LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2015 M. KOVO 24 D. ĮSAKYMO NR. A1-145 „DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. spalio 20 d. Nr. A1-540
Vilnius
P a k e i č i u Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. A1-145 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
„22. Atsakinga institucija, atlikdama įgaliotajai institucijai pavestų funkcijų vykdymo priežiūrą ir siekdama, kad vykdant projektus būtų įgyvendinti PMIF programos tikslai, organizuoja dvišalius susitikimus su įgaliotąja institucija. Susitikimų metu įgaliotoji institucija pristato projektų įgyvendinimo eigą, taip pat aptariamos iškilusios problemos, galimi jų sprendimo būdai ir kiti klausimai.“
2. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:
3. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:
„32. Kai yra keičiamos PMIF programos dalys, kurioms Europos Komisijos sprendimas netaikomas, atsakinga institucija suderina siūlomą keitimą su Stebėsenos komitetu ir, gavusi jo pritarimą, praneša apie PMIF programos pakeitimus įgaliotajai ir audito institucijoms bei imasi atitinkamų teisės aktų keitimų (jeigu turi būti keičiami), kuriuos patvirtinus skelbiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 19 straipsniu ir (ar) juos paskelbia atsakingos institucijos interneto svetainėje (jeigu turi būti paskelbti).“
4. Pakeičiu 42 punktą ir jį išdėstau taip:
„42. Atsakinga institucija, siekdama nustatyti, ar ketinamoms finansuoti veikloms arba daliai veiklų turi būti taikomos valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos taisyklės, užpildo Patikros lapą dėl valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo (toliau – patikros lapas dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo) pagal atsakingos institucijos vidaus procedūrose nustatytą formą. Patikros lapas dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo pakartotinai pildomas keičiant PFSA, jei pasikeitė aplinkybės, kurios galėjo turėti įtakos valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos buvimui ar nebuvimui. Nustačiusi, kad planuojamas teikti finansavimas nėra valstybės arba de minimis pagalba, atsakinga institucija parengia patikros lapą dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo, kurį tvirtina kartu su PFSA. Nustačiusi, kad planuojamas teikti finansavimas yra valstybės arba de minimis pagalba, atsakinga institucija parengia patikros lapą dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo ir Projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms patikros lapą arba Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą ir tvirtina juos kartu su PFSA. Naudodamasi šiais patikros lapais, įgaliotoji institucija, vertindama paraiškas ir atlikdama įgyvendinamų projektų priežiūrą, tikrina projektų atitiktį valstybės arba de minimis pagalbos taisyklėms. Atsakinga institucija, derindama PFSA su įgaliotąja institucija, bet ne vėliau nei per 20 darbo dienų po PFSA įsigaliojimo dienos, pateikia užpildytą patikros lapą dėl pagalbos buvimo ar nebuvimo.“
5. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:
„58. Atsakinga institucija, pasibaigus ataskaitiniam mėnesiui, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas parengia Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo programos projektams per ataskaitinį mėnesį išmokėtų lėšų ataskaitą (Taisyklių 2 priedas) pagal kiekvieną PMIF programos konkretų tikslą bei ypatingus atvejus ir elektroniniu paštu pateikia ją įgaliotajai institucijai.“
6. Pakeičiu XI skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 68 punktą ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 69 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:
„70. Atsakinga institucija už lėšas, išmokėtas per ataskaitinius metus, nurodytus Taisyklių 4.1 papunktyje, atsiskaito Europos Komisijai nuo 2016 m. kasmet iki vasario 15 d. arba kitos Europos Komisijos nustatytos datos, per SFC 2014 teikdama metinio likučio mokėjimo prašymus Europos Komisijai, kaip nustatyta Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 514/2014 44 straipsnyje, 2015 m. kovo 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 2015/377, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 514/2014, kuriuo nustatomos Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir policijos bendradarbiavimo, nusikalstamumo prevencijos, kovos su juo ir krizių valdymo finansinės paramos priemonės bendrosios nuostatos, nustatomi metinio likučio mokėjimui reikalingų dokumentų pavyzdžiai (OL 2015 L 64, p. 17), ir 2015 m. kovo 2 d. Komisijos įgyvendinimo reglamente (ES) Nr. 2015/378, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 514/2014 taikymo taisyklės, susijusios su metinio sąskaitų patvirtinimo procedūros ir atitikties patvirtinimo procedūros įgyvendinimu (OL 2015 L 64, p. 30).“
10. Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:
„73. Jei dėl išlaidų sumų, įtrauktų į metinio ir galutinio likučio mokėjimo prašymus Europos Komisijai (toliau – mokėjimo prašymai Europos Komisijai), yra gauti audito institucijos, Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos ir (ar) kitų institucijų, atlikusių auditus ir (ar) patikrinimus, pastebėjimai, keliantys abejones dėl tų išlaidų tinkamumo finansuoti ir (ar) įtraukti į mokėjimo prašymus Europos Komisijai, šių išlaidų įgaliotoji institucija neįtraukia į Taisyklių 61.1 papunktyje nurodytas ataskaitas. Paaiškėjus, kad į atsakingos institucijos mokėjimo prašymus Europos Komisijai neįtrauktos išlaidos yra tinkamos finansuoti ir gali būti įtrauktos į mokėjimo prašymus Europos Komisijai, tokios išlaidos įtraukiamos į kitų ataskaitinių metų metinio likučio mokėjimo prašymą Europos Komisijai.“
11. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:
„74. Atsakinga institucija, siekdama patikrinti ir įvertinti, ar įgaliotosios institucijos pateiktos Taisyklių 61.1 papunktyje nurodytos ataskaitos yra tikslios, grindžiamos patikimomis apskaitos sistemomis ir parengtos remiantis patikrinamais išlaidas pagrindžiančiais ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais, ar į ataskaitas įtrauktos išlaidos atitinka ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas taisykles, ar buvo patirtos vykdant projektus, atrinktus finansuoti pagal PMIF programai taikytinus kriterijus, ir laikantis ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų taisyklių, prieš įtraukdama išlaidas į mokėjimo prašymus Europos Komisijai, prireikus prašo papildomų dokumentų ir (arba) atlieka tikrinimus įgaliotojoje institucijoje.“
12. Pakeičiu 100.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„100.4. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl metinės įgyvendinimo ataskaitos, atsakinga institucija, bendradarbiaudama su įgaliotąja institucija (jeigu būtina), organizuoja papildomos informacijos parengimą, prireikus tikslina metinę įgyvendinimo ataskaitą atsižvelgdama į Europos Komisijos pastabas, derina su Stebėsenos komitetu (išskyrus atvejus, kai atliekami techninio pobūdžio patikslinimai) ir pakartotinai teikia ją Europos Komisijai per SFC 2014.“
13. Pakeičiu 101.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„101.4. Europos Komisijai pateikus pastabas dėl galutinės įgyvendinimo ataskaitos, atsakinga institucija, bendradarbiaudama su įgaliotąja institucija (jeigu būtina), organizuoja papildomos informacijos parengimą ir (arba) rengia patikslintą galutinę įgyvendinimo ataskaitą, derina su Stebėsenos komitetu (išskyrus atvejus, kai atliekami techninio pobūdžio patikslinimai) ir teikia ją Europos Komisijai per SFC 2014.“