ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „EGLUTĖ“ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2021 m. gruodžio 21 d. Nr. T-372

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3 dalimi,  Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 „Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2020 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“ 3.2.1 papunkčiu ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. lapkričio 22 d. įsakymu Nr. A-2142 „Dėl Savivaldybės ikimokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų pasirengimo mokyti mokinius / ugdytinius nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu atitikties mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašui tvirtinimo“, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ direktorę Dainorą Kuprienę pasirašyti pakeistus Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatus ir iki 2022 m. sausio 7 d. įregistruoti juos Juridinių asmenų registre.

3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 9 d. sprendimo Nr. T-296 „Dėl Šiaulių rajono savivaldybės ikimokyklinio ugdymo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 1.7 papunktį nuo 2022 m. sausio 7 d.

 

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 21 d. sprendimu Nr. T-372

 

 

ŠIAULIŲ R. KURŠĖNŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „EGLUTĖ“

NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių r. Kuršėnų lopšelio-darželio „Eglutė“ (toliau – lopšelis-darželis) veiklos sritis ir rūšis, tikslą  uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lopšelio-darželio turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir lopšelio-darželio veiklos priežiūrą.

2. Lopšelio-darželio oficialusis pavadinimas – Šiaulių r. Kuršėnų lopšelis-darželis „Eglutė“, trumpasis pavadinimas – Kuršėnų lopšelis-darželis „Eglutė“. Lopšelis-darželis įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas 290083670.

3. Lopšelis-darželis įsteigtas 1966 m. lapkričio 15 d.

4. Lopšelio-darželio teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Lopšelio-darželio priklausomybė – savivaldybės lopšelis-darželis.

6. Lopšelio-darželio savininkas – Šiaulių rajono savivaldybė, kodas 111105174, adresas: Vilniaus g. 263, LT-76337 Šiauliai.

7. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių rajono savivaldybės taryba.

8. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Lopšelio-darželio buveinė – V. Kudirkos g. 28, LT-81149 Kuršėnai, Šiaulių rajonas, el. p. info@kursenueglute.lt.

10. Grupė – ikimokyklinio ugdymo mokykla, kodas 3110.

11. Tipas – ikimokyklinio ugdymo mokykla, kodas 3111.

12. Pagrindinė paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis.

13. Ugdymo kalba – lietuvių.

14. Ugdymosi formos ir būdai:

14.1. mokymosi formos:

14.1.1. grupinio mokymosi, kodas 40;

14.1.2. pavienio mokymosi, kodas 50;

14.2. mokymo proceso organizavimo būdai:

14.2.1.kasdienis (grupinio mokymosi forma), kodas 401;

14.2.2. nuotolinis (grupinio mokymosi forma), kodas 403;

14.2.3. individualus (pavienio mokymosi forma) , kodas 501;

14.2.4. nuotolinis (pavienio mokymosi forma), kodas 503;

14.2.5. ugdymosi šeimoje (pavienio mokymosi forma).

15. Lopšelis-darželis vykdo neformaliojo švietimo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.

16. Lopšelis-darželis yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, blanką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – švietimo, mokslo ir sporto ministras) įsakymais, Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.

 

II SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS

 

17. Lopšelio-darželio veiklos sritis – švietimas, kodas 85.

18. Lopšelio-darželio veiklos rūšys:

18.1. pagrindinė veiklos rūšis – ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.10;

18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

18.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

18.2.2. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

18.2.3. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

18.2.4. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

18.2.5. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

19.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

19.2. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20;

19.3. vaikų dienos priežiūros veikla, kodas 88.91;

19.4. kūrybinė, meninė ir pramogų organizavimo veikla, kodas 90.0;

19.5. sportinė veikla, pramogų ir poilsio organizavimo veikla, kodas 93;

19.6. kita veikla, neprieštaraujanti Lietuvos Respublikos teisės aktams.

20. Lopšelio-darželio veiklos tikslas – bendradarbiaujant su šeima, užtikrinti į vaiką orientuotą ugdymą, puoselėjant visas jo galias, atliepiant poreikius, gebėjimus, padedant sėkmingai pasirengti mokyklai.

21. Lopšelio-darželio veiklos uždaviniai:

21.1. kurti partneriškus šeimos ir lopšelio-darželio santykius laiduojant kokybišką vaiko ugdymąsi ir švietimo pagalbos teikimą;

21.2. ugdymosi proceso dalyvių sąveikoje saugoti ir stiprinti fizinę, psichinę vaiko sveikatą, puoselėti jo prigimtį, tenkinti svarbiausius poreikius: judėjimo, fizinio ir psichinio saugumo, bendravimo, pažinimo, asmeninio vertingumo, saviraiškos;

21.3. sudaryti palankias sąlygas perimti tautos dvasinės kultūros pagrindus, puoselėti vaiko individualumą, iniciatyvumą, kūrybiškumą;

21.4. teikti komandinę pagalbą užtikrinant kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, sudarant galimybes vaikui laiku pasiekti mokyklinę brandą;

21.5. kurti ir garantuoti sveiką, saugią, turtingą, džiugią, funkcionalią ugdymo(si) aplinką.

22. Vykdydamas pavestus uždavinius lopšelis-darželis:

22.1. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijos ir Priešmokyklinio ugdymo(si) bendrąja programa, atsižvelgdamas į vietos ir lopšelio-darželio bendruomenės reikmes, konkrečius ugdytinių bei jų tėvų (globėjų) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos duomenis bei lopšelio-darželio ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo(si) programas, formuoja ir įgyvendina ugdymo turinį, atitinkantį pagrindines regiono švietimo nuostatas;

22.2. atlieka Vaiko gerovės komisijoje ugdytinių specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja ugdytinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka;

22.3. teikia ir (ar) tarpininkauja koordinuotai teikiant ugdytiniams ir jų tėvams (globėjams) švietimo pagalbą, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugas švietimo, mokslo ir sporto ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;

22.4. ugdo tvirtas ugdytinių dorovės, pilietines, tautines ir patriotines nuostatas, pagarbą tėvams (globėjams), savo kultūriniam identitetui laiduoti ugdytinių asmenybės galių plėtotę, suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikia ugdymo turinį;

22.5. rengia, įgyvendina, suteikia galimybę neformaliojo vaikų švietimo teikėjams vykdyti neformaliojo vaikų švietimo programas;

22.6. organizuoja papildomas paslaugas (klubus, būrelius, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kt.) teisės aktų nustatyta tvarka;

22.7. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu mokamas papildomas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

22.8. vykdo vaikų ugdymo(si) kokybės vertinimą;

22.9. organizuoja vaikų maitinimą ir vykdo sveikatos priežiūrą teisės aktų nustatyta tvarka;

22.10. bendradarbiauja su visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiomis įstaigomis rūpinantis vaikų sveikatos priežiūra;

22.11. dalyvauja regioniniuose, respublikiniuose, tarptautiniuose projektuose;

22.12. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti kvalifikaciją, dalintis gerąja patirtimi;

22.13. vykdo lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimą, analizuoja rezultatus, nustato ir numato galimybes bei perspektyvas veiklos tobulinimui;

22.14. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę, vadovaudamasis švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintais teisės aktais;

22.15. skelbia informaciją apie lopšelio-darželio veiklą teisės aktų nustatyta tvarka, organizuoja tėvų švietimą;

22.16. pasitelkia savivaldos institucijas užtikrinant demokratinį lopšelio-darželio veiklos valdymą;

22.17. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

III SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TEISĖS IR PAREIGOS

 

23. Lopšelis-darželis, įgyvendindamas jam pavestą tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:

23.1. parinkti ugdymo(si) metodus ir būdus;

23.2. kurti naujus ugdymo(si) modelius, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

23.3. bendradarbiauti su veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

23.4. švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

23.5. teisės aktų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

23.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

23.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

24. Lopšelis-darželis turi ir kitas teises bei pareigas, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams.

25. Lopšelis-darželis privalo užtikrinti:

25.1. geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei;

25.2. teisės aktų, higienos normos reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

25.3. ugdymo, švietimo programų vykdymą, ugdymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

25.4. sudaryti sąlygas kiekvienam ugdytiniui nuolat dalyvauti bent vienoje nuoseklioje, ilgalaikėje socialines ir emocines kompetencijas ugdančioje prevencinėje programoje, apimančioje smurto, alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo prevenciją, sveikos gyvensenos skatinimą, įgyvendinant pateiktas švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose;

25.5. skelbti lopšelio-darželio interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse informaciją apie lopšelio-darželio vykdomas neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas lopšelio-darželio vykdomas veiklas;

25.6. vykdyti kitas teisės aktuose nustatytas pareigas.

 

IV SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

26. Lopšeliui-darželiui vadovauja direktorius, kurio pareigybės aprašymas tvirtinamas ir konkursas dėl priėmimo organizuojamas teisės aktų nustatyta tvarka. Lopšelio-darželio direktorius skiriamas penkerių metų kadencijai ir atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka. Lopšelio-darželio direktorius pavaldus Savivaldybės merui ir atskaitingas teisės aktuose numatytoms institucijoms.

27. Lopšelio-darželio veikla organizuojama pagal lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintą:

27.1. strateginį planą, kuriam yra pritarta lopšelio-darželio tarybos protokoliniu nutarimu ir Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

27.2. metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi lopšelio-darželio taryba ir metinis veiklos planas yra suderintas su Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriumi.

28. Lopšelio-darželio direktorius atlieka šias funkcijas:

28.1. vadovauja lopšelio-darželio strateginio plano ir metinių veiklos planų, švietimo programų rengimui, rekomendacijų dėl smurto prevencijos priemonių įgyvendinimui lopšelyje-darželyje, juos tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

28.2. užtikrina lopšelio-darželio tikslų ir uždavinių įgyvendinimą;

28.3. priima vaikus Šiaulių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ugdymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

28.4. tvirtina lopšelio-darželio vidaus struktūrą, lopšelio-darželio darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

28.5. nustato direktoriaus pavaduotojų veiklos sritis;

28.6. teisės aktų nustatyta tvarka skiria ir atleidžia mokytojus, kitus ugdymo procese dalyvaujančius asmenis ir aptarnaujantį personalą, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

28.7. atsako už Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 26 straipsnyje nurodytos informacijos skelbimą, demokratinį lopšelio-darželio valdymą, užtikrina bendradarbiavimu grįstus santykius, Pedagogų etikos kodekso reikalavimų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, lopšelio-darželio bendruomenės narių informavimą, pedagoginio ir nepedagoginio personalo profesinį tobulėjimą, sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

28.8. rūpinasi mokytojų ir kitų darbuotojų saugiomis ir sveikatai nekenksmingomis darbo sąlygomis, organizuoja trūkstamų mokytojų paiešką;

28.9. inicijuoja lopšelio-darželio savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

28.10. suderinęs su lopšelio-darželio taryba, tvirtina lopšelio-darželio darbo tvarkos taisykles / lopšelio-darželio darbuotojų darbo apmokėjimo sistemą;

28.11. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, lopšelio-darželio darbo tvarkos taisyklėmis nustato lopšelio-darželio darbuotojų ir ugdytinių tėvų (globėjų) teises, pareigas ir atsakomybę;

28.12. kartu su lopšelio-darželio taryba sprendžia lopšeliui-darželiui svarbius palankios ugdymui aplinkos kūrimo klausimus;

28.13. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;

28.14. tvirtina lopšelio-darželio Vaiko gerovės komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą;

28.15. tvirtina teikiamos vaikams švietimo pagalbos sąrašus;

28.16. bendradarbiauja su lopšelio-darželio ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą vaikui, mokytojui ir lopšeliui-darželiui teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

28.17. imasi priemonių, kad laiku būtų suteikta pagalba vaikui ir (ar) darbuotojui, kurio atžvilgiu buvo taikytas smurtas, prievarta, seksualinis ar kitokio pobūdžio išnaudojimas, ir apie tai informuoja suinteresuotas institucijas teisės aktų nustatyta tvarka;

28.18. teikia suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei, lopšelio-darželio bendruomenei informaciją apie vykdomas ugdymo programas, ugdytinių priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, pedagoginių darbuotojų kvalifikaciją, svarbiausius lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;

28.19. leidžia įsakymus, vykdo jų įgyvendinimo kontrolę;

28.20. sudaro lopšelio-darželio vardu sutartis, reikalingas lopšelio-darželio funkcijoms atlikti;

28.21. organizuoja lopšelio-darželio dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

28.22. analizuoja lopšelio-darželio veiklos ir valdymo išteklių būklę ir atsako už lopšelio-darželio veiklos rezultatus;

28.23. atsako už lopšelio-darželio finansinę veiklą, svarsto ir priima sprendimus, susijusius su lopšelio-darželio lėšų (įskaitant lėšas, skirtas lopšelio-darželio darbuotojų darbo užmokesčiui), turto naudojimu ir disponavimu juo;

28.24. atstovauja lopšeliui-darželiui kitose institucijose;

28.25. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;

28.26. kiekvienais metais teikia lopšelio-darželio bendruomenei ir tarybai svarstyti bei viešai paskelbia savo metų veiklos ataskaitą, pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus reikalavimus;

28.27. atlieka kitas funkcijas, nustatytas pareigybės aprašyme ir kituose teisės aktuose.

29. Lopšelio-darželio direktoriaus nesant lopšelyje-darželyje (sergant, išvykus į komandiruotę, atostogų metu ir panašiais atvejais) jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

30. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais lopšelio-darželio direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

31. Lopšelyje-darželyje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinė grupė, kurios veikla grindžiama demokratiškumo, racionalumo, profesionalumo, iniciatyvų skatinimo ir bendradarbiavimo principais.

32. Lopšelio-darželio metodinė grupė planuoja ir aptaria ugdymo turinį, ugdymo ir ugdymosi metodus, ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, ugdymo(si) priemones, analizuoja mokytojų praktinę veiklą, plėtoja mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, aptaria kvalifikacijos kėlimo poreikius, juos derina su lopšelio-darželio veiklos tikslais, teikia lopšelio-darželio direktoriui siūlymus dėl ugdymo organizavimo tobulinimo. Metodinei grupei vadovauja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

33. Lopšelyje-darželyje profesinės sąjungos ar darbo tarybos veikla organizuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO SAVIVALDA

 

34. Lopšelio-darželio taryba – aukščiausioji lopšelio-darželio savivaldos institucija, sudaryta iš lopšelio-darželio bendruomenės ir socialinių partnerių atstovų.

35. Lopšelio-darželio taryba sudaroma laikantis demokratinių rinkimų principų: aiškumo ir skaidrumo, rinkimų slaptumo, visuotinumo, konkurencijos, periodiškumo.

36. Lopšelio-darželio tarybą sudaro 11 narių: 3 tėvai (globėjai), 3 mokytojai, 3 aptarnaujančio personalo darbuotojai, 1 socialinis partneris, 1 Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaitis. Lopšelio-darželio direktorius negali būti lopšelio-darželio tarybos nariu.

37. Narius į lopšelio-darželio tarybą atviru balsavimu renka: tėvus (globėjus) – visuotinis tėvų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, aptarnaujančio personalo darbuotojus – lopšelio-darželio darbuotojų susirinkimas, socialinių partnerių atstovą – socialiniai partneriai, Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių atstovą – Kuršėnų miesto seniūnijos seniūnaičių sueiga. Lopšelio-darželio tarybos kadencija – 2 metai. Lopšelio-darželio tarybos nariai renkami vienai kadencijai. Nutrūkus lopšelio-darželio tarybos nario įgaliojimams pirma laiko, naujas tarybos narys renkamas šiame punkte nustatyta tvarka.

38. Lopšelio-darželio tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame lopšelio-darželio tarybos posėdyje. Šiame posėdyje išrenkamas lopšelio-darželio tarybos sekretorius.

39. Lopšelio-darželio tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip 2 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis lopšelio-darželio tarybos posėdis. Esant būtinumui, lopšelio-darželio tarybos posėdžius gali inicijuoti ir lopšelio-darželio direktorius. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Esant lygiam „už“ ir „prieš“ balsų skaičiui, sprendžiamasis balsas priklauso pirmininkui. Lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, švietimo pagalbos specialistai, socialiniai partneriai lopšelio-darželio tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis. Lopšelio-darželio tarybos nutarimus, kurie prieštarauja lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, lopšelio-darželio direktorius prašo svarstyti iš naujo.

40. Lopšelio-darželio savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, švietimo priežiūrą vykdančios institucijos, nustatę, kad lopšelio-darželio tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ar kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems teisės aktams, siūlo lopšelio-darželio tarybai svarstyti iš naujo. Lopšelio-darželio tarybai atsisakius, ginčas sprendžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

41. Lopšelio-darželio taryba atlieka tokias funkcijas:

41.1. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

41.2. pritaria lopšelio-darželio strateginiam planui, metiniam veiklos planui, Nuostatams, kitiems lopšelio-darželio veiklą reglamentuojantiems dokumentams, svarsto darbo tvarkos taisykles;

41.3. teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, lopšelio-darželio vidaus struktūros tobulinimo;

41.4. kolegialiai svarsto lopšelio-darželio lėšų naudojimo klausimus;

41.5. išklauso lopšelio-darželio metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui dėl lopšelio-darželio veiklos tobulinimo;

41.6. vertina lopšelio-darželio vadovo metų veiklos ataskaitą;

41.7. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

41.8. svarsto kitų lopšelio-darželio savivaldos institucijų ar lopšelio-darželio bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus lopšelio-darželio direktoriui;

41.9. teikia siūlymus dėl lopšelio-darželio darbo tobulinimo, saugių vaikų ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant lopšelio-darželio materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

41.10. svarsto ir kitus lopšelio-darželio veiklos organizavimo klausimus.

42. Lopšelio-darželio tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams ir Nuostatuose nustatytai kompetencijai.

43. Lopšelio-darželio taryba už veiklą kartą per metus atsiskaito visuotiniame lopšelio-darželio bendruomenės susirinkime.

44. Mokytojų taryba – nuolat veikianti lopšelio-darželio savivaldos institucija, mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti bei ugdymo kokybei užtikrinti. Ją sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui, tiesiogiai dalyvaujantis ugdymo procese, visi lopšelyje-darželyje dirbantys mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

45. Mokytojų tarybai vadovauja Mokytojų tarybos pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu pirmajame Mokytojų tarybos posėdyje. Šiame posėdyje renkamas ir Mokytojų tarybos sekretorius. Mokytojų tarybos pirmininkas ir sekretorius renkami ne daugiau kaip dvejų metų kadencijai.

46. Mokytojų tarybos posėdžius kviečia mokytojų tarybos pirmininkas. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai Mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma. Į posėdžius svečio teisėmis gali būti kviečiami lopšelio-darželio tarybos bei kitų institucijų atstovai.

47. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktuose ir Nuostatuose nustatytos kompetencijos arba lopšelio-darželio direktoriaus teikiamais klausimais:

47.1. aptaria praktinius švietimo organizavimo klausimus;

47.2. svarsto optimalių mokymosi sąlygų sudarymą, ugdymo turinio atnaujinimą;

47.3. analizuoja veiklos ir ugdymo programų realizavimą;

47.4. aptaria vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei jos panaudojimo tvarką;

47.5. sprendžia vaikų sveikatos, ugdymosi, poilsio, mitybos klausimus;

47.6. sprendžia kitus su vaikų ugdymu ir veikla susijusius klausimus.

 

VI SKYRIUS

DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR

ATESTACIJA

 

48. Darbuotojai į darbą lopšelyje-darželyje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Lopšelio-darželio darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

50. Lopšelio-darželio direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, mokytojai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai kvalifikaciją tobulina švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka. Mokytojai ir švietimo pagalbą teikiantys specialistai atestuojasi švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

51. Lopšelio-darželio direktoriaus, jo pavaduotojo ugdymui veiklos vertinimas organizuojamas kasmet teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

VII SKYRIUS

LOPŠELIO-DARŽELIO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR LOPŠELIO-DARŽELIO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

52. Lopšelis-darželis patikėjimo ar kita teise perduotą Šiaulių rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

53. Lopšelio-darželio lėšos:

53.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

53.2. lopšelio-darželio pajamos už teikiamas paslaugas;

53.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

53.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

54. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

55. Lopšelis-darželis buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Lopšelio-darželio finansinė veikla kontroliuojama teisė aktų nustatyta tvarka.

57. Lopšelio-darželio veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Lopšelis-darželis turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, kurioje nuolat pateikiama ir atnaujinama informacija visuomenei apie lopšelio-darželio veiklą.

59. Lopšelio-darželio interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie lopšelyje-darželyje vykdomas ugdymo programas, ugdytinių priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, veiklos kokybės įsivertinimo rezultatus ir išvadas, lopšelio-darželio bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas vykdomas veiklas.

60. Lopšelio-darželio Nuostatai keičiami ar papildomi Šiaulių rajono savivaldybės tarybos, Šiaulių rajono savivaldybės vykdomosios institucijos, lopšelio-darželio direktoriaus ar lopšelio-darželio tarybos iniciatyva.

61. Lopšelio-darželio Nuostatai keičiami ar papildomi lopšelio-darželio tarybos pritarimu. Nuostatus tvirtina Šiaulių rajono savivaldybės taryba.

62. Lopšelis-darželis registruojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Lopšelis-darželis reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Pasikeitus teisės aktams, reglamentuojantiems Nuostatuose išdėstytus klausimus, taikomos tų teisės aktų nuostatos.

__________________________

 

 

PRITARTA

Lopšelio-darželio tarybos 2021 m. lapkričio 30 d. posėdžio

protokoliniu nutarimu (protokolas Nr. 4)