LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS
įsakymas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRO 2018 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 1-204 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 4 PRIORITETO „ENERGIJOS EFEKTYVUMO IR ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGIJOS GAMYBOS IR NAUDOJIMO SKATINIMAS“ 04.3.1-VIPA-T-113 PRIEMONĖS „VALSTYBEI NUOSAVYBĖS TEISE PRIKLAUSANČIŲ PASTATŲ ATNAUJINIMAS (II)“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. 1 PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. kovo 20 d. Nr. 1-58
Vilnius
P a k e i č i u 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-VIPA-T-113 priemonės „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas (II)“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr.1, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2018 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1-204 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.3.1-VIPA-T-113 priemonės „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas (II)“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (toliau – Aprašas):
1. Pakeičiu Aprašo 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. Pagal Aprašą iš viso projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 24 592 848 (dvidešimt keturių milijonų penkių šimtų devyniasdešimt dviejų tūkstančių aštuonių šimtų keturiasdešimt aštuonių) eurų, iš kurių iki 21 696 648 (dvidešimt vieno milijono šešių šimtų devyniasdešimt šešių tūkstančių šešių šimtų keturiasdešimt aštuonių) eurų – Europos regioninės plėtros fondo lėšos, iš kurių 2 896 200 (du milijonai aštuoni šimtai devyniasdešimt šeši tūkstančiai du šimtai) eurų Europos regioninės plėtros fondo lėšų rezervas.“
2. Pakeičiu Aprašo 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Priemonės tikslas – atnaujinti valstybei arba viešosioms įstaigoms, kurių savininkas yra valstybė, nuosavybės teise priklausančius ar perduotus centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojui šildomus ir (arba) vėsinamus arba planuojamus šildyti ir (arba) vėsinti viešuosius pastatus, siekiant, padidinti viešųjų pastatų energijos vartojimo efektyvumą – pasiekti mažiausiai C energinio naudingumo klasę ir pagerinti pastatų bei jų inžinerinių sistemų fizines ir energetines savybes.“
3. Pakeičiu Aprašo 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:
11.1. Valstybei priklausančių viešųjų pastatų atnaujinimas ir jų inžinerinių sistemų fizinių ir energetinių savybių pagerinimas, didinant energijos vartojimo efektyvumą.
11.2. Valstybei arba viešosioms įstaigoms, kurių savininkas yra valstybė, priklausančių viešųjų pastatų atnaujinimas ir jų inžinerinių sistemų fizinių ir energetinių savybių pagerinimas, didinant energijos vartojimo efektyvumą , kuomet dalį investicijų numatoma finansuoti pagal 04.3.1-FM-F-105 priemonę „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“. “
4. Pakeičiu Aprašo 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Pagal Aprašo 11 punkte nurodytą remiamą veiklą kvietimą teikti paraiškas projektams finansuoti numatoma paskelbti 2020 m. I ketvirtį. Informacija apie planuojamus skelbti kvietimus taip pat pateikiama Kvietimų teikti paraiškas skelbimo, projektų sąrašų ir finansavimo sutarčių plane, kuris skelbiamas Ministerijos svetainės skyriaus „Veiklos sritys“ srities „Europos Sąjungos investicijos“ dalyje „2014-2020 m. Europos Sąjungos investicijos“ ir ES struktūrinių fondų svetainėje www.esinvesticijos.lt .“
5. Pakeičiu Aprašo 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. Pagal Aprašą galimi pareiškėjai:
13.1. Viešuosius pastatus patikėjimo, panaudos arba nuosavybės teise valdančios biudžetinės įstaigos. Taikoma 11.1 papunktyje nurodytai veiklai.
13.2. Viešuosius pastatus patikėjimo, panaudos arba nuosavybės teise valdančios biudžetinės įstaigos (kurios planuoja įgyvendinti projektą ETPT modeliu), viešosios įstaigos, kurių savininkas yra valstybė, ar centralizuotai valdomo turto valdytojas (išskyrus kitas valstybės įmones). Taikoma 11.2 papunktyje nurodytai veiklai. “
6. Pakeičiu Aprašo 16 punktą ir jį išdėstau taip:
„16. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus Veiksmų programos stebėsenos komiteto 2018 m. vasario 22 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P- 1 (31), 2018 m. rugsėjo 20 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-4 (34) ir 2020 m. vasario 19 d. posėdžio protokoliniu sprendimu Nr. 44P-2(50):
16.1. atitiktis strateginiams dokumentams. Vertinama, ar projektas prisideda prie Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo ir atitinka Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos nuostatas. Laikoma, kad numatomas vykdyti projektas prisideda prie Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos 33.1 papunkčio įgyvendinimo, jeigu projektu bus užtikrintas energijos vartojimo efektyvumo padidėjimas, ir, kad projektas atitinka Programos nuostatas, jei pastatas, kurį ketinama atnaujinti, dėl įgyvendinamo projekto pasieks mažiausiai C energinio naudingumo klasę;
16.2. galutinės energijos sąnaudų atnaujinamame pastate sumažinimas ne mažiau kaip 30 procentų. Laikoma, kad projektas atitinka šį kriterijų, jeigu projektu numatyta, kad atnaujinus pastatą, galutinės energijos sąnaudos bus sumažintos ne mažiau kaip 30 procentų. Galutinės energijos sąnaudų sumažėjimas (procentais) vertinamas lyginant sumines energijos sąnaudas arba bendras šildymui, vėsinimui, karštam vandeniui ruošti, sumines elektros energijos sąnaudas pagal pateikiamą energinio naudingumo sertifikatą, išduotą prieš pastato atnaujinimą su bendromis šildymui, vėsinimui, karštam vandeniui ruošti, suminėmis elektros energijos sąnaudomis, nurodytomis projektiniame energinio naudingumo sertifikate, pateiktame energijos vartojimo audito ataskaitoje, o po pastato atnaujinimo – nurodytomis energinio naudingumo sertifikate;
16.3. dalinis projekto investicijų finansavimas taikant finansinę priemonę. Šis kriterijus taikomas 11.2 papunktyje nurodytai veiklai: valstybei arba viešosioms įstaigoms, kurių savininkas yra valstybė, priklausančių viešųjų pastatų atnaujinimas ir jų inžinerinių sistemų fizinių ir energetinių savybių pagerinimas, didinant energijos vartojimo efektyvumą, kuomet dalį investicijų numatoma finansuoti pagal 04.3.1-FM-F-105 priemonę „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“. Vertinama, ar projekto investicijų dalį siekiama finansuoti taikant 04.3.1-FM-F-105 priemonę, t. y. ar dėl konkrečiam pastatui atnaujinti reikalingų investicijų dalies finansavimo buvo kreiptasi ir gautas pritarimas iš uždarosios akcinės bendrovės Viešųjų investicijų plėtros agentūros pagal 04.3.1-FM-F-105 priemonę iki paraiškos įvertinimo pagal priemonę Nr. 04.3.1-VIPA-T-113 pabaigos. Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik projektų vertinimo metu.“
7. Pakeičiu Aprašo 20 punktą ir jį išdėstau taip:
„20. Pagal Aprašą nebus finansuojami projektai, kurių įgyvendinimui pasirašytos sutartys pagal 04.3.1-VIPA-V-101 priemonę „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas“ ir pagal 04.3.1-VIPA-T-113 priemonės „Valstybei nuosavybės teise priklausančių pastatų atnaujinimas (II)“I-ąjį kvietimą teikti paraiškas bei kurių įgyvendinimui pasirašytos paskolos sutartys su uždarąja akcine bendrove Viešųjų investicijų plėtros agentūra pagal 04.3.1-FM-F-105 priemonę „Energijos vartojimo efektyvumo didinimas viešojoje infrastruktūroje“. “
9. Pakeičiu Aprašo 27.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„27.4. iki paraiškos pateikimo turi būti parengtas pastato naudojimo planas visam projekto ataskaitiniam laikotarpiui, kaip numatyta Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programoje. Administracinės paskirties arba specialios paskirties valstybei priklausančių pastatų, naudojamų administracinei veiklai, naudojimo planas turi būti suderintas su centralizuotai valdomo valstybės turto valdytoju (negalioja jei pareiškėjas yra centralizuotai valdomo valstybės turto valdytojas.)“
10. Pakeičiu Aprašo 33 punktą ir jį išdėstau taip:
„33. Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, gali būti teikiama kaip investicinė pagalba kultūros infrastruktūros atnaujinimui pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 53 straipsnį, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas, 1 straipsnio 2–5 dalyse bei Apraše nustatytus apribojimus. Taikant šį aprašo punktą, Įgyvendinančioji institucija pildo Aprašo 2 priedą.“
11. Pakeičiu Aprašo 34 punktą ir jį išdėstau taip:
„34. Pagal Aprašą patalpų nuomininkui gali būti teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal de minimis reglamento nuostatas (netaikoma kultūros infrastruktūros atnaujinimui, kuriam gali būti teikiama valstybės pagalba pagal Bendrąjį bendrosios išimties reglamentą). De minimis pagalbos atveju paskutinio mokėjimo prašymo tikrinimo metu projektui suteikta pagalba bus diskontuojama vadovaujantis de minimis reglamento 3 straipsnio 6 dalies nuostatomis. Taikant šį aprašo punktą, Įgyvendinančioji institucija pildo Aprašo 3 priedą.“
12. Pakeičiu Aprašo 36 punktą ir jį išdėstau taip:
„36. Tais atvejais, kai atnaujinamame pastate paslaugas teikia nuomininkas, kuris yra ūkio subjektas, pastato valdytojas turi užtikrinti, kad ūkio subjektas dėl pastato atnaujinimo negautų jokios išskirtinės naudos, pavyzdžiui, nuomos kaina turėtų būti padidinama proporcingai sumažėjusioms komunalinių paslaugų ir (arba) nuomos sąnaudoms. Jeigu šios sąlygos įvykdyti pareiškėjui neįmanoma, pagal Aprašą pastate paslaugas teikiančiam ūkio subjektui (nuomininkui) gali būti teikiama de minimis pagalba ir ji turi atitikti de minimis reglamento nuostatas. Atitiktį šio punkto reikalavimams vertina įgyvendinančioji institucija paraiškos vertinimo metu, atsižvelgdama į Aprašo 5 priedo nuostatas, pildydama Aprašo 3 priedą.“
13. Pakeičiu Aprašo 40 punktą ir jį išdėstau taip:
„40. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis kiekvienam pastato atnaujinimui nustatoma atskirai:
40.1. Pagal Priemonės veiklą, numatytą Aprašo 11.1 papunktyje, gali būti finansuojama iki 100 procentų visų pastato atnaujinimui reikalingų investicijų (Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodytų viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmų (priemonių)).
40.2. Pagal priemonės veiklą, numatytą Aprašo 11.2 papunktyje, bendrai visai pastato atnaujinimo investicijai nebus finansuojama daugiau nei 100 procentų išlaidų, kurios būtų pripažintos tinkamomis finansuoti susumavus pagal Priemonę ir 04.3.1-FM-F-105 priemonę. Atsižvelgiant į siekiamus rezultatus gali būti finansuojama ši dalis visų pastato atnaujinimui reikalingų investicijų (Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodytų viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmų (priemonių)), kurios pagal šią Priemonę ir pagal 04.3.1-FM-F-105 priemonę būtų pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidomis, sumos:
40.2.1. iki 80 procentų, jeigu siekiama C energinio naudingumo klasės ir sutaupoma daugiau kaip 30 procentų energijos ir taikomas ETPT modelis.
14. Pakeičiu Aprašo 43 punktą ir jį išdėstau taip:
15. Pakeičiu Aprašo 45 punktą ir jį išdėstau taip:
„45. Pagal šį Aprašą tinkamų finansuoti išlaidų kategorija – trečioji išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“, pagal kurią tinkami finansuoti Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės), iš kurių 12-14 punktuose nurodytiems viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmams (priemonėms) taikomos Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 23.5 papunkčio nuostatos.“
16. Papildau aprašą 451 punktu:
„451. Pagal šio Aprašo veiklą, nustatytą 11.1 papunktyje, tinkamomis taip pat laikomos išlaidos audito parengimui, techniniam projektui ir ekspertizei – trečioji išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai, pagal kurią tinkami finansuoti Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės), iš kurių 12-14 punktuose nurodytiems viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmams (priemonėms) taikomos Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 23.5 papunkčio nuostatos. Pareiškėjas siekiantis gauti grąžinamąją subsidiją neturi turėti prisiimtų įsipareigojimų techninei dokumentacijai iš ENEF.“
17. Pakeičiu Aprašo 49 punktą ir jį išdėstau taip:
„49. pagal šį Aprašą nėra finansuojami konkretūs Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priede nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės), kuriems skirta lėšų iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė, ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir kurioms apmokėti, skyrus ES struktūrinių fondų lėšas, jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir apmokėtos daugiau nei vieną kartą. Taip pat nėra finansuojami konkretūs Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos 2 priedo 1–11 punktuose nurodyti viešųjų pastatų atnaujinimo veiksmai (priemonės), kurioms anksčiau buvo skirta lėšų iš šiame punkte nurodytų šaltinių, nebent argumentuotai būtų pagrįstas tokių priemonių finansavimo poreikis.“
18. Pakeičiu Aprašo 66 punktą ir jį išdėstau taip:
„66. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kurios iš dalies užpildyta forma (.pdf formatu) skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės skyriuje „Dokumentai“, srityje „Finansavimas“ paskelbto kvietimo teikti paraiškas dalyje „Susiję dokumentai“. Paraiškoje turi būti prašoma finansuoti tokią (-į) energijos vartojimo audito ataskaitoje pateiktą energijos taupymo priemonių grupę (paketą), kurios (-io), skaičiuojant SVA metodu (vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodikos, patvirtintos 2019 m. rugpjūčio 14 d. VšĮ CPVA Direktoriaus įsakymu Nr. 2019/8-214), sąnaudų efektyvumo/veiksmingumo rodiklis (grynųjų išlaidų kartu su likutine verte pokyčio ir paslaugos pokyčio rezultato santykis) būtų mažiausias.“
19. Pakeičiu Aprašo 70 punktą ir jį išdėstau taip:
„70. Jeigu laikinai nėra užtikrintos DMS funkcinės galimybės, ir dėl to pareiškėjai negali pateikti paraiškos ar jos priedo (-ų) paskutinę paraiškų pateikimo termino dieną, įgyvendinančioji institucija paraiškų pateikimo terminą pratęsia 7 dienų laikotarpiui ir (arba) sudaro galimybę paraiškas ar jų priedus pateikti kitu būdu bei apie tai paskelbia Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 82 punkte nustatyta tvarka. Paraiškos pateikimo data laikoma paskutinio pateikto priedo pateikimo data.“
20. Pakeičiu Aprašo 71.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
22. Pakeičiu Aprašo 80 punktą ir jį išdėstau taip:
„80. Įgyvendinančioji institucija paraiškų vertinimo metu projektams, kurių pagal šį Aprašą finansuojamo projekto investicijų vertė viršija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punkte nustatytą vertę, atlieka energijos vartojimo audito ataskaitoje pateiktų energijos taupymo priemonių grupių (paketų) vertinimą.“
23. Pakeičiu Aprašo 81 punktą ir jį išdėstau taip:
„81. Paraiškas vertina įgyvendinančioji institucija ne ilgiau kaip 60 dienų nuo kiekvienos paraiškos gavimo dienos. Pateiktos paraiškos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal paraiškų pateikimo eilę (išskyrus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 64.4 ir 64.5 papunkčiuose nurodytus atvejus) ir įvertinus pagal eilę teikiamos Ministerijai sprendimui priimti. “
24. Pakeičiu Aprašo 95 punktą ir jį išdėstau taip:
„95. Metinis preliminarus grąžintinų lėšų dydis kiekvienam projektui nustatomas individualiai, atsižvelgiant į pasiektus projekto sutartyje nustatytus rezultatus, galutinės energijos sąnaudų sutaupymus ir šiuos grąžinimo kriterijus:
Būtinos sąlygos įgyvendinti |
Subsidijos grąžinimo intensyvumas |
||
Reikalavimai ETPT modelio taikymui, energinio naudingumo klasės pasiekimui ir / arba atnaujinamam vienam ar daugiau viešųjų pastatų, kurių bendras plotas ne mažiau kaip 15 000 kv. m. Plotas sumuojamas pagal vieno pareiškėjo per visą naujo kvietimo laikotarpį pateiktas tinkamas paraiškas.
|
galutinių energijos sąnaudų sumažinamas procentais |
Pagal Priemonės veiklą, nurodytą Aprašo 11.1 papunktyje (skaičiuojama nuo rangos darbų tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų sumos) |
Pagal Priemonės veiklą, nurodytą Aprašo 11.2 papunktyje (skaičiuojama nuo rangos darbų tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų sumos) |
ETPT ir C klasė |
>30 |
Netaikoma |
0 |
A; B klasė ir >=15000 m2 |
>45 |
40 |
0 |
(40-45] |
Netaikoma |
10 |
|
(35-40] |
20 |
||
(30-35] |
30 |
||
<30 |
100 |
||
A; B klasė arba >=15000 m2 |
>45 |
Netaikoma |
10 |
(40-45] |
50 |
20 |
|
(35-40] |
Netaikoma |
30 |
|
(30-35] |
Netaikoma |
40 |
|
<30 |
Netaikoma |
100 |
|
C klasė |
>45 |
Netaikoma |
20 |
(40-45] |
Netaikoma |
30 |
|
(35-40] |
Netaikoma |
40 |
|
(30-35] |
Netaikoma |
50 |
|
<30 |
Netaikoma |
100 |
|
A; B;C klasė arba >=15000 m2 |
(35-40] |
60 |
Netaikoma |
A; B;C klasė
|
(30-35] |
70 |
|
<C klasė |
<30 |
100 |
100 |
“
25. Pakeičiu Aprašo 96 punktą ir jį išdėstau taip:
„96. Grąžinamosios subsidijos lėšų grąžinimas vykdomas, vadovaujantis suderintu Grafiku. Grąžinimo terminas – veiklai nurodytai Aprašo 11.1 papunktyje 10 metų, o veiklai, nurodytai Aprašo 11.2 papunktyje - 5 metai, pradedant skaičiuoti nuo kitų metų po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos. Grąžinimai atliekami vieną kartą per metus: iki einamųjų metų birželio 30 d.“
26. Pakeičiu 1 priedo 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
5.4. Pareiškėjui ir partneriui(-iams) nėra apribojimų gauti finansavimą: |
|
|
|
5.4.1. pareiškėjui ir partneriui(-iams), kurie yra juridiniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas(-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms) arba pareiškėjui ir partneriui(-iams), kurie yra fiziniai asmenys, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos; |
Informacijos šaltiniai: Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viešai prieinama informacija. |
|
|
5.4.2. paraiškos pateikimo dieną pareiškėjas ir partneris(-iai) galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažinti nevykdančiais pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, jei pareiškėjas ir (-iai) yra užsienyje registruoti juridiniai asmenys ar užsienyje gyvenantys fiziniai asmenys |
Informacijos šaltiniai: VMI išduodamos pažymos dėl atsiskaitymo su valstybės ir (ar) savivaldybės biudžetais, pinigų fondais. Informatikos ir ryšių departamentas (IRD) prie VRM turi informacijos apie teistumus ir administracinius sprendimus. Kiti galimi šaltiniai: UAB „Credintinfo Lietuva“. |
|
|
5.4.3. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris(-iai), kurie yra fiziniai asmenys, arba pareiškėjo ir partnerio(-ių), kurie yra juridiniai asmenys, vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys(-iai) ar mažosios bendrijos atstovas(-ai), turintis(-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris(-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis(-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo ir partnerio(-ių) per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbo ar kitų su prekyba žmonėmis susijusių nusikalstamų veikų, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo arba partnerio(-ių) veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); |
Informacijos šaltiniai: IRD turi informacijos ir apie teistumus, ir administracinius sprendimus. Kiti galimi šaltiniai: www.e.teismas.lt www.eteismai.lt http://liteko.teismai.lt/viesasprendimupaieska www.infolex.lt UAB „Credintinfo Lietuva“ Visi viešai prieinami informacijos šaltiniai.
|
|
|
5.4.4. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui(-iams), jei jie perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); |
Informacijos šaltiniai: Visi viešai prieinami informacijos šaltiniai.
|
|
|
5.4.5. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui(-iams) nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata nėra taikoma viešiesiems juridiniams asmenims); |
Informacijos šaltiniai: Darbo inspekcijos suteikiami duomenys apie juridinius asmenis, kurie nelegaliai įdarbino asmenis. Taip pat kiti viešai prieinami informacijos šaltiniai. |
|
|
5.4.6. paraiškos vertinimo metu pareiškėjui ir partneriui(-iams) nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui); |
Informacijos šaltiniai: SFMIS.
|
|
|
5.4.7. paraiškos vertinimo metu pareiškėjas ir partneris(-iai) Juridinių asmenų registrui yra pateikę metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui). |
Informacijos šaltiniai: VĮ Registrų centro viešai prieinami duomenys http://www.registrucentras.lt/jar/p/
|
|
|
27. Papildau 1 priedą 5.41 papunkčiu:
5.41. Paraiškos vertinimo metu pareiškėjo ir (ar) partnerio, kurie atitinka Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje pateiktą investuotojo apibrėžtį, atžvilgiu nėra priimtas Vyriausybės sprendimas, kad jis neatitinka nacionalinio saugumo interesų, arba pradėta patikros dėl jo atitikties nacionalinio saugumo interesams procedūra. (Tais atvejais, kai turima informacijos, kad pareiškėjas ir (ar) partneris galimai neatitinka nacionalinio saugumo interesų, įgyvendinančioji institucija tokią informaciją turi perduoti ministerijai, kurios kompetencijai priskirti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų finansuojami ūkio sektoriai, kad Įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nustatyta tvarka būtų inicijuojama jo (jų) atitikties nacionalinio saugumo interesams patikra).
|
Informacijos šaltiniai: Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija arba šios komisijos veiklą aptarnaujanti valstybės institucija – Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija. |
|
|
28. Pakeičiu 1 priedo 7 punktą ir jį išdėstau taip:
7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
|||
7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės (toliau – SNA) rezultatais: (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) ir investicijų projekto skaičiuoklė, ir kurių įgyvendinimo alternatyvų analizė ir palyginimas atlikti taikant SNA metodą. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija ir numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše. Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.) |
Informacijos šaltinis: Paraiška
(Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimi, kuomet pareiškėjas nerengia ir neteikia investicijų projekto, todėl įgyvendinančioji institucija paraiškų vertinimo metu projektams, kurių pagal šį Aprašą finansuojamo projekto investicijų vertė viršija Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punkte nustatytą vertę, šį kriterijų taiko atlikdama energijos vartojimo audito ataskaitoje pateiktų energijos taupymo priemonių grupių (paketų) vertinimą ir įsitikindama, kad Pareiškėjo pateiktoje paraiškoje prašoma finansavimo optimaliai energijos taupymo priemonių grupei (paketui).) |
|
|
7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos; |
Informacijos šaltinis: Paraiška |
|
|
7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis; |
Informacijos šaltinis: Paraiška |
|
|
7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma; |
Informacijos šaltinis: Paraiška |
|
|
7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes; (Įsitikinama, kad optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal didžiausią ekonominės grynosios dabartinės vertės reikšmę (kuri turi būti didesnė nei 0), palyginus ekonominį naudos ir išlaidų santykį (kuris turi būti didesnis už 1) bei ekonominę vidinę grąžos normą (kurios reikšmė visais atvejais turi būti didesnė už taikomą socialinę diskonto normą). Jei analizuojama tik viena projekto įgyvendinimo alternatyva, įsitikinama, kad ji finansiškai gyvybinga (kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais sukauptas grynųjų pinigų srautas negali būti neigiamas) ir ekonominė grynoji dabartinė vertė yra teigiama. Papildomai atsižvelgiama (jei apskaičiuojama) į ekonominę vidinę grąžos normą, kuri turi būti didesnė nei taikoma socialinė diskonto norma, ir ekonominį sąnaudų ir naudos santykį, kuris turi būti didesnis už 1.) |
Informacijos šaltinis: Paraiška |
|
|
7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų. |
Informacijos šaltinis: Paraiška |
|
|
7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų veiksmingumo analizės (toliau – SVA) rodikliu. (Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) ir investicijų projektų skaičiuoklė, kuriuose alternatyvų analizė ir palyginimas atlikti taikant SVA metodą. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika. Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.) |
Taikoma |
|
|
7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai. |
Informacijos šaltinis: paraiška ir kartu su paraiška pateikti dokumentai. |
|
|
7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai. |
Informacijos šaltinis: paraiška ir kartu su paraiška pateikti dokumentai. |
|
|
7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus. |
Projekto įgyvendinimo trukmė/ terminas turi atitikti Aprašo 21 punkte nustatytus reikalavimus.
Informacijos šaltinis: Paraiška. |
|
|
7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus. (Taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas kryžminis finansavimas.) |
Netaikoma |
|
|
7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje yra numatyta taikyti šiuos supaprastintus išlaidų apmokėjimo būdus ir (ar) apdovanojimus). |
Netaikoma |
|
|
7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą: – negaunama pajamų; – gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto; – gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti. (Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, kai iš ESF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 100 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat techninės paramos projektams, taip pat jeigu pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnio 3 dalies a arba aa punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais.) |
Informacijos šaltinis: Paraiška. |
|
|