbuotojais, už finansų kontrolę atsakingu darbuotoju, kitais ministerijos padaliniais, susijusiais su pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimu.
9. Parengtas projektų finansavimo sąlygų aprašo ar jo pakeitimo projektas suderinamas su administruojančia institucija (kai administruojančioji institucija nėra ministerija).
10. Ministerija projektų finansavimo sąlygų aprašo nerengia, kai ministerija, vykdydama jai pavestas funkcijas, pati įgyvendina reguliacinę, analitinę, komunikacinę veiklą ir (ar) investicinę veiklą, kuri įgyvendinama perkant paslaugas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ar kitus viešuosius pirkimus reglamentuojančius teisės aktus. Tokiu atveju ministerijos patvirtintas pažangos priemonės aprašas laikomas sprendimu dėl projekto finansavimo ir Tvarkos II ir III skyriaus nuostatos netaikomos.
11. Projektų finansavimo sąlygų apraše ministerija, atsižvelgdama į Metodikos 138 punkto reikalavimus ir vadovaudamasi Taisyklių II skyriaus trečiojo skirsnio nuostatas, nustato papildomus specialiuosius ir (arba) prioritetinius (kai projektų atranka vykdoma konkurso būdu) projektų atrankos kriterijus.
12. Kai projektai atrenkami planavimo būdu, specialieji projektų atrankos kriterijai gali būti nenustatomi.
13. Kai projektų atranka vykdoma konkurso būdu, ministerija, specialiuosius ir (arba) prioritetinius projektų atrankos kriterijus nustato prieš tai juos aptarusi bei suderinusi (pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą) su suinteresuotomis šalimis, socialiniais ir ekonominiais partneriais ir suderinusi su administruojančia institucija (kai administruojančioji institucija nėra ministerija), Taisyklių II skyriaus trečiojo skirsnio nustatyta tvarka ir terminais.
14. Parengtas ir suderintas projektų finansavimo sąlygų aprašas tvirtinamas kultūros ministro įsakymu Taisyklių 8 punkte nustatyta tvarka. Apie patvirtintą projektų finansavimo sąlygų aprašą informuojama administruojančioji institucija (kai administruojančioji institucija nėra ministerija), ir jis paskelbiamas ministerijos interneto svetainėje.
15. Ministerija, patvirtinusi pažangos priemonės aprašą, pagal Taisyklių 4 priede pateiktą formą rengia ir su administruojančia institucija (kai administruojančioji institucija nėra ministerija), suderina trejų metų laikotarpio kvietimų planą, vadovaudamasi Taisyklių II skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatomis. Kvietimų planas nuolat (ne rečiau kaip 3 kartus per metus) peržiūrimas ir atnaujinamas, papildant jį naujais planuojamais kvietimais bei pagal poreikį patikslinant kvietimų plane esančią informaciją.
16. Informaciją apie naujus planuojamus kvietimus ir poreikį tikslinti esamą kvietimų plano informaciją kuratorius pateikia Strateginių pokyčių grupei ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tokios informacijos paaiškėjimo.
17. Strateginių pokyčių grupės atsakingas asmuo, apibendrinęs kvietimų plano ir jo atnaujinimo informaciją, ją pateikia ministerijos Ryšių su visuomene ir strateginės komunikacijos skyriui paskelbimui ministerijos ir kitos administruojančiosios institucijos, interneto svetainėse.
18. Patvirtinus projektų finansavimo sąlygų aprašą, ministerija arba kita administruojančioji institucija, pagal Taisyklių 5 priede pateiktą formą ir vadovaudamasi Taisyklių II skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatomis rengia kvietimą. Kartu su kvietimu gali būti teikiamas iš dalies užpildytas projektų įgyvendinimo planas (toliau – PĮP).
19. Parengtas kvietimas skelbiamas ministerijos arba kitos administruojančios institucijos interneto svetainėje. Kai projektai atrenkami planavimo būdu – apie paskelbtą kvietimą papildomai informuojami kvietimų plane nurodyti galimi pareiškėjai.
20. Jeigu paskelbus kvietimą yra keičiama kvietimo ir (ar) jo priedų informacija, vadovaujamasi Taisyklių II skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatomis.
21. Ministerijos interneto svetainėje nuolat skelbiama ir atnaujinama informacija apie projektų, finansuojamų valstybės biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarką, projektų įgyvendinimo reikalavimus, įgyvendinamus projektus, naujienas, projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimą reglamentuojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus ir kitą pareiškėjams, projektų vykdytojams ir partneriams, visuomenei svarbią informaciją.
III SKYRIUS
PROJEKTŲ ATRANKA IR SPRENDIMAS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO
22. PĮP rengiamas pagal Taisyklių 6 priede pateiktą formą ir vadovaujantis Metodikos 140 punkto, Taisyklių III skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis bei kvietime nustatyta tvarka ir sąlygomis.
23. PĮP pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 20 darbo dienų nuo kvietimo paskelbimo interneto svetainėje dienos, išskyrus atvejus, kai suderinus su planavimo būdu atrenkamo projekto pareiškėju, PĮP su priedais gali būti pateiktas per trumpesnį terminą.
24. Pateiktas PĮP užregistruojamas ir jam suteikiamas unikalus projekto kodas (toliau – projekto kodas), užtikrinant sąsajas su konkretaus kvietimo teikti PĮP numeriu. Projekto kodas sudaromas taip: <kvietimo teikti PĮP numeris>-<keturženklis eilės numeris chronologine tvarka> (pvz., KM-P-0001).
25. Ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo PĮP užregistravimo dienos pareiškėjas informuojamas apie užregistruotą PĮP ir jam suteiktą projekto kodą.
26. Kai projektai atrenkami planavimo būdu, kvietime nustatytas PĮP pateikimo terminas gali būti pratęstas Taisyklių 69 punkte nustatyta tvarka.
28. PĮP vertinimas, atranka, informacijos tikslinimas ir atmetimas atliekami vadovaujantis Taisyklių III skyriaus antrojo, trečiojo ir ketvirtojo skirsnio nuostatomis.
29. PĮP vertinimą sudaro šie etapai:
29.1. projekto tinkamumo finansuoti vertinimas (taikomas visiems projektams, kurie atrenkami planavimo būdu, konkurso būdu arba vykdoma tęstinė projektų atranka);
30. PĮP vertinimą organizuoja ir atlieka kultūros ministro įsakymu paskirtas (-i) asmuo (-ys) arba pažangos priemonės apraše nurodyta kita administruojanti institucija. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimui rekomenduojama paskirti 2 vertintojus. Projekto naudos ir kokybės vertinimui atlikti skiriami 2 asmenys.
31. Pateikti PĮP gali būti vertinami ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami ne pagal PĮP užregistravimo eilę, jei užtikrinama, kad tai neturės įtakos sprendimams dėl anksčiau užregistruotų PĮP finansavimo. PĮP vertinimą organizuojantis asmuo gali pasirinkti, kurį PĮP vertinimo etapą vykdyti anksčiau, arba šiuos vertinimus atlikti vienu metu.
32. PĮP vertinimą organizuojantis asmuo turi užtikrinti, kad PĮP vertinimo trukmė atitiktų Taisyklių 87 ir 88 punktų nuostatas.
33. Kai atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą ir (ar) projekto naudos ir kokybės vertinimą ministerijai arba kitai administruojančiajai institucijai prireikia papildomų specialiųjų žinių tam tikroje srityje tikrinant projekto atitiktį konkretiems projektų bendriesiems, specialiesiems ir (arba), kai projektai atrenkami konkurso būdu, prioritetiniams atrankos kriterijams, ji gali pasitelkti tinkamos kompetencijos specialistus, turinčius specialiųjų žinių tam tikroje srityje, kaip numatyta Taisyklių 85 punkte. Kultūros ministras arba kitos administruojančiosios institucijos, vadovas, atsižvelgdamas į vertinamų projektų specifiką, gali patvirtinti papildomus metodinius nurodymus ekspertiniam vertinimui, gaires, papildomus vertinimo klausimynus, siūlymo ar išvados formą bei kitus dokumentus, kurie padėtų ekspertui argumentuotai ir objektyviai įvertinti projektų atitiktį atrankos kriterijams.
34. Jeigu projektų finansavimo sąlygų apraše nenustatyta kitaip, projektų atranką vykdant konkurso būdu, kai projektams, surinkusiems vienodą galutinį balų skaičių, nepakanka pagal kvietimą skirtos finansavimo sumos, pirmenybė suteikiama projektams, surinkusiems daugiau balų pagal pirmąjį projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytą prioritetinį kriterijų, o esant vienodai balų sumai pagal šį kriterijų, pirmenybė skiriama daugiau balų surinkusiems pagal antrąjį prioritetinį atrankos kriterijų. Jei pagal visus projektų prioritetinius atrankos kriterijus tokie projektai įvertinti vienodai, projektai PĮP vertinimo ataskaitose nurodomi pagal PĮP pateikimo laiką.
35. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, gali atlikti PĮP pateiktos informacijos pagrįstumo patikrinimą – inicijuoti PĮP pateiktos informacijos aptarimą kartu su pareiškėju arba įvertinti PĮP pateiktą informaciją planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.
36. Atliekant PĮP vertinimą pildomas ir vertinimo rezultatai fiksuojami vertinimo klausimyne (Tvarkos 2 priedas). Vertinimo klausimyno klausimai gali būti papildyti aktualiais projektams taikomais reikalavimais ir kriterijais iš projektų finansavimo sąlygų aprašo. Vertinimo klausimyno data laikoma PĮP vertinimo pabaigos data.
37. PĮP vertinimo ataskaitos rengimo, teikimo, koregavimo ir sprendimo dėl projektų finansavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių III skyriaus penktojo skirsnio nuostatomis.
38. Projektų vertinimų rezultatams svarstyti ir tvirtinti, projektų įgyvendinimo stebėsenai atlikti ministerijoje sudaroma Projektų įgyvendinimo komisija (toliau – PĮK), kurios sudėtį tvirtina kultūros ministras. PĮK nariais gali būti kitų valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų bei socialinių ir ekonominių partnerių atstovai. PĮK funkcijos, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarka nustatoma PĮK darbo reglamente.
39. Kultūros ministras arba administruojančiosios institucijos vadovas (kai kultūros ministras yra pavedęs administruojančiajai institucijai priimti sprendimą dėl projekto finansavimo), vadovaudamasis vertinimo ataskaita ir PĮK išvadomis, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo PĮP vertinimo ataskaitos gavimo dienos, priima sprendimą dėl projektų finansavimo arba nefinansavimo pagal Taisyklių 8 priede pateiktą formą.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDROSIOS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
40. Atrinkti projektai gali būti pradėti įgyvendinti iš atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme ministerijai patvirtintų asignavimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
41. Projekto vykdytojas ir partneris projekto įgyvendinimo metu privalo užtikrinti tinkamą projekto finansinės apskaitos atskyrimą nuo bendros projekto vykdytojo ar partnerio finansinės apskaitos, kaip numatyta Taisyklių 181 punkte.
42. Jei projektui ar jungtinio projekto projektui (toliau – JP projektas) finansuoti numatoma išmokėti avansą, prieš sudarant projekto sutartį, projekto vykdytojas, partneris ir JP projekto vykdytojas turi turėti kredito įstaigoje specialiai tam projektui arba JP projektui atidarytą sąskaitą. Kai projekto vykdytojas, partneris arba JP projekto vykdytojas yra biudžetinė įstaiga, ji gali vienoje kredito įstaigos sąskaitoje laikyti keliems projektams, kurių finansavimui taikomos Taisyklių nuostatos, skiriamas finansavimo lėšas, užtikrindama atskirų projektų arba JP projektų lėšų apskaitos atskyrimą.
43. Projekto vykdytojas, partneris projekto įgyvendinimo metu privalo:
43.1. užtikrinti su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų (įskaitant elektroninius dokumentus, pateiktus informacinių technologijų priemonėmis ar elektroninėse laikmenose) saugumą ir prieinamumą ministerijos, administruojančiosios institucijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos, kitų valstybės institucijų, turinčių teisę susipažinti su projekto įgyvendinimu susijusiais dokumentais atstovams ir (ar) jų įgaliotiems asmenims;
44. Pareiškėjai, projekto vykdytojai ar partneriai, kurie yra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą arba kurie yra perkantieji subjektai pagal Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, taip pat pareiškėjai, projekto vykdytojai ar partneriai, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Viešųjų pirkimų įstatymą ar perkantieji subjektai pagal Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymą, pirkimus vykdo vadovaujantis Taisyklių VII skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatomis.
ANTRASIS SKIRSNIS
PROJEKTO SUTARTIES SUDARYMAS IR KEITIMAS
45. Projekto sutarties sudarymo ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių IV skyriaus antrojo skirsnio nuostatomis.
46. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, su projekto vykdytoju, kurio įgyvendinamam projektui skiriamas finansavimas, sudaro dvišalę projekto sutartį, kurioje nurodomas projektui Tvarkos 24 punkte nustatyta tvarka PĮP suteiktą projekto kodas.
47. Projekto sutartis nesudaroma, kai pareiškėja yra ministerija ar kultūros ministro valdymo srities įstaiga, išskyrus atvejus, kai tokia įstaiga yra asignavimų valdytoja.
48. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais), projekto vykdytojas atstovauja partneriui (-iams) projekto sutarties vykdymo ir projekto įgyvendinimo klausimais ir atsako už projekto sutarties sąlygų įvykdymą.
49. Projekto vykdytojas privalo įvykdyti visus įsipareigojimus pagal projekto sutartį arba PĮP, kai projekto sutartis nesudaroma, įskaitant projekto tęstinumo reikalavimus.
50. Projekto sutartis gali būti sudaroma visam projekto įgyvendinimo laikotarpiui, tačiau ne ilgiau nei nustatyta pažangos priemonės, kurios veikla ar poveiklė vykdoma įgyvendinant projektą, trukmė, su sąlyga, kad kiekvienais kalendoriniais projekto įgyvendinimo metais projekto finansavimas iš valstybės biudžeto priklauso nuo ministerijai patvirtinamų asignavimų apimčių.
51. Ministerijos sudaromų projektų sutarčių parengimą ir pasirašymą, keitimą ar nutraukimą organizuoja kuratorius.
52. Projekto sutarties keitimo ar nutraukimo ir informavimo veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių IV skyriaus trečiojo skirsnio nuostatomis.
TREČIASIS SKIRSNIS
PAPILDOMAS ĮGYVENDINAMO PROJEKTO FINANSAVIMAS IR SUTAUPYTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMAS
54. Papildomo įgyvendinamo projekto finansavimo ir sutaupytų lėšų panaudojimo skyrimo veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių IV skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatomis.
55. Projekto vykdytojas, įvertinęs projekto įgyvendinimo eigą, įvykdytus pirkimus ir kitas aplinkybes ir nustatęs, kad nebus panaudotos visos einamaisiais metais numatytos lėšos, turi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoti administruojančią instituciją raštu, kartu nurodydamas nepanaudotų lėšų sumą ir tai lėmusias priežastis.. Projekto vykdytojas gali prašyti leisti panaudoti sutaupytas lėšas kitoms su projekto įgyvendinimu susijusioms veikloms. Jeigu projektus administruoja ne pati ministerija, kita administruojančioji institucija apie projektų sutaupytas lėšas praneša ministerijai nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo projekto vykdytojo pranešimo gavimo dienos.
56. Papildomas finansavimas gali būti skiriamas vadovaujantis Taisyklių 150-152 punktų nuostatomis, o projekto įgyvendinimo metu sutaupytos lėšos gali būti panaudojamos vadovaujantis Taisyklių 161–164 punktų nuostatomis.
57. Ministerija, gavusi projekto vykdytojo arba administruojančios institucijos pranešimą, nurodytą Tvarkos 55 punkte, PĮK posėdyje įvertina pateiktas aplinkybes ir gali teikti siūlymą priimti sprendimą dėl nepanaudotų lėšų grąžinimo arba leidimo panaudoti sutaupytas lėšas kitoms su projekto įgyvendinimu susijusioms veikloms arba didinti suplanuotų veiklų apimtis.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
STEBĖSENOS RODIKLIAI
59. Už projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių pasiekimą projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas veiklos ataskaitas ir (arba) ataskaitas po projekto finansavimo pabaigos.
60. Jeigu stebėsenos rodiklių aprašymo kortelėse nurodytu pasiekimo momentu projekto vykdytojas yra nepasiekęs projekto sutartyje nustatytų stebėsenos rodiklių reikšmių, ministerija arba kita administruojančioji institucija, įvertinusi stebėsenos rodiklių reikšmių nepasiekimo priežastis ir projektui skirto finansavimo pagrįstumą, vadovaudamasi Taisyklių 201–207 punktuose nurodytais principais, teikia PĮK siūlymą dėl skirto finansavimo sumažinimo.
61. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, sumažinusi projekto sutartyje nustatytą projektui skirtą finansavimą, išmokėtas lėšas susigrąžina, kai projekto vykdytojas nėra įstaiga, kurios vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, ministro valdymo srities įstaiga ar jai pavaldi biudžetinė įstaiga
PENKTASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ IŠLAIDŲ TINKAMUMAS
62. Projektų išlaidų atitiktį išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimams įvertina ir nustato ministerija arba kita administruojančioji institucija, vertindama pareiškėjų PĮP, tikrindama projektų vykdytojų teikiamas ataskaitas, vykdydama lėšų panaudojimo stebėseną ir atlikdama kitus priežiūros ir kontrolės veiksmus, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymu, Biudžeto sandaros įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais ministerijos veiklą bei finansų kontrolę.
63. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos privalo atitikti:
63.1. bendruosius išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus, nustatytus Taisyklių VI skyriaus pirmajame skirsnyje;
64. Įgyvendinant projektus, visais atvejais netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, nurodytos Taisyklių VI skyriaus trečiajame skirsnyje.
65. Supaprastintai apmokamų išlaidų (fiksuotųjų įkainių, fiksuotųjų sumų ir fiksuotųjų normų) nustatymas ir taikymas atliekamas vadovaujantis Taisyklių VI skyriaus ketvirtojo skirsnio nuostatomis.
66. Griežtesni, negu nustatyta Taisyklėse, projektų išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimų atitikties ribojimai, gali būti nustatomi projektų finansavimo sąlygų apraše arba kvietime, jeigu projektų finansavimo sąlygų aprašas nerengiamas. Projektų išlaidos, kurioms Taisyklėse ir projektų finansavimo sąlygų apraše arba kvietime nenustatyti papildomi ribojimai, laikomos atitinkančiomis projektų išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimus.
ŠEŠTASIS SKIRSNIS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA IR MOKĖJIMAI PROJEKTO VYKDYTOJUI
67. Priėmus sprendimą dėl projekto finansavimo ir sudarius projekto sutartį (jei projekto sutartis sudaroma), kuratorius atlieka veiksmus dėl projekto einamųjų metų lėšų sumos išmokėjimo arba perkėlimo projekto vykdytojui.
68. Kai kultūros ministro įsakymu administruojančiosios institucijos funkcijas yra pavesta vykdyti kultūros ministro valdymo srities įstaigai arba ministerijos pavaldžiai biudžetinei įstaigai, einamųjų metų pažangos lėšos projektams finansuoti įtraukiamos į šios administruojančios institucijos sąmatą. Už gautas lėšas tokia administruojančioji institucija atsiskaito ministerijai teikdama vadovo patvirtintas išmokėtų lėšų ataskaitas, kurias kuratorius pristato PĮK. Išmokėtų lėšų ataskaitos teikiamos 2 kartus per metus: iki einamųjų metų birželio 30 ir gruodžio 15 dienos, jose informacija pateikiama projektų detalumu, taip pat pateikiama informacija apie projektų įgyvendinimo pažangą, pasiektus rodiklius ir kita svarbi projektų įgyvendinimo informacija.
69. Jeigu projekto įgyvendinimo laikotarpis yra ilgesnis nei vieneri kalendoriniai metai, antrųjų ir vėlesnių projekto įgyvendinimo metų lėšų suma išmokama kiekvienais metais iki einamųjų metų sausio 30 d.
70. Projekto vykdytojas ministerijai arba kitai administruojančiajai institucijai, teikia veiklos ataskaitas. Veiklos ataskaita rengiama pagal kultūros ministro arba kitos administruojančiosios institucijos vadovo, vadovaujantis Taisyklių 11 priede nustatyta pavyzdine forma, patvirtintą ir ministerijos arba kitos administruojančiosios institucijos, interneto svetainėje skelbiamą formą.
71. Veiklos ataskaitas projekto vykdytojas ministerijai arba kitai administruojančiajai institucijai, teikia ne vėliau kaip po 70 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo arba sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, kai sutartis nesudaroma, arba ankstesnės veiklos ataskaitos pateikimo dienos.
72. Atsižvelgiant į projekto specifiką, ministerija, projektų finansavimo sąlygų apraše, arba kita administruojančioji institucija, projekto sutartyje, gali nustatyti kitokius veiklos ataskaitų teikimo terminus nei nurodyta Tvarkos 71 punkte.
73. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, įvertinusi projekto specifiką, gali nustatyti sąrašą išlaidų pagrindimo dokumentų, kuriuos projekto vykdytojas turi pateikti su veiklos ataskaita.
74. Kai projekto vykdytojas yra vienas iš šių subjektų – ministro valdymo srities įstaiga ar jai pavaldi biudžetinė įstaiga, jis, teikdamas veiklos ataskaitą, deklaruojamų apmokėti išlaidų nenurodo ir šių išlaidų pagrindimo dokumentų administruojančiajai institucijai neteikia, o mokėjimo paraiškas teikia į Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo taisyklės), nustatyta tvarka. Šių projekto vykdytojų lėšos įtraukiamos į jų sąmatas, kai pagal Taisyklių 109 punktą priimamas sprendimas dėl projekto finansavimo.
75. Kai projekto vykdytojas yra įstaiga, kurios vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, per 10 darbo dienų po projekto sutarties pasirašymo, išmokama visa projekto einamųjų metų lėšų suma.
76. Projekto vykdytojas, išskyrus Tvarkos 74 nurodytus projekto vykdytojus, kartu su veiklos ataskaita, kurioje deklaruojamos apmokėtos išlaidos, administruojančiajai institucijai teikia šiuos išlaidų pagrindimo dokumentus:
76.1. kai išlaidos apmokamos pagal faktinį jų patyrimą – išlaidų pagrindimo dokumentų kopijas, o projektų, atrinktų planavimo būdu, arba projektų, kurių vykdytojas yra įstaiga, kurios vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas – finansinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamos išlaidos, sąrašą, tačiau administruojančioji institucija, atlikdama veiklos ataskaitos vertinimą, esant poreikiui, gali pareikalauti išlaidų pagrindimo dokumentų kopijų;
76.2. kai išlaidos apmokamos supaprastintai:
76.2.2. teikia dokumentus, kuriais įrodomas tam tikras pasiektas rezultatas, už kurio pasiekimą taikomas nustatytas fiksuotasis įkainis;
77. Projektų, kai projektus administruoja pati ministerija, įgyvendinimo stebėseną ir kontrolę, rizikų valdymą atlieka ministerijos darbuotojas, paskirtas atsakingu už pažangos priemonės veiklos ar poveiklės įgyvendinimo stebėseną, arba pažangos priemonės apraše nurodyta administruojančioji institucija, tikrindama veiklos ataskaitas.
78. Kai projektus administruoja pati ministerija, už veiklos ataskaitose deklaruojamų tinkamų finansuoti išlaidų nustatymą atsakingas kuratorius ir pagal kompetenciją, darbuotojas, atsakingas už finansų kontrolę, arba pažangos priemonės apraše nurodyta kita administruojančioji institucija.
79. Veiklos ataskaitų tikrinimas ir administravimas atliekamas vadovaujantis Taisyklių IV skyriaus penktojo skirsnio nuostatomis ir pildant atitinkamų veiklos ataskaitos dalių patikros lapus. Patikros lapus pasirašo vertinimą atlikęs asmuo (-ys) ir tvirtina kuratoriaus vadovas.
80. Administruojančioji institucija, pritarusi veiklos ataskaitai, kurioje deklaruojamos išlaidos, ir, jei taikoma, asignavimų valdytojui pateikusi mokėjimo duomenis, reikalingus išlaidoms apmokėti, apie tai informuoja projekto vykdytoją. Pranešime projekto vykdytojui nurodoma tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažinta išlaidų suma, tinkamomis finansuoti išlaidomis nepripažinta išlaidų suma, administruojančiosios institucijos sprendimo dėl tinkamomis finansuoti išlaidomis nepripažintų išlaidų apskundimo tvarka ir kita aktuali informacija, susijusi su veiklos ataskaitos tvirtinimu ar išlaidų projekto vykdytojui apmokėjimu. Lėšos projekto vykdytojui pervedamos Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
81. Galutinės veiklos ataskaitoje nurodyti pasiekti projekto įgyvendinimo rezultatai ir jų vertinimas teikiamas PĮK svarstymui.
82. Projekto vykdytojas, išskyrus projekto vykdytoją, kuris yra ministro valdymo srities įstaiga ar jai pavaldi biudžetinė įstaiga, privalo grąžinti visas su nustatytomis netinkamomis finansuoti išlaidomis, kurios anksčiau jau buvo pripažintos tinkamomis finansuoti ir apmokėtos, susijusias ir (ar) kitas pagal Taisykles, Lietuvos Respublikos teisės aktus ir (ar) projektų sutartis reikalaujamas grąžinti lėšas.
83. Sprendimas dėl lėšų grąžinimo ir lėšų grąžinimo administravimas atliekamas vadovaujantis Taisyklių IV skyriaus devintojo skirsnio nuostatomis ir remiantis PĮK siūlymu.
84. Projekto vykdytojas, partneris, JP projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu, taip pat poprojektiniu laikotarpiu (jei nustatyta prievolė užtikrinti investicijų tęstinumą) be administruojančiosios institucijos ir be kitų atsakingų institucijų sutikimo (jei to reikalaujama pagal teisės aktus) negali perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto finansavimo lėšos.
85. Po projekto finansavimo pabaigos projekto vykdytojas turi užtikrinti investicijų tęstinumą pagal Taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje arba projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.
86. Projekto vykdytojas atsiskaito už investicijų tęstinumą teikdamas administruojančiai institucijai Ataskaitas po projekto pabaigos Taisyklių 270 – 271 punktuose numatyta tvarka ir periodiškumu.
87. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, atlieka investicijų tęstinumo reikalavimų administravimą Taisyklių IV skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatyta tvarka.
88. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, vadovaudamasi Taisyklių IV skyriaus septintojo skirsnio nuostatomis, atlieka patikrą vietoje. Patikra vietoje neprivalo būti atlikta vadovaujantis Taisyklių 117 ir 212 punktų nuostatomis.
IV SKYRIUS
INFORMAVIMAS APIE PROJEKTĄ IR KOMUNIKACIJA
90. Informavimas apie projektą ir komunikacija vykdoma vadovaujantis Taisyklių VII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.
91. Projekto vykdytojas, partneris, taip pat JP projekto vykdytojas sutinka, kad duomenys – projekto vykdytojo, partnerio, JP projekto vykdytojo pavadinimas, projekto pavadinimas, projekto tikslas ir numatomi arba esami pasiekimai, bendra projekto vertė, ir finansavimo dydis, kita informacija apie projektą ar JP projektą – gali būti skelbiami viešai ministerijos interneto svetainėje, komunikacijos ir matomumo priemonėse, taip pat sutinka, kad valstybės institucijų prašymu jiems būtų suteikta galimybė susipažinti su komunikacijos ir matomumo medžiaga.
92. Informacija apie teikiamą finansavimą, šio finansavimo prašymo ir gavimo tvarką, projektų įgyvendinimo reikalavimus, įgyvendinamus ir baigtus įgyvendinti projektus, renginius, taip pat naujienos, teisės aktai, reglamentuojantys valstybės biudžeto investicijų administravimą, metodiniai nurodymai ir rekomendacijos bei kita informacija skelbiami ministerijos ir administruojančiosios institucijos, jeigu ji ne ministerija, interneto svetainėse.
93. Projekto įgyvendinimo metu sukurti produktai (parengtos metodikos, leidiniai, galimybių studijos, atlikti tyrimai ir pan.) ir (ar) informacija apie juos skelbiami projekto vykdytojo ir ministerijos interneto svetainėse, išskyrus atvejus, kai projekto vykdytojas nurodo, kad šios informacijos skelbimas prieštarautų Lietuvos Respublikos teisės aktams. Už produktų turinį ir jų skelbimą projekto vykdytojo interneto svetainėje atsakingas projekto vykdytojas, o už informacijos apie juos skelbimą ministerijos interneto svetainėje atsakinga ministerija.
V SKYRIUS
KITI PROJEKTŲ REIKALAVIMAI IR BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
94. Ministerija projektų finansavimo sąlygų apraše ir kvietime teikti PĮP gali nustatyti papildomus reikalavimus projektams ir projektų vykdytojams tiek, kiek tie reikalavimai neprieštarauja Taisyklėse ir šioje Tvarkoje nustatytiems reikalavimams.
95. Įgyvendinant projektus ir JP projektus turi būti laikomasi horizontaliųjų principų ir atitinkamų Chartijos nuostatų bei atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas, kaip numatyta Taisyklių VII skyriaus antrajame skirsnyje. Konkretūs projektų atitikties horizontaliesiems principams ir atitinkamoms Chartijos nuostatoms ir šių principų bei atitinkamų Chartijos nuostatų laikymosi reikalavimai nustatomi projektų finansavimo sąlygų apraše arba kvietime, kai nerengiamas projektų finansavimo sąlygų aprašas.
96. Projektams taikomi dokumentų saugojimo reikalavimai nurodyti Taisyklių VII skyriaus šeštajame skirsnyje.
97. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai ministerijos arba kitos administruojančiosios institucijos, sprendimus ar veiksmus (neveikimą) gali skųsti Lietuvos administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo įstatymo nustatyta tvarka arba Regionų administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatyme nustatyta tvarka.
98. Ministerija arba kita administruojančioji institucija, užtikrina valstybės pagalbos teikimo pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnį sąlygų laikymąsi, vadovaudamasi Taisyklių VII skyriaus trečiojo skirsnio nuostatomis.
99. Ministerijos arba kitos administruojančios institucijos, darbuotojas, gali įtarti pažeidimą, vykdydamas projektų sutarčių priežiūrą arba kontrolę, gavęs informacijos iš trečiųjų asmenų ar ją pastebėjęs visuomenės informavimo priemonėse ir kitais atvejais. Pažeidimo tyrimo, nustatymo ir ištaisymo, taip pat atsakingų institucijų informavimo procedūros ir veiksmai atliekami vadovaujantis Taisyklių IV skyriaus aštuntojo skirsnio nuostatomis.
100. Asmens duomenys, gauti ministerijai vykdant Tvarkoje numatytus veiksmus, renkami ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą.
Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos
plėtros programos pažangos priemonių
veiklų projektų, finansuojamų valstybės
biudžeto pažangos lėšomis, administravimo
ir finansavimo tvarkos
1 priedas
KULTŪROS MINISTERIJOS PADALINIAI, ATSAKINGI UŽ PAŽANGOS PRIEMONIŲ VEIKLŲ IR (AR) POVEIKLIŲ ĮGYVENDINIMĄ
Priemonės Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Veiklos pavadinimas |
Poveiklės pavadinimas |
Atsakingas ministerijos padalinys |
08-001-04-01-01 |
Aukštos meninės vertės, įvairaus ir įtraukaus kultūros turinio prieinamumo didinimas |
5. Žiniasklaidos turinys negalią turintiems asmenims |
- |
Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupė |
9. Kultūros ir meno įstaigų įgalinimas kurti bei teikti inovatyvias, trūkstamas (neteikiamas) paslaugas, siekiant atliepti įvairių tikslinių grupių poreikius |
- |
Investicijų valdymo skyrius |
||
10. Sektoriaus dalyvių gebėjimų ir kompetencijų stiprinimas |
10.4. Profesionaliojo scenos meno darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas |
Teisės ir žmogiškųjų išteklių skyrius |
||
10.5. KKI sektoriaus subjektų gebėjimų stiprinimas |
Strateginių pokyčių grupė |
|||
11. Projektas „Socialinis receptas“ |
- |
Strateginių pokyčių grupė |
||
12. Kultūros ir meno sukuriamos vertės ir filantropijos tradicijos pristatymas ir populiarinimas visuomenėje |
- |
Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė |
||
13. Nacionalinė koncertų salė |
- |
Investicijų valdymo skyrius |
||
08-001-04-06-01 |
Tvarių prielaidų ir paskatų aktualizuoti kultūros paveldo vertybes sukūrimas |
6. Socialiai atsakinga paveldotvarka |
6.1. Memorialinių muziejų pritaikymas |
Investicijų valdymo skyrius |
6.2. Kūrybiška vietokūra |
Kultūros paveldo politikos grupė |
|||
6.3. Daugiabučių namų – kultūros paveldo objektų – tvarkybos bandomasis projektas |
||||
6.4. Galimybių studija dėl daugiabučių namų paveldo objektų atnaujinimo paskatų sistemos modelio ir alternatyvų |
||||
08-001-04-05-01 |
Istorinės atminties komunikacijos turinio ir formų aktualizavimas |
2. Muziejinių ekspozicijų atnaujinimas |
- |
Atminties institucijų politikos grupė |
3. Istorinės atminties komunikavimas stiprinant visuomenės tapatybę ir atliepiant jos poreikius |
3.1. Istorinės atminties komunikacija panaudojant nematerialų kultūros paveldą |
Kultūros paveldo politikos grupė |
||
3.2. Lietuvos Sąjūdžio palikimo aktualizavimas šiuolaikinėje visuomenėje |
Atminties institucijų politikos grupė |
|||
08-001-04-03-01 |
Tautinių mažumų įsitraukimo ir įtraukties į visuomeninį gyvenimą skatinimas ir informacinės atskirties mažinimas |
1. Kultūros ir meno projektai aktualizuojantys tautinių mažumų istoriją ir kultūrą |
1.1. Kilnojamos parodos |
Kultūrinės edukacijos politikos grupė |
|
|
1.2. Kultūros ir meno projektai aktualizuojantys tautinių mažumų istoriją |
||
|
|
2. Projektas „Stiprūs įvairovėje“ |
- |
Kultūrinės edukacijos politikos grupė |
|
|
3. Tautinių mažumų informacinio raštingumo didinimas |
- |
Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupė |
|
|
4. Tautinių mažumų būklės stebėsenos tobulinimas |
- |
Kultūrinės edukacijos politikos grupė |
|
|
5. Tautinių mažumų kultūros paveldo aktualizavimas ir pritaikymas bendruomenių poreikiams |
- |
Kultūros paveldo politikos grupė |
08-001-04-02-01 |
Lietuvos kūrėjų konkurencingumo ir žinomumo didinimas, Lietuvos kūrybinio potencialo panaudojimo skatinimas |
1. Viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo modelio bandomasis projektas |
- |
Profesionaliosios kūrybos ir tarptautiškumo politikos grupė |
2. Lietuvos kino paveldo aktualizavimas ir sklaida |
- |
|||
3. Animacinių ir interaktyvių filmų programa |
- |
|||
4. Stipendijos kūrybinėms grupėms |
4.0.1. Jungtinis projektas „Stipendijos kūrybinėms grupėms“ |
|||
5. Trišalio bendradarbiavimo projektai |
- |
|||
6. Veiksminga kultūros ir meno tarptautinio bendradarbiavimo projektų sklaida užsienyje |
- |
|||
7. Jungtiniai profesionaliosios kūrybos pristatymai skatinimo platformose užsienyje |
- |
|||
08-001-04-07-01 |
Sąlygų lietuvių kalbos gyvybingumui ir prestižo skatinimui sukūrimas |
1. Nacionalinis diktantas
|
- |
Kultūrinės edukacijos politikos grupė |
2. Kalbos sostinės |
- |
|||
3. Valstybinės kalbos nuostatų stebėsena |
- |
|||
4. Daugiašalis projektas „Europos skaitmeninės infrastruktūros konsorciumas“ |
- |
|||
08-001-04-01-04 |
Kritinio mąstymo gebėjimų, atsakomybės už legalaus turinio vartojimą, medijų ir informacinio raštingumo ugdymas |
1. Medijų raštingumo programa |
- |
Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupė |
2. Žiniasklaidos veiklos skaidrinimas |
- |
|||
3. Žurnalistų saugumas |
- |
|||
4. Projektas „Legalija“ |
- |
Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos plėtros programos
pažangos priemonių veiklų projektų, finansuojamų valstybės
biudžeto pažangos lėšomis, administravimo ir finansavimo tvarkos
2 priedas
PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJŲ, PROJEKTAMS TAIKOMŲ REIKALAVIMŲ IR IŠLAIDŲ TINKAMUMO VERTINIMO KLAUSIMYNAS
1. Projekto duomenys
Projekto pavadinimas |
|
Pareiškėjo pavadinimas |
|
Projekto prašoma finansuoti suma (eurais) |
|
Projekto gavimo data ir unikalus kodas |
|
2. Projekto vertinimas
Kriterijus, jo vertinimo aspektas (-ai) |
Kriterijaus vertinimas |
||
Taip / Ne / Netaikoma / Taip su išlyga |
Komentarai
|
||
1. Projektu prisidedama prie nacionalinės plėtros programos uždavinių ir konkrečios plėtros programos pažangos priemonės siekiamų rezultatų įgyvendinimo. |
|
|
|
1.1. |
Projektu prisidedama prie įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo (-ų) Nacionalinio pažangos plano uždavinio (-ių). |
|
|
1.2. |
Projekto veikla (-os) (poveiklė (-ės)) atitinka plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytą (-as) veiklą (-as) (poveiklę (-es)) ir projektu prisidedama prie priemonės rodiklio (-ių) reikšmės pasiekimo. |
|
|
2. |
Pareiškėjas ir partneris (-iai) organizaciniu ir finansiniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą bei užtikrinti projekto rezultatų tęstinumą. |
|
|
2.1. |
Pareiškėjas ir partneris (-iai) atitinka tinkamų pareiškėjų ir partnerių sąrašą (kriterijus), nurodytą kvietime teikti projektų įgyvendinimo planus. |
|
|
2.2. |
Pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą (vertinant atitiktį šiam kriterijui vadovaujamasi pareiškėjo ir partnerio pateiktomis deklaracijomis.): |
|
|
2.2.1. |
pareiškėjui ir partneriui (-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka; |
(Netaikoma biudžetinėms įstaigoms) |
|
2.2.2. |
pareiškėjo ir partnerio (-ių) planuojamos veiklos nėra tokios veiklos, kurias įgyvendinant per finansų ministro tvirtinamų Taisyklių 264–265 punktuose nustatytą investicijų tęstinumo laikotarpį būtų nutraukta gamybinė veikla arba ji būtų perkelta už konkrečios apskrities (savivaldybės) ribų, taip pat už Lietuvos ribų; |
(Taikoma, kai vertinami projektų įgyvendinimo planai, jei tokiems projektams vadovaujantis Taisyklių 264–265 ir 268–269 punktais taikomas reikalavimas per investicijų tęstinumo laikotarpį nenutraukti gamybinės veiklos arba neperkelti jos už konkrečios apskrities (savivaldybės) ribų, taip pat už Lietuvos ribų) |
|
2.2.3. |
per 2 metus iki projekto įgyvendinimo plano pateikimo dienos pareiškėjas ir partneris nėra perkėlę (kaip apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais 2 straipsnio 61a punkte ir 14 straipsnio 16 dalyje) projekto įgyvendinimo plane nurodytai veiklai tapačios veiklos arba jos dalies ar panašios veiklos iš kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje esančios įmonės į Lietuvos Respublikoje esančią įmonę, kuriai prašoma suteikti finansavimą, ir įsipareigoja to nedaryti projekto įgyvendinimo metu bei 2 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos; |
(Reikalavimas taikomas, kai projektui teikiama valstybės pagalba (įskaitant „de minimis“ pagalbą) |
|
2.2.4. |
projekto įgyvendinimo plano vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui (-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti Europos Sąjungos finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo; |
(Netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims) |
|
2.3. |
Pareiškėjas ir partneris (-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“. |
(Netaikoma biudžetinėms įstaigoms. Šis vertinimo aspektas taikomas tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui) |
|
2.4. |
Projektui įgyvendinti sudaryta komanda ir tinkamai paskirstytos jos funkcijos ir atsakomybės. |
|
|
2.5. |
Partnerystė įgyvendinant projektą yra pagrįsta ir teikia naudą.
|
(Taikoma, jei pareiškėjas numato projektą įgyvendinti kartu su partneriu (-iais). |
|
2.6. |
Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) rezultatų tęstinumas.
|
(Netaikoma, kai pagal PFSA nėra reikalavimo užtikrinti finansinį projekto veiklų tęstinumą. |
|
2.7. |
Nuosavas įnašas atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše (toliau – PFSA) arba kvietime teikti projektų įgyvendinimo planus, kai nerengiamas PFSA, nustatytus reikalavimus ir yra užtikrintas įnašo finansavimas.
|
(Taikoma, jei projekto įgyvendinimo plane numatytas nuosavas įnašas ir (arba) nuosavas įnašas privalomas pagal PFSA reikalavimus) |
|
2.8. |
Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas.
|
|
|
3. |
Projekto veiklos yra aiškios, realios, pamatuojamos ir jas įgyvendinus bus pasiekti projekto rezultatai. |
|
|
3.1. |
Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai yra projekto veiklų padarinys, projekto veiklos sudaro prielaidas įgyvendinti projekto tikslą. |
|
|
3.2. |
Projekto tikslas, veiklos (poveiklės) yra įvykdomos ir jų rezultatai pamatuojami ir pasiekiami per projekto įgyvendinimo laikotarpį, projekto įgyvendinimo trukmė atitinka kvietime teikti projektų įgyvendinimo planus nurodytus reikalavimus. |
|
|
4. |
Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
|
|
4.1. |
Projekto parengtumas atitinka PFSA arba kvietime teikti projektų įgyvendinimo planus, kai PFSA nerengiamas, nustatytus reikalavimus. |
(Taikoma, kai PFSA nustatyti reikalavimai projekto parengtumui) |
|
4.2. |
Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos arba sąnaudų veiksmingumo analizės rezultatais. |
(Taikoma, kai projekto investicijų projektas teikiamas kartu su investicijų skaičiuokle) |
|
4.3. |
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai. |
(Jeigu taikoma) |
|
4.4. |
Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki projekto įgyvendinimo plano pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras (jei taikoma). Planuojamų įgyvendinti projekto veiklų išlaidos nefinansuojamos pagal kitus pareiškėjo ir (ar) partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus. |
|
|
4.5. |
Projekto skiriama prašoma skirti finansavimo suma neviršija pažangos priemonės apraše, PFSA ir kvietime teikti projektų įgyvendinimo planus nustatytos didžiausios galimos projektui skirti lėšų sumos. |
|
|
4.6. |
Tinkamai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos. |
(Jeigu taikoma) |
|
5. |
Projektas atitinka Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatas. |
|
|
5.1. |
Teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai. |
(Taikoma, jei projektui teikiama „de minimis“ pagalba) |
|
5.2. |
Projektas finansuojamas pagal suderintas valstybės pagalbos taisykles ar Europos Komisijos sprendimą dėl projekto suderinamumo su vidaus rinka arba pagal 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, laikantis ten nustatytų reikalavimų. |
(Taikoma, jei projektas finansuojamas pagal suderintą valstybės pagalbos schemą ar Europos Komisijos sprendimą arba pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014) |
|
5.3. |
Projekto finansavimu nėra teikiama neteisėta valstybės pagalba ar de minimis pagalba. |
(Taikoma, jei PFSA nurodyta, kad pagal PFSA nurodytas sąlygas valstybės pagalba ir (ar) „de minimis“ pagalba nėra teikiama) |
|
6. |
Projektas atitinka horizontaliuosius principus (toliau – HP) ir atitinkamas Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatas. |
|
|
6.1.
|
Projekto įgyvendinimo metu nepažeidžiami HP ir atitinkamos Chartijos nuostatos: |
(Negali būti netaikoma) |
|
6.1.1. |
Nenumatyta projekto veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darniam vystymuisi, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV) 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, kaip jis suprantamas pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088. |
|
|
6.1.2. |
Projektas neturi neigiamo poveikio lygių galimybių ir nediskriminavimo HP, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimą, atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvenciją. |
|
|
6.1.3. |
Įgyvendinant projektą laikomasi atitinkamų Chartijos nuostatų laikymosi reikalavimų, nustatytų PFSA. |
|
|
6.2. |
Projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai ir pan.) prisidedama prie HP, nurodytų pažangos priemonės apraše ir (arba) PFSA, įgyvendinimo: |
(Taikoma, kai toks reikalavimas nustatytas PFSA. Ministerija detalizuoja šį vertinimo aspektą, įrašydama konkrečius reikalavimus, nurodytus PFSA) |
|
6.2.1. |
Projektu, atsižvelgiant į SESV 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, tiesiogiai prisidedama prie darnaus vystymosi HP įgyvendinimo. |
|
|
6.2.2. |
Projektu tiesiogiai prisidedama prie lygių galimybių ir nediskriminavimo HP įgyvendinimo bent vienu iš šių aspektų: dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, religijos ar įsitikinimų, pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės ar kt., bei užtikrinamas prieinamumo visiems (ypač negalią turintiems asmenims) reikalavimas (naudotis gaminiais, paslaugomis, transportu, fizinės ar e. aplinkos sprendimais, infrastruktūra, kuriais gali naudotis visi žmonės kuo platesniu mastu, neatsižvelgiant į jų funkcines galimybes). |
|
|
6.2.3. |
Projektu tiesiogiai prisidedama prie inovatyvumo (kūrybingumo) HP įgyvendinimo (įgyvendinant projekto veiklas vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.). |
|
|
7. |
Projektas atitinka specialiuosius atrankos kriterijus (nurodomi taikomi specialieji atrankos kriterijai iš PFSA) |
(Jeigu PFSA tokie nustatyti) |
|
8. |
Projektas atitinka prioritetinius atrankos kriterijus ir naudos ir kokybės vertinimo metu surenka nustatytą minimalią balų sumą (nurodomi taikomi prioritetiniai atrankos kriterijai iš PFSA ir balų skaičius pagal kiekvieną iš jų). |
(Jeigu PFSA tokie nustatyti) |
|
9. |
Projektas atitinka kitus PFSA nustatytus reikalavimus (nurodomi taikomi kiti reikalavimai, kurie vertinti PĮP vertinimo metu). |
(Jeigu PFSA tokie nustatyti) |
|
3. Išvada dėl Projekto atitikimo 2 punkte nurodytiems reikalavimams
□ Projektas atitinka visus 2 punkte nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojamas. Projektui siūloma skirti finansavimo suma: ________________ eurų.
□ Projektas neatitinka bent vieno iš 2 punkte nustatytų reikalavimų, t. y. ____________ (nurodoma, kurių reikalavimų neatitinka) ir negali būti negali būti finansuojamas.
____________________________________________ ____________________
(Vertintojo pareigos, vardas, pavardė) (parašas)
Pastaba. 2.2.1–2.2.3 papunkčiuose nurodytų asmenų duomenys tvarkomi vykdant Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 5 punkte ir 2 dalies 5 punkte nustatytas pareigas.