ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2021 M. PROGRAMOS TVIRTINIMO

 

2021 m. vasario 11 d. Nr. K-17

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos  Respublikos  užimtumo  įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsniu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą  Alytaus rajono  savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 6 d. sprendimu Nr. K-4 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:                                 

1. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2021 m. programą (pridedama).

2. Įgalioti Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Alytaus rajono savivaldybės vardu užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis su darbdaviais bei kitus su šiomis sutartimis susijusius dokumentus.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                    Algirdas Vrubliauskas

 

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2021 m. vasario 11 d.

sprendimu Nr. K-17

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2021 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Alytaus rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ konsultuojantis ir bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Kauno klientų aptarnavimo departamento Alytaus skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba), socialiniais partneriais ir vietos bendruomenių atstovais.

2. Programa skirta šioms tikslinėms bedarbių grupėms:

2.1. rūpintiniams, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

2.2. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

2.3. grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

2.4. piniginės socialinės paramos gavėjams;

2.5. priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.6. prekybos žmonėmis aukoms, baigusioms psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.7. grįžusiems į Lietuvą nuolat gyventi politiniams kaliniams ir tremtiniams bei jų šeimų nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

2.8. turintiems pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ir laikinoji apsauga;

2.9. asmenims, patiriantiems socialinę riziką;

2.10. vyresniems kaip 40 metų.

3. Programos dalyviai – Alytaus rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), Užimtumo tarnyba, dalyvauti programoje atrinkti bedarbiai, Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

4. Programos tikslai:

4.1. užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas) vykdymą;

4.2. siekti kuo didesnio gyventojų užimtumo, kad jie turėtų galimybę ugdyti darbo įgūdžius ir dirbti kvalifikaciją atitinkantį darbą;

4.3. sudaryti galimybes programos 2 punkte išvardintiems ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, įgyti motyvaciją tolimesnei darbo paieškai;

4.4. sumažinti nedarbą Alytaus rajono savivaldybėje.

5. Programos įgyvendinimo laikotarpis – 2021 metai.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Oficialiosios statistikos duomenimis, Alytaus rajono savivaldybėje 2020 m. liepos 1 d. gyveno 25 847 gyventojai.

7. Užimtumo tarnybos duomenimis, 2021 m. sausio 1 d. buvo įregistruota 2812 Alytaus rajono savivaldybės bedarbių, o šalyje – 277,1 tūkst. bedarbių. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Alytaus rajone buvo 18,1 proc., o šalyje – 16,1 proc. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Alytaus rajone buvo 2 procentiniais punktais didesnis už Lietuvos Respublikos bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų.

8. Registruotas nedarbas Užimtumo tarnybos duomenimis:

Registruotas nedarbas (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų – DAG) (procentais):

2021-01-01

Šalyje

16,1 proc.

Alytaus rajono savivaldybėje, iš jų:

18,1 proc.

-     Bedarbių vyrų procentas nuo darbingo amžiaus vyrų

16,5 proc.

-     Bedarbių moterų procentas nuo darbingo amžiaus moterų

20,0 proc.

-     Jaunų bedarbių (16–29 m.) procentas nuo darbingo amžiaus jaunimo iki 29 m.

14,4 proc.

-     Vyresnių nei 50 m. bedarbių procentas nuo to paties amžiaus gyventojų

22,5 proc.

Registruotas nedarbas (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų – DAG) Alytaus rajono savivaldybės seniūnijose (procentais):

2021-01-01

Alytaus seniūnija

17,3 proc.

Alovės seniūnija

19,2 proc.

Butrimonių seniūnija

15,5 proc.

Daugų seniūnija

18,8 proc.

Krokialaukio seniūnija

14,8 proc.

Miroslavo seniūnija

18,5 proc.

Nemunaičio seniūnija

13,6 proc.

Pivašiūnų seniūnija

17,7 proc.

Punios seniūnija

16,0 proc.

Raitininkų seniūnija

25,3 proc.

Simno seniūnija

16,0 proc.

 

9. Atsižvelgiant į Užimtumo tarnybos Kauno klientų aptarnavimo departamento Alytaus skyriaus duomenis, pateikiama bedarbių sudėtis pagal seniūnijas ir tikslines grupes 2021 m. sausio 1 d.:

 

 

 

Tikslinės bedarbių grupės

Bedarbių skaičius

Iš viso

Alytaus sen.

Alovės sen.

Butrimonių sen.

Daugų sen.

Krokialaukio

Miroslavo sen.

Nemunaičio

Pivašiūnų sen.

Punios sen.

Raitininkų sen.

Simno sen.

Iš viso bedarbių, iš jų:

2812

472

344

195

342

174

330

104

158

209

122

362

1. Rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

2. Nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra

78

19

9

7

9

5

4

1

7

9

1

7

3. Grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų

4

1

0

0

0

0

2

0

0

1

0

0

4. Piniginės socialinės paramos gavėjai

98

10

8

13

10

6

16

1

3

4

8

19

5. Priklausomi  nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

6. Prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės  reabilitacijos programos baigimo

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

7. Grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

8. Turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

9. Asmenys, patiriantys socialinę riziką

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

0

10. Vyresni kaip 40 metų

1844

296

223

128

240

110

221

80

110

116

91

229                                                                  

 

10. Bedarbių ir laisvų darbo vietų skaičius Alytaus rajono savivaldybėje Užimtumo tarnybos duomenimis:

Rodikliai

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.

Bedarbių skaičius 2021-01-01

2011

1848

1704

1475

2812

Vidutinis metinis bedarbių skaičius

2084

1821

1658

1483

2140

Užregistruotų bedarbių skaičius

2510

2355

2265

2415

3355

Laisvų darbo vietų skaičius 2021-01-01

2

7

8

3

11

Užregistruotų (naujų) laisvų darbo vietų skaičius

423

411

459

456

501

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

11. Programos tikslams pasiekti numatomos šios priemonės:

11.1. laikino pobūdžio darbai:

11.1.1. valstybinėje žemėje esančių žaliųjų plotų, gėlynų, želdinių ir kitų viešųjų erdvių valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai (pakelėse esančių krūmų šalinimas, šienavimas, šiukšlių rinkimas, gėlių sodinimas ir priežiūra, nukritusių lapų ir sniego valymas bei kiti laikino pobūdžio darbai);

11.1.2. valstybinėje žemėje esančių vandens telkinių pakrančių, poilsio zonų, maudyklų valymo, tvarkymo, priežiūros laikino pobūdžio darbai;

11.1.3. užterštų, bešeimininkių, neprižiūrimų teritorijų, stichiškai susidariusių sąvartynų valstybinėje žemėje valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

11.1.4. istorijos ir kultūros paveldo objektų, valstybinėje žemėje esančių neveikiančių kapinių priežiūros laikino pobūdžio darbai;

11.1.5. socialinės, sveikatos priežiūros ir visuomeninės paskirties objektų, esančių valstybinėje žemėje, teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbai;

11.1.6. pagalba teikiant socialines paslaugas;

11.1.7. kiti visuomenei naudingi darbai.

Šiuos laikinus darbus organizuos ir vykdys Alytaus rajono savivaldybės seniūnijos, biudžetinės įstaigos, įmonės. Seniūnijos pagal poreikį bedarbius galės siųsti atlikti laikinuosius darbus į seniūnijos teritorijoje esančias savivaldybės ugdymo, švietimo, kultūros ir globos įstaigas.

Vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 3 mėnesiai, maksimali trukmė –  6 mėnesiai. Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Pagal programą vykdomi darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis.

Vykdant laikinuosius darbus planuojama įdarbinti apie 28 nekvalifikuotus bedarbius.

11.2. darbo užmokesčio dalinis subsidijavimas (60 proc.)  darbdaviams, įdarbinusiems Alytaus rajono savivaldybės bedarbius.

Priemonė skirta: viešosioms įstaigoms, verslo įmonėms, bendruomenėms, kitoms ne pelno siekiančioms organizacijoms, kurios registruotos ir vykdo veiklą Alytaus rajone, Alytaus rajono gyventojams, vykdantiems veiklą pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą, ūkininkams, įregistravusiems savo ūkį Alytaus rajone, kurie įdarbins Programos 2 punkte išvardintų tikslinių grupių Alytaus rajono bedarbius.

Planuojama, kad darbdaviai pagal šią priemonę galės įdarbinti apie 12 asmenų vidutinei 3 mėn. trukmei. Šios priemonės maksimalus remiamas laikotarpis – 6 mėnesiai, bet ne ilgiau kaip iki Programos vykdymo pabaigos.

11.3. 2021 m. numatoma tęsti 2020 m. pradėtą Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimą. Planuojama teikti: psichologo ir motyvavimo paslaugą, lydimąją pagalbą, konsultavimo tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugą. Asmenims, dėl daugybės sveikatos sutrikimų ir žalingų įpročių negebantiems atlikti darbo, planuojama teikti būtiną ilgalaikę, kompleksinę socialinę pagalbą, bei suteikti galimybę integruotis į darbo rinką, taikant šias priemones: būtinų įsidarbinti sveikatos paslaugų (priklausomybės ligų gydymas) teikimas, odontologinių (dantų protezavimo) paslaugų teikimas.

11.4. įsidarbinusių Alytaus rajono savivaldybės bedarbių kelionės išlaidų į darbą ir atgal kompensavimas iš savivaldybės biudžeto lėšų.

12. Vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 3 mėnesiai, maksimali trukmė –  6 mėnesiai. Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Pagal programą vykdomi darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis.

13. Numatomi programos įgyvendinimo rezultatai:

13.1. suteikta galimybė 40 Alytaus rajono bedarbių įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

13.2. sumažėjęs nedarbas Alytaus rajone;

13.3. pasibaigus Programai, terminuotam arba pastoviam darbui įsidarbins 3 asmenys.

14. Programos vykdytojai – Savivaldybės administracija, Užimtumo tarnyba, Alytaus rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

15. Asmenys, dalyvausiantys Programos laikinųjų darbų ir darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonėse, bus atrenkami laikantis šių prioritetų:

15.1. vyresni kaip 40 metų;

15.2. piniginės socialinės paramos gavėjai;

15.3. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra.

16. Programoje numatytų dalyvauti bedarbių atranką vykdys Užimtumo tarnyba, bendradarbiaudama su Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriumi bei seniūnijomis.

17. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti užimtumo programą, atranką vykdys Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Darbdavių atrankos komisija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

18. Pirmenybė dalyvauti programoje teikiama darbdaviams, kurie:

18.1. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal neterminuotą darbo sutartį bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių;

18.2. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal terminuotą darbo sutartį ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS

 

19. Programos finansavimo šaltiniai:

19.1. valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui, skirta valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas yra 174,7 tūkst. Eur, iš jų 87,0 tūkst. Eur skirta Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimui.

19.2. savivaldybės biudžeto lėšos įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidoms į darbą ir  atgal kompensuoti yra 10,0 tūkst. Eur. 

20. Laikinųjų darbų finansavimo tvarka:

20.1. darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį laikiniesiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos apmokėti šias išlaidas:

20.1.1. darbo užmokesčio (100 proc.) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

20.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 20.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

20.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

20.2. lėšos darbo priemonėms įsigyti (iki 3 proc. nuo darbdaviui kompensuojamos lėšų sumos) skiriamos tik Alytaus rajono savivaldybės seniūnijoms, biudžetinėms įstaigoms ir įmonėms;

20.3. bedarbiams, dirbantiems Alytaus rajono savivaldybės seniūnijose, biudžetinėse įstaigose ir įmonėse pagal Užimtumo programą, nustatyta tvarka gali būti kompensuojamos kelionės išlaidos į darbą ir atgal iš šiai Programai skirtų lėšų (planuojama apie 300,0 Eur).

21. Darbo užmokesčio dalinio subsidijavimo (50 proc.) darbdaviams priemonės finansavimo tvarka:

21.1. darbdaviams, įdarbinusiems pagal darbo sutartį Užimtumo tarnybos siųstus Alytaus rajono bedarbius, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos dalinai apmokėti šias išlaidas:

21.1.1. darbo užmokesčio (50 proc.) už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

21.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 22.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

21.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

22. Pasibaigus remiamajam laikotarpiui, darbdavys asmenį, dalyvavusį programoje, įdarbinęs pagal terminuotą ar neterminuotą darbo sutartį, iš savo lėšų moka visą darbo užmokestį ne mažesnį kaip remiamuoju laikotarpiu ir visas su to asmens įdarbinimu susijusias įstatymų numatytas išmokas bei mokesčius.

23. Programos 21 ir 22 punktuose nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui darbdaviams moka bei Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

24. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 4 dalimi, programos administravimui numatomi 4 procentai programai įgyvendinti skirtų lėšų.

25. Programai finansuoti 2021 m. skirta valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas yra 174,7 tūkst. Eur, iš jų 87,0 tūkst. Eur skirta Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimui.

26. Programos lėšų paskirstymas pagal priemones ir planuojamas asmenų skaičius:

 

Programos priemonės

Programos lėšos, Eur

Planuojamas asmenų skaičius

Laikinieji darbai

64600,0

28

Darbo užmokesčio dalinis subsidijavimas darbdaviams

16200,0

12

Programos administravimas

6900,0

 

Iš viso:

87700,0

40

Modeliui įgyvendinti

87000,0

80

Įsidarbinusių bedarbių kelionės išlaidų kompensavimas

10000,0

savivaldybės lėšos

20

Iš viso

184700,0

140

 

27. Vidutinė 1 asmens 3 mėnesių dalyvavimo Programoje kaina (be modelio) yra apie 2190 Eur.

28. Siekiant efektyviau įsisavinti lėšas, vienos Programos priemonės neįsisavintas lėšų likutis gali būti skiriamas kitai Programos priemonei finansuoti.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

29. Už Programos įgyvendinimą atsakingi savivaldybės administracijos Turto valdymo, Buhalterinės apskaitos, Teisės ir vidaus administravimo, Socialinės paramos skyriai.

30. Programai įgyvendinti, darbdaviams atrinkti ir lėšoms paskirstyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaroma komisija.

31. Įdarbinamų asmenų skaičius seniūnijose ir lėšos darbdaviams paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, atsižvelgiant į atrankos rezultatus.

32. Už Užimtumo tarnybos siunčiamų bedarbių įdarbinimą, darbų saugą, kokybišką paskirtų darbų atlikimą, paskirtų lėšų tinkamą įsisavinimą ir pateikiamų dokumentų teisingumą tiesiogiai atsako darbdaviai. Su atrinktais darbdaviais (išskyrus seniūnijas ir savivaldybės įmones) Savivaldybės administracija sudaro dvišales programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

33. Programoje numatytų laikinųjų darbų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius, Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius. Savivaldybės administracijos skyriai, organizuojantys programos priemonių įgyvendinimą, parengia darbdavių, dalyvausiančių konkrečioje programos priemonėje, atrankos tvarką ir teikia ją tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, skelbia darbdavių atranką Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, rengia įsakymus, sutartis, ir kitus dokumentus, susijusius su konkrečios programos priemonės įgyvendinimu. Darbdavių kontrolė, kaip įgyvendinama programa ir naudojamos lėšos, vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

34. Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

35. Programos įgyvendinimą, lėšų programai įgyvendinti panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

36. Programos vertinimo kriterijai:

36.1. įsisavintos lėšos pinigine išraiška;

36.2. asmenų, dalyvavusių programoje, skaičius;

36.3. vidutinė vieno asmens dalyvavimo programoje trukmė mėnesiais;

36.4. asmenų, įsidarbinusių pasibaigus programai, skaičius.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

37. Informacija apie programą, jos įgyvendinimo metu vykdomas priemones ir pasiektus rezultatus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.arsa.lt.

_________________